7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 143-144-145-146 Erkad Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 5. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 143, 144, 145, 146


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 5. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 143, 144, 145, 146 Cevapları”, 5. üniteyi kapsayan etkinliklerin cevaplarını içeren ve öğrencilerin konuyu değerlendirmeleri için rehberlik eden detaylı bir kaynak sunar. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları”, bu etkinliklerin çözülmesiyle, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini pekiştirmeleri sağlanır.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 143-144-145-146 Erkad Yayıncılık”

“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, 5. üniteye dair kavramların ve bilgilerin derinlemesine açıklanmasıyla öğrencilerin daha sağlam bir anlayış geliştirmelerine yardımcı olur. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 143-144-145-146 Erkad Yayıncılık”, bu sayfalar, 5. ünitenin özetini ve değerlendirilmesi gereken bilgileri içerir, öğrenciler için kapsamlı bir değerlendirme fırsatı sunar.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 143-144-145-146


A. Aşağıdaki açık uçlu soruları cevaplayınız.


1. İnsanların farklı düşünüp farklı anlayışları benimsemesinde neler etkilidir? Açıklayınız.


Cevap : İnsanların farklı düşünmelerinin sebepleri arasında kültürel arka plan, eğitim düzeyi, kişisel deneyimler, toplumsal değerler, aile yapısı, sosyal çevre, coğrafi konum ve dini inançlar yer alır. Bu faktörler, insanların dünyayı farklı açılardan görmelerine ve farklı anlayışları benimsemelerine neden olabilir. Her bireyin bakış açısı ve algısı, yaşamına yön veren etmenlere göre şekillenir.


2. Din anlayışındaki farklılıklar İslam’ın yaşanmasında ne tür kolaylıklar sağlamaktadır? Açıklayınız.


Cevap : Din anlayışındaki farklılıklar, İslam’ın yaşamda uygulanabilirliğini artırabilir. Farklı mezhepler, farklı kültürel ve coğrafi koşullara uygun farklı yorumlar sunarak, bireylerin İslam’ı kendi yaşam tarzlarına adapte etmelerini kolaylaştırır. Bu çeşitlilik, İslam’ın evrensel mesajının her toplumda rahatça kabul edilmesini sağlar. Ayrıca farklı anlayışlar, toplumlar arasında hoşgörü ve farklılıkların kabulünü teşvik eder.


3. İslam düşüncesinde inanç ile ilgili ortaya çıkan yorumlar hangileridir? Yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde İslam düşüncesinde inançla ilgili ortaya çıkan başlıca yorumlar şunlardır:

  • Maturidilik: Akıl yoluyla Allah’ın varlığına ve birliğine ulaşılabileceğini savunur.
  • Eşarilik: Allah’ın varlıkları yarattığını ve insanın iradesini sınırlı bir şekilde kullandığını savunur.
  • Caferilik: Şiilik inançlarının temelini oluşturur ve özellikle İmam Ali’nin soyuna ve Ehl-i Beyt’e olan sevgiye dayanır.
  • Hanefilik, Şafiilik, Malikilik ve Hanbelilik: Fıkhi yorumlar olarak, İslam’ın pratiğe dökülmesinde farklı metodolojiler ortaya koyar.

4. Fıkhi yorumların Müslümanların dini yaşamalarına sağladığı kolaylıklar nelerdir? Açıklayınız. .


Cevap : Fıkhi yorumlar, Müslümanların günlük yaşamlarını dini kurallara uygun bir şekilde yönlendirmelerine yardımcı olur. Farklı fıkhi mezheplerin ortaya koyduğu çözüm önerileri, insanların farklı yaşam koşullarına, kültürel ve coğrafi farklarına uygun dini uygulamaları benimsemelerini kolaylaştırır. Ayrıca, dini ibadetlerin yerine getirilmesinde pratik çözümler sunarak Müslümanların dini görevlerini yerine getirmelerini kolaylaştırır.


5. Cemevinin toplumun birlik ve beraberliğine katkıları nelerdir? Açıklayınız.


Cevap : Cemevi, Alevilikte ibadet ve toplumsal yaşamın merkezi olan bir yapıdır. Toplumun bir araya gelip dini ibadetlerini gerçekleştirdiği, öğretildiği ve dayanışma sağlandığı bir mekandır. Cemevi, farklı inançlardan gelen bireyleri bir araya getirerek toplumsal birlikteliği ve kardeşliği pekiştirir. Ayrıca, sosyal yardımlaşma ve kültürel etkinliklerin düzenlendiği bir alan olarak da toplumun birlikte yaşama bilincini güçlendirir.


