8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87 Hecce Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85, 86, 87


8. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 82, 83, 84, 85, 86, 87 Cevapları, bu sayfalarda yer alan etkinlikler ve soruların çözümleriyle öğrencilere yol gösterir. Bu sayfalardaki alıştırmalar, dil bilgisi, yazım kuralları ve metin yorumlama konularını kapsar. Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları, öğrencilerin 2. üniteye dair kazanımlarını gözden geçirmelerine ve eksiklerini tamamlamalarına yardımcı olur.


“8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87 Hecce Yayıncılık”

Forum MEB 8. Sınıf Türkçe Hecce Yayınları Ders Kitabı, MEB müfredatına uygun bir şekilde hazırlanmış olup, öğrencilerin okuma, yazma ve anlama becerilerini geliştirmeyi hedefler. 8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87 Hecce Yayıncılık sayfalarında ise öğrenciler, metin analizleri, dil bilgisi soruları ve yazma çalışmalarıyla Türkçeyi daha etkin kullanma fırsatı bulurlar.


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87


KUŞ BAKIŞI

Acıkmış bir martının sana doğru bakışı değil, muhabbet kuşunun bakışı da değil. Iııh, omzuna konmak isteyen bir papağanın bakışından da söz etmiyorum. Yüksek bir yerden aşağıya doğru bütün genişliği içine alabilecek şekilde bakmaya “kuş bakışı” denir. Bir yerin kuş bakışı görünüşünün kâğıt üzerine kabaca çizimine “kroki” adı verilir. Yakın çevremizi kâğıt üzerinde gösterebilmek için kroki ve plandan yararlanırız. Okulumuzun, evimizin, sokağımızın, mahallemizin ya da semtimizin, kuş bakışı görüşünün küçültülerek, ölçüsüz olarak düzlem üzerine çizilmesine, kroki denir.

Krokide geometrik şekiller, semboller ve çizgiler kullanabiliriz. Kroki, günlük yaşantımızda çok sık kullandığımız çizimdir. Bu çizimler, ana hatlarıyla ölçmeden yapılır. Krokiye ölçek konulmaz. Uzunluklar göz kararı belirtilir. Önemli yerler şematik olarak gösterilir. Krokinin çizildiği kâğıdın bir köşesine kuzey- güney doğrultusunu gösteren bir ok konulur. Kroki, okulumuzun çevresini, mahallemizi, köyümüzü tanımada yardımcı olur.

Ayrıca aradığımız bir adresi bulmak için de krokiden yararlanırız. Bir arkadaşımıza evimizin yerini basit bir kroki çizerek tarif edebiliriz. Sınıfımızın, okul bahçesinin, odamızın ve sokağımızın durumunu da kroki ile gösterebiliriz.(…)

Asena MERİÇ
Gökyüzü Şarkı Söyler mi?
(Kısaltılmıştır.)


Soru : Aşağıdaki soruları “Kuş Bakışı” adlı metne göre cevaplayınız.


1. Kuş bakışı ve kroki nedir? 


Cevap :

Kuş bakışı, yüksek bir yerden aşağıya doğru geniş bir alanı görebilecek şekilde bakmaya denir. Bir yerin kuş bakışı görünüşünün kağıt üzerine kabaca çizimine ise kroki adı verilir.


2. Krokilerden nasıl yararlanabiliriz? 


Cevap :

Krokiler, okulumuzun, evimizin, sokağımızın veya mahallemizin kuş bakışı görünüşünü göstermek için kullanılır. Ayrıca, bir adresi tarif ederken de krokiden yararlanabiliriz.


3. Kroki çizerken hangi şekiller kullanılabilir? 


Cevap :

Kroki çizerken geometrik şekiller, semboller ve çizgiler kullanılabilir. Önemli yerler şematik olarak gösterilir ve uzunluklar göz kararı belirtilir.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümleleri, harf ile verilen düşünceyi geliştirme yollarıyla eşleştirerek harfleri yay ayraçların içine yazınız.


Cevap :

  • (d) Tanımlamaİsmin önüne gelerek onu niteleyen veya belirten sözcüklere sıfat denir.
  • (c) ÖrneklemeTürkçemize sahip çıkan birçok şairimiz var: Yunus Emre, Ziya Gökalp, Ömer Seyfettin vb.
  • (b) KarşılaştırmaÖmer Seyfettin olay hikâyesi, Sait Faik Abasıyanık ise durum hikâyesi yazmıştır.
  • (ç) Tanık göstermeCemil Meriç’in “Kitap, zekâyı kibarlaştırır.” cümlesi.
  • (a) Sayısal verilerden yararlanma2021 yılı verilerine göre Türkiye’nin okuma oranının 180 ülke arasında 140. sırada olduğu açıklandı.

Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini yazınız.


Cevap :

  • Dün akşam misafirliğe gitti oysaki bizi sinemaya götürecekti.
  • Yirmi beş yıllık mesleğim sona erdi başka bir deyişle emekli oldum.
  • Ankara’dan dönmeden önce son olarak kitapçılara uğrayacağım.
  • Konuşmama ilk olarak kendimi tanıtmakla başlayacağım.
  • Çiçekleri severim özellikle kır çiçeklerini.

Soru : Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.


1. Gözyaşları gibi ulu dağlardan
Enginden engine çağlayan sular
Derin derin derelerden dönerek
Arayıp aslını ağlayan sular.

Altı çizili dizede başvurulan söz sanatı aşağıdakilerden hangisidir?


A) Abartma B) Benzetme C) Kişileştirme D) Konuşturma

CevapC) Kişileştirme


2. Kayalar arasındaki dik ve dar bir patikadan inince Kızılkeçili deresiyle karşılaştık. İki sırtın birleştiği dar boğazda kayadan kayaya atlayarak köpüren sular, kulakları dolduran büyük bir gürültü çıkarıyordu. Suyun kenarındaki dar yolda, çok kere taştan taşa atlayarak yürümeye başladık. Kâh derenin kıyısına iniyor, kâh tekrar sırta tırmanarak beyaz köpüklü çağlayanlara yüksekten bakıyorduk.

Bu parçada kullanılan anlatım biçimleri hangileridir?


A) Açıklama-Tartışma B) Betimleme-Öyküleme C) Tartışma-Betimleme D) Öyküleme-Açıklama

Cevap B) Betimleme-Öyküleme


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları


3. Dünya üzerinde ne kadar insan varsa o kadar da kişilik vardır. Nasıl her insanın dış görünüşü farklıysa iç dünyası ve kişiliği de farklıdır. Aynı durum iki kardeş arasında da gözlenebilir. Kardeşimde her zaman mantık ön plandadır. Herhangi bir konuda karar vermeden önce uzun uzun düşünür. Ben ise sabırsız yapımdan dolayı hemen karar veririm ve genellikle de hata yaparım.

Bu parçada kullanılan düşünceyi geliştirme yolu aşağıdakilerden hangisidir?


A) Benzetme B) Örnekleme C) Tanık gösterme D) Tanımlam

Cevap : B) Örnekleme 


4. Sinema da tiyatro gibi sanatın bir türüdür. Ancak sinemanın izleyicisi, tiyatro izleyicisinden daha fazladır. Bunun nedeni sinemanın olanaklarının daha geniş olmasıdır. Sinemada uçsuz bucaksız çöller, balta girmemiş ormanlar, dağ zirveleri… gözünüzün önüne serilir.

Bu parçada karşılaştırılan kavramlar, aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir?


A) Göller-ormanlar B) Sinema-görsel sanatlar C) Ormanlar-dağlar D) Sinema-tiyatro

CevapD) Sinema-tiyatro


5. Batuhan Öğretmen, cümlenin ögeleri konusunu anlattıktan sonra öğrencilerine bir çalışma kâğıdı hazırlamıştır. Çalışma kâğıdını kontrol ederken bir öğrencisinin yanlış yaptığını belirlemiştir.

1. Bisiklet sürerken kelebeklerle yarışmıştık. ✔
2. Kapadokya gezisine katıldık. ✔
3. Bu sabah seni aradım. ✔
4. Bana ömrüm boyunca
unutamayacağım bir masal anlattı. ✔

Öğrenci, kaç numaralı cümlenin ögesini yanlış bulmuştur?


