4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 52-53 Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı Adaletsizliğin Duygulara Yansıması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 52-53 Sayfa Cevapları öğrencilerin adaletsizlik durumlarını ve bunların duygulara etkilerini anlamaları için hazırlanmıştır. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayınları Cevapları ile öğrenciler derslerde öğrendiklerini pekiştirir ve günlük yaşamda uygulama fırsatı bulurlar. Bu kaynak, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 52-53 Cevapları Hecce Yayıncılık”

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 3. Ünite Adaletsizliğin Duygulara Yansıması Metni Etkinlik Cevapları ile konuları daha iyi kavrar ve kendi fikirlerini ifade edebilirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Hecce Yayıncılık Kitabı 52, 53 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Adaletsizliğin Duygulara Yansıması Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 52-53


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları


Soru :  “Adalet nedir? Meyve ağaçlarına su vermektir. Zulüm nedir? Dikeni sulamaktır.” Mevlana bu sözüyle ne anlatmak istemektedir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.


Cevap : Mevlana, adaletin iyiyi desteklemek, zulmün ise kötüyü beslemek olduğunu anlatmak istiyor; yani doğru ve adil olanı yapmak, zararı büyütmemek önemlidir.


Okuma Metni Yasaklar Ülkesi 

Bir ülkede
• İstediğin yere taşınamamak,
• İstediğin saç kesimine sahip olamamak,
• İstediğin televizyon kanalını izleyememek,
• Uluslararası telefon görüşmesi yapamamak,
• Araba kullanamamak gibi sınırlamalar vardır.
Vatandaşlar bunlara uymaya zorlanmaktadır.


Soru :  Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız. 


1. Bu yasakların olduğu ülkede yaşasaydınız neler hissederdiniz? Neden?


Cevap : Bu ülkede yaşasaydım üzgün ve kısıtlanmış hissederdim; çünkü özgürce seçim yapamamak insanı mutsuz eder.


2. Bu yasaklar neden konulmuş olabilir?


Cevap : Bu yasaklar, yönetimin kontrolü elinde tutmak veya halkı yönlendirmek için konulmuş olabilir.


3. Bu yasaklar konulurken halka danışılmış olabilir mi? Halkın bu tarz yasakları onaylaması mümkün müdür?


Cevap : Büyük olasılıkla halka danışılmamıştır; halkın bu yasakları onaylaması zor olurdu, çünkü hak ve özgürlükleri kısıtlanmıştır.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen beyin fırtınası tablosunu uygun bir şekilde doldurunuz. 


Cevap :

Tüm insanlar haklı olsaydı = Sürekli tartışma olur.
Tüm insanlar haksız olsaydı = Adaletsizlik artar.
Tüm insanlar barış içinde yaşasaydı = Huzur olur.
Tüm insanlar kavga etseydi = Kaos olur.
Tüm insanlar empati kursaydı = Anlayış artar.
Tüm insanlar kendi çıkarını gözetseydi = Bencillik olur.
Tüm insanlar aynı zevklere sahip olsaydı = Monoton olur.
Tüm insanlar birbirini dinlemeseydi = Yanlış anlaşılır.
Dünyadaki anlaşmazlıklar çözülemeseydi = Sorunlar çoğalır.


Soru : Haksızlığa uğradığınız bir durumu düşününüz. Haksızlığa uğradığınızda neler hissettiğinizi, eşitliğin ve adaletin sağlanması için neler yapılabileceğini arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Haksızlığa uğradığımda üzgün ve kızgın hissederim. Eşitliğin ve adaletin sağlanması için durumu yetkililere bildirebilir, haklarımı savunabilir ve doğru çözüm yollarını arayabilirim.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!