4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 46-47 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı Farklılıklarımızla Eşitiz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 46-47 Sayfa Cevapları öğrencilerin farklılıkları anlamaları ve eşitlik bilincini geliştirmeleri için hazırlanmıştır. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayınları Cevapları ile öğrenciler derslerde öğrendiklerini pekiştirir ve günlük yaşamda uygulama fırsatı bulurlar. Bu kaynak, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 46-47 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 3. Ünite Farklılıklarımızla Eşitiz Metni Etkinlik Cevapları sayesinde konuları daha iyi kavrar ve kendi fikirlerini ifade edebilirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Hecce Yayıncılık Kitabı 46, 47 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Farklılıklarımızla Eşitiz Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 46-47


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları


Soru :  Yandaki görselde ne anlatılmak istenmektedir? Söyleyiniz.


Cevap : Görsel, elma toplamak isteyen kişilerin işlerini kolaylaştırmak amacıyla yükselticilerden yararlandığını ve böylece verimliliklerini artırdıklarını göstermektedir. Yükselticiler sayesinde elma ağaçlarının yükseklerine daha rahat ulaşılmakta ve elma toplama işlemi daha etkili bir şekilde yapılabilmektedir. Bu görsel, tarım ve bahçecilik gibi alanlarda teknolojik araçların ve pratik yöntemlerin nasıl kullanılabileceğini ortaya koymaktadır.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


Okuma Metni Gıdaya Erişim 

Dünya üzerinde yaşanan açlık sorunu; son dönemlerde yaşanan savaşlar, iklim krizi ve salgın hastalıklar gibi pek çok nedenden dolayı artış göstermiştir. Gıdaya erişimde zorlanan en önemli grup ise çocuklardır. Çocukların sağlıklı bir gelişim gösterebilmesi için yeteri kadar besin tüketmesi gerekir. Yeteri kadar besin tüketemeyen çocuklar gelişim açısından geri kalır, öğrenmede güçlük yaşar, bu çocukların dikkat süreleri kısalır, hastalıklara karşı vücut dirençleri zayıflar.

Her çocuğun sağlıklı gıdaya ulaşabilmeye hakkı vardır. Dünyadaki gıdaya erişimde yaşanan eşitsizliği ortadan kaldırmak için tüm ülkelerin birlikte hareket etmesi gerekmektedir. Dünyadaki gıda sorununu bitirmek için Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü, Uluslararası Tarımsal Kalkınma Fonu (IFAD), Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu (UNICEF), BM Dünya Gıda Programı (WFP) ve Dünya Sağlık Örgütü (WHO) birlikte çalışmaktadır.
Unicef Türkiye genel ağ adresinden alınmıştır (Erişim tarihi: 02.06.2022).


Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız. 


1. Her çocuk neden gıdaya erişim sağlamalıdır?


Cevap : Her çocuk, sağlıklı bir şekilde gelişebilmek için yeterli ve dengeli besine ulaşma hakkına sahiptir.


2. Gıdaya erişim sorunu yaşayan çocuklar ne gibi sorunlar yaşar?


Cevap : Gıdaya erişemeyen çocuklar, gelişim geriliği yaşar, öğrenmede güçlük çeker, dikkat süreleri kısalır ve hastalıklara karşı dirençleri zayıflar.


3. Açlık sorunuyla mücadelede iş birliğinin önemi nedir?


Cevap : Açlık sorununu çözmek ve gıda eşitsizliğini azaltmak için ülkelerin ve uluslararası kuruluşların birlikte çalışması, kaynakları etkin kullanmayı ve sorunlara kalıcı çözümler üretmeyi sağlar.


Soru : Aşağıda verilen tabloyu uygun şekilde doldurunuz.


Cevap :

Adalet ve Eşitlik ile İlgili Karşılaştığınız Sorunlar Çözüm Önerileriniz
1. Sınıfta bazı öğrencilerin sürekli öncelik verilmesi Öğrencilerin eşit şekilde fırsat almasını sağlamak
2. Oyun alanında bazı çocukların dışlanması Her çocuğun oyunlara katılım hakkını desteklemek
3. Kantinde bazı öğrencilerin sırayı beklememesi Sıra kurallarının uygulanmasını sağlamak
4. Grup çalışmalarında fikirlerin dikkate alınmaması Her öğrencinin görüşünün dinlenmesini teşvik etmek
5. Okul kütüphanesindeki kitapların adil paylaşılmaması Kitapların eşit sürelerle kullanılmasını düzenlemek

Soru : Eşitlik ve adalet kavramlarını derste öğrendiklerinizi de düşünerek kendi cümlelerinizle tanımlayınız.


Cevap :

Eşitlik: Herkesin haklara, fırsatlara ve kaynaklara aynı şekilde sahip olmasıdır.

Adalet: Herkese hakkını vermek ve kuralları doğru, tarafsız bir şekilde uygulamaktır.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!