8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 78-79-80 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 3. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 78, 79, 80


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 3. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 78, 79, 80 Cevapları”, 3. üniteye dair bilgilerinizi pekiştirmenize yardımcı olacak etkinlik cevaplarını içerir. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite 3. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin konuyu ne kadar öğrendiklerini ölçmeye yönelik soruları ve cevaplarını sunar.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 78-79-80 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu bölümde yer alan bilgilerle öğrencilerin hem bireysel hem de toplumsal sorumluluklarına vurgu yapar. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 78-79-80 Gezegen Yayıncılık”, üniteye dair kazanımları tekrar ederek anlamayı güçlendirecek etkinliklerle tamamlanır.


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 78-79-80


A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Din, birey ve toplum arasında nasıl bir ilişki vardır? Açıklayınız.


Cevap : Din, bireyin ahlaki ve manevi gelişimini sağlarken, toplumun huzur, barış ve birlik içinde yaşamasına katkıda bulunur. Din, bireyin davranışlarını şekillendirerek toplumda adalet, sevgi ve dayanışmanın güçlenmesini sağlar.


Soru : 2. Dinin temel amacı nedir? Belirtiniz.


Cevap : Dinin temel amacı, insanlara doğru yolu göstermek, dünya ve ahiret mutluluğunu kazandırmaktır. İnsanların ahlaki değerlerle yaşamalarını sağlayarak hem bireysel hem toplumsal huzuru temin etmektir.


Soru : 3. İslam dini can, akıl, mal, nesil ve din emniyetine niçin önem verir? Belirtiniz.


Cevap : İslam dini, insanların temel hak ve özgürlüklerini korumayı hedefler. Can emniyeti yaşama hakkını, akıl emniyeti düşünme ve doğru karar verme yetisini, mal emniyeti mülkiyet hakkını, nesil emniyeti aile ve toplumu devam ettirme sorumluluğunu, din emniyeti ise inanç özgürlüğünü korur. Bu değerler, toplumsal düzenin ve bireysel mutluluğun temel taşlarıdır.


Soru : 4. Hz. Yusuf’un (as) hayatından çıkarılabilecek temel değerler nelerdir? Yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Hz. Yusuf’un (as) hayatından çıkarılabilecek temel değerler şunlardır ;

  • Sabır ve tevekkül
  • Ahlaki duruş ve iffet
  • Adalet ve affedicilik
  • Zorluklar karşısında yılmamak
  • Allah’a olan teslimiyet

Soru : 5. Asr suresinden çıkarılabilecek mesajlar nelerdir? Belirtiniz.


Cevap :

Madde Madde Asr suresinden çıkarılabilecek mesajlar şunlardır ;

  • Zamanın kıymetini bilmek
  • İman etmek ve salih amel işlemek
  • Doğruyu savunmak ve sabırlı olmak
  • İnsanların birbirine iyiliği tavsiye etmesi

B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan noktalı yerleri uygun kavramlarla tamamlayınız.


Cevap :

  1. Allah’ın peygamberleri aracılığıyla gönderdiği ve akıl sahiplerini dünya ve ahirette mutlu etmek için kendi hür iradeleriyle en iyi, en doğru ve en güzele yönlendiren ilahi kurallar bütününe din denir.
  2. İnanç, duygu ve düşüncesiyle kendisini başkalarından ayıran, kendine özgü nitelikleri ve kimliği olan her ferde birey denir.
  3. Bireylerden oluşan ve kendisine özgü bir yapısı bulunan, aralarında sosyal ilişki ile ortak bir kültür ve süreklilik bulunan insan topluluğuna toplum denir.
  4. Sadece insanda var olan ve onun yararlı ile zararlıyı, iyi ile kötüyü, güzel ile çirkini ayırt etmesine yarayan, ona düşünme, kavrama ve bilgi edinme gücü veren yetiye akıl denir.
  5. Yaklaşık olarak aynı yıllarda doğmuş, aynı çağın sıkıntılarını, kaderlerini paylaşmış, benzer ödevlerle yükümlü olmuş kişiler topluluğuna nesil denir.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


C. Aşağıdaki sorulardan her biri için dört cevap seçeneği verilmiştir. Seçeneklerden yalnızca biri doğrudur. Doğru seçeneği bularak işaretleyiniz.


1. “Haklı bir sebep olmadıkça Allah’ın, öldürülmesini haram kıldığı cana kıymayın…” (İsra suresi, 33. ayet.)

Yukarıdaki ayet, İslam dininin korunmasını istediği aşağıdaki temel değerlerden hangisiyle ilişkilidir?


A) Can B) Akıl C) Mal D) Nesil

Cevap : A) Can Ayet, İslam dininde canın korunmasının önemine işaret etmektedir.


2. Aşağıdakilerden hangisi İslam dininde malın korunmasına yönelik yasaklardan biridir?


A) Alkollü içki içmek B) Uyuşturucu madde kullanmak C) Hırsızlık D) İftira atmak

Cevap : C) Hırsızlık Malın korunmasına yönelik yasaklardan biri hırsızlıktır.


3. “Hiçbir baba çocuğuna güzel terbiyeden daha değerli bir miras bırakamaz.” (Tirmizi, Birr, 33.)

Yukarıdaki hadis İslam dininin korunmasını amaçladığı temel değerlerden hangisiyle ilişkilidir?


A) Can B) Mal C) Akıl D) Nesil

Cevap : D) Nesil Hadis, güzel terbiyenin neslin korunmasıyla ilişkili olduğunu vurgulamaktadır.


4. Rüyaları yorumlamasıyla özdeşleşen peygamber aşağıdakilerden hangisidir?


A) Hz. İbrahim (as) B) Hz. Yakub (as) C) Hz. Yusuf (as) D) Hz. Şuayb (as)

Cevap : C) Hz. Yusuf (as) Hz. Yusuf, rüyaları yorumlama yeteneğiyle tanınan bir peygamberdir.


5. Sözlükte “zaman, çağ, ikindi vakti” gibi anlamlara gelen sure aşağıdakilerden hangisidir?


A) Kafirûn B) Maun C) Fil D) Asr

Cevap : D) Asr Asr suresi, “zaman, çağ, ikindi vakti” gibi anlamlara gelir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


Ç. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına (D), yanlış olanların başına (Y) yazınız.


Cevap :

  1. (Doğru) İslam dini, kişinin Allah inancıyla huzur ve güven bulmasını sağlar.
  2. (Doğru) İnsanın anlam arayışı din ve toplum arasındaki ilişkiyi ifade eder.
  3. (Doğru) Toplum olmadan pek çok dini ve ahlaki değer anlamını yitirir.
  4. (Doğru) İslam, erdemli davranışları emreder, kötü davranışları yasaklar.
  5. (Yanlış)Dinin temel amacı, insanın hem bu dünyada hem ahirette mutlu olmasını sağlamaktır.
  6. (Doğru) İslam, hayvanların da yaşama hakkını kabul eder.
  7. (Yanlış) İslam dini, özel mülkiyeti yasaklamaz, adil yollarla kazanmayı teşvik eder.
  8. (Yanlış) Faiz, hırsızlık ve gasp gibi yollarla elde edilen gelir haram kabul edilir.
  9. (Doğru) Aile, neslin devamını sağlayan temel kurum olarak görülür.
  10. (Yanlış) “Kıssaların En Güzeli” olarak nitelenen peygamber, Hz. Yusuf’tur (as).

D. Defterinize, “İslam ve Temel Hak ve Özgürlükler” konulu bir kompozisyon yazınız.


Cevap :

İslam ve Temel Hak ve Özgürlükler

Giriş: İslam dini, bireylerin ve toplumların barış içinde yaşamasını sağlamak amacıyla temel hak ve özgürlükleri koruyan bir sistem sunar. Bu haklar, insan onurunu korumak ve herkesin eşit haklarla yaşamasını sağlamak için İslam’ın öğretilerinin merkezinde yer alır.

Gelişme: İslam, bireylerin yaşam, inanç, akıl, mal ve nesil güvenliğini sağlamak için çeşitli hükümler getirir. Canın korunması, malın dokunulmazlığı, düşünce özgürlüğü ve eşitlik, İslam’ın temel ilkelerindendir. Kuran’da ve Hadislerde, insanlara adaletli davranılması gerektiği, haksızlığa uğrayanların haklarını aramaları gerektiği belirtilir. İslam, insanların birbirlerinin haklarına saygı göstermelerini, yardımlaşmalarını ve adaletli bir toplum oluşturmalarını öğütler.

Sonuç: İslam, bireylerin özgürlüklerini koruyarak, toplumsal huzuru sağlamak için bir yol haritası sunar. Temel hak ve özgürlüklerin korunması, adaletin tesisi ve insanların birbirlerine saygı göstermesi, İslam’ın bu dünyada barış ve huzuru sağlamadaki rolünü pekiştirir.


