2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 26-28-29-30-31 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Güvercin Tini Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29, 30, 31


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin okuma ve anlama becerilerini geliştirmeyi hedefler. 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, etkinliklerin eksiksiz ve doğru yapılmasına rehberlik eder. 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Güvercin Tini Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara doğa sevgisi, merhamet ve sorumluluk duygusunu kazandırır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 26-27-28-29-30-31 Cevapları”

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 26, 27, 28, 29, 30, 31, çeşitli sorular ve etkinliklerle öğrencilerin metni anlamalarını pekiştirir. Bu sayfalardaki çalışmalar, çocukların hem okuma becerilerini geliştirmelerini hem de empati ve dikkat gibi sosyal duygularını güçlendirmelerini sağlar.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 26-27-28-29-30-31


 Soru : Başlığı ve görseli inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.


 Cevap : Metnin konusu, güvercin ile küçük serçenin paylaşma ve nezaketle ilgili yaşadıkları bir durumdur.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 28 Cevapları


 Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız


 Cevap :

Kibar Kelimesi

  • Tahminim: Nazik, saygılı davranan kişi.

  • Sözlük Anlamı: Başkalarına karşı nazik, saygılı ve hoş davranan.

Kaba Kelimesi

  • Tahminim: Nazik olmayan, sert davranan kişi.

  • Sözlük Anlamı: Başkalarına karşı saygısız, sert veya düşüncesiz davranan.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 29 Cevapları


 Soru :  Metindeki olayları arkadaşlarınızla canlandırınız. 


 Cevap : Bu etkinliği sınıf içerisinde arkadaşlarınızla bir arada yapmanız gerekmektedir. 


 Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Metnin konusu nedir?


 Cevap : Güvercin Tini ile küçük serçenin paylaşma, nezaket ve yardım etme ile ilgili yaşadıkları bir olaydır.


2. Küçük serçe, güvercin Tini’nin montunu neden istedi?


 Cevap : Çünkü rüzgârdan üşüyordu ve ısınmak istiyordu.


3. Güvercin Tini, serçeye montunu neden hemen vermedi?


 Cevap : Çünkü serçenin kibarca istemesini bekledi.


4. Güvercin Tini, serçeye montunu hangi şartla verebileceğini söyledi?


 Cevap : Montu kibarca “lütfen” diyerek istemesi şartıyla vereceğini söyledi.


5. Siz olsaydınız küçük serçeye nasıl davranırdınız? Ona ne söylerdiniz?


 Cevap : Montumu paylaşır ve “Üşüyorsan birlikte ısınabiliriz” derdim.


 Soru : Güvercin Tini ile küçük serçenin özelliklerini karşılaştırınız. Güvercin Tini’nin özelliklerinin başındaki çiçeği sarıya, küçük serçeninkileri mora, her ikisinde olanları ise maviye boyayınız.


 Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 29 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 30 Cevapları


 Soru : Metindeki tırnak işareti (” ”) içinde yazılmış cümleleri okuyunuz. Cümleleri kimin söylediğini örnekteki işaretleyiniz.


 Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 30 Cevapları”

 Soru : Öğretmeninizin size söylediği sözleri düşününüz, iki tanesini tırnak işareti içinde yazınız.


 Cevap :

  • “Derslerimize dikkat et.”

  • “Arkadaşlarına yardım et.”

  • “Sözünü bitirmeden konuşma.”

  • “Ödevlerini zamanında yap.”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 31 Cevapları


 Soru : Kimlere “iyi insan” denir? Çevrenizdeki iyi insanlara örnekler veriniz. Yapabileceğiniz iyilikleri kavram haritasına yazınız.


 Cevap :

Kimlere “iyi insan” denir?
Başkalarına yardım eden, nazik ve dürüst davranan insanlara “iyi insan” denir.

Çevrenizdeki iyi insanlara örnekler:

  • Anne, baba

  • Öğretmen

  • Komşu

  • Arkadaş

YAPABİLECEĞİNİZ İYİLİKLER

İnsanlara:

  • Yardım etmek

  • Teşekkür etmek

  • Selam vermek

Hayvanlara:

  • Yem vermek

  • Sevgi göstermek

  • Barınağa yardım etmek

Bitkilere:

  • Su vermek

  • Toprağını temiz tutmak

  • Çiçekleri korumak



 

Our Score

“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 26-28-29-30-31 Cevapları” için bir yanıt

  1. “İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Güvercin Tini metni ve etkinlik cevapları, öğrencilerin okuduğunu anlama ve değerler eğitimi kazanma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur; sayfa 26-31’deki alıştırmaları düzenli yapmak, konunun pekişmesini sağlar.”

Yorumlar kapatıldı.

error: Content is protected !!