İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kardeşlik Özlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25
2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin okuduklarını anlamalarını ve metinler üzerinde düşünmelerini destekler. 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, etkinliklerin doğru ve verimli yapılmasına yardımcı olur. 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kardeşlik Özlemi Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara kardeşlik, sevgi ve dayanışma gibi değerleri kazandırır.

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, sorular ve etkinliklerle öğrencilerin metni daha iyi kavramalarını sağlar. Bu sayfalardaki çalışmalar, çocukların hem dil becerilerini geliştirmelerine hem de kardeşlik ve paylaşma duygusunu pekiştirmelerine katkı sunar.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 20-21-22-23-24-25
Soru : Başlığı ve görseli inceleyip şiirin konusunu tahmin ediniz.
Cevap : Şiirin konusu, kardeş sevgisi ve kardeşi yanında olmayınca duyulan özlemdir.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 21 Cevapları
Soru : Şiirin konusunu yazınız. Dinleme öncesi yaptığınız tahmin ile şiirin konusunu karşılaştırınız.
Cevap : Şiirin konusu ; barış ve dostluk olarak ifade edebiliriz.
Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap :
Merhamet Kelimesi
Tahminim: Başkasına acımak ve yardım etmek.
Sözlük Anlamı: Başkalarının acılarını, dertlerini görerek onlara karşı duyulan acıma ve şefkat duygusu.
Saadet Kelimesi
Tahminim: Çok mutlu olmak, sevinmek.
Sözlük Anlamı: Mutluluk, huzur, sevinç içinde olma durumu.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 22 Cevapları
Soru : Şiirde neyin özlemi duyuluyor? Siz neleri özlüyorsunuz? Şiirdeki duyguları kendi duygularınızla karşılaştırarak anlatınız.
Cevap : Şiirde kardeşlik duygusunun özlemi anlatılıyor. Ben de bazen küçükken oynadığım oyunları ve ailemle geçirdiğim güzel günleri özlüyorum. Şiirde sevgi ve özlem duyguları ön planda. Ben de sevdiklerime değer verdiğimde içimde aynı sıcaklığı ve mutluluğu hissediyorum.
Soru : Dinlediğiniz şiirle ilgili soruları cevaplayınız.
1. İnsanlarla iletişim kurarken nelere dikkat etmeliyiz?
Cevap : İnsanlarla iletişim kurarken anlayışlı, kibar ve saygılı olmalıyız.
2. İçimizde neyin özlemini duymalıyız?
Cevap : İçimizde kardeşlik ve sevginin özlemini duymalıyız.
3. Dört bir yana ışık gibi neyi yaymalıyız?
Cevap : Dört bir yana merhameti ve sevgiyi yaymalıyız.
4. Saadeti yakalamak için ne yapmalıyız?
Cevap : Saadeti yakalamak için dostça yaşamalı, kardeşlik ve sevgiyi çoğaltmalıyız.
Soru : Dinlediğiniz şiirdeki konuyu kendi ifadelerinizle anlatınız.
Cevap : Şiirde, insanların birbirini sevmesi, kardeşçe yaşaması ve merhamet sayesinde huzurun sağlanması anlatılıyor.
Soru : Dinlediğiniz şiire bir dörtlük de siz ekleyiniz.
Cevap :
Gönüllerde sevgi var,
Kardeşlikle doğar bahar,
Merhametle güler yarın,
Barışla aydınlanır diyar.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 23 Cevapları
Soru : Görselleri verilen filmlerden hangisini izlemek istersiniz? Nedenleriyle anlatınız.
Cevap : 3. görselde yer alan Uzay Macerası filmini izlemek isterdim. Çünkü farklı şeyleri keşfetmek ilgimi çok çekiyor ve merak ediyorum.
Soru : Metni okuyarak eksik bırakılan cümleleri tamamlayınız.
Cevap :
Salih ile Fatih, teneffüste Fatih’in voleybol topu ile oynuyordu. Bir ara Salih, topa ayağınla çok hızlı vurdu, lop patladı. Topun patladığını gören Fatih “Topum gitti!” dedi. Fatih ağlamaya başladı. Bunun üzerine Salih “Üzülme, sana yeni bir top alırım.” dedi.
Yusuf ödevini bitirdi. Annesi ve ablası akşam yemeği için sofrayı hazırlıyordu. Yusuf, sofranın hazırlanmasına yardım etmek yerine koşarak oyun oynamaya başladı. Bu arada masaya ekmek sepetini ve peçeteleri götüren ablasına çarptı. Ekmekler bir yana peçeteler başka bir yana dağıldı.
Soru : Yusuf’un yerinde siz olsaydınız sofra hazırlanırken neler yapardınız? Sırasıyla yazınız.
Cevap :
Önce anneme ve ablama sofrayı hazırlarken yardım ederdim.
Çatal, kaşık ve tabakları masaya koyardım.
Ekmek ve peçeteleri dikkatlice götürürdüm.
Yemek bitince de sofranın toplanmasına destek olurdum.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 24 Cevapları
Soru : Tatlı dilli ve güler yüzlü olduğunu düşündüğünüz kişi ya da kişilerin resmini çiziniz.
Cevap :

Soru : Tatlı dilli ve güler yüzlü olmak neden önemlidir? Anlatınız.
Cevap : Tatlı dilli ve güler yüzlü olmak, insanların kalbini kazanmayı ve çevremizde sevgi dolu ilişkiler kurmayı sağlar.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 25 Cevapları
Soru : Nezaket örneği içeren ifadenin başındaki çiçeği boyayınız.
Cevap :
-
✅ Kantinde başkasının önüne geçmeden sıra beklemek
-
❌ Sinirlendiğinde bağırmak
-
❌ Konuşan kişinin sözünü kesmek
-
✅ Birisi selam verdiğinde selamını almak
-
❌ Büyüklerle konuşurken onlara “sen” demek
-
✅ Hata yaptığında özür dilemek
-
✅ Teşekkür etmek
-
❌ Başkasının eşyasını izinsiz kullanmak
Soru : “Nezaket” deyince aklınıza gelen sözcükleri yazınız. Karekodu okutarak “Anahtar Sözcükler” şarkısını dinleyiniz.
Cevap :
Nezaket deyince akla gelen sözcükler :
-
Saygı
-
Selam
-
Teşekkür
-
Özür
-
Yardım
-
Nazik davranmak
“İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kardeşlik Özlemi metni ve etkinlik cevapları, öğrencilerin kardeşlik, paylaşma ve sevgi değerlerini öğrenmelerine yardımcı olur; sayfa 20-25’teki alıştırmaları düzenli yapmak, konunun pekişmesini sağlar.”