İlkokul ve Ortaokul Türkçe, Matematik, İngilizce, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı Cevapları
Kategori: 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi, öğrencilere dini değerleri öğretmenin yanı sıra ahlaki davranışları da kazandırmayı hedefler. Bu amaçla kullanılan 7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı, zengin içeriği ile dikkat çeker. Kitap, temel dini bilgiler, ibadetler ve etik konularında kapsamlı bilgiler sunar.
Öğrenciler, 7. Sınıf Din Kültürü Sayfa Cevapları ve 7. Sınıf Din Kültürü Metin Etkinlik Cevapları aracılığıyla öğrendiklerini pekiştirme fırsatı bulurlar. Bu etkinlikler, öğrencilerin bilgilerini uygulamalı olarak kullanmalarına yardımcı olurken, aynı zamanda sınavlara hazırlanırken de pratik yapmalarını sağlar. 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Erkad Yayıncılık içindeki çeşitli alıştırmalar, dersin interaktif bir şekilde işlenmesine katkıda bulunur.
Sonuç olarak, 7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları ve Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları ile birlikte bu dersin materyalleri, öğrencilerin hem akademik başarılarını artırmakta hem de dini ve ahlaki bilincin gelişmesine yardımcı olmaktadır. Bu sayede öğrenciler, günlük hayatlarında bu değerleri daha iyi uygulama şansı bulurlar.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiGüzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88
7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 86, 87, 88 Cevapları” ahlaki tutumların ve peygamberlerin öğretilerinin işlendiği etkinliklerin çözümleriyle öğrencilere rehberlik eder. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları”, ahlaki davranışları doğru bir şekilde içselleştirmeye yardımcı olurken,
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 86-87-88 Erkad Yayıncılık”
“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin metinleri daha iyi anlamalarını sağlayacak şekilde detaylı çözümler sunar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 86-87-88 Erkad Yayıncılık”, Hz. Salih (as) ve onun ahlaki tutumlarını anlamalarına yardımcı olur.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 86-87-88
Soru : Hz. Salih’e (as) Allah (cc) hangi mucizeyi göndermiştir? Bildiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Hz. Salih’e (as) Allah (cc) bir mucize olarak büyük bir dişi deve göndermiştir. Bu deve, Semud kavminin içme suyu ihtiyacını karşılamak için yaratılmıştı ve onlara bir işaret olarak gönderildi. Semud kavmi, bu mucizeyi inkâr etti ve deveye zarar vererek büyük bir suç işlemişlerdir.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları
Soru : Hz. Salih’in (as), Semud kavmini hangi konularda uyardığını aşağıdaki boşluklara yazınız.
Cevap :
Madde Madde Semud Kavminin Taşkınlıkları Şunlardır ;
Allah’ın gönderdiği mucizeyi inkâr ettiler.
Hz. Salih’in uyarılarına karşı gelerek, ona karşı çıkıp alay ettiler.
Devenin suyunu paylaşmak yerine, onun zarar görmesini sağladılar.
Yoldan sapıp putlara taparak, Allah’a itaat etmediler.
Haksız yere insanları öldürdüler ve zulüm yaptılar.
Allah’ın azabını hak ettiler ve sonunda helak oldular.
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 86-87-88 Erkad Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiBir Sure Tanıyorum: Felak Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 89
7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Sure Tanıyorum: Felak Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları”, Felak Suresi’nin korunma temalarını öğrencilere etkin bir şekilde anlatır. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Bir Sure Tanıyorum: Felak Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere bu surenin İslam’daki rolünü ve anlamını anlatan soruları çözmeleri için yardımcı olur.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 89 Erkad Yayıncılık”
“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, surenin manasını ve mesajını daha iyi kavrayabilmeleri adına açıklayıcı bilgiler sunar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 89 Erkad Yayıncılık”, Felak Suresi’nin öğretilerini öğrencilere özlü bir şekilde aktarır.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 89 Cevapları
Soru : Kıskanç insanlardan gelecek zararlara karşı hangi önlemleri alabiliriz? Düşününüz.