A) 1 B) 2 C) 3 D) 4

Cevap D) 4


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları


6. “Ben atımdan inerek bu ihtiyarın elini öptüm.” cümlesinde bulunmayan öge, aşağıdakilerden hangisidir?


A) Dolaylı tümleç B) Nesne C) Özne D) Zarf tümleci

CevapA) Dolaylı tümleç 


7. “Limana girdiğimiz vakit, şehre çıkmak isteyen yolcuların kâğıtlarına bakmak için birkaç subay geldi.” cümlesinin öznesi, aşağıdakilerden hangisidir?


A) Limana girdiğimiz vakit
B) Kâğıtlarına bakmak için
C) Şehri çıkmak isteyen yolcular
D) Birkaç subay

CevapD) Birkaç subay


8. Osman Hamdi Bey’in “İstanbul Hanımefendisi” tablosu, Avusturya’nın başkenti Viyana’da açık artırmayla satıldı.

Yukarıdaki cümleyi ögelerine ayıran öğrenciler öge dizilimini labirente yerleştireceklerdir. Öge dizilimini doğru yapan öğrenci kimdir?


A) Ayşe B) Emrah C) Gizem D) İrem

Cevap : D) İrem


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


9. “Üç tarafı ambarlı büyük kilerin tavanına kancalı büyük çiviler takılmıştı.” cümlesinin ögeleri, aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir?


A) Dolaylı tümleç-nesne-yüklem
B) Dolaylı tümleç-özne-yüklem
C) Özne-dolaylı tümleç-nesne-yüklem
D) Zarf tümleci-özne-yüklem

CevapC) Özne-dolaylı tümleç-nesne-yüklem


DEPREM SONRASINDA YAPILACAKLAR

Güvenli bir yer bulun.
Sağlığınızı kontrol edin.
Bulunduğunuz yerin hasar kontrolünü yaptırın.
Küçük yangınlara müdahale edin.
Acil çıkış yollarının güvenli olup olmadığını kontrol edin.
İhtiyacı olanlara ilk yardım uygulayın.
Afet çantanızı yanınıza alarak bina dışı toplanma alanına gidin.
Artçı sarsıntı olma ihtimaline karşı en az 48 saat eve girmeyin, güvenli bir yerde bekleyin.

10. Verilen broşüre göre deprem sonrasındaki hangi davranışımız yanlış olur?


A) Deprem sonrasında küçük de olsa yangın çıkmışsa müdahale etmem, itfaiyeyi ararım.
B) İhtiyacı olanlara ilk yardım uygularım.
C) Afet çantasını yanıma alarak bina dışı toplanma alanına giderim.
D) Artçı sarsıntı olma ihtimaline karşı en az 48 saat eve girmem, güvenli bir yerde beklerim.

CevapA) Deprem sonrasında küçük de olsa yangın çıkmışsa müdahale etmem, itfaiyeyi ararım.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


Soru : Âşık Veysel’in “Orman yurdun temelidir / Nesillerin evvelidir / Her sanatın ilkeli’dir / Ormandaki varlığa bak” dörtlüğünden ve bu temada edindiğiniz bilgilerden yararlanarak doğa sevgisi konulu bir bilgilendirici metin yazınız. 


Cevap :

Doğa Sevgisi: Ormanların Önemi

Âşık Veysel’in “Orman yurdun temelidir” dizeleri, doğanın yaşamımızdaki vazgeçilmez yerini vurguluyor. Ormanlar, yalnızca bizim değil, nesiller boyu tüm canlıların yaşam kaynağıdır. Her sanatın, her becerinin kökeni doğaya dayanır. İnsanlar, doğadan ilham alarak yaşamlarını sürdürüyor, geliştirdikleri ürün ve teknolojilerle dünyaya katkıda bulunuyorlar.

Ormanlar, bize oksijen sağlayan, su kaynaklarımızı besleyen ve birçok canlıya ev sahipliği yapan ekosistemlerdir. Bu yüzden doğaya duyduğumuz sevgi ve saygı, aslında kendi varlığımıza olan saygıdır. Ormanları korumak, sürdürülebilir bir gelecek için en önemli adımlardan biridir. Doğaya verdiğimiz her zarar, uzun vadede bize olumsuz olarak döner. Doğaya sevgiyle yaklaşmak, onu korumak ve gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak hepimizin sorumluluğudur.

Unutmamalıyız ki, doğayı korudukça hem kendimizi hem de tüm canlıları korumuş oluruz.


“8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87 Hecce Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90-94-95-96-97 Hecce Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı Türk Plastik Sanatları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97


8. Sınıf Türkçe Kitabı Türk Plastik Sanatları Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97‘de yer alan Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı Türk Plastik Sanatları Metni etkinlikleri, öğrencilerin sanat alanındaki bilgilerini derinleştirmeye yöneliktir. Bu metin, Türk plastik sanatlarının tarihi ve önemi üzerine odaklanırken, 8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Kitabı içindeki etkinlikler, öğrencilerin araştırma yaparak sunum hazırlamalarını ve sanat eserlerini analiz etmelerini teşvik eder.


“8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-94-95-96-97 Hecce Yayıncılık”

Ayrıca, sayfa 92-97’deki etkinlikler, öğrencilere yaratıcı düşünme fırsatları sunar. Forum MEB 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları çerçevesinde, sayfa 94-95’teki karşılaştırmalar, sanat biçimlerini anlamalarına yardımcı olurken, sayfa 96-97’deki yazma etkinlikleri hayal güçlerini kullanmalarını sağlar. Böylece, 8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-94-95-96-97 Hecce Yayıncılık kapsamındaki etkinlikler, öğrencilerin sanata olan ilgilerini artırmakta ve yaratıcılıklarını geliştirmektedir.


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-94-95-96-97


Soru : Türk sanatları denilince aklınıza hangi sanat türleri geliyor? Bunlarla ilgili
bilgilerinizi sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Türk sanatları denilince aklıma gelen sanat türleri arasında hat sanatı, ebru sanatı, çini sanatı, tezhip, minyatür, kilim ve halı dokuma gibi geleneksel el sanatları bulunuyor.

  • Hat sanatı, Arap harfleriyle estetik yazı yazma sanatıdır. Özellikle Osmanlı döneminde çok gelişmiştir.
  • Ebru sanatı, suyun üzerinde özel boyalarla yapılan desenlerin kağıda aktarılmasıyla oluşur ve çok zarif bir görüntü sunar.
  • Çini sanatı, genellikle mimari yapıların süslemesinde kullanılan seramik işleme sanatıdır. İznik çinileri bu alanda çok ünlüdür.
  • Tezhip, el yazması kitapların kenarlarını altın ve diğer renkli boyalarla süsleme sanatıdır.
  • Minyatür, tarihî olayların ve günlük hayatın küçük, ayrıntılı resimlerle tasvir edilmesidir.
  • Kilim ve halı dokuma ise Türk kültürünün önemli bir parçası olan dokuma sanatlarıdır. Geleneksel motiflerle işlenen bu ürünler, hem sanatsal hem de işlevsel özellikler taşır.

Bu sanatlar, Türk kültürünün derinliğini ve estetik anlayışını yansıtır.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metindeki kullanımlarından hareketle aşağıdaki kelimeleri, anlamları ile eşleştiriniz.


Cevap :

  • musiki → e. Müzik
  • ehlîleştirme → ç. Evcilleştirme
  • hâlis → g. Saf
  • heybe → a. At, eşek vb. binek hayvanlarının eyeri üzerine geçirilen veya omuzda taşınan, içine öteberi koymaya yarayan, kilim veya halıdan yapılmış iki gözlü torba
  • figür → f. Resim ve heykel sanatlarında varlıkların biçimi
  • mabet → h. İçinde ibadet edilen yapı; tapınak, ibadethane
  • vakıf → b. Bir hizmetin gelecekte de yapılması için belli şartlarla ve resmî bir yolla ayrılarak bir topluluk veya bir kimse tarafından bırakılan mülk
  • tecessüs → c. Kendini ilgilendirmeyen şeyleri belli etmeden öğrenmeye çalışma

1. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Hayvan figürlü eserler hangi adla anılmaktadır?


