8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları Gezegen Yayıncılık 2024-2025

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa ve Etkinlik Cevapları


Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi, öğrencilerin dinî bilgilerini derinleştirirken ahlaki değerleri de pekiştirmeyi hedefler. Bu bağlamda, 8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı oldukça kapsamlı bir içerik sunmaktadır. Kitap, hem teorik bilgiler hem de pratik etkinliklerle öğrencilerin anlayışını geliştirmeyi amaçlar.


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları Gezegen Yayıncılık”

Öğrenciler, 8. Sınıf Din Kültürü Sayfa Cevapları ve 8. Sınıf Din Kültürü Metin Etkinlik Cevapları ile öğrendiklerini pekiştirebilir. Bu cevaplar, dersin öğretiminde büyük kolaylık sağlar ve öğrencilerin derslere olan katılımını artırır. Ayrıca, Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayınları ile sunulan kaynaklar, farklı öğrenme stillerine uygun çeşitli materyaller içerir.

Son olarak, 8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları Erkad Yayıncılık da önemli bir kaynak oluşturarak öğrencilerin öğrenme süreçlerine katkıda bulunur. Bu materyaller, hem akademik başarıyı artırmakta hem de öğrencilerin dini ve ahlaki değerleri günlük hayatlarında daha etkili bir şekilde uygulamalarını sağlamaktadır.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Gezegen Yayıncılık”


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Gezegen Yayıncılık Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 34, 35, 36. in sayfa cevapları aşağıdadır. 


1. ÜNİTE : KADER İNANCI


1. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 11


Kader ve Kaza İnancı Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19


İnsanın İradesi ve Kader Cevapları Sayfa 19, 20, 21, 22


Kaderle İlgili Kavramlar Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Musa (as) Cevapları Sayfa 31, 32, 33


Bir Ayet Tanıyorum: Ayetelkürsi ve Anlamı Cevapları Sayfa 33, 34


1. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 35, 36


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Gezegen Yayıncılık Cevapları Sayfa 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52,
53, 54, 55, 56. in sayfa cevapları aşağıdadır. 


2. ÜNİTE : ZEKÂT VE SADAKA


2. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 37


 İslam’ın Paylaşma ve Yardımlaşmaya Verdiği Önem Cevapları Sayfa 38, 39, 40


Zekât ve Sadaka İbadeti Cevapları Sayfa 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48


Zekât ve Sadakanın Bireysel ve Toplumsal Faydaları Cevapları Sayfa 48, 49, 50


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Şuayb (as) Cevapları Sayfa 50, 51, 52


Bir Sure Tanıyorum: Maun Suresi ve Anlamı Cevapları Sayfa 52, 53, 54


2. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 55, 56


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Gezegen Yayıncılık Cevapları Sayfa 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74,
75, 76, 77, 78, 79, 80. in sayfa cevapları aşağıdadır. 


3. ÜNİTE : DİN VE HAYAT


3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 57


Din, Birey ve Toplum Cevapları Sayfa 58, 59, 60, 61, 62, 63


Dinin Temel Gayesi Cevapları Sayfa 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yusuf (as) Cevapları Sayfa 74, 75, 76


Bir Sure Tanıyorum: Asr Suresi ve Anlamı Cevapları Sayfa 76, 77


3. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 78, 79, 80


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Gezegen Yayıncılık Cevapları Sayfa 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108. in sayfa cevapları aşağıdadır. 


4. ÜNİTE : HZ. MUHAMMED’İN ÖRNEKLİĞİ


4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 81


Hz. Muhammed’in (sav) Doğruluğu ve Güvenilir Kişiliği Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85, 86


Hz. Muhammed’in (sav) Merhametli ve Affedici Oluşu Cevapları Sayfa 86, 87, 88, 89, 90


Hz. Muhammed’in (sav) İstişareye Önem Vermesi Cevapları Sayfa 90, 91, 92


Hz. Muhammed’in (sav) Davasındaki Cesaret ve Kararlılığı Cevapları Sayfa 93, 94, 95, 96


Hz. Muhammed’in (sav) Hakkı Gözetmedeki Hassasiyeti Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99


Hz. Muhammed’in (sav) İnsanlara Değer Vermesi Cevapları Sayfa 100, 101, 102


Bir Sure Tanıyorum: Kureyş Suresi ve Anlamı Cevapları Sayfa 103, 104


4. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 105, 106, 107, 108


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Gezegen Yayıncılık Cevapları Sayfa 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140. in sayfa cevapları aşağıdadır. 


