7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 62-63-64-65 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Ayet Tanıyorum: Enam Suresi 162. Ayet ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Ayet Tanıyorum: Enam Suresi 162. Ayet ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 62, 63, 64, 65 Cevapları”, Enam Suresi’nin 162. ayetini detaylı bir şekilde ele alan etkinliklerin çözümünü içerir. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Bir Ayet Tanıyorum: Enam Suresi 162. Ayet ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları”, bu ayetin Allah’a tam teslimiyet, ibadet ve niyetin samimiyeti konularındaki mesajlarını vurgular.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64-65 MEB Yayınları”

“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, Enam Suresi’nin bu ayeti üzerinden öğrencilerin Allah’a olan yakınlıklarını artırmayı ve ibadet bilincini geliştirmeyi amaçlar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64-65 MEB Yayıncılık”, ayetin anlamı ve günlük hayata etkilerini tartışarak öğrencilerin dini bilgilerini pekiştirir.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64-65


Soru : Aşağıda verilen Enam suresinin 162. ayetinden çıkarılabilecek ilkeleri okuyunuz. Bu ilkeleri günlük hayattan örneklerle ilişkilendirerek bulgularınızı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Enam suresinin 162. ayetinden çıkarılabilecek ilkeler şunlardır:

  • Allah’a teslimiyet: Hayatın her anında Allah’a yönelmek ve O’na bağlı kalmak. Örneğin, önemli bir karar almadan önce dua ederek Allah’tan yardım istemek.
  • Samimiyet: İbadetlerde ve günlük hayatta riyasız ve içten olmak. Örneğin, yapılan bir yardımı başkalarına göstermeden yapmak.
  • Hayatı ibadet gibi yaşamak: Sadece namaz ve oruç gibi ibadetlerde değil, davranışlarımızda da Allah’ın rızasını gözetmek. Örneğin, iş ahlakına uymak ve insanlara adaletle davranmak.

Soru : Enam suresinin 162. ayetinin okunuşunu söyleyiniz.


Cevap : “Kul inne salâtî ve nüsükî ve mahyâye ve memâtî lillâhi rabbi’l-âlemîn.”
(Anlamı: “De ki: Benim namazım, ibadetlerim, hayatım ve ölümüm âlemlerin Rabbi olan Allah içindir.”)


2. Kutucuklarda verilen kelimeleri inceleyiniz.

Hz. İbrahim tevhit inancı Hz. İsmail Hz. Muhammed (sav) Mescid-i Nebevi namaz

Enam suresinin 162. ayetiyle ilişkili kelimeleri yazınız.


Cevap :

  • Tevhit inancı: Ayette hayatın tamamının Allah’a adanması tevhit inancını ifade eder.
  • Namaz: Ayette namazın Allah’a adanmış bir ibadet olduğuna işaret edilir.
  • Hz. İbrahim: Allah’a tam bir teslimiyet ve tevhit inancının öncüsü olarak ayetle ilişkilendirilebilir.

7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


Soru : Aşağıdaki “Hac ve Kurban” ünitesiyle ilgili soruların cevaplarını numaralarla belirtilmiş kutucuklara yazınız. Her cevabın son harfi, bir sonraki sorunun cevabının ilk harfini oluşturmaktadır.


Cevap :

1-3. Safa ve Merve tepeleri arasında gidip gelmek. (Say)
3-14. Bir Müslümana haccın farz olabilmesinin şartlarından biri. (Yol Güvenliği)
14-19. Babası ile Kâbe’yi inşa eden peygamber. (İsmail)
19-25. “Buyur” anlamına gelen kelime. (Lebbeyk)
25-28. Yeryüzünde inşa edilen ilk mabet, Beytullah. (Kâbe)
28-37. 162. ayetinde ibadetlerin sadece Allah’a (cc) yapılacağından bahseden sure. (Enam Suresi)
37-41. Hac veya umre ibadeti sırasında giyilen beyaz, özel kıyafet. (İhram)
41-45. İhrama girilmesi gereken sınırlar. (Mikat)
45-49. 7 Şavt = 1 —- (Tavaf)
49-52. Haccın hükmü. (Farz)
52-57. Allah’ın (cc) Hz. Hacer ve oğluna ihsan ettiği kutsal su. (Zemzem)
57-65. Arafat ile Mina arasındaki bölgenin adı. (Müzdelife)
65-72. Bir Müslümana haccın farz olabilmesi için girilmesi gereken çağ. (Ergenlik)
72-77. Belirli şartları taşıyan ve ibadet niyetiyle kesilen hayvan. (Kurban)
77-82. Peygamber mescidi, Mescid-i —- (Nebevi)
82-88. Hz. İsmail’in babası. (İbrahim)
88-91. Hacıların şeytan taşladıkları ve kurban kestikleri bölge. (Mina)
91-96. Hacıların vakfe yaptıkları bölge. (Arafat)
96-101. Allah’ın (cc) bir ve tek olmasını ifade eden kavram. (Tevhid)


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 62-63-64-65 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71 Cevapları”, hac, kurban ibadeti ve Hz. İsmail (as) gibi 2. Ünite kapsamında ele alınan konulara dair ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin cevaplarını içerir. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları”, öğrencilere konu tekrarı yaptırarak bilgilerini sınamayı amaçlayan doğru-yanlış, boşluk doldurma ve açık uçlu sorulara çözümler sunar.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları”

“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, ünite boyunca edinilen bilgilerin ne kadar anlaşıldığını değerlendiren etkinlikler ile öğrencilerin eksiklerini görmelerine imkân tanır. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71 MEB Yayıncılık”, değerlendirme sorularının çözümleriyle öğrencilerin bilgilerini pekiştirmelerine katkıda bulunur.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71


Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen kelimelerden uygun
olanı yazınız.


Cevap :

  1. Hz. İsmail ve annesi Hz. Hacer günümüzde Kâbe’nin bulunduğu bölgede yaşamışlardır.
  2. Kişinin ömründe bir kez umre yapması sünnettir.
  3. Enam suresinin 162. ayetinde tevhit inancına vurgu yapılmıştır.
  4. Hac ya da umre yapan kişilerin ortak olarak okudukları duaya telbiye denir.
  5. Allah’a (cc) yakınlaşmayı sağlayan kurban ibadeti, Müslümanlar arasındaki yardımlaşma ve dayanışma duygusunu da güçlendirir.

Soru : Aşağıda II. sütunda ünitede geçen bazı kavramlar, I. sütunda bu kavramların açıklamaları verilmiştir. Cümlelerin önündeki kutucuklara ilgili kavramın harfini getirerek eşleştiriniz.


Cevap :

“7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71 Cevapları”

7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” harfi yazınız. “Y” harfi koyduğunuz cümlelerin doğrusunu altındaki boşluğa yazınız.


Cevap :

  • (Doğru) Belirli şartları taşıyan Müslümanlara hac ibadeti farzdır.
  • (Doğru) Her türlü ibadet âlemlerin Rabbi Allah (cc) içindir.
  • (Yanlış) Doğrusu: Haccın üç farzı vardır: ihrama girmek, Arafat’ta vakfe yapmak ve Kâbe’yi tavaf etmek.
  • (Yanlış) Doğrusu: Umre, yılın herhangi bir zamanında yapılabilir.
  • (Doğru) Kurban ibadeti cömertlik duygusunun gelişmesine katkı sağlar.
  • (Yanlış) Doğrusu : Hz. İshak, Hz. İsmail’in babası değil, kardeşidir.

Soru : Aşağıda verilen tablodaki kutucuklarda hac, umre ve kurban ibadetleriyle ilgili kavramlar bulunmaktadır. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruların cevaplarını yazınız.


17. Hac ibadetine özgü olan kavramlar hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?


Cevap : Hedy, Vakfe, İhram, Şeytan taşlama (1, 2, 4, 8)


18. Hac ve umrede ortak yapılan ibadetler hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?


Cevap : Tavaf, İhram, Say (3, 4, 9)


19. Kurban çeşitleri hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?


Cevap : Adak, Akika (6, 7)


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların cevabını boş bırakılan alanlara yazınız.


20. Haccın toplumsal faydaları nelerdir? 


Cevap :

  • Farklı milletlerden insanların bir araya gelmesi, kardeşlik ve birlik duygusunu güçlendirir.
  • Toplumsal dayanışmayı artırır, farklı kültürlerin tanınmasını sağlar.
  • Zengin ve fakir ayrımı olmadan eşitlik duygusu yaşanır.
  • Manevi değerlerin yaygınlaşmasına katkı sağlar.

