İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap İyilik Yap İyilik Bul Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39
2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve değerler eğitimi kazanmasını destekler. 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, etkinliklerin doğru ve eksiksiz yapılmasına rehberlik eder. 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap İyilik Yap İyilik Bul Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara iyilik yapma, paylaşma ve yardımseverlik gibi değerleri kazandırır.

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, sorular ve etkinliklerle öğrencilerin metni daha iyi anlamalarını sağlar. Bu sayfalar, çocukların hem okuma becerilerini geliştirmelerine hem de iyilik ve paylaşma davranışlarını günlük yaşamda uygulamalarına yardımcı olur.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 32-34-35-36-37-38-39
Soru : Başlığı ve görseli inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap : Metnin konusu bana göre ; İyilik etmek, mutluluk ve huzurun artarak çevreye yayılmasını sağlar.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 34 Cevapları
Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.
Cevap :
Metnin konusu: İyilik yapmanın önemi, iyiliğin çoğalması ve insan, hayvan ile doğaya mutluluk ve huzur getirmesi.
Okuma öncesi tahmin ile karşılaştırma: Tahminimde de iyilik ve iyi insanların davranışlarıyla ilgili olduğunu düşünmüştüm; metin tahminimle aynı konuyu işliyor.
Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap :
Ahlak Kelimesi
-
Tahminim: Doğru ve güzel davranışlar sergileme.
-
Sözlük Anlamı: İnsanların doğru ve yanlış davranışlarını belirleyen iyi nitelikler ve kurallar.
Huzur Kelimesi
-
Tahminim: Rahat ve mutlu hissetme.
-
Sözlük Anlamı: İçin rahatlık, güven ve mutluluk duygusu.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 35 Cevapları
Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.
1. Güzel ahlaklı insanlar hangi alanda yarışırlar?
Cevap : İyilik yapmakta yarışırlar.
2. Dalga dalga dünyaya yayılan nedir?
Cevap : Mutluluk ve huzur.
3. İyilikler nasıl çoğalır?
Cevap : Bir iyilik yapıldığında, hem iyiliği yapan hem de iyilik yapılan kişi başkalarına iyilik yapınca çoğalır.
4. İnsanlardan başka hangi canlılara iyilik yapılır?
Cevap : Hayvanlara, bitkilere ve doğaya.
5. Yaptığınız bir iyiliği anlatınız. İyilik yapmak size ne e hissettirir?
Cevap : Örnek: Sokakta gördüğüm yaşlı birine yardım ettim; iyilik yapmak beni mutlu ve huzurlu hissettirdi.
Soru : Metinde iyilik yapan insanların özelliklerinden söz ediliyor. Bu özellikleri örnekteki gibi yazınız.
Cevap :
İyilik yapan insanların özellikleri:
-
Gönlü geniş
-
Ahlakı güzel
-
Yardımsever
-
Mutlu olmayı bilen
-
Başkalarını düşünen
-
Nazik ve kibar
Soru : Çevresindekilere iyi davranmayan bir arkadaşınıza neler söylemek istersiniz? Anlatınız.
Cevap : “Lütfen arkadaşlarına nazik ol, yardım et ve kaba davranma. İyilik yapmak hem senin hem de başkalarının mutlu olmasını sağlar.”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 36 Cevapları
Soru : Metinlerde eksik bırakılan cümleleri görsellerden hareketle tamamlayınız.
Cevap :
1. Görsel: Komşumuz Ayşe teyze, apartmanımızın en yaşlı kişisidir. Kimseyi de yoktur. Komşularımız onu hiç yalnız bırakmaz. Annem her yemek yaptığında bir tabak da Ayşe teyzeye götürüyorum. Ayşe teyze kapıda beni elimde yemeklerle görünce çok mutlu oluyor.
2. Görsel: “Yusuf, Çınar’ın evine resim yapmaya gitti. Yusuf boya kalemlerini evde unutmuştu. Yusuf’u çaresiz gören arkadaşı Çınar, kendi boya kalemlerini Yusuf’la paylaştı. Yusuf, Çınar’a teşekkür ederek baktı. Her ikisinin de yüzünde gülümseme vardı.”