5. ÜNİTE : KUR’AN-I KERİM VE ÖZELLİKLERİ


5. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 109


İslam Dininin Temel Kaynakları  Cevapları Sayfa 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116


Kur’an-ı Kerim’in Ana Konuları Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126


Kur’an-ı Kerim’in Temel Özellikleri Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Nuh (as) Cevapları Sayfa 135, 136, 137


5. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 138, 139, 140


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 138-139-140 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 5. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 138, 139, 140


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 5. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 138, 139, 140 Cevapları” başlığı, 5. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim bölümüne odaklanır. Bu bölüm, öğrencilerin ünite boyunca öğrendikleri bilgileri test etmek için çeşitli sorular ve etkinlikler içerir. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite 5. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Etkinlik Cevapları” kısmı, öğrencilerin konuyu ne kadar kavradığını ölçmek için sorulara ve onların çözümlerine yer verir.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 138-139-140 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu soruların açıklamalı cevaplarını sunarak öğrenme sürecini destekler. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 138-139-140 Gezegen Yayıncılık” bölümü, genel değerlendirme ve pratik sorularla bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 138-139-140


A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Hz. Peygamber’in (sav) sünnetinin İslam’ı anlamadaki yeri ve önemi nedir? Örneklerle açıklayınız.


Cevap : Hz. Peygamber’in sünneti, İslam’ı anlamada ve yaşamda rehberlik eden önemli bir kaynaktır. Kur’an-ı Kerim’deki hükümlerin nasıl uygulanacağını ve açıklığa kavuşturulması gereken konuları gösterir. Örneğin, namazın nasıl kılınacağı, orucun nasıl tutulacağı gibi konular, sünnetle daha açık hale gelmiştir. Hz. Peygamber’in (sav) uygulamaları, İslam’ın emirlerinin pratik hayatta nasıl yer bulduğunu gösteren bir örnektir.


2. Kur’an-ı Kerim’in ana konuları nelerdir? Listeleyiniz.


Cevap :

Madde Madde Kur’an-ı Kerim’in ana konuları şunlardır ;

  • İnanç: Allah’a inanmak, peygamberlere, kitaplara, ahirete inanmak.
  • İbadet: Namaz, oruç, zekat, hac gibi ibadetlerin nasıl yapılacağı.
  • Ahlak: İyi davranışlar, ahlaki değerler, toplumda adaletin sağlanması.
  • Sosyal hayat: Aile, ekonomi, hukuk, eğitim gibi sosyal ilişkiler.
  • Tevhid: Allah’ın birliği ve ona olan bağlılık.
  • Peygamber kıssaları: Geçmiş peygamberlerin hayatları ve tecrübeleri.
  • Ahiret: Cennet, cehennem, ölmeden önceki davranışlar ve ahiretteki hesap.

3. Kur’an-ı Kerim’de sosyal hayat ile ilgili hangi konulardan bahsedilir? Belirtiniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Kur’an-ı Kerim’de sosyal hayat ile ilgili şu konulardan bahsedilmektedir ;

  • Aile hayatı: Evlilik, boşanma, miras, çocuk hakları.
  • Ekonomi: Alım satım, faiz, borçlanma, zekat.
  • Toplum ilişkileri: İslam toplumunun düzeni, komşuluk, yardımseverlik.
  • Hukuk: Adalet, suçlar ve cezalar, miras hukuku.
  • Sosyal adalet: Fakir ve yoksullara yardım, yetimlere bakma, zulme karşı durma.

4. Kur’an-ı Kerim’in temel eğitici nitelikleri nelerdir? Sıralayınız.


Cevap :

Madde Madde Kur’an-ı Kerim’in temel eğitici nitelikleri şunlardır ;

  • Aklı kullanmaya teşvik etmesi: İnsanları akıllarını kullanmaya, araştırmaya ve düşünmeye yönlendirir.
  • İyiye, doğruya ve güzele yönlendirmesi: İslam ahlakını, doğruluğu ve güzelliği öğütler.
  • Kötülüklerden sakındırması: İnsanları kötü davranışlardan, günahlardan uzak durmaya çağırır.
  • Açıklayıcı olması: İnsanların anlamadıkları konularda Kur’an, net açıklamalar yapar.
  • Toplum düzenine katkıda bulunması: Sosyal hayatta adaletin ve barışın sağlanmasına yönelik ilkeler sunar.

5. Kur’an insana hangi konularda yol gösterir? Belirtiniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Kur’an insana bu konularda yol gösterir ;

  • İnanç esasları: Allah’a, peygamberlere, ahirete inanç.
  • İbadetler: Namaz, oruç, zekat ve hac gibi ibadetlerin nasıl yapılacağı.
  • Ahlak: İyi davranışlar, doğru sözlü olmak, dürüstlük, adalet.
  • Toplumsal ilişkiler: Aile, arkadaşlık, komşuluk, yardımlaşma.
  • Sosyal adalet: Zenginlerin fakirlere yardım etmesi, sosyal eşitlik.
  • Doğru davranışlar ve yasaklar: Kötülüklerden sakınma, haramlar ve helaller.

B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan noktalı yerleri uygun kavramlarla tamamlayınız.


Cevap :

  1. Hz. Peygamber’in (sav) Kur’an’ı tebliğ, açıklama, öğretme ve uygulama çabası olarak ortaya koymuş olduğu söz, fiil ve takrirlerini içeren örnek davranışlarına sünnet denir.
  2. Allah’ın (cc) Hz. Peygamber (sav) aracılığıyla gönderdiği esas ve ilkelerin tamamını kalp ile doğrulamaya, dil ile söylemeye ve bunların doğruluğunu tereddüt etmeden kabul etmeye inanç denir.
  3. İslam’ın alım satım, kiralama, şirketler, anlaşmalar, emanetler, kefalet, vasiyet, miras, davalaşma, evlilik, suçlar ve cezalar gibi konularda insanların birbiriyle veya bireyin toplumla yahut toplumların birbiriyle olan hukuki, idari, ekonomik ve insani ilişkilerini düzenleyen bölümüne muamelat denir.
  4. Allah’ın (cc), Kur’an-ı Kerim’de bazı peygamberler, geçmiş milletler, topluluklar ve peygamber olmayan kimseler hakkında verdiği gerçek bilgi, olay ve anlatımlara kıssa denir.
  5. Kişinin kulluk vazifesi içinde Allah’a (cc) sevgi, saygı, itaat ve teşekkürünü göstermek ve hoşnutluğunu kazanmak amacıyla onun emirlerine uyup yasaklarından kaçınmak için yaptığı iradi tutum ve davranışlara ibadet denir.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları


C. Aşağıdaki sorulardan her biri için dört cevap seçeneği verilmiştir. Seçeneklerden yalnızca biri doğrudur. Doğru seçeneği bularak işaretleyiniz.


1. “Ben nasıl hac yapıyorsam siz de öyle haccedin. Haccın görevlerini benden öğrenin.” (Müslim, Hac, 310.)

Yukarıdaki hadis, Hz. Peygamber’in sünnetlerinden hangisine örnek oluşturur?


A) Sözlü B) Fiili C) Takriri D) Fıtri

Cevap : B) Fiili


2. “Mallarınızı aranızda haksız sebeplerle yemeyin. Kendiniz bilip dururken, insanların mallarından bir kısmını haram yollardan yemeniz için o malları hâkimlere (idarecilere veya mahkeme hâkimlerine) vermeyin.” (Bakara suresi, 188. ayet.)

Yukarıdaki ayet, Kur’an-ı Kerim’in ana konularından hangisiyle ilgilidir?


A) İnanç B) İbadet C) Ahlak D) Sosyal hayat

CevapC) Ahlak


3. Kur’an’ın Kerim’in “Açıklama” anlamına gelen ismi aşağıdakilerden hangisidir?


A) Beyan B) Nur C) Zikir D) Furkan

CevapA) Beyan 


4. Aşağıdakilerden hangisi Kur’an-ı Kerim’in temel eğitici özellikleri arasında değerlendirilemez?


A) İyiye, doğruya ve güzele yönlendirmesi
B) Kötülüklerden sakındırması
C) 114 sureden oluşması
D) İnsanı, aklını kullanmaya ve düşünmeye yöneltmesi

CevapC) 114 sureden oluşması


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları


5. “İkinci Âdem” olarak adlandırılan peygamber aşağıdakilerden hangisidir?


A) Hz. Salih (as) B) Hz. Nuh (as) C) Hz. İdris (as) D) Hz. Davud (as)

CevapB) Hz. Nuh (as) 


6. “Hakkında kesin bilgi sahibi olmadığın şeyin peşine düşme. Çünkü kulak, göz ve kalp, bunların hepsi ondan sorumludur.” (İsra suresi, 36. ayet.)

Bu ayette Kur’an-ı Kerim’in aşağıdaki temel eğitici özelliklerinden hangisine örnek oluşturur?


A) Açıklayıcılığına
B) Yol göstericiliğine
C) İnsanı aklını kullanmaya yönelttiğine
D) Kötülüklerden sakındırdığına

CevapC) İnsanı aklını kullanmaya yönelttiğine


Ç. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına (D), yanlış olanların başına (Y) yazınız.


Cevap :

  1. (Yanlış) Sünnet, Hz. Peygamber’e (sav) vahiy yoluyla indirilen bir kitap değil, onun sözleri, fiilleri ve onaylarıdır. Kur’an-ı Kerim vahiy yoluyla indirilen Allah’ın (cc) ilahi kelamıdır.
  2. (Doğru) Kur’an-ı Kerim, lafız ve mana itibariyle mucizedir.
  3. (Doğru) Sünnet, Kur’an-ı Kerim ile birlikte İslam dininin temel kaynaklarındandır.
  4. (Yanlış) Kur’an-ı Kerim’deki inanç konularının temelini Allah’ın birliği (tevhit) oluşturur. Melek inancı önemli bir inanç konusudur, ancak temel inanç konularından biri değildir.
  5. (Doğru) Kur’an-ı Kerim, İslam ahlakının ilke ve hükümlerinin en temel kaynağıdır.
  6. (Doğru) İslam dininde sosyal hayat için “âdâb-ı muaşeret” kavramı kullanılır. Bu kavram, insanlar arasındaki davranış kurallarını ifade eder.
  7. (Doğru) Kur’an-ı Kerim’de anlatılan kıssaların başında peygamberler ve onların gönderildikleri toplumların kıssaları gelir.
  8. (Doğru) Kur’an-ı Kerim’deki açıklamaların en önemli sebeplerinden biri, insanlara insan-Allah, insan-insan, insan-evren ve Allah-evren ilişkisi konusunda yol göstermektir.
  9. (Yanlış) Kur’an’da aklını kullanan, düşünen ve içinde bulunduğu durumdan ders çıkaran kimseler övülür, eleştirilmez.
  10. (Doğru) Kur’an-ı Kerim, iyiye, doğruya, güzele yönlendirip kötülüklerden sakındırması, açıklayıcı ve yol gösterici olması, insanı aklını kullanmaya ve düşünmeye yöneltmesi gibi temel özellikleri ile insanın hayatını anlamlandırmasını amaçlar.

Soru : D. Defterinize, “Kur’an ve Temel Özellikleri” adlı bir kompozisyon yazınız.


Cevap :

Kur’an ve Temel Özellikleri

Giriş: Kur’an-ı Kerim, İslam dininin kutsal kitabı olup, insanlara doğru yolu göstermek için Allah tarafından peygamberimiz Hz. Muhammed’e (sav) vahiy yoluyla indirilmiştir. Kur’an, yalnızca bir dini kitap olmanın ötesinde, insan hayatını şekillendiren, öğüt veren ve yol gösteren bir kaynaktır.

Gelişme: Kur’an’ın temel özelliklerinden ilki, açıklayıcı olmasıdır. İçerdiği her hüküm, insanlara doğruyu ve yanlışı öğretir. Ayrıca, evrensel bir mesaj taşır; sadece bir toplum veya döneme hitap etmez, tüm insanlara yönelik bir rehberdir. Kur’an’ın bir diğer önemli özelliği de akıl ve mantığa hitap etmesidir. İnsanları düşünmeye, akıllarını kullanmaya yönlendirir. Ayrıca insanı iyiye, doğruya ve güzele yönlendirir, toplumsal huzuru sağlamaya yönelik kurallar içerir. İslam ahlakını öğretir, insanların birbirine karşı adil ve merhametli olmasını ister.

Sonuç: Kur’an, sadece bir dini metin değil, aynı zamanda insanların ahlaki değerlerini geliştirmelerine, toplumsal düzeni sağlamalarına ve kendilerini daha iyi bir insan olarak yetiştirmelerine yardımcı olan bir kaynaktır. Bu yönleriyle, Kur’an insanlık için büyük bir rehberdir ve temel özellikleriyle her dönemde geçerliliğini korur.


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 138-139-140 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Din, Birey ve Toplum Cevapları Sayfa 58, 59, 60, 61, 62, 63


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Din, Birey ve Toplum Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 58, 59, 60, 61, 62, 63 Cevapları”, öğrencilerin birey ve toplum arasındaki dini etkileşimi anlamalarına katkıda bulunur. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Din, Birey ve Toplum Metni Etkinlik Cevapları”, dinin sosyal hayata olan etkilerini açıklayan etkinlik cevaplarını sunar.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin üniteyi detaylı bir şekilde öğrenmeleri için gerekli açıklamaları yapar. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63 Gezegen Yayıncılık”, birey ve toplum ilişkisi bağlamında dinin önemi hakkında öğrencilere rehberlik eder.


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63


Soru : Din kavramı sizde hangi anlamları çağrıştırmaktadır? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Din, insanın yaratılış amacını, hayatının anlamını ve ahlaki sorumluluklarını açıklayan ilahi bir rehberdir. Manevi huzur, ibadet, dua, paylaşma, sevgi, adalet ve toplumsal dayanışma gibi kavramları çağrıştırır. Aynı zamanda doğru ve yanlış arasındaki ayrımı belirleyen bir yol göstericidir.


Soru : Size göre dinin temel unsurları nelerdir? Din hangi boyutları kapsar? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

  • Dinin temel unsurları: İnanç, ibadet ve ahlak.
  • Boyutları:
    • Bireysel: İnsanın Allah’a olan inancı ve manevi huzuru.
    • Toplumsal: Dayanışma, adalet ve ahlaki değerlerin yayılması.
    • Ritüel: Namaz, oruç gibi ibadetlerin yerine getirilmesi.
    • Ahlaki: Doğruyu yapmak, yanlıştan sakınmak ve insanlara karşı iyi davranmak.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları


Soru : Din ve birey arasında nasıl bir ilişki vardır? Arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap : Din, bireyin manevi huzuru bulmasını sağlar ve hayatına yön verir. İnsanın ahlaklı bir yaşam sürmesine yardımcı olur ve ruhsal boşluğu doldurur. Aynı zamanda bireye ölümden sonra bir hayat olduğunu hatırlatarak sorumluluk bilincini artırır.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları


Bilesiniz ki kalpler ancak Allah’ı anmakla huzur bulur.” (Rad suresi, 28. ayet.)

Soru : Bu ayeti, dinin insanın bireysel hayatındaki yeri ve önemi açısından değerlendiriniz.


Cevap : Bu ayet, insanın gerçek huzuru ancak Allah’ı anarak ve O’na sığınarak bulabileceğini ifade eder. Din, bireyin yaşamına anlam kazandırır, zor zamanlarda ona dayanma gücü verir ve manevi tatmin sağlar. İnsan, Allah’a olan inancı sayesinde ümit ve huzurla hayatını sürdürür.


Soru : Din ve toplum arasında nasıl bir ilişki vardır? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Din, toplumu bir arada tutan ortak bir inanç ve ahlak temeli sunar. Adalet, yardımlaşma ve dayanışmayı teşvik eder. Toplumsal huzur, düzen ve güven ortamının oluşmasında dinin etkisi büyüktür. Aynı zamanda kültürel değerleri ve gelenekleri koruma rolü oynar.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


Ey iman edenler! Zannın birçoğundan sakının. Çünkü zannın bir kısmı günahtır. Birbirinizin kusurlarını ve mahremiyetlerini araştırmayın. Birbirinizin gıybetini yapmayın. Herhangi biriniz ölü kardeşinin etini yemekten hoşlanır mı? İşte bundan tiksindiniz! Allah’a karşı gelmekten sakının. Şüphesiz Allah, tövbeyi çok kabul edendir, çok merhamet edendir.” (Hucurat suresi, 12. ayet.)