21. “Bir zamanlar İbrahim’e Beytullah’ın yerini hazırlamış ve (ona şöyle demiştik): Bana hiçbir şeyi eş tutma; tavaf edenler, ayakta ibadet edenler, rükû ve secdeye varanlar için evimi temiz tut.” (Hac suresi, 26. ayet.)

Bu ayete göre Allah’ın (cc) Harem bölgesinde yapılmasını istediği ibadetler nelerdir?


Cevap :

  • Tavaf etmek (Kâbe etrafında dönmek)
  • Namaz kılmak (rükû ve secde yapmak)
  • Allah’a ibadet etmek ve O’na hiçbir şeyi ortak koşmamak

22. Hac ibadetinin yapıldığı mekânlar nerelerdir?


Cevap :

  • Kâbe
  • Arafat
  • Müzdelife
  • Mina
  • Safa ve Merve Tepeleri

23. Hacla ilgili verilen görsellerin isimlerini yazınız ve bulundukları bölgede yapılan ibadetler hakkında bilgi veriniz..


Cevap :

Arafat Dağı: Burada Arafat vakfesi yapılır. Hacılar, arefe günü öğle ve ikindi namazlarını birleştirerek kılar ve Allah’a dua eder. Bu, haccın farzlarından biridir.

Kâbe: Kâbe, haccın merkezi ibadet yeridir. Burada tavaf yapılır, namaz kılınır ve dualar edilir. Ayrıca Kâbe’ye yönelerek tüm Müslümanlar ibadet eder.


24. Umre ve hac ibadeti arasındaki farklılıklar nelerdir?


Cevap :

  • Hac: Belirli zamanlarda yapılır ve farzdır. Arafat vakfesi gibi farz rükünleri içerir.
  • Umre: Her zaman yapılabilir ve sünnettir. Arafat vakfesi bulunmaz, sadece tavaf ve say yapılır.

25. Allah (cc), Hz. İbrahim’e rüyasında oğlunu kurban etmesini emretmiştir.
Hz. İbrahim, rüyasını oğluna anlattığında Hz. İsmail’in tepkisi ne olmuştur?


Cevap :

Hz. İsmail, babasına büyük bir teslimiyet göstermiş ve Allah’ın emrine uyulmasını istemiştir. “Babacığım, emrolunduğun şeyi yap. İnşallah beni sabredenlerden bulursun.” diyerek sabır ve teslimiyet örneği sergilemiştir.


26. Enam suresinin 162. ayetinden çıkarılabilecek mesajlar nelerdir?


Cevap :

  • Allah’a tam teslimiyet ve sadakat.
  • Tüm ibadetlerin, hayatın ve ölümün yalnızca Allah için olması gerektiği.
  • Kulluğun her anını Allah’a adama bilinci.
  • Tevhit inancının en temel prensibi olan Allah’a şirk koşmama.

7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların doğru cevabını işaretleyiniz.


27. Bu tabloda boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?


A) Sevinç ve üzüntülerin Alçak gönüllü olmayı paylaşılmasını sağlar. öğretir.
B) Sabır duygusunu Gurur, kibir gibi duyguların güçlendirir. önüne geçer.
C) Gurur, kibir gibi duyguların Sevinç ve üzüntülerin önüne geçer. paylaşılmasını sağlar.
D) Alçak gönüllü olmayı Sabır duygusunu öğretir. güçlendirir.

Cevap : C


28. “Bu kılık içinde dünya, mümine, bütün renkleri, nakışları, hırsları, arzuları, öfkeleri, çatışmalarıyle yasaktır.” (Necip Fazıl Kısakürek, Hac’dan Çizgiler, Renkler ve Sesler, s. 97.)

Bu cümlede hacla ilgili belirtilen kavram aşağıdakilerden hangisidir?


A) İhram B) Say C) Şavt D) Tavaf

Cevap : A


29. Aşağıdaki resimlerden hangisi kurban edilebilecek hayvanlardan biri değildir?


Cevap : B


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


Büşra ile Feyza, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin sınavına hazırlanırken hac ünitesi ile ilgili bir oyun oynamaya karar verirler. Soru cevap adını verdikleri bu oyunun kuralları gereği cevap veren kişi yeni soruyu sorma hakkı elde edecektir. Karşısındakine soru yönelten, doğru ya da yanlış cevap veren kişi masanın üzerindeki renkli şekerlerden birini alacaktır. Şekerlikte sarı, pembe ve mor renkte şekerler vardır. Bunun için soru soran, bir tane sarı renkli; soruyu doğru cevaplayan, bir tane pembe renkli; yanlış cevap veren ise bir tane mor renkli şeker almış olacaktır.