6. Musahipliğin toplumsal yaşama katkıları nelerdir? Kısaca açıklayınız.


Cevap : Musahiplik, Alevilikte dostluk ve kardeşlik ilişkilerinin önemli bir sembolüdür. Musahipler, birbirlerine yardımcı olmayı, destek olmayı ve hayatlarında birbirlerinin yanında olmayı taahhüt ederler. Bu uygulama, toplumda dayanışmayı, sevgiyi, güveni ve yardımlaşmayı artırır. Musahiplik, bireylerin sosyal sorumluluk duygularını pekiştirerek toplumsal bağların güçlenmesine katkı sağlar.


7. Alevilik Bektaşilikte muharrem orucu hangi olaya dayandırılır? Yazınız.


Cevap : Alevilik ve Bektaşilikte Muharrem orucu, Hz. Hüseyin ve Kerbela şehitlerinin anısına tutulur. Bu oruç, Kerbela’da yaşanan acı olayları hatırlatarak, adaletin ve hakkın savunulmasının önemini vurgular. Aynı zamanda, bu oruç Alevilikte ve Bektaşilikte, kötüye karşı iyilikle mücadele etmenin, zulme karşı durmanın simgesidir.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları


B. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.


1. İnsanların farklı kültür ve düşünce dünyalarına sahip olmaları aynı şeyleri farklı yorumlamalarına sebep olabilir. Ayrıca insanların farklı coğrafya ve dönemlerde yaşamaları da onların bir meseleye bakışlarını etkileyebilir. Bunun gibi aynı dine inanan insanların dinî anlayış ve yorumlamalarında da farklılıklar olabilir.

Bu metinde anlatılmak istenen aşağıda- kilerden hangisidir?


A) İnsanlar akıllı varlıklar oldukları için doğruyu bulabilirler.
B) İnsanlar kendisinden veya çevresinden kaynaklanan durumlardan dolayı dini farklı yorumlayabilirler.
C) Birinin bir konuda ortaya koyduğu düşünceyi başkası kabul etmeyebilir.
D) İnsanlar farklı kültür ve coğrafyalarda olsalar bile aynı fikri savunabilirler.

Cevap  : B Şıkkı


2. Hz. Muhammed (sav), inançları uğruna mallarını ve mülklerini Mekke’de bırakarak Medine’ye hicret eden muhacirler ile Medineli ensarı kardeş ilan etti. Medineli Müslümanlar, Mekkeli kardeşlerinin sıkıntılarını gidermek için her türlü fedakârlığı yaptılar. Onlarla evlerini, iş yerlerini, gelirlerini paylaştılar. Tarihte eşine az rastlanan bir kardeşlik örneği sergilediler. Böylece Müslümanların kardeşliği konusunda biz- lere örnek oldular.

Bu metinde sözü edilen sahabe tutumu Alevilik Bektaşilikteki hangi geleneğin ortaya çıkmasında etkili olmuştur?


A) El ele, el Hakk’a ikrarı
B) Ocak kültürü
C) İkrar ve nasip alma
D) Musahiplik

Cevap : D Şıkkı


3. Bekir, televizyonu açtığında Mescid-i Haram’da cemaat hâlinde namaz kılan Müslümanların görüntüleri yayınlanmaktaydı. Bekir bu görüntüleri izlerken namaz kılanlardan bazılarının ellerini bağladıklarını, bazılarının ellerini iki yana saldıklarını, bazılarının da daha farklı şekillerde ellerini bağladıklarını fark etti. Bekir bu durumun sebebini merak etti.

Bekir’in dikkatini çeken görüntülerdeki Müslümanlar için aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?


A) İslam’ı yanlış anlamış kimselerdir.
B) Farklı fıkhi mezheplerdendir.
C) Farklı itikadi mezheplere mensuptur.
D) Farklı dinlerdendir.

Cevap : B Şıkkı


4. Ebu Mansur Maturidi inanca ait konularda ayet ve hadislerden çıkardığı görüşlerini kabul edenlerin bağlı olduğu yorum biçimidir. Maturidilikte Allah’ın (cc) zatından ayrılmayan sıfatlarının olduğu, cennete giden müminlerin Allah’ı (cc) görecekleri gibi görüşler ileri sürülmüştür.

Buna göre Maturidilik ile ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?


A) İtikadi mezheplerden biridir.
B) Dört büyük dinden biridir.
C) İleri sürdükleri tüm görüşler her Müslüman’ın kesinlikle inanması gereken din esaslarıdır.
D) Fıkhi mezheplerden biridir.

Cevap : A Şıkkı


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları


5. • Yesevilik
• Kadirilik
• Mevlevilik
• Nakşibendilik
• Alevilik Bektaşilik

İsimleri verilen tasavvufi yorumlar,

I. toplumda ahlaklı bireylerin artması,
II. insanlar arasında sevgi ve saygının pekiştirilmesi,
III. toplumsal barış ve kardeşliğin sağlanması,
IV. mutlu birey ve toplumun oluşması

durumlarından hangilerini amaçlamaktadır?


A) Yalnız II
B) I ve III
C) I ve IV
D) I, II, III ve IV

Cevap : D Şıkkı


6. İslam coğrafyasının genişlemesiyle birlikte yeni kültürlerle karşılaşıldı. Bu durum bazı dinî problemleri de beraberinde getirdi. Hz. Peygamber vefat etmiş olduğu için bu problemleri çözüme kavuşturmak, her sorunun cevabını bulmak güçleşti. Bu sürecin sonunda dinî yorumlar oluştu.

Buna göre dinî yorumlarla ilgili;

I. Ortaya çıkmalarında farklı kültürlerin etkisi olmuştur.
II. Dine yeni hükümler, yeni emir ve yasaklar getirmişlerdir.
III. Din gibi bağlayıcı değildirler.
IV. Zaman içinde değişiklik gösterebilirler.

yargılarından hangileri doğrudur?


A) I ve II
B) II ve III
C) III ve IV
D) I, III ve IV

Cevap : D Şıkkı


7. Beyza bilinçli bir Müslüman olarak ibadetlerini en düzgün şekilde nasıl yapacağını, nikâhtan mirasa kadar haklarının neler olduğunu ve İslam hukukuna dair konuları öğrenebileceği bir kitap okumaktadır.

Buna göre Beyza’nın okuduğu kitap aşağıdakilerden hangisi ile ilgilidir?


A) Kelam
B) Fıkıh
C) Tasavvuf
D) İslam inanç esasları

Cevap  : B Şıkkı


8. Zekât vermenin farz olduğu hem Kur’an’da hem de çeşitli hadislerde açık bir şekilde belirtilmiştir. Ancak zengin olmasına rağmen henüz ergenlik çağına ulaşmamış kişilerinin zekât ibadetiyle yükümlü olup olmadığı konusunda Kur’an’da ya da hadislerde herhangi bir açıklamaya yer verilmemiştir. Bazı mezhepler bu konuyla ilgili görüşlerini ifade etmiştir.

Bu konuyla aşağıdaki mezheplerden hangisinin ilgilenmesi beklenir?


A) Eşarilik
B) Hanefilik
C) Maturidilik
D) Mevlevilik

Cevap : B Şıkkı


9. • Sözlükte bir araya gelmek, toplanmak ve bütünleşmek gibi anlamlara gelir.
• Alevilik Bektaşîlikte dedelerin yönetiminde gerçekleştirilen ve insanların Allah’a (cc) olan kulluk duygusunu güçlendiren tasavvufî ayine denir.
• Görgü, ikrar ve Abdal Musa gibi çeşitleri bulunmaktadır.

Hakkında bilgi verilen kavram aşağıda- kilerden hangisidir?


A) Cem
B) Gülbank
C) Muharrem orucu
D) Musahiplik

Cevap : A Şıkkı


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları


C. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan bölümleri, verilen kelimelerden uygun olanlarla tamamlayınız.


 Cevap :

1. İslam dininin temel kaynakları Kur’an-ı Kerim ve Hz. Peygamber’in sünnetidir.

2. İslam’ın temel kaynaklarının gelişen ve değişen şartlara göre yorumlanması sonucunda oluşan görüş ve düşüncelere din anlayışı denir.

3. İtikadi veya amelî düşünce sistemlerine mezhep denir.

4. Eşarilik ve Maturidilik İslam dininin inanç alanında gelişen yorumlardır.

5. İslam’ın kişisel ve sosyal hayata dair amelî hükümlerini bilmeye ve bu konuları inceleyen ilim dalına fıkıh denir.

6. Hoca Ahmed Yesevi’nin görüş, düşünce ve tasavvufi anlayışına dayanan tasavvuf yoluna Yesevilik denir.

7. Cem esnasında müzik eşliğinde yapılan tasavvufi ayine semah denir.

8. Çeşitli tekke ve tarikatların hareket ve musiki unsurlarını taşıyan dinî merasimlere âyin denilir.


