8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 48-49-50 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Zekât ve Sadakanın Bireysel ve Toplumsal Faydaları Cevapları Sayfa 48, 49, 50


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Zekât ve Sadakanın Bireysel ve Toplumsal Faydaları Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 48, 49, 50 Cevapları”, zekât ve sadakanın bireylerin ruhsal gelişimine katkılarını açıklayan etkinlikleri içerir. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Zekât ve Sadakanın Bireysel ve Toplumsal Faydaları Metni Etkinlik Cevapları”, bu ibadetlerin toplumsal dayanışma ve yardımlaşmayı nasıl güçlendirdiğini anlamayı kolaylaştırır.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 48-49-50 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, zekât ve sadakanın sosyal adalet üzerindeki etkilerini öğrencilere anlatır. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 48-49-50 Gezegen Yayıncılık”, bu konuların günlük hayattaki uygulamalarını örneklerle destekleyerek öğrencilerin bilgisini pekiştirir.


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 48-49-50


Soru : Sizce zekât ve sadakanın bireysel ve toplumsal faydaları nelerdir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

Zekât ve sadaka bireyler için manevi bir arınma ve Allah’a yakınlaşma vesilesidir. Zenginleri cimrilikten uzaklaştırır, paylaşma duygusunu artırır ve kalplerin yumuşamasına katkıda bulunur. Toplumda ise ihtiyaç sahiplerinin temel ihtiyaçlarının karşılanmasını sağlayarak sosyal adaleti güçlendirir. Bu yardımlar, toplumsal dayanışmayı artırır ve insanlar arasında sevgi, saygı, güven ortamı oluşturur.

 


ZEKÂT

Zekâtı farz kıldı Allah,
Zengin kullar versin diye.
Yoksulların yüzü gülsün,
Mutluluğa ersin diye.

Zekât, sadaka ve fitre,
Bizi davet eder şükre.
Hem zengini cimri yapmaz,
Hem huzur sağlar fakire.

Sosyal yardım, dayanışma,
Bir toplumun temelidir.
Müminlerin kaynaşması,
Rabb’imizin emelidir.

(Üzeyir Gündüz, Diyanet Çocuk Dergisi, Ankara,1995, s. 25.)

Soru : Şiirde zekât ve sadakanın hangi bireysel ve toplumsal faydaları vurgulanmaktadır? Arkadaşlarınızla belirleyerek değerlendiriniz.


Cevap :

Şiirde Vurgulanan Faydalar:

  1. Zenginlerin malının temizlenmesi ve şükretmelerine vesile olması.
  2. Fakirlerin yüzünü güldürerek toplumda huzur ve mutluluğun artması.
  3. Toplumsal dayanışma ve müminler arasındaki kaynaşmanın artması.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları


“Kuşkusuz sadaka, zekât, Rabb’in hoşnutsuzluğunu giderir (Allah’ın kişiye huzurlu bir hayat bağışlamasına vesile olur, işlenen kötülüklere mukabil başa gelebilecek kötülüklere de kefaret olur)…” (Tirmizi, Zekât, 28.)

Sadaka ve zekât vermek suyun ateşi söndürdüğü gibi hataları yok eder…” (Tirmizi, Cuma, 79; İbn Mace, Zühd, 22.)

Soru : Yukarıdaki hadislerde zekât ve sadakanın hangi faydaları vurgulanmaktadır? Arkadaşlarınızla yorumlayınız.


Cevap :

Hadislerde Vurgulanan Faydalar:

  1. Manevi Arınma: Sadaka ve zekât, Allah’ın hoşnutluğunu kazanmak ve işlenen hataları telafi etmek için bir vesiledir.
  2. Toplumsal Denge: İhtiyaç sahiplerinin yardım görmesiyle toplumsal barış ve huzur sağlanır.
  3. Kötülüklerin Önlenmesi: Sadaka, kötülüklerin giderilmesine ve insanların huzurlu bir yaşam sürmesine yardımcı olur.

Zekât ve sadaka, bireyleri ve toplumu hem maddi hem de manevi olarak güçlendirir.


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 48-49-50 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 109 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 5. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 109


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 5. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları”, öğrencilerin üniteye dair bilgi birikimlerini sınamalarını sağlar. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları” ile bu etkinlik, konu başlıklarına önceden hakim olmaya yardımcı olur.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 109 Gezegen Yayıncılık”

Aynı zamanda “8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu etkinliklerin çözümlerini içererek, öğrencilerin doğru bilgilere ulaşmasını kolaylaştırır. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 109 Gezegen Yayıncılık”, öğrencilerin konuyu derinlemesine anlamalarını destekleyen sorularla zenginleştirilmiştir.


8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 109 Cevapları 


1. Kur’an, Furkan, sünnet, inanç, ibadet, ahlak, muamelat ve kıssa kavramlarının anlamlarını sözlükten öğrenerek defterinize yazınız.


Cevap :

  • Kur’an: Allah tarafından Hz. Muhammed’e (sav) vahyedilen ilahi kitap. İslam’ın kutsal kitabıdır.
  • Furkan: Doğruyu yanlıştan ayıran, gerçekleri ortaya koyan kitap. Kur’an-ı Kerim’in bir sıfatıdır.
  • Sünnet: Hz. Muhammed’in (sav) sözleri, davranışları ve onayladığı uygulamalardır. İslam hukukunun ikinci kaynağıdır.
  • İnanç: Bir şeyin doğru, geçerli ve gerçek olduğuna kalben ve akılla inanma durumudur.
  • İbadet: Allah’a karşı yerine getirilen, dini hükümlere uygun yapılan davranışlar, ibadetler.
  • Ahlak: İyi ve kötü, doğru ve yanlış konusunda toplumun benimsediği değerler ve davranış biçimleri.
  • Muamelat: İnsanlar arasındaki sosyal ilişkilerle ilgili hukuk ve düzenlemeler.
  • Kıssa: Bir olayın veya hikayenin anlatıldığı kısa öykü. Kur’an’da geçen kıssalar, öğüt verici anlamlar taşır.

2. Kur’an ve sünnetin niçin İslam dininin ana kaynakları olduğunu araştırınız.


Cevap :

Kur’an ve sünnet, İslam dininin temel kaynaklarıdır çünkü:

Kur’an, Allah’ın doğrudan vahyi olup İslam’ın temel öğretilerini, ahlaki değerlerini ve yasalarını içerir. Tüm Müslümanlar için birincil kaynaktır.

Sünnet, Hz. Muhammed’in (sav) yaşamını, sözlerini ve davranışlarını içerir. Kur’an’ın yorumlanmasında ve uygulanmasında yol gösterici bir kaynaktır. Sünnet, Kur’an’da yer alan hükümlerin pratiğe dökülmesinde önemli bir rol oynar.


3. Kur’an-ı Kerim mealinden alfabetik indeksini inceleyerek Kur’an-ı Kerim’in ana konularını tespit ediniz. Belirleyeceğiniz ana konularla ilgili birer ayet bularak defterinize yazınız.


Cevap :

Ana konulardan bazıları:

  • İman: “İman edenler, işte bunlar gerçek mü’minlerdir.” (Hucurat, 49:15)
  • İbadet: “Sadece sana ibadet ederiz ve sadece senden yardım dileriz.” (Fatiha, 1:5)
  • Adalet: “Adaleti ayakta tutun, Allah’ın adaletine göre hüküm verin.” (Nisa, 4:58)
  • Merhamet: “Rahman ve Rahim olan Allah’a hamdolsun.” (Fatiha, 1:3)
  • Tebliğ: “Sana indirilene iman et, Allah’ın yolunda savaş.” (Tevbe, 9:41)

4. Kur’an’ı Kerim’in, Kur’an’da geçen isimleri hakkında bir araştırma yapınız. Bu isimlerle Kur’an’ın temel özellikleri arasında bir ilişki olup olmadığını inceleyerek sonuçlarını defterinize yazınız.


Cevap :

Kur’an’daki bazı isimler ve bunların anlamları:

  • El-Kitab: Kitap, Allah’ın kelamı ve vahiy.
  • El-Furkan: Gerçek ile batılı ayıran kitap.
  • El-Huda: Doğru yolu gösteren.
  • El-Rahman: Sonsuz merhamet sahibi.
  • El-Aziz: Gücü her şeye üstün olan.

Bu isimler, Kur’an’ın temel özelliklerini yansıtır. Örneğin El-Furkan ismi, Kur’an’ın doğruyu yanlıştan ayıran bir özellik taşıdığına işaret eder. El-Huda ismi ise Kur’an’ın insanları doğru yola iletme işlevini anlatır.