Büşra: Hac nedir?
Feyza: Belli şartları taşıyan Müslümanların belirli bir vakitte, usulüne uygun şekilde Kâbe’yi ve çevresindeki kutsal mekânları ziyaret etmesidir.
Feyza: Hacıların şeytan taşlayıp kurban kestikleri bölgenin adı nedir?
Büşra: Müzdelife’dir.
Büşra: Haccın farzları nelerdir?
Feyza: Kurban kesmek, şeytan taşlamak, say yapmak.

30. Buna göre Büşra ve Feyza’nın aldığı şekerler hangi seçenekte doğru olarak verilmiştir?


Cevap : A


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Soru : 31-33. soruları aşağıdaki metne göre cevaplayınız.


İbrahim ile Esma kardeşler, anne ve babalarıyla Şanlıurfa’daki Balıklı Göl Parkı’na gittiler. Babaları, onlara Allah’ın (cc) Hz. İbrahim’i ateşten koruduğuna dair kıssayı anlattı. İbrahim kendi adaşı olan bu peygamberin hikâyesini dinlemekten memnun olmuştu. Ablası Esma, “Babacığım bahsettiğin Hz. İbrahim oğlu ile birlikte Kâbe’yi inşa eden peygamber değil mi?” diye sordu. Evet kızım, dedi babası. Kâbe’nin adı geçince İbrahim, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde hac ve umre ibadetlerini öğrendiklerini söyledi. Babası, “Öyleyse anlatın bakalım, bu ibadetler hakkında ne biliyorsunuz?” dedi. Kardeşler şöyle cevap verdiler: Esma: Babacığım hac ve umre farklı ibadetler. İkisi de Kâbe’de yapılıyor ancak aralarında bazı farklar var.

İbrahim: Ben de hacda Arafat’a gidildiğini biliyorum. Burada Müslümanlar toplanıp dua ediyorlar. Hatta biz her sene bu duayı televizyondan izliyoruz.

31. Aşağıdakilerden hangisi Esma’nın bahsettiği hac ve umre arasındaki farklardan biri değildir?


A) Hac farz, umre sünnettir.
B) Hac her zaman yapılır, umrenin belli bir vakti vardır.
C) Vakfe ibadeti hacda yapılır.
D) Umre; ihram, tavaf ve sayden ibarettir.

Cevap : B


32. İbrahim’in söz ettiği Arafat’ta yapılan ibadetin adı ve zamanı hangisidir?


A) Vakfe, Zilhicce ayının 10. günü
B) Say, Zilhicce ayının 9. günü
C) Vakfe, Zilhicce ayının 9. günü
D) Say, Zilhicce ayının 10. günü

Cevap : C

33. Esma, Hz. İbrahim’in bir oğlu ile Kâbe’yi inşa ettiğini söylemişti. Hz. İbrahim’in bu oğlu kimdir?


A) Eyyûb B) İshak C) İsmail D) Süleyman

Cevap : C


Soru: Aşağıdaki Öz Değerlendirme Formu’nu doldurunuz.


Enam suresi 162. ayeti hatasız okudum. (evet)
Enam suresi 162. ayetinin anlamını söyledim. (evet)


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 73 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 3. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 3. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları”, yeni ünitenin konularına giriş niteliğindeki hazırlık sorularına verilen örnek cevapları içerir. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin merak ettiği soruları yönlendirerek ünite konularına karşı bir ilgi oluşturmayı hedefler.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 73 MEB Yayınları”

“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, soruları derinlemesine açıklayarak öğrencilerin yeni bilgiler edinmelerini destekler. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 73 MEB Yayıncılık”, öğrencilerin derse daha etkin katılım sağlamaları için hazırlık sorularının yanıtlarını sunar.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 73 Cevapları


Soru : Güzel ahlaklı olmak kişiye neler kazandırır?


Cevap :

  • Toplumda saygınlık ve güven kazanır.
  • İnsan ilişkilerinde sevgi ve hoşgörüyü artırır.
  • Huzurlu bir yaşam sağlar.
  • Allah’ın rızasına ulaşmaya vesile olur.
  • İnsanları güzel davranışlara teşvik eder.

Soru : Herkes tarafından örnek gösterilen bir insandan nasıl davranışlar beklenir?