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 78-79-80 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 81 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 81


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları”, öğrencilerin din kültürü dersi kapsamında yeni üniteye hazırlanmalarına yardımcı olacak etkinlikleri içermektedir. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları”, üniteye dair giriş niteliğindeki soruların ve kavramların yer aldığı cevapları sunar.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 81 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin konuya dair ön bilgilerini pekiştirirken temel kavramları tanıtır. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 81 Gezegen Yayıncılık”, ünite öncesi yapılan etkinliklerin cevaplarıyla öğrenmeye sağlam bir başlangıç yapılmasını sağlar.


8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 81 Cevapları


Soru : 1. Üsveihasene, sıdk, emanet, istişare ve azim kavramlarının anlamlarını sözlükten öğrenerek defterinize yazınız.


Cevap :

Üsve-i Hasene, Sıdk, Emanet, İstişare ve Azim Kavramlarının Anlamları:

  • Üsve-i Hasene: Güzel örnek, örnek alınacak kişi veya davranış.
  • Sıdk: Doğruluk, dürüstlük, doğru sözlü olma.
  • Emanet: Güvenilirlik, koruma sorumluluğu verilen bir şeyi sahibine zarar vermeden iade etme.
  • İstişare: Danışma, bir konuda bilgi almak için başkalarının fikrine başvurma.
  • Azim: Kararlılık, bir işi yapma konusunda güçlü bir irade gösterme.

Soru : 2. Hz. Muhammed’in (sav) ahlakı ile ilgili örnekler araştırarak defterinize yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Hz. Muhammed’in (sav) Ahlakı ile İlgili Örnekler:

  • Hz. Muhammed, her zaman doğru sözlü olmuş, “El-Emin” yani güvenilir kişi olarak tanınmıştır.
  • Düşmanlarına karşı bile adaletli davranmış, onlara zarar vermemiştir.
  • Çocuklara sevgi ve şefkatle yaklaşmış, yetimlere daima yardım etmiştir.
  • Yardımseverlik ve misafirperverlik konusunda örnek olmuş, kendisine gelen hiçbir misafiri geri çevirmemiştir.
  • Her zaman temiz bir yaşam sürmüş, çevresindekilere de bunu tavsiye etmiştir.

Soru : 3. Bütün peygamberlerde bulunan özelliklerle Hz. Muhammed’in (sav) sahip olduğu ahlaki özellikler arasında nasıl bir ilişki olduğunu araştırınız.


Cevap :

Bütün Peygamberlerde Bulunan Özelliklerle Hz. Muhammed’in (sav) Ahlaki Özellikleri Arasındaki İlişki:

  • Bütün peygamberlerde doğruluk (sıdk), güvenilirlik (emanet), tebliğ, ismet (günahsızlık), ve fetanet (üstün zekâ) özellikleri bulunur. Hz. Muhammed de bu özelliklere sahip olup bunları en mükemmel şekilde yaşamıştır.
  • Hz. Muhammed’in (sav) ahlakı, Kur’an-ı Kerim’in emirlerine tam bir uyum içindedir. O, Kur’an’ın “yaşayan örneği” olmuştur.

Soru : 4. Hz. Muhammed’in (sav) örnek davranışlarının bizim için önemini araştırınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Hz. Muhammed’in (sav) Örnek Davranışlarının Bizim İçin Önemi:

  • O’nun dürüstlük ve güvenilirlik konusundaki tutumu, bireyler arasında sağlam ilişkiler kurmamıza rehberlik eder.
  • İnsan haklarına verdiği önem, günümüz toplumlarında barış ve adaletin temelidir.
  • Hoşgörüsü ve merhameti, başkalarıyla empati kurmamızı ve toplumsal huzuru sağlamamızı öğretir.
  • Zor zamanlardaki sabrı ve azmi, hayatta karşılaştığımız zorluklarla mücadele etmemizde örnek teşkil eder.

Soru : 5. Kur’an-ı Kerim mealinden Kureyş suresinin anlamını okuyunuz. Surenin konusunu ve sureden çıkarılabilecek mesajları belirleyerek defterinize yazınız.


Cevap :

Kureyş Suresinin Konusu ve Mesajları:

Kureyş Suresi’nin Konusu: Kureyş Kabilesi’nin, Allah’ın kendilerine sağladığı nimetler (ticaret yollarının güvenliği, bolluk) karşısında şükretmesi ve Allah’a kulluk etmesi gerektiği vurgulanır.

Mesajları:

  • Allah’ın verdiği nimetlerin kıymetini bilmek ve şükretmek gerekir.
  • İnsanın huzur ve güven içinde yaşamasının temelinde Allah’a bağlılık vardır.
  • Ticaret ve sosyal ilişkilerde güvenlik ve barış ortamının sağlanması önemlidir.

“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 81 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 37 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 37


8. Sınıf Din Kültürü 2. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları”, 2. üniteye hazırlık amacıyla öğrencilere rehberlik eden etkinlikleri içerir. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Etkinlik Cevapları”, bu etkinliklerin çözülmesiyle öğrencilerin ünitenin içeriğini daha iyi anlamalarına yardımcı olur.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 37 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, gezegen yayınlarının din kültürü ve ahlak bilgisi kitaplarındaki detaylı cevaplar, öğrencilerin ders konusunu pekiştirmelerini sağlar. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 37 Gezegen Yayıncılık”, bu sayfa, öğrencilerin ünitenin ilk adımlarını atmalarını sağlarken, dersin temel kavramlarına dair açıklamalar sunar.


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


1. Zekât, sadaka, infak, nisap ve öşür kavramlarının anlamlarını sözlükten öğrenerek araştırıp defterinize yazınız.


Cevap :

Zekât: Müslümanların mallarından belirli bir kısmını (genellikle %2,5) her yıl düzenli olarak fakirlere, yoksullara ve ihtiyaç sahiplerine vermeleri gereken bir mali ibadettir.

Sadaka: Allah rızası için yapılan gönüllü bağışlardır. Zekât dışında yapılan her türlü yardım ve hayır, sadaka olarak kabul edilir.

İnfak: Allah yolunda mal harcamak, bir başka deyişle ihtiyaç sahiplerine yardımda bulunmak anlamına gelir. Sadaka ve zekât da infak kapsamına girer.

Nisap: Zekât vermekle yükümlü olmak için bir kişinin sahip olduğu malın belirli bir miktarının üzerinde olması gereken en az miktarıdır.

Öşür: Tarım ürünlerinden alınan bir tür vergi olup, üreticinin ürününün 10’da 1’i kadar alınan paydır. Zekâtın tarım ürünlerine özgü bir şeklidir.


2. Kur’an-ı Kerim’de zekât, sadaka, infak gibi doğrudan paylaşmaya yönelik ayetlerin yaklaşık sayısı hakkında bilgi edininiz. Kur’an-ı Kerim’de paylaşma üzerinde niçin bu kadar çok durulduğunu araştırınız.


Cevap :Kur’an-ı Kerim’de zekât, sadaka ve infak ile ilgili yaklaşık 30 ayet bulunmaktadır. Bu ayetlerde, malın paylaşılmasının ve toplumdaki yardımlaşmanın önemi vurgulanmaktadır. Kur’an, mal ve servet konusunda paylaşmanın adaletin sağlanmasında, fakirlerin ve yoksulların korunmasında çok önemli bir araç olduğunu ifade eder. İslam toplumunun refah seviyesinin artırılması, zengin ile fakir arasında denge sağlanması, kibir ve mal hırsından uzak durulması amacıyla paylaşmanın bu kadar vurgulanması gerektiği belirtilir.


3. Çevrenizde yardıma muhtaç birini gördüğünüzde hissettiklerinizi defterinize yazınız.


Cevap : Yardıma muhtaç birini gördüğümde, genellikle üzülürüm ve empati yaparak o kişinin zorluklarını anlamaya çalışırım. Kendimi o kişinin yerine koyarak, onlara yardımcı olabilmek için ne yapabileceğimi düşünürüm. Yardım etmek, insanlık görevimiz olduğu için içimde bir sorumluluk duygusu hissederim. Aynı zamanda şükrederim, çünkü o kişinin yaşadığı durumu yaşamıyorum ve sahip olduklarımın kıymetini daha iyi anlarım.


4. Bir ilmihalin zekât bölümünü okuyup zekâtı kimlerin, nelerden ve kimlere vereceğini defterinize listeleyiniz.


Cevap :

Zekâtı Kimler Verir?

Zekât vermekle yükümlü olanlar, nisap miktarına sahip olan ve üzerinden bir yıl geçen malı bulunan Müslümanlardır.

Zekât Verilmesi Gereken Mallar:

  • Nakit para
  • Altın, gümüş
  • Ticaret malı
  • Tarım ürünleri (öşür olarak)

Zekât Verilmesi Gereken Kişiler:

    • Fakir: Geçim sıkıntısı çeken, temel ihtiyaçlarını karşılayamayan kimse.
    • Miskin: Çalışamayacak durumda olan, gelir elde edemeyen kimse.
    • Zekât memurları: Zekâtın toplanması ve dağıtılmasında görevli olan kişiler.
    • Kalbi İslam’a ısındırılacak kimseler: İslam’a yeni giren ve desteğe ihtiyacı olanlar.
    • Borçlular: Borçlarını ödeyemeyen kişiler.
    • Allah yolunda mücadele edenler (cihat edenler).
    • Yolda kalmış kişiler: Seyahat esnasında maddi sıkıntıya düşen kimseler.

5. Kur’an-ı Kerim mealinden Maun suresini bulup okuyunuz. Surenin ana konusunu belirleyip surede verilen mesajları defterinize yazınız.


Cevap :

Maun Suresi’nin Ana Konusu: Maun suresi, sadece dini inançla yetinmeyip, gerçek anlamda yardımsever olmanın ve yardımlaşmanın önemini vurgular. Allah’a inanan, ama bu inancı hayatına geçirmeyen, yardıma muhtaç insanlara duyarsız kalan ve başkalarının haklarına riayet etmeyen kişilerin kınandığı bir suredir.

Surenin Verdiği Mesajlar:

  • Allah’a inanç ve ibadet, sadece sözde kalmamalıdır. Gerçek inanç, sosyal sorumlulukları yerine getirmeyi de içerir.
  • Zekât, sadaka ve yardımlaşma toplumun huzuru ve adaleti için çok önemlidir.
  • İnsanların fakir ve yardıma muhtaçlara karşı duyarsız olmamaları gerektiği öğütlenir.
  • İslam, sadece bireysel ibadetlerle değil, aynı zamanda toplumsal sorumluluklarla da yerine getirilmelidir.

“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 37 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi İslam’ın Paylaşma ve Yardımlaşmaya Verdiği Önem Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41


8. Sınıf Din Kültürü İslam’ın Paylaşma ve Yardımlaşmaya Verdiği Önem Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 38, 39, 40, 41 Cevapları”, paylaşma ve yardımlaşma konusunu ele alarak öğrencilere bu değerlerin İslam’daki önemini kavratır. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite İslam’ın Paylaşma ve Yardımlaşmaya Verdiği Önem Etkinlik Cevapları”, bu etkinlikler, öğrencilerin paylaşma ve yardımlaşma kavramlarını günlük hayata nasıl uygulayabileceklerini anlamalarına yardımcı olur.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 38-39-40-41 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, paylaşmanın ve yardımlaşmanın önemini açıklayan detaylı yanıtlarla öğrencilerin bilgilerini pekiştirir. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 38-39-40-41 Gezegen Yayıncılık”, bu sayfalarda İslam’ın bu konulardaki bakış açısını ve öğretilerini öğrencilere aktarmayı amaçlar.


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41


Soru : “Mutluluk paylaşıldıkça artar, üzüntü paylaşıldıkça azalır.” sözünün anlamı üzerinde arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Bu söz, duygusal paylaşımanın gücünü ifade eder. Mutluluk, başkalarıyla paylaşıldıkça daha da büyür, çünkü başkalarının mutluluğuna tanık olmak insanı da mutlu eder. Üzüntü ise paylaşıldıkça hafifler; çünkü başkaları, bizimle empati yaparak, destek vererek ya da sadece dinleyerek yükümüzü hafifletebilir. İnsanlar arasındaki bağlar, bu tür paylaşımlar sayesinde daha sağlam hale gelir.


Soru : Toplumsal bir varlık olması dışında insanı paylaşma ve yardımlaşmaya yönlendiren hangi sebepler vardır? Arkadaşlarınızla belirleyip değerlendiriniz.


Cevap :

Empati: İnsanlar, başkalarının acılarını veya sevinçlerini anlamak ve onlara yardımcı olmak ister. Empati kurarak, başkalarının durumuna duyarlı hale geliriz.

Ahlaki ve dini sorumluluklar: İslam gibi dinlerde yardımlaşma ve paylaşma önemli bir erdemdir. İnsanlar, dini öğretilere uyarak yardıma ihtiyaç duyanlara yardımcı olmak ister.

Toplumsal normlar: Yardımlaşmak, toplumda takdir edilen bir davranıştır. İnsanlar, toplumsal kabul ve aidiyet duygusu için başkalarına yardım eder.

İhtiyaç: Kimi zaman insanlar, kendileri yardım etmese de bir başkasının yardımına ihtiyaç duyabilirler. Bu karşılıklı yardımlaşma ve paylaşma gerekliliğidir.


Soru : Hangi durumlarda aileniz, akraba ve dostlarınızla birlikte olmayı ister, onların yardımına ihtiyaç duyarsınız? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Zor zamanlar: Hastalık, kayıp ya da stresli dönemlerde aile ve dostlarla olmak, destek almak önemli bir ihtiyaçtır.

Mutlu anlar: Önemli başarılar, kutlamalar, sevinçli anlar da aile ve dostlarla paylaşılarak bu anlar daha anlamlı hale gelir.

Yalnızlık: İnsan yalnız hissettiğinde yakınlarının yanında olmak ister. Aile ve dostlar, duygusal destek ve moral kaynağı olabilir.

Sorunlar ve zorluklar: Hayatın getirdiği zorluklarla karşılaşıldığında, ailenin ve dostların desteği, çözüm arayışlarında yardımcı olabilir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


Soru : İsra suresinin 26-30. ayetlerini Kur’an-ı Kerim mealinden okuyunuz. Ayetlerde paylaşma ve yardımlaşma ile ilgili hangi öğütlerin yer aldığını belirleyerek arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap : İsra suresi 26-30. ayetlerde, Allah’ın rızasını kazanmak için ihtiyaç sahiplerine yardım etmeye, zekât vermeye, malı israf etmemeye ve cimrilikten kaçınmaya dair öğütler yer almaktadır. Bu ayetler, malın paylaşılmasının sadece dini bir sorumluluk olmadığını, aynı zamanda kişiyi kötülüklerden arındıran ve Allah’a yaklaşmasını sağlayan bir erdem olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca, insanların ihtiyaçlarına duyarlı olmak, toplumun refahına katkı sağlamak önemli bir müslüman davranışıdır.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


Soru : Öğrendiklerinizden hareketle arkadaşlarınızla İslam’ın paylaşma ve yardımlaşma ile ilgili öğütlerinden örnekteki gibi ilkeler belirleyip değerlendiriniz.


Cevap :

Malı paylaşmak: Zekât ve sadaka vermek, zengin ve fakir arasındaki dengeyi kurar, toplumsal huzuru artırır.

İhtiyaç sahiplerine yardım etmek: Fakir, yoksul, muhtaç ve mağdur kişilere yardım etmek, onların hayat standartlarını yükseltmek İslam’ın temel öğretilerindendir.

Aşırı israftan kaçınmak: İslam, israfı yasaklar ve malın sadece ihtiyaç için harcanmasını öğütler. Yardım edebileceğimiz yerlerde aşırı tüketimden kaçınmamız gerektiği vurgulanır.

Sadaka-i cariye: Sürekli olarak fayda sağlayacak hayır işlerinde bulunmak, örneğin eğitim, sağlık gibi alanlarda katkı sağlamak, İslam’da çok kıymetli bir yardımlaşma yoludur.


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45-46-47-48 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Zekât ve Sadaka İbadeti Cevapları Sayfa 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Zekât ve Sadaka İbadeti Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 Cevapları”, öğrencilerin zekât ve sadaka ile ilgili etkinlikleri anlamalarını ve çözmelerini kolaylaştırır. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Zekât ve Sadaka İbadeti Metni Etkinlik Cevapları”, bu ibadetlerin bireysel ve toplumsal faydalarını anlatan sorulara cevaplarla destek sağlar.


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45-46-47-48 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, zekât ve sadakanın uygulanışını ve dinimizdeki yerini açıklayıcı bilgiler içerir. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45-46-47-48 Gezegen Yayıncılık”, öğrencilerin bu ibadetlerin amacını ve anlamını derinlemesine kavramalarına yardımcı olur.


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45-46-47-48


Soru : Öğrendiklerinizden hareketle arkadaşlarınızla İslam’ın paylaşma ve yardımlaşma ile ilgili öğütlerinden örnekteki gibi ilkeler belirleyip değerlendiriniz.


Cevap :

  • Yardımlaşma ve dayanışma toplumun birleştirici gücüdür.
  • Zekât ve sadaka, malın temizlenmesi ve bereketlenmesine vesile olur.
  • İhtiyaç sahiplerine yardım etmek Allah’ın rızasını kazandırır.
  • Cimrilikten ve israftan kaçınılmalıdır.
  • Sadaka, sadece maddi değil manevi bir destek de olabilir (güler yüz göstermek gibi).

Soru : Zekât ve sadaka ibadeti ile ilgili neler biliyorsunuz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Zekât, İslam’ın şartlarından biridir ve belirli bir mal varlığına sahip Müslümanların her yıl mallarının bir kısmını ihtiyaç sahiplerine vermesidir. Sadaka ise gönüllü olarak yapılan yardımlardır ve mal ile sınırlı olmayıp, iyilik yapma veya güzel söz söyleme şeklinde de olabilir.


Soru : “Zekât vermek” ifadesi sizde hangi anlamları çağrıştırıyor? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Zekât vermek, ihtiyaç sahiplerine yardım etmek, toplumsal dengeyi sağlamak ve malın bereketlenmesi anlamını çağrıştırır. Aynı zamanda, Allah’a şükür ve kulluk bilincini pekiştiren bir ibadettir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 45  Cevapları


Soru : Arkadaşlarınızla zekât konusunda öğrendiklerinizi 5N1K (ne, nerede, ne zaman, nasıl, niçin, kim) formülüyle değerlendiriniz.


Cevap :

  • Ne? Zekât, belirli bir malın ihtiyaç sahiplerine verilmesidir.
  • Nerede? Zekât, Müslüman toplumda yoksulların bulunduğu her yerde verilebilir.
  • Ne zaman? Yıl içinde belirli bir zaman diliminde, genellikle Ramazan ayında tercih edilir.
  • Nasıl? Malların veya kazancın belirli bir oranı hesaplanarak ihtiyaç sahiplerine dağıtılır.
  • Niçin? Toplumsal dayanışmayı sağlamak ve Allah’ın rızasını kazanmak için.
  • Kim? Mal varlığı nisap miktarını geçen Müslümanlar.

“Mallarını Allah yolunda harcayan, sonra da harcadıklarının peşinden (bunları) başa kakmayan ve gönül incitmeyenlerin Rab’leri katında müKafatları vardır. Onlar için korku yoktur. Onlar üzülmeyeceklerdir de.” (Bakara suresi, 262. ayet.)

“Ey iman edenler! Allah’a ve ahiret gününe inanmadığı hâlde insanlara gösteriş olsun diye malını harcayan kimse gibi sadakalarınızı başa kakmak ve gönül kırmak suretiyle boşa çıkarmayın. Böylesinin durumu, üzerinde biraz toprak bulunan ve maruz kaldığı şiddetli yağmurun kendisini çıplak bıraktığı bir kayanın durumu gibidir. Onlar kazandıklarından hiçbir şey elde edemezler…” (Bakara suresi, 264. ayet.)

Soru : Yukarıdaki ayetlerden zekât verirken dikkat edilmesi gereken ilkeleri çıkarıp arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap :

  • Zekât verirken gösterişten kaçınılmalı ve sadece Allah rızası gözetilmelidir.
  • Başa kakarak veya gönül kırarak yardım yapılmamalıdır.
  • Yardım yapılan kişiler incitilmemeli, saygılı davranılmalıdır.
  • Zekât, malın bereketi ve temizliği için samimi bir niyetle verilmelidir.

Soru : Halk arasında “Verilmiş sadakan varmış.” sözü niçin söylenir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Bu söz, insanın başına gelebilecek bir kaza, bela veya sıkıntının yardımları sayesinde önlendiği inancını ifade eder. Yapılan hayır ve sadakaların, Allah katında bir koruma sağladığı düşünülür ve bu nedenle insanlar sıkça bu ifadeyi kullanır.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 46  Cevapları


Soru : Sadaka-i câriye kapsamına giren örnekler bularak arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Sadaka-i Câriye Kapsamına Giren Örnekler

  1. Cami, okul veya hastane yaptırmak: İnsanlara sürekli fayda sağlayan bu yapılar, sadaka-i câriyenin önemli örneklerindendir.
  2. Kütüphane kurmak veya kitap bağışlamak: İnsanların bilgi edinmesine katkıda bulunmak, sürekli sevap kazandıran bir hayırdır.
  3. Kuyular açtırmak: Su ihtiyacını karşılayarak uzun süreli bir hizmet sağlamak, sadaka-i câriyenin güzel bir örneğidir.
  4. Ağaç dikmek: Meyve veren veya gölgesiyle fayda sağlayan ağaçlar, sürekli sevap kazandırır.
  5. Hayırsever vakıflar kurmak: İnsanlara sürekli yardım eden vakıflar, sadaka-i câriye kapsamına girer.
  6. İlim ve eğitim hizmetlerine destek olmak: İnsanlara fayda sağlayan eğitim araçları veya teknolojilerinin temin edilmesi de bu kapsama dahildir.

Bu tür hayırlar, hayır yapan kişi öldükten sonra da sevap kazandırmaya devam eder.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


SADAKA TAŞLARI

İslam dini, hâli vakti yerinde olanların, fakirlere sağ elin ver- Sadaka taşı, İmrahor Camii, Üs2.6 küdar, İstanbul diğinden sol elin haberi olmayacak şekilde yardım etmelerini emreder. Yardımların gizlice verilmesi, yardım alanların rencide edilmemesi açısından son derece önemlidir. İşte eskiden en göze batmayan yardım şekillerinden biri, “sadaka taşları” kullanılarak yapılanlardı. Sadaka taşlarının üst kısımlarının ortasına çanağa benzer bir oyuk açılır, gizlice sadaka vermek isteyenler parayı buraya bırakırlardı. Taşların yanında, tepelerine rahatça ulaşılabilmesi için birkaç basamak konurdu. Hâli vakti yerinde olan insanlar, semtin fakir insanları için gönüllerinden koptuğu kadarıyla bu taşların üzerine para bırakırlardı

Semtin fakirleri de ihtiyaçları kadar parayı burada birikenden alırlar, geri kalanı diğer ihtiyacı olan fakirler için bırakırlardı. İhtiyacı olmasına rağmen dilenmekten çekinen veya derdini kimselere açamayan fakirler açısından sadaka taşları hayati ihtiyaçlarını karşıladıkları bir bereket kaynağıydı. O dönemdeki fakirlerde de öyle bir bilinç oluşmuştu ki kendileri gibi ihtiyacı olan başka insanları da düşünerek bırakılan paraların tamamını değil, yalnızca acil ihtiyaçları kadarını alırlardı.

Sadaka taşlarına gelenlerden kimin bu taşlara para koymak, kimin para almak için geldiğini Allah’tan (cc) başka kimse bilmezdi. Vermek isteyen sessizce sadakasını oraya koyarken ihtiyaç sahibi de ihtiyacı kadar parayı gizlice alıp uzaklaşırdı. Böylece sadaka vereni kimse tanımadığı için riya da söz konusu olmazdı. Çoğunlukla kimse farkında olmadığından fakirin de onuru zedelenmezdi. Buralardan acil ihtiyaçlarını karşılamak için para alan fakirler, bu taşlara sadaka bırakan meçhul hayırseverlere dua etmeyi ihmal etmezlerdi. Böylece buralara gizlice para bırakarak hayır işleyenler, hiç tanımadıkları ve bilmedikleri fakirlerin duasını alırlardı. Ahmet Hamdi Akseki, İslam Dini, Diyanet Reisliği Yayını, Ankara, 1960, s. 93.

Soru : Sizce kültürümüzdeki sadaka taşı uygulamasının önemi nedir? Arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap : Sadaka taşları, yardımlaşmanın en güzel örneklerinden biridir. Bu uygulama, toplumda gizli yardımlaşmayı teşvik ederek insanların onurunu korumayı ve ihtiyaç sahiplerini rencide etmeden destek olmayı amaçlamıştır. Aynı zamanda, ihtiyaç sahiplerine karşı toplumda bir duyarlılık oluşturmuş ve sosyal adaletin sağlanmasına katkıda bulunmuştur. Bu taşlar, bireyler arasındaki dayanışmayı artırarak ahlaki değerlerin korunmasına yardımcı olmuştur.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


Soru : Sadaka-i câriye kapsamına giren örnekler bularak arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap :

Madde Madde Sadaka-i Câriye Kapsamına Giren Örnekler Şunlardır ;

  1. Cami, okul veya hastane yaptırmak.
  2. İhtiyacı olan bölgelerde su kuyuları açtırmak.
  3. Meyve veren ağaçlar dikmek.
  4. Fakirler için kalıcı yardımlaşma fonları oluşturmak.
  5. Eğitime katkı sağlamak için burs fonları veya kitap bağışları yapmak.

“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45-46-47-48 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!