Cevap :
Maddeler Halinde Kıskanç İnsanlardan Gelecek Zararlara Karşı Alınabilecek Önlemler:
Mesafeyi Korumak: Kıskanç kişilerin davranışlarından etkilenmemek için onlardan uzak durmak faydalı olabilir. Gereksiz tartışmalardan ve etkileşimlerden kaçınmak, sağlıklı bir mesafe oluşturmak zararı önleyebilir.
Pozitif Davranış Sergilemek: Kıskanç kişilere karşı olumlu ve anlayışlı bir tutum sergilemek, onlarla çatışmaya girmemek, kötü niyetli davranışları yatıştırabilir.
Gizlilik Sağlamak: Kişisel başarılarınızı, mutluluğunuzu veya sahip olduğunuz şeyleri paylaşırken dikkatli olmak, kıskançlık duygularını körükleyebilir. Gizliliği koruyarak, kıskanılacak durumları sınırlayabilirsiniz.
İyi İletişim Kurmak: Duygusal zekanızı kullanarak, kıskanç kişilerin hissettikleri olumsuzlukları anlamaya çalışmak ve empati göstermek zararı en aza indirebilir.
Sınırlar Koymak: Kıskanılan bir durumdayken, nazik ama net bir şekilde sınırlar koyarak, kendinizi savunmak önemlidir. Bu, zarar görmemenizi sağlar.
Allah’a Sığınmak: Kıskanılan bir durumda, Allah’a dua etmek, sabırlı olmak ve doğru yolu seçmek, manevi bir koruma sağlayabilir.
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 89 Erkad Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93
7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları
7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 90, 91, 92, 93 Cevapları, 3. ünite sonunda yapılan değerlendirmelerde öğrencilere konuyu ne kadar anladıklarını görme fırsatı sunar. Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları, öğrencilerin İslam’ın temel öğretilerini pekiştirmelerine ve bu bilgileri günlük yaşamlarına nasıl entegre edebileceklerini anlamalarına yardımcı olur.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 90-91-92-93 Erkad Yayıncılık”
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları, tüm üniteyi kapsayan sorularla öğrencilerin öğrenme sürecini destekler. 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 90-91-92-93 Erkad Yayıncılık, öğrencilerin önceki bilgilerini gözden geçirmeleri ve konuyu derinlemesine anlamaları için kapsamlı içerikler sunar.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 90-91-92-93
A. Aşağıdaki açık uçlu soruları cevaplayınız.
1. Güzel ahlaki davranışlar nelerdir? Bu davranışların bireye faydalarını yazınız.
Cevap : Güzel ahlaki davranışlar, dürüstlük, sabır, saygı, sevgi, yardımseverlik, hoşgörü, adalet ve güvenilirlik gibi olumlu özellikleri içerir. Bu davranışların bireye faydaları arasında insanlarla sağlıklı ilişkiler kurma, toplumda saygınlık kazanma, iç huzur ve güven duygusu hissetme, insanlar arasında sevgi ve güvenin artması yer alır. Aynı zamanda kişinin ruhsal sağlığı da olumlu etkilenir, stres ve kaygı azalır.
2. Ahlaki tutum ve davranışlara önem verilen toplumlarda ne gibi güzellikler yaşanır? Açıklayınız.
Cevap : Ahlaki tutum ve davranışlara önem verilen toplumlarda bireyler arasında güven, hoşgörü ve yardımlaşma artar. Toplumda adalet, eşitlik ve hakkaniyetin hâkim olduğu bir ortam oluşur. İnsanlar birbirlerine saygılı davranır ve sorunlar daha kolay çözüme kavuşur. Böyle toplumlarda, bireylerin huzur içinde yaşaması sağlanır, sosyal dayanışma ve birlik duygusu güçlenir, suç oranları düşer ve refah seviyesi yükselir.
3. Vatanını seven bireylerin devletin birlik ve bütünlüğüne katkıları nelerdir? Açıklayınız.
Cevap : Vatanını seven bireyler, devletin birlik ve bütünlüğünü koruma adına, toplumda dayanışmayı ve yardımlaşmayı teşvik eder. Bu bireyler, devlete karşı sorumluluklarını yerine getirir, yasa ve kurallara uyar ve toplumun refahı için çalışırlar. Ayrıca, dış tehditlere karşı vatanlarını savunur, milli değerleri korur ve toplumun huzur içinde yaşaması için katkıda bulunurlar. Vatan sevgisi, toplumsal barışın sağlanmasına ve güçlü bir devlet yapısının oluşturulmasına yardımcı olur.
4. Davranışlarda ölçülü olmak ne demektir? Açıklayınız.
Cevap : Davranışlarda ölçülü olmak, her durumda aşırıya kaçmadan, dengeli ve doğru şekilde hareket etmek anlamına gelir. Ölçülü olmak, ne bir konuda fazla cömert olup başka birini zor durumda bırakmak, ne de bencilce davranarak kendi çıkarlarını öncelemek demektir. İnsan, her türlü tutum ve davranışında aşırılıklardan kaçınmalı, sağduyu ve dengeyi gözetmelidir. Bu da hem kişisel hem de toplumsal ilişkilerde huzurun sağlanmasına katkı sağlar.
5. Bir Müslüman’ın İslam dinine karşı sorumlulukları nelerdir? Yazınız.
Cevap : Bir Müslüman’ın İslam dinine karşı sorumlulukları arasında; Allah’a (cc) iman etmek, Peygamber Efendimiz (sav) ve İslam’ın öğretilerine uygun yaşamaya gayret etmek, namaz kılmak, oruç tutmak, zekat vermek, hac ibadetini yerine getirmek ve insanlara karşı güzel ahlaki davranışlar sergilemek yer alır. Ayrıca, dürüstlük, adalet, hoşgörü, yardımseverlik ve diğer ahlaki erdemlere de sahip olunmalıdır. Müslümanlar, çevrelerine iyilik yaparak, Allah’ın emirlerine uyarak İslam’ın güzelliklerini yaymalıdır.
6. Hz. Salih (as), Semud kavmini hangi tutum ve davranışlardan sakınmaları konusunda uyarmıştır? Açıklayınız.
Cevap : Hz. Salih (as), Semud kavmini başlıca şu tutum ve davranışlardan sakınmaları konusunda uyarmıştır: Allah’a şirk koşmak, zalimlik ve haksızlık yapmak, ölçü ve tartıda hileye başvurmak, kibirli olmak ve inatçılık göstermek. Semud kavmi, Allah’ın (cc) emirlerine karşı gelerek bu tür kötü davranışlar sergilemiş ve sonunda Allah’ın gazabına uğramıştır. Hz. Salih (as), onları doğru yola davet etmiş, ancak onlar bu uyarılara kulak asmamıştır.
7. Felak suresinde hangi varlıkların kötülüğünden Allah’a (cc) sığınılmıştır? Yazınız.
Cevap : Felak suresinde Allah’a (cc), gece karanlığının ve onun getirdiği kötülüklerden, büyücülüğün ve cinlerin kötülüklerinden, kötü gözle bakıp zarar vermek isteyenlerin kötülüklerinden sığınılmıştır. Bu sure, Allah’tan her türlü kötülükten korunma dileği ile yapılmış bir sığınmadır ve insanların karşılaşabileceği tehlikelerden Allah’a güvenerek korunma isteğini dile getirir.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları
B. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.
Soru: “Allah’a yemin ederim ki iman etmedikçe cennete giremezsiniz. Birbirinizi sevmedikçe de iman etmiş olmazsınız. Size yaptığınız takdirde birbirinizi sevebileceğiniz bir şey öğreteyim mi? Aranızda selamı yayınız.” (Müslim, İman, 93)
Bu hadise göre selamlaşmanın aşağıdakilerden hangisine katkı sağladığı söylenebilir?
A) İnsanların iradesine hâkim olmasına
B) Yardımlaşma duygusunun yaygınlaşmasına C) İnsanların birbirlerini sevmelerine
D) Sorumluluk bilincinin kazanılmasına
Cevap: C
Soru: “… İyilik ve takva (Allah’a karşı gelmekten sakınma) üzere yardımlaşın. Günah ve düşmanlık üzere yardımlaşmayın. Allah’a karşı gelmekten sakının.” (Ma- ide suresi, 2. ayet)
Bu ayetten hareketle;
I. iyilik konusunda yardımlaşılması,
II. günah işlemekten özenle kaçınılması,
III. kin ve öfkeyle hareket edilmemesi
sonuçlarından hangileri çıkarılabilir?
