8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122-123-124-125-126 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kur’an-ı Kerim’in Ana Konuları Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kur’an-ı Kerim’in Ana Konuları Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 Cevapları” başlığı, Kur’an-ı Kerim’in ana konularına dair önemli açıklamalar içerir. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Kur’an-ı Kerim’in Ana Konuları Metni Etkinlik Cevapları”, Kur’an’ın içerdiği temel ahlaki ve hukuki prensiplere dair soruları içerir.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122-123-124-125-126 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu metinlerin anlaşılmasını kolaylaştıran açıklamalar sunar. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122-123-124-125-126 Gezegen Yayıncılık”, her sayfada sorular ve etkinliklerle Kur’an’ın ana temalarına dair derinlemesine bilgi edinilmesini sağlar.


8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122-123, 124-125-126


Soru : Sizce Kur’an-ı Kerim’de daha çok hangi konular yer almaktadır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Kur’an-ı Kerim’de en çok yer alan konular:

  • İman ve tevhid: Allah’ın birliği, O’na inanmanın gerekliliği,
  • İbadet ve ahlak: Allah’a kulluk, ibadetlerin önemi, insanlara karşı iyi ahlaki davranışlar,
  • Peygamberler ve kıssalar: Peygamberlerin hayatları ve örnekleri,
  • Toplum düzeni ve hukuk: Aile, miras, evlilik, adalet, eşitlik gibi toplumsal kurallar. Kur’an, insanlara doğru yolu göstermek için hem bireysel hem toplumsal hayata dair pek çok ders içermektedir.

Soru : İnanç ne demektir? İnanç ile ilgili konular nelerdir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Madde Madde İnanç, bir şeyin doğru olduğuna dair güçlü bir güven duygusudur. İslam’daki inanç esasları şunlardır:

  • Allah’a iman: Allah’ın varlığına ve birliğine inanmak,
  • Peygamberlere iman: Allah’ın gönderdiği peygamberlere inanmak,
  • Kitaplara iman: Allah’ın gönderdiği kitaplara, özellikle Kur’an’a inanmak,
  • Ahirete iman: Ölümden sonra dirilişe, cennet ve cehenneme inanmak,
  • Kader ve kazaya iman: Her şeyin Allah’ın takdiriyle gerçekleştiğine inanmak.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları


“Eğer yerde ve gökte Allah’tan başka ilâhlar olsaydı, kesinlikle ikisinin de düzeni bozulurdu. Demek ki Arş’ın Rabb’i Allah, onların nitelemelerinden uzaktır, yücedir.” (Enbiya suresi, 22. ayet.)

Soru : Yukarıdaki ayeti, tevhit inancı açısından arkadaşlarınızla yorumlayınız. .


Cevap : Ayetteki mesaj, tevhit (Allah’ın birliği) inancına dayanır. Allah’tan başka ilahların varlığı, evrenin düzenini bozar. Eğer birden fazla ilah olsa, dünyadaki düzenin ve yaşamın devam etmesi imkansız hale gelir. Bu da Allah’ın tek olduğu ve her şeyin O’nun iradesiyle hareket ettiği anlamına gelir. Bu ayet, Allah’ın birliği (tevhit) inancının evrendeki her şeyin düzenini sağladığını anlatmaktadır.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


Soru : İbadet ne demektir? İslam dininde yer alan başlıca ibadetler hangileridir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : İbadet, Allah’a kulluk etmek ve O’nun rızasını kazanmak amacıyla yapılan her türlü eylemdir. İslam dinindeki başlıca ibadetler şunlardır:

  • Namaz: Günde beş vakit Allah’a yönelerek yapılan dua.
  • Oruç: Ramazan ayında oruç tutmak, yemek ve içmekten uzak durmak.
  • Zekat: Maddi durumu iyi olanların, malının bir kısmını fakirlere vermesi.
  • Hac: Müslümanların belli bir süre ve yerde Allah’a kulluk için bir araya geldiği büyük ibadet.

 


İbadet;

Yüce Allah’a (cc) bağlılığın bir ifadesidir.
Allah’ın (cc) iradesine boyun eğmektir.
Allah’a (cc) teslim olmak ve her şeyin onun elinde olduğunu bilmektir.
Allah’ın (cc) sınırsız hâkimiyetini kabul etmenin bir simgesidir.
Allah’ın (cc) emirlerine uyup yasaklarından kaçınmaktır.

Soru : Siz ibadeti nasıl tanımlarsınız?


Cevap : İbadet, Allah’a teslimiyet ve O’na olan bağlılığın her türlü eylemle gösterilmesidir. Namaz kılmak, oruç tutmak, sadaka vermek gibi dini görevleri yerine getirmek, Allah’a saygıyı ve sevgiyi ifade eder. İbadet, yalnızca belirli ritüelleri yapmak değil, aynı zamanda günlük yaşamda da Allah’ın emirlerine uymaktır.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


“…Bilesiniz ki, kalpler ancak Allah’ı anmakla huzur bulur.” (Rad suresi, 28. ayet.)

Soru : Yukarıdaki ayeti arkadaşlarınızla yorumlayınız.


Cevap : Bu ayet, kalplerin Allah’ı anmakla huzur bulduğunu belirtmektedir. İnsanlar dünyada pek çok zorluk ve sıkıntı ile karşılaşabilirler, ancak Allah’ı anmak, O’na dua etmek, insanın iç huzurunu bulmasına yardımcı olur. Maddi dünyadaki sıkıntılarla birlikte manevi rahatlama ve huzur ancak Allah’a yönelmekle mümkündür.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


Soru : İslam dininin ahlakla ilgili yapılmasını istediği davranışlardan hangilerini biliyorsunuz? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Maddeler Halinde İslam ahlakı, insanlara:

  • İyi ve güzel sözler söylemeyi,
  • Yalan söylememeyi,
  • Ahlaki değerleri korumayı,
  • Sabırlı ve hoşgörülü olmayı,
  • Zalimlikten kaçınmayı,
  • Adaletli davranmayı ve
  • Yardımsever olmayı öğütler.

“Rahman’ın (has) kulları onlardır ki, yeryüzünde tevazu ile yürürler ve kendini bilmez kimseler onlara laf attığında (incitmeksizin) «Selam!» derler (geçerler).” (Furkan suresi, 63. ayet.)

Soru : Yukarıdaki ayette belirtilen ahlaki davranışı bularak arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap : Bu ayette, tevazu ile yürümenin ve kendini bilmez insanlara karşı selam vermenin öğütlendiği bir davranış örneği verilmektedir. Müslümanlar, kibirli ve cahil insanlarla tartışmak yerine, onları alttan alarak selam verir ve yollarına devam eder. Bu, sabır ve olgunluk gerektiren bir davranıştır ve toplumsal barış için çok önemlidir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları


“(Resulüm!) Yemin edip duran, aşağılık, daima kusur arayıp kınayan, durmadan söz taşıyan, iyiliği hep engelleyen, saldırgan, günaha dadanmış, kaba saba; bütün bunların ötesinde bir de soysuz olan kimseye mal ve oğulları vardır diye sakın boyun eğme.” (Kalem suresi, 10- 14. ayetler.)

Soru : Yukarıdaki ayetlerde yasaklanan davranışlar nelerdir? Belirleyerek arkadaşlarınızla bunların niçin yasaklandığını değerlendiriniz.


Cevap :

Yasaklanan davranışlar şunlardır:

  • Yemin edip durmak,
  • Kusur aramak ve başkalarını kınamak,
  • İyiliği engellemek,
  • Söz taşımak ve dedikodu yapmak,
  • Aşağılık olmak, kaba saba davranmak.

Bunlar insanları birbirine düşürür, toplumsal huzuru bozar, dürüstlüğü ve adaleti zedeler. İslam, bu tür davranışların toplumu olumsuz etkileyebileceğini belirterek yasaklamaktadır.


Soru : “Sosyal hayat” ne demektir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Sosyal hayat, bireylerin toplumsal ilişkiler kurarak bir arada yaşadığı, birbirlerine karşı sorumluluk taşıdığı bir yaşam biçimidir. Bu, insanın aile, arkadaşlar, komşular ve toplumla olan ilişkilerini kapsar. İslam, sosyal hayatta adalet, yardımlaşma, kardeşlik gibi değerleri vurgular.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları


Soru : “Peygamber kıssası” ifadesi sizde neler çağrıştırıyor? Peygamber kıssalarından hangilerini biliyorsunuz? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Peygamber kıssaları, Allah’ın elçileri olan peygamberlerin hayatlarından kesitler sunar. Bu kıssalar, öğüt verici hikayelerdir. Bilinen peygamber kıssalarından bazıları şunlardır:

  • Hz. Nuh’un (as) tufanı,
  • Hz. İbrahim’in (as) Nemrut’a karşı mücadelesi,
  • Hz. Musa’nın (as) Firavun’a karşı mücadelesi.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları


Soru : “Kıssadan hisse çıkarmak” ne demektir? Bu deyimi, Kur’an kıssalarının amacı açısından arkadaşlarınızla yorumlayınız.


Cevap : “Kıssadan hisse çıkarmak”, bir olaydan veya hikayeden alınacak ders anlamına gelir. Kur’an’daki kıssalar, insanlara doğru yolu göstermeyi, hatalardan ders almayı öğretir. Bu kıssaların amacı, yalnızca tarihi bir olay anlatmak değil, aynı zamanda bu olaylardan ders alarak yaşamımızı doğru yönlendirmektir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları


Soru : Kur’an-ı Kerim’de yer alan bir kıssayı araştırıp sınıfta arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

Bir kıssa araştırıp anlatmak için örnek:

Hz. Musa (as) ve Firavun: Hz. Musa, Allah’ın emriyle Firavun’a doğru yolu göstermek için gönderildi. Firavun, Allah’a inanmak yerine kibirli bir şekilde karşı çıktı ve zulmetmeye devam etti. Sonunda Allah, Firavun ve askerlerini denizde boğarak helak etti. Bu kıssa, tebbet, sabır ve Allah’ın adaletinin simgesidir.


Soru : Bir Kur’an-ı Kerim mealinin alfabetik indeks kısmını inceleyerek Kur’an-ı Kerim’in ana konularıyla ilgili birer ayet bulunuz. Bulduğunuz örnekleri arkadaşlarınızın bulduklarıyla birleştirip değerlendiriniz.


Cevap :

Örnek ayetler:

  • İman: “İman edin ki, Allah’tan başka ilah yoktur” (Bakara, 255).
  • Adalet: “Adaletle hükmedin” (Nisa, 58).
  • Ahlak: “Kendi nefsinizi koruyun ve başkalarına zarar vermeyin” (Al-i İmran, 104).

“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122-123-124-125-126 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 105-106-107-108 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 4. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 105, 106, 107, 108


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 4. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 105, 106, 107, 108 Cevapları” ve “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin öğrendiklerini tekrar etmelerine ve bilgilerini pekiştirmelerine yardımcı olan önemli bir bölüm içerir.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 105-106-107-108 Gezegen Yayıncılık”

Bu cevaplar, “8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kapsamında yer alan soruların doğru çözümlerini sunar. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 105-106-107-108 Gezegen Yayıncılık”, ünite sonunda öğrencilere detaylı bir öğrenme değerlendirme fırsatı sunmaktadır.


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 105-106-107-108


Soru : A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Hz. Muhammed’in (sav) doğruluğu ve güvenilir kişiliği ile diğer peygamberlerin özellikleri arasında nasıl bir ilişki vardır? Belirtiniz.


Cevap : Hz. Muhammed’in (sav) doğruluğu ve güvenilirliği, diğer peygamberlerin de sahip olduğu temel özelliklerden biridir. Her peygamber, doğru ve güvenilir olmalı, insanların onlara güvenebilmesi için örnek teşkil etmelidir. Hz. Muhammed (sav) hayatı boyunca “El-Emin” (güvenilir) olarak tanınmış, doğruluğu ve dürüstlüğü ile toplumuna örnek olmuştur. Diğer peygamberler de benzer şekilde, Allah’ın mesajını güvenilir bir şekilde iletmiş ve doğru yaşamalarıyla insanlara örnek olmuşlardır.


Soru :2. Cesaret ve kararlılığın Hz. Muhammed’in (sav) davetinin başarısındaki yeri ve önemi nedir? Açıklayınız.


Cevap : Hz. Muhammed (sav), İslam’ı tebliğ ederken birçok zorlukla karşılaşmış, inançsızlık ve zulme rağmen cesaretini kaybetmeden davetine devam etmiştir. Cesaret ve kararlılık, onun davetinin başarısındaki en önemli faktörlerden biridir. Çünkü karşılaştığı zorluklar, fiziksel ve psikolojik baskılar onun vazgeçmesine neden olmamış, aksine ona daha da güç vermiştir. Bu özellikleri sayesinde, İslam’ın yayılmasında etkili olmuştur.


Soru : 3. Hz. Muhammed’in (sav) hakkı gözetmedeki hassasiyeti ne demektir? Açıklayınız. .


Cevap : Hz. Muhammed (sav) hakkı gözetmeye büyük önem vermiştir. Bu, her türlü haksızlığa karşı durmak, insanlara adaletle davranmak ve herkesin haklarını gözetmek demektir. Örneğin, Kureyş kabilesinin ileri gelen bir kadının hırsızlık yapması durumunda, eğer bu kişi kim olursa olsun cezalandırılacağını belirtmesi, onun hakkı gözetmedeki hassasiyetini gösterir. Hz. Muhammed (sav) sadece kendi çıkarlarını değil, her bireyin hakkını gözetmiş, adaletli davranmayı ilke edinmiştir.


Soru : 4. Hz. Muhammed’in (sav) örnek kişiliğinin bizim için önemi nedir? Belirtiniz.


Cevap : Hz. Muhammed’in (sav) örnek kişiliği, insanlara doğru bir yaşam tarzı sunmuş, İslam’ı en güzel şekilde temsil etmiştir. Onun kişiliği, doğruluk, güvenilirlik, sabır, merhamet ve adalet gibi değerlerle örnektir. Müslümanlar için Hz. Muhammed (sav) en ideal insan modelidir. Onun örnek alabileceğimiz yönleri, günlük yaşantımızda doğruluğu, dürüstlüğü, merhameti ve adaleti gözetmeyi sağlar. Bu özellikler, toplumsal huzurun ve bireysel olgunluğun temel taşlarını oluşturur.


Soru : 5. Kureyş suresinden çıkarılabilecek mesajlar nelerdir? Belirtiniz.


Cevap : Kureyş Suresi, Allah’ın nimetlerini ve korumasını hatırlatarak, O’na şükür etmenin önemini vurgular. Suresi, Kureyş kabilesine, Allah’ın verdiği nimetler karşısında şükretmeleri gerektiğini anlatır. Ayrıca, güvenliğin ve bereketin Allah’tan geldiğini, dolayısıyla insanlara ve toplumlara Allah’a inanarak doğru yolda gitmeleri gerektiği mesajını verir. Bu sure, insanların Allah’ın verdiği nimetlerin farkında olmaları, O’na karşı sorumluluklarını yerine getirmeleri gerektiğini hatırlatır.


B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan noktalı yerleri uygun kavramlarla tamamlayınız.


Cevap :

  1. Karşılaşılan sorunların çözümünde çevremizdeki bilgili, deneyimli, uzman kişilerle fikir alışverişinde bulunmaya istişare denir.
  2. Bir kişinin haksızlık ve tehlikeler karşısında gerektiğinde korkmamasına, zorluk ve sıkıntıları göze alarak hakkını aramasına, haksızlığa boyun eğmemesine ve üstün değerleri korumaya yönelmesine cesaret denir.
  3. Kişinin inandığı amaç uğrunda gösterdiği çaba, gayret ve sebata, dışardan gelen olumsuzluklara karşı dirençli olmasına azim denir.
  4. Kişinin davranışlarında ve çevresiyle ilişkilerinde ölçülü, dengeli olmasına, her şeyin ve herkesin hak ve hukukunu gözetmesine, ölçüsüzlükten uzaklaşarak orta yolu tutup dengeli davranmasına adalet denir.
  5. Hz. Muhammed’in (sav) davranışlarıyla insanlar için en güzel örnek olmasına üsveihasene denir.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları


C. Aşağıdaki sorulardan her biri için dört cevap seçeneği verilmiştir. Seçeneklerden yalnızca biri doğrudur. Doğru seçeneği bularak işaretleyiniz.


1. Güzel ahlak örneği olarak gönderilen Hz. Muhammed (sav), yaşadığı toplumda hayatı boyunca doğruluğu ve güvenilir kişiliği ile tanınmıştır. Hayatının hiçbir anında, hiçbir şekilde yalan söylediği, sözünde durmadığı, aldatıp hile yaptığı asla görülmemiştir.

Bu özelliklerinden dolayı Mekkeliler, Hz. Peygamber’i (sav) aşağıdaki kavramlardan hangisi ile adlandırıyorlardı?


A) Üsveihasene B) Muhammedü’l-Emin C) Hâteme’n-Nebiyyin D) Efdalü’n-Nâs

Cevap : B) Muhammedü’l-Emin Hz. Muhammed (sav), Mekkeliler tarafından dürüstlüğü ve güvenilirliği nedeniyle “Muhammedü’l-Emin” olarak adlandırılmıştır.


2. Hz. Peygamber (sav), sahabeye sabah namazını kıldırıyordu. Her zamanınkinden farklı olarak Kur’an’daki kısa sureleri okuyarak namazı tamamladı. Bunun üzerine arkadaşları sebebini sordular.

O, “Küçük bir çocuğun ağlamasını işittim ve kalbim sızladı. O an annesinin durumu aklıma geldi.” (Buhari, Ezan, 61.) diyerek cevapladı.

Bu olay, Hz. Muhammed’in (sav) aşağıdaki ahlaki özelliklerinden hangisine örnek oluşturur?


A) Affediciliğine B) Adaletine C) Merhametine D) Cesaretine

Cevap : C) Merhametine Hz. Peygamber’in (sav) ağlayan çocuğu duyup annesini düşünerek namazı kısa tutması, onun merhametli kişiliğine bir örnektir.


3. “Bu işi bırakmam için sağ elime Güneş’i, sol elime Ay’ı koysalar da Allah onu üstün kılıncaya ya da ben bu yolda ölüp gidinceye kadar bırakmam!” (İbn Hişam, es-Siretü’n-Nebeviye, C 1, s. 101.)

Bu hadis, Hz. Muhammed’in (sav) aşağıdaki erdemlerden hangisine sahip olduğunu gösterir?


A) Kararlılık B) Adalet C) Güvenirlik D) Affedicilik

Cevap : A) Kararlılık Hz. Muhammed’in (sav) bu sözü, onun davasına olan kararlılığını ve sarsılmaz inancını göstermektedir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


4. Kureyş kabilesinin ileri gelen kadınlarından biri hırsızlık yapar. Cezalandırılmamak için sahabeden birini aracı olarak Hz. Peygamber’e (sav) gönderir. Hz. Peygamber (sav), bu duruma kızar ve şöyle buyurur: “Nasıl oluyor da bazı kimseler Allah’ın emri karşısında aracı olmaya kalkışıyorlar. Sizden öncekilerin mahvolmasının sebebi şudur: İçlerinden asil, ileri gelen birisi hırsızlık yapınca onu serbest bırakıyor, zayıf ve fakir bir kimse hırsızlık yapınca onu cezalandırıyorlardı. Allah’a yemin ederim ki suç işleyen kızım Fatıma bile olsa onu cezalandırmaktan çekinmem.” (Buhari, Hudûd, 11.)

Bu olay, Hz. Muhammed’in (sav) aşağıdaki ahlaki özelliklerden hangisine önem verdiğinin bir göstergesidir?


A) Doğruluk B) Hakkı gözetmek C) Güvenirlik D) Merhamet

Cevap : B) Hakkı gözetmek Hz. Peygamber’in (sav), suçlu kim olursa olsun adaletin sağlanmasını istemesi, onun hakkı gözetmeye verdiği önemi gösterir.


5. Medine’deki mescidin temizliğini yapan kimsesiz bir kadın vardı. Hz. Peygamber (sav), bir müddet o kadını göremeyince sahabeye onun niçin görünmediğini sordu. Onlar da kadının öldüğünü söylediler. Hz. Peygamber (sav), “Neden bana haber vermediniz?” buyurarak arkadaşlarına sitemde bulundu. Daha sonra kadının mezarına gitti ve onun için dua etti. (Müslim, Cenâiz, 71.)

Bu olay, Hz. Muhammed’in (sav) aşağıdaki örnek davranışlardan hangisine önem verdiğini gösterir?


A) Affediciliğe B) Merhamete C) İstişareye D) İnsana değer vermeye

Cevap : D) İnsana değer vermeye Kimsesiz bir kadın için duyduğu üzüntü ve mezarına gidip dua etmesi, Hz. Peygamber’in (sav) insana verdiği değeri yansıtmaktadır.


Ç. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına (D), yanlış olanların başına (Y) yazınız. 


Cevap :

  1. (Doğru) Hz. Muhammed (sav), verdiği sözü daima yerine getirir, tutamayacağı bir sözü asla vermezdi.
  2. (Yanlış) Cesaret, sadece insanın niyetinin söz ve eylemleriyle uyum içinde olması değildir. Cesaret, aynı zamanda tehlike veya zorluklarla karşılaşıldığında korkmadan doğru hareket edebilme gücüdür.
  3. (Doğru) Kur’an-ı Kerim’de, Hz. Muhammed’in (sav) bildirilen özelliklerinden biri de onun “merhamet ve şefkat peygamberi” olmasıdır.
  4. (Yanlış) Hz. Muhammed (sav), sadece insanlara değil, tüm canlılara sevgi ve merhamet gösterirdi.
  5. (Doğru) İnsanın merhametli oluşunu gösteren en temel özelliklerden biri affedici olmasıdır.
  6. (Yanlış) Emanet, güvenilirlik ve sorumluluk taşımayı ifade eder. Suç ve suçluyla mücadele etmekle ilgisi yoktur.
  7. (Doğru) Hz. Muhammed’in (sav) en önemli özelliklerinden biri de onun ihtiyaç duyduğu pek çok konuda sahabeyle istişare yapması, bilgi sahibi kişilerin görüşlerine başvurmasıydı.
  8. (Yanlış) Cesaretin zıddı korkaktır, cüret değil.
  9. (Doğru) Cesaret ve kararlılık, kişiyi hayatta başarıya ulaştıran en önemli erdemlerdendir.
  10. (Doğru) Kur’an-ı Kerim’in tebliğcisi, açıklayıcısı ve uygulayıcısı olarak Hz. Muhammed’in (sav) en önemli özelliklerinden biri, bütün söz ve uygulamalarında adalet üzere olması, hakkı gözetmesidir.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları


D. Hz. Muhammed’in örnek davranışları, aşağıdaki bulmacada sağdan sola, soldan sağa, yukarıdan aşağıya, aşağıdan yukarıya olacak şekilde yerleştirilmiştir. Bu örnek davranışları bulmacada bularak işaretleyiniz. . 


Cevap :

“8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları”

E. Defterinize, “Hz. Muhammed’in (sav) Örnek Ahlakı” adlı bir kompozisyon yazınız. . 


Cevap :

Hz. Muhammed’in (sav) Örnek Ahlakı

Giriş Hz. Muhammed (sav), insanlık için bir rahmet vesilesi olarak gönderilen ve mükemmel ahlakıyla tanınan bir peygamberdir. Onun sözleri, davranışları ve hayatı, ahlaki değerlerin hayata nasıl yansıtılacağı konusunda en güzel rehberdir.

Gelişme Hz. Muhammed (sav), her zaman doğruluğu ve güvenilirliği ile ön planda olmuştur. Henüz peygamber olmadan önce bile “el-Emin” lakabıyla anılmıştır. İnsanlara karşı sabırlı ve anlayışlı bir tavır sergilerken, düşmanlarına bile adil davranmıştır. Onun merhameti sadece insanlarla sınırlı kalmamış; hayvanlara ve doğaya karşı da şefkatli olmuştur. Fakirlere yardım etmesi, yetimleri gözetmesi ve herkesin hakkını gözetmesi, onun ahlaki değerlerinin yüceliğini ortaya koyar.

Sonuç Hz. Muhammed’in (sav) örnek ahlakı, tüm insanlık için bir kılavuzdur. Onun hayatından alacağımız derslerle daha dürüst, adil ve merhametli bir birey olabiliriz. Peygamberimizin ahlakını rehber edinmek, hem dünya hem de ahiret mutluluğunun anahtarıdır.


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 105-106-107-108 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 90-91-92 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Hz. Muhammed’in (sav) İstişareye Önem Vermesi Cevapları Sayfa 90, 91, 92


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Hz. Muhammed’in (sav) İstişareye Önem Vermesi Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 90, 91, 92 Cevapları”, etkinlik çözümleri ile öğrencilerin Hz. Muhammed’in (sav) istişareye verdiği önemi öğrenmesine yardımcı olur. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Hz. Muhammed’in (sav) İstişareye Önem Vermesi Metni Etkinlik Cevapları”, toplumsal meselelerde danışmanın önemini ve Peygamberimizin örnek uygulamalarını öğretir.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 90-91-92 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu üniteyi anlamak isteyen öğrenciler için açıklayıcı bilgiler sunar. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 90-91-92 Gezegen Yayıncılık”, istişarenin İslam’daki yerini açıklayan ve öğrencileri bu konuda düşündüren cevaplarla zenginleştirilmiştir.


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 90-91-92


Soru : “Danışan dağlar aşmış, danışmayan düz yolda şaşmış.” atasözü ile verilmek istenen mesaj nedir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Bu atasözü, bir iş yapmadan önce bilgili, tecrübeli veya güvenilir kişilere danışmanın önemini vurgular. Danışarak hareket eden insanların daha doğru kararlar aldığını ve zorlukları daha kolay aştığını anlatır. Danışmayan kişiler ise hata yapma ihtimali daha yüksek olduğu için basit görünen durumlarda bile zorluk yaşayabilir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları


Soru : Hz. Peygamber’in (sav) gerektiğinde istişare yapması toplumu nasıl etkilemiş olabilir? Arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap : Hz. Peygamber’in (sav) istişare yapması, toplumda birliği ve güveni artırmıştır. İnsanlar, karar süreçlerine dahil edilince kendilerini daha değerli hissetmiş ve sorumluluk duyguları artmıştır. Bu da toplumsal dayanışmayı güçlendirmiş, doğru kararlar alınmasına katkı sağlamıştır.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


Soru : “İşler danışma ile yürütülmediğinde yerin altı yerin üstünden daha iyidir.” (Tirmizi, Fiten, 78.)

Yukarıdaki hadisi, istişarenin önemi açısından arkadaşlarınızla yorumlayınız.


Cevap : Bu hadis, istişarenin hayati önemini vurgulamaktadır. Danışmadan yapılan işler genellikle başarısızlıkla sonuçlanabilir ve insanları mutsuz eder. Hadis, danışmanın doğru kararlar almak ve toplumda düzeni sağlamak için ne kadar önemli olduğunu ifade eder.


Soru : Önemli bir iş yaparken veya karar alırken hiç istişare yaptınız mı? Yapmadıysanız niçin yapmadınız? Sonuçları nasıl oldu? Yaptıysanız bu istişarenin size sağladığı yararlar neler oldu? Arkadaşlarınızla paylaşıp değerlendiriniz.


Cevap :

Eğer danışmadıysanız, belki acele karar verdiğiniz için ya da kime danışacağınızı bilemediğiniz için yapmamış olabilirsiniz. Ancak danışmamanın sonucu genellikle pişmanlık ya da istenmeyen sonuçlarla karşılaşmak olabilir.

Eğer danıştıysanız, farklı bakış açıları ve tecrübeler sayesinde daha doğru ve sağlam bir karar almış olabilirsiniz. İstişare, riskleri azaltır ve insanı daha bilinçli hareket etmeye yönlendirir.
Bu deneyimlerimizi arkadaşlarımızla paylaşarak, danışmanın önemini daha iyi anlayabiliriz.


