8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 55-56 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 55, 56


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 55, 56 Cevapları”, öğrencilerin ikinci üniteyle ilgili kazanımlarını kontrol etmeleri için detaylı çözümler içerir. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Metni Etkinlik Cevapları”, İslam’ın paylaşma, yardımlaşma ve ibadet gibi temel kavramlarını içeren sorularla öğrencilerin anlayışını derinleştirir.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 55-56 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinliklerin daha verimli bir şekilde çözülmesini sağlayan yol gösterici cevaplar sunar. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 55-56 Gezegen Yayıncılık”, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini toparlamaları ve eksiklerini görmeleri için faydalı bir kaynaktır.


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 55-56


A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. İslam dini, maddi ve manevi paylaşma ve yardımlaşmaya niçin önem verir? Açıklayınız.


Cevap : İslam dini, toplumdaki kardeşlik, birlik ve beraberlik duygularını pekiştirmek, sosyal adaleti sağlamak ve bireyler arasında sevgi ve dayanışmayı artırmak için maddi ve manevi yardımlaşmayı önemser. Fakirlik, açlık gibi sorunların önlenmesi ve huzurlu bir toplumun oluşması için paylaşma esas alınmıştır.


2. İslam dinine göre kimler zekât vermekle yükümlüdür? Belirtiniz.


Cevap : Zekât vermekle yükümlü olanlar; Müslüman, özgür, akıl baliğ olan ve nisap miktarından fazla mala sahip olan kimselerdir.


3. Zekât ve sadaka ibadetinin bireysel faydaları nelerdir? Sıralayınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Zekât ve sadaka ibadetinin bireysel faydaları

  • Cimrilikten ve mal sevgisinden kurtarır.
  • İnsanı Allah’a (cc) yaklaştırır ve manevi huzur sağlar.
  • Günahlara kefaret olur.
  • Malın bereketlenmesine vesile olur.
  • Veren kişinin gönlünü huzurla doldurur.

4. Zekât, toplumda fakirlik ve sosyal adaletsizliğin çözümüne nasıl katkı sağlar? Açıklayınız.


Cevap : Zekât, fakirlerin temel ihtiyaçlarını karşılamalarına yardımcı olur ve gelir dağılımındaki eşitsizlikleri azaltır. Fakirlik ve sosyal adaletsizlik ortadan kalkar; zenginle fakir arasında köprüler kurularak toplumda dayanışma ve güven artar.


5. Maun suresinden çıkarılabilecek mesajlar nelerdir? Belirtiniz.


Cevap :

Madde Madde Maun suresinden çıkarılabilecek mesajlar

  • İbadetlerin sadece şeklen değil, samimiyetle yapılması gerekir.
  • Yetimlere ve ihtiyaç sahiplerine yardım edilmelidir.
  • Fakirleri ve yoksulları gözetmeyen kişiler eleştirilmiştir.
  • İyi bir mümin, hem Allah’a ibadet eder hem de toplumsal sorumluluklarını yerine getirir.

B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan noktalı yerleri uygun kavramlarla tamamlayınız.


 

Cevap :

  1. Dinen zengin olan bir Müslüman’ın, ibadet niyetiyle yılda bir kere malının ve parasının belirli bir miktarını yoksul Müslümanlar başta olmak üzere Kur’an-ı Kerim’de belirlenen yerlere vermesine zekât denir.
  2. İslam’da zekât ve hac gibi mali yükümlülükleri yerine getirebilmek için zengin olmanın asgari sınırı veya asgari zenginlik ölçüsüne nisap denir.
  3. Kişinin ibadet niyetiyle yaptığı her türlü maddi ve manevi güzel, yararlı iş ve davranışlara sadaka denir.
  4. Allah’ın (cc) hoşnutluğunu kazanmak için kişinin kendi malından harcamasına, ihtiyaç sahiplerine maddi yardımda bulunmasına infak denir.
  5. İslam’da onda bir oranında toprak ürünlerinden alınan zekâta öşür denir.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları


C. Aşağıdaki sorulardan her biri için dört cevap seçeneği verilmiştir. Seçeneklerden yalnızca biri doğrudur. Doğru seçeneği bularak işaretleyiniz.