Cevap :

  • Doğruluk ve dürüstlük.
  • İnsanlara adaletle ve hoşgörüyle yaklaşmak.
  • Yardımseverlik ve fedakârlık.
  • Sabır ve alçakgönüllülük.
  • Verilen sözleri tutma ve güvenilir olma.

Soru : Sizce davranışlarda ölçülü olmak ne demektir?


Cevap : Davranışlarda ölçülü olmak, aşırılıklardan kaçınarak dengeli ve uygun bir şekilde hareket etmektir. Örneğin, konuşurken ne fazla sert ne de gereksiz derecede yumuşak bir dil kullanmak, harcamalarda ne savurgan ne de cimri olmak gibi.


Soru : Hz. Salih hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap : Hz. Salih, Semud kavmine peygamber olarak gönderilmiştir. Kavmini Allah’a iman etmeye davet etmiş, ancak çoğu buna karşı çıkmıştır. Allah’ın bir mucizesi olarak gönderilen deve, Hz. Salih’in peygamberliğinin bir deliliydi. Semud kavmi bu deveyi öldürerek büyük bir günah işlemiş ve Allah’ın azabına uğramıştır.


Soru : Felak suresi dışında koruyucu olarak bildiğiniz sure hangisidir?


Cevap : Nas suresi, Felak suresi gibi koruyucu surelerdendir. İnsanları görünür ve görünmez tüm kötülüklerden Allah’a sığınmaya davet eder.


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 73 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları Erkad Yayıncılık 2024-2025

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları


Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi, öğrencilerin dini ve ahlaki değerleri anlamalarına yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Bu derste kullanılan 7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı, zengin içeriği ve öğretici yaklaşımlarıyla dikkat çekmektedir. Kitap, temel dini bilgilerin yanı sıra, ahlaki öğretileri de kapsamlı bir şekilde ele alır.


“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları”

Öğrenciler, 7. Sınıf Din Kültürü Sayfa Cevapları ve 7. Sınıf Din Kültürü Metin Etkinlik Cevapları ile öğrendiklerini pekiştirebilirler. Bu etkinlikler, dersin interaktif bir şekilde işlenmesini sağlarken, öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirmelerine de katkıda bulunur. Ayrıca, Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları materyalleri, farklı öğrenme stillerine hitap eden zengin aktiviteler sunmaktadır.

Sonuç olarak, 7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları Erkad Yayıncılık ile birlikte bu dersin materyalleri, öğrencilerin hem akademik başarılarını artırmakta hem de dini ve ahlaki bilinçlerinin gelişmesine yardımcı olmaktadır. Bu sayede öğrenciler, günlük hayatlarında bu değerleri daha etkin bir şekilde uygulama fırsatı bulurlar.


“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı”


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37. ‘nin cevapları aşağıdadır. 


1. ÜNİTE: MELEK VE AHİRET İNANCI


1. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 11


Görülen ve Görülemeyen Varlıklar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14


Melekler ve Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 15, 16, 17, 18


Dünya ve Ahiret Hayatı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19, 20, 21


Ahiret Hayatının Aşamaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28


Ahiret İnancının İnsan Davranışlarına Etkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 29, 30


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. İsa (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32


Bir Sure Tanıyorum: Nâs Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33


1. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59. ‘nin cevapları aşağıdadır. 


2. ÜNİTE: HAC VE KURBAN


2. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 39


 İslam’da Hac İbadeti ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42


Haccın Yapılışı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 43, 44, 45, 46, 47


Umre ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49


Kurban İbadeti ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. İsmail (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 53, 54


Bir Ayet Tanıyorum: Enam Suresi 162. Ayet ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 55


2. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93. ‘nin cevapları aşağıdadır. 


3. ÜNİTE: AHLAKİ DAVRANIŞLAR


3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 61


Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Salih (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88


Bir Sure Tanıyorum: Felak Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 89


3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111. ‘nin cevapları aşağıdadır. 


4. ÜNİTE: ALLAH’IN KULU VE ELÇİSİ: HZ. MUHAMMED


4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 95


Allah’ın (cc) Kulu Hz. Muhammed (sav) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97


 Allah’ın (cc) Elçisi Hz. Muhammed (sav) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107


Bir Sure Tanıyorum: Kâfirun Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108


4. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 109, 110, 111


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150. ‘nin cevapları aşağıdadır. 


5. ÜNİTE: İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR


5. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 113


Din Anlayışındaki Yorum Farklılıklarının Sebepleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116


İslam Düşüncesinde Yorum Biçimleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 117, 118, 119, 120, 121, 122


İslam Düşüncesinde Tasavvufi Yorumlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142


5. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 143, 144, 145, 146


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları Erkad Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 117-118-119-120-121-122 Erkad Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi İslam Düşüncesinde Yorum Biçimleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 117, 118, 119, 120, 121, 122


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi İslam Düşüncesinde Yorum Biçimleri Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 117, 118, 119, 120, 121, 122 Cevapları”, İslam düşüncesindeki yorum biçimlerini öğrencilere anlamlı bir şekilde sunar. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite İslam Düşüncesinde Yorum Biçimleri Metni Etkinlik Cevapları”, İslam’daki farklı yorum biçimlerini kavrayarak öğrencilerin konuya olan ilgisini artırır.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 117-118-119-120-121-122 Erkad Yayıncılık”

“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, yorum biçimlerini açıklayarak öğrencilerin bu konuyu derinlemesine anlamalarını sağlar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 117-118-119-120-121-122 Erkad Yayıncılık”, dersin kapsamını genişleterek İslam düşüncesindeki yorum farklılıkları üzerine bilgi sunar.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 117-118-119-120-121-122


Soru : Bildiğiniz mezhep isimlerini söyleyiniz.


Cevap : İslam dininde çeşitli itikadi (inanç) ve ameli (ibadet) mezhepler bulunmaktadır. Bunlardan bazıları:

İtikadi Mezhepler (İnanç Mezhepleri):

  • Maturidilik
  • Eşarilik
  • Mu’tezile
  • Selefiyye

Ameli Mezhepler (Fıkhi Mezhepler):

  • Hanefilik
  • Şafiilik
  • Malikilik
  • Hanbelilik

7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


İnançla İlgili Yorumların Temel Amaçları

  • İslam’a ve kutsal değerlere yöneltilen eleştirilere cevap verip onları çürütmek
  • Hurafe ve batıl inançlara karşı Müslümanları bilgilendirmek
  • İslam dininin temeli olan tevhit inancı hakkında doğru ve sağlam bilgiler sunmak
  • Dinî konularda doğruyu arayanlara yol göstermek
  • Müslümanları şüphelerden kurtarmak
  • Müslümanlara doğru ve sağlam bilgiler
  • İman esaslarını anlaşılır bir şekilde yorumla- sunmakmak ve açıklamak
  • İslam’ın inanç esaslarını temellendirmek

Soru : Bu şemadan hareketle, itikadi yorumlar oluşmasaydı Müslümanlar hangi sorunlarla karşılaşırdı? Sınıfta arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Eğer itikadi yorumlar oluşmasaydı, Müslümanlar aşağıdaki sorunlarla karşılaşabilirdi:

  1. Tevhit İnancında Sapmalar: İnanç esasları tam açıklanmadığı için yanlış ve batıl inançlar yayılabilirdi.
  2. Hurafe ve Batıl İnançların Artışı: Doğru bilgilerden yoksun olan insanlar hurafelere inanabilir ve bunlara yönelirdi.
  3. Dinî Anlaşmazlıklar: Müslümanlar arasında inanç konularında anlaşmazlıklar ortaya çıkabilir ve birlik zarar görebilirdi.
  4. Doğru Bilgiye Ulaşamama: Şüpheye düşen Müslümanlar, sorularına net cevaplar bulmakta zorlanabilirdi.
  5. İslam’a Yönelik Eleştirilerin Güçlenmesi: Dinin temel inanç esaslarının açıklanmaması, İslam’a yönelik eleştirilerin etkisini artırabilirdi.
  6. Şüphe ve Kararsızlık: Müslümanların iman esasları hakkında net bir bilgiye sahip olmaması, onları inanç konusunda tereddüte düşürebilirdi.

Bu nedenle, itikadi yorumlar Müslümanların sağlam bir inanç yapısına sahip olmaları için büyük önem taşır.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 122  Cevapları


Soru : Aşağıda sağ ve sol taraftaki kutularda yazılı olan dinî konuların ortada verilen İslam düşüncesindeki yorum biçimlerinden hangisinin konusu olduğunu oklar çizerek eşleştiriniz.


Cevap :

“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 117-118-119-120-121-122 Cevapları”

“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 117-118-119-120-121-122 Erkad Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!