2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 104-107-108-109-110-111 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Çiçekli Çaydanlık Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108-109-110-111 Cevapları, öğrencilerin Çiçekli Çaydanlık metnini daha iyi anlamaları için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine katkı sağlar.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 104-107-108-109-110-111 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Çiçekli Çaydanlık Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri doğru şekilde tamamlamalarını kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Çiçekli Çaydanlık Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 104-105-106-107-108-109-110-111


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Çiçekli bir çaydanlığın başından geçenleri konu alan bir metin olabilir. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 107 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu, eskimiş bir çaydanlığın farklı kişiler tarafından çeşitli amaçlarla kullanılması ve sonunda doğada küçük kuşlara yuva olmasıdır; okuma öncesi tahminim de çaydanlığın yaratıcı bir şekilde değerlendirileceği yönündeydi.


Soru : Görsellerden hareketle sözcüklerin anlamını tahmin edip sözlük anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

fide : Tohumdan yetiştirilip başka yerlere dikilmek için hazırlanan bitki.

atölye : El ustalığı isteyen işlerin yapıldığı veya sanatla uğraşanların çalıştığı yer.

fesleğen :  Yaprakları güzel kokulu, süs bitkisi.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 108 Cevapları


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

fide: Bahçeye domates fideleri diktik.
Fideler büyüyünce kırmızı domatesler verecek.
Her gün fideleri sulayarak ilgileniyorum.

atölye: Ressam atölyesinde resim yapıyor.
Atölyede birçok boya ve fırça var.
Ben de atölyeye gidip resim yapmayı seviyorum.

fesleğen: Balkonumuzda fesleğen yetiştiriyoruz.
Fesleğenleri salatalara ekledik.
Mis kokulu fesleğenler mutfağı güzelleştiriyor.


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. İpek’in annesi çiçekli çaydanlığı niçin kenara ayırdı?


Cevap : İpek’in annesi çiçekli çaydanlığı içinin eskidiği için kullanmayacağını düşündüğü için kenara ayırdı.


2. İpek, çiçekli çaydanlığı nasıl değerlendirdi?


Cevap : İpek çiçekli çaydanlığı içine renkli kalemlerini koyarak düzenli bir şekilde kullanmaya başladı.


3. Ressam Çiğdem çiçekli çaydanlığı hangi amaçla kullandı?


Cevap : Ressam Çiğdem çiçekli çaydanlığı fırçalarını düzenli tutmak ve atölyesine renk katmak amacıyla kullandı.


4. Perihan teyze çiçekli çaydanlığa ne dikti?


Cevap : Perihan Teyze çiçekli çaydanlığa mis kokulu fesleğenler dikti.


5. Çiçekli çaydanlığın en son misafirleri ne oldu?


Cevap : Çiçekli çaydanlığın en son misafirleri üç küçük kuş yumurtası oldu.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 109 Cevapları


Soru : Atıkları değerlendirmenin çevreye ne gibi yararları olabilir? Konuşmanızı hazırlayıp arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Atıkları değerlendirerek çevremizi temiz tutabiliriz. Çöpler doğaya atılmadığı için toprak, su ve havayı kirletmez. Atıkları geri dönüştürerek yeni ürünler elde edebiliriz. Bu sayede hem doğal kaynakları korumuş oluruz hem de çevremizde daha sağlıklı ve güzel bir yaşam alanı yaratırız.


Soru : Cümleleri uygun benzetme ifadeleriyle tamamlayınız.


Cevap :

  • Atıkların hepsini çöp gibi atmamalıyız.
  • Eski çaydanlığı yeni gibi parlattı.
  • Eski kıyafetini terzide dükkân gibi yaptırdı.
  • Plastik şişeden yaptığı kalemliği ayna gibi izliyordu.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 110 Cevapları


Soru : Cümleleri okuyunuz. Koyu yazılmış ifadeler cümlelere nasıl bir anlam katmıştır? Açıklayınız.


Cevap : Soru ifadesi olarak bir anlam katmıştır. 


Soru : Cümleleri uygun ifadelerle tamamlayınız.


Cevap :

Şişe kapaklarından abaküs yapar …………mısın………………… ?

Çiçekleri teneke kutuya dikelim …………….mi…………….. ?

Atık pilleri, atık pil toplama kutusuna attın ………….mı……………….. ?


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 111 Cevapları


Soru : Haber metnini okuyunuz.


MİNİK ELLER İŞ BAŞINDA! OKULUMUZ 2-C SINIFININ LASTİK TEKERLEKLER PROJESİ

2-C Sınıf Başkanı Buse ÇALIŞKAN doğaya atılan lastik tekerleklerin toplanarak geri dönüşüme dahil edilmesi ile ilgili şunları söyledi:

“Ayşe Öğretmenimiz, bizlere geri dönüşümü anlatmıştı. Öğretmenimiz çevremizi korumak adına yapılacak projeleri düşünmemizi istedi. Aklımıza mahallemizin boş alanlarında onlarca lastik tekerleğin doğaya bırakıldığı geldi.

Bizler de lastik tekerleklerle neler yapabileceğimizi araştırdık. Önce lastik tekerlekleri boyadık. Ardından lastik tekerleklerin içerisine toprak doldurduk. İçerisine farklı renklerde çiçekler diktik. Hem okulumuz renklendi hem lastik tekerlekler değerlendi.”

Buse ÇALIŞKAN 15.12.2024

Okulumuz ve doğa adına 2-C sınıfına ve Sınıf Öğretmenleri Ayşe YİĞİT’ e teşekkür ederiz.


Soru : Siz olsaydınız atık lastik tekerlekleri nasıl değerlendirirdiniz? Anlatınız.


Cevap : Ben olsaydım atık lastik tekerlekleri boyayarak bahçede saksı olarak kullanırdım. İçine çiçekler veya sebzeler diker, okul bahçesini ve çevreyi hem renklendirir hem de doğaya atılan tekerlekleri değerlendirirdim. Ayrıca lastiklerden salıncak veya oturma alanları da yapabilirdim. Böylece hem eğlenceli hem de faydalı bir proje ortaya çıkardı.



 

Our Score

“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 104-107-108-109-110-111 Cevapları” için bir yanıt

  1. “İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Çiçekli Çaydanlık metni ve etkinlik cevapları, öğrencilerin okuduğunu anlama ve hikâyelerden ders çıkarma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur; sayfa 104-111’deki alıştırmaları düzenli yapmak, konunun pekişmesini sağlar.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!