Soru : Yukarıdaki ayeti, din toplum ilişkisi açısından arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap : Bu ayet, toplum içinde huzur ve güvenin korunması için önemli ahlaki ilkeler sunar. İnsanların birbirleri hakkında kötü zanda bulunmamasını, mahremiyetlerine saygı göstermesini ve dedikodudan uzak durmasını emreder. Bu ilkeler, sağlıklı sosyal ilişkilerin kurulmasına katkı sağlar.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


Soru : Size göre İslam’ın getirdiği hangi ilkeler toplumda huzur ve güvenin oluşmasına katkı sağlamaktadır? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

  • Adaletin sağlanması.
  • Zekât ve sadaka ile yardımlaşma.
  • Gıybet, yalan ve iftiradan sakınma.
  • Ahlaki değerlerin korunması.
  • Barışa ve kardeşliğe önem verme.
  • Emanete riayet ve dürüstlük.
  • İyiliği emretme ve kötülükten sakındırma.

“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69-70-71-72-73 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dinin Temel Gayesi Cevapları Sayfa 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dinin Temel Gayesi Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 Cevapları”, dinin temel gaye ve amaçlarını anlamaya yönelik etkinliklerin cevaplarını içerir. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Dinin Temel Gayesi Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin dinin insan hayatındaki önemini kavrayabilmesi için kapsamlı açıklamalar sunar.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69-70-71-72-73 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinliklerin doğru şekilde çözülmesine rehberlik eder. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69-70-71-72-73 Gezegen Yayıncılık”, dinin bireysel ve toplumsal faydalarını açıklayan bilgiler sunar.


8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69-70-71-72-73


Soru : Sizce dinin temel amacı nedir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Dinin temel amacı, insanlara doğru bir yaşam rehberi sunmak, Allah’a yakınlaşmalarını sağlamak ve toplumda huzur, barış ve adaleti tesis etmektir. Aynı zamanda bireylerin manevi huzur bulmasını, ahlaklı bir yaşam sürmesini ve iyilik yapmalarını teşvik eder.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


Soru : “Can güvenliği” ifadesi sizde neler çağrıştırıyor? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Can güvenliği, bireyin yaşam hakkına saygı duyulmasını, hiçbir tehdit ve tehlike altında olmamasını ifade eder. Toplumun huzur ve güven içinde olması için herkesin yaşam hakkı korunmalıdır. Bu ifade, barış ve adaletin önemini de hatırlatır.


Soru : “…Kim, bir cana veya yeryüzünde bozgunculuk çıkarmaya karşılık olmaksızın (haksız yere) bir cana kıyarsa bütün insanları öldürmüş gibi olur. Her kim bir canı kurtarırsa bütün insanları kurtarmış gibi olur…” (Maide suresi, 32. ayet.)

Yukarıdaki ayeti, canın korunması ilkesi açısından arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap : Bu ayet, insan yaşamının kutsallığını ve önemini vurgular. Haksız yere bir cana kıymanın büyük bir günah olduğunu ve bir insanı kurtarmanın ise insanlık adına büyük bir erdem olduğunu ifade eder. Canın korunması, toplumda adaletin sağlanması ve huzurun korunması için temel bir ilkedir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Soru : Size göre İslam’da yaşam hakkının “en temel ve mukaddes hak” olmasının sebebi nedir? Arkadaşlarınızla belirleyerek değerlendiriniz.


Cevap : İslam’a göre yaşam hakkı, Allah’ın insana verdiği en değerli nimettir ve korunması gereklidir. İnsanların barış içinde yaşayabilmesi ve toplum düzeninin sağlanması için yaşam hakkı dokunulmazdır. Hiçbir kimse, bir diğerinin bu hakkını ihlal edemez.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


Soru : Akıl sağlığını korumak için neler yapılmalıdır? Arkadaşlarınızla belirleyerek değerlendiriniz.


Cevap :

Madde Madde Akıl sağlığını korumak için neler yapılmalıdır ;

  • Stres ve kaygıdan uzak durmaya çalışmak.
  • Sağlıklı bir uyku düzeni oluşturmak.
  • Dengeli beslenmek ve spor yapmak.
  • Zararlı alışkanlıklardan uzak durmak.
  • Olumlu ve destekleyici sosyal ilişkiler kurmak.
  • Ruhsal destek gerektiğinde bir uzmana başvurmak.
  • Manevi huzur için ibadet ve meditasyon gibi yöntemlere başvurmak.