A) Yalnız I
B) Yalnız III
C) I ve II D) I, II ve III
Cevap: D
Soru: Balıkesir’in Havran ilçesinde dünyaya gelen Seyit Ali, yoksul bir ailenin oğludur. Osmanlı Devleti ordusuna katılarak Balkan Savaşları’nda savaşmıştır. Çanakkale Savaşı sırasında topçu eri olarak gösterdiği kahramanlıklar dilden dile yayılmıştır. İtilaf Devletleri donanmasına karşı yapılan bombardıman sırasında top mermisini kaldıran vincin parçalanması üzerine Seyit Ali, 276 kilo ağırlığındaki mermiyi sırtına alarak topun ağzına yerleştirmiştir. Yaptığı top atışlarıyla İngiliz gemisi Ocean’a (Oşın) ağır hasar vermiş ve olaydan sonra Onbaşı rütbesine yükselmiştir. Çanakkale Savaşı’nda yaralanarak hastaneye sevk edilen Seyit Onbaşı, savaşın zaferle sonuçlandığını tedavisi sırasında öğrenmiştir.
Bu metinde Seyit Onbaşı’nın hangi özelliği vurgulanmaktadır?
A) Adaleti
B) Dürüstlüğü
C) Merhameti D) Vatanseverliği
Cevap: D
Soru: Ey iman edenler! Allah’a ve ahiret gününe inanmadığı hâlde insanlara gösteriş olsun diye malını harcayan kimse gibi, sadakalarınızı başa kakmak ve gönül kırmak suretiyle boşa çıkarmayın…” (Bakara suresi, 264. ayet)
Bu ayette aşağıdakilerden hangisi vurgulanmıştır?
A) Ahiret inancına sahip olmanın önemi B) Yardımda bulunurken ihtiyaç sahiplerini incitmemek gerektiği
C) Yardımlaşmanın düzenli bir şekilde yapılması gerektiği
D) Yardımlaşma duygusunun toplumda giderek azaldığı
Cevap: B
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları
Soru: • “… Bir topluluğa olan kininiz, sizi adaleti gerçekleştirmekten alıkoymasın…” (Maide suresi, 8. ayet) • “Muhakkak ki Allah, adaleti, iyiliği, yakınlara yardım etmeyi emreder…” (Nahl suresi, 90. ayet)
Bu ayetlerde emredilen davranışlar arasında aşağıdakilerden hangisi yer almaz?
A) Akrabayı gözetme
B) İnfak bilincini geliştirme
C) İnsanlar arasına adaleti gözetme D) Emanete ihanet etmeme
Cevap: D
Soru: İslam dini insanlara iyiliği emretmiş, kötülük etmeyi ise yasaklamıştır. İnsanlar arası ilişkilerin sevgi, saygı, kardeşlik, adalet, dürüstlük gibi değerler üzerine inşa edilmesini istemiş, toplum huzuruna zarar veren davranışlardan kaçınılması konusunda bizleri uyarmıştır.
Buna göre aşağıdakilerden hangisinin İslam dini açısından uygun bir davranış olduğu söylenebilir?
A) İyilikte bulunan bir kimseye teşekkür etmek
B) Bir kimseyi mahkemede savunmak için yalancı şahitlik yapmak
C) İnsanların sırlarını başkalarına anlatmak
D) Kibirli davranışlarda bulunmak
Cevap: A
Soru: “Ey iman edenler! Kendiniz, ana babanız ve en yakınlarınız aleyhine de olsa Allah için şahitlik yaparak adaleti titizlikle ayakta tutan kimseler olun. (Şahitlik ettikleriniz) zengin veya fakir de olsalar (adaletten ayrılmayın) Çünkü Allah ikisine de daha yakındır. Öyleyse adaleti yerine getirmede nefsinize uymayın. Eğer (şahitlik ederken gerçeği) çarptırırsanız veya (şahitlikten) çekinirseniz (bilin ki) şüphesiz Allah, yaptıklarınızdan hakkıyla haberdardır.” (Nisâ suresi, 135. ayet)
Bu ayette aşağıdakilerden hangisine değinilmemiştir?
A) Dürüstlük
B) Hakkaniyet C) Cömertlik
D) Doğruluk
Cevap: C
Soru: Sabır kavramı sözlükte direnç gösterme, kararlılık, acele etmeme gibi anlamlara gelir. Terim olarak ise sabır; hoşa gitmeyen olaylar, nefse ağır gelen şeyler ve insanı zorlayan durumlar karşısında ruhsal dengeyi bozmamak için dünya ve ahiret yararlarını düşünerek insanın kalbinde yer tutan sükûnet ve dayanma kuvveti, Allah’a (cc) sığınıp güvenerek zorluklar ve felaketlere direnç göstermek demektir.
Buna göre sabır ile ilgili;
I. Haksızlıklara karşı çaresizce sessiz kalmaktır.
II. Her şeyi Yüce Allah’a (cc) havale ederek beklemektir.
III. Zorluklar karşısında elinden geleni yaparak sonucu Allah’a (cc) bırakmaktır.
IV. Sakince bekleyip pasif bir direniş göstermektir.
yargılarından hangileri doğrudur?
Cevap: A
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları
C. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan bölümleri, verilen kelimelerden uygun olanlarla tamamlayınız.
Cevap :
İnsanın yaratılışından gelen özellikleri ile insanların iyiliğini ve mutluluğunu hedef alan kuralların hayata geçirilmesi ile kazanılan iyi ve güzel davranışlara ahlak denir.
“Mümin cana yakındır. (İnsanlarla) yakınlık kurmayan ve kendisiyle dostluk kurulamayan kimsede hayır yoktur.” (İbn Hanbel, II, 400)
Kişinin tepkilerini, davranışlarını veya başka amaca yönelme eğilimini denetleyip kısıtlamasına öz denetim denir.
“Müminin her hâline hayret edilir. Çünkü müminin başına sevinçli bir durum gelirse şükreder. Dert, bela gelirse sabreder. Her ikisinde de sevap kazanır.” (Müslim, Züht, 64)
Değeri, üstünlüğü, yaşlılığı, yararlılığı, kutsallığı dolayısıyla bir kimseye, bir şeye karşı dikkatli, özenli, ölçülü davranmaya saygı denir.
“Kişi sevdiğiyle beraberdir.” (Tirmizi, Zühd, 50)
Kişinin kendi davranışlarını veya kendi yetki alanına giren herhangi bir olayın sonuçlarını üstlenmesine sorumluluk denir.
Yoksullara, yardıma muhtaç olanlara ve düşkünlere maddi ve manevi yardım etmeyi benimseyen kişiye yardımsever denir.
Hz. Salih (as), Allah’ın (cc) dinini Semud kavmine tebliğ etmek üzere gönderilen peygamberdir.
Ç. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap :
(Yanlış) Devletin varlığını güçlü bir şekilde sürdürmesinde adaletin etkisi yoktur.
(Doğru) Hz. Peygamber örnek bir ahlak üzere yaratılmıştır.
(Doğru) Elinden geleni yapmadan, mücadele etmeden pasif bir şekilde beklemek sabır değildir.
(Doğru) Öz denetimin diğer bir adı da otokontroldür.
(Yanlış) Adalet, insanın daha önemli bir amaca ulaşabilmek için kişinin tepkilerini, davranışlarını veya başka amaca yönelme eğilimini denetleyip kısıtlamasına denir.
(Doğru) Allah (cc) sabredenlerle beraberdir.
(Doğru) Sorumluluk, insanı bir şeye veya bir kimseye karşı yakın ilgi ve bağlılık göstermeye yönelten duyguya denir.
(Yanlış) Semud kavmi hiçbir zaman putlara tapmamıştır.
(Doğru) Hz. Salih’e (as) mucize olarak bir deve verilmiştir.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 95
7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları
7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları, 4. üniteye başlamadan önce öğrencilerin temel bilgilerini hatırlamalarını ve yeni konulara hazırlıklı olmalarını sağlar. Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin üniteye giriş yaparken İslam’ın temel öğretilerine dair düşünmelerini teşvik eden etkinlikler içerir.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 95 Erkad Yayıncılık”
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilere detaylı açıklamalar sunarak bu etkinlikleri daha verimli bir şekilde tamamlamalarına yardımcı olur. 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 95 Erkad Yayıncılık, ünitenin başlangıç noktası olan bu etkinlikleri anlaşılır ve sade bir şekilde açıklar.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 95 Cevapları
1. Hz. Muhammed’in (sav) de bizim gibi bir insan olmasını araştırınız. Bu konuyla ilgili bulduğunuz bir ayeti sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Hz. Muhammed (sav), diğer insanlar gibi yemek yer, uyur, üzülür, sevinir ve günlük hayatın gereksinimlerini yerine getirirdi. Ancak O, Allah’ın (cc) vahyine mazhar olmuş ve insanlara örnek bir hayat sürmüştür.
Ayeti Kerime: “De ki: Ben sadece sizin gibi bir insanım; bana, sizin ilahınızın yalnızca bir tek ilah olduğu vahyediliyor…” (Kehf Suresi, 110. Ayet)
2. “Rahmet peygamberi” ne demektir? Araştırınız.
Cevap : “Rahmet peygamberi” ifadesi, Hz. Muhammed’in (sav) insanlara, tüm mahlukata, hatta düşmanlarına bile karşı şefkat, merhamet ve sevgi dolu yaklaşımını ifade eder. O, zulmü ortadan kaldırmaya çalışmış, insanlara hidayet yolunu göstermiş ve hayatıyla herkese rehberlik etmiştir.
Kur’an’da da şöyle buyrulmuştur: “Biz seni âlemlere rahmet olarak gönderdik.” (Enbiya Suresi, 107. Ayet)
3. Hz. Peygamber’in “uyarıcı” ve “müjdeleyici” yönünü araştırıp defterinize yazınız.
Cevap : Hz. Peygamber (sav), Allah’tan aldığı vahiylerle insanları kötü davranışlardan, günahlardan sakındırarak onları uyarıcı olmuştur. Aynı zamanda, Allah’ın rızasını kazananlara verilecek cennet müjdesini ileterek bir müjdeleyici olmuştur.
Ayeti Kerime: “Biz seni bir şahit, bir müjdeleyici ve bir uyarıcı olarak gönderdik.” (Ahzab Suresi, 45. Ayet)
4. Hz. Muhammed’in (sav) hayatından güzel ahlakıyla ilgili bir örneği genel ağdan
bularak defterinize yazınız.
Cevap : Bir gün Hz. Peygamber’in (sav) yanına bir bedevi geldi ve kaba bir şekilde elbisesinden çekerek, kendisinden yardım istedi. Hz. Peygamber, bedevinin bu davranışına öfkelenmek yerine gülümseyerek ihtiyacını karşıladı. Bu, onun sabrını ve merhametini gösteren güzel bir örnektir.
5. Kâfirun suresinin bize hangi mesajları verdiğini Kur’an-ı Kerim mealinden yararlanarak defterinize yazınız. Yazdıklarınızı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Kâfirun Suresi, tevhid inancını vurgular ve Müslümanların inançlarında kesin bir duruş sergilemesi gerektiğini bildirir. Başkalarının inancına saygı gösterilmesi gerektiği, ancak bu inançlara uymak gibi bir zorunluluk olmadığı ifade edilir. Sure, Müslümanların inançlarında samimi ve net olmaları gerektiğini öğütler.
Mesajları:
Allah’a ibadet konusunda hiçbir şekilde taviz verilmemelidir.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiAllah’ın (cc) Kulu Hz. Muhammed (sav) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97
7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Allah’ın (cc) Kulu Hz. Muhammed (sav) Metni Etkinlik Cevapları
7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 96, 97 Cevapları, Hz. Muhammed’in (sav) kulluk görevleri ve örnek hayatı üzerine yoğunlaşarak öğrencilerin İslam’a dair bilgilerini güçlendirir. Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Allah’ın (cc) Kulu Hz. Muhammed (sav) Metni Etkinlik Cevapları, peygamberimizin yaşamından örnekler vererek İslam’ın temel ilkelerinin anlaşılmasını hedefler.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97 Erkad Yayıncılık”
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları, bu etkinliklerde verilen sorulara yönelik açıklamalarla öğrencilerin öğrenim sürecini destekler. 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97 Erkad Yayıncılık, Hz. Muhammed’in (sav) örnek yaşamının ahlaki derslerini öğrencilere etkili bir şekilde aktarır.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97
“De ki: Ben de ancak sizin gibi bir insanım…” (Fussilet suresi, 6. ayet)
Soru : Bu ayette Hz. Muhammed’in (sav) hangi yönü vurgulanmaktadır?