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 90-91-92 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 93-94-95-96 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Hz. Muhammed’in (sav) Davasındaki Cesaret ve Kararlılığı Cevapları Sayfa 93, 94, 95, 96


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Hz. Muhammed’in (sav) Davasındaki Cesaret ve Kararlılığı Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 93, 94, 95, 96 Cevapları”, Hz. Muhammed’in (sav) davasında gösterdiği cesaret ve kararlılığı ele alan etkinliklerin cevaplarını içerir. Bu sayfalar, Peygamberimizin İslam’ı tebliğ sürecinde karşılaştığı zorluklara rağmen azmini ve kararlılığını nasıl koruduğunu öğrencilerin anlamasına yardımcı olur. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Hz. Muhammed’in (sav) Davasındaki Cesaret ve Kararlılığı Metni Etkinlik Cevapları”, Peygamberimizin örnek ahlakını cesaret ve dayanıklılık perspektifinden inceleyen önemli açıklamalar sunar.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 93-94-95-96 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin bu konuyu kavrayışını destekleyen çözüm önerilerini içerir. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 93-94-95-96 Gezegen Yayıncılık”, Hz. Muhammed’in (sav) mücadelesine ışık tutan etkinliklerle öğrencilerin bilgilerini pekiştirir.


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 93-94-95-96


Soru : Cesurun bakışı, korkağın kılıcından keskindir.” atasözündeki cesur kimdir? Cesur olmak niçin önemlidir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Cesur kişi, doğru bildiği yolda kararlı bir şekilde ilerleyen, zorluklar karşısında korkuya yenik düşmeyen kişidir. Cesur olmak, hem bireysel hem toplumsal açıdan önemlidir. Cesaret, kişinin kendine olan güvenini artırır, zor durumlarla başa çıkmasını sağlar ve başkalarına da ilham verir.


Soru : “Bir kişide bulunan (huy)ların en kötüsü, aşırı cimrilik ve şiddetli korkaklıktır.” (Ebu Davud, Cihad, 21.)

Yukarıdaki hadisi arkadaşlarınızla yorumlayınız.


Cevap : Bu hadis, insanın ahlaki zaaflarından olan aşırı cimrilik ve korkaklığın, birey ve toplum üzerindeki olumsuz etkilerini vurgular. Aşırı cimrilik, yardımlaşma ve dayanışmayı engellerken; şiddetli korkaklık, adaletin ve cesaretin önünde bir engel oluşturur. İslam, dengeli ve fedakar bir insan olmayı teşvik eder.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


Soru : “Bildiklerini anlat, ama akıl vermeye kalkma. Anlatılanları iyi dinle, ama hepsini doğru sanma. Sessiz kalmak, bir şey bilmediğin anlamına gelmez, çok konuşmak da çok şey bildiğini göstermez. Herkesi kendine eşit gör, her kim olursa olsun bir insanı küçümsemek akılsızlık, çok büyük görmek de korkaklıktır. Cesaret akıldan gelirse cesarettir, bilgisizlikten gelirse cehalettir.” Mevlana .

Mevlana’nın yukarıdaki sözündeverilmek istenen mesaj nedir? Arkadaşlarınızla yorumlayınız.


Cevap : Mevlana’nın bu sözü, bilgelik, tevazu ve dengeli bir karakter sahibi olmanın önemini vurgulamaktadır. Kişi, bildiklerini paylaşırken kibirden uzak olmalı, diğer insanların görüşlerini değerlendirirken eleştirel bir gözle yaklaşmalıdır. Ayrıca, cesaretin bilgi ve akıldan kaynaklanması gerektiği, cehaletten doğan cesaretin ise zararlı olduğu belirtilmektedir. İnsanları ne küçümsemek ne de gereğinden fazla yüceltmek doğru bir davranıştır.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


Soru : Hz. Muhammed’in (sav) davasındaki cesareti ve kararlılığını nasıl örnek alabiliriz? İlkeler belirleyerek arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Hz. Muhammed’in (sav) cesareti ve kararlılığını örnek almak için şu ilkelere dikkat edebiliriz:

  1. Doğruluk ve Adalet: Her zaman doğruyu savunmalı ve adil davranmalıyız.
  2. Fedakarlık: Toplumun ve insanlığın iyiliği için gerekirse fedakarlık yapmalıyız.
  3. Kararlılık: Hedeflerimize ulaşmak için sabırlı ve kararlı olmalıyız.
  4. Merhamet: İnsanlara karşı merhametli ve anlayışlı davranmalıyız.
  5. İstişare: Karar alırken danışmaya ve farklı görüşleri değerlendirmeye önem vermeliyiz.

Bu ilkeleri hayatımıza uygulayarak onun örnek davranışlarını sürdürebiliriz.


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 93-94-95-96 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 96-97-98-99 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Hz. Muhammed’in (sav) Hakkı Gözetmedeki Hassasiyeti Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Hz. Muhammed’in (sav) Hakkı Gözetmedeki Hassasiyeti Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 96, 97, 98, 99 Cevapları”, Hz. Muhammed’in (sav) hakkı gözetmedeki hassasiyetini anlatan etkinlik cevaplarını içerir. Bu sayfalarda, Peygamberimizin (sav) adalet anlayışı, her bireye hakkını vermesi ve insanlara karşı duyduğu yüksek ahlaki sorumluluk ön plana çıkar. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Hz. Muhammed’in (sav) Hakkı Gözetmedeki Hassasiyeti Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere, Peygamberimizin (sav) hayatında hakkaniyetin nasıl uygulandığını ve bunu toplumda nasıl yaygınlaştırdığını öğretir.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97-98-99 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin hakkaniyet ve adalet kavramlarını doğru şekilde anlamalarına yardımcı olur. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97-98-99 Gezegen Yayıncılık”, bu değerlerin nasıl hayata geçirileceğine dair örnekler sunar ve öğrencilerin bilgilerini pekiştirir.


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 96-97-98-99


Soru : “Hakkı gözetmek” ifadesi size hangi anlamları çağrıştırıyor? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : “Hakkı gözetmek” ifadesi, doğruluktan ayrılmamak, adaleti sağlamak ve insanlara karşı adil davranmak anlamlarını çağrıştırır. Bu ifade, hem bireysel hem de toplumsal yaşamda dürüstlük, güvenilirlik ve vicdanlı davranışlar sergilemeyi gerektirir. Ayrıca hakkı gözetmek, zayıfların korunmasını ve haksızlıkların önlenmesini ifade eder.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


Soru : “Ey iman edenler! Allah için hakkı titizlikle ayakta tutan, adalet ile şahitlik eden kimseler olun. Bir topluma olan kininiz, sakın ha sizi adaletsizliğe itmesin. Adil olun. Bu, Allah’a karşı gelmekten sakınmaya daha yakındır. Allah’a karşı gelmekten sakının. Şüphesiz Allah, yaptıklarınızdan hakkıyla haberdardır.” (Maide suresi, 8. ayet.)

Yukarıdaki ayetten hareketle toplumda hak ve adaletin gözetilmesini engelleyen durumlar nelerdir? Arkadaşlarınızla bir liste oluşturarak değerlendiriniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Toplumda hak ve adaletin gözetilmesini engelleyen durumlar şunlardır:

  1. Önyargılar: İnsanların, diğerlerini tanımadan karar vermesi.
  2. Kin ve Nefret: Bir topluma ya da bireye karşı duyulan düşmanlık.
  3. Adaletsiz Yönetim: Yöneticilerin taraflı kararlar alması.
  4. Cehalet: İnsanların haklarını bilmemesi ve savunamaması.
  5. Çıkarcılık: Menfaat uğruna adaleti göz ardı etmek.
  6. Eşitsizlik: Hukuk sisteminin herkese eşit uygulanmaması.

Soru : Yönettikleri insanlara, ailelerine ve sorumlu oldukları kişilere karşı adaletli davrananlar, Allah katında, nurdan minberler üzerinde ağırlanacaklar.” (Nesai, Âdâbü’l-Kudât, 1.)

Yukarıdaki hadisi, hak ve adaleti gözetmenin önemi açısından arkadaşlarınızla yorumlayınız


Cevap : Bu hadis, adaletin ne kadar önemli bir erdem olduğunu vurgulamaktadır. Adaletli davranan kişiler, toplumda güven ortamı oluşturur ve insanların huzur içinde yaşamasını sağlar. Allah katında bu kişilerin değerinin yüksek olması, adaletin hem dünyevi hem de manevi bir sorumluluk olduğunu gösterir. Adaletli olmak, insanı Allah’a yaklaştıran en önemli ahlaki değerlerdendir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları


Soru : Hz. Peygamber’in (sav) hakkı gözetmedeki hassasiyetinin toplumsal hayat açısından önemi nedir? Arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap : Hz. Peygamber (sav), hayatı boyunca adaletli davranmayı ve hakkı gözetmeyi öncelikli ilke edinmiştir. Onun bu tutumu, toplumda güven ortamı oluşturmuş, insanların birbirine saygı ve sevgi ile yaklaşmasını sağlamıştır. Hz. Peygamber’in bu hassasiyeti, bireyler arasındaki haksızlıkların önlenmesine, sosyal barışın sağlanmasına ve toplumda birlik ve beraberlik ruhunun güçlenmesine katkı sağlamıştır. Onun adaleti, her insan için evrensel bir örnek teşkil etmektedir.


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 96-97-98-99 Gezegen Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!