Ç. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

1. (Yanlış) Din ile din anlayışı aynı anlama gelmektedir.
2. (Doğru) Din vahye dayanır, din anlayışı ise insanların yorum ve çıkarımlarıdır.
3. (Doğru) İtikadi yorumlar İslam’ın inanç esaslarını konu alır.
4. (Doğru) Fıkhi yorumlar ibadetlerin yapılış şekilleri konusunda ortaya çıkan yorum biçimleridir.
5. (Yanlış) Tasavvufi yorumlar Müslümanların inanç ile ilgili uygulamalarını konu alır.
6. (Doğru) Alevilik Bektaşilik ve Mevlevilik Anadolu’nun Müslümanlaşmasında büyük öneme sahiptir.
7. (Yanlış) Cem, Kadirilikte önem verilen bir ayindir.


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 143-144-145-146 Erkad Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 56-57-58-59 Erkad Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 56, 57, 58, 59 Cevapları”, konuları tekrar etmek ve sağlam bir bilgi temeli oluşturmak için zengin içerikli etkinlik cevapları içerir. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları”, ünitedeki bilgilerin özünü kavramaya yönelik dikkat çekici soruları yanıtlar.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 56-57-58-59 Erkad Yayıncılık”

“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin ikinci ünitenin temel mesajlarını hatırlamalarını sağlayacak örneklerle doludur. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 56-57-58-59 Erkad Yayıncılık”, hac, kurban ve ibadetlerle ilgili bölümlerin kritik noktalarını etkinliklerle tekrar eder.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 56-57-58-59


Soru : Aşağıdaki açık uçlu soruları cevaplayınız.


1. Haccın Müslümanların ahlaki gelişimine katkısını açıklayınız.


Cevap : Hac, Müslümanlara sabrı, hoşgörüyü, paylaşmayı ve eşitliği öğretir. Farklı ırk, dil ve kültürden insanların bir araya gelerek ibadet etmesi, kardeşlik ve dayanışma duygularını güçlendirir. Ayrıca hac, insanları bencillikten uzaklaştırıp Allah’a yönelmelerini sağlar ve nefis terbiyesine katkıda bulunur.


2. Hac ibadeti ile ilgili ihram, tavaf ve vakfe kavramlarını açıklayınız.


Cevap :

İhram: Hac ve umre ibadetine başlarken giyilen özel kıyafet ve bu kıyafetle başlayan niyet hâlidir. İhramda belirli yasaklar uygulanır.

Tavaf: Kâbe’nin etrafında yedi defa dönerek yapılan ibadettir. Bu ibadet Allah’a yakınlaşmayı ve O’na bağlılığı simgeler.

Vakfe: Arafat’ta bir süre bekleyerek yapılan dua ve ibadet hâlidir. Vakfe, haccın en önemli şartlarından biridir.


3. Hac ile umre ibadetleri arasındaki üç farkı yazınız.


Cevap :

  1. Hac, belirli bir zaman diliminde yapılır; umre ise yılın her döneminde yapılabilir.
  2. Hac farz, umre ise sünnet bir ibadettir.
  3. Hac, vakfe gibi daha fazla şart içerirken umrede bu şartlar yoktur.

4. Kurban ibadetini, İslam’ın yardımlaşmaya verdiği önem açısından değerlendiriniz.


Cevap : Kurban ibadeti, yardımlaşma ve paylaşmayı artırır. Kesilen kurbanların etinin yoksullarla paylaşılması, toplumdaki dayanışmayı güçlendirir. Ayrıca kurban, Allah’a yakınlaşmayı ve malıyla sadakat göstermeyi ifade eder.


5. Adak kurbanı hangi durumlarda kesilir? Bilgi veriniz.


Cevap : Adak kurbanı, bir Müslümanın Allah’tan bir dileği gerçekleştiğinde kesmeyi vaadettiği kurbandır. Bu kurban, belirli şartlar yerine geldiğinde kesilir ve etinin tamamı yoksullara dağıtılır.


6. Hz. İsmail’in (as) Kâbe’nin yapılışındaki rolünü açıklayınız.


Cevap : Hz. İsmail (as), babası Hz. İbrahim’e (as) Kâbe’nin inşasında yardım etmiştir. Taşları taşımış ve babasının yanında dualar ederek bu kutsal mabedin yapımında önemli bir rol oynamıştır.


7. “Benim namazım, (her türlü) ibadetim, hayatım ve ölümüm, hepsi âlemlerin Rabbi
olan Allah içindir.” Enam suresi 162. ayetin bize verdiği mesajlar nelerdir? Açıklayınız.


Cevap : Bu ayet, Müslümanların hayatlarının her anını Allah’a adaması gerektiğini belirtir. İbadetlerin yalnızca Allah rızası için yapılması gerektiğini hatırlatır. İnsanların bencil amaçlardan uzak durarak, Allah’ın emir ve yasaklarına uygun bir yaşam sürmelerini öğütler.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları


Soru : Aşağıdaki açık uçlu soruları cevaplayınız.


1. İlber Bey ile eşi bu yıl hacca gitmeye karar verirler. Maddi durumları iyidir. Sağlıkları da gayet iyi durumdadır. Herhangi bir özgürlük kısıtlamaları da bulunmamaktadır. Ancak tüm dünyayı etkisi altına alan salgın hastalık İlber Bey ve eşini hacca gidip gitmeme konusunda tereddüde düşürmektedir.

İslam’ın hac ibadeti için belirlediği kurallara göre, İlber Bey ve eşi için aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?


A) Hacca gitmelerinde hiçbir engel bulunmamaktadır.
B) Sağlık durumları hacca gitmelerine engel teşkil etmektedir.
C) Salgın hastalık durumundan dolayı bu yıl hac kendilerine farz değildir.
D) Maddi durumları iyi olduğundan bu yıl hacca gitmeleri gerekir.

Cevap : C Şıkkı


2. Neva Öğretmen, derste öğrencilerine hac ibadetini anlatmaktadır. Ders sonunda Neva Öğretmen, öğrencilerine haccın toplumsal faydalarının neler olduğunu sormuştur.

Aşağıdaki öğrencilerden hangisinin verdiği ncevap yanlıştır?


A) Ali: Hac ibadeti insanlara herkesin eşit olduğu bilincini kazandırır.
B) Atıf: Bu ibadet sayesinde Müslümanlar  arasında kardeşlik bilinci oluşur.
C) Defne: Hac ibadeti Müslümanlar arasında iletişimin artmasını sağlar.
D) Melek: Bu ibadet insana Allah’ın (cc)mrızasını kazandırır.

Cevap : D Şıkkı


3. Kurban, insanları Allah’a (cc) yaklaştıran bir ibadettir. Kurban kesen insan, malını ve varlığını Allah (cc) için feda etmeye hazır olduğunu ifade etmiş olur. Rabb’inin rızasını gözeterek bu ibadeti yerine getirir. Yüce Allah da emrine uyup kurban kesen kişiyi sever, ondan razı olur. Böylece kurban, insanı Allah’a (cc) yaklaştırır. Kurbanda aslolanın et değil, insanın Allah (cc) rızası için bu ibadeti yapması olduğu Kur’an’da belirtilmiştir.

Bu metin ile aşağıdaki ayetlerden hangisi ilişkilendirilebilir?


A) “Onların ne etleri ne de kanları Allah’a ulaşır; fakat ona sadece sizin takvanız ulaşır…” (Hac suresi, 37. ayet)
B) “Allah, rahmetinden ötürü geceyi içinde dinlenesiniz; gündüzü de lütfundan isteyesiniz ve şükredesiniz diye sizin için yarattı.” (Kasas suresi, 73. ayet)
C) “O, gaybı da, görülen âlemi de bilendir. Çok büyüktür, çok yücedir.” (Ra’d suresi, 9. ayet)
D) “Rablerini inkâr edenlerin durumu şudur: Onların işleri, fırtınalı bir günde rüzgârın şiddetle savurduğu küle benzer. (Dünyada) kazandıkları hiçbir şeyin (ahirette) yararını görmezler…” (İbrahim suresi, 18. ayet)

Cevap : A Şıkkı


4. “Kim Allah için hacceder ve Allah’a karşı gelmekten sakınırsa annesinden doğduğu günkü gibi günahlarından arınmış bir şekilde hacdan döner.” (Buhari, Hac, 4)

Bu hadiste haccın hangi yönü vurgulanmaktadır?


A) Kişiye farklı kültürleri tanıma imkânı sağlaması
B) Günahlardan kurtulmak için bir vesile olması
C) İnsanlar arası ilişkileri olumlu yönde etkilemesi
D) İnsanlara eşitlik bilincini kazandırması

Cevap : B Şıkkı


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


5. Harun Bey ibadet amacıyla ramazan ayında kutsal topraklara gitmiştir. Burada bulunduğu süre içerisinde ihrama girerek tavaf ve say ibadetlerini yerine getiren Harun Bey, bir süre sonra yurda dönüş yapmıştır.

Buna göre, Harun Bey ile ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?


A) Hac ibadetini yerine getirmiştir.
B) Arafat’a giderek burada bir süre ibadetle meşgul olmuştur.
C) Umre ibadetini yerine getirmiştir.
D) Gezi amacıyla kutsal topraklara gitmiştir.

