7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 41 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41


7. Sınıf Din Kültürü 2. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları”, 2. Ünite Hazırlık Çalışmaları kapsamında öğrencilerin etkinlik sorularını doğru şekilde cevaplamalarına rehberlik eder. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları”, üniteyle ilgili temel kavramların açıklanmasını ve öğrencilerin bu kavramlara aşinalık kazanmasını amaçlar.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 41 MEB Yayınları”

“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, günlük hayattan örneklerle konuları somutlaştırarak öğrencilerin anlamalarını kolaylaştırır. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 41 MEB Yayıncılık”, üniteye hazırlık aşamasında öğrencilerin ilgi ve dikkatini çeken sorular ve yanıtlarla öğrenme sürecine katkı sağlar.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 41 Cevapları


1. Hacca giden insanların davranışlarında ne gibi değişiklikler olur?


Cevap : Hac ibadeti, insanların manevi olarak arınmasına, sabırlı ve hoşgörülü olmasına katkıda bulunur. Bireyler, daha paylaşımcı, anlayışlı ve sorumluluk sahibi olmaya yönelir. Ayrıca, Allah’a olan bağlılıkları artar ve hayatlarında daha bilinçli bir şekilde ibadet etmeye gayret ederler.


2. Hac ibadetiyle ilgili bildiğiniz kavramlar hangileridir?


Cevap : Hac ibadetiyle ilgili bazı kavramlar şunlardır: ihram, tavaf, sa’y, Arafat vakfesi, şeytan taşlama, kurban kesimi, Müzdelife, Mina.


3. Umre ibadeti bireye neler kazandırabilir?


Cevap : Umre ibadeti bireye manevi huzur, günahlardan arınma ve Allah’a yakınlaşma duygusunu kazandırır. Ayrıca bireyin sabrını, hoşgörüsünü ve ibadete olan bağlılığını artırır.


4. Kurban ibadetinin yardımlaşma ve dayanışmaya katkısı neler olabilir?


Cevap : Kurban ibadeti, ihtiyaç sahiplerine et dağıtımıyla yardımlaşmayı teşvik eder. Toplumsal dayanışmayı artırır, insanlar arasında kardeşlik ve paylaşım ruhunu güçlendirir.


5. Hz. İsmail hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap : Hz. İsmail, Hz. İbrahim’in oğludur. Sabır ve teslimiyet timsali olarak bilinir. Kurban kıssasında, Allah’a teslimiyetin en güzel örneğini göstermiştir. Kâbe’nin inşasında babasına yardım etmiştir ve peygamberlerden biridir.


6. “De ki: Benim namazım, (her türlü) ibadetim, hayatım ve ölümüm, hepsi âlemlerin Rabbi olan Allah (cc) içindir.” (Enam suresi, 162. ayet.) Bu ayet kulluğa dair size neleri düşündürüyor?


Cevap : Bu ayet, insanın hayatının her alanında Allah’a kulluk bilinciyle hareket etmesi gerektiğini düşündürür. İbadetin sadece ritüellerle sınırlı olmadığını, yaşamın tamamını kapsadığını vurgular. Allah’a olan bağlılığın ve teslimiyetin önemini hatırlatır.


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 41 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi İslam’da Hac İbadeti ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46


7. Sınıf Din Kültürü İslam’da Hac İbadeti ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 42, 43, 44, 45, 46 Cevapları”, öğrencilerin İslam’da Hac İbadeti ve Önemi konusunu daha iyi anlamalarına yardımcı olur. Bu bölüm, hac ibadetinin dini ve toplumsal boyutlarını ele alırken, bireylere kattığı ahlaki ve manevi değerleri de vurgular. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite İslam’da Hac İbadeti ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin hac ibadetiyle ilgili kavramları pekiştirmelerine ve bu ibadetin hikmetlerini anlamalarına yönelik hazırlanmıştır.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46 MEB Yayınları”

“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, hac ibadetinin Allah’a yakınlaşma vesilesi olduğu gibi, toplumlar arasında barışı ve kardeşliği güçlendiren yönlerini de ele alır. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46 MEB Yayıncılık”, hac ibadetiyle ilgili soruların cevaplanarak konunun daha etkili bir şekilde anlaşılmasını sağlar.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları


Soru : Haccın sizde uyandırdığı çağrışımlar hakkında bir yazı veya şiir yazınız. Hazırladığınız metinleri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Haccın Çağrışımları (Yazı)

Hac, benim için yalnızca bir ibadet değil, aynı zamanda insanlığın ortak değerlerini yaşatan bir buluşmadır. Milyonlarca insanın tek bir niyetle Kâbe’ye yönelmesi, hayatın gerçek anlamını düşündürür bana. Orada herkes eşittir; ne zenginlik, ne statü, ne de başka bir şey fark eder. Hac, sabırla sınanmaktır, alçak gönüllülüğe adım atmaktır. Her adımında bir dua, her tavafında bir umut saklıdır. Hac, insanın kendini yeniden bulması ve yaratanla güçlü bir bağ kurması için bir fırsattır.

Haccın Çağrışımları (Şiir)

Kutsal topraklar çağırır bizi,
Kâbe’nin gölgesi sarar kalbimizi.
Saf saf insanlar, dualar bir,
Hacda birleşir gönüller sır.

Arafat’ta tövbe eder ruhlar,
Mina’da arınır tüm günahlar.
Hac, bir yolculuk, sonsuz bir anlam,
Allah’a yakınlık, huzur dolu bir damla.


“İnsanlara hac ibadetini duyur. Gerek yaya olarak gerekse yorgun argın develer üzerinde uzak yollardan gelerek sana ulaşsınlar.” (Hac suresi, 27. ayet.)

1. Bu ayetten anladıklarınızı alttaki boşluğa yazınız. 


Cevap : Bu ayet, hac ibadetinin tüm insanlığa açık bir çağrı olduğunu ifade eder. İnsanların hangi şartta olursa olsun Allah’ın evine ulaşmaya çalışması gerektiğini ve bu ibadetin evrenselliğini vurgular. Hac, sadece bir yolculuk değil, Allah’a olan bağlılığın ve teslimiyetin göstergesidir.


2. I. Sabırlı olmayı öğretir.
II. Farklı kültürleri tanıma imkânı sağlar.
III. Alçak gönüllü olmaya sevk eder.
IV. Kardeşlik duygusunu güçlendirir.

Numaralandırılmış ifadelerden hangileri haccın bireysel faydasına aittir?


A) Yalnız I
B) I ve II
C) I ve III
D) II ve IV

Cevap : C) I ve III


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51-52-53-54 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Haccın Yapılışı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Haccın Yapılışı Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 Cevapları”, hac ibadetinin tüm detaylarını içeren etkinlik cevaplarını sunarak, öğrencilerin bu ibadeti tüm yönleriyle öğrenmesini sağlar. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Haccın Yapılışı Metni Etkinlik Cevapları”, hac esnasında gerçekleştirilen adımları bir araya getirerek, uygulamalı olarak öğrenim sağlamak için düzenlenmiştir.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51-52-53-54 MEB Yayınları”

“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, hac ibadetinin manevi boyutlarına değinerek, ibadetin hikmetini öğrencilerin anlamalarına yardımcı olur. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51-52-53-54 MEB Yayıncılık”, öğrencilerin hac ibadetiyle ilgili kavramları pekiştirmelerine olanak tanıyan sorular ve cevaplarla, konunun öğrenilmesini destekler.


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51-52-53-54


Soru : Kâbe’nin nasıl tavaf edileceğini canlandırınız. Tavaf esnasında telbiye de okuyunuz. Bunun için temsilî bir Kâbe kullanabilirsiniz.


Cevap : Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.


Soru : Aşağıdaki metinde boş bırakılan yerleri, kutucuklarda verilen sözcükleri
kullanarak uygun şekilde tamamlayınız.


Cevap :

Ailesiyle hacca giden iki kardeş Ali ve Ayşe mikat sınırında ihrama girdiler. Kâbe’ye gidecek olmanın heyecanı içerisinde büyük bir şevkle telbiye duasını okumaya başladılar. Babası onlara hacda yapacaklarını şöyle anlattı: “Kâbe’ye gidince Hacerülesved taşından başlayarak Kâbe etrafında yedi kez döneceğiz. Buna tavaf adı verilir. Sonra haccın ilk farzını yerine getirmek üzere arefe günü Arafat’a gideceğiz. Burada dualar edip namaz kılacağız. Yapılan bu ibadete vakfe denir. Yine Müzdelife’deki ibadetlerimizin ardından Mina bölgesine şeytan taşlamaya gideceğiz. En son ziyaret tavafı ile say yapınca haccımız tamamlanacaktır.”


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51-52-53-54 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 55-56-57-58 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kurban İbadeti ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 55, 56, 57, 58


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kurban İbaleti ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 55, 56, 57, 58 Cevapları”, kurban ibadetinin anlamını ve önemini açıklayan çeşitli etkinliklerin cevaplarını içermektedir. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Kurban İbadeti ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları”, kurbanın toplumsal dayanışmayı artırıcı yönlerine ve Allah’a yakınlaşma aracı olarak değerine vurgu yapar.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 55-56-57-58 MEB Yayınları”

“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, kurbanın tarihi geçmişine ve Hz. İbrahim’in bu konudaki örnekliğine değinerek, öğrencilerin konuyu bütüncül bir şekilde kavramalarını sağlar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 55-56-57-58 MEB Yayıncılık”, hem bireysel hem de toplumsal sorumluluk bilincini artırmaya yönelik etkinliklerle öğrencilerin öğrenim sürecini destekler.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 55-56-57-58


Soru : Aşağıda verilen tablodaki kutucuklarda hac ve umre ile ilgili bilgiler verilmiştir. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruların cevaplarını yazınız. Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz.


1. Hangi numaralı kutucuklarda hacda yapılan uygulamalar verilmiştir? 


Cevap : 1, 3, 6, 7 ve 9


2. Hangi numaralı kutucuklarda umrede yapılan uygulamalar verilmiştir?


Cevap : 4, 6 ve 9


3. Hangi numaralı kutucuklarda umrenin hac ibadetinden farkları verilmiştir?


Cevap : 2, 5 ve 8


2. “Ramazanda yapılan bir umre (sevap bakımından) hacca denktir.” (Tirmizî, Hac, 95.)

Soru :  Verilen hadiste umre ibadetine dair anlatılmak istenen nedir?


Cevap : Hadiste, Ramazan ayında yapılan umrenin sevap bakımından hacca denk olduğuna dikkat çekilerek, Ramazan ayının manevi atmosferinde yapılan ibadetlerin değerinin büyüklüğü vurgulanmaktadır. Bu, umre ibadetinin Allah katındaki önemini ve Ramazan ayında yapılan ibadetlerin kat kat sevap kazandırdığını ifade eder.


Soru : Adak kurbanını İslam’da yardımlaşma anlayışıyla ilişkilendirerek açıklayınız.


Cevap : Adak kurbanı, bir dileğin gerçekleşmesi durumunda Allah’a şükür amacıyla kesilir ve çoğunlukla ihtiyaç sahiplerine dağıtılır. Bu, toplumsal dayanışmayı ve yardımlaşmayı artırır. Adak kurbanı, Allah’a olan bağlılığı ifade etmenin yanı sıra fakirlerin ihtiyaçlarını gidermeye de vesile olur.


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


1. Kurban ibadetinin temel amacı nedir?


Cevap : Kurban ibadetinin temel amacı, Allah’a olan teslimiyeti ve bağlılığı göstermek, O’nun rızasını kazanmak ve bu vesileyle fakirlerin ihtiyaçlarını karşılayarak toplumsal yardımlaşmayı sağlamaktır.


2. Kurban ibadetinin insan davranışlarına etkileri nelerdir?


Cevap : Kurban ibadeti, kişide şükür duygusunu artırır, paylaşma ve yardımlaşma bilincini geliştirir. İnsanların alçak gönüllü, cömert ve duyarlı olmasına katkı sağlar. Ayrıca, bireyin maddi ve manevi olarak Allah’a yakınlaşmasını sağlar.


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 55-56-57-58 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 59-60-61 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. İsmail (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 59, 60, 61


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. İsmail (as) Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 59, 60, 61 Cevapları”, Hz. İsmail’in (as) peygamberlik hayatını ve babası Hz. İbrahim ile olan kıssasını detaylandıran soruların cevaplarını kapsamaktadır. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. İsmail (as) Metni Etkinlik Cevapları”, Hz. İsmail’in teslimiyetini ve tevekkül anlayışını ön plana çıkararak, bu özelliklerin öğrenciler tarafından benimsenmesini sağlar.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 59-60-61 MEB Yayınları”

“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, Hz. İsmail’in örnek yaşamını, ibadet bilinci ve ahlaki erdemlerle ilişkilendirerek açıklamaktadır. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 59-60-61 MEB Yayıncılık”, Hz. İsmail kıssası ile ilgili detaylı sorular ve cevaplarla, öğrencilerin bilgilerini pekiştirmelerine yardımcı olur.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 59-60-61


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen kelimelerden uygun olanı yazınız.


Cevap :

a. Hz. İsmail’in babası Hz. İbrahim Kur’an’da adı geçen bir peygamberdir.
b. Kardeşi Hz. İshak aynı zamanda yaşayan bir başka peygamberdir.
c. Bir mucize olarak Hz. İsmail’in ayağının dibinden kaynayan suya zemzem denir.
ç. Say ibadeti, Hz. Hacer Safa ve Merve tepeleri arasında su arayınca başlamıştır.


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 59-60-61 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!