İlkokul ve Ortaokul Türkçe, Matematik, İngilizce, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı Cevapları
Kategori: 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı
2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı, ilkokul seviyesindeki öğrenciler için hazırlanmış temel bir kaynaktır. Bu Hayat Bilgisi Ders Kitabı, çocukların günlük yaşam becerilerini öğrenmelerini ve geliştirmelerini sağlar. Kitap, her sayfasında çocukların bilgilerini artıracak ve uygulama yapmalarını sağlayacak etkinlikler sunar.
Özellikle İlkokul Hayat Bilgisi Ders Kitabı, çocukların çevrelerini tanımalarına ve sağlıklı alışkanlıklar kazanmalarına yardımcı olur. Kitapta bulunan Hayat Bilgisi Sayfa Cevapları, öğrencilere görevlerini doğru bir şekilde tamamlamaları için gereken rehberliği sunar. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı’ndaki her etkinlik, çocukların düşünme becerilerini ve problem çözme yeteneklerini geliştirmeyi amaçlar.
Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları, çocukların öğrendikleri bilgileri pekiştirmelerine yardımcı olur. Bu cevaplar, hem öğretmenler hem de ebeveynler için öğrencilerin ilerlemelerini takip etme ve gerektiğinde yönlendirme yapma konusunda faydalıdır. Ayrıca, 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Etkinlik Cevapları, çocukların kitabın içeriğini anlamalarına ve uygulamalarına yardımcı olur.
Özetle, Hayat Bilgisi 2. Sınıf ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı çocuklara temel yaşam becerilerini öğretirken, öğrenme süreçlerini eğlenceli ve verimli hale getirir. Bu kitap, çocukların sağlıklı yaşam alışkanlıklarını öğrenmelerine ve kişisel gelişimlerini desteklemelerine olanak tanır.
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları1. KitapPerformans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin konuları daha iyi anlamaları için yol gösterici bir kaynak niteliği taşır. Bu cevaplar, çocukların derslerde işlenen bilgileri pekiştirmelerine ve öğrenme sürecini daha verimli hale getirmelerine yardımcı olur.
“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 38-39 Cevapları”
Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 38, 39, öğrencilerin sorumluluk bilinci kazanmalarını ve performans ödevlerini daha bilinçli bir şekilde yapmalarını sağlar. Böylece çocuklar hem derslerde hem de günlük yaşamlarında daha başarılı olurlar.
“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Performans Görevi Metni“
2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 38-39
➣ Aşağıdaki performans görevini yapalım.
Süre : İki ders saati Konu : Sınıf kuralları Görev : Sınıfça bir etkinlik yaparak sınıf kurallarını oluşturmak Malzemeler: top, kutu, not kâğıdı ve kalem
Uygulama Adımları
➠ Sınıf arkadaşlarımızla çember şeklinde oturalım.
➠ Sınıfımız için önemli olduğunu düşündüğümüz birer kural belirleyelim.
➠ Topu elden ele verelim. Top elimize geldiğinde belirlediğimiz kuralı söyleyelim. Top tüm sınıfı dolaşana kadar oyuna devam edelim.
➠ Söylenen tüm kuralları tahtaya yazalım.
➠ Benzer kuralları eleyerek listeyi sınıfça düzenleyelim. Her kurala bir numara verelim.
➠ Hangi kuralların daha önemli olduğunu tartışalım.
➠ Kutuyu oy kullanmak üzere masaya koyalım.
➠ Not kâğıtlarına önemli olduğunu düşündüğümüz üç kuralın numarasını yazalım. Yazdığımız kâğıtları kutuya atalım.
➠ En çok oy alan kuralları listeleyerek sınıfınıza asalım.
Soru : Performans görevini hazırlarken karar alma sürecinde nelere dikkat ettiniz?
Cevap: Karar alma sürecinde arkadaşlarımın fikirlerini dinledim, herkesin eşit söz hakkı olmasına dikkat ettim ve sınıf için en doğru kuralları seçmeye özen gösterdim.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 39 Cevapları
➣ Sınıf içi karar alma sürecine ilişkin davranışlarımızı düşünerek aşağıdaki formu dolduralım. Davranışlarımıza uygun olarak “her zaman”, “bazen” veya “hiçbir zaman” seçeneklerinden birini işaretleyelim.
Cevap: Bu kısmı kendinize göre doldurmanız gerekmektedir.
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları1. Kitap1. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini tekrar etmeleri ve pekiştirmeleri için oldukça faydalıdır. Bu kaynaklar sayesinde çocuklar öğrendiklerini günlük yaşamla ilişkilendirerek daha kalıcı bilgiler edinirler.
“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 40-41-42-43 Cevapları”
Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa 40, 41, 42, 43, öğrencilerin ilk ünite boyunca öğrendikleri bilgileri gözden geçirmelerine yardımcı olur. Böylece derslerde daha bilinçli ve başarılı bir şekilde ilerleyebilirler.
“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 1. Ünite Tekrar Zamanı Metni“
2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 40-41-42-43
1. Metni okuyalım. Soruları cevaplayalım.
Melis ve Hazal Teneffüste
Melis, ikinci sınıf öğrencisidir. Öğretmeni geri dönüşüm ile ilgili bir araştırma ödevi vermiştir. Melis, öğle arasında sınıf kütüphanesinden konu ile ilgili kitaplar bulur ve kitapları okumaya başlar. O sırada yakın arkadaşı Hazal, Melis’in yanına gelir. Babasının yeni bir top aldığını söyler ve bahçeye beraber
çıkmayı teklif eder. Melis bahçeye gelmeyeceğini, ödevini tamamlamak istediğini söyler. Hazal, bu cevabı duyunca kızar. Melis’in kendisine değer vermediğini söyler. Hazal sinirli bir şekilde sınıftan çıkar.
a. Hazal’ın duygu, düşünce ve davranışları nelerdir?
Cevap:
Hazal’ın duygu, düşünce ve davranışları:
Duygu: Kızgın, üzgün
Düşünce: “Melis bana değer vermiyor.”
Davranış: Sinirli bir şekilde sınıftan çıkmak
b. Melis’in duygu, düşünce ve davranışları neler olabilir?
Cevap:
Melis’in duygu, düşünce ve davranışları:
Duygu: Kararlı, biraz üzgün olabilir
Düşünce: “Ödevimi tamamlamam önemli.”
Davranış: Bahçeye gitmeyip ödevine devam etmek
c. Melis ve Hazal arkadaşlık ilişkilerinin olumsuz etkilenmemesi için duygu, düşünce ve davranışlarında ne gibi değişiklikler yapmalıdır?
Cevap:
Duygu, düşünce ve davranış değişiklikleri:
Hazal, öfkesini kontrol etmeli ve durumu anlayışla karşılamalı
Melis, arkadaşının duygularını anlamaya çalışmalı ve nazikçe açıklama yapmalı
İkisi de sakin konuşarak birbirlerini dinlemeli ve saygılı olmalı
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 41 Cevapları
2. Metni okuyalım. Soruları cevaplayalım.
Kim, Hangi Alanda Güçlü?
Nergis, Mehmet ve Cemil ikinci sınıf öğrencileridir. Nergis’i teneffüslerde kolunun altında bir topla görebilirsiniz. Okulun atletizm takımındadır. Nergis, müzik dersini sever ama şarkı söylemek için parmak kaldırmaktan çekinir. Mehmet konuşmayı, anlatmayı sever. Tiyatro kulübündeki arkadaşlarıyla oyunlar hazırlar ve sunar. Ancak Mehmet, proje çalışmalarında araştırma yapmakta zorlanır. Cemil ise belgesel izlemeyi, deneyler yapmayı çok sever. Aziz Sancar’ı kendisine örnek aldığını söyler. Cemil, başarılı olamayacağını düşündüğü için okuldaki top oyunlarına katılmaz.
a. Öğrencilerin güçlü ve gelişime açık oldukları alanları tabloda işaretleyelim. Noktalı yere kendi adımızı yazarak güçlü ve gelişime açık olduğumuz alanı işaretleyelim.
Cevap:
“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 40-41-42-43 Cevapları”
b. Mehmet, Nergis ve Cemil’e gelişime açık oldukları alanlarda neler yapmalarını önerirsiniz?
Cevap:
Nergis: Müzik dersinde cesaretini toplayıp şarkı söyleme pratiği yapabilir.
Mehmet: Proje ve araştırma ödevlerinde not almayı ve araştırma yapmayı öğrenebilir.
Cemil: Top oyunlