8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları Gezegen Yayıncılık 2024-2025

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa ve Etkinlik Cevapları


Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi, öğrencilerin dinî bilgilerini derinleştirirken ahlaki değerleri de pekiştirmeyi hedefler. Bu bağlamda, 8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı oldukça kapsamlı bir içerik sunmaktadır. Kitap, hem teorik bilgiler hem de pratik etkinliklerle öğrencilerin anlayışını geliştirmeyi amaçlar.


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları Gezegen Yayıncılık”

Öğrenciler, 8. Sınıf Din Kültürü Sayfa Cevapları ve 8. Sınıf Din Kültürü Metin Etkinlik Cevapları ile öğrendiklerini pekiştirebilir. Bu cevaplar, dersin öğretiminde büyük kolaylık sağlar ve öğrencilerin derslere olan katılımını artırır. Ayrıca, Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayınları ile sunulan kaynaklar, farklı öğrenme stillerine uygun çeşitli materyaller içerir.

Son olarak, 8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları Erkad Yayıncılık da önemli bir kaynak oluşturarak öğrencilerin öğrenme süreçlerine katkıda bulunur. Bu materyaller, hem akademik başarıyı artırmakta hem de öğrencilerin dini ve ahlaki değerleri günlük hayatlarında daha etkili bir şekilde uygulamalarını sağlamaktadır.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Gezegen Yayıncılık”


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Gezegen Yayıncılık Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 34, 35, 36. in sayfa cevapları aşağıdadır. 


1. ÜNİTE : KADER İNANCI


1. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 11


Kader ve Kaza İnancı Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19


İnsanın İradesi ve Kader Cevapları Sayfa 19, 20, 21, 22


Kaderle İlgili Kavramlar Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Musa (as) Cevapları Sayfa 31, 32, 33


Bir Ayet Tanıyorum: Ayetelkürsi ve Anlamı Cevapları Sayfa 33, 34


1. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 35, 36


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Gezegen Yayıncılık Cevapları Sayfa 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52,
53, 54, 55, 56. in sayfa cevapları aşağıdadır. 


2. ÜNİTE : ZEKÂT VE SADAKA


2. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 37


 İslam’ın Paylaşma ve Yardımlaşmaya Verdiği Önem Cevapları Sayfa 38, 39, 40


Zekât ve Sadaka İbadeti Cevapları Sayfa 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48


Zekât ve Sadakanın Bireysel ve Toplumsal Faydaları Cevapları Sayfa 48, 49, 50


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Şuayb (as) Cevapları Sayfa 50, 51, 52


Bir Sure Tanıyorum: Maun Suresi ve Anlamı Cevapları Sayfa 52, 53, 54


2. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 55, 56


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Gezegen Yayıncılık Cevapları Sayfa 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74,
75, 76, 77, 78, 79, 80. in sayfa cevapları aşağıdadır. 


3. ÜNİTE : DİN VE HAYAT


3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 57


Din, Birey ve Toplum Cevapları Sayfa 58, 59, 60, 61, 62, 63


Dinin Temel Gayesi Cevapları Sayfa 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yusuf (as) Cevapları Sayfa 74, 75, 76


Bir Sure Tanıyorum: Asr Suresi ve Anlamı Cevapları Sayfa 76, 77


3. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 78, 79, 80


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Gezegen Yayıncılık Cevapları Sayfa 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108. in sayfa cevapları aşağıdadır. 


4. ÜNİTE : HZ. MUHAMMED’İN ÖRNEKLİĞİ


4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 81


Hz. Muhammed’in (sav) Doğruluğu ve Güvenilir Kişiliği Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85, 86


Hz. Muhammed’in (sav) Merhametli ve Affedici Oluşu Cevapları Sayfa 86, 87, 88, 89, 90


Hz. Muhammed’in (sav) İstişareye Önem Vermesi Cevapları Sayfa 90, 91, 92


Hz. Muhammed’in (sav) Davasındaki Cesaret ve Kararlılığı Cevapları Sayfa 93, 94, 95, 96


Hz. Muhammed’in (sav) Hakkı Gözetmedeki Hassasiyeti Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99


Hz. Muhammed’in (sav) İnsanlara Değer Vermesi Cevapları Sayfa 100, 101, 102


Bir Sure Tanıyorum: Kureyş Suresi ve Anlamı Cevapları Sayfa 103, 104


4. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 105, 106, 107, 108


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Gezegen Yayıncılık Cevapları Sayfa 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140. in sayfa cevapları aşağıdadır. 


5. ÜNİTE : KUR’AN-I KERİM VE ÖZELLİKLERİ


5. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 109


İslam Dininin Temel Kaynakları  Cevapları Sayfa 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116


Kur’an-ı Kerim’in Ana Konuları Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126


Kur’an-ı Kerim’in Temel Özellikleri Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Nuh (as) Cevapları Sayfa 135, 136, 137


5. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 138, 139, 140


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 138-139-140 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 5. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 138, 139, 140


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 5. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 138, 139, 140 Cevapları” başlığı, 5. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim bölümüne odaklanır. Bu bölüm, öğrencilerin ünite boyunca öğrendikleri bilgileri test etmek için çeşitli sorular ve etkinlikler içerir. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite 5. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Etkinlik Cevapları” kısmı, öğrencilerin konuyu ne kadar kavradığını ölçmek için sorulara ve onların çözümlerine yer verir.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 138-139-140 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu soruların açıklamalı cevaplarını sunarak öğrenme sürecini destekler. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 138-139-140 Gezegen Yayıncılık” bölümü, genel değerlendirme ve pratik sorularla bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 138-139-140


A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Hz. Peygamber’in (sav) sünnetinin İslam’ı anlamadaki yeri ve önemi nedir? Örneklerle açıklayınız.


Cevap : Hz. Peygamber’in sünneti, İslam’ı anlamada ve yaşamda rehberlik eden önemli bir kaynaktır. Kur’an-ı Kerim’deki hükümlerin nasıl uygulanacağını ve açıklığa kavuşturulması gereken konuları gösterir. Örneğin, namazın nasıl kılınacağı, orucun nasıl tutulacağı gibi konular, sünnetle daha açık hale gelmiştir. Hz. Peygamber’in (sav) uygulamaları, İslam’ın emirlerinin pratik hayatta nasıl yer bulduğunu gösteren bir örnektir.


2. Kur’an-ı Kerim’in ana konuları nelerdir? Listeleyiniz.


Cevap :

Madde Madde Kur’an-ı Kerim’in ana konuları şunlardır ;

  • İnanç: Allah’a inanmak, peygamberlere, kitaplara, ahirete inanmak.
  • İbadet: Namaz, oruç, zekat, hac gibi ibadetlerin nasıl yapılacağı.
  • Ahlak: İyi davranışlar, ahlaki değerler, toplumda adaletin sağlanması.
  • Sosyal hayat: Aile, ekonomi, hukuk, eğitim gibi sosyal ilişkiler.
  • Tevhid: Allah’ın birliği ve ona olan bağlılık.
  • Peygamber kıssaları: Geçmiş peygamberlerin hayatları ve tecrübeleri.
  • Ahiret: Cennet, cehennem, ölmeden önceki davranışlar ve ahiretteki hesap.

3. Kur’an-ı Kerim’de sosyal hayat ile ilgili hangi konulardan bahsedilir? Belirtiniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Kur’an-ı Kerim’de sosyal hayat ile ilgili şu konulardan bahsedilmektedir ;

  • Aile hayatı: Evlilik, boşanma, miras, çocuk hakları.
  • Ekonomi: Alım satım, faiz, borçlanma, zekat.
  • Toplum ilişkileri: İslam toplumunun düzeni, komşuluk, yardımseverlik.
  • Hukuk: Adalet, suçlar ve cezalar, miras hukuku.
  • Sosyal adalet: Fakir ve yoksullara yardım, yetimlere bakma, zulme karşı durma.

4. Kur’an-ı Kerim’in temel eğitici nitelikleri nelerdir? Sıralayınız.


Cevap :

Madde Madde Kur’an-ı Kerim’in temel eğitici nitelikleri şunlardır ;

  • Aklı kullanmaya teşvik etmesi: İnsanları akıllarını kullanmaya, araştırmaya ve düşünmeye yönlendirir.
  • İyiye, doğruya ve güzele yönlendirmesi: İslam ahlakını, doğruluğu ve güzelliği öğütler.
  • Kötülüklerden sakındırması: İnsanları kötü davranışlardan, günahlardan uzak durmaya çağırır.
  • Açıklayıcı olması: İnsanların anlamadıkları konularda Kur’an, net açıklamalar yapar.
  • Toplum düzenine katkıda bulunması: Sosyal hayatta adaletin ve barışın sağlanmasına yönelik ilkeler sunar.

5. Kur’an insana hangi konularda yol gösterir? Belirtiniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Kur’an insana bu konularda yol gösterir ;

  • İnanç esasları: Allah’a, peygamberlere, ahirete inanç.
  • İbadetler: Namaz, oruç, zekat ve hac gibi ibadetlerin nasıl yapılacağı.
  • Ahlak: İyi davranışlar, doğru sözlü olmak, dürüstlük, adalet.
  • Toplumsal ilişkiler: Aile, arkadaşlık, komşuluk, yardımlaşma.
  • Sosyal adalet: Zenginlerin fakirlere yardım etmesi, sosyal eşitlik.
  • Doğru davranışlar ve yasaklar: Kötülüklerden sakınma, haramlar ve helaller.

B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan noktalı yerleri uygun kavramlarla tamamlayınız.


Cevap :

  1. Hz. Peygamber’in (sav) Kur’an’ı tebliğ, açıklama, öğretme ve uygulama çabası olarak ortaya koymuş olduğu söz, fiil ve takrirlerini içeren örnek davranışlarına sünnet denir.
  2. Allah’ın (cc) Hz. Peygamber (sav) aracılığıyla gönderdiği esas ve ilkelerin tamamını kalp ile doğrulamaya, dil ile söylemeye ve bunların doğruluğunu tereddüt etmeden kabul etmeye inanç denir.
  3. İslam’ın alım satım, kiralama, şirketler, anlaşmalar, emanetler, kefalet, vasiyet, miras, davalaşma, evlilik, suçlar ve cezalar gibi konularda insanların birbiriyle veya bireyin toplumla yahut toplumların birbiriyle olan hukuki, idari, ekonomik ve insani ilişkilerini düzenleyen bölümüne muamelat denir.
  4. Allah’ın (cc), Kur’an-ı Kerim’de bazı peygamberler, geçmiş milletler, topluluklar ve peygamber olmayan kimseler hakkında verdiği gerçek bilgi, olay ve anlatımlara kıssa denir.
  5. Kişinin kulluk vazifesi içinde Allah’a (cc) sevgi, saygı, itaat ve teşekkürünü göstermek ve hoşnutluğunu kazanmak amacıyla onun emirlerine uyup yasaklarından kaçınmak için yaptığı iradi tutum ve davranışlara ibadet denir.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları


C. Aşağıdaki sorulardan her biri için dört cevap seçeneği verilmiştir. Seçeneklerden yalnızca biri doğrudur. Doğru seçeneği bularak işaretleyiniz.


1. “Ben nasıl hac yapıyorsam siz de öyle haccedin. Haccın görevlerini benden öğrenin.” (Müslim, Hac, 310.)

Yukarıdaki hadis, Hz. Peygamber’in sünnetlerinden hangisine örnek oluşturur?


A) Sözlü B) Fiili C) Takriri D) Fıtri

Cevap : B) Fiili


2. “Mallarınızı aranızda haksız sebeplerle yemeyin. Kendiniz bilip dururken, insanların mallarından bir kısmını haram yollardan yemeniz için o malları hâkimlere (idarecilere veya mahkeme hâkimlerine) vermeyin.” (Bakara suresi, 188. ayet.)

Yukarıdaki ayet, Kur’an-ı Kerim’in ana konularından hangisiyle ilgilidir?


A) İnanç B) İbadet C) Ahlak D) Sosyal hayat

CevapC) Ahlak


3. Kur’an’ın Kerim’in “Açıklama” anlamına gelen ismi aşağıdakilerden hangisidir?


A) Beyan B) Nur C) Zikir D) Furkan

CevapA) Beyan 


4. Aşağıdakilerden hangisi Kur’an-ı Kerim’in temel eğitici özellikleri arasında değerlendirilemez?


A) İyiye, doğruya ve güzele yönlendirmesi
B) Kötülüklerden sakındırması
C) 114 sureden oluşması
D) İnsanı, aklını kullanmaya ve düşünmeye yöneltmesi

CevapC) 114 sureden oluşması


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları


5. “İkinci Âdem” olarak adlandırılan peygamber aşağıdakilerden hangisidir?


A) Hz. Salih (as) B) Hz. Nuh (as) C) Hz. İdris (as) D) Hz. Davud (as)

CevapB) Hz. Nuh (as) 


6. “Hakkında kesin bilgi sahibi olmadığın şeyin peşine düşme. Çünkü kulak, göz ve kalp, bunların hepsi ondan sorumludur.” (İsra suresi, 36. ayet.)

Bu ayette Kur’an-ı Kerim’in aşağıdaki temel eğitici özelliklerinden hangisine örnek oluşturur?


A) Açıklayıcılığına
B) Yol göstericiliğine
C) İnsanı aklını kullanmaya yönelttiğine
D) Kötülüklerden sakındırdığına

CevapC) İnsanı aklını kullanmaya yönelttiğine


Ç. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına (D), yanlış olanların başına (Y) yazınız.


Cevap :

  1. (Yanlış) Sünnet, Hz. Peygamber’e (sav) vahiy yoluyla indirilen bir kitap değil, onun sözleri, fiilleri ve onaylarıdır. Kur’an-ı Kerim vahiy yoluyla indirilen Allah’ın (cc) ilahi kelamıdır.
  2. (Doğru) Kur’an-ı Kerim, lafız ve mana itibariyle mucizedir.
  3. (Doğru) Sünnet, Kur’an-ı Kerim ile birlikte İslam dininin temel kaynaklarındandır.
  4. (Yanlış) Kur’an-ı Kerim’deki inanç konularının temelini Allah’ın birliği (tevhit) oluşturur. Melek inancı önemli bir inanç konusudur, ancak temel inanç konularından biri değildir.
  5. (Doğru) Kur’an-ı Kerim, İslam ahlakının ilke ve hükümlerinin en temel kaynağıdır.
  6. (Doğru) İslam dininde sosyal hayat için “âdâb-ı muaşeret” kavramı kullanılır. Bu kavram, insanlar arasındaki davranış kurallarını ifade eder.
  7. (Doğru) Kur’an-ı Kerim’de anlatılan kıssaların başında peygamberler ve onların gönderildikleri toplumların kıssaları gelir.
  8. (Doğru) Kur’an-ı Kerim’deki açıklamaların en önemli sebeplerinden biri, insanlara insan-Allah, insan-insan, insan-evren ve Allah-evren ilişkisi konusunda yol göstermektir.
  9. (Yanlış) Kur’an’da aklını kullanan, düşünen ve içinde bulunduğu durumdan ders çıkaran kimseler övülür, eleştirilmez.
  10. (Doğru) Kur’an-ı Kerim, iyiye, doğruya, güzele yönlendirip kötülüklerden sakındırması, açıklayıcı ve yol gösterici olması, insanı aklını kullanmaya ve düşünmeye yöneltmesi gibi temel özellikleri ile insanın hayatını anlamlandırmasını amaçlar.

Soru : D. Defterinize, “Kur’an ve Temel Özellikleri” adlı bir kompozisyon yazınız.


Cevap :

Kur’an ve Temel Özellikleri

Giriş: Kur’an-ı Kerim, İslam dininin kutsal kitabı olup, insanlara doğru yolu göstermek için Allah tarafından peygamberimiz Hz. Muhammed’e (sav) vahiy yoluyla indirilmiştir. Kur’an, yalnızca bir dini kitap olmanın ötesinde, insan hayatını şekillendiren, öğüt veren ve yol gösteren bir kaynaktır.

Gelişme: Kur’an’ın temel özelliklerinden ilki, açıklayıcı olmasıdır. İçerdiği her hüküm, insanlara doğruyu ve yanlışı öğretir. Ayrıca, evrensel bir mesaj taşır; sadece bir toplum veya döneme hitap etmez, tüm insanlara yönelik bir rehberdir. Kur’an’ın bir diğer önemli özelliği de akıl ve mantığa hitap etmesidir. İnsanları düşünmeye, akıllarını kullanmaya yönlendirir. Ayrıca insanı iyiye, doğruya ve güzele yönlendirir, toplumsal huzuru sağlamaya yönelik kurallar içerir. İslam ahlakını öğretir, insanların birbirine karşı adil ve merhametli olmasını ister.

Sonuç: Kur’an, sadece bir dini metin değil, aynı zamanda insanların ahlaki değerlerini geliştirmelerine, toplumsal düzeni sağlamalarına ve kendilerini daha iyi bir insan olarak yetiştirmelerine yardımcı olan bir kaynaktır. Bu yönleriyle, Kur’an insanlık için büyük bir rehberdir ve temel özellikleriyle her dönemde geçerliliğini korur.


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 138-139-140 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 50-51-52 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Şuayb (as) Cevapları Sayfa 50, 51, 52


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Şuayb (as) Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 50, 51, 52 Cevapları”, Hz. Şuayb’ın (as) toplumuna verdiği öğütler ve bu öğütlerin günümüze yansımalarını açıklayan etkinliklerle zenginleştirilmiştir. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Şuayb (as) Metni Etkinlik Cevapları”, Hz. Şuayb’ın (as) tebliğ ettiği ahlaki değerleri anlamaya yönelik sorularla öğrencilerin konuya dair düşünmelerini sağlar.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 50-51-52 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu peygamberin toplumundaki adalet ve dürüstlük mesajlarını örneklerle anlatır. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 50-51-52 Gezegen Yayıncılık”, Hz. Şuayb’ın (as) hayatını ve peygamberlik mücadelesini öğrenmek isteyen öğrenciler için önemli bir kaynaktır.


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 50-51-52


Soru : Toplumumuzda niçin bazı erkek çocuklarına Şuayb ismi verilmektedir? Hz. Şuayb (as) hakkında neler biliyorsunuz? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Toplumumuzda Şuayb ismi, peygamberlerden biri olan Hz. Şuayb’ın (as) adalet, sabır ve hikmet gibi güzel özelliklerini hatırlattığı için erkek çocuklarına verilmekte ve manevi bir anlam taşımaktadır. Hz. Şuayb (as), Kur’an-ı Kerim’de adı geçen ve Medyen halkına peygamber olarak gönderilen bir peygamberdir. Halkını Allah’a iman etmeye, ölçü ve tartıda dürüst olmaya çağırmıştır. Sabır ve hikmetiyle tanınır. Ancak halkının büyük kısmı onun öğütlerini dinlememiş ve azapla cezalandırılmıştır.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları


Soru : Sizce Hz. Şuayb’ın (as) kıssasından alınabilecek başka ne gibi mesajlar vardır? Arkadaşlarınızla belirleyerek değerlendiriniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Hz. Şuayb’ın (as) kıssasından alınabilecek başka ne gibi mesajlar şunlardır ;

  1. Adalet ve Dürüstlük: Ölçü ve tartıda dürüst olmak, toplumda güven ve adaleti sağlamanın temelidir.
  2. Tebliğ ve Sabır: Hak yolda mücadele edenlerin, karşılaştıkları zorluklar karşısında sabırlı ve kararlı olmaları gerektiği öğretilir.
  3. İlahi Adalet: Allah’ın, insanlara doğru yolu gösterdiği ve bu yola uymayanları cezalandırdığı mesajı verilir.
  4. İman ve Güven: Allah’a güvenenlerin, en zor şartlarda bile doğru yolda kalmaya devam etmeleri gerektiği hatırlatılır.
  5. Toplumsal Sorunlara Duyarlılık: Haksızlıklar karşısında susmamak ve toplumu yanlışlardan uzaklaştırmaya çalışmak bir peygamber ahlakıdır.

“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 50-51-52 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 52-53-54 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Sure Tanıyorum: Maun Suresi ve Anlamı Cevapları Sayfa 52, 53, 54


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Sure Tanıyorum: Maun Suresi ve Anlamı Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 52, 53, 54 Cevapları”, Maun Suresi’nin anlamı ve mesajlarını öğrencilere detaylı bir şekilde sunarak onların bilgilerini pekiştirmeyi amaçlar. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Bir Sure Tanıyorum: Maun Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları”, bu surenin toplumsal yardımlaşma ve iyilik konularını içeren öğretilerini anlamalarına yardımcı olur.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 52-53-54 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, Maun Suresi’nin insan ilişkilerinde önem taşıyan değerlerini etkinliklerle açıklar. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 52-53-54 Gezegen Yayıncılık”, öğrencilerin bu sureden alacakları dersleri anlamalarını kolaylaştıracak bilgileri içerir.


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 52-53-54


Soru : Maun suresi hakkında neler biliyorsunuz? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Maun Suresi, Kur’an-ı Kerim’in 107. suresi olup Mekke’de indirilmiştir. “Maun” kelimesi, yardım, ihtiyaç duyulan küçük şeyler anlamına gelir. Sure, dini inkâr eden ve yetimlere kötü davranarak ihtiyaç sahiplerine yardım etmeyen kişileri eleştirir. Aynı zamanda gösteriş için ibadet eden, ancak bu ibadetlerin manevi yönünü önemsemeyen kişilerden bahseder.

Maddeler Halinde Maun Suresinin ana mesajları şunlardır:

  1. Yetimlere ve ihtiyaç sahiplerine yardım etmek: Din, yalnızca ibadetlerden ibaret değildir; insanlara yardım etmek de önemlidir.
  2. Gösterişten uzak durmak: Samimiyetsiz ibadetlerin Allah katında bir değeri yoktur.
  3. Toplumsal sorumluluk: İnsanların birbirine yardım ederek toplumsal dayanışmayı sağlaması gerektiği vurgulanır.

Bu sure, bireyin hem Allah’a karşı görevlerini hem de topluma karşı sorumluluklarını hatırlatır.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


Soru : Maun suresinin okunuşunu kartonlara yazıp karışık hâlde tahtaya asınız. Daha sonra doğru bir şekilde sıralamaya çalışınız. Ardından anlamını verip üzerinde sınıfça konuşunuz.


Cevap :

OKUNUŞU : BismillâhirRahmanirrahîm

“Eraeytellezî yükezzibü biddîn. Fezâlikellezî yedu’ul yetîm. Velâ yehuddu alâ taâmil miskin. Feveylün lil-musallîn. Ellezînehüm an-salâtihim sâhûn. Ellezînehüm yürâûne. Ve yemneûnel mâûn.”

ANLAMI : Rahman ve Rahîm olan Allah’ın (cc) adıyla

“(Ey insan!),dini yalanlayanı gördün mü? İşte o, yetimi itip kakan, yoksulu doyurmaya teşvik etmeyen. Öyleyse, yazıklar olsun böyle namaz kılanlara! Onlar namazlarını ciddiye almazlar. Onlar (ibadetlerinde) gösteriş yaparlar. Ufacık bir yardıma bile engel olurlar.”


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları


Soru : Maun suresinden başka ne gibi mesajlar çıkarılabilir? Arkadaşlarınızla belirleyerek değerlendiriniz.


Cevap :

Madde Madde Maun Suresinden başka ne gibi mesajlar 

  1. Samimiyetin önemi: İbadetler yalnızca Allah rızası için yapılmalı, gösterişten uzak olmalıdır.
  2. Toplumsal duyarlılık: İhtiyaç sahiplerine yardım etmek, dini inancın önemli bir parçasıdır.
  3. Yetimlere merhamet: Yetimlerin korunması ve ihtiyaçlarının karşılanması bir sorumluluktur.
  4. Duyarsızlığın eleştirisi: Toplumsal sorunlara kayıtsız kalmak, dini değerlerle bağdaşmaz.
  5. Amellerin anlamı: İbadetlerin yalnızca şekilsel değil, anlamlı ve kalpten olması gerekir.
  6. Dayanışmanın önemi: İnsanlar arasında dayanışmayı güçlendiren küçük yardımlar dahi büyük anlam taşır.
  7. Gösterişin reddi: Samimiyetsiz, sadece gösteriş amacıyla yapılan davranışlar eleştirilir.

“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 52-53-54 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 55-56 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 55, 56


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 55, 56 Cevapları”, öğrencilerin ikinci üniteyle ilgili kazanımlarını kontrol etmeleri için detaylı çözümler içerir. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Metni Etkinlik Cevapları”, İslam’ın paylaşma, yardımlaşma ve ibadet gibi temel kavramlarını içeren sorularla öğrencilerin anlayışını derinleştirir.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 55-56 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinliklerin daha verimli bir şekilde çözülmesini sağlayan yol gösterici cevaplar sunar. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 55-56 Gezegen Yayıncılık”, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini toparlamaları ve eksiklerini görmeleri için faydalı bir kaynaktır.


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 55-56


A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. İslam dini, maddi ve manevi paylaşma ve yardımlaşmaya niçin önem verir? Açıklayınız.


Cevap : İslam dini, toplumdaki kardeşlik, birlik ve beraberlik duygularını pekiştirmek, sosyal adaleti sağlamak ve bireyler arasında sevgi ve dayanışmayı artırmak için maddi ve manevi yardımlaşmayı önemser. Fakirlik, açlık gibi sorunların önlenmesi ve huzurlu bir toplumun oluşması için paylaşma esas alınmıştır.


2. İslam dinine göre kimler zekât vermekle yükümlüdür? Belirtiniz.


Cevap : Zekât vermekle yükümlü olanlar; Müslüman, özgür, akıl baliğ olan ve nisap miktarından fazla mala sahip olan kimselerdir.


3. Zekât ve sadaka ibadetinin bireysel faydaları nelerdir? Sıralayınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Zekât ve sadaka ibadetinin bireysel faydaları

  • Cimrilikten ve mal sevgisinden kurtarır.
  • İnsanı Allah’a (cc) yaklaştırır ve manevi huzur sağlar.
  • Günahlara kefaret olur.
  • Malın bereketlenmesine vesile olur.
  • Veren kişinin gönlünü huzurla doldurur.

4. Zekât, toplumda fakirlik ve sosyal adaletsizliğin çözümüne nasıl katkı sağlar? Açıklayınız.


Cevap : Zekât, fakirlerin temel ihtiyaçlarını karşılamalarına yardımcı olur ve gelir dağılımındaki eşitsizlikleri azaltır. Fakirlik ve sosyal adaletsizlik ortadan kalkar; zenginle fakir arasında köprüler kurularak toplumda dayanışma ve güven artar.


5. Maun suresinden çıkarılabilecek mesajlar nelerdir? Belirtiniz.


Cevap :

Madde Madde Maun suresinden çıkarılabilecek mesajlar

  • İbadetlerin sadece şeklen değil, samimiyetle yapılması gerekir.
  • Yetimlere ve ihtiyaç sahiplerine yardım edilmelidir.
  • Fakirleri ve yoksulları gözetmeyen kişiler eleştirilmiştir.
  • İyi bir mümin, hem Allah’a ibadet eder hem de toplumsal sorumluluklarını yerine getirir.

B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan noktalı yerleri uygun kavramlarla tamamlayınız.


 

Cevap :

  1. Dinen zengin olan bir Müslüman’ın, ibadet niyetiyle yılda bir kere malının ve parasının belirli bir miktarını yoksul Müslümanlar başta olmak üzere Kur’an-ı Kerim’de belirlenen yerlere vermesine zekât denir.
  2. İslam’da zekât ve hac gibi mali yükümlülükleri yerine getirebilmek için zengin olmanın asgari sınırı veya asgari zenginlik ölçüsüne nisap denir.
  3. Kişinin ibadet niyetiyle yaptığı her türlü maddi ve manevi güzel, yararlı iş ve davranışlara sadaka denir.
  4. Allah’ın (cc) hoşnutluğunu kazanmak için kişinin kendi malından harcamasına, ihtiyaç sahiplerine maddi yardımda bulunmasına infak denir.
  5. İslam’da onda bir oranında toprak ürünlerinden alınan zekâta öşür denir.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları


C. Aşağıdaki sorulardan her biri için dört cevap seçeneği verilmiştir. Seçeneklerden yalnızca biri doğrudur. Doğru seçeneği bularak işaretleyiniz.


1. Aşağıdakilerden hangisine zekât verilemez?


A) Amca B) Hala C) Dayı D) Dede

Cevap : D) Dede (Zekât, miras yoluyla kendine bakmakla yükümlü olunan kimselere verilmez.)


2. Aşağıdakilerden hangisinin zekâtı verilmez?


A) Para B) Ev eşyası C) Altın D) Koyun

CevapB) Ev eşyası (Zekât, temel ihtiyaç maddelerine değil, servet niteliği taşıyan mallara verilir.)


3. Aşağıdakilerden hangisi Tevbe suresi 60. ayette belirtilen zekât verilebilecek yerlerden değildir?


A) Yoksullar B) Düşkünler C) Borçlular D) Gayrimüslimler

Cevap : D) Gayrimüslimler (Ayette belirtilen gruplar arasında gayrimüslimler bulunmamaktadır.)


4. “Âdemoğlu öldüğü zaman, amel defteri kapanır. Üç kimse bunun dışındadır. Kesintisiz sadaka (sadaka-i câriye) meydana getirenler, topluma yararlı bir ilim (talebe/eser) bırakanlar ve kendisine hayır dua eden hayırlı çocuk yetiştirenler.” (Müslim, Vasıyye, 14.)

Aşağıdakilerden hangisi hadiste bildirilen kesintisiz sadaka yapan bir kişi olarak değerlendirilemez?


A) İş merkezi inşa eden müteahhit
B) Hastane yaptıran hayır sahibi
C) Bilimsel bir kitap bırakan yazar
D) Hayırlı evlat yetiştiren anne-baba

Cevap : A) İş merkezi inşa eden müteahhit (Hadis, topluma fayda sağlayan hayırlı işler yapan kişileri övmektedir, ancak iş merkezi kişisel kazanç için yapılan bir yatırımdır.)


5. “Hatîbü’l-Enbiya” olarak adlandırılan peygamber aşağıdakilerden hangisidir?


A) Hz. Davud (as) B) Hz. Salih (as) C) Hz. Şuayb (as) D) Hz. Süleyman (as)

Cevap : C) Hz. Şuayb (as) (Hz. Şuayb, güzel konuşması nedeniyle “peygamberlerin hatibi” olarak anılmıştır.)


Ç. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına (D), yanlış olanların başına (Y) yazınız.


Cevap :

  1. ( Doğru ) Zekât mal ile yapılan bir ibadettir.
  2. ( Doğru ) İslam’da insanların birbirleriyle sahip oldukları maddi imkânları paylaşmaları öğütlenir.
  3. ( Yanlış ) İslam dininde zekât verilecek kimseler hadislerle belirlenmiştir. (Zekât verilecek kimseler Kur’an’da belirtilmiştir.)
  4. ( Doğru ) Zekât bir kişiye verilebileceği gibi birkaç kişi arasında da paylaştırılabilir.
  5. ( Doğru ) İslam’da ibadet niyetiyle yapılan her güzel, yararlı iş ve davranış sadaka olarak değerlendirilir.
  6. ( Doğru ) İslam’da kişi öldükten sonra da ona sevap kazandırmaya devam eden sadakalara “sadaka-i câriye” denir.
  7. ( Yanlış ) İslam’da dinen zengin sayılan bir Müslüman’ın fitre vermesi farzdır. (Fitre vermek vaciptir.)
  8. ( Doğru ) Zekât ve sadakayı kişinin onurunu zedelemeden ve gösterişten uzak olarak vermeye dikkat etmek gerekir.
  9. ( Doğru ) İslam’da zekât ve sadaka, kişide paylaşma bilinci oluşturan en önemli ibadetlerdendir.

D. Defterinize “İslam ve Toplumsal Dayanışma” adlı bir kompozisyon yazınız.


Cevap :

İslam ve Dayanışma

Giriş: İslam, insanlar arasında kardeşlik, yardımlaşma ve dayanışmayı esas alan bir dindir. Bireysel mutluluğun toplumun huzuru ile mümkün olduğunu vurgulayan İslam, bu amaçla zekât, sadaka, fitre gibi ibadetlerle toplumsal dayanışmayı teşvik eder.

Gelişme: Toplumun bir arada huzur ve güven içinde yaşaması, paylaşma ve yardımlaşma duygularının güçlenmesiyle sağlanır. Zekât, zengin ile fakir arasında bir köprü kurarak gelir dağılımındaki adaletsizliği azaltır. Sadaka ise maddi durumu iyi olanların gönüllü olarak yoksullara yardım etmesini sağlar. İslam, sadece maddi yardımla değil, manevi destekle de toplumun birlik ve beraberliğini korumayı amaçlar. Peygamber Efendimiz’in (sav) “Komşusu açken tok yatan bizden değildir.” hadisi bu anlayışın bir ifadesidir.

Sonuç: İslam’ın toplumsal dayanışmayı teşvik eden emir ve tavsiyeleri, huzurlu bir toplumun temel taşlarıdır. Maddi ve manevi yardımlaşma, bireyler arasındaki bağları güçlendirir ve toplumda sevgi, saygı ve güven ortamını tesis eder. İslam’ın bu çağrısına kulak vererek yardımlaşma ve dayanışmayı hayatımızın bir parçası haline getirmek hepimizin görevidir.


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 55-56 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!