Cevap : C Şıkkı


6. – Hacca giden insanlar; dünyaya ait varlıklarını, makamlarını, evlerini, akrabalarını hatta ailelerini memleketlerinde bırakıp Allah’ın (cc) daveti gereği ihramlı olarak Kâbe’de toplanırlar.
– İhram; sözlükte yasaklamak, yasak etmek, haram kılmak anlamlarına gelir.
Dinî terim olarak ise hac ya da umreye niyet eden kişinin, diğer zamanlarda helal olan bazı fiil ve davranışları, bu ibadetlerin esaslarını tamamlayıncaya kadar kendine haram kılmasıdır. Hac ve umre esnasında giyilen, dikişsiz ve genellikle beyaz örtüye de ihram denilmektedir.

Bu bilgilerden hareketle aşağıdakilerin hangisine ulaşılamaz?


A) Hac ibadeti “Allah (cc) huzurunda her insan eşittir.” bilincini oluşturur.
B) Hacca gitmek kişiye toplumsal bir statü kazandırır.
C) İhram sayesinde insan sabretmeyi öğrenir.
D) Hac ibadeti maddi ve manevi bir fedakârlık gerektirir.

Cevap : B Şıkkı


7. “Kurbanlık büyükbaş hayvanları da sizin için Allah’ın dininin nişanelerinden kıldık. Sizin için onlarda hayır vardır. Onlar saf saf sıralanmış dururken (kurban edeceğinizde) üzerlerine Allah’ın adını anın. Yanları üzerlerine düşüp canları çıkınca onlardan siz de yiyin, istemeyen fakire de istemek zorunda kalan fakire de yedirin. Şükredesiniz diye onları böylece sizin hizmetinize verdik.” (Hac suresi, 36. ayet)

Bu ayette, aşağıdakilerden hangisine değinilmemiştir?


A) Küçükbaş hayvanların kurban kesilebileceğine
B) Kurban keserken ne söylenmesi gerektiğine
C) Kurban etinin kimlere dağıtılması gerektiğine
D) Kurban ibadetinin İslam dinindeki önemine

Cevap : A Şıkkı


8. “Buyur Allah’ım, buyur! Emrindeyim buyur! Senin hiçbir ortağın yoktur. Allah’ım buyur! Hamd sana mahsustur. Nimet de senin, mülk de senindir. Senin hiçbir ortağın yoktur.”

Bu duayla ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi doğrudur?


A) Tahiyyat duasıdır ve namazların oturuş nbölümünde okunur.
B) Telbiye duasıdır ve mikat sınırında ihrama girildikten sonra okunur.
C) Ezan duasıdır ve her ezandan sonra okunur.
D) İftar duasıdır ve orucu açmadan önce okunur.

Cevap : B Şıkkı


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan bölümleri, verilen kelimelerden uygun olanlarla tamamlayınız.


Cevap :

  1. Zengin Müslümanların zilhicce ayında ihrama girdikten sonra Arafat’ta vakfe yaparak, Kâbe’yi tavaf ederek yaptıkları farz ibadete hac denir.
  2. Hacca giden erkek Müslümanların mikat denilen yerde giydikleri dikişsiz, beyaz kıyafete ihram denir.
  3. Safa ile Merve tepeleri arasında toplamda yedi defa gidip gelmeye say denir.
  4. Hacca gidenlerin arife günü Arafat’ta bir süre bekleyip dua ederek yaptıkları ibadete vakfe denir.
  5. Kâbe, yeryüzüne inşa edilen ilk mabettir.
  6. Hac farz bir ibadet iken umre sünnet bir ibadettir.
  7. Belli nitelikleri olan bazı hayvanları, belirli günlerde, ibadet niyetiyle usulüne uygun olarak kesmeye kurban denir.
  8. Yeni doğan bebek için Allah’a (cc) şükür maksadıyla bebeğin doğumunun yedinci gününde kesilen kurbana akika denir.
  9. Mekke ile Arafat arasında bulunan ve ibadet amacıyla hacıların kurban kesip sonra da şeytan taşladıkları yere Mina denir.

