7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Martı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19


7. Sınıf Türkçe Kitabı Martı Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 Cevapları” dersin kapsamını genişleterek öğrencilerin konuları daha iyi kavramalarına yardımcı olmaktadır. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine olanak tanır. Ayrıca, “Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Martı Metni Etkinlik Cevapları”, edebi metinleri anlama ve yorumlama becerisini geliştirmek için önemli bir araçtır. Öğrenciler, metinleri analiz ederek eleştirel düşünme yeteneklerini de geliştirmiş olurlar.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19 MEB Yayınları”

“Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı Cevapları” ile birlikte, “İmam Hatip Ortaokulu 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı”, derslerdeki içeriği zenginleştirir. Bu kaynaklar, farklı öğretim yöntemlerinin uygulanmasına imkan tanırken, “7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19 MEB Yayınları” sayesinde öğrenciler, dil bilgisi kurallarını öğrenip yazma becerilerini pekiştirebilirler. Bu etkinlikler, Türkçe dersinin öğrencilere kattığı bilgi ve becerilerin yanı sıra, iletişim yeteneklerini de önemli ölçüde artırır.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


1. “Sınırlarını zorlamak” deyiminin size çağrıştırdığı duygu ve düşünceleri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

“Sınırlarını zorlamak” deyimi, insanın kendi kapasitesini aşmaya çalışmasını ve potansiyelini ortaya çıkarmasını ifade eder. Bu deyim benim için öncelikle cesaret ve kararlılık duygularını çağrıştırıyor. Sınırlarımızı zorlamak, konfor alanımızdan çıkmak ve bilinmeyene adım atmak anlamına gelir.

Aynı zamanda büyüme ve gelişim ile ilişkilidir; zorluklarla yüzleşmek, bizi daha güçlü ve dayanıklı kılar. Sınırlarımızı zorladığımızda yeni beceriler kazanır, yeni deneyimler ediniriz. Bu süreçte yaşanan zorluklar, yalnızca fiziksel değil, aynı zamanda zihinsel ve duygusal olarak da bizi olgunlaştırır. Arkadaşlarımla bu düşüncelerimi paylaşmak, onları da cesaretlendirip sınırlarını zorlamaları için motive etmek anlamına geliyor.


2. Azim ve başarı arasında nasıl bir ilişki vardır? Tartışınız. 


Cevap :

Azim ve başarı arasında güçlü bir ilişki vardır. Azim, hedeflere ulaşmak için gösterilen kararlı çaba ve süreklilik anlamına gelirken; başarı, bu çabaların bir sonucu olarak elde edilen olumlu sonuçları ifade eder.

Bir kişi azimle çalıştığında, karşılaştığı zorlukları aşmak için motivasyonunu koruyabilir. Azim, aynı zamanda öğrenme sürecinin bir parçasıdır; hatalardan ders çıkararak ilerlemeyi sağlar. Başarı, çoğu zaman azim ile doğru orantılıdır. Yani ne kadar azimli olursanız, hedeflerinize ulaşma şansınız o kadar artar.

Sonuç olarak, azim olmadan başarı elde etmek zordur. Başarı, azmin bir meyvesidir; sürekli çaba ve kararlılık gösteren bireyler, hedeflerine ulaşarak başarıyı tatma fırsatı bulurlar. Bu nedenle, azmi bir yaşam felsefesi haline getirmek, başarıyı yakalamanın anahtarıdır.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu anlamlardan ve bulmacadaki ipuçlarından hareketle bulmacayı doldurunuz.


Cevap :

  1. Dengesi bozularak düşecek gibi olmak. (Sendelemek)
  2. Karada 1609, denizde 1852 metre olarak kabul edilen bir uzaklık ölçü birimi. (Mil)
  3. Herhangi bir amaca erişmek, bir kuvvete karşı koyabilmek için bir kişi veya topluluğun güçlü, sürekli çabası, savaşım. (Mücadele)
  4. Bir tür küçük deniz taşıtı. (Tekne)
  5. Karanın deniz, göl, ırmak boyunca uzanan bölümü, kıyı. (Sahil)
  6. Varılması istenen bir amaca doğru geçilmesi gerekli dönemlerden her biri, evre, basamak, adım, merhale. (Aşama)
  7. Yuvarlak biçimde sarılmış iplik, yün vb. şey. (Yumağı)
  8. Bir eğrinin sınırlı bir kısmı, eğmeç. (Kavis)
  9. 30,5 santimetrelik İngiliz uzunluk ölçüsü birimi. (Fit)
  10. Rüzgârla dönen, çember biçiminde çocuk oyuncağı. (Fırıldak)
  11. İrade ve yargıları aşan güçlü bir coşku, ihtiras. (Tutku)

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru :  A) Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız. 


1. Sahildeki martıların nasıl bir hayatı vardır? Kısaca anlatınız.


Cevap :  Sahildeki martılar, sadece yiyecek bulmak için uçarlar. Uçmanın onlar için tek anlamı karınlarını doyurmaktır, bu nedenle başka bir şey öğrenmeye çalışmazlar.


2. Diğer martılar ile Martı Jonathan Livingston’ı karşılaştırınız. Bunların benzer ve farklı yönleri nelerdir? Tartışınız.


Cevap :

Benzerlikler: Her ikisi de martıdır ve uçarlar.

Farklılıklar: Jonathan uçmayı bir tutku olarak görür, diğer martılar ise sadece yiyecek bulmak için uçarlar. Jonathan, hız ve teknik geliştirmeye çalışırken, diğer martılar bu tür çabalara girmez.


3. Martı Jonathan Livingston kendine nasıl bir hedef belirlemiş ve hedefine ulaşmak için neler yapmıştır? Anlatınız.


Cevap :  Jonathan, uçma hızını artırmayı hedeflemiştir. Bu hedefe ulaşmak için yüksek irtifalara tırmanmış ve uçuş teknikleri geliştirerek birçok deneme yapmıştır.


4. Martı Jonathan Livingston’ın suya çakıldıktan sonra kendini motive edebilmek için kullandığı ifade nedir? Siz de kendinizi ve arkadaşlarınızı başarı konusunda motive edebilmek için kullandığınız ifadelere örnekler veriniz.


Cevap :  Jonathan, “Yüksek hızda kanatları dümdüz tutabilmek” gerektiğini düşünerek kendini motive etmiştir. Kendimi motive etmek için “Her deneme bir öğrenme fırsatıdır” derim.


5. Kendinizi hangi alanlarda geliştirmek istiyorsunuz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Kişisel gelişim ve iletişim becerilerimi artırmak, zaman yönetimi ve yeni diller öğrenmek istiyorum. Bu hedeflerimi arkadaşlarımla paylaşarak onları da motive edebilirim.


Soru : B) Okuduğunuz metinden hareketle arkadaşlarınıza yöneltmek üzere iki soru yazınız.


Cevap :

  1. Martı Jonathan Livingston’un belirlediği hedefler sizce ne kadar önemlidir?
  2. Uçmayı tutkuyla seven birinin sıradan bir yaşam sürmeye karar vermesi sizce nasıl bir sonuç doğurur?

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : “Başarı” kelimesinin sizde çağrıştırdıklarını aşağıdaki noktalı alanlara yazınız. Yazdığınız kelimeleri kullanarak bir konuşma yapınız.


Cevap :

Madde Madde “Başarı” kelimesinin çağrıştırdıkları:

  1. Hedef
  2. Azim
  3. Çalışma
  4. Motivasyon
  5. Öğrenme
  6. İlerleme
  7. Disiplin
  8. Kararlılık
  9. Deneyim
  10. Tatmin

Konuşma Metni:

Sevgili arkadaşlar,

Bugün burada “başarı” kelimesinin ne anlama geldiğini birlikte keşfetmek için toplandık. Başarı, her şeyden önce bir hedef belirlemeyi gerektirir. Belirlediğimiz bu hedefler, hayatta ilerlemek için bir pusula görevi görür.

Başarıya giden yolda azim ve çalışma her zaman elzemdir. Hiçbir şey, hedeflerimize ulaşmak için harcanan emek kadar değerli değildir. Motivasyonumuzu kaybetmemek için, öğrenmeye ve gelişmeye açık olmalıyız. Her yeni bilgi ve deneyim, bizi bir adım daha ileriye götürür.

Ancak, başarı yalnızca elde ettiğimiz sonuçlarla değil, aynı zamanda bu yolda gösterdiğimiz disiplin ve kararlılık ile de ölçülür. Başarıya ulaşmak için zorluklarla karşılaştığımızda, pes etmemek ve devam etmek çok önemlidir.

Sonuç olarak, her başarısızlık bir ders, her deneme bir deneyimdir. Başarı, sonunda elde edilen bir ödül değil; yolculuğun kendisidir. Bu yüzden, her anı değerlendirerek ilerlemeye devam edelim. Hedeflerimize ulaşmak için azimle çalışmaya ve birbirimizi desteklemeye devam edelim. Teşekkür ederim!


4. ETKİNLİK


Soru : A) “Martı Jonathan, uçmayı büyük bir tutkuyla seviyordu.” cümlesinde kişileştirme sanatı kullanılmıştır. Siz de okuduğunuz metinde kişileştirme sanatının kullanıldığı cümlelere örnekler yazınız.


Cevap :

  • “Durgun denizin minik dalgacıkları üzerinde, güneşin altın gibi ışıldadığı pırıl pırıl bir sabahtı.”
    • Burada deniz, dalgacıklar ve güneş, insana özgü özelliklerle betimlenmiştir.
  • “Hemen altındaki uçsuz bucaksız deniz neredeyse hareketini yitirmişti.”
    • Deniz, insana özgü bir davranış olan “hareketini yitirmek” ifadesiyle kişileştirilmiştir.
  • “Rüzgâr hafifçe yüzünü yalıyordu.”
    • Rüzgâr, bir insanın birini sevgiyle veya nazikçe okşaması gibi bir eylemle kişileştirilmiştir.
  • “Uçmak için mücadeleye girişmişti.”
    • Uçmak, insana özgü bir çaba ile ilişkilendirilerek kişileştirilmiştir.

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


Soru : B) Sevdiğiniz bir hayvanı kişileştirerek aşağıya onun duygularını anlatan, hikâye edici bir metin yazınız. Metninizi yazarken yazım ve noktalama kurallarına uymayı unutmayınız. Metninize uygun bir başlık yazınız.


Cevap :

Başlık: Kiki’nin Hayali

Kiki, bembeyaz tüyleri ve pembe burunuyla sevimli bir kediydi. Her gün bahçede koşturup, kuşların gökyüzünde süzülmesini izlerken içindeki uçma arzusu kabarıyordu. “Keşke ben de uçabilsem!” diye düşündü.

Bir sabah, bahçedeki yüksek çiçeklere zıplayarak gökyüzüne daha yakın olmaya karar verdi. Her zıplayışında çiçeklere dokunsa da, uçamadığını anladı ve kalbinde bir hüzün belirdi.

Bir ağaçta tırmanmaya başladığında, tepeye ulaşınca etrafındaki her şeyin küçüldüğünü fark etti. O an, bir kuş ona gülümsedi ve “Neden benimle uçmuyorsun?” dedi. Kiki, “Çünkü ben bir kediyim!” yanıtını verdi.

Kuş, “Hayallerinin peşinden koşmak önemli,” dedi. Kiki, o günden sonra gökyüzünü değil, etrafındaki güzellikleri keşfetmeye karar verdi. Uçamasa da, zıplayarak ve tırmanarak mutlu olmanın yollarını buldu. Kiki, hayalini kovalayarak gerçek mutluluğu keşfetti.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda bir yarış ile ilgili bilgiler verilmiştir. Bilgilerden hareketle etkinliği tamamlayınız.


Cevap :

  • I., III ve IV.

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümleleri amaç-sonuç ilişkisi oluşturucak şekilde okuduğunuz metinden hareketle tamamlayınız.


Cevap :

Her sabah binlerce martı bir lokma yiyecek bulmak için mücadeleye girişiyordu.
Martı Jonathan Livingston ona acı veren kavisi oluşturabilmek için kanatlarını iyice geriyordu.
Çoğu martı sadece yiyecek bulmak ve karınlarını doyurmak için uçar.


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerdeki altı çizili fiillerin (eylem) anlam özelliklerini [iş (kılış), durum, oluş] cümlelerin yanındaki kutulara örnekteki gibi işaretleyiniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19 Cevapları”

GELECEK DERSE HAZIRLIK 


Soru : Sevdiğiniz bir yazarın yaşam öyküsünü araştırınız.


Cevap :

Yaşar Kemal: Yaşam Öyküsü

Yaşar Kemal, 6 Ekim 1923’te Adana’nın Hemite köyünde doğdu. Asıl adı Kemal Sadık Gökçeli olan yazar, Türkiye’nin en önemli edebiyatçılarından biri olarak kabul edilir. Çocukluğu, ailesinin tarım işçiliği yaptığı, köy hayatıyla şekillenen bir ortamda geçti. İkinci Dünya Savaşı sırasında Türk milletine karşı işlenen adaletsizlikleri görmesi, onun sosyal adalet ve insan hakları konularına duyduğu hassasiyeti artırdı.

Yaşar Kemal, İstanbul Üniversitesi’nde öğrenim gördü, ancak eğitimine devam edemedi ve gazetecilik yapmaya başladı. 1943 yılında “İlk romanı” olarak kabul edilen “İnce Mehmed” eserini kaleme aldı. Bu eser, Anadolu’nun ve köylülerin yaşamını derinlemesine işleyen temalarıyla büyük ilgi gördü.

Yazarlık kariyeri boyunca “İnce Mehmed” dışında “Yeraltı Edebiyatı”, “Açlık Oyunları”, “Çocuklar ve Gençler için Hikayeler” gibi pek çok eser yazdı. Romanlarında Anadolu insanını, doğayı ve toplumsal sorunları ustalıkla işlerken, aynı zamanda Türk kültürünü de yansıtmıştır.

Yaşar Kemal, eserlerinde kullandığı dil ve anlatım tarzıyla edebiyat dünyasında kendine özgü bir yer edindi. Ayrıca, uluslararası alanda tanınan bir yazar oldu. 1973’te Fransız “Légion d’honneur” nişanını aldı ve birçok edebiyat ödülü kazandı.

Yazar, 2015 yılında 92 yaşında İstanbul’da hayatını kaybetti. Ardında bıraktığı eserler ve sosyal adalet mücadelesi, onu Türk edebiyatının önemli isimlerinden biri haline getirdi. Yaşar Kemal, yalnızca bir yazar değil, aynı zamanda bir toplum aydını olarak da hatırlanmaktadır.


“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19 MEB Yayınları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz. 




 

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 20-22-23-24-25-26-27 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Peyami Safa’nın Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27


7. Sınıf Türkçe Kitabı Peyami Safa’nın Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 Cevapları” ile öğrenciler, Türkçe dersinde karşılaştıkları sorulara yönelik kapsamlı bir rehbere ulaşırlar. Bu sayfalardaki etkinlikler, dil bilgisi, anlam bilgisi ve okuduğunu anlama becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlanmıştır. Özellikle “Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Peyami Safa’nın Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin Türk edebiyatının önemli isimlerinden biri olan Peyami Safa’nın metinleri üzerinde derinlemesine düşünmelerini sağlar. Metinleri analiz ederek öykü türü üzerinde fikir sahibi olurlar ve dilin inceliklerini keşfederler.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20-22-23-24-25-26-27 MEB Yayınları”

“Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı Cevapları”, öğrencilerin Türkçe dersinde karşılaştıkları soruların çözümünde faydalı bir kaynaktır. Ayrıca, “İmam Hatip Ortaokulu 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı” içerikleri, hem dini hem de edebi konuları birleştirerek öğrencilere farklı bakış açıları sunar. “7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20-22-23-24-25-26-27 MEB Yayınları” da öğrencilerin dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacak çeşitli etkinlikler ve sorular içerir, böylece öğrenciler edebi metinlerle ilgili analiz yapma ve dilin yapısını anlama konularında daha donanımlı hale gelirler.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20-21-22-23-24-25-26-27


HAZIRLIK ÇALIŞMASI


1. Araştırdığınız yazarın yaşam öyküsünü arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Yazar: Orhan Pamuk

Orhan Pamuk, 7 Haziran 1952 tarihinde İstanbul’da doğmuştur. Boğaziçi Üniversitesi’nde mimarlık eğitimine başlamış, ancak yazmaya olan tutkusu nedeniyle İstanbul Üniversitesi’nde gazetecilik bölümüne geçiş yapmıştır. İlk romanı “Cevdet Bey ve Oğulları” 1982 yılında yayımlanmış ve edebiyat dünyasında dikkat çekmiştir. Pamuk’un eserlerinde genellikle İstanbul’un tarihi ve kültürel kimliği, doğu-batı çatışması gibi temalar işlenmektedir.

2006 yılında Nobel Edebiyat Ödülü’nü kazanarak bu ödülü alan ilk Türk yazar olmuştur. Eserleri birçok dile çevrilmiş ve dünya genelinde büyük bir okur kitlesine ulaşmıştır. En bilinen eserleri arasında “Benim Adım Kırmızı”, “Kar” ve “Masumiyet Müzesi” bulunmaktadır. Orhan Pamuk, hem edebi kariyeri hem de toplumsal konulara duyarlılığı ile tanınmaktadır.


2. Yaşamınızda kimleri kendinize örnek alıyorsunuz? Nedenleriyle açıklayınız.


Cevap :

Yaşamımda kendime örnek aldığım kişiler arasında ailem, öğretmenlerim ve bazı ünlü kişilikler bulunmaktadır.

  • Ailem: Ailem, her zaman çalışkanlık ve azim konusunda bana örnek olmuştur. Özellikle annem, zor zamanlarda bile pes etmeden çalışarak bana her zaman motivasyon sağlamıştır.
  • Öğretmenlerim: Öğretmenlerim, bilgiyi paylaşmanın ve öğrenmenin önemini göstererek hayatıma yön vermişlerdir. Onların özverili çalışmaları ve öğrencilerine olan bağlılıkları, benim de eğitim alanında başarılı olmam için ilham kaynağı olmuştur.
  • Ünlü Kişilikler: Nelson Mandela gibi tarihi figürler de benim için büyük bir örnektir. Mandela’nın hayatı, adalet ve eşitlik için verdiği mücadele, insanlara ilham vermektedir. Onun kararlılığı ve azmi, hayatta karşılaştığım zorluklar karşısında bana güç vermektedir.

Bu kişilerin hayatlarından aldığım dersler, kendi hedeflerime ulaşmamda ve daha iyi bir birey olmamda önemli bir rol oynamaktadır.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki kelimelerin altına, verilen anlamlardan uygun olanların numaralarını örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

tesir 5. Bir kimse veya nesnenin başka bir kişi veya şey üzerindeki gücü, etki.

teşvik 12. İsteklendirme, özendirme.

imtihan 11. Öğrencilerin veya bir işe girmek isteyenlerin bilgi derecesini anlamak için yapılan yoklama, sınav.

üslup 3. Anlatma, oluş, deyiş veya yapış biçimi, tarz.

telkin 7. Bir duyguyu, bir düşünceyi aşılama.

zaruret 13. Zorunluluk, gereklilik.

nükte 14. İnce anlamlı, düşündürücü ve şakalı söz, espri.

muvaffak olmak 8. Bir işi istenilen bir biçimde bitirmek, başarmak.

tercüme 1. Bir dilden başka bir dile aktarma, çevirme; çeviri.

müstakil 6. Kullanış yönünden başka bir yapı ile bağlantısı olmayan, bağımsız.

neşretmek 4. Yayımlamak, kitap, gazete, dergi vb. şeyleri basmak ve dağıtmak.

tecessüs 2. Merakını gidermeye çalışma, görme, anlama merakı.

mecmua 9. Siyaset, edebiyat, teknik, ekonomi vb. konuları inceleyen ve belirli aralıklarla çıkan süreli yayın, dergi.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinle ilgili 5N1K sorularını kullanarak örnekteki gibi sorular
hazırlayınız. Bu soruları arkadaşlarınıza yöneltiniz.


Cevap :

  • Kim? Peyami Safa kimdir ve hangi alanda tanınmıştır?
  • Niçin? Peyami Safa, eserlerinde hangi konuları işleyerek Türk edebiyatına katkı sağlamıştır?
  • Nasıl? Peyami Safa, zorlu yaşam koşullarına rağmen nasıl başarılı olmuştur?
  • Ne Zaman? Peyami Safa ne zaman doğmuş ve ne zaman vefat etmiştir?
  • Ne? Peyami Safa’nın en önemli eserleri nelerdir?
  • Nerede? Peyami Safa nerede doğmuştur?

3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda verilen özelliklerden hangileri okuduğunuz metinde görülmektedir? Yanlarına çarpı (X) işareti koyarak belirtiniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları”

Soru : Tabloda özelliklerini işaretlediğiniz metin türünü aşağıya yazınız.


Cevap : Biyografi.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda bazı atasözleri verilmiştir. Bu atasözlerini okuyunuz.


Cevap :

Sen işten korkma, iş senden korksun.

Akıl kişiye sermayedir.

Zahmetsiz rahmet olmaz.


Soru : Arkadaşlarınızla başarı ve çalışma konulu atasözleri araştırarak aşağıya yazınız. Bulduğunuz atasözlerinden beğendiklerinizi velinizin onayını alarak uygun bir sosyal medya ortamında paylaşınız.


Cevap :

Başarı ve Çalışma Konulu Atasözleri

  1. “Ağaç yaşken eğilir.”
    • Genç yaşta verilen eğitim ve çalışma alışkanlıklarının önemini vurgular.
  2. “Düşmez kalkmaz bir Allah.”
    • Başarıya giden yolda düşmelerin olabileceğini, ancak yeniden ayağa kalkmanın önemini ifade eder.
  3. “İşleyen demir ışıldar.”
    • Sürekli çalışan ve çaba gösteren kişilerin her zaman başarılı olacağını belirtir.
  4. “Taş yerinde ağırdır.”
    • Her insanın kendi yerinde değerli olduğunu, doğru yer ve zamanda çalışmanın önemini anlatır.
  5. “Az kazanan çok kazanır.”
    • Sabırlı ve düzenli çalışmanın zamanla büyük başarılar getireceğini ifade eder.
  6. “Sakla samanı, gelir zamanı.”
    • Önemsiz görünen şeylerin bile ileride faydalı olabileceğini belirtir.

7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Zaman şeridinde verilen tarihler Peyami Safa’nın hayatındaki önemli tarihlerden bazılarıdır. Bu tarihlerde gerçekleşen olayları, okuduğunuz metinden yararlanarak örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  • 1899: Peyami Safa dünyaya geldi.
  • 1911: On iki yaşında Posta-Telgraf Nezareti’nin açtığı imtihanı kazanarak memuriyet hayatına başladı.
  • 1912: Daha on üç yaşındayken ilk roman denemesini gerçekleştirdi.
  • 1914: Kendi kendine Fransızca öğrenerek Fransızcadan çeviriler yapmaya başladı.
  • 1918: “Yirminci Asır” adlı bir gazete çıkardı.
  • 1921: İlk romanını yazıp yayımladı.
  • 1961: Türk edebiyatının usta kalemi Peyami Safa, 15 Haziran’da hayata veda etti.

6. ETKİNLİK


Soru : “Peyami Safa’nın hayatındaki önemli anlardan hangisinde onun yanında olmak
isterdiniz? Peyami Safa’ya o anda neler söylerdiniz?” sorularından hareketle
kısa bir konuşma yapınız.


Cevap :

Sevgili arkadaşlar,

Bugün sizlere Peyami Safa’nın hayatındaki önemli bir anı ve bu anın benim için taşıdığı anlamdan bahsetmek istiyorum. Eğer Peyami Safa’nın yanında olabilseydim, onun ilk romanını yazdığı o heyecanlı günlerde olmak isterdim.

Bu, onun yazarlık kariyerinin başlangıcıydı ve hayallerinin peşinden koştuğu bir dönemdi. O gün, onun yanında olmak, yazma tutkusunu ve azmini yakından görmek benim için büyük bir fırsat olurdu. Ona şu sözleri söylerdim: “Peyami Bey, belki bugün birçok zorlukla karşılaşacaksınız, ama unutmayın ki her kelime, her cümle sizin azminizin bir parçası. İleride birçok insana ilham verecek eserler yazacaksınız.”

Peyami Safa’nın iradesi ve azmi, bana kendi hedeflerime ulaşmamda ilham veriyor. Bu yüzden onun yanında olmak, bana motivasyon ve cesaret sağlayacak bir deneyim olurdu.

Teşekkür ederim!


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : A) Bir öğrenci, hafta içinde evde çalışacağı dersleri planlamak için bir tablo oluşturmuştur. Bu tabloyla ilgili bilinenler şunlardır:


Cevap :

Türkçe, matematik, fen bilimleri, İngilizce, sosyal bilgiler, din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde çalışma yapılacaktır.
Her gün iki farklı dersin çalışması yapılacaktır.
Matematik dersi için üç gün, Türkçe ve fen bilimleri dersleri için ikişer gün, diğer dersler için birer gün çalışma planı yapılmıştır.
Fen bilimleri ve sosyal bilgiler dersleri birinci ders; Türkçe, İngilizce, din kültürü ve ahlak bilgisi dersleri ise ikinci ders olarak planlanmıştır.
Türkçe dersinin biri, perşembe günü için planlanmıştır.
İngilizce dersi pazartesi günü için planlanmıştır.
Pazartesi ve çarşamba günleri fen bilimleri, salı ve perşembe günleri ise matematik dersi planlanmıştır.
Sosyal bilgiler ile din kültürü ve ahlak bilgisi dersi aynı gün için planlanmıştır.


Soru : Bu bilgilere göre öğrenciye ait aşağıdaki çalışma planı tablosunu doldurunuz.


Cevap :

  • Pazartesi: 1. ders Fen Bilimleri, 2. ders İngilizce.
  • Salı: 1. ders Matematik, 2. ders Türkçe.
  • Çarşamba: 1. ders Fen Bilimleri, 2. ders Matematik.
  • Perşembe: 1. ders Türkçe, 2. ders Din Kültürü.
  • Cuma: 1. ders Sosyal Bilgiler, 2. ders Matematik.

Soru : B) Siz de hafta sonu çalışacağınız dersleri planlayacağınız bir tablo oluşturarak bu tabloyu aşağıya çiziniz. Hazırladığınız tabloyu arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Bu kısmı kendi ders programınıza göre hazırlamanız gerekmektedir.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya “çalışkan olmak” konulu, açıklayıcı anlatım biçimini kullanacağınız
bir metin yazınız.

Yazınızı yazarken “oysaki, başka bir deyişle, özellikle, ilk olarak, son olarak” gibi geçiş ve bağlantı ifadelerini uygun yerlerde kullanınız. Bu kelimelerin altlarını renkli kalemlerle çiziniz.


Cevap :

Çalışkan Olmak

Çalışkan olmak, bir kişinin hedeflerine ulaşma yolunda gösterdiği azim ve gayret anlamına gelir. Çalışkanlık, yalnızca iş hayatında değil, eğitim hayatında da büyük öneme sahiptir. İlk olarak, çalışkan bir kişi, belirlediği hedeflere ulaşmak için sürekli bir çaba içindedir. Bu durum, ona birçok kapı açar ve fırsatlar sunar. Özellikle, çalışma disiplini, zaman yönetimi ve öz motivasyon gibi becerileri geliştirir.

Çalışkanlık, başarıya giden yolda atılan en önemli adımdır. Oysaki, bazı insanlar, başarıyı şansa veya yeteneğe atfetmeyi tercih eder. Ancak, gerçek başarı, düzenli ve azimli bir çalışma ile elde edilir. Başka bir deyişle, çalışkanlık, başarı için gereken en temel unsurlardan biridir.

Son olarak, çalışkan olmak sadece bireysel fayda sağlamakla kalmaz; aynı zamanda çevremizdeki insanlara da olumlu bir etki yapar. Çalışkan bireyler, etraflarındaki insanlara örnek olur ve onlara ilham verir. Bu nedenle, çalışkanlık, hayatımızda önemli bir yer tutmalı ve her zaman teşvik edilmelidir.


GELECEK DERSE HAZIRLIK 


Soru : Bir öğretmeninizle yaşadığınız ve sizi olumlu yönde etkilediğini düşündüğünüz
bir anınızı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşmak üzere defterinize yazınız.


Cevap :

Olumlu Etkileyen Bir Anı

Bir gün Türkçe öğretmenim, sınıfta hayallerimiz üzerine bir deneme yazmamızı istedi. Yazmaya başlarken zorlandım ve kelimeleri bir araya getirmekte güçlük çektim. Öğretmenim, yanıma gelerek beni cesaretlendirdi ve “Hayallerini ifade etmek önemlidir,” dedi. Bu sözler beni motive etti ve yazmaya devam ettim.

Yazdıklarımı okuduktan sonra beni tebrik etti ve denememi sınıfta paylaştı. O an, kendime olan güvenim arttı ve edebiyata olan ilgim pekişti. Bu deneyim, hayallerimi daha rahat ifade edebileceğimi öğrenmemi sağladı. Öğretmenimin desteği benim için çok değerliydi.


“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 20-22-23-24-25-26-27 MEB Yayınları” konusunun videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 15-16-17-18 Erkad Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Melekler ve Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 15, 16, 17, 18


7. Sınıf Din Kültürü Melekler ve Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 15-16-17-18


Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde yer alan 7. Sınıf Din Kültürü Melekler ve Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları, İslam inancında meleklerin özellikleri ve görevleri üzerine yoğunlaşmaktadır. Melekler, günahsız ve Allah’a sürekli ibadet eden varlıklar olarak tanımlanır. Onlar, insanlar gibi yemez, içmez ve uyumazlar, sadece Allah’a ibadet ederler ve O’nun emirlerini yerine getirirler.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 15-16-17-18 Erkad Yayıncılık”

7. Sınıf Din Kültürü Sayfa 15-16-17-18 Cevapları, öğrencilerin meleklerle ilgili bilgilerini etkinliklerle pekiştirmelerine yardımcı olur. Meleklerin görevleri, isimleri ve işlevleri gibi konular bu sayfalarda işlenmektedir. 7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık, öğrencilerin dini bilgilerini zenginleştirmek için bu etkinliklere yer vermiştir.