Cevap : Hayvan figürlü eserler “hayvan üslubu” olarak anılmaktadır.


2. Türkler yerleşik hayata geçtiklerinde sanat anlayışlarında ne gibi bir değişiklik olmuştur?


Cevap : Türkler yerleşik hayata geçtiklerinde sanat anlayışlarında değişiklik olmuş, mimari eserlerde geometrik şekiller ve bitki motifleri daha çok kullanılmaya başlanmıştır.


3. Yazar neden tarihî eserleri korumanın vatanı korumak kadar önemli olduğunu söylemektedir?


Cevap : Yazar, tarihî eserlerin milletin geçmişini ve kültürel mirasını yansıttığını düşündüğü için onları korumanın vatanı korumak kadar önemli olduğunu söylemektedir.


4. Okuduğunuz metinden Türk plastik sanatları ile ilgili neler öğrendiniz? Açıklayınız.


Cevap : Türk plastik sanatlarında hayvan figürleri, geometrik şekiller ve bitki motiflerinin öne çıktığını, Türklerin yerleşik hayata geçişiyle sanat anlayışlarının değiştiğini ve mimari eserlerde daha fazla geometrik ve bitkisel süslemeler kullanıldığını öğrendim.


5. Millî Eğitim Temel Kanunu’nun, Türk kültür eserlerinin mana ve değerinin Türk milletinin bütün fertlerine öğretilmesini istemesinin nedeni ne olabilir? Düşüncelerinizi sözlü olarak ifade ediniz. 


Cevap : Millî Eğitim Temel Kanunu’nun bu isteğinin nedeni, kültürel mirasın korunarak gelecek nesillere aktarılması ve milletin tarihine ve kültürüne sahip çıkmasının sağlanması olabilir.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin Konusu: Türk plastik sanatlarının gelişimi ve tarihî eserlerin önemi.

Metnin Ana Fikri: Tarihî ve kültürel eserlerin korunması, bir milletin geçmişine sahip çıkmak ve geleceğe değerli bir miras bırakmak için çok önemlidir.


4. ETKİNLİK


Soru : Cümlelerin altını çizmek, kelimeleri koyu veya italik yazmak, renklendirmek, farklı punto ya da font kullanmak metindeki önemli bölümleri vurgulamak için başvurulan yöntemlerdir. Okuduğunuz metinde bazı cümleler koyu, bazıları ise altı çizili şekilde yazılmıştır.

Sizce bu bölümler dışında metindeki hangi bölümler koyu ya da altı çizili şekilde yazılmalıydı? Metnin üzerinde işaretleyerek gösteriniz.


Cevap :

İstanbul’da fetihten sonra Türklerin vücuda getirdikleri eski eserleri gören yerli, yabancı herkes, onlara hayran olmaktan kendini alamaz.

Türkler yerleşik medeniyete geçince, bu medeniyetin temeli olan katı maddeyi, taşı, tahtayı, camı, çiniyi daha büyük bir zevkle işlemişlerdir.


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümleleri ögelerine ayırınız.


Cevap :

  1. Bu eserlerden pek büyük bir kısmı yanmış, yıkılmış, kaybolmuş, yabancıya gitmiştir.
    • Özne: Bu eserlerden pek büyük bir kısmı
    • Yüklem: yanmış, yıkılmış, kaybolmuş, gitmiştir
    • Belirtili Nesne: yabancıya

  1. Her okulun Türk sanat eserlerinin resimlerini, planlarını, maketlerini gösteren müzeleri olmalıdır.
    • Özne: Her okulun Türk sanat eserlerinin resimlerini, planlarını, maketlerini gösteren müzeleri
    • Yüklem: olmalıdır

  1. Bu eserlerden hareket edilerek yeni yeni eserler vücuda getirilebilir.
    • Özne: Yeni yeni eserler
    • Yüklem: vücuda getirilebilir
    • Belirtili Nesne: bu eserlerden hareket edilerek

  1. Avrupalılar bizim eserlerimizdeki motifleri kullanarak modalar icat etmişlerdir.
    • Özne: Avrupalılar
    • Yüklem: icat etmişlerdir
    • Belirtili Nesne: modalar
    • Belirtili Nesne: motifleri
    • Zarf Tümleci: kullanarak

  1. Plastik sanat eserlerini incelemenin en pratik yolu onların benzerini yapmaktır.
    • Özne: Plastik sanat eserlerini incelemenin en pratik yolu
    • Yüklem: yapmaktır
    • Belirtili Nesne: onların benzerini

  1. En güzel sanat eseri modellerinin çoğaltılması da bir kültür çalışmasıdır.
    • Özne: En güzel sanat eseri modellerinin çoğaltılması
    • Yüklem: bir kültür çalışmasıdır

8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerden hangileri nesne almıştır? Cümlelerin nesnelerini yanlarına yazınız.


Cevap :

  • Malını yemesini bilmeyen zengin, her gün züğürttür. : malını
  • Akılsız başın cezasını ayak çeker. : cezasını
  • Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar. : doğru söyleyeni
  • Evdeki hesap çarşıya uymaz. : hesap
  • Burası yemek kokuyor. : yemek (Burada nesne bulunmamaktadır.)
  • İlkbaharda bitkiler yeşerir. : (Burada nesne bulunmamaktadır.)
  • Yalnızlığıma doğru yürüyorum. : yalnızlığıma
  • Size verdiğim etkinliği yapmalısınız. : etkinliği
  • Bu akşam şehre dönüyormuş. : (Burada nesne bulunmamaktadır.)

Soru : Cümledeki nesnelerin cümlenin anlamını nasıl etkilediğini aşağıya yazınız.


Cevap :

Cümledeki nesneler, cümlenin anlamını derinleştirir ve cümleye özgüllük katar.

  • Malını vurgulayarak, zenginlik ve züğürtlük arasındaki tezatı belirginleştirir.
  • Cezasını kullanarak, akılsızlıkla ilişkili bir sonuç ortaya koyar, ceza kavramını somutlaştırır.
  • Doğru söyleyeni kullanmak, gerçeğin toplumdaki karşılığını ve toplum normlarına meydan okuyan bir durumu ifade eder.
  • Hesap cümlede bir belirsizliği ifade ederek, genel bir durumu temsil eder.
  • Yalnızlığıma ifadesi, kişinin duygusal durumunu ifade ederek, yalnızlığın ağırlığını vurgular.
  • Etkinliği kelimesi, belirli bir görevi veya sorumluluğu ortaya koyarak, cümlenin aciliyetini artırır.

 


7. ETKİNLİK


a) Geziye gitti.
b) Geziye gidildi.

Soru : Yukarıdaki cümlelerde bulunan fiillerin altlarını çiziniz. Fiiller arasındaki farkı söyleyiniz. Hangi cümlede işi yapan bellidir? Söyleyiniz.


Cevap :

  • a) Geziye gitti. cümlesinde, altı çizili fiil gitti’dir. Bu cümlede işi yapan bellidir. “O (gitti)” ifadesi gizli özne olarak düşünülür. Yani, bu cümlede hareketi gerçekleştiren kişi açık ya da gizli olarak bilinir.
  • b) Geziye gidildi. cümlesinde altı çizili fiil gidildi’dir. Bu cümlede işi yapan belli değildir; edilgen bir yapı vardır. Yani, fiilin kim tarafından yapıldığı belirtilmemiştir.

Soru : Aşağıdaki fiilleri cümle içinde kullanınız.


Cevap :

  • yaz-: Her sabah günlüğüme bir şeyler yazarım.
  • sev-: O kitabı çok seviyor.
  • oku-: Bu hafta sonu yeni bir roman okuyacağım.
  • bil-: Bu konuyu çok iyi bilir.
  • bak-: Camdan dışarıya uzun uzun baktı.
  • başla-: Ders çalışmaya yarın erkenden başlayacağım.