1. Aşağıdakilerden hangisine zekât verilemez?


A) Amca B) Hala C) Dayı D) Dede

Cevap : D) Dede (Zekât, miras yoluyla kendine bakmakla yükümlü olunan kimselere verilmez.)


2. Aşağıdakilerden hangisinin zekâtı verilmez?


A) Para B) Ev eşyası C) Altın D) Koyun

CevapB) Ev eşyası (Zekât, temel ihtiyaç maddelerine değil, servet niteliği taşıyan mallara verilir.)


3. Aşağıdakilerden hangisi Tevbe suresi 60. ayette belirtilen zekât verilebilecek yerlerden değildir?


A) Yoksullar B) Düşkünler C) Borçlular D) Gayrimüslimler

Cevap : D) Gayrimüslimler (Ayette belirtilen gruplar arasında gayrimüslimler bulunmamaktadır.)


4. “Âdemoğlu öldüğü zaman, amel defteri kapanır. Üç kimse bunun dışındadır. Kesintisiz sadaka (sadaka-i câriye) meydana getirenler, topluma yararlı bir ilim (talebe/eser) bırakanlar ve kendisine hayır dua eden hayırlı çocuk yetiştirenler.” (Müslim, Vasıyye, 14.)

Aşağıdakilerden hangisi hadiste bildirilen kesintisiz sadaka yapan bir kişi olarak değerlendirilemez?


A) İş merkezi inşa eden müteahhit
B) Hastane yaptıran hayır sahibi
C) Bilimsel bir kitap bırakan yazar
D) Hayırlı evlat yetiştiren anne-baba

Cevap : A) İş merkezi inşa eden müteahhit (Hadis, topluma fayda sağlayan hayırlı işler yapan kişileri övmektedir, ancak iş merkezi kişisel kazanç için yapılan bir yatırımdır.)


5. “Hatîbü’l-Enbiya” olarak adlandırılan peygamber aşağıdakilerden hangisidir?


A) Hz. Davud (as) B) Hz. Salih (as) C) Hz. Şuayb (as) D) Hz. Süleyman (as)

Cevap : C) Hz. Şuayb (as) (Hz. Şuayb, güzel konuşması nedeniyle “peygamberlerin hatibi” olarak anılmıştır.)


Ç. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına (D), yanlış olanların başına (Y) yazınız.


Cevap :

  1. ( Doğru ) Zekât mal ile yapılan bir ibadettir.
  2. ( Doğru ) İslam’da insanların birbirleriyle sahip oldukları maddi imkânları paylaşmaları öğütlenir.
  3. ( Yanlış ) İslam dininde zekât verilecek kimseler hadislerle belirlenmiştir. (Zekât verilecek kimseler Kur’an’da belirtilmiştir.)
  4. ( Doğru ) Zekât bir kişiye verilebileceği gibi birkaç kişi arasında da paylaştırılabilir.
  5. ( Doğru ) İslam’da ibadet niyetiyle yapılan her güzel, yararlı iş ve davranış sadaka olarak değerlendirilir.
  6. ( Doğru ) İslam’da kişi öldükten sonra da ona sevap kazandırmaya devam eden sadakalara “sadaka-i câriye” denir.
  7. ( Yanlış ) İslam’da dinen zengin sayılan bir Müslüman’ın fitre vermesi farzdır. (Fitre vermek vaciptir.)
  8. ( Doğru ) Zekât ve sadakayı kişinin onurunu zedelemeden ve gösterişten uzak olarak vermeye dikkat etmek gerekir.
  9. ( Doğru ) İslam’da zekât ve sadaka, kişide paylaşma bilinci oluşturan en önemli ibadetlerdendir.

D. Defterinize “İslam ve Toplumsal Dayanışma” adlı bir kompozisyon yazınız.


Cevap :

İslam ve Dayanışma

Giriş: İslam, insanlar arasında kardeşlik, yardımlaşma ve dayanışmayı esas alan bir dindir. Bireysel mutluluğun toplumun huzuru ile mümkün olduğunu vurgulayan İslam, bu amaçla zekât, sadaka, fitre gibi ibadetlerle toplumsal dayanışmayı teşvik eder.

Gelişme: Toplumun bir arada huzur ve güven içinde yaşaması, paylaşma ve yardımlaşma duygularının güçlenmesiyle sağlanır. Zekât, zengin ile fakir arasında bir köprü kurarak gelir dağılımındaki adaletsizliği azaltır. Sadaka ise maddi durumu iyi olanların gönüllü olarak yoksullara yardım etmesini sağlar. İslam, sadece maddi yardımla değil, manevi destekle de toplumun birlik ve beraberliğini korumayı amaçlar. Peygamber Efendimiz’in (sav) “Komşusu açken tok yatan bizden değildir.” hadisi bu anlayışın bir ifadesidir.

Sonuç: İslam’ın toplumsal dayanışmayı teşvik eden emir ve tavsiyeleri, huzurlu bir toplumun temel taşlarıdır. Maddi ve manevi yardımlaşma, bireyler arasındaki bağları güçlendirir ve toplumda sevgi, saygı ve güven ortamını tesis eder. İslam’ın bu çağrısına kulak vererek yardımlaşma ve dayanışmayı hayatımızın bir parçası haline getirmek hepimizin görevidir.


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 55-56 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 57 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 57


8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları”, öğrencilerin üçüncü üniteyi anlamalarına ve içeriğini değerlendirmelerine yardımcı olacak açıklayıcı bilgiler sunar. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin konuyla ilgili soruları çözerek üniteye dair bilgilerini pekiştirmelerini sağlar.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 57 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinliklerin doğru bir şekilde yapılması ve ünite hakkında derinlemesine bilgi edinilmesi için rehberlik eder. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 57 Gezegen Yayıncılık”, öğrencilerin üçüncü üniteye dair sorulara daha kolay yanıt verebilmesini sağlayacak çözüm önerileri sunar.


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 57


Soru : 1. Din, birey ve toplum arasındaki ilişki ile ilgili bir araştırma yaparak sonuçlarını defterinize not ediniz.


Cevap : Din, bireylerin manevi ihtiyaçlarını karşılamanın yanı sıra toplumun düzenini ve birlikteliğini sağlamak için de önemli bir role sahiptir. Birey, din aracılığıyla yaşamına anlam kazandırır, ahlaki değerler edinir ve toplumsal hayatta bir yere sahip olur. Toplum ise din sayesinde ortak bir inanç ve ahlak temelinde birleşir. Bu, dayanışmayı artırır, huzur ve güven ortamını oluşturur.


Soru : 2. Dinin temel amacının ne olduğu konusunu araştırarak defterinize yazınız.


Cevap : Dinin temel amacı, insanlara doğru bir yaşam rehberi sunarak onların dünya ve ahiret mutluluğunu sağlamaktır. İslam’a göre bu amaç, Allah’a inanmayı, ibadet etmeyi, güzel ahlaklı olmayı ve toplumsal barışa katkı sağlamayı içerir. İnsanlara hak ve adaleti öğreterek sevgi, merhamet ve paylaşma gibi erdemlerin yayılmasını hedefler.


Soru : 3. İslamın can, akıl, mal, nesil ve dinin korunmasına yönelik ne gibi emir ve yasaklar getirdiğini araştırınız.


Cevap :

Canın korunması: Haksız yere bir cana kıymayı yasaklar (Nisa, 93). Hayatı korumayı, yardımlaşmayı ve barışı emreder.

