İlkokul 2. Sınıf Matematik Sayı Doğrusu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102
2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin sayıları ve sayı doğrusu konusunu daha iyi anlamaları için hazırlanmıştır. 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayı Doğrusu Metni Etkinlik Cevapları, adım adım yönlendirmelerle öğrencilerin kavramları pekiştirmesine yardımcı olur.

2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 Cevapları, sayı doğrusu etkinlikleri ve temel işlemlerle ilgili çözümler sunar. Bu sayede öğrenciler kendi cevaplarını kontrol ederek matematikte daha başarılı olabilirler.
“2. Sınıf Matematik Sayı Doğrusu Metni Etkinlik Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 90-91-92-93-94-95-96-97-98-99-100-101-102
Soru : Görseli inceleyelim. Soruları cevaplayalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.
Cevap :
Gişedeki bilet alma sırasına bakalım.
• Şapkalı kadın kaçıncı sıradadır? …………6………….
• Kız çocuğu kaçıncı sıradadır? ………3…………….
• Gözlüklü adam kaçıncı sıradadır? ………..5…………..
• Erkek çocuğu kaçıncı sıradadır? ………..2…………..
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 91 Cevapları
1. Yelkenlilerin birbirlerine göre konumlarını inceleyelim. Soruları cevaplayalım.
• Yarışta hangi renk yelkenli birinci olmuştur? Cevap : Kırmızı
• Sarı yelkenliden önce hangi renk yelkenliler vardır? Cevap : Kırmızı ve Pembe
• Sarı yelkenliden sonra hangi renk yelkenliler vardır? Cevap : Mavi, Mor ve Turuncu
Haydi, görseldeki sıraya göre yelkenlileri çizelim.
Cevap : Kırmızı, Pembe, Sarı, Mavi, Mor, Turuncu
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 92 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Etkinlik öncesi hazırladığımız 1’den 100’e kadar olan sayı kartları, tebeşir.
Oyuna Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•Sınıfımızı 4 gruba ayıralım. Takımlarımızı oluşturalım.
•Her takıma bir ad verelim (Sincap Takımı, Mavi Takım gibi).
•Hazırladığımız kartları karıştıralım. Takımlara yirmi beşer sayı kartı dağıtalım.
•Okul bahçesine takım sayısı kadar çizgi çizelim. Çizgilere takımların adlarını yazalım.
•Takım çizgimizin olduğu yere yerleşelim.
Oyuna Başlayalım
•Sayı kartlarımızı çizginin üzerinde büyükten küçüğe doğru sıralayalım.
•Sıralamayı doğru yapan 1. takım 4 puan, 2. takım 3 puan, 3. takım 2 puan ve 4. takım 1 puan alır.
•Takımların puanlarını tabloya yazalım.
•Oyuna bu şekilde 4 tur devam edelim
Cevap :
Takım Adı | 1. Tur | 2. Tur | 3. Tur | 4. Tur | Toplam Puan |
---|---|---|---|---|---|
Sincap Takımı | 4 | 3 | 2 | 4 | 13 |
Mavi Takım | 3 | 4 | 3 | 2 | 12 |
Kırmızı Takım | 2 | 2 | 4 | 3 | 11 |
Sarı Takım | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 93 Cevapları
Ferhat Öğretmen masadaki kâğıdın üzerine kartondan bir şerit koydu. 0’dan başlayarak sayı kartlarını sırasıyla ve eşit aralıklarla karton şeride yerleştirdi. Arzu, Mert, Mehmet ve Selin sırayla ilk dört sayı kartının altına o sayı kadar çiçek çizdiler.
2. Kalan kartların altına çiçek çizmeye devam edelim.
Cevap : Sayılar kadar altlarına çiçekler çizmeniz gerekiyor.
Soru : Arzu neden çiçek çizememiştir? Cevabımızı arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap : 0 sayısının bir değeri olmadığı için çiçek çizmemiştir.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 94 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Kalın ip, silgi, boya kalemleri, kâğıt.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•Sınıfımızı 4 gruba ayıralım. Takımlarımızı oluşturalım.
•İpi, kâğıdın üzerine düz bir şekilde yerleştirelim.
Etkinliğe Başlayalım
•İpin sol başına bir kalem yerleştirelim.
