İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Bölme İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31
2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 23-24-25-26-27-28-29-30-31 Sayfa Cevapları, öğrencilerin bölme işlemini öğrenmelerine ve problem çözme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmede büyük kolaylık sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 3. TEMA: İŞLEMLERDEN CEBİRSEL DÜŞÜNMEYE : Bölme İşlemi Metni Etkinlik Cevapları ile bölme işleminin mantığını kavrayabilir ve konuları eksiksiz pekiştirebilirler.

Özellikle 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 Cevapları, öğrencilerin derslerde daha başarılı olmasına katkı sağlar. Bu sayede hem öğretmenler hem de öğrenciler, ders materyallerini daha verimli şekilde kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 23-24-25-26-27-28-29-30-31 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde yol gösterici bir rehberdir.
“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Bölme İşlemi Metni”
2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 23-24-25-26-27-28-29-30-31
Soru : Bir pastaneye pazartesi günü alınan sütler görselde verilmiştir. Ali ve Ayşe’nin konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Bir pastaneye pazartesi günü 24 şişe süt alındı. Pastanede her gün 4 şişe süt kullanıldı. Pastanede 4. günün sonunda kaç şişe süt kalmıştır?
Cevap :
Cevapları adım adım dolduralım:
- gün: 4 şişe süt kullanıldı → 24 – 4 = 20 şişe süt kaldı.
- gün: 4 şişe süt kullanıldı → 20 – 4 = 16 şişe süt kaldı.
- gün: 4 şişe süt kullanıldı → 16 – 4 = 12 şişe süt kaldı.
- gün: 4 şişe süt kullanıldı → 12 – 4 = 8 şişe süt kaldı. ✅
Geriye doğru 4’er sayarak: 24, 20, 16, 12, 8
👉 Sonuç: Pastanede 8 şişe süt kalmış.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 24 Cevapları
1. Ayşe, Ali ve öğretmenlerinin konuşmalarını okuyalım. Soruları cevaplayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
• Her tabağa 2 elma koyalım. Kaç tabağa ihtiyacımız var?
Cevap :
12’den başlayarak geriye doğru 2’şer ritmik sayma:
12, 10, 8, 6, 4, 2, 0 ✅
👉 Eksik sayılar: 8, 6, 4
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 26 Cevapları
2. Arzu ve babası bahçeden 15 havuç topladılar. Topladıkları havuçları 5 sepete eşit olarak paylaştırdılar. Bir sepette kaç havuç olur?
Cevap : 15 havuç ÷ 5 sepet = 3 havuç 👉 Her sepette 3 havuç olur. ✅
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 27 Cevapları
3. Aşağıdaki bölme işlemlerinin sonuçlarını ardışık çıkarma ve bölme işlemi yaparak bulalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap :
Eksik yerler:
10 – 2 = 8
8 – 2 = 6
6 – 2 = 4
4 – 2 = 2
2 – 2 = 0 ✅
Bölme işlemiyle:
10 ÷ 2 = 5 👉 Bir kişiye 5 Antep fıstığı düşer. ✅
Adım adım çözelim: 9 cevizi 3 kişiye eşit paylaştıralım → 9 ÷ 3 = 3
Eksik yerler:
9 – 3 = 6
6 – 3 = 3
3 – 3 = 0 ✅
Bölme işlemiyle: 9 ÷ 3 = 3 👉 Bir kişiye 3 ceviz düşer. ✅
Adım adım çözelim: 20 fındığı 4 kişiye eşit paylaştıralım → 20 ÷ 4 = 5
Eksik yerler:
20 – 4 = 16
16 – 4 = 12
12 – 4 = 8
8 – 4 = 4
4 – 4 = 0 ✅
Bölme işlemiyle: 20 ÷ 4 = 5 👉 Bir kişiye 5 fındık düşer. ✅
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 28 Cevapları
4. Aşağıdaki bölme işlemlerini yapalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap :

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 29 Cevapları
5. Verilen problemleri defterimize çözelim.
Berfin, 20 tane çıkartmayı defterinin 5 sayfasına eşit olarak yapıştırdı. Berfin her bir sayfaya kaç tane çıkartma yapıştırmıştır?
Cevap :
20 çıkartma ÷ 5 sayfa = 4 çıkartma
👉 Berfin her sayfaya 4 çıkartma yapıştırmıştır. ✅
İki arkadaş 8 kurabiyeyi eşit olarak paylaştılar. Her biri kaç kurabiye almıştır?
Cevap :
8 kurabiye ÷ 2 arkadaş = 4 kurabiye
👉 Her biri 4 kurabiye almıştır. ✅
Dilara’nın 18 tokası var. Tokalarını her bir kutuda 3 toka olacak şekilde kutulara koydu. Dilara tokalarını kaç kutuya koydu?
Cevap :
18 toka ÷ 3 toka = 6 kutu
👉 Dilara tokalarını 6 kutuya koymuştur. ✅
Mehmet’in 20 TL’si var. Parasının tamamıyla tanesi 4 TL olan bilyelerden kaç tane alır?
Cevap :
20 TL ÷ 4 TL = 5 bilye
👉 Mehmet 5 bilye alır. ✅
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 30 Cevapları
6. Çarpma ve bölme işlemlerini yapalım. İşlem sonuçlarını görselde bulup işlemin yanındaki renge boyayalım.
Cevap :
Cevaplara göre boyama yapınız. Adım adım dolduralım:
- 9 ÷ 3 = 3
- 5 × 0 = 0
- 18 ÷ 2 = 9
- 6 × 2 = 12
- 5 × 1 = 5
- 10 × 3 = 30
- 8 × 4 = 32
- 9 × 5 = 45
- 10 ÷ 5 = 2
- 16 ÷ 4 = 4
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 31 Cevapları
7. Aşağıda verilen problemleri çözelim. Bulduğumuz sayıların okunuşunu problemin başındaki taşıtlarla gösterilen yere soldan sağa doğru yazalım.
Çınar oyuncak arabalarını 6 gruba ayırdı. Her gruba 5 araba düştü. Çınar’ın kaç oyuncak arabası vardır?
Cevap : 6 grup × 5 araba = 30 araba 👉 Çınar’ın otuz oyuncak arabası vardır. ✅
Arzu, 8 oyuncak helikopteri 4 kişiye eşit olarak pay- laştırdı. Her birinin kaç oyuncak helikopteri olur?
Cevap : 8 helikopter ÷ 4 kişi = 2 helikopter 👉 Her birinin iki oyuncak helikopteri olur. ✅
Ahmet, 14 oyuncak kamyonu Mehmet’le eşit olarak paylaştı. Her birinin kaç oyuncak kamyonu olur?
Cevap : 14 kamyon ÷ 2 kişi = 7 kamyon 👉 Her birinin yedi oyuncak kamyonu olur. ✅
Annesi Asuman’a her birinin içinde 3 tane oyuncak uçak olan kutulardan 2 tane verdi. Annesi Asuman’a kaç oyuncak uçak verdi?
Cevap : 2 kutu × 3 uçak = 6 uçak 👉 Annesi Asuman’a altı oyuncak uçak vermiştir. ✅
Bir oyuncakçıda 18 oyuncak tren vardır. Oyuncakçı bu oyuncak trenleri raflara ikişer ikişer yerleştirdi. Oyuncakçı oyuncak trenleri kaç rafa yerleştirmiştir?
Cevap : 18 tren ÷ 2 tren (her rafa) = 9 raf 👉 Oyuncakçı oyuncak trenleri dokuz rafa yerleştirmiştir. ✅