Soru : “Malın korunması” ifadesi sizde neler çağrıştırıyor? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Malın korunması, kişinin emeğiyle kazandığı varlıkların haksız yere zarar görmemesi ve çalınmaması anlamına gelir. Aynı zamanda toplumsal düzenin sağlanması ve adaletin korunması için hırsızlık, gasp gibi fiillerin engellenmesi gerektiğini hatırlatır. İslam, malın korunmasını sosyal adaletin bir gereği olarak görür.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


Soru : Ülkemizde haksız kazancı önlemek için devlet tarafından ne gibi tedbirler alınmaktadır? Araştırarak arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Ülkemizde haksız kazancı önlemek için devlet tarafından ne gibi tedbirler şunlardır ;

  • Vergi denetimlerinin artırılması.
  • Kaçakçılıkla mücadele kapsamında sıkı kontroller yapılması.
  • Rüşvet ve yolsuzlukla mücadele için ilgili kurumların güçlendirilmesi.
  • Elektronik sistemlerle işlemlerin şeffaf hale getirilmesi.
  • Çalışma koşullarını düzenleyen yasalarla işçi haklarının korunması.
  • Haksız kazanç elde edenlere yönelik caydırıcı cezaların uygulanması.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Soru : “Hepiniz birer sorumlusunuz ve hepiniz yönettiklerinizden mesulsünüz. Devlet başkanı bir sorumludur ve yönettiklerinden mesuldür. Evin beyi bir sorumludur ve yönettiklerinden mesuldür. Evin hanımı da bir sorumludur ve yönettiklerinden mesuldür…” (Müslim, İmâre, 20.)

Yukarıdaki hadisi, ailede sorumluğun önemi açısından arkadaşlarınızla yorumlayınız.


Cevap : Bu hadis, her bireyin bulunduğu konumda sorumluluk taşıdığını ifade etmektedir. Aile bireyleri, birbirlerine karşı görevlerini yerine getirmekle yükümlüdür. Anne-baba, çocuklarının eğitiminden ve ahlakından sorumlu iken, çocuklar da anne-babalarına karşı saygı göstermekle yükümlüdür. Ailedeki her bireyin sorumluluklarını yerine getirmesi, huzurlu ve düzenli bir aile ortamı oluşturur.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


Soru : Aile içinde yerine getirmeniz gereken görev ve sorumluluklarınızla ilgili bir liste oluşturunuz. Ardından bunlardan hangilerini yerine getiremediğinizin nedenlerini düşününüz. Sorumluluklarınızı yerine getirmek için çözümler üretiniz.


Cevap :

Görev ve sorumluluklarım:

  • Ev işlerine yardım etmek.
  • Derslerime düzenli çalışmak.
  • Küçük kardeşlerime örnek olmak.
  • Aileme karşı saygılı ve anlayışlı davranmak.

Yerine getiremediğim sorumluluklar:

  • Ev işlerine yeterince yardımcı olamıyorum.
  • Bazen derslerime gereken özeni göstermiyorum.

Çözümler:

  • Günlük bir plan oluşturarak sorumluluklarımı sırayla yerine getirmek.
  • Zamanımı daha verimli kullanmayı öğrenmek.
  • Ailemle konuşup destek almak.

Soru : “Dinin korunması” ne demektir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Dinin korunması, İslam’ın öğretilerinin doğru şekilde anlaşılması ve yaşanması için çaba göstermeyi ifade eder. Bu, bireylerin dini bilgilerini artırarak ibadetlerini bilinçli bir şekilde yerine getirmesi ve İslam’ın temel değerlerini nesilden nesile aktarmasını içerir. Ayrıca dini yanlış yorumlamalara ve kötüye kullanımlara karşı korumak da bu kapsama girer.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


Soru : İslam’ı öğrenmek dinin korunmasına nasıl katkıda bulunur? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : İslam’ı öğrenmek, bireylerin dini doğru şekilde anlamasını ve uygulamasını sağlar. Bu da dinin temel prensiplerinin yanlış anlaşılmasını ve kötüye kullanılmasını önler. Doğru dini bilgi, bireylerin başkalarına da doğru örnek olmalarını sağlayarak toplumda İslam’ın evrensel değerlerini yaygınlaştırır ve dinin korunmasına katkıda bulunur.