7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 15, 16, 17, 18 Erkad Yayınları, meleklerle ilgili çeşitli etkinlikler sunarak öğrencilerin öğrenme süreçlerini daha aktif hale getirmeyi amaçlar. Bu sayfalardaki sorular, öğrencilerin melek kavramını anlamalarını ve inançlarını derinleştirmelerini sağlar.


Soru : Toplumumuzda “Melek gibi insan” ifadesi kimler için kullanılır? Açıklayınız.


Cevap :

Toplumumuzda “melek gibi insan” ifadesi, iyiliksever, dürüst, yardımsever ve saf niyetli insanlar için kullanılır. Bu insanlar, çevresindekilere karşı hoşgörülü, merhametli ve adil davranan kişilerdir. Melekler, İslam inancına göre günahsız ve sadece iyilik yapan varlıklar olarak bilinir, bu yüzden bu ifade, insanlara en yüksek ahlaki değerlere sahip olma övgüsünü yansıtmak amacıyla kullanılır.


“… Allah’ın kendilerine verdiği emirlere karşı gelmeyen ve kendilerine emredilen şeyi yapan melekler vardır.” (Tahrim suresi, 6. ayet)

Soru : Yukarıdaki ayet bize hangi mesajı vermektedir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Bu ayet, meleklerin Allah’a tam bir itaatle bağlı olduklarını ve emirlere karşı gelmeyip sadece kendilerine verilen görevleri yerine getirdiklerini vurgular. Ayet, meleklerin hata yapmadığını ve görevlerinde asla ihmal göstermediklerini öğretir. Bu mesajdan insanlar, Allah’ın emirlerine uymanın, görevlerini eksiksiz yerine getirmenin önemini ve sorumluluk bilincini çıkarabilir. Aynı zamanda meleklerin itaatkâr ve kusursuz oluşu, müminler için bir rol model olabilir.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları


Soru : Aşağıda görevleri verilen meleklerin adlarını noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • Azrail: Eceli gelen insanın hayatını sonlandırır.
  • Kiramen Katibin: İnsanların işlediği iyilik ve kötülükleri kaydeder.
  • Mikail: Mevsimleri ve tabiat olaylarını düzenler.
  • Hafaza: İnsanları kötülüklerden korur.
  • Cebrail: Allah’ın (cc) emirlerini peygamberlere iletir.
  • Mikail: İnsanlara dua eder.
  • İsrafil: Kıyamet vakti geldiğinde sûra üfler.
  • Münker ve Nekir: Mezara konulan kişiyi sorguya çeker.

“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 15-16-17-18 Erkad Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 19-20-21 Erkad Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dünya ve Ahiret Hayatı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19, 20, 21


7. Sınıf Din Kültürü Dünya ve Ahiret Hayatı Metni Etkinlik Cevapları


Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitabında yer alan 7. Sınıf Din Kültürü Dünya ve Ahiret Hayatı Metni Etkinlik Cevapları, dünya ve ahiret hayatı arasındaki farkı kavramak için önemli bilgiler sunmaktadır. Dünya hayatı, insanların geçici olarak yaşadığı ve sınandığı bir süreçtir. Ahiret hayatı ise bu dünyadaki sınavın sonucuna göre ebedi bir ödül ya da ceza ile karşılaşılacak olan bir hayattır.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 19-20-21 Erkad Yayıncılık”

7. Sınıf Din Kültürü Sayfa 19-20-21 Cevapları, dünya ve ahiret hayatı hakkında etkinliklerle öğrencilerin bilgilerini test eder. Bu etkinliklerde, ahiret inancının insan hayatına yön veren temel prensiplerden biri olduğu ve dünya hayatının bir hazırlık dönemi olduğu anlatılmaktadır. 7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık, öğrencilerin bu kavramları daha iyi anlamalarını sağlayacak zengin içeriklere sahiptir.

7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 19, 20, 21 Erkad Yayınları, dünya ve ahiret hayatı ile ilgili sorular ve etkinlikler içermektedir. Bu sayfalar, öğrencilerin dini inançlarını derinleştirirken, dünya hayatında yaptıkları davranışların ahirette nasıl bir karşılık bulacağını anlamalarına katkı sağlar.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 19-20-21


Soru : Baharda tabiatın tekrar canlanması ile ahiret arasında nasıl bir benzerlik olabilir?


Cevap :

Baharda tabiatın canlanması, doğanın uyanışını ve yeniden hayat bulmasını simgeler. Bu durum, ahiret hayatının yeniden dirilişle ilgili benzerlikler taşır. İslam inancına göre, ölümden sonra insanlar dirilecek ve ahirette hesaba çekilecektir. Tıpkı baharda kurumuş ağaçların yeşermesi, çiçeklerin açması gibi, ahiret de insanların tekrar dirilip yeni bir hayata başlayacağı bir süreçtir. Bu benzerlik, yaşamın döngüselliğini ve her sonun bir başlangıcı olduğunu vurgular.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


Uzun ince bir yoldayım
Gidiyorum gündüz gece
Bilmiyorum ne haldayım
Gidiyorum gündüz gece

Dünyaya geldiğim anda
Yürüdüm aynı zamanda
İki kapılı bir handa
Gidiyorum gündüz gece
(Doğan Kaya, Âşık Veysel, s. 54.)