Aklın korunması: İçki ve uyuşturucu gibi aklı zayıflatan maddeleri yasaklar (Maide, 90). İlmi ve öğrenmeyi teşvik eder.

Malın korunması: Hırsızlığı ve haksız kazancı yasaklar (Maide, 38). Zekât gibi ibadetlerle paylaşmayı ve malın bereketini artırmayı önerir.

Neslin korunması: Zina ve fuhşu yasaklayarak (İsra, 32) aile kurumunu korur. Nikâhı ve helal ilişkileri teşvik eder.

Dinin korunması: İnanç özgürlüğünü önemser ve dine hakaret eden eylemleri yasaklar. İbadetlerin yerine getirilmesini kolaylaştırır.


Soru : 4. Hz. Yusuf’un (as) hayatı ile ilgili Kur›an-ı Kerim mealinden ve ansiklopedilerden bilgi edininiz.


Cevap : Hz. Yusuf (as), Yakup Peygamber’in oğludur. Rüyasında on bir yıldızın, güneşin ve ayın kendisine secde ettiğini görmüştür. Kardeşleri kıskançlık nedeniyle onu bir kuyuya atmış, ardından Mısır’da köle olarak satılmıştır. Züleyha’nın iftirasına uğramış ve hapse atılmıştır. Hapiste rüya tabiriyle tanınmış ve Mısır hükümdarının rüyasını yorumlayarak ülkenin ekonomisini kurtarmıştır. Ardından Mısır’ın mali işlerinden sorumlu olmuştur. Ailesiyle yeniden kavuşarak kardeşlerini affetmiştir.


Soru : 5. Kur’an-ı Kerim mealinden Asr suresinin anlamını okuyunuz. Sureden çıkarılabilecek mesajları belirleyerek defterinize yazınız.


Cevap :

Asr Suresinin Anlamı:

  1. Asra yemin olsun ki,
  2. İnsan gerçekten ziyandadır.
  3. Ancak iman edenler, salih amel işleyenler, birbirine hakkı ve sabrı tavsiye edenler müstesnadır.

Asr Suresinin Mesajları :

  • Zamanın kıymetini bilmek gerekir.
  • İnsan, iman ve salih amelle kurtuluşa ulaşır.
  • Toplumsal huzur, hak ve sabrın paylaşılmasıyla sağlanır.
  • İyilik ve sabır, imanın göstergesidir.

“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 57 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Din, Birey ve Toplum Cevapları Sayfa 58, 59, 60, 61, 62, 63


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Din, Birey ve Toplum Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 58, 59, 60, 61, 62, 63 Cevapları”, öğrencilerin birey ve toplum arasındaki dini etkileşimi anlamalarına katkıda bulunur. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Din, Birey ve Toplum Metni Etkinlik Cevapları”, dinin sosyal hayata olan etkilerini açıklayan etkinlik cevaplarını sunar.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin üniteyi detaylı bir şekilde öğrenmeleri için gerekli açıklamaları yapar. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63 Gezegen Yayıncılık”, birey ve toplum ilişkisi bağlamında dinin önemi hakkında öğrencilere rehberlik eder.


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63


Soru : Din kavramı sizde hangi anlamları çağrıştırmaktadır? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Din, insanın yaratılış amacını, hayatının anlamını ve ahlaki sorumluluklarını açıklayan ilahi bir rehberdir. Manevi huzur, ibadet, dua, paylaşma, sevgi, adalet ve toplumsal dayanışma gibi kavramları çağrıştırır. Aynı zamanda doğru ve yanlış arasındaki ayrımı belirleyen bir yol göstericidir.