Cevap : Bu ayette Hz. Muhammed’in (sav) insani yönü vurgulanmaktadır. O’nun da diğer insanlar gibi bir insan olduğu, ancak Allah’tan (cc) vahiy aldığı belirtilmiştir. Bu ifade, Hz. Muhammed’in (sav) olağanüstü bir varlık değil, bir kul ve peygamber olduğunu vurgular. Bu yönüyle insanlar için bir örnek ve rehberdir.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları
Okunuşu: “Eşhedü ellâ ilâhe illallah / Ve eşhedü enne Muhammeden abdühû ve rasûlüh”
Anlamı: “Ben tanıklık ederim ki Allah’tan (cc) başka hiçbir ilah yoktur ve yine tanıklık ederim ki Hz. Muhammed (sav) onun kulu ve elçisidir.”
Soru : Kelimeişehadette Hz. Muhammed’in (sav) önce Allah’ın (cc) kulu, sonra resulu olduğunun belirtilmesini yorumlayınız.
Cevap : Kelime-i Şehadette Hz. Muhammed’in (sav) önce Allah’ın (cc) kulu olarak anılması, onun Allah’a bağlı bir insan olduğunu vurgular. Bu sıralama, O’nun da ibadet eden bir kul olduğunu, ancak Allah’ın (cc) vahyini insanlara iletmekle görevlendirilmiş bir resul olarak yüceltildiğini gösterir. Bu, tevhit inancını güçlendirir ve insanların O’nu bir ilah gibi görmesini engeller.
Soru : Aşağıdaki durumları Hz. Peygamber’in taşıdığı insani özellikler açısından düşününüz.
Hz. Muhammed (sav) Hicret’ten sonra Medine’de Mescid-i Nebevi’yi inşa etti. Mescidin arsasını, Mâlik bin Neccâr oğullarından Sehl ve Süheyl adlı iki yetim kardeşten 10 dinar karşılığında satın aldı. Mescid-i Nebevi’nin temeline ilk taşı bizzat Hz. Peygamber kendi elleriyle koydu. Kendisi ashabıyla beraber çalışarak mescidin duvarlarını yükseltti. Mescid-i Nebevi’nin yapımı sırasında Hz. Peygamber sırtında taş ve kerpiç taşıyarak çalıştı. Bu mescit o gün için üstü açık olarak inşa edilmiş, daha sonraları hurma dalı ve yapraklarıyla üstü örtülmüştü. Hz. Peygamber, hutbelerini burada bir hurma kütüğüne yaslanarak okurdu.
(Mustafa Sabri Küçükçarşı, Mescid-i Nebevi, TDV İslam Ansiklopedisi, C 29, s. 281.)
Cevap :
Paylaşımcılığı: Hz. Peygamber, mescidin arsasını yetimlerden satın alarak onların hakkını gözetmiştir.
Çalışkanlığı: Ashabıyla birlikte çalışmış, temel atıp sırtında taş ve kerpiç taşıyarak fiziksel emeğiyle katkıda bulunmuştur.
Mütevazılığı: Lider olduğu hâlde işlere bizzat katılması, O’nun mütevazı bir insan olduğunu gösterir.
İnsanlara örnek oluşu: O, davranışlarıyla insanlara rehberlik etmiş, çalışkanlık ve paylaşımcılığın önemini göstermiştir.
Doğallığı: Hutbelerini basit bir hurma kütüğüne yaslanarak okumak, gösterişten uzak, sade bir hayat sürdüğünü ifade eder.
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 96-97 Erkad Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.