5. Hz. Nuh’un (as) hayatı hakkında ansiklopedilerden araştırma yapınız.


Cevap : Hz. Nuh (as), İslam, Yahudi ve Hristiyanlıkta önemli bir peygamberdir. Hz. Nuh (as), kavmi arasında uzun yıllar tebliğde bulunmuş, Allah’a kulluk etmelerini istemiştir. Ancak kavmi ona karşı çıkmış, onu ve inananları alaya almışlardır. Allah, Nuh’a büyük bir gemi yapmasını emretmiş ve Nuh, Allah’ın emirlerine uyarak gemisini yapmıştır. Sonunda büyük bir tufan olmuş ve inanmayan kavmi helak olmuştur. Hz. Nuh (as) bu olayda sabırlı ve kararlı bir şekilde Allah’a teslim olmuştur. Tufan olayı, insanlık tarihinin başlangıcındaki büyük felakettir ve Nuh’un (as) hikayesi, sabır, iman ve Allah’a güvenin önemini vurgular.


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 109 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 110-111-112-113-114-115-116 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi İslam Dininin Temel Kaynakları  Cevapları Sayfa 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi İslam Dininin Temel Kaynakları  Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116 Cevapları” başlığı, İslam dininin temel kaynaklarını anlamaya yönelik etkinliklerle doludur. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite İslam Dininin Temel Kaynakları Metni Etkinlik Cevapları”, Kur’an-ı Kerim, sünnet, icma ve kıyas gibi temel kaynaklara odaklanır.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 110-111-112-113-114-115-116 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu kavramları açıklığa kavuşturan çözümleri sunar. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 110-111-112-113-114-115-116 Gezegen Yayıncılık”, öğrencilerin konu hakkında bilinçlenmesine katkı sağlayan etkili bir içerik oluşturmuştur.


8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 110-111-112-113-114-115-116


Soru: İslam dininin temel kaynakları nelerdir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. 


Cevap :

İslam dininin temel kaynakları, Kur’an-ı Kerim ve sünnettir.

  • Kur’an-ı Kerim, Allah’ın Hz. Muhammed’e (sav) gönderdiği kelamıdır ve İslam’ın inanç esaslarını, ahlaki değerlerini, ibadetlerini, hukukunu içerir.
  • Sünnet, Hz. Muhammed’in (sav) sözleri, davranışları ve onayladığı işlerdir. Sünnet, Kur’an’ın açıklayıcısıdır ve birçok konuda Kur’an’ın hükümlerini pratiğe dökmede yol göstericidir. Ayrıca, icma (ulemanın görüş birliği) ve kıyas (benzer durumlar üzerinden yapılan hukuki çıkarımlar) gibi diğer kaynaklar da İslam hukukunun ve öğretilerinin temelini oluşturur.

Soru: Sizce Kur’an-ı Kerim niçin İslam’ın temel kaynağıdır? Arkadaşlarınızla tartışınız


Cevap :

Kur’an-ı Kerim, İslam’ın temel kaynağıdır çünkü:

  • Allah’ın vahyi olarak doğrudan insanlara yöneltilmiştir. İslam dininin öğretileri, Kur’an’dan alınarak uygulanır.
  • İçerdiği hükümler, ahlaki değerler, ibadetler, toplum düzeni ve kişisel hayat için detaylı yol göstericilik sunar.
  • İslam inancına göre Kur’an, değişmez, evrensel bir kitaptır. Bu nedenle tüm Müslümanlar için birinci derecede kaynaktır ve diğer tüm dini uygulamalar bu kitaba dayandırılır.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


Soru: Sizce Kur’an-ı Kerim’i okumak niçin önemlidir? Arkadaşlarınızla belirleyerek değerlendiriniz.


Cevap :

Kur’an-ı Kerim’i okumak önemlidir çünkü:

  • İmanımızı güçlendirir. Kur’an, Allah’ın mesajını içerdiği için onu okumak, inancımızı pekiştirir.
  • Hayatımıza rehberlik eder. Kur’an, günlük hayatın her alanında nasıl davranmamız gerektiğini belirler. İbadetler, ilişkiler ve etik değerler için bir pusuladır.
  • Manevi huzur sağlar. Kur’an okumak, insanı rahatlatır, huzur ve dinginlik verir.
  • Bilgi edinmemizi sağlar. İslam’a dair doğru bilgi edinmek ve yanlış anlamalardan kaçınmak için Kur’an okumak gereklidir.

Soru: “Hz. Peygamber’in (sav) sünneti” ifadesi sizde hangi anlamları çağrıştırıyor? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Hz. Peygamber’in sünneti, O’nun (sav) hayatındaki tüm davranışlarını, sözlerini ve onayladığı işlerini kapsar. Sünnet, İslam’ın uygulamalı bir şekilde hayat bulduğu en önemli kaynaktır. Bu ifade,

  • Peygamber Efendimizin (sav) örnek kişiliği,
  • Peygamberin (sav) Allah’ın emirlerini nasıl uyguladığı,
  • İslam’a dair detaylı hükümlerin nasıl yaşandığı anlamlarına gelir. Sünneti izlemek, Müslümanların daha iyi bir insan olabilmesi için önemli bir kılavuzdur.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları


Soru : Hz. Peygamber’in (sav) İslam dinini açıklama ve uygulamaları yani sünneti olmasaydı inananlar ne gibi problemlerle karşılaşabilirlerdi? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla değerlendiriniz..


