İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kağıdın Yolculuğu Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 121, 122, 123
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı İlke Yayıncılık, öğrencilerin okuma alışkanlığı kazanmalarını ve çevre bilinci geliştirmelerini amaçlar. 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 121-122-123 Cevapları, etkinliklerin doğru ve anlaşılır şekilde yapılmasına yardımcı olur. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kağıdın Yolculuğu Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere geri dönüşümün, çevreyi korumanın ve kaynakları bilinçli kullanmanın önemini anlatır.

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Cevapları, öğrencilerin metni daha iyi anlamalarını sağlar. 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 121, 122, 123, farklı sorular ve etkinliklerle öğrencilerin hem okuma-anlama becerilerini geliştirmelerine hem de çevreye duyarlı bireyler olmalarına katkı sunar.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kağıdın Yolculuğu Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 121-122-123
KÂĞIDIN YOLCULUĞU
Kâğıt, yüzlerce yıldır bizim için vazgeçilmezdir. Okuduğumuz kitaplar, dergiler, gazeteler, not almak ya da ödevlerimizi yapmak için kullandığımız defterler kâğıttan yapılır. Yere bir şey döküldüğünde ya da bir yer kirlendiğinde hemen kâğıt havluyla sileriz. Evimizin duvarlarını kaplayan duvar kâğıtları, posta kutumuza bırakılan faturalarda kâğıttan yapılır. (…) Peki, bizim için bu kadar önemli olan kâğıt nasıl yapılıyor, merak ediyor musunuz?
Kâğıdın bulunmasından önce insanlar kil tablet, tahta, yaprak ve kemik gibi malzemelerin üzerine yazı yazıyorlardı. Bu malzemeleri taşımak ve üzerlerine yazmak zor oluyordu.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları
Mısırlılar “papirüs” adı verilen ince ve uzun bitkilerin kabuklarını soyduktan sonra bitkinin içerisindeki yumuşak kısmı şeritler hâlinde çıkarıyorlardı. Yan yana dizdikleri bu şeritleri ezip bütün bir tabaka oluşturuyorlardı. Bu tabakayı da yazı yazmak için kullanıyorlardı. Ama bu malzeme tam olarak günümüzde kullandığımız kâğıda benzemiyordu.
Daha sonra Çinliler günümüzdeki kâğıt yapımına benzer bir tekniği kullanarak ilk kâğıdı ürettiler. Bu teknikte ağaç kabukları ezilerek hamur hâline getiriliyordu. İnceltilen ve düzleştirilen hamur, kurutulduktan sonra kâğıt elde ediliyordu.
Kâğıt, kısa bir süre sonra ticareti yapılan önemli bir ürün hâline geldi. 700’iü yıllarda ilk defa Çin dışında kâğıt üretim merkezleri kuruldu (…) ve Avrupa kâğıtla tanıştı. Sonraki yıllarda İtalya, Avrupa’nın kâğıt merkezi hâline geldi. Alman buluşçu Friedrich Keller (Fıredrih Keler), odunları öğüterek kâğıt hamuruna dönüştüren bir makine geliştirdi. Böylece kâğıt makinesi sayesinde daha ince, daha büyük ve sağlam kâğıtlar üretildi.
3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları
Kâğıtlar, saf ağaç hamurundan yapılabildiği gibi bazen bu hamura geri dönüştürülmüş kâğıt da eklenebilir. (…)
Geniş bir kullanım alanına sahip olan kâğıdın birçok çeşidi vardır. Dergiler ve ders kitaplarının kapakları için parlak kâğıtlar kullanılır. (…) Kartonlar kalın kâğıttan yapılır. Oluklu mukavva ise iki kartonun arasına oluklu başka bir tabaka yerleştirilmesiyle oluşturulur. Bu tabaka, mukavvayı daha dayanıklı hâle getirir.
Kâğıt yapmak için kesilen ağaçlar, bu amaç için yetiştirilse de kâğıdı daha bilinçli kullanmamız gerekir. Atık kâğıtları okulumuzda ve sokaklarda bulunan geri dönüşüm kutularına atmalıyız.
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 121-122-123 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.