İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Dil Mirası Koruyucusu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169
2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı Kitabı 163-164-165-166-167-168-169 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini tekrar etmelerine ve eksiklerini görmelerine yardımcı olur. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için yol gösterici bir kaynak olarak önemlidir. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerini sağlar.

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı 4. Ünite Dil Mirası Koruyucusu Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin metinleri daha iyi anlamalarına ve dil bilinci kazanmalarına katkıda bulunur. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitabı 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen değerli kaynaklar arasında yer almaktadır.
“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Dil Mirası Koruyucusu Metni”
2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 163-164-165-166-167-168-169
Soru : Yönergeleri takip ederek oyunu oynayınız.
1- El ele tutuşarak çember oluşturunuz.
2- Bir arkadaşınızı seçiniz. Arkadaşınızdan bir sözcük söylemesini isteyiniz.
3- Sonraki arkadaşınızdan o sözcüğün son harfinden yeni bir sözcük türetmesini isteyiniz.
4- Sözcüğün son harfinden olduğu gibi son hecesinden de sözcük türetmesini isteyebilirsiniz.
5- Belirlenen sürede yeni sözcüğü söyleyemeyen arkadaşınıza sırasına geçmesini söyleyiniz.
6- Oyuna bir arkadaşınız kalıncaya kadar devam ediniz.
7- Kalan arkadaşınızdan söylediği sözcüğün çağrıştırdıkları ile ilgili konuşma yapmasını isteyiniz.
Cevap : Oyunu oynadık ve çok eğlendik. Çember oluşturarak başladık, sırayla sözcükler söyledik ve sözcüğün son harfinden yeni kelimeler türettik. Bazı arkadaşlar zamanında yeni sözcük bulamayınca sırayı devrettiler. Oyun sonunda kalan arkadaşımız, söylediği sözcüğün aklına neler geldiğini anlattı. Hem kelime hazinemiz gelişti hem de birlikte keyifli vakit geçirdik.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 164 Cevapları
Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde geçen olayları tahmin ediniz.
Cevap : Metin, kelimelerin değerine odaklanıyor olabilir. Olaylarda ise çocuk, yeni kelimeler öğrenip bunları defterine not ediyor olabilir.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 167 Cevapları
Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.
Cevap : Metnin konusu, yeni kelimeler öğrenmenin önemi ve bir çocuğun kelimeleri toplama ve kullanma yolculuğudur. Okuma öncesi yaptığım tahmin ile metnin konusu büyük ölçüde aynıdır.
Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız
Cevap :
Seğirmek kelimesi
-
Tahminim: Küçük, hızlı hareket etmek.
-
Sözlük Anlamı: Göz veya kas gibi bir organın istemsiz, küçük hareketler yapması.
Hışırdamak kelimesi
-
Tahminim: Hafif ses çıkarmak, sürtünmek.
-
Sözlük Anlamı: Hafif sürtünme veya çarpma sonucu çıkan ses yapmak.
İlham kelimesi
-
Tahminim: Yeni fikir veya düşünce gelmesi.
-
Sözlük Anlamı: Sanat, bilim veya başka bir çalışma için ani ve yaratıcı düşünce gelmesi.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 168 Cevapları
Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.
Cevap :
“Seğirmek” ile Cümleler:
- Gözüm istemsizce seğirdi.
- Sinirlenince kaslarım seğiriyordu.
- Spor yaparken bacaklarım seğirdi.
- Göz kapağım sabahları seğiriyor.
- Seğiren dudaklarımı fark ettim.
“Hışırdamak” ile Cümleler:
- Rüzgar yaprakları hışırdattı.
- Çantamın içi hışırdıyor.
- Kağıt hışırdayarak yere düştü.
- Kışın odada mum ışığı hışırdı.
- Hışırdayan yaprak sesi çok güzeldi.
“İlham” ile Cümleler:
- Yazarken bana ilham geldi.
- Resim yaparken ilham buldum.
- İlham sayesinde güzel bir şiir yazdım.
- İlham almak için doğaya çıktım.
- Kitap okumak bana yeni ilhamlar veriyor.
Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.
1. Çocuk neden telaşla eve gidiyor?
Cevap : Yoldan geçen birinin kullandığı yeni bir kelimeyi defterine yazmak için telaşla eve gidiyor.
2. Çocuğun hatırlamakta zorluk çektiği kelime nedir?
Cevap : “Seğirmek” kelimesi.
3. Çocuğun masadaki defterinin adı nedir?
Cevap : Kelime Toplayıcısı defteri.
4. Çocuk rüyasında neler görüyor?
Cevap : Ağaçların, evlerin ve nehirlerin kelimelerden oluştuğunu, harflerin dallarda hışırdadığını, göllerde kelimelerin zıpladığını ve bulutların atasözlerine dönüştüğünü görüyor.
5. Çocuğun hikâyesindeki ana karakterin adı nedir?
Cevap : Dil Mirası Koruyucusu.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 169 Cevapları
Soru : Metin ile ilgili soruların doğru cevaplarını takip ediniz. Ulaştığınız mesleğin özelliklerini anlatınız.
Cevap : Yazar, gözlemlediklerini ve düşündüklerini yazıya aktarır. Kitaplar sayesinde insanlar yeni bilgiler öğrenir ve hayal gücünü kullanarak hikâyeler yaratır. Yazarlar, bizlere okumaktan keyif alacağımız değerli eserler bırakır.