8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


Soru : Aşağıdaki fiillerin kök ya da gövdelerine -(i)l veya -(i)n eklerinden birini ekleyerek cümle içinde kullanınız.


Cevap :

  • yaz-: Bu metin henüz yazılmadı.
  • sev-: O şarkı herkes tarafından çok sevildi.
  • oku-: Kitap kısa sürede okundu.
  • bil-: Bu konu herkes tarafından bilinir.
  • bak-: Çanta masanın üstüne dikkatlice bakıldı.
  • başla-: Projeye dün başlanıldı.

Soru : Fiiller ek aldıktan sonra cümlelerde anlam bakımından nasıl bir farklılık oluşmuştur? Aşağıya yazınız.


Cevap :

Fiiller, -il ve -in eklerini aldıklarında edilgen bir anlam kazanır. Yani, cümlede işin kimin tarafından yapıldığı belirtilmez, işin kendisi önem kazanır. Örneğin:

  • “yaz-“ fiili, “yazılmak” haline geldiğinde, yazma işini kimin yaptığı belirtilmez, sadece yazma eyleminin gerçekleştiği ifade edilir.
  • “sev-“ fiili, “sevilmek” haline geldiğinde, işin öznesi pasif duruma geçer ve sevme eyleminin başkası tarafından yapıldığı belirtilir.

Bu ekler, fiillerin anlamını edilgen hale getirir ve işi yapanın önemli olmadığı bir vurgu oluşturur.


8. ETKİNLİK


Soru : Sınıfınızda “tarihî eserlerimizi korumak” konulu bir konuşma yapınız.

Konuşmanızda yaratıcı konuşma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için bir önceki arkadaşınızın anlattıklarını dikkatlice dinleyiniz. Arkadaşlarınızın söylediklerinden hareketle konuşarak konuya farklı bir bakış açısı geliştirerek konuşmanızı tamamlayınız. Konuşmalarınızda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz.


Cevap :

Değerli arkadaşlar, bugün tarihî eserlerimizi korumanın öneminden bahsedeceğim. Hepimizin bildiği gibi, tarihî eserler geçmişin izlerini taşır ve bizlere kültürümüzün, tarihimizin mirasını sunar. Ancak bu eserlerin korunması yalnızca estetik bir zorunluluk değil, aynı zamanda kimliğimizin ve geleceğimizin korunması anlamına gelir. Bir önceki konuşmada arkadaşım, tarihî eserlerin korunmasının vatanseverlik olduğunu vurguladı. Ben de bunu farklı bir açıdan ele almak istiyorum.

Düşünün, gelecekte bizden sonra gelen nesiller, tarihî eserlerimiz sayesinde geçmişimizi öğrenebilecekler. Ancak bu eserler tahrip olur ya da yok olursa, geçmişimizi nasıl anlatacağız? Eserler sadece taş ve duvar değil, onların ardında yatan hikâyeler bizim kültürel zenginliğimizdir. Yani biz, bu eserleri koruyarak hem geçmişi geleceğe taşıyor hem de kimliğimizi kaybetmeden varlığımızı sürdürüyoruz.

Tarihî eserleri korumak için ne yapmalıyız? İlk olarak, bilinçli olmalı ve çevremize bu bilinci aşılamalıyız. Tarihî mekanlarda dikkatli davranmalı, zarar vermemeliyiz. Ayrıca, devletin ve özel kuruluşların da bu konuda daha fazla sorumluluk üstlenmesini sağlamalıyız. Bizim görevimiz sadece korumak değil, aynı zamanda bu mirası gelecek kuşaklara sağlıklı bir şekilde aktarmaktır.


9. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metindeki yazarın “Vatan çıplak topraktan ibaret değildir. Bir milletin asıl vatanı yarattığı kültür eserleridir.” sözünden hareketle defterinize “kelime ve kavram havuzundan seçerek yazma” yöntemini kullanarak hikâye edici veya bilgilendirici bir metin yazınız.

Bu amaçla konuyla ilgili aklınıza gelen kelime ve kelime gruplarını kâğıtlara yazınız. Arkadaşlarınızın yazdığı kâğıtlarla kendi kâğıtlarınızı bir masada toplayarak kavram havuzu oluşturunuz. Metninizi oluşturduğunuz kavram havuzundan yararlanarak yazınız. Metninizi gözden geçirirken varsa metninizdeki yazım, noktalama hatalarını ve anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Vatan çıplak topraktan ibaret değildir. Bir milletin asıl vatanı yarattığı kültür eserleridir. Bu cümle bana büyük bir sorumluluk duygusu veriyor. Düşünsenize, bir milletin gerçek mirası sadece toprak değil, yüzyıllar boyunca yaratılmış kültürel ve sanatsal eserlerdir. Bu eserler, bizden önce yaşayan insanların hayallerini, inançlarını ve yaşam biçimlerini yansıtır.

Bugün, şehirlerimizin çeşitli yerlerinde tarihî yapılar, köprüler ve camiler görüyoruz. Ancak bu eserlerin ne kadar önemli olduğunu gerçekten biliyor muyuz? Geçmişte atalarımızın elleriyle işlediği, günümüze kadar gelen bu eserler sadece fiziksel varlıklar değil; aynı zamanda kültürümüzün en değerli parçalarıdır. Bu nedenle onları korumak, geleceğe bir iz bırakmak anlamına gelir. Eğer bu eserleri kaybedersek, kültürel hafızamızın bir parçasını da kaybederiz.

Kavram Havuzu: Vatan, kültür, tarih, eser, koruma, miras, sorumluluk, gelecek, bilinç, kimlik, sanat.

Bu kelimelerden yola çıkarak, tarihî eserlerin korunmasının yalnızca bir görev değil, bir mirasın korunması olduğunu anlatan bir metin yazılabilir. Bu eserleri koruyarak aslında kendimizi ve milletimizin geleceğini koruduğumuzu unutmamalıyız.


“8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90-94-95-96-97 Hecce Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52-56-57-58-59 Hecce Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı Kızıl Renkli Komşumuz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59


8. Sınıf Türkçe Kitabı Kızıl Renkli Komşumuz Metni Etkinlik Cevapları


Ortaokul öğrencileri, Türkçe derslerinde başarılı olmak için çeşitli kaynaklardan yararlanabilirler. “8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 Cevapları” bu kaynaklar arasında oldukça faydalıdır. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin dil bilgisi becerilerini geliştirmelerine ve okuma-anlama yeteneklerini artırmalarına yardımcı olur. Ayrıca, “8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Kitabı”, öğrencilere zengin bir edebi içerik sunarak yazılı anlatım becerilerini güçlendirir.


“8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 52-56-57-58-59 Hecce Yayıncılık”

Diğer yandan, “Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı Kızıl Renkli Komşumuz Metni Etkinlik Cevapları”, belirli metinler üzerinden çalışarak öğrencilere derinlemesine anlama sağlar. “İmam Hatip Ortaokulu 8. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları”, öğrencilerin derslerde edindikleri bilgileri pekiştirmelerine yardımcı olur. Ayrıca, “Forum MEB 8. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları”, farklı bakış açıları kazandırarak konulara dair zenginleştirici içerikler sunar. Son olarak, “8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 52-56-57-58-59 Hecce Yayıncılık” bölümleri, derslerde uygulanan aktivitelerle birlikte evde yapılacak alıştırmalar için önemli bir kaynak niteliği taşır.


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 52-55-56-57-58-59


Soru : “Uzay” kavramı ile ilgili bir araştırma yapınız. Yaptığınız araştırmadan yararlanarak gök bilimi hakkındaki bilgilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Uzay, Dünya’nın atmosferinin dışında kalan ve sonsuz gibi görünen büyük bir boşluktur. İçinde milyarlarca yıldız, gezegen, galaksi ve diğer gök cisimleri barınır. Bu geniş boşluk, insanlık için uzun yıllar boyunca büyük bir merak konusu olmuştur. Uzayı inceleyen bilim dalına ise gök bilimi ya da astronomi denir. Astronomi, yıldızlar, gezegenler, uydular, kuyruklu yıldızlar, karadelikler gibi gök cisimlerini ve evrenin genel yapısını inceleyen bir bilim dalıdır.

Gök bilimciler, teleskoplar ve uydular gibi teknolojiler yardımıyla bu cisimleri gözlemleyerek onların hareketlerini, yapılarını ve nasıl oluşup yok olduklarını araştırırlar. Örneğin, Güneş Sistemi’nde yer alan gezegenlerin Güneş etrafında döndüğünü ve her gezegenin farklı bir atmosfer ve yapıya sahip olduğunu öğrenmiş bulunuyoruz. Ayrıca astronomi, evrenin genişlemekte olduğunu ve galaksilerin birbirinden uzaklaştığını da ortaya koymuştur.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Harfleri karışık verilen kelime veya kelime gruplarını sözlük anlamından da yararlanarak yazınız.


Cevap :

Gök Bilimi : Sözlük Anlamı: Gök bilimiyle uğraşan bilgin; yıldız bilimci, astronom.

Gözlemevi : Sözlük Anlamı: Gök gözlemleri yapan, gök cisimlerini ve olaylarını inceleyen yer; rasathane.

Kutup : Sözlük Anlamı: Yer yuvarlağının, Ekvator’dan en uzak olan yer ekseninin geçtiği varsayılan iki noktasından her biri.

Buzul : Sözlük Anlamı: Kutup bölgelerinde veya daimî kar sınırının üzerindeki yükseltilerde bulunan buz kütlesi.

Atmosfer : Sözlük Anlamı: Yeri veya herhangi bir gök cismini saran gaz tabakası.


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Avrupa ve Amerika’daki Mars tutkusu nasıl başlamıştır? 


Cevap : Giovanni Schiaparelli’nin Mars yüzeyindeki vadi sistemini yanlış yorumlamasıyla Mars’ta akıllı canlıların olduğu düşünülmüş ve bu, büyük bir Mars tutkusu başlatmıştır.


2. Mars’a yapılan ilk uçuş sonrasında gezegen hakkında hangi bilgilere ulaşılmıştır? 


Cevap : Mars’ın yüzeyinde devasa çarpışma izleri, yanardağlar ve kanyonlar olduğu görülmüş, atmosferinin ince ve yaşam için elverişsiz olduğu anlaşılmıştır.


3. Mars’ta canlıların yaşayıp yaşamadığını tespit etmek için nasıl bir araştırma yapılmıştır? 


Cevap : Viking 1 ve 2 araçlarıyla Mars toprağı ve atmosferi incelenmiş, canlı izine rastlanmamıştır.


4. Bilim insanları, neden Mars’ta yaşam olabileceğini düşünmüş?


Cevap : Mars’ta bir zamanlar su bulunduğunu düşündüren ipuçları bulunmuştur.


5. 18. yüzyılın sonlarında Mars ile ilgili ortaya atılan varsayımlar nelerdir?


Cevap : Mars’ta akıllı canlıların yaşadığı ve bu canlıların kanallar inşa ettiği varsayılmıştır.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu: Mars keşifleri ve Mars’taki yaşam ihtimali.

Ana fikir: Mars, bilimsel çalışmalarla keşfedilmesine rağmen, yaşam barındırma ihtimali hâlâ araştırılmaktadır.


4. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinde yazar düşünceyi geliştirme yollarından (tanımlama, örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma, sayısal verilerden yararlanma, benzetme) hangisini ya da hangilerini kullanmıştır? Nedenleriyle birlikte yazınız.


Cevap : Yazar, örneklendirme ve sayısal verilerden yararlanma yollarını kullanmıştır. Örneklendirme ile bilimsel keşifler anlatılmış, sayısal veriler ise Mars uçuşlarıyla ilgili bilgi vermek için kullanılmıştır.


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki fotoğrafları inceleyiniz. Fotoğraflarla ilgili soruları cevaplayınız.


1. Fotoğraflarda neler görüyorsunuz? 


Cevap : Uzay, kara delik ve astronot görüyorum.


2. Fotoğrafları gördüğünüzde neler düşündünüz? 


Cevap : Evrenin sonsuz ve eşsiz olduğunu düşündük.


3. Fotoğrafların sizi etkileyen yönleri nelerdir? 


Cevap : İnsanların evrende ne kadar küçük olduğu beni etkiledi. 


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloyu inceleyiniz. Tabloyla ilgili verilen soruları cevaplayınız.


1. Dünya’nın Güneş’e olan uzaklığı kaç milyon kilometredir? 


Cevap : Dünya’nın Güneş’e olan uzaklığı 150 milyon kilometredir.


2. Uydusu olmayan gezegenler hangileridir? 


Cevap : Uydusu olmayan gezegenler Merkür, Venüs, Mars’tır.


3. Güneş’e en uzak olan gezegen hangisidir? 


Cevap : Güneş’e en uzak olan gezegen Neptün’dür.


4. 5’ten az uydusu olan gezegenleri yazınız. 


Cevap : 5’ten az uydusu olan gezegen Merkür, Venüs , Dünya  ve Mars’tır.


5. Uydusu en fazla olan gezegen hangisidir? 


Cevap : Uydusu en fazla olan gezegen Satürn’dür.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Sınıfınızda “uzay” konulu bir konuşma yapınız.

Konuşmanızda güdümlü konuşma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için sizden önce konuşan arkadaşlarınızın anlattıklarını dikkatlice dinleyiniz. Arkadaşlarınızın anlattıklarından yararlanarak konuyla ilgili olay, durum veya kişilere yeni bir bakış açısıyla bakılmasını sağlayınız. Konuşmalarınızda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz.


Cevap :

Değerli arkadaşlar, bugün uzayla ilgili bazı önemli noktaları sizlerle paylaşmak istiyorum. Uzay, sadece yıldızlar, gezegenler ve gök cisimleriyle sınırlı olmayan, aynı zamanda insanlık için büyük bir keşif ve merak alanıdır. Hepimiz biliyoruz ki, uzay bilimi sayesinde yeni gezegenler keşfediliyor ve evrenin derinlikleri daha fazla anlaşılıyor. Arkadaşlarımızın konuşmalarında Mars’a yapılan yolculuklardan ve suyun yaşam için ne kadar önemli olduğundan bahsedildi. Ben de bu konuya farklı bir açıdan yaklaşmak istiyorum.

Mars’ta yaşam olup olmadığı konusu bizi heyecanlandırsa da aslında uzayda su bulunması, sadece Mars ile sınırlı değil. Diğer gezegenlerde de su izlerine rastlanabilir ve bu, gelecekte insanların başka gezegenlerde yaşam sürdürebileceği anlamına gelir. Bu yüzden, uzay araştırmaları sadece bilim insanları için değil, hepimiz için büyük bir öneme sahip.

Konuşmalarımızda da belirtildiği gibi, gelecekte uzaya olan ilgi artarak devam edecek. Ancak burada önemli olan, dilimize henüz yerleşmemiş yabancı kelimeler yerine, Türkçe karşılıklarını kullanmaya özen göstermemizdir. Bu da dilimize sahip çıkmak adına önemli bir adımdır. Teşekkür ederim.


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki yönergelere uyarak “uzay” kavramıyla ilgili bilgilendirici bir metin yazınız. Yazacağınız metnin konusunu belirleyerek aşağıya yazınız.


• Yazacağınız metnin konusunu belirleyerek aşağıya yazınız.

Cevap : Uzayın insanlık için önemi ve keşiflerin gelecekteki etkileri.

• Yazacağınız metnin ana fikrini belirleyerek aşağıya yazınız.

Cevap : Uzay keşifleri, hem bilimsel gelişmeler hem de insanlığın gelecekteki yaşam koşulları açısından büyük önem taşımaktadır.

• Belirlediğiniz konu ve ana fikre göre yazacağınız metnin giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinin taslağını aşağıya yazınız.

Cevap :

Giriş Bölümü Taslağı:
Uzay, insanlık tarihi boyunca merak edilen bir alan olmuştur. Gözle görülemeyen galaksiler, yıldızlar ve gezegenler, insanoğlunu uzay araştırmalarına yönlendirmiştir. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte uzay hakkında daha fazla bilgi edinilmeye başlanmıştır.

Gelişme Bölümü Taslağı:
Uzay araştırmaları, bilimsel gelişmelerin en büyük itici gücü olmuştur. Mars’a yapılan yolculuklar ve suyun izlerinin bulunması, insanlık için yeni yaşam alanlarının araştırılmasına olanak sağlamıştır. Ayrıca, uzayda keşfedilen yeni gezegenler ve teknolojik gelişmeler, gelecekte uzayda koloniler kurma hayalini mümkün kılabilir.

Sonuç Bölümü Taslağı:
Uzayın keşfi, insanlığın sınırlarını genişletmektedir. Gelecek yıllarda yapılacak çalışmalarla, uzay hakkında daha fazla bilgi edinilecek ve belki de başka gezegenlerde yaşam bulunacaktır. Uzay, sadece bir merak alanı değil, aynı zamanda insanlığın geleceğini şekillendiren bir bilim dalıdır.


“8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52-56-57-58-59 Hecce Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 60-62-63-64-65 Hecce Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı Ağaçlar Al Giydi Kuşlar Dillendi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65


8. Sınıf Türkçe Kitabı Ağaçlar Al Giydi Kuşlar Dillendi Metni Etkinlik Cevapları


Ortaokul 8. sınıf öğrencileri, Türkçe derslerinde etkinlikleri başarıyla tamamlamak için çeşitli kaynaklardan yardım alabilirler. “8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65 Cevapları”, bu sayfalardaki soruların ve etkinliklerin doğru anlaşılmasına katkı sağlar. Özellikle “Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı Ağaçlar Al Giydi Kuşlar Dillendi Metni Etkinlik Cevapları”, metinle ilgili analiz yaparak öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerini güçlendiren önemli bir kaynaktır.


“8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 60-62-63-64-65 Hecce Yayıncılık”

“İmam Hatip Ortaokulu 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları” da öğrencilerin ders içeriklerini pekiştirmelerine yardımcı olur. Aynı şekilde, “8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 60-62-63-64-65 Hecce Yayıncılık”, özellikle bu sayfalardaki etkinlikler ve sorular üzerinde yoğunlaşarak, öğrencilere sınav ve ödevlerinde yol gösterici olmaktadır.


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65


Soru : Kendinizi hangi mevsimde daha mutlu hissediyorsunuz? Neden? Anlatınız.


Cevap :

Kendimi en mutlu hissettiğim mevsim bahardır. Çünkü doğanın uyanışı, ağaçların çiçek açması ve kuşların cıvıldaması bana huzur verir.

Havanın ne çok soğuk ne de çok sıcak olması, dışarıda daha fazla vakit geçirmeme olanak sağlar. Ayrıca bahar, yeni başlangıçları ve tazelenmeyi simgeler, bu da bana enerji ve mutluluk verir.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz şiirdeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Şiirdeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Kelime/Kelime Grubu:

  1. Kuğul
    Tahminî Anlamı: Güzel, melodik ses çıkarma
    Cümlem: Kuğul ötüşüyle sabahları neşelendiriyorlar.

Kelime/Kelime Grubu:
2. Mevce
Tahminî Anlamı: Hareketlenme, canlanma
Cümlem: Baharın gelişiyle toprak mevce geldi, yeşillendi.

Kelime/Kelime Grubu:
3. Meleşir
Tahminî Anlamı: Koyun ve kuzuların çıkardığı ses
Cümlem: Çayırda kuzular meleşir durur.

Kelime/Kelime Grubu:
4. Körpe
Tahminî Anlamı: Taze, genç
Cümlem: Bahçedeki körpe sebzeler büyümeye başladı.

Kelime/Kelime Grubu:
5. Ziyade
Tahminî Anlamı: Fazla, çok
Cümlem: Bahçedeki meyve ağaçlarının bu yılki verimi ziyade oldu.

Kelime/Kelime Grubu:
6. Sıla
Tahminî Anlamı: Memleket
Cümlem: Gurbetteyken sıla özlemi ağır gelir insana.

Kelime/Kelime Grubu:
7. Karar
Tahminî Anlamı: Sükunet, sabır
Cümlem: Beklerken sabrım ve kararım kalmadı.

Kelime/Kelime Grubu:
8. Turna
Tahminî Anlamı: Bir kuş türü, haberci
Cümlem: Turnalar gökyüzünde süzülerek geçti.

Kelime/Kelime Grubu:
9. Çiğdem
Tahminî Anlamı: Baharda açan bir çiçek türü
Cümlem: Dağda ilk açan çiçeklerden biri çiğdemdir.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.


1. Bahar mevsiminde doğada hangi değişiklikler olmuştur? 


Cevap : Ağaçlar çiçek açmış, kuşlar ötmeye başlamış, toprak canlanmış, koyunlar ve kuzular meleşmiştir.


2. Şairin turnalardan memleketine selam göndermesinin sebebi sizce ne olabilir? 


Cevap : Şair, memleket hasreti çektiği için turnalardan memleketine selam göndermektedir.


3. Şair neden üzgündür? 


Cevap : Şair, sılasına yani memleketine olan özlemden dolayı üzgündür.


4. “Ağaçlar al giydi kuşlar dillendi.” dizesiyle şairin anlatmak istediği nedir? 


Cevap : Şair, baharın gelişiyle doğanın canlandığını, ağaçların çiçek açtığını ve kuşların neşeyle öttüğünü anlatmak istemiştir.


5. Şair “Mektup yok sıladan dağlar kar mıdır/ Kuşlar eşin bulmuş ilkbahar mıdır” sorularına bir cevap beklemekte midir? Neden? 


Cevap : Şair bu sorulara bir cevap beklememektedir. Memleket hasretiyle içinden gelen duyguları dile getirmektedir.


3. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Şiirin Konusu: Bahar mevsiminde doğanın canlanması ve memleket özlemi.

Ana Duygu: Memleket özlemi ve baharın gelişiyle duyulan hüzün ve umut.


4. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz şiire uygun yeni başlıklar bularak bu başlıkları aşağıya yazınız.


Cevap :

Okuduğunuz şiire uygun başlıklar:

  • Baharın Gelişi ve Memleket Özlemi
  • Ada’nın Çiçekleri
  • Turnaların Selamı

5. ETKİNLİK


Soru : Şiirde geçen söz sanatlarını ve bu söz sanatlarının bulunduğu dizeyi aşağıya yazınız.


Cevap :

Söz Sanatları ve Bulunduğu Dizeler:

  1. Teşhis (Kişileştirme):
    “Ağaçlar al giydi kuşlar dillendi.” – Ağaçlara ve kuşlara insan özellikleri verilmiştir.
  2. İstiare (Eğretileme):
    “Toprak mevce geldi” – Toprağın canlanması, insan hareketi gibi ifade edilmiştir.
  3. Mübalağa (Abartma):
    “Yâr elinden yaralarım ziyade” – Yaraların çok olduğu abartılı bir şekilde anlatılmıştır.

8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Sınıfınızda “mevsim değişikliklerinin insanlar üzerindeki etkileri” konulu bir tartışma düzenleyiniz.

Tartışma sırasında düşüncelerinizi ifade ederken arkadaşlarınıza karşı saygı ve anlayış içerisinde olmaya, onların sözünü kesmemeye, konu dışına çıkmadan konuşmaya özen gösteriniz. Tartışmanın ardından aşağıda verilen değerlendirme formunu doldurunuz.


Cevap :

Tartışma sırasında, mevsim değişikliklerinin insanlar üzerindeki etkilerinden bahsederken, her bireyin farklı tepkiler verdiğini belirttim.

Bazı insanlar kış mevsiminde daha enerjik ve huzurlu hissederken, bazıları yaz mevsiminde daha mutlu olabilir. Arkadaşlarımın düşüncelerine saygı gösterdim ve sözlerini kesmeden dinledim.

Herkesin görüşünü dikkate alarak kendi fikirlerimi konu dışına çıkmadan ifade ettim ve farklı bakış açılarından öğrenmeye çalıştım.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Bir sonraki sayfaya hayal gücünüzü kullanarak “mevsim değişikliklerinin canlılar
üzerindeki etkileri” konulu hikâye edici (masal, fabl, hikâye vb.) bir metin yazınız.

Metni yazarken “oysaki, başka bir deyişle, özellikle, ilk olarak, son olarak” gibi geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanınız. Metniniz için uygun bir başlık belirleyiniz.


Cevap :

Bir zamanlar ormanda yaşayan hayvanlar, mevsim değişiklikleriyle nasıl başa çıkacaklarını çok iyi bilirlerdi. İlk olarak, sonbaharın gelişiyle sincaplar, kışa hazırlık olarak yiyeceklerini toplardı.

Kış geldiğinde, ayılar kış uykusuna yatar ve bahar uyanana kadar dinlenirlerdi. Oysaki kuşlar, soğuk havalardan korunmak için göç ederlerdi.

İlkbahar geldiğinde ise, bütün orman canlanır, hayvanlar yiyecek bulmak için dışarı çıkardı. Böylece mevsim değişiklikleri her bir canlı için yeni bir başlangıcı simgelerdi.


“8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 60-62-63-64-65 Hecce Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 66-70-71-72-73-74 Hecce Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı Beyaz Diş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74


8. Sınıf Türkçe Kitabı Beyaz Diş Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 Cevapları”, öğrencilerin Türkçe dersinde işledikleri konuları daha iyi kavramalarına yardımcı olur. Özellikle “Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Kitabı Beyaz Diş Metni Etkinlik Cevapları”, Jack London’ın ünlü eserine dair analizler yapmayı teşvik ederek metin anlama becerilerini geliştirir. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilere derinlemesine düşünme imkânı sunar.


“8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 66-70-71-72-73-74 Hecce Yayıncılık”

“İmam Hatip Ortaokulu 8. Sınıf Türkçe Kitabı” ve Forum MEB sitesi 8. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları, İmam Hatip Ortaokulu öğrencilerine özgü içerikleriyle farklı ders müfredatlarını destekler. Aynı zamanda, “8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 66-70-71-72-73-74 Hecce Yayıncılık”, Hecce Yayıncılık’ın sunduğu zengin içeriğiyle Türkçe dersinde başarıyı artırmak için önemli bir kaynaktır.


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 66-70-71-72-73-74


Soru : Vahşi hayvanların ehlîleştirilmesiyle ilgili bir araştırma yapınız. Araştırma
sonucunda edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Vahşi hayvanların ehlîleştirilmesi, insanlarla etkileşim kurabilen ve belirli özellikler taşıyan hayvanların seçilmesiyle başlar. Bu süreç üç ana aşamada gerçekleşir:

  1. Eğitim: Vahşi hayvanlar, insanlarla iletişim kurmayı öğrenir ve olumlu pekiştirme yöntemleriyle eğitilir.
  2. Sosyalizasyon: Hayvanlar, farklı insanlarla tanışarak sosyal beceriler geliştirir.
  3. Bağlılık: Zamanla hayvanlar, insanlara duygusal bağ kurar.

Ehlîleştirme, tarımda ve evcil hayvan olarak faydalar sağlar, ancak hayvanların refahını korumak da önemlidir.


Soru : Metni göz atarak okuma stratejisine uygun olarak okuyunuz. Bunun için öncelikle metnin başlığına, türüne ve görsellerine bakarak metni değerlendiriniz.


Cevap :

Metnin başlığı ve görselleri, bir doğa olayı ya da hayatta kalma mücadelesine odaklandığını ima ediyor. Türü muhtemelen bir macera hikayesi veya öyküsü şeklinde görünüyor.


Soru : Bu yöntemi uygularken metnin konusunu tahmin etmeye çalışınız. Metni, türünün özelliklerine ve noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuyunuz.


Cevap :

Bu yöntemle metnin konusunu tahmin ederken, metnin iki karakterin vahşi doğada hayatta kalma çabalarını ve karşılaştıkları zorlukları ele aldığını öne sürebiliriz.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Anlamları verilen sözcükleri bularak numaralandırılmış yerlere yazınız.


Cevap :

Yukarıdan Aşağı:

2. Yararsız = Fuzuli

4. Alışılmışın sınırlarını aşan, pek yüce = Ulu

5. Bilge = Arif

Soldan Sağa:

1. Sonsuzluk = Ebediyet

3. Tanrı’nın insanlar tarafından anlaşılamayan amacı = Kader

6. Kar veya buz üzerinde kayarak yol alan tekerleksiz taşıt = Kızak

7. Park ve yol kenarlarını süsleyen önemli süs bitkileri = Çınar


1. ETKİNLİK


Soru : Anlamları verilen sözcükleri bularak numaralandırılmış yerlere yazınız.


1. Henry ile Bill, nerede kamp kurmuştur? 


Cevap : Henry ile Bill, donmuş su yolunun kıyısındaki bir ladin ağacı kümesinin yakınında kamp kurmuştur.


2. Henry ile Bill’in duydukları çığlıklar ne olabilir? Açıklayınız. 


Cevap : Duydukları çığlıklar, muhtemelen peşlerindeki avcı hayvanlardan veya kurtlardan gelmektedir. Bu durum, vahşi doğanın tehlikelerini hissettiriyor.


3. Bill, köpeklerin sayısının yedi olduğunu ısrar etmesine rağmen Henry ona neden
inanmamıştır? 


Cevap : Henry, kamp alanında sadece altı köpek olduğunu düşündüğü için Bill’in gördüğünü yetersiz bir izlenim olarak değerlendiriyor.


4. Bill, Henry’yi yedi köpek gördüğüne nasıl ikna etmiştir? 


Cevap : Bill, yedi köpek gördüğünü kanıtlamak için kar üzerinde bıraktıkları izleri göstermeyi teklif etmiştir.


5. Köpekler niçin korkmaktadır? 


Cevap : Köpekler, av çığlıklarının yankılandığı ve tehlikeli bir ortamda bulundukları için korkmaktadır.


3. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu, Bill ve Henry’nin zorlu bir yolculukta karşılaştıkları tehlikeler ve kaybolan köpekleri üzerine.

Ana fikir ise, vahşi doğanın acımasızlığı ve insanın hayatta kalma mücadelesidir.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metne uygun yeni başlıklar bularak bu başlıkları aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Vahşi Doğada Hayatta Kalma
  • Kayıp Köpekler
  • Soğukta Mücadele

5. ETKİNLİK


Soru : Metni tekrar okuyunuz. Metnin özetini “özet çıkarma” yöntemine uygun olarak aşağıya yazınız. Özetinizi kendi ifadelerinizle ve bir bütünlük içinde yazmaya özen gösteriniz.


Cevap :

Bill ve Henry, donmuş su yolunda zorlu bir yolculuk yaparken köpeklerinin kaybolduğunu fark ederler. Korku ve belirsizlik içinde, doğanın acımasız şartlarıyla mücadele ederler. İki adam, köpeklerin sayısını ve tehlikeleri tartışarak hayatta kalma içgüdüsüyle hareket ederler.


6. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metnin türü aşağıdakilerden hangisidir? İşaretleyiniz.


Cevap : Roman


Soru : b) Metnin türünü nasıl belirlediğinizi yazınız.


Cevap : Metin, Beyaz Diş’in hayatta kalma mücadelesini ve yaşadığı olayları detaylı bir şekilde ele alarak, roman türünün unsurlarını (zaman, mekân, karakterler) kapsamlı bir anlatı içinde sunmaktadır. Bu derinlemesine inceleme, romanın kurgusunu oluşturur.


8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda verilen örneklerde cümlelerin temel ögeleri olan özne ve yüklemler belirtilmiştir.


Cevap :

Evimiz bir tepenin yamacındaydı.

Öğretmenimiz, güzel konuştuğumuzu söyledi.


Soru : Aşağıda verilen cümleler özne ve yüklemden oluşmuştur. Cümlelerdeki özne ve
yüklemlerin altını çiziniz.