Soru : Size göre dinin temel unsurları nelerdir? Din hangi boyutları kapsar? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

  • Dinin temel unsurları: İnanç, ibadet ve ahlak.
  • Boyutları:
    • Bireysel: İnsanın Allah’a olan inancı ve manevi huzuru.
    • Toplumsal: Dayanışma, adalet ve ahlaki değerlerin yayılması.
    • Ritüel: Namaz, oruç gibi ibadetlerin yerine getirilmesi.
    • Ahlaki: Doğruyu yapmak, yanlıştan sakınmak ve insanlara karşı iyi davranmak.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları


Soru : Din ve birey arasında nasıl bir ilişki vardır? Arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap : Din, bireyin manevi huzuru bulmasını sağlar ve hayatına yön verir. İnsanın ahlaklı bir yaşam sürmesine yardımcı olur ve ruhsal boşluğu doldurur. Aynı zamanda bireye ölümden sonra bir hayat olduğunu hatırlatarak sorumluluk bilincini artırır.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları


Bilesiniz ki kalpler ancak Allah’ı anmakla huzur bulur.” (Rad suresi, 28. ayet.)

Soru : Bu ayeti, dinin insanın bireysel hayatındaki yeri ve önemi açısından değerlendiriniz.


Cevap : Bu ayet, insanın gerçek huzuru ancak Allah’ı anarak ve O’na sığınarak bulabileceğini ifade eder. Din, bireyin yaşamına anlam kazandırır, zor zamanlarda ona dayanma gücü verir ve manevi tatmin sağlar. İnsan, Allah’a olan inancı sayesinde ümit ve huzurla hayatını sürdürür.


Soru : Din ve toplum arasında nasıl bir ilişki vardır? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Din, toplumu bir arada tutan ortak bir inanç ve ahlak temeli sunar. Adalet, yardımlaşma ve dayanışmayı teşvik eder. Toplumsal huzur, düzen ve güven ortamının oluşmasında dinin etkisi büyüktür. Aynı zamanda kültürel değerleri ve gelenekleri koruma rolü oynar.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


Ey iman edenler! Zannın birçoğundan sakının. Çünkü zannın bir kısmı günahtır. Birbirinizin kusurlarını ve mahremiyetlerini araştırmayın. Birbirinizin gıybetini yapmayın. Herhangi biriniz ölü kardeşinin etini yemekten hoşlanır mı? İşte bundan tiksindiniz! Allah’a karşı gelmekten sakının. Şüphesiz Allah, tövbeyi çok kabul edendir, çok merhamet edendir.” (Hucurat suresi, 12. ayet.)

Soru : Yukarıdaki ayeti, din toplum ilişkisi açısından arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap : Bu ayet, toplum içinde huzur ve güvenin korunması için önemli ahlaki ilkeler sunar. İnsanların birbirleri hakkında kötü zanda bulunmamasını, mahremiyetlerine saygı göstermesini ve dedikodudan uzak durmasını emreder. Bu ilkeler, sağlıklı sosyal ilişkilerin kurulmasına katkı sağlar.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


Soru : Size göre İslam’ın getirdiği hangi ilkeler toplumda huzur ve güvenin oluşmasına katkı sağlamaktadır? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

  • Adaletin sağlanması.
  • Zekât ve sadaka ile yardımlaşma.
  • Gıybet, yalan ve iftiradan sakınma.
  • Ahlaki değerlerin korunması.
  • Barışa ve kardeşliğe önem verme.
  • Emanete riayet ve dürüstlük.
  • İyiliği emretme ve kötülükten sakındırma.

“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69-70-71-72-73 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dinin Temel Gayesi Cevapları Sayfa 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dinin Temel Gayesi Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 Cevapları”, dinin temel gaye ve amaçlarını anlamaya yönelik etkinliklerin cevaplarını içerir. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Dinin Temel Gayesi Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin dinin insan hayatındaki önemini kavrayabilmesi için kapsamlı açıklamalar sunar.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69-70-71-72-73 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinliklerin doğru şekilde çözülmesine rehberlik eder. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69-70-71-72-73 Gezegen Yayıncılık”, dinin bireysel ve toplumsal faydalarını açıklayan bilgiler sunar.


