İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Bölüşmek Güzeldir (Dinleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102, 103, 104
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 100-101-102-103-104 Sayfa Cevapları, öğrencilerin metinleri doğru anlayıp yorumlamalarına yardımcı olacak şekilde hazırlanmıştır. Bu nedenle İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları, hem okuduğunu anlama hem de dinleme becerilerini geliştirmek için önemli bir kaynak sunar.

Özellikle 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Ünite Bölüşmek Güzeldir (Dinleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin paylaşmanın önemini kavraması ve metni analiz etmesini sağlar. Böylece 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 100, 101, 102, 103, 104 Sayfa Cevapları, öğrenmenin pekiştirilmesine ve derslere etkin katılımın artmasına katkıda bulunur.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Bölüşmek Güzeldir (Dinleme Metni)”
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 100-101-102-103-104
1. Arkadaşlarınızla hangi eşyalarınızı paylaşıyorsunuz?
Cevap : Oyuncaklarımı, kitaplarımı ve kırtasiye malzemelerimi arkadaşlarımla paylaşıyorum.
2. Sahip olduğunuz bir şeyi paylaşırken kendinizi nasıl hissediyorsunuz?
Cevap : Sahip olduğum bir şeyi paylaşırken mutlu ve rahat hissediyorum; arkadaşlarımın da memnun olduğunu görmek beni sevindiriyor.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Metne ait görselden hareketle metnin konusunu tahmin ederek söyleyiniz. Metni dinledikten sonra tahmininizin doğru olup olmadığını açıklayınız.
Cevap : Görsele bakarak, metnin paylaşmanın ve adil davranmanın önemini anlatabileceğini düşündüm. Tahminim doğru çıktı; metin, çikolatanın kardeşler arasında eşit şekilde paylaşılması ve adaletli olmanın değerini işliyordu.
2. ETKİNLİK
Soru : Dinleyeceğiniz metinden alınan aşağıdaki bölümü okuyunuz. Sizce anlatılan durumdan sonra neler olmuş olabilir? Tahmin ederek yazınız. Metni dinledikten sonra tahmininizin doğruluğunu kontrol ediniz.
“Ayşe buzdolabını açtığında gözüne bir kenarda dikkatlerden her nasılsa kaçmış çikolata paketi ilişiyor. Heyecanla paketi açmaya başladığında tam arkasında kardeşlerinin kendisini izlediğini fark ediyor.”
Cevap : Ayşe, kardeşlerini görünce çikolatayı paylaşmaya karar vermiş olabilir ve böylece hepsi birlikte keyifle çikolatayı yemiştir.
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını metinden hareketle tahmin ediniz. Bu kelimeleri anlamlarının yazılı olduğu kutucukların içindeki noktalı yerlere yazınız.
Cevap :
Kararsız → Kararı olmayan.
Adil → Adaletle iş gören; adaletten, doğruluktan ayrılmayan.
Haksızlık → Hak ve adalete aykırılık.
İlişmek → Bir şeye hafifçe dokunmak, takılmak.
Yeterli görmek → Bir şeyi kendisi için yeter bularak daha çoğuna gerek görmemek.
Adalet → Yasalarla sahip olunan hakların herkes tarafından kullanılmasının sağlanması.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Ayşe buzdolabını açtığında gözüne ne ilişiyor?
Cevap : Ayşe buzdolabını açtığında gözüne bir çikolata paketi ilişiyor.
2. Ayşe paketi açarken neyi fark ediyor?
Cevap : Paketi açarken kardeşlerinin onu izlediğini fark ediyor.
3. Ayşe çikolatayı ne yapıyor?
Cevap : Ayşe çikolatayı kardeşleriyle paylaşıyor.
4. Yazara göre açlığın çaresi nedir?
Cevap : Yazara göre açlığı gidermenin yolu paylaşmaktır.
5. Metnin ana fikri nedir?
Cevap : Metnin ana düşüncesi, adil bir şekilde paylaşmanın ve bölüşmenin önemidir.
6. Metinde, dünyadaki bütün sorunların kaynağının adil bölüşmenin olmamasından kaynaklandığı belirtiliyor. Siz bu düşünceye katılıyor musunuz? Neden?
Cevap : Evet, katılıyorum. Çünkü adil paylaşım olursa kimse aç veya mağdur kalmaz.
5. ETKİNLİK
Soru : a. Büyük harflerin hangi durumlarda kullanılması gerektiğini önceki bilgilerinizden ve aşağıdaki örneklerden yararlanarak yazınız.
“İstiklâl Marşı’mızı ezbere okudun mu?”
“En parlak yıldızlardan biri de Kutup Yıldızı’dır.”
“Ay, Dünya gezegeninin uydusudur.”
“TRT Çocuk dergisini daha önce okudun mu?”
“Aslında söylemek istediğim şudur: Paylaşmak, yapılabilecek en büyük iyiliktir.”
Cevap :
Büyük harfler aşağıdaki durumlarda kullanılır:
-
Cümlelerin başında: “İstiklâl Marşı’mızı ezbere okudun mu?”
-
Özel adlarda ve kişilerde: “TRT Çocuk dergisini daha önce okudun mu?”
-
Coğrafi yer, gezegen ve gök cisimlerinde: “Ay, Dünya gezegeninin uydusudur.”
-
Önemli eser, marş, belge veya kurum adlarında: “En parlak yıldızlardan biri de Kutup Yıldızı’dır.”
-
Vurgu yapılan veya özel anlam taşımak için kullanılan sözcüklerde: “Aslında söylemek istediğim şudur: Paylaşmak, yapılabilecek en büyük iyiliktir.”
Soru : b. Büyük harfle başlanarak yazılan gezegen, yıldız, kitap ve dergi adlarının yer aldığı cümleler yazınız.
Cevap :
-
Ay, gece gökyüzünde parlak bir şekilde görünüyordu.
-
Dünya, Güneş’in etrafında dönen üçüncü gezegendir.
-
Kutup Yıldızı, denizciler için yön bulmada önemlidir.
-
TRT Çocuk dergisinde eğlenceli hikâyeler vardı.
-
Masal Kitabı’nı arkadaşım bana hediye etti.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görselleri oluş sırasına koyarak görsellerde anlatılan olayla ilgili kısa bir hikâye yazınız. Hikâyenizde kişi, olay, zaman ve mekân unsurlarına dikkat ediniz.
Cevap :

PAYLAŞMAK NE KADAR GÜZEL ŞEY
Bir pazar sabahıydı. Küçük Elif, annesiyle birlikte mutfakta kurabiye yapıyordu. Fırından çıkan mis gibi kokular evin her köşesini sarmıştı. Elif’in yüzünde kocaman bir mutluluk vardı çünkü annesi ona komşu teyzeye kurabiye götürme görevini vermişti.
Elif, sıcacık kurabiyeleri tabağa yerleştirdi ve heyecanla Ayşe teyzenin kapısını çaldı. Kapıyı açan yaşlı kadın, Elif’in uzattığı kurabiyeleri görünce yüzünde kocaman bir gülümseme belirdi ve ona teşekkür etti. Küçük kızın kalbi, gördüğü mutlulukla sevinçten çarpıyordu.
Eve döndüğünde annesi ve babası Elif’i tebrik ettiler. Babası, “Paylaşmak, insanı en çok mutlu eden davranışlardan biridir,” dedi. Annesi de başını sallayarak Elif’i sevgiyle sardı. O gün Elif, küçük bir tabağın bile kocaman mutluluklar yaratabileceğini öğrendi.
Bundan sonra Elif, çevresine yardım etmeyi ve sahip olduklarını paylaşmayı en değerli görevlerinden biri saydı.
4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki görseli inceleyerek verilen bilgileri okuyunuz.
Cevap :
Yemen’de 17 milyon insan gıda güvenliği konusunda sıkıntılar yaşamakta olup bu sayıdan 8,4 milyon kişi gıda güvenliği ve temininde ciddi sıkıntılar çekiyor. Yemen’deki insanlık dramına sessiz kalmayan Kızılay, Türk halkından aldığı emanetlerle bölge halkının yaralarını sarıyor.
Soru : Siz de ülkemizde veya dünyada yardıma muhtaç insanlar için okulunuzda bir yardım kampanyası düzenleyebilirsiniz. Yardım kampanyasının kimleri kapsayacağı, yardımların nereden ve nasıl bulunacağı ve yardımların insanlara nasıl ulaştırılacağı hakkında arkadaşlarınızla tartışınız. Kampanyanız için öğretmenlerinizden, okul idaresinden ve yaşadığınız yerdeki resmî kurumlardan yardım alabilirsiniz.
Cevap :
Okulumuzda yardıma muhtaç insanlar için bir yardım kampanyası düzenleyebiliriz. Kampanya, ihtiyaç sahibi çocuklar, yaşlılar ve hastalar gibi yardıma muhtaç kişileri kapsayabilir. Yardımlar için öğrenciler, öğretmenler ve velilerden yiyecek, giysi, kitap ve oyuncak gibi eşyalar toplanabilir.
Toplanan yardımlar, okul yönetimi ve yerel sosyal yardım kuruluşlarının desteğiyle ihtiyaç sahiplerine ulaştırılabilir. Kampanya sırasında duyuru ve bilgilendirmeler yapmak, yardım sürecini düzenli ve adil hâle getirmek önemlidir. Böylece hem yardıma muhtaç insanlar desteklenir hem de öğrenciler yardımlaşmanın değerini öğrenir.
8. ETKİNLİK
Soru : Dinlediğiniz metinden alınan aşağıdaki paragrafı okuyunuz.
Cevap :
“Ayşe buzdolabını açtığında gözüne bir kenarda dikkatlerden her nasılsa kaçmış çikolata paketi ilişiyor. Heyecanla paketi açmaya başladığında tam arkasında kardeşlerinin kendisini izlediğini fark ediyor. Ayşe ne yapması gerektiği konusunda kararsız…”
Soru : Öğretmeninizin rehberliğinde beş kişilik gruplara ayrılınız. Dinlediğiniz “Bölüşmek Güzeldir” metninde Ayşe’nin başından geçen olayı sınıf ortamında canlandırınız. Canlandırmaya başlamadan önce nasıl rol yapacağınızı ve neler söyleyeceğinizi düşününüz. Canlandırma sürecinde beden dilinizi etkili bir şekilde kullanınız.
Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği sınıf arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekiyor Forum MEB olarak iyi eğlenceler dileriz…