İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Olamam Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Olamam Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 Cevapları, öğrencilerin Türkçe dil becerilerini geliştirmek için özel olarak hazırlanmış etkinlikler içerir. Bu sayfalardaki İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Olamam Metni Etkinlik Cevapları ile çocuklar, metni analiz ederek ana fikir, karakter çözümlemesi ve yaratıcı düşünme becerilerini pekiştirirler. “Olamam” metni, çocukların kendini tanıması ve özgün bireyler olarak kendilerini kabul etmelerini teşvik eder.

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları ve 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 23-26-27-28-29 Tuna Yayıncılık kapsamında, öğrenciler metinle ilgili çeşitli soruları yanıtlarken okuma-anlama becerilerini güçlendirir. Bu etkinlikler, çocukların düşüncelerini ifade etme yetilerini geliştirirken, aynı zamanda metnin ana mesajını kavrayarak kendilerini farklı yönlerden ifade etmelerine de katkı sağlar.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27-28-29
Hazırlanalım
Soru : Bayrağımıza karşı saygınızı nasıl gösterebilirsiniz? Bu konudaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Bayrağımıza karşı saygımızı, onu yıpratmamaya ve temiz bir şekilde muhafaza etmeye özen göstererek gösterebiliriz. Resmi törenlerde bayrağa saygıyla selam durmak, onu dikkatle asmak ve gerektiğinde usulüne uygun katlamak da saygımızın bir ifadesidir. Ayrıca, bayrağımızı temsil eden değerlere bağlı kalmak ve ülkemizi en iyi şekilde temsil etmek de bayrağımıza olan saygımızı gösterir.
1. ETKİNLİK
Soru : a. Güneş ile karga arasında geçen konuşmayı okuyunuz.
Cevap : Kitabınızda verilen konuşmayı bir kaç defa okuyunuz.
Soru : b. Sizce bir metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okumanın ne
gibi faydaları olabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap : Bir metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okumak, hem okuyanın hem de dinleyenin metni daha iyi anlamasını sağlar. Vurgu ve tonlama, metindeki duyguları ve düşünceleri daha etkili bir şekilde yansıtarak anlatımı güçlendirir.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Nehir, “Olamam” şiirindeki bazı kelimelerin şiirdeki anlamlarını aşağıdaki gibi tahmin etmiştir. Bu tahminlerin doğru mu, yanlış mı olduğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ederek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap :

3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.
1. Şiire göre bir çocuğun önem verdiği şeyler nelerdir?
Cevap : Şiire göre bir çocuk, kucaklanmak, oyuncaklara sahip olmak gibi şeylere önem vermektedir; ancak en çok bayrağa değer verir.
2. Eskiden savaşlarda kullanılan savaş gereçlerinin ve atın bir delikanlı için önemi nedir?
Cevap : Savaş gereçleri ve at, delikanlı için cesareti, kahramanlığı ve bağımsızlık mücadelesini simgeler.
3. Şiire göre genç bir kızın bayrağı uğruna vazgeçebileceği şeyler nelerdir?
Cevap : Genç bir kız, bayrak uğruna telsiz, duvaksız olmayı; hatta düğünsüz olmayı göze alabilir.
4. Gerektiği zaman kadınlı erkekli bu vatanın savunulacağı hangi dizelerde dile getirilmiştir?
Cevap : “İster erkek ister kadın, Çocuğuyum bu vatanın” dizeleriyle kadınlı erkekli herkesin vatanı savunacağı anlatılmıştır.
5. Şiirin son bölümüne göre şairin vazgeçebileceği şeyler nelerdir?
Cevap : Şair, konak, saray, ev, yuva, köy ve sevdiklerinden vazgeçebilir; ancak bayraksız kalmayı asla kabullenemez.
4. ETKİNLİK
Soru : a. Okuduğunuz şiirde geçen “bayrak”, “vatan”, “gaza” kelimelerinden hareketle şiirin konusunu belirleyiniz. Belirlediğiniz konuyu aşağıya yazınız.
Cevap : Şiir, vatan sevgisi ve bayrağın kutsallığını ele almaktadır. Şair, bayrağın kendisi için vazgeçilmez olduğunu vurgulamaktadır.
Soru : b. Okuduğunuz şiirin ana duygusunu aşağıya yazınız.
Cevap : Şairin vatan sevgisi ve bayrağa duyduğu derin bağlılık duygusu.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda boş bırakılan yeri şiirden hareketle doldurunuz.
Şair, Türk bayrağına karşı bir hayranlık duymaktadır. Ona olan duygularını ……….
Cevap : Şair, Türk bayrağına olan duygularını bayraksız olamayacağını belirterek derin bir bağlılık ve sadakatle dile getirmiştir.
6. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz şiirin görsellerini inceleyiniz. Bunların aşağıdakilerden hangisine katkı sağladığını belirleyerek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap :
- Duygu oluşturma
- Kahramanların özelliklerini vurgulama
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki özelliklerden hangileri “Olamam” metni için söylenebilir? İlgili kutucukları işaretleyiniz.
Cevap :
- Duygular ön plandadır.
- Dizelerden meydana gelmiştir.
8. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki metni okuyunuz.
Cevap :
Taşıp yirmi yaş dileklerinden
Ufuk ufuk süzülen
Bir gemiyim ben…
Bu dizelerde anlatımı güçlendirmek amacıyla benzetmeye başvurulmuştur. Şair, kendisini ufuktan ufka süzülen bir gemiye benzetmiştir. Bu benzetmede şair benzeyen, gemi de benzetilen unsurdur. Bir kavramın veya varlığın özelliklerini, başka varlık veya kavrama aktarmaya benzetme denir.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları
Soru : b. Bu açıklamaya göre aşağıdaki cümlelerde benzeyen ve benzetilenleri belirleyerek ilgili kutucuklara yazınız.
Cevap :
Bu biberleri yiyemezsin çünkü biberler zehir gibi acı.
Benzeyen : Biber Benzetilen : Zehir
Aylar sonra çocuklar parklara karıncalar gibi üşüştü.
Benzeyen : Çocuklar Benzetilen : Karınca
Buz gibi havada böyle dolaşırsan hastalanırsın.
Benzeyen : Hava Benzetilen : Buz
Caddelerde arabalar arı gibi vızır vızır işliyordu.
Benzeyen : Arabalar Benzetilen : Arı
9. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap :

Soru : b. Bu kelimeleri anlamlarına uygun şekilde kullanarak bayrak sevgisiyle ilgili bir konuşma yapınız.
Cevap :
Sevgili arkadaşlar,
Bayrak, bir milletin bağımsızlığının ve özgürlüğünün sembolüdür. Bizim bayrağımız da tarihimizin, değerlerimizin ve aydınlık yarınlara olan inancımızın en güçlü ifadesidir. Her sabah onun altında özgürce nefes alıp veriyoruz; eğitim alıyor, geleceğe hazırlanıyoruz. Bayrağımıza duyduğumuz sevgi, aslında vatanımıza, milletimize ve bize emanet edilen değerlere duyduğumuz sevgidir.
Bayrağımızı yüceltmek, onu korumak ve bu sevgiyle yetişen yeni nesillere ilham vermek hepimizin görevidir. Bizim için her zaman en yukarıda dalgalanan bayrağımıza olan sevgimiz, sadece sözde değil, özde yaşamalıdır. İşte bu nedenle, bayrağımıza olan saygımızı koruyalım ve bu sevgiyi geleceğe taşıyalım. Teşekkür ederim.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları
10. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıda noktanın (.) kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.
Cevap :

Soru : b. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde noktanın kullanımı yanlıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap : Birçok derdim var, hangisini anlatayım.
11. ETKİNLİK
Soru : Yaptığınız araştırmadan hareketle Türk bayrağındaki ay ve yıldızın ne anlama geldiğini defterinize yazınız.
Cevap :
Türk bayrağındaki ay ve yıldız, Türk milletinin tarihini, kültürünü ve bağımsızlık mücadelesini simgeler. Ay, aydınlığı ve barışı temsil ederken; yıldız, Türk milletinin umut ve bağımsızlık arzusunu ifade eder. Bu semboller bir araya gelerek Türk milletinin özgürlüğe ve bağımsızlığa olan bağlılığını ve vatanına duyduğu derin sevgiyi gösterir.
“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23-26-27-28-29 Tuna Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.