Soru : Yukarıdaki dörtlüklerde verilmek istenen mesaj nedir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Bu dörtlük, hayatın geçiciliği ve insanların yaşam yolculuğundaki belirsizliği üzerine derin bir mesaj verir. “Uzun ince bir yoldayım” ifadesi, hayatın bir yolculuk olduğunu belirtirken, “Gidiyorum gündüz gece” kısmı da bu yolculuğun sürekli devam ettiğini ve insanların hayatın akışı içinde çeşitli durumlarla karşılaştığını gösterir. Dörtlüğün genelinde, yaşamın kaçınılmaz gerçekleri, belirsizlik ve sonlu olma durumu vurgulanır. Bu nedenle, insanların hayatı dolu dolu yaşaması ve gerçeklerle yüzleşmesi gerektiği mesajını taşır.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 19-20-21 Erkad Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28 Erkad Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ahiret Hayatının Aşamaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28


7. Sınıf Din Kültürü Ahiret Hayatının Aşamaları Metni Etkinlik Cevapları


Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitabında yer alan 7. Sınıf Din Kültürü Ahiret Hayatının Aşamaları Metni Etkinlik Cevapları, ahiret inancının aşamaları üzerinde durmaktadır. Ahiret hayatı, kabirden başlayarak diriliş, mahşer meydanında toplanma, hesap verme, ardından cennet ya da cehenneme gitme gibi aşamalardan oluşur. Bu aşamalar, insanın dünya hayatında yaptıklarıyla yakından ilişkilidir.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28 Erkad Yayıncılık”

7. Sınıf Din Kültürü Sayfa 22-23-24-25-26-27-28 Cevapları, öğrencilere ahiret inancını kavratmak amacıyla çeşitli sorular ve etkinlikler sunmaktadır. Bu sorular, ahiret hayatının aşamalarının detaylı bir şekilde anlaşılmasını sağlamakta ve İslam inancına göre bu süreçlerin önemini vurgulamaktadır. 7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık, öğrencilerin bu temel dini kavramları öğrenmelerine destek sağlayan etkinlikler sunar.

7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 Erkad Yayınları, ahiret hayatının aşamalarını anlatan çeşitli etkinlik ve açıklamalarla öğrencilere yol gösterir. Bu içerikler, öğrencilerin ahiret inancını daha iyi anlamalarına ve günlük hayatlarında bu bilinci taşımalarına yardımcı olur.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28


Soru : Kıyamet denince aklınıza hangi kavramlar gelmektedir? Söyleyiniz.


Cevap :

Kıyamet denince aklıma gelen kavramlar şunlardır:

  • Diriliş
  • Mahşer
  • Hesap
  • Cennet ve cehennem
  • Sonuç
  • Adalet
  • Sonsuz hayat
  • Alametler
  • Zamanın sonu

7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


Soru : Hz. Muhammed’in (sav) cennete gitmek isteyenlere tavsiyelerini düşününüz. 

“Siz bana altı konuda garanti verin, ben de size cenneti garanti edeyim:
• Konuştuğunuzda doğru söyleyin.
• Söz verdiğiniz zaman sözünüzü tutun.
• Size bir şey emanet edildiğinde ona ihanet etmeyin.
• Namusunuzu koruyun.
• (Harama) bakmaktan sakının.
• Elinizi (kötü işlerden) çekin.”


Cevap :

Hz. Muhammed’in (sav) tavsiyeleri, cennete ulaşmak için gerekli olan ahlaki ve etik davranışları vurgular. Bu tavsiyeler, bir insanın yaşamında dikkat etmesi gereken temel ilkeleri içerir:

  1. Doğruluk: Doğru konuşmak, güvenilir bir insan olmak için esastır.
  2. Sözünde durmak: Verilen sözlerin tutulması, kişisel güvenin sağlanması açısından önemlidir.
  3. Emanete ihanet etmemek: Başkalarına verilen güveni zedelememek, toplumsal ilişkilerdeki samimiyeti artırır.
  4. Namusunu korumak: Ahlaki değerleri ve kişilik onurunu gözetmek, insanın manevi kalitesini yüceltir.
  5. Harama bakmaktan sakınmak: Bu, insanın içsel huzurunu ve manevi bütünlüğünü korumak için önemlidir.
  6. Kötü işlerden kaçınmak: İyi bir yaşam sürmek için olumsuz davranışlardan uzak durmak gerektiğini belirtir.

Bu tavsiyeler, cennete giden yolda birer rehber niteliği taşır.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Soru : Aşağıda insanın dünya ve ahiretteki yolculuğunu belirten duraklar karışık olarak verilmiştir. Bunları yaşanma sırasına göre sıralayınız.

berzah âlemi, mahşer, doğum, kıyamet, diriliş, cennet / cehennem, ölüm, dünya hayatı, hesap /
mizan


Cevap :

  1. Doğum
  2. Dünya hayatı
  3. Ölüm
  4. Berzah âlemi
  5. Diriliş
  6. Kıyamet
  7. Mahşer
  8. Hesap / mizan
  9. Cennet / cehennem

“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28 Erkad Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!