İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Adalet ve Eşitlik Sağlanıyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 58-59. Sayfa Cevapları, öğrencilerin adalet ve eşitliğin nasıl sağlandığını anlamalarına ve bu kavramları günlük hayatta uygulamalarına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde yaparken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin haklarını bilmesini ve adil bir toplum için sorumluluk üstlenmesini destekler.

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 3. ÜNİTE: ADALET VE EŞİTLİK : Adalet ve Eşitlik Sağlanıyor Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 58, 59 Cevapları, öğrencilerin eşitlik ve adalet ilkelerini kavrayarak yaşamda uygulamalarına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, adil ve eşit bir toplum için haklara saygı göstermeyi ve sorumluluk bilinciyle hareket etmeyi öğrenir.
“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Adalet ve Eşitlik Sağlanıyor Metni”
4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 58-59
Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruyu cevaplayınız.
Ayla Öğretmen; insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi dersinde öğrencilerinden ödev olarak adalet ve eşitlik kavramlarını ifade eden bir resim yapmalarını istedi.
Öğretmen, yapılan resimlerden bu kavramları en doğru şekilde ifade eden resmin seçilerek sınıf panosunda sergileneceğini belirtti. Mert, evde farklı kaynakları araştırarak güzel bir resim yaptı. Cihan ise bu resmi abisine yaptırdı ve arkadaşlarıyla parkta oyun oynamaya gitti. Ertesi gün öğretmen, ikisinin resmini de çok beğendi ancak Cihan’ın bu resminin önceki resimlerine benzemediğini fark etti.
Sizce hikâye nasıl devam ederse adalet ve eşitlik sağlanmış olur? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Adalet ve eşitlik sağlanması için öğretmen, kimin gerçekten kendi emeğiyle resmi yaptığını dikkate almalıdır.
-
Mert araştırma yapıp resmi kendisi hazırladığı için emeği değerlendirilmeli.
-
Cihan resmi abisine yaptırdığı için bu durum fark edildiğinde öğretmen onun yerine yeni bir resim yapmasını isteyebilir.
✅ Böylece herkesin emeği eşit şekilde değerlendirilmiş olur ve haksızlık önlenir.
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 59 Cevapları
Soru : Aşağıdaki tabloda verilen ifadeleri okuyunuz. Verilen ifadeler için “adil, adil değil; eşit, eşit değil” kelime ve kelime gruplarından uygun olanları “√” ile örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap :

Ali ilkokulda, ablası Arzu ise lisede okumaktadır. Kardeşlerin çeşitli masrafları olmaktadır. Ali ve Arzu’nun ailesi, ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri için ikisine de eşit miktarda harçlık vermektedir. Arzu, Ali’den büyük olduğu için daha fazla harçlık isteyerek bu duruma itiraz etmektedir.
1. Arzu, kardeşiyle aynı miktarda harçlık almasına neden itiraz etmiştir? Arzu, itiraz etmekte sizce haklı mıdır? Düşüncelerinizi yazınız.
Cevap : Arzu, liseye gittiği için daha fazla ihtiyaç ve masrafı olduğunu düşünerek eşit harçlığa itiraz etmiştir. Bence itirazında haklıdır, çünkü yaş ve ihtiyaçlar arttıkça harcamalar da artar.
2. Yukarıdaki durumda Ali ile Arzu’nun ailesi, harçlık dağıtımında sizce adil mi eşit mi davranmalıdır? Neden? Düşüncelerinizi yazınız.
Cevap : Aile, harçlık verirken adaletli davranmalıdır. Eşit miktar vermek doğru görünse de Arzu’nun yaşı ve ihtiyaçları daha fazla olduğu için ona biraz daha fazla harçlık verilmesi adil olur.
Soru : Çevrenizde adaletin veya eşitliğin sağlanmadığını düşündüğünüz bir sorunla karşılaştınız mı? Karşılaştıysanız sorunun çözümünde nasıl bir yol izlediğinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Evet, bazen okulda adaletin sağlanmadığını gördüm (örneğin bazı çocuklar söz hakkı alamıyor). Bu durumda öğretmene durumu söyledim ve herkesin eşit söz hakkı alması için çözüm istedim. Böylece sorun adil şekilde çözüldü.