•Kalemin sağına, kaleme değecek şekilde silgiyi yerleştirelim. Silginin bittiği yere bir kalem daha yerleştirelim.
•Bu işlemi ipin üzerinde en az 10 kalem olana kadar tekrarlayalım.
•En baştaki kalemin altına “0” yazalım. Sayıları birer artırarak sırasıyla kalemlerin altına yazmaya devam edelim.
• Oluşturduğumuz modeli kareli defterimize cetvel ve defterimizdeki kareleri kullanarak çizelim.
• Yaptıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap :
- Sınıfımızı 4 gruba ayırdık ve takımlarımızı oluşturduk.
- Kalın ipi kâğıdın üzerine düz şekilde yerleştirdik.
- İpin sol başına bir kalem koyduk.
- Kalemin sağına silgiyi yerleştirdik, silginin bittiği yere tekrar bir kalem koyduk.
- Bu işlemi ipin üzerinde en az 10 kalem olana kadar tekrarladık.
- En baştaki kalemin altına “0” yazdık ve sayıları birer artırarak kalemlerin altına yazdık.
- Oluşturduğumuz modeli kareli defterimize cetvel ve kareleri kullanarak çizdik.
- Yaptıklarımızı arkadaşlarımızla paylaştık.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 95 Cevapları
3. Cetveli inceleyelim. Soruları cevaplayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap :
• 1’den önce hangi sayı vardır? ……………….0…………………………
• 7’den sonra gelen ilk sayı hangisidir? …………………8………………………
• 14 ve 16’nın arasında hangi sayı vardır? …………..15…………………………….
• 19’dan sonra hangi sayı vardır? ………………..20……………………….
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 96 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Cetvel, silgi, kalem, kareli kâğıt.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•Aşağıdaki kareli kâğıda cetvelle düz bir çizgi çizelim.
.Çizginin iki ucuna ok işareti koyalım. Oklar bize çizginin uzayabileceğini gösterir.
•Çizginin üzerine birer kare aralıklarla işaret koyalım.
•Soldaki ilk çizginin altına “0” yazalım.
•Çizgilerin altına sayıları sırasıyla birer artırarak yazmaya devam edelim
Cevap :
- Kareli kâğıda cetvel ile düz bir çizgi çizdik.
- Çizginin iki ucuna ok işareti koyduk; oklar çizginin uzayabileceğini gösteriyor.
- Çizginin üzerine birer kare aralıklarla işaretler koyduk.
- Soldaki ilk işaretin altına “0” yazdık.
- İşaretlerin altına sayıları birer artırarak sırasıyla yazmaya devam ettik.
Soru : Sayı doğrusu çizerken nelere dikkat etmeliyiz? Noktalı yerlere yazalım.
Cevap :
- Cetvel kullanarak düz çizgi çizmeliyiz.
- Çizginin iki ucuna ok işareti koymalıyız.
- İşaretleri eşit aralıklarla yerleştirmeliyiz.
- Sayıları sırasıyla doğru şekilde yazmalıyız.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 97 Cevapları
4. Aşağıdaki soruların cevaplarını işaretleyelim.
• Salyangozların sayısı, 10 ve 20 sayılarından hangisine daha yakındır?
Cevap : 10 sayısına daha yakındır.
• Uğur böceklerinin sayısı, 20 ve 30 sayılarından hangisine daha yakındır?
Cevap : 20 sayısına daha yakındır.
• Arıların sayısı, 30 ve 40 sayılarından hangisine daha yakındır?
Cevap : 40 sayısına daha yakındır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 98 Cevapları
5. Cümlelerdeki noktalı yerlere “daha yakındır, daha uzaktır, eşit mesafededir” ifadelerinden uygun olanı yazalım.
Cevap :
• 8 ve 16 sayılarından 16 sayısı 10’a …..daha uzaktır….
• 45 sayısı, 40 ile 50 sayılarına …….eşit mesafededir……….. .
• 36 sayısı, 30 ile 40 arasındadır. 36 sayısı 40’a ….daha yakındır… .
6. Soruların cevabı olan görseli işaretleyelim. Cevaplarımızın nedenlerini arkadaşlarımızla tartışalım.
Ayşe ve annesi 4. katta asansöre bineceklerdir. Apartmanda iki asansör vardır. Biri 1. katta, diğeri 10. kattadır. Ayşe ve annesi asansör düğmelerine aynı anda basmışlardır. Hangi kattaki asansör daha önce gelir?
Cevap : 1 sayısı 4’e daha yakın olduğu için ilk olarak 1. kattaki asansör gelir.
Mete, tanesi 35 TL olan bir kalem almak istiyor. Kalemi alabildiğine göre hangi cüzdan Mete’nindir? İşaretleyelim.
Cevap : Birinci görselde yer alanı alabilir.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 99 Cevapları
7. Çiçekleri sayalım. Sayı doğrusu üzerinde işaretleyelim. Soruları cevaplayalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.
• Sarı çiçeklerin sayısı 10’a mı 20’ye mi daha yakındır?
Cevap : 12 tane sarı çiçek olduğu için 10 sayısına yakındır.
• Pembe çiçeklerin sayısı 10’a mı 20’ye mi daha yakındır?
Cevap : 17 tane pembe çiçek olduğu için 20 sayısına yakındır.
Soru : Günlük hayatta hangi durumlarda sayıların daha yakın veya daha uzak olduğu onluğu bulmaya ihtiyaç duyarız? Cevabımızı arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap :
- Alışverişte para sayarken
- Saat ve zamanı hesaplarken
- Eşyaları sayarken
- Mesafe veya uzunluk ölçerken onluğa yuvarlama yaparak sayıların daha yakın veya uzak olduğunu buluruz.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 100 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Tebeşir.
Oyun Alanı: Okul bahçesi.
Oyuna Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•• Sınıfımızı 4 gruba ayıralım. Takımlarımızı oluşturalım. Okul bahçesine tebeşirle 10 tane çember çizelim.
•Çemberlerin her birine; 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100 sayılarından birini yazalım.
Oyuna Başlayalım
•• 1. grup: Oyuna başlayalım. Öğretmenimiz bize iki basamaklı bir sayı söylesin. Bu sayı hangi onluğa daha yakınsa o çemberin içine girelim. Sayı onluklara eşit mesafedeyse sayının yakın olduğu iki çembere de girebiliriz.
• Yanlış çembere girersek gruptan ayrılalım.
• 2, 3 ve 4. gruplarda da aynı işlemleri yapalım.
• Oyuna her grupta bir kişi kalana kadar devam edelim
Cevap :
- Sınıfımızı 4 gruba ayırdık ve takımlarımızı oluşturduk.
- Okul bahçesine tebeşirle 10 çember çizdik ve her çembere 10, 20, 30…100 sayılarını yazdık.
- 1. grup oyuna başladı; öğretmenimizin söylediği iki basamaklı sayının hangi onluğa daha yakın olduğunu bulup ilgili çembere girdik.
- Yanlış çembere girenler gruptan ayrıldı.
- 2., 3. ve 4. gruplar aynı şekilde oyuna devam etti.
- Oyun her grupta bir kişi kalana kadar sürdü.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 101 Cevapları
8. Sayıları, sayı doğrusu modeli üzerindeki gösterimiyle eşleştirelim.
Cevap :

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 102 Cevapları
9. Sayı doğrularını inceleyelim. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap :
• Sayılar, sayı doğrusuna …….1……… artarak eşit aralıklarla yerleştirilmiştir.
• Sayılar, sayı doğrusuna …….2……… artarak eşit aralıklarla yerleştirilmiştir.
• Sayılar, sayı doğrusuna ……..10…….. artarak eşit aralıklarla yerleştirilmiştir.
Soru : Bu sayı doğruları arasındaki farklar ve benzerlikler nelerdir? Cevabımızı arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap : Ritmik olarak artmaları yani belirli bir düzen içerisinde artmaları benzer özelliğidir. Ancak sayıların farklı olması ise farklı özelliklerine örnek olarak verilebilir.
“İlkokul 2. Sınıf Matematik Sayı Doğrusu metni ve etkinlik cevapları, öğrencilerin sayıları doğru sırayla yerleştirme ve sayı doğrusu üzerinde işlem yapma becerilerini geliştirir; sayfa 90-102’deki alıştırmaları düzenli yapmak, konunun pekişmesini sağlar.”