8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69-70-71-72-73


Soru : Sizce dinin temel amacı nedir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Dinin temel amacı, insanlara doğru bir yaşam rehberi sunmak, Allah’a yakınlaşmalarını sağlamak ve toplumda huzur, barış ve adaleti tesis etmektir. Aynı zamanda bireylerin manevi huzur bulmasını, ahlaklı bir yaşam sürmesini ve iyilik yapmalarını teşvik eder.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


Soru : “Can güvenliği” ifadesi sizde neler çağrıştırıyor? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Can güvenliği, bireyin yaşam hakkına saygı duyulmasını, hiçbir tehdit ve tehlike altında olmamasını ifade eder. Toplumun huzur ve güven içinde olması için herkesin yaşam hakkı korunmalıdır. Bu ifade, barış ve adaletin önemini de hatırlatır.


Soru : “…Kim, bir cana veya yeryüzünde bozgunculuk çıkarmaya karşılık olmaksızın (haksız yere) bir cana kıyarsa bütün insanları öldürmüş gibi olur. Her kim bir canı kurtarırsa bütün insanları kurtarmış gibi olur…” (Maide suresi, 32. ayet.)

Yukarıdaki ayeti, canın korunması ilkesi açısından arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap : Bu ayet, insan yaşamının kutsallığını ve önemini vurgular. Haksız yere bir cana kıymanın büyük bir günah olduğunu ve bir insanı kurtarmanın ise insanlık adına büyük bir erdem olduğunu ifade eder. Canın korunması, toplumda adaletin sağlanması ve huzurun korunması için temel bir ilkedir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Soru : Size göre İslam’da yaşam hakkının “en temel ve mukaddes hak” olmasının sebebi nedir? Arkadaşlarınızla belirleyerek değerlendiriniz.


Cevap : İslam’a göre yaşam hakkı, Allah’ın insana verdiği en değerli nimettir ve korunması gereklidir. İnsanların barış içinde yaşayabilmesi ve toplum düzeninin sağlanması için yaşam hakkı dokunulmazdır. Hiçbir kimse, bir diğerinin bu hakkını ihlal edemez.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


Soru : Akıl sağlığını korumak için neler yapılmalıdır? Arkadaşlarınızla belirleyerek değerlendiriniz.


Cevap :

Madde Madde Akıl sağlığını korumak için neler yapılmalıdır ;

  • Stres ve kaygıdan uzak durmaya çalışmak.
  • Sağlıklı bir uyku düzeni oluşturmak.
  • Dengeli beslenmek ve spor yapmak.
  • Zararlı alışkanlıklardan uzak durmak.
  • Olumlu ve destekleyici sosyal ilişkiler kurmak.
  • Ruhsal destek gerektiğinde bir uzmana başvurmak.
  • Manevi huzur için ibadet ve meditasyon gibi yöntemlere başvurmak.

Soru : “Malın korunması” ifadesi sizde neler çağrıştırıyor? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Malın korunması, kişinin emeğiyle kazandığı varlıkların haksız yere zarar görmemesi ve çalınmaması anlamına gelir. Aynı zamanda toplumsal düzenin sağlanması ve adaletin korunması için hırsızlık, gasp gibi fiillerin engellenmesi gerektiğini hatırlatır. İslam, malın korunmasını sosyal adaletin bir gereği olarak görür.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


Soru : Ülkemizde haksız kazancı önlemek için devlet tarafından ne gibi tedbirler alınmaktadır? Araştırarak arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Ülkemizde haksız kazancı önlemek için devlet tarafından ne gibi tedbirler şunlardır ;

  • Vergi denetimlerinin artırılması.
  • Kaçakçılıkla mücadele kapsamında sıkı kontroller yapılması.
  • Rüşvet ve yolsuzlukla mücadele için ilgili kurumların güçlendirilmesi.
  • Elektronik sistemlerle işlemlerin şeffaf hale getirilmesi.
  • Çalışma koşullarını düzenleyen yasalarla işçi haklarının korunması.
  • Haksız kazanç elde edenlere yönelik caydırıcı cezaların uygulanması.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Soru : “Hepiniz birer sorumlusunuz ve hepiniz yönettiklerinizden mesulsünüz. Devlet başkanı bir sorumludur ve yönettiklerinden mesuldür. Evin beyi bir sorumludur ve yönettiklerinden mesuldür. Evin hanımı da bir sorumludur ve yönettiklerinden mesuldür…” (Müslim, İmâre, 20.)

Yukarıdaki hadisi, ailede sorumluğun önemi açısından arkadaşlarınızla yorumlayınız.


Cevap : Bu hadis, her bireyin bulunduğu konumda sorumluluk taşıdığını ifade etmektedir. Aile bireyleri, birbirlerine karşı görevlerini yerine getirmekle yükümlüdür. Anne-baba, çocuklarının eğitiminden ve ahlakından sorumlu iken, çocuklar da anne-babalarına karşı saygı göstermekle yükümlüdür. Ailedeki her bireyin sorumluluklarını yerine getirmesi, huzurlu ve düzenli bir aile ortamı oluşturur.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


Soru : Aile içinde yerine getirmeniz gereken görev ve sorumluluklarınızla ilgili bir liste oluşturunuz. Ardından bunlardan hangilerini yerine getiremediğinizin nedenlerini düşününüz. Sorumluluklarınızı yerine getirmek için çözümler üretiniz.


Cevap :

Görev ve sorumluluklarım:

  • Ev işlerine yardım etmek.
  • Derslerime düzenli çalışmak.
  • Küçük kardeşlerime örnek olmak.
  • Aileme karşı saygılı ve anlayışlı davranmak.

Yerine getiremediğim sorumluluklar:

  • Ev işlerine yeterince yardımcı olamıyorum.
  • Bazen derslerime gereken özeni göstermiyorum.

Çözümler:

  • Günlük bir plan oluşturarak sorumluluklarımı sırayla yerine getirmek.
  • Zamanımı daha verimli kullanmayı öğrenmek.
  • Ailemle konuşup destek almak.

Soru : “Dinin korunması” ne demektir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Dinin korunması, İslam’ın öğretilerinin doğru şekilde anlaşılması ve yaşanması için çaba göstermeyi ifade eder. Bu, bireylerin dini bilgilerini artırarak ibadetlerini bilinçli bir şekilde yerine getirmesi ve İslam’ın temel değerlerini nesilden nesile aktarmasını içerir. Ayrıca dini yanlış yorumlamalara ve kötüye kullanımlara karşı korumak da bu kapsama girer.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


Soru : İslam’ı öğrenmek dinin korunmasına nasıl katkıda bulunur? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : İslam’ı öğrenmek, bireylerin dini doğru şekilde anlamasını ve uygulamasını sağlar. Bu da dinin temel prensiplerinin yanlış anlaşılmasını ve kötüye kullanılmasını önler. Doğru dini bilgi, bireylerin başkalarına da doğru örnek olmalarını sağlayarak toplumda İslam’ın evrensel değerlerini yaygınlaştırır ve dinin korunmasına katkıda bulunur.


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69-70-71-72-73 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74-75-76 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yusuf (as) Cevapları Sayfa 74, 75, 76


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yusuf (as) Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74, 75, 76 Cevapları”, Hz. Yusuf’un (as) hayatını ve onun sabrı, ahlakı, adaleti gibi örnek yönlerini ele alan etkinliklerin doğru cevaplarını sunar. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yusuf (as) Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin Hz. Yusuf’un (as) hayatından ders çıkarabilmelerini destekler.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinlikleri çözmekte rehberlik ederek öğrencilerin konuya dair bilgilerini pekiştirir. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76 Gezegen Yayıncılık”, Hz. Yusuf’un (as) yaşadığı olaylar üzerinden ahlak ve inanç dersleri vermeyi amaçlamaktadır.