Cevap :

Hz. Peygamber’in sünneti olmasaydı inananlar birçok problemlerle karşılaşabilirlerdi:

  • İbadetlerin nasıl yapılacağı konusunda belirsizlik yaşanabilirdi. Örneğin, namazın kaç rekat olduğu, oruç ibadetinin nasıl tutulacağı gibi konuların pratiğe dökülmesinde zorluk yaşanabilirdi.
  • Ahlaki ve sosyal değerler konusunda örnek bir davranış modeli bulunmazdı. Peygamber Efendimizin (sav) sünneti, insanlara sosyal hayatta nasıl davranmaları gerektiğini gösteren en güzel örnektir.
  • Kur’an’ın yorumlanmasında zorluk ortaya çıkabilirdi. Hz. Muhammed (sav), Kur’an’ı açıklayan ve açıklamalarını yaşayarak gösteren en büyük örnektir. Sünnetsiz, Kur’an’ın doğru bir şekilde anlaşılması ve uygulanması zorlaşabilirdi.

“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 110-111-112-113-114-115-116 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122-123-124-125-126 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kur’an-ı Kerim’in Ana Konuları Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kur’an-ı Kerim’in Ana Konuları Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 Cevapları” başlığı, Kur’an-ı Kerim’in ana konularına dair önemli açıklamalar içerir. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Kur’an-ı Kerim’in Ana Konuları Metni Etkinlik Cevapları”, Kur’an’ın içerdiği temel ahlaki ve hukuki prensiplere dair soruları içerir.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122-123-124-125-126 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu metinlerin anlaşılmasını kolaylaştıran açıklamalar sunar. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122-123-124-125-126 Gezegen Yayıncılık”, her sayfada sorular ve etkinliklerle Kur’an’ın ana temalarına dair derinlemesine bilgi edinilmesini sağlar.


8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122-123, 124-125-126


Soru : Sizce Kur’an-ı Kerim’de daha çok hangi konular yer almaktadır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Kur’an-ı Kerim’de en çok yer alan konular:

  • İman ve tevhid: Allah’ın birliği, O’na inanmanın gerekliliği,
  • İbadet ve ahlak: Allah’a kulluk, ibadetlerin önemi, insanlara karşı iyi ahlaki davranışlar,
  • Peygamberler ve kıssalar: Peygamberlerin hayatları ve örnekleri,
  • Toplum düzeni ve hukuk: Aile, miras, evlilik, adalet, eşitlik gibi toplumsal kurallar. Kur’an, insanlara doğru yolu göstermek için hem bireysel hem toplumsal hayata dair pek çok ders içermektedir.

Soru : İnanç ne demektir? İnanç ile ilgili konular nelerdir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Madde Madde İnanç, bir şeyin doğru olduğuna dair güçlü bir güven duygusudur. İslam’daki inanç esasları şunlardır:

  • Allah’a iman: Allah’ın varlığına ve birliğine inanmak,
  • Peygamberlere iman: Allah’ın gönderdiği peygamberlere inanmak,
  • Kitaplara iman: Allah’ın gönderdiği kitaplara, özellikle Kur’an’a inanmak,
  • Ahirete iman: Ölümden sonra dirilişe, cennet ve cehenneme inanmak,
  • Kader ve kazaya iman: Her şeyin Allah’ın takdiriyle gerçekleştiğine inanmak.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları


“Eğer yerde ve gökte Allah’tan başka ilâhlar olsaydı, kesinlikle ikisinin de düzeni bozulurdu. Demek ki Arş’ın Rabb’i Allah, onların nitelemelerinden uzaktır, yücedir.” (Enbiya suresi, 22. ayet.)

Soru : Yukarıdaki ayeti, tevhit inancı açısından arkadaşlarınızla yorumlayınız. .


Cevap : Ayetteki mesaj, tevhit (Allah’ın birliği) inancına dayanır. Allah’tan başka ilahların varlığı, evrenin düzenini bozar. Eğer birden fazla ilah olsa, dünyadaki düzenin ve yaşamın devam etmesi imkansız hale gelir. Bu da Allah’ın tek olduğu ve her şeyin O’nun iradesiyle hareket ettiği anlamına gelir. Bu ayet, Allah’ın birliği (tevhit) inancının evrendeki her şeyin düzenini sağladığını anlatmaktadır.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


Soru : İbadet ne demektir? İslam dininde yer alan başlıca ibadetler hangileridir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : İbadet, Allah’a kulluk etmek ve O’nun rızasını kazanmak amacıyla yapılan her türlü eylemdir. İslam dinindeki başlıca ibadetler şunlardır:

  • Namaz: Günde beş vakit Allah’a yönelerek yapılan dua.
  • Oruç: Ramazan ayında oruç tutmak, yemek ve içmekten uzak durmak.
  • Zekat: Maddi durumu iyi olanların, malının bir kısmını fakirlere vermesi.
  • Hac: Müslümanların belli bir süre ve yerde Allah’a kulluk için bir araya geldiği büyük ibadet.

 


İbadet;

Yüce Allah’a (cc) bağlılığın bir ifadesidir.
Allah’ın (cc) iradesine boyun eğmektir.
Allah’a (cc) teslim olmak ve her şeyin onun elinde olduğunu bilmektir.
Allah’ın (cc) sınırsız hâkimiyetini kabul etmenin bir simgesidir.
Allah’ın (cc) emirlerine uyup yasaklarından kaçınmaktır.

Soru : Siz ibadeti nasıl tanımlarsınız?


Cevap : İbadet, Allah’a teslimiyet ve O’na olan bağlılığın her türlü eylemle gösterilmesidir. Namaz kılmak, oruç tutmak, sadaka vermek gibi dini görevleri yerine getirmek, Allah’a saygıyı ve sevgiyi ifade eder. İbadet, yalnızca belirli ritüelleri yapmak değil, aynı zamanda günlük yaşamda da Allah’ın emirlerine uymaktır.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


“…Bilesiniz ki, kalpler ancak Allah’ı anmakla huzur bulur.” (Rad suresi, 28. ayet.)

Soru : Yukarıdaki ayeti arkadaşlarınızla yorumlayınız.


Cevap : Bu ayet, kalplerin Allah’ı anmakla huzur bulduğunu belirtmektedir. İnsanlar dünyada pek çok zorluk ve sıkıntı ile karşılaşabilirler, ancak Allah’ı anmak, O’na dua etmek, insanın iç huzurunu bulmasına yardımcı olur. Maddi dünyadaki sıkıntılarla birlikte manevi rahatlama ve huzur ancak Allah’a yönelmekle mümkündür.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


Soru : İslam dininin ahlakla ilgili yapılmasını istediği davranışlardan hangilerini biliyorsunuz? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Maddeler Halinde İslam ahlakı, insanlara:

  • İyi ve güzel sözler söylemeyi,
  • Yalan söylememeyi,
  • Ahlaki değerleri korumayı,
  • Sabırlı ve hoşgörülü olmayı,
  • Zalimlikten kaçınmayı,
  • Adaletli davranmayı ve
  • Yardımsever olmayı öğütler.

“Rahman’ın (has) kulları onlardır ki, yeryüzünde tevazu ile yürürler ve kendini bilmez kimseler onlara laf attığında (incitmeksizin) «Selam!» derler (geçerler).” (Furkan suresi, 63. ayet.)

Soru : Yukarıdaki ayette belirtilen ahlaki davranışı bularak arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap : Bu ayette, tevazu ile yürümenin ve kendini bilmez insanlara karşı selam vermenin öğütlendiği bir davranış örneği verilmektedir. Müslümanlar, kibirli ve cahil insanlarla tartışmak yerine, onları alttan alarak selam verir ve yollarına devam eder. Bu, sabır ve olgunluk gerektiren bir davranıştır ve toplumsal barış için çok önemlidir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları


“(Resulüm!) Yemin edip duran, aşağılık, daima kusur arayıp kınayan, durmadan söz taşıyan, iyiliği hep engelleyen, saldırgan, günaha dadanmış, kaba saba; bütün bunların ötesinde bir de soysuz olan kimseye mal ve oğulları vardır diye sakın boyun eğme.” (Kalem suresi, 10- 14. ayetler.)

Soru : Yukarıdaki ayetlerde yasaklanan davranışlar nelerdir? Belirleyerek arkadaşlarınızla bunların niçin yasaklandığını değerlendiriniz.


Cevap :

Yasaklanan davranışlar şunlardır:

  • Yemin edip durmak,
  • Kusur aramak ve başkalarını kınamak,
  • İyiliği engellemek,
  • Söz taşımak ve dedikodu yapmak,
  • Aşağılık olmak, kaba saba davranmak.

Bunlar insanları birbirine düşürür, toplumsal huzuru bozar, dürüstlüğü ve adaleti zedeler. İslam, bu tür davranışların toplumu olumsuz etkileyebileceğini belirterek yasaklamaktadır.


Soru : “Sosyal hayat” ne demektir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Sosyal hayat, bireylerin toplumsal ilişkiler kurarak bir arada yaşadığı, birbirlerine karşı sorumluluk taşıdığı bir yaşam biçimidir. Bu, insanın aile, arkadaşlar, komşular ve toplumla olan ilişkilerini kapsar. İslam, sosyal hayatta adalet, yardımlaşma, kardeşlik gibi değerleri vurgular.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları


Soru : “Peygamber kıssası” ifadesi sizde neler çağrıştırıyor? Peygamber kıssalarından hangilerini biliyorsunuz? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Peygamber kıssaları, Allah’ın elçileri olan peygamberlerin hayatlarından kesitler sunar. Bu kıssalar, öğüt verici hikayelerdir. Bilinen peygamber kıssalarından bazıları şunlardır:

  • Hz. Nuh’un (as) tufanı,
  • Hz. İbrahim’in (as) Nemrut’a karşı mücadelesi,
  • Hz. Musa’nın (as) Firavun’a karşı mücadelesi.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları


Soru : “Kıssadan hisse çıkarmak” ne demektir? Bu deyimi, Kur’an kıssalarının amacı açısından arkadaşlarınızla yorumlayınız.


Cevap : “Kıssadan hisse çıkarmak”, bir olaydan veya hikayeden alınacak ders anlamına gelir. Kur’an’daki kıssalar, insanlara doğru yolu göstermeyi, hatalardan ders almayı öğretir. Bu kıssaların amacı, yalnızca tarihi bir olay anlatmak değil, aynı zamanda bu olaylardan ders alarak yaşamımızı doğru yönlendirmektir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları


Soru : Kur’an-ı Kerim’de yer alan bir kıssayı araştırıp sınıfta arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

Bir kıssa araştırıp anlatmak için örnek:

Hz. Musa (as) ve Firavun: Hz. Musa, Allah’ın emriyle Firavun’a doğru yolu göstermek için gönderildi. Firavun, Allah’a inanmak yerine kibirli bir şekilde karşı çıktı ve zulmetmeye devam etti. Sonunda Allah, Firavun ve askerlerini denizde boğarak helak etti. Bu kıssa, tebbet, sabır ve Allah’ın adaletinin simgesidir.


Soru : Bir Kur’an-ı Kerim mealinin alfabetik indeks kısmını inceleyerek Kur’an-ı Kerim’in ana konularıyla ilgili birer ayet bulunuz. Bulduğunuz örnekleri arkadaşlarınızın bulduklarıyla birleştirip değerlendiriniz.


Cevap :

Örnek ayetler:

  • İman: “İman edin ki, Allah’tan başka ilah yoktur” (Bakara, 255).
  • Adalet: “Adaletle hükmedin” (Nisa, 58).
  • Ahlak: “Kendi nefsinizi koruyun ve başkalarına zarar vermeyin” (Al-i İmran, 104).

“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122-123-124-125-126 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130-131-132-133-134 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kur’an-ı Kerim’in Temel Özellikleri Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kur’an-ı Kerim’in Temel Özellikleri Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134 Cevapları” başlığı, Kur’an-ı Kerim’in Temel Özellikleri üzerine soruları içerir. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Kur’an-ı Kerim’in Temel Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları”, Kur’an’ın kutsallığı, korunmuşluğu ve diğer özellikleri hakkında derinlemesine bilgiler sunar.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130-131-132-133-134 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilere Kur’an’ın özelliklerini anlamada yardımcı olacak açıklamalara sahiptir. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130-131-132-133-134 Gezegen Yayıncılık”, her sayfada etkinlikler ve sorularla konunun detaylarına inilmiştir.


8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130-131-132-133-134


Soru : Sizce Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleri nelerdir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleri şunlardır:

  • Ebedi ve değişmezlik: Kur’an, kıyamete kadar geçerliliğini koruyacak bir kitaptır.
  • Allah’ın kelamı: Kur’an, Allah tarafından indirilen bir kitaptır ve O’nun emirlerini içerir.
  • Açıklayıcı ve rehber olma: İnsanlara doğru yolu göstermek için Allah tarafından gönderilmiştir.
  • Doğruluğu: Kur’an’daki bilgiler hiçbir zaman yanlış çıkmaz, her şey doğru bir şekilde açıklanır.
  • Evrensel mesaj: Kur’an, sadece belirli bir millete değil, tüm insanlığa hitap eder.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları


Soru : İyi, doğru ve güzel ne demektir? Kur’an’ın insanları bu özellikteki davranışlara yönlendirmesinin amacı nedir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

İyi, doğru ve güzel kavramları:

  • İyi: Ahlaken doğru, faydalı ve insanlar için yararlı olan her şey.
  • Doğru: Gerçeklerle örtüşen, yanlış olmayan, hakka uygun davranışlar.
  • Güzel: Görsel, duygusal ve davranışsal olarak estetik ve insanın ruhunu dinlendiren şeyler.