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69-70-71-72-73 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74-75-76 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yusuf (as) Cevapları Sayfa 74, 75, 76


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yusuf (as) Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74, 75, 76 Cevapları”, Hz. Yusuf’un (as) hayatını ve onun sabrı, ahlakı, adaleti gibi örnek yönlerini ele alan etkinliklerin doğru cevaplarını sunar. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yusuf (as) Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin Hz. Yusuf’un (as) hayatından ders çıkarabilmelerini destekler.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinlikleri çözmekte rehberlik ederek öğrencilerin konuya dair bilgilerini pekiştirir. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76 Gezegen Yayıncılık”, Hz. Yusuf’un (as) yaşadığı olaylar üzerinden ahlak ve inanç dersleri vermeyi amaçlamaktadır.


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74-75-76


Soru : Hz. Yusuf (as) hakkında neler biliyorsunuz? Arkadaşlarınızla bildiklerinizi paylaşınız.


Cevap :

Madde Madde Hz. Yusuf (as) hakkında neler bildiklerim şunlardır ;

  • Hz. Yusuf (as), Hz. Yakub’un (as) oğludur ve peygamberdir.
  • Güzelliği ve ahlakıyla tanınmıştır.
  • Kardeşleri tarafından kıskanılarak kuyuya atılmış ve daha sonra köle olarak satılmıştır.
  • Mısır’da vezir olmuştur ve büyük bir kıtlık döneminde halkın ihtiyaçlarını yönetmiştir.
  • Sabır ve affedicilikte örnek olmuştur.
  • Hayatı Kur’an-ı Kerim’in 12. suresi olan Yusuf suresinde detaylı şekilde anlatılmıştır.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


Soru :  Yusuf’a (as) güzelliğin yarısı verildi.” (Ahmed b. Hanbel, Müsned, C 3, s. 287.)  Hz. Peygamber’e (sav), “Ya Resulallah, insanların en üstünü kimdir?” diye soruldu. O da “(Günahtan) en çok sakınandır.” diye cevap verdi. “Biz sana bunu sormamıştık.” denilince şöyle buyurdu: “Öyle ise Allah’ın peygamberi Yusuf’tur.” (Buhari, Menâkıb, 1.)

Yukarıdaki hadislerde Hz. Yusuf’un (as) hangi özellikleri vurgulanmaktadır? Arkadaşlarınızla belirleyerek yorumlayınız.


Cevap :

Fiziksel güzelliği: Hadiste Hz. Yusuf’un (as) dünyadaki güzelliğin yarısına sahip olduğu vurgulanmaktadır.

Takva ve Allah korkusu: Peygamber Efendimiz (sav), Hz. Yusuf’un (as) günahlardan sakınan, Allah’a karşı sorumluluğunu bilen üstün bir kişi olduğunu ifade etmiştir.

Sabır ve ahlak: Hz. Yusuf (as), hem fiziksel hem de ahlaki güzelliği ile öne çıkmıştır.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları


Soru : Hz. Yusuf’un (as) hayatındaki olayları içeren bir tarih şeridi hazırlayıp arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Sırasıyla Hz. Yusuf’un (as) hayatındaki olayları içeren bir tarih şeridi ;

  1. Doğumu ve çocukluğu: Hz. Yakub’un (as) oğlu olarak dünyaya gelmiştir. Babası onu çok severdi.
  2. Kardeşlerinin kıskançlığı: Kardeşleri, Hz. Yusuf’u kıskanarak onu kuyuya atmışlardır.
  3. Köle olarak satılması: Kervancılar tarafından kuyudan çıkarılmış ve Mısır’da köle olarak satılmıştır.
  4. Züleyha’nın iftirası: Mısır’da efendisinin karısı olan Züleyha ona iftira atmış, bu nedenle hapse atılmıştır.
  5. Hapisteki yılları: Hapiste rüya yorumlama yeteneği sayesinde tanınmıştır.
  6. Mısır’a vezir olması: Firavunun rüyasını yorumlayarak Mısır’ın veziri olmuştur.
  7. Kardeşleriyle buluşması: Kıtlık döneminde kardeşleriyle tekrar bir araya gelmiş ve onları affetmiştir.
  8. Ailesini Mısır’a yerleştirmesi: Babası ve ailesini Mısır’a getirmiştir ve onlarla bir arada yaşamıştır.

“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74-75-76 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!