3. Görsel: “Hasan evlerinin önünde yürüyemeyen bir kedi gördü. Hemen babasına haber verdi. Babasıyla kediyi veterinere götürdüler. Veteriner kediyi muayene etti. Patilerindeki yarayı temizledi ve sardı. Kedi Hasan’a doğru miyavlayarak teşekkür etti. Hasan çok mutlu oldu.”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 37 Cevapları
Soru : Meryem, Zeynep ve Kerem farklı sınıflarda olan üç arkadaştır. Her biri farklı bir iyilik yapmıştır. İpuçlarına göre tabloyu tamamlayarak kimin hangi iyiliği yaptığını bulunuz.
1. Koridordaki muz kabuğunu çöpe atan öğrencinin adı M harfi ile başlamaktadır.
2. 2/C şubesine giden öğrenci kuşlara su vermiştir.
3. 2/B şubesine giden öğrenci iki eli de dolu olan arkadaşına sınıf kapısını açmıştır
Cevap :
2/A Muz kabuğunu çöpe atmıştır = Meryem
2/B Sınıf kapısını açmıştır = Zeynep
2/C Kuşlara su vermiştir = Kerem
Soru : Koridordaki muz kabuğu yerden alınıp çöpe atılmasaydı neler olabilirdi? Anlatınız.
Cevap : Eğer muz kabuğu yerden alınıp çöpe atılmasaydı, biri kayıp düşebilir, sınıfta kirlenmeler olur ve temizlik zorlaşırdı.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 38 Cevapları
Soru : Metinde uygun yerlere nokta koyunuz.
Cevap :
“Paylaşmak Güzeldir” adlı sergimizi düzenledik(.) Sergiye katılan öğrenciler okumak istedikleri kitapları aldılar(.) Diğer sınıflara örnek olduk(.) Onlar da 15(.)12(.)2025 (iki bin yirmi beş) tarihinde saat 11(.)00’de bir sergi düzenlemeyi planladılar(.) Onlar sergilerine hangi adı verecekler(.) Çok merak ediyorum(.)
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 39 Cevapları
Soru : Okuldaki sorumluluklarınız nelerdir? Anlatınız.
Cevap : Okuldaki sorumluluklarım şunlardır: Sınıfımı ve eşyalarımı düzenli tutmak, derslerde dikkatli olmak, ödevlerimi zamanında yapmak, arkadaşlarıma ve öğretmenime saygılı davranmak, sınıfın temizliğine yardımcı olmak.
Hasan her sabah okula geç kalıyor. Hasan sınıfa girdiğinde Fatma Öğretmen çoktan derse başlamış oluyor.
Soru : Hasan neden her sabah okula geç kalıyor olabilir? Hasan’ın geç kalma nedenlerini sıra arkadaşınızla konuşup örnekteki gibi yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınıza sununuz.
Cevap : Hasan her sabah erken uyumadığı ve tablet ile televizyonla vakit geçirdiği için uyanmakta güçlük çekiyor; ayrıca hazırlanırken oyalanıyor ve yolda zaman kaybettiği için okula geç kalıyor.
1- Erken yatmıyor
Tablet ile oynuyor
Televizyon izliyor
2- Sabah uyanamıyor
Alarmı duymuyor
Geç kalkıyor
3- Hazırlanırken oyalanıyor
Kahvaltısını yavaş yapıyor
Üstünü giyinirken zaman kaybediyor
4- Yolda vakit kaybediyor
Arkadaşlarıyla konuşuyor
Oyun oynuyor
“İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap İyilik Yap İyilik Bul metni ve etkinlik cevapları, öğrencilerin iyilik yapma ve paylaşma değerlerini öğrenmelerine yardımcı olur; sayfa 32-39’daki alıştırmaları düzenli yapmak, konunun pekişmesini sağlar.”