Kur’an, insanları bu özellikteki davranışlara yönlendirerek:

  • Toplumsal huzuru ve adaleti sağlamayı,
  • İnsanları kötü alışkanlıklardan ve ahlaki çöküntülerden korumayı amaçlar. Bu, hem bireysel hem toplumsal barış için önemlidir.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları


“Gerçekten bu Kur’an en doğru olan yola götürür ve iyi işler yapan mü’minler için büyük bir müKafat olduğunu ve ahirete inanmayanlar için elem dolu bir azap hazırladığımızı müjdeler.” (İsra suresi, 9-10. ayetler.)

Soru : Yukarıdaki ayetlerde verilmek istenen mesaj nedir? Arkadaşlarınızla belirleyerek değerlendiriniz.


Cevap : Ayetlerde verilen mesaj:

  • Kur’an’ın doğruluğu ve rehberliği: Kur’an, en doğru yola yönlendirir. Müminler, iyi işler yaparak hem dünyada hem de ahirette ödüller alacaklardır.
  • Ahirete inanmayanlar için uyarı: Ahirete inanmayanlar ise büyük bir azapla karşılaşacaktır. Bu, Kur’an’ın yalnızca dünyada değil, ahirette de yönlendirici olduğunun bir göstergesidir.

Soru : Sizce Kur’an hangi konularda açıklayıcıdır? Niçin? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Kur’an, özellikle:

  • İman esasları (Allah’a, peygamberlere, kitaplara, ahirete inanmak),
  • Ahlaki değerler (doğruyu söylemek, adaletli olmak, merhametli olmak),
  • İbadetler (namaz, oruç, zekat gibi dini yükümlülükler),
  • Toplumsal ilişkiler (aile düzeni, eşitlik, komşuluk hakkı) gibi konularda açıklayıcıdır.

Çünkü insanlara doğru yolu göstermek ve ahlaki değerleri öğretmek için Allah, bu konuları detaylıca açıklamıştır. Ayrıca her insanın bu öğretilerden faydalanabilmesi için örnekler ve kıssalar da verilmiştir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları


“Andolsun, öğüt alsınlar diye biz bu Kur’an’da insanlar için her türlü misali verdik.” (Zümer suresi, 27. ayet.)

Soru : Yukarıdaki ayeti, Kur’an’ın açıklayıcı olma özelliği açısından arkadaşlarınızla yorumlayınız. .


Cevap : Bu ayet, Kur’an’ın açıklayıcı olma özelliğini vurgulamaktadır. Allah, insanlar için her türlü misali vererek onları doğru yola yönlendirmeyi hedeflemiştir. Bu misaller, hem insanları eğitmek hem de öğretmek için kullanılmaktadır. Kur’an’ın her yönüyle açıklayıcı olması, insanların anlamalarını ve hayatlarına uygulamalarını kolaylaştırır.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları


Soru : “Yol göstermek” ne demektir? Sizce Kur’an insana hangi konularda nasıl yol gösterir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : “Yol göstermek” bir kişiye doğru yolu, en iyi çözümü, yapılması gerekeni anlatmak, yönlendirmektir. Kur’an, insanlara şu konularda yol gösterir:

  • İman ve ibadet: Allah’a inanmak, doğru ibadetleri yapmak.
  • Ahlak: Doğru ve dürüst olmak, yardımseverlik, hoşgörü gibi güzel davranışları teşvik eder.
  • Toplumsal ilişkiler: Aile içi ilişkilerden, komşuluk haklarına kadar adaletli ve saygılı olmayı öğütler.
  • Doğa ve çevre: Doğayı koruma ve ona saygı gösterme konularında da yol gösterir.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları


Soru : İnsan-Allah (cc) ilişkisinde duanın yeri ve önemi nedir? Arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap : Dua, insanın Allah ile olan en samimi iletişimidir. İnsan dua ederek Allah’tan yardım diler, O’na olan bağlılığını ve kulluk bilincini hatırlatır. Dua, insanın kalbini rahatlatır ve manevi bir güç kaynağı olur. Allah, dualara karşılık verir ve insanları hem dünyada hem de ahirette destekler.


