4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 41-42 Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Yolculuk Kurallarını Öğrenelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 41-42. Sayfa Cevapları” öğrencilerin yolculuk sırasında uyması gereken güvenlik kurallarını öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde araç içinde emniyet kemeri takmanın, hareket halindeki araçta dikkatli davranmanın ve kurallara uymanın önemi kavranır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 41-42 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Yolculuk Kurallarını Öğrenelim Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, güvenli bir yolculuk için araç içinde uyulması gereken temel kuralları örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 41, 42 Cevapları” sayesinde öğrenciler yolculuk sırasında dikkatli ve kurallara uygun davranmayı öğrenir, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli hareket eder.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Yolculuk Kurallarını Öğrenelim Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 41-42


Soru : Toplu taşıma araçlarında yolculuk yaparken uymamız gereken kurallar var mı? Cevabımızı bir örnekle destekleyelim ve sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Evet, toplu taşıma araçlarında yolculuk yaparken uymamız gereken bazı kurallar vardır:

  • Araçlara sırayla ve itmeden binmek.
  • İçeride yüksek sesle konuşmamak, müzik dinlerken kulaklık kullanmak.
  • Yaşlılara, hamilelere ve engellilere yer vermek.
  • Araç içinde yemek yememek, çöp atmamak.
  • Şoförü rahatsız etmemek, onun dikkatini dağıtmamak.

Örnek:
Otobüse binerken sıraya girip yaşlı birine yer verdim. Böylece hem saygılı davrandım hem de toplu taşıma kurallarına uymuş oldum.


Soru : a. Yönergeleri okuyalım. Yönergeleri sırasıyla uygulayarak drama çalışmasını yapalım.

1. Sınıfımızda altı grup oluşturalım.
2. Ek 2’de (sayfa 75) yer alan tabloyu keselim.
3. Tabloda yer alan problem durumlarından birini grupça seçelim.
4. Problem durumunun hangi kurala uyulmamasından kaynaklandığını bulalım.
5. Kurallara uyulduğunda aynı olayın nasıl gerçekleşeceğini grup arkadaşlarımızla aramızda konuşarak belirleyelim.
6. Grup arkadaşlarımızla bu olayı canlandırmak için gerekli rolleri paylaşalım.
7.“Bu olaydan önce, olay sırasında ve olay sonrasında neler yaşanmış olabilir?” sorusunu cevaplayarak hazırlığımızı yapalım.
8. Tüm gruplar hazır olduğunda sırayla, drama çalışmamızı sınıf arkadaşlarımıza sergileyelim.


Cevap :

Başlık: Trafikte Kurallara Uymanın Önemi

Biz grup olarak “Yayaların karşıdan karşıya geçerken trafik ışıklarına uymaması” problem durumunu seçtik.

  • Sorunun nedeni: Yayanın kırmızı ışıkta geçmeye çalışması ve trafik kuralına uymaması.

  • Kural: Karşıdan karşıya geçerken trafik ışıklarına ve yaya geçidine uymak gerekir.

Olay öncesi: Yaya, karşıya geçmek için acele ediyor ama trafik ışıklarına bakmadan yürümeye hazırlanıyor. Araçlar hızlı şekilde geçiyor.

Olay sırasında: Yaya kırmızı ışıkta geçince araçlar ani fren yapıyor, kaza tehlikesi oluşuyor.

Olay sonrasında: Trafik karışıyor, sürücüler ve yayalar korkuyor. Eğer yaya ışıklara uysaydı güvenli bir şekilde karşıya geçmiş olacaktı.

💡 Drama çalışmamızda:

  • Birimiz yaya, birimiz sürücü, birimiz trafik polisi rolünü oynadık.

  • Önce kurala uyulmayan sahneyi canlandırdık, sonra ışığa uyarak güvenli geçişi gösterdik.

  • Böylece kurallara uymanın trafik güvenliği için ne kadar önemli olduğunu arkadaşlarımıza anlattık.


Soru : b. Drama çalışması sonunda sınıf arkadaşlarımızla birbirimizin yüzünü görebileceğimiz şekilde çember oluşturalım. Aşağıdaki sorulara cevap vererek etkinlikle ilgili duygularımızı paylaşalım.


1. Drama çalışması yaparken neler hissettiniz?


Cevap : Drama yaparken hem eğlendim hem de trafik kurallarını uygulamanın önemini daha iyi anladım. Arkadaşlarımla birlikte rol yapmak heyecan verici ve öğretici oldu.


2. Drama çalışması yaparken nerelerde zorlandınız?


Cevap : Rolleri paylaşırken biraz zorlandık ve nasıl canlandıracağımıza karar vermekte ilk başta kararsız kaldık. Ayrıca sahneye çıkıp konuşmak biraz heyecan verici ve zorlayıcıydı.


3. Drama çalışmasında yolculukla ilgili hangi kurallar vardı?


Cevap :

  • Trafik ışıklarına uymak
  • Yaya geçidinden geçmek
  • Şoförün hız sınırına uyması
  • Araçta emniyet kemeri takmak
  • Yolcu olarak araç içinde kurallara uymak ve şoförü rahatsız etmemek

💡 Bu soruları yanıtlamak, drama çalışmasının trafik güvenliği açısından ne kadar faydalı olduğunu anlamamı sağladı.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 42 Cevapları


Soru : Görselleri inceleyerek soruları cevaplayalım.


1. Görseller arasında nasıl bir fark vardır?


Cevap :  Birinde taşıt temiz ve düzenli, diğerinde ise kirli ve düzensizdir.


2. Hangi görseldeki taşıtta yolculuk etmek isterdiniz? Cevabımızı bir nedenle açıklayalım.


Cevap : Temiz ve düzenli taşıtta yolculuk etmek isterdim. Çünkü daha rahat ve güvenlidir.


3. Taşıtlara zarar vermek ülkemizin ekonomisini nasıl etkiler?


Cevap : Taşıtlara zarar vermek onarım ve tamir masraflarını artırır, devletin ve insanların parasını boşa harcatır, ülke ekonomisine zarar verir.


Soru : Dersin sonunda gerçekleştiğini düşündüğümüz ifadeler için “Evet”, gerçekleşmediğini düşündüğümüz ifadeler için “Hayır” bölümünü işaretleyerek Öz Değerlendirme Formu’nu dolduralım.


Cevap :

Taşıtlara nasıl binmem gerektiğini öğrendim. = EVET
Taşıtlardan nasıl inmem gerektiğini öğrendim. = EVET
Taşıtlarda yolculuk ederken hastalara, yaşlılara, engellilere ve
hamilelere yer vermem gerektiğini öğrendim. = EVET
Okul servislerinde nasıl yolculuk etmem gerektiğini öğrendim. = EVET
Taşıt sürücülerinin dikkatini dağıtmamam gerektiğini öğrendim. = EVET



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!