4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 38-39-40-41 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı 2. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 38-39-40-41 Sayfa Cevapları öğrencilerin 2. ünitede öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları değerlendirmeleri için hazırlanmıştır. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları sayesinde öğrenciler, derslerde öğrendiklerini tekrar ederek günlük yaşamda uygulayabilirler. Bu kaynak, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 38-39-40-41 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 2. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları ile öğrendiklerini ölçebilir ve kendi fikirlerini ifade edebilirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 38, 39, 40, 41 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 2. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


A. Aşağıda verilen ifadelerdeki boşlukları uygun şekilde doldurunuz. 


Cevap :

  1. Düşüncelerimi hiçbir kısıtlama veya baskı olmaksızın özgür bir şekilde ifade etme hakkım vardır.
  2. Çocuk Hakları Sözleşmesi, çocukların haklarını korumakta ve ihlâl edilmesini önlemektedir.
  3. İnsanlar, en başta kendileri olmak üzere ailelerine, arkadaşlarına ve çevrelerine karşı sorumluluk bilincine sahip olmalıdırlar.
  4. Karşılaştığımız sorunlara karşı demokratik çözümler üretmeliyiz.
  5. Hak ve özgürlüklerimizi kullanırken başkalarının hak ve özgürlüklerine saygı göstermeliyiz.

B. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların yanına “D”, yanlış olanların yanına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. (Doğru) Bağımsızlık, hak ve özgürlüklerimizi kullanmak için önemlidir.
  2. (Yanlış) Hak ve özgürlükler ile ilgili sorunların tamamında bir kurumdan yardım almam gerekir.
  3. (Yanlış) Sadece kendime ve sevdiklerime karşı sorumluluklarım vardır.
  4. (Doğru) Çocuk Hakları Sözleşmesi; din, dil, ırk, renk ve cinsiyet gözetmeden bütün çocukları kapsamaktadır.
  5. (Doğru) Bütün insanlar, doğuştan birtakım haklara sahiptir.

C. Aşağıda verilen soruların cevaplarını defterinize yazınız. 


1. İnsanların sorumlulukları zamanla değişmektedir. Sorumluluklarımız, yaşamımızda üstlendiğimiz rollere göre farklılaşmaktadır. İnsanların insan oldukları için üstlendikleri sorumluluklar var mıdır? Araştırınız.


Cevap : İnsanlar, insan oldukları için başkalarına zarar vermemek, hak ve özgürlüklere saygı göstermek, topluma katkı sağlamak gibi evrensel sorumluluklara sahiptir. Bu sorumluluklar yaş, meslek veya rol fark etmeksizin herkes için geçerlidir.


2. Dünya üzerinde en çok hangi çocuk hakkının ihlal edildiğini düşünüyorsunuz? İhlal edildiğini düşündüğünüz bu hak ile ilgili bir gazete haberi bularak bu habere ilişkin düşüncelerinizi paylaşınız. Bu hakkın ihlal edilmesinde hangi faktörler etkilidir? Araştırınız.


Cevap : Dünya üzerinde en çok eğitim hakkının ihlal edildiği görülmektedir. Örneğin, savaş bölgelerinde veya yoksul bölgelerde çocuklar okula gidememektedir. Bu durumla ilgili bir gazete haberi, “Savaş ve yoksulluk nedeniyle milyonlarca çocuk eğitim hakkından mahrum kaldı” başlığıyla yer alabilir. İhlalde savaş, ekonomik yetersizlik, cinsiyet ayrımcılığı ve sosyal adaletsizlik gibi faktörler etkilidir.


3. Yalnız çocukların değil yetişkinlerin de hak ve özgürlükleri ihlal edilebilmektedir. Çevrenizdeki yetişkinlere hangi hak ve özgürlüklerinin ihlal edildiğini ve bu ihlallere nasıl çözüm bulduklarını sorunuz. Çocukların buldukları çözümler ile yetişkinlerin çözümleri arasında fark var mıdır? Araştırınız.


Cevap : Çevredeki yetişkinler, örneğin çalışma hakkı, adil ücret alma hakkı, özel yaşamın gizliliği hakkı gibi hakları ihlal edildiğinde, mahkemelere başvurma, sendikalara katılma veya resmi kurumlara şikâyette bulunma yollarını kullanmaktadır. Çocuklar ise genellikle öğretmenlerine, ailelerine veya çocuk haklarını koruyan kurumlara başvurarak çözüm ararlar. Yani yetişkinler ve çocuklar çözümlerini yaşa ve yasal haklara göre farklı yollarla bulurlar.


Ç. Aşağıda verilen kavramların anlamlarını araştırınız. Bu kavramlar neden önemlidir? Söyleyiniz.

1. İnsan Onuru 2. Düşünce ve İfade Özgürlüğü 3. Anayasa 4. Demokrasi


Cevap :

  • İnsan Onuru: Her insanın değerli ve saygı görmeye layık olduğunu ifade eder. İnsan onuruna saygı göstermek, adaletin, eşitliğin ve hakların korunması için temel bir ilkedir.

  • Düşünce ve İfade Özgürlüğü: Kişinin kendi düşüncelerini özgürce ifade edebilmesi hakkıdır. Bu özgürlük, farklı görüşlerin paylaşılmasını, toplumsal gelişimi ve bireysel hakların korunmasını sağlar.

  • Anayasa: Bir devletin temel yasalarını ve yönetim şekillerini belirleyen belgedir. Anayasa, vatandaşların hak ve özgürlüklerini güvence altına alır ve devletin yetki sınırlarını düzenler.

  • Demokrasi: Halkın kendi iradesiyle yönetimde söz sahibi olduğu sistemdir. Demokrasi, hak ve özgürlüklerin korunması, eşitlik ve adaletin sağlanması açısından önemlidir.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


D. Aşağıda verilen soruları yanıtlayınız. 


1. Seda, arkadaşları ile sokakta top oynamaktadır. Seda ve arkadaşlarının topu komşularının bahçesine girmiştir. Bu duruma çok sinirlenen komşuları, Seda ve arkadaşlarına bu sokakta top oynayamayacaklarını söylemiştir. Seda sokakta top oynayabileceklerini, sokağın kimseye ait olmadığını söyleyerek hakkını savunmuştur.

Seda ve arkadaşları hangi konuda kısıtlanmak istenmiştir? İşaretleyiniz.


Cevap : Hak


2. Ali, arkadaşları ve öğretmenleri tarafından sorumluluklarını yerine getirmeye özen gösteren bir öğrenci olarak görülmektedir. Evde odasını toplamaya özen gösterir. Okulda verilen sorumlulukları yerine getirir ve ödevlerini tamamlar. Çevresine karşı da sorumluluk bilinciyle dolu olan Ali, arkadaşları ile birlikte sosyal sorumluluk projesi geliştirmiştir. Bununla birlikte ailesi tarafından basketbol kursuna yazdırılmış ancak kursun çalışmalarına katılmamıştır. Ali’nin kurs günü ve saatini bilmesine rağmen kursa gitmemesi dikkat çekmiştir.

Ali, aşağıdaki durumlardan hangisini yaşıyor olabilir? İşaretleyiniz.


Cevap : Basketbola ilgi duymamaktadır.


3. Çocuklar sağlık, eğitim, düşünce ve oyun gibi haklara sahiptir. Bu haklar devletler tarafından Çocuk Hakları Sözleşmesi ile koruma altına alınmıştır. Buna rağmen dünya üzerinde çeşitli işlerde çalıştırılan çocuklar bulunmaktadır. Moni’de bu çocuklardan biridir. Okula gitmesi gereken saatte nikâh şekeri imal eden bir dükkânda çalıştırılmaktadır.

Moni’nin öncelikli olarak ihlal edilen hakkını işaretleyiniz.


Cevap : Eğitim


4. İpek, arkadaşları ile teneffüslerde oynamaktadır. Arkadaşlarından Selim, her teneffüste kendi sevdiği oyunların oynanmasını istemektedir. İpek, düşüncelerini söylemek istediğinde Selim dinlememekte veya arkadaşının sözünü kesmektedir.

İpek’in ihlal edilen hakkı için öncelikle uygulayacağı çözüm aşağıdakilerden hangisidir? İşaretleyiniz.


Cevap : Selim’le konuşarak anlaşmalıdır.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


5. Millî Mücadele yıllarında Türk milletinin yaşadığı zorluklar karşısında gösterdiği mücadele, aşağıdaki değerlerden hangisine sahip olduğunu gösterir? İşaretleyiniz.


Cevap : Sorumluluk


6. “Herhangi bir koşulla sınırlanma ya da zorlanmaya bağlı olmaksızın düşünme ve davranmadır.”

Yukarıda açıklaması verilen kavramı işaretleyiniz.


Cevap : Özgürlük


7. Aşağıdaki seçeneklerden kendimize karşı sorumluluklarımızdan olmayanı işaretleyiniz.


Cevap : Aile bireylerine saygılı olmak


8. Aşağıdaki davranışlardan hangisini yaparsak insanlığın ortak mirasına karşı sorumluluğumuzu yerine getirmiş oluruz? İşaretleyiniz.


Cevap : Doğal, tarihî ve kültürel varlıkları tanıtırsak


9. Hasta olduğu hâlde hastaneye gidemeyen ve buna bağlı olarak da tedavi olamayan bir çocuk hangi hakkını kullanamamış olur? İşareleyiniz.


Cevap : Sağlık hakkı


10. Bireyler haksızlığa uğradığı zaman yapması gereken davranışı işaretleyiniz.


Cevap : Uzlaşmak


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


E. Aşağıda verilen zihin haritasını bu ünitede öğrendikleriniz çerçevesinde doldurunuz.


Cevap :

HAK, ÖZGÜRLÜK VE SORUMLULUK

Hak ve sorumluluklarım arasındaki ilişkiler:

  1. Başkalarının haklarına saygı
  2. Söz hakkını sorumlu kullanma
  3. Ders çalışmak
  4. Oyunları paylaşmak
  5. Kişisel temizlik
  6. Doğayı korumak

Haklarımı kullandığım durumlar:

  1. Okula gitmek
  2. Oyun oynamak
  3. Düşünceyi ifade etmek
  4. Sağlık kontrolleri
  5. Kitap okumak
  6. Çöpleri atmak

Hak ihlallerine karşı alabileceğim önlemler:

  1. Durumu bildirmek
  2. Arkadaşlarla çözmek
  3. Resmi kurumlara başvurmak
  4. Kanıt sunmak
  5. Başkalarının haklarına dikkat etmek
  6. Saygılı davranmak

Saygılı olmam gereken durumlar:

  1. Arkadaş fikirleri
  2. Öğretmen söz hakkı
  3. Sınıf kuralları
  4. Paylaşılan malzemeler
  5. Ortak alanlar
  6. Doğa ve çevre


 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!