Soru : İnsanın insanla ilişkisinde ahlaki değerlere ve toplumsal kurallara uyulmazsa ne gibi olumsuzluklar ortaya çıkabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Ahlaki değerlere ve toplumsal kurallara uyulmaması durumunda:

  • Toplumsal huzursuzluk: Adaletsizlik, eşitsizlik ve çatışmalar artar.
  • Ahlaki bozulma: İnsanlar arasında güven kaybı olur ve bireysel ilişkiler zayıflar.
  • Aile içi sorunlar: Sevgi, saygı ve sadakat gibi değerlerin ihlali, aileyi zedeler.
  • Toplumun genel morali bozulur ve bireyler arasında güven kaybı yaşanır.

Soru : Doğayı niçin sevmeli ve korumalıyız? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

Doğayı sevmek ve korumak, Allah’ın yarattığı dünyaya olan saygıyı gösterir. Doğa, insan yaşamı için çok önemlidir çünkü:

  • İnsan sağlığına katkı sağlar.
  • Biyoçeşitlilik ve ekosistem dengesi için gereklidir.
  • Çevreyi korumak, gelecek nesillere daha sağlıklı bir dünya bırakmak anlamına gelir.
  • Doğa ile barış içinde yaşamak, insana huzur ve manevi tatmin getirir.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları


Allah = İnsan  = Evren

Soru :  Yandaki kavramlar arasında nasıl bir ilişki vardır? Arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap :

Allah, İnsan, Evren arasında ilişki:

  • Allah evreni yaratmış ve insanı da bu evrende yaşamaya göndermiştir.
  • İnsan, Allah’ın yarattığı evreni kullanmakla sorumludur. Bu yüzden evrene zarar vermemeli, onu korumalıdır.
  • İnsan, Allah’a karşı sorumlu olup, evreni Allah’ın emirleri doğrultusunda yaşamalıdır.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları


Soru : Sizce Kur’an, insanı niçin aklını kullanmaya ve düşünmeye yöneltir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

Kur’an, insanları akıl kullanmaya ve düşünmeye yönlendirir çünkü:

  • Akıl, insanın doğruyu yanlıştan ayırabilmesi için bir araçtır.
  • Düşünme, insanın Allah’ın yaratılışındaki hikmeti fark etmesine yardımcı olur.
  • İnsanlar, akıl ve düşünme yoluyla Allah’ın mesajlarını daha iyi anlayabilir ve bu sayede doğru bir yaşam sürebilir.

“Şüphesiz biz emaneti göklere, yere ve dağlara teklif ettik de onlar onu yüklenmek istemediler, ondan çekindiler. Onu insan yüklendi…” (Ahzab suresi, 72. ayet.)

Soru : Sizce insana emanetin verilmiş olmasının sebebi nedir? Arkadaşlarınızla yorumlayınız.


Cevap : Emanetin insana verilmesinin sebebi, insanın irade ve sorumluluk sahibi olmasıdır. İnsan, Allah’a inanarak ve O’nun emirlerine uyarak dünyayı adaletle yönetmeli ve verilen emaneti korumalıdır. Bu, insanın hem dünya hem de ahiret hayatında başarıya ulaşmasını sağlar.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları


“…De ki: ‘Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?’ Ancak akıl sahipleri öğüt alırlar.” (Zümer suresi, 9. ayet.)

Soru : Yukarıdaki ayeti, Kur’an’ın aklı kullanmaya, bilgiye ve düşünmeye verdiği önem açısından arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap : Bu ayet, Kur’an’ın akla verdiği önemi vurgular. Bilgiye ve düşünmeye açık olmak, insanın doğruyu bulmasına yardımcı olur. Aklı kullanmak, insanı doğru yolda tutar ve hem dünyada hem de ahirette iyi sonuçlar elde etmesini sağlar. Akıl sahibi olanlar, öğüt almayı ve doğruyu anlamayı başarır.


Soru : Size göre Kur’an, insanın hayatını anlamlandırmasına nasıl katkı sağlar? Arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap : Kur’an, insanlara hayatın anlamını Allah’a kul olmak, doğru ve erdemli bir yaşam sürmek olarak açıklar. İnsanın karşılaştığı zorluklarda nasıl davranması gerektiğini öğretir. Ayrıca ahiret inancı, yaşamın geçici olduğunu ve asıl amacın Allah’ın rızasını kazanmak olduğunu hatırlatır. Bu şekilde, insan yaşamına bir anlam ve yön kazanır.


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130-131-132-133-134 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!