Soru : Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. (Yanlış) Hac ibadeti her yıl ramazan ayında değil, Zilhicce ayında yapılır.
  2. (Doğru) Kelime olarak kurban, insanı Allah’a (cc) yakınlaştıran şey anlamına gelir.
  3. (Doğru) Kıble, başta namaz olmak üzere bazı ibadetleri yaparken yönelinen taraftır.
  4. (Doğru) Bitkilere ve hayvanlara zarar vermek ihramlıya yasak olan davranışlardır.
  5. (Yanlış) Umre yılda bir kez yapılabilen bir ibadet değildir; kişi istediği zaman umre yapabilir.
  6. (Doğru) Hac ve umre ibadeti için Kâbe etrafında bulunan mikat sınırında ihrama girilir.
  7. (Yanlış) Safa ile Merve arasında gidip gelmeye sa’y denir; şavt, tavafta Kâbe’nin etrafında bir kez dönmektir.
  8. (Yanlış) Umre ibadetinin tamamlanması için kurban kesmek şart değildir.
  9. (Doğru) Hz. İsmail (as), Hz. İbrahim (as) ile Hz. Hacer’in (ra) oğludur.
  10. (Doğru) Bütün ibadetler Allah (cc) rızası için yapılmalıdır.

“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 56-57-58-59 Erkad Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 61 Erkad Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 61


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları”, 3. üniteye hazırlık aşamasında öğrencilere rehberlik eden etkinlik cevaplarını içerir. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları”, bu ünitedeki temel kavramlar ve kazanımlara giriş yaparak öğrencilerin ünitedeki konulara aşinalık kazanmasına yardımcı olur.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 61 Erkad Yayıncılık”

“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinliklerde yer alan sorulara anlaşılır ve kapsamlı çözümler sunarak bilgi edinimini destekler. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 61 Erkad Yayıncılık”, ünitenin ana temalarını açıklayıcı etkinliklerle destekleyen bir başlangıç noktası sunar.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 61 Cevapları


Soru : Güzel ahlakla ilgili bir ayet ve bir hadis bularak defterinize yazınız. 


Cevap :

Güzel ahlakla ilgili Ayetler:

  1. “Allah adaleti, iyiliği, akrabaya yardım etmeyi emreder, hayâsızlığı, kötülüğü ve azgınlığı yasaklar. O, düşünüp tutasınız diye size öğüt veriyor.” (Nahl Suresi, 90)
  2. “Muhakkak ki sen yüce bir ahlak üzeresin.” (Kalem Suresi, 4)
  3. “Kötülüğü en güzel bir şekilde sav; o zaman bir de bakarsın ki seninle arasında düşmanlık bulunan kimse, candan bir dost olmuştur.” (Fussilet Suresi, 34)

Güzel ahlakla ilgili Hadisler:

  1. “Ben güzel ahlakı tamamlamak için gönderildim.” (Buhari, Edeb, 38)
  2. “Müminlerin iman bakımından en olgunu, ahlakı en güzel olanıdır.” (Tirmizi, Radâ, 11)
  3. “Komşusu kötülüğünden emin olmayan kişi cennete giremez.” (Müslim, İman, 74)

Soru : Ahlaki davranışlar sergilemenin insanın mutluluğuna katkısı var mıdır? Açıklayınız.


Cevap : Ahlaki davranışlar, insanın iç huzurunu sağlar ve toplumda sevgi, saygı ve güven oluşturur. İnsan, iyilik yaptığında manevi bir tatmin yaşar ve çevresinden olumlu tepkiler alır. Bu durum, bireyin hem kişisel mutluluğuna hem de toplumsal barışa katkı sağlar.


Soru : Hz. Peygamber’in güzel ahlakla ilgili tutum ve davranışlarına iki örnek bularak sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Hz. Peygamber (sav), kendisine kötülük yapan Taif halkına beddua etmek yerine onların doğru yolu bulması için dua etmiştir.

Bir Yahudi komşusu Hz. Peygamber’in kapısına sürekli çöp bırakıyordu. Komşusu hastalanınca Hz. Peygamber onu ziyaret ederek nezaket ve merhamet göstermiştir.


Soru : Vatan sevgisinin Allah’a (cc) imanla olan ilgisini araştırınız


Cevap : Vatan sevgisi, Allah’a olan bağlılığın bir göstergesidir. İslam, yeryüzünde barışı ve güvenliği sağlamayı öğütler. Bu nedenle vatanı korumak, emanet bilinciyle hareket etmek ve vatan sevgisi, Allah’a olan imanın bir yansımasıdır. Hz. Peygamber de vatan sevgisinin önemine vurgu yapmış, Mekke’den ayrılırken büyük bir üzüntü duyduğunu ifade etmiştir.


Soru : Toplumların refah ve huzuru için insanların hangi ahlaki değerlere sahip olması gerektiğini araştırınız.


Cevap :

Madde Madde Toplumların refah ve huzuru için insanların şu ahlaki değerlere sahip olması gerekir:

  • Adalet: Haksızlıkları önler ve güveni artırır.
  • Merhamet: İnsanlar arasındaki dayanışmayı güçlendirir.
  • Doğruluk: Güven ve sadakati sağlar.
  • Yardımlaşma: Toplumdaki sosyal eşitsizliği azaltır.
  • Sabır ve hoşgörü: İnsanların anlaşmazlıklarını çözmesini kolaylaştırır ve huzurlu bir toplum oluşturur.

“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 61 Erkad Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 86-87-88 Erkad Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 86, 87, 88 Cevapları” ahlaki tutumların ve peygamberlerin öğretilerinin işlendiği etkinliklerin çözümleriyle öğrencilere rehberlik eder. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları”, ahlaki davranışları doğru bir şekilde içselleştirmeye yardımcı olurken,


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 86-87-88 Erkad Yayıncılık”

“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin metinleri daha iyi anlamalarını sağlayacak şekilde detaylı çözümler sunar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 86-87-88 Erkad Yayıncılık”, Hz. Salih (as) ve onun ahlaki tutumlarını anlamalarına yardımcı olur.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 86-87-88


Soru : Hz. Salih’e (as) Allah (cc) hangi mucizeyi göndermiştir? Bildiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Hz. Salih’e (as) Allah (cc) bir mucize olarak büyük bir dişi deve göndermiştir. Bu deve, Semud kavminin içme suyu ihtiyacını karşılamak için yaratılmıştı ve onlara bir işaret olarak gönderildi. Semud kavmi, bu mucizeyi inkâr etti ve deveye zarar vererek büyük bir suç işlemişlerdir.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


Soru : Hz. Salih’in (as), Semud kavmini hangi konularda uyardığını aşağıdaki boşluklara yazınız.


Cevap :

Madde Madde Semud Kavminin Taşkınlıkları Şunlardır ; 

  • Allah’ın gönderdiği mucizeyi inkâr ettiler.
  • Hz. Salih’in uyarılarına karşı gelerek, ona karşı çıkıp alay ettiler.
  • Devenin suyunu paylaşmak yerine, onun zarar görmesini sağladılar.
  • Yoldan sapıp putlara taparak, Allah’a itaat etmediler.
  • Haksız yere insanları öldürdüler ve zulüm yaptılar.
  • Allah’ın azabını hak ettiler ve sonunda helak oldular.

“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 86-87-88 Erkad Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 89 Erkad Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Sure Tanıyorum: Felak Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 89


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Sure Tanıyorum: Felak Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları”, Felak Suresi’nin korunma temalarını öğrencilere etkin bir şekilde anlatır. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Bir Sure Tanıyorum: Felak Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere bu surenin İslam’daki rolünü ve anlamını anlatan soruları çözmeleri için yardımcı olur.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 89 Erkad Yayıncılık”

“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, surenin manasını ve mesajını daha iyi kavrayabilmeleri adına açıklayıcı bilgiler sunar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 89 Erkad Yayıncılık”, Felak Suresi’nin öğretilerini öğrencilere özlü bir şekilde aktarır.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 89 Cevapları


Soru : Kıskanç insanlardan gelecek zararlara karşı hangi önlemleri alabiliriz? Düşününüz.


Cevap :

Maddeler Halinde Kıskanç İnsanlardan Gelecek Zararlara Karşı Alınabilecek Önlemler:

Mesafeyi Korumak: Kıskanç kişilerin davranışlarından etkilenmemek için onlardan uzak durmak faydalı olabilir. Gereksiz tartışmalardan ve etkileşimlerden kaçınmak, sağlıklı bir mesafe oluşturmak zararı önleyebilir.

Pozitif Davranış Sergilemek: Kıskanç kişilere karşı olumlu ve anlayışlı bir tutum sergilemek, onlarla çatışmaya girmemek, kötü niyetli davranışları yatıştırabilir.

Gizlilik Sağlamak: Kişisel başarılarınızı, mutluluğunuzu veya sahip olduğunuz şeyleri paylaşırken dikkatli olmak, kıskançlık duygularını körükleyebilir. Gizliliği koruyarak, kıskanılacak durumları sınırlayabilirsiniz.

İyi İletişim Kurmak: Duygusal zekanızı kullanarak, kıskanç kişilerin hissettikleri olumsuzlukları anlamaya çalışmak ve empati göstermek zararı en aza indirebilir.

Sınırlar Koymak: Kıskanılan bir durumdayken, nazik ama net bir şekilde sınırlar koyarak, kendinizi savunmak önemlidir. Bu, zarar görmemenizi sağlar.

Allah’a Sığınmak: Kıskanılan bir durumda, Allah’a dua etmek, sabırlı olmak ve doğru yolu seçmek, manevi bir koruma sağlayabilir.


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 89 Erkad Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!