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74-75-76


Soru : Hz. Yusuf (as) hakkında neler biliyorsunuz? Arkadaşlarınızla bildiklerinizi paylaşınız.


Cevap :

Madde Madde Hz. Yusuf (as) hakkında neler bildiklerim şunlardır ;

  • Hz. Yusuf (as), Hz. Yakub’un (as) oğludur ve peygamberdir.
  • Güzelliği ve ahlakıyla tanınmıştır.
  • Kardeşleri tarafından kıskanılarak kuyuya atılmış ve daha sonra köle olarak satılmıştır.
  • Mısır’da vezir olmuştur ve büyük bir kıtlık döneminde halkın ihtiyaçlarını yönetmiştir.
  • Sabır ve affedicilikte örnek olmuştur.
  • Hayatı Kur’an-ı Kerim’in 12. suresi olan Yusuf suresinde detaylı şekilde anlatılmıştır.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


Soru :  Yusuf’a (as) güzelliğin yarısı verildi.” (Ahmed b. Hanbel, Müsned, C 3, s. 287.)  Hz. Peygamber’e (sav), “Ya Resulallah, insanların en üstünü kimdir?” diye soruldu. O da “(Günahtan) en çok sakınandır.” diye cevap verdi. “Biz sana bunu sormamıştık.” denilince şöyle buyurdu: “Öyle ise Allah’ın peygamberi Yusuf’tur.” (Buhari, Menâkıb, 1.)

Yukarıdaki hadislerde Hz. Yusuf’un (as) hangi özellikleri vurgulanmaktadır? Arkadaşlarınızla belirleyerek yorumlayınız.


Cevap :

Fiziksel güzelliği: Hadiste Hz. Yusuf’un (as) dünyadaki güzelliğin yarısına sahip olduğu vurgulanmaktadır.

Takva ve Allah korkusu: Peygamber Efendimiz (sav), Hz. Yusuf’un (as) günahlardan sakınan, Allah’a karşı sorumluluğunu bilen üstün bir kişi olduğunu ifade etmiştir.

Sabır ve ahlak: Hz. Yusuf (as), hem fiziksel hem de ahlaki güzelliği ile öne çıkmıştır.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları


Soru : Hz. Yusuf’un (as) hayatındaki olayları içeren bir tarih şeridi hazırlayıp arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Sırasıyla Hz. Yusuf’un (as) hayatındaki olayları içeren bir tarih şeridi ;

  1. Doğumu ve çocukluğu: Hz. Yakub’un (as) oğlu olarak dünyaya gelmiştir. Babası onu çok severdi.
  2. Kardeşlerinin kıskançlığı: Kardeşleri, Hz. Yusuf’u kıskanarak onu kuyuya atmışlardır.
  3. Köle olarak satılması: Kervancılar tarafından kuyudan çıkarılmış ve Mısır’da köle olarak satılmıştır.
  4. Züleyha’nın iftirası: Mısır’da efendisinin karısı olan Züleyha ona iftira atmış, bu nedenle hapse atılmıştır.
  5. Hapisteki yılları: Hapiste rüya yorumlama yeteneği sayesinde tanınmıştır.
  6. Mısır’a vezir olması: Firavunun rüyasını yorumlayarak Mısır’ın veziri olmuştur.
  7. Kardeşleriyle buluşması: Kıtlık döneminde kardeşleriyle tekrar bir araya gelmiş ve onları affetmiştir.
  8. Ailesini Mısır’a yerleştirmesi: Babası ve ailesini Mısır’a getirmiştir ve onlarla bir arada yaşamıştır.

“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74-75-76 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!