Cevap :

  • Evin her tarafı düzenliydi.
    • Özne: Evin
    • Yüklem: düzenliydi
    • Açıklama: Düzenli olma durumu eve aittir. “Evin” özne, “düzenliydi” yüklemdir.
  • Sayısız kitabın bulunacağı bir kütüphane yaptırılacak.
    • Özne: Sayısız kitabın bulunacağı bir kütüphane
    • Yüklem: yaptırılacak
    • Açıklama: Yaptırılacak olan şey kütüphanedir. Özne kütüphane, yüklem ise “yaptırılacak”tır.
  • Kapı önlerinde oturup konuşmak, annelerimize iyi gelen bir şeydi.
    • Özne: Kapı önlerinde oturup konuşmak
    • Yüklem: iyi gelen bir şeydi
    • Açıklama: Oturup konuşmak, annelerimize iyi gelen bir durumdur. Özne oturup konuşmak, yüklem ise “iyi gelen bir şeydi”dir.
  • Çocuklarımız, bizim geleceğimizdir.
    • Özne: Çocuklarımız
    • Yüklem: geleceğimizdir
    • Açıklama: Geleceğimiz olanlar çocuklarımızdır. Özne “çocuklarımız”, yüklem ise “geleceğimizdir”dir.
  • İşe zamanında gelmemesi, sıkıntılı bir durumdu.
    • Özne: İşe zamanında gelmemesi
    • Yüklem: sıkıntılı bir durumdu
    • Açıklama: Sıkıntı olan durum, işe zamanında gelmemekle ilgilidir. Özne “işe zamanında gelmemesi”, yüklem ise “sıkıntılı bir durumdu”dur.
  • Onun yaklaşmasını bekleyenler bağırıyordu.
    • Özne: Onun yaklaşmasını bekleyenler
    • Yüklem: bağırıyordu
    • Açıklama: Bağıranlar, onun yaklaşmasını bekleyenlerdir. Özne “bekleyenler”, yüklem ise “bağırıyordu”dur.
  • Fazıl Hüsnü Dağlarca, Türk edebiyatının önde gelen şairlerindendir.
    • Özne: Fazıl Hüsnü Dağlarca
    • Yüklem: önde gelen şairlerindendir
    • Açıklama: Fazıl Hüsnü Dağlarca şairler arasında yer alır. Özne “Fazıl Hüsnü Dağlarca”, yüklem “önde gelen şairlerindendir”dir.
  • Evimizin yakınına taşınmıştı.
    • Özne: Evimizin yakınına
    • Yüklem: taşınmıştı
    • Açıklama: Yakın bir yere taşınan kişidir. Özne “evimizin yakınına”, yüklem “taşınmıştı”dır.
  • Deve dikeni çiçekleri, iki yumruk büyüklüğündedir.
    • Özne: Deve dikeni çiçekleri
    • Yüklem: büyüklüğündedir
    • Açıklama: Çiçeklerin büyüklüğü ifade ediliyor. Özne “deve dikeni çiçekleri”, yüklem “büyüklüğündedir”dir.

8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerin belirtili nesnelerini gösteriniz. Belirtili nesneyi bulmak için
yükleme sorduğunuz soruyu yüklemin altına yazınız.


Cevap :

Belirtili nesneleri bulmak için yükleme “neyi?” veya “kimi?” soruları sorulur.

  1. Güneşin sıcaklığını iyice hissettik.
    • Yüklem: hissettik
    • Soru: Neyi hissettik?
    • Belirtili nesne: Güneşin sıcaklığını
  2. Geleceğimi onlara telefonla bildirdim.
    • Yüklem: bildirdim
    • Soru: Neyi bildirdim?
    • Belirtili nesne: Geleceğimi
  3. Eski kitapların hasar görmesi beni üzüyor.
    • Yüklem: üzüyor
    • Soru: Kimi üzüyor?
    • Belirtili nesne: Beni

Soru : Aşağıdaki cümlelerin belirtisiz nesnelerini gösteriniz. Belirtisiz nesneyi bulmak
için yükleme sorduğunuz soruyu yüklemin altına yazınız.


Cevap :

Belirtisiz nesneleri bulmak için yükleme “ne?” sorusu sorulur.

  1. Sana güzel bir kitap alacağım.
    • Yüklem: alacağım
    • Soru: Ne alacağım?
    • Belirtisiz nesne: Güzel bir kitap
  2. Koca bir tabak yemek yedi.
    • Yüklem: yedi
    • Soru: Ne yedi?
    • Belirtisiz nesne: Koca bir tabak yemek
  3. Bayramda çocuklara şeker ikram ettik.
    • Yüklem: ikram ettik
    • Soru: Ne ikram ettik?
    • Belirtisiz nesne: Şeker

8. Sınıf Türkçe Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerin dolaylı tümleçlerini gösteriniz. Dolaylı tümlecini bulmak için yükleme sorduğunuz soruyu yüklemin altına yazınız.


Cevap :

  • Bilge dikkatli bir şekilde tahtaya bakıyordu.
    • Yüklem: bakıyordu
    • Soru: Neye bakıyordu?
    • Dolaylı tümleç: Tahtaya
  • Seni görür görmez aşağıya indim.
    • Yüklem: indim
    • Soru: Nereye indim?
    • Dolaylı tümleç: Aşağıya

10. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerin zarf tümleçlerini gösteriniz. Zarf tümlecini bulmak için yükleme sorduğunuz soruyu yüklemin altına yazınız.


Cevap :

  • Her akşam parkta yürürüz.
    • Yüklem: yürürüz
    • Soru: Ne zaman yürürüz?
    • Zarf tümleci: Her akşam
  • Öğretmenimiz yukarı çıkmış.
    • Yüklem: çıkmış
    • Soru: Nereye çıkmış?
    • Zarf tümleci: Yukarı

11. ETKİNLİK


Soru : Sınıfınızda “evcil hayvanlar” konulu bir konuşma yapınız.

Konuşmanızda ikna etme  stratejisini uygulayınız. Fikirlerinizin arkadaşlarınız tarafından kabul edilmesini sağlamak için fikirlerinizi destekleyen kaynaklardan, güvenilir delillerden ve verilerden yararlanınız.


Cevap :

Sevgili arkadaşlar,

Bugün sizlere evcil hayvanların hayatımızdaki öneminden bahsetmek istiyorum. Evcil hayvanlar, sadece birer arkadaş değil, aynı zamanda yaşam kalitemizi artıran önemli canlılardır.

Araştırmalar, evcil hayvan sahiplerinin daha mutlu ve daha az stresli olduğunu göstermektedir. Örneğin, American Heart Association’ın bir çalışması, köpek sahibi olmanın kalp hastalığı riskini %30 oranında azalttığını ortaya koymuştur. Ayrıca, hayvanlarla oynamak, özellikle çocukların sosyalleşmesine ve duygusal gelişimlerine katkı sağlar.

Dolayısıyla, evcil hayvan edinmenin sadece bir hobi değil, sağlıklı bir yaşam tarzı olduğunu unutmayalım. Siz de evcil bir hayvan edinerek hayatınıza neşe katabilir, onunla birlikte büyüyebilir ve birçok güzel anı biriktirebilirsiniz. Teşekkür ederim.


12. ETKİNLİK


Soru : Defterinize doğada yaşadıklarınızla ilgili bir anınızı kısaca yazınız.

Yazınızı gözden geçirirken varsa yazınızdaki yazım, noktalama hatalarını ve anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız anıyı sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Geçen yaz, ailemle birlikte doğada kamp yapmaya gittik. Sabah erken saatlerde kalkıp göl kenarına yerleştik. Doğanın sesleri beni çok etkiledi; kuşların cıvıltısı ve rüzgarın ağaçlarda çıkardığı ses harikaydı.

Gün boyunca yürüyüşe çıktık ve birçok farklı bitki ve hayvan gördük. En unutulmaz anım, gölün üzerinde bir grup ördeğin yüzdüğünü izlemekti. Doğanın güzelliklerini bu kadar yakından görmek, beni çok mutlu etti ve doğaya olan sevgimi artırdı.


“8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 66-70-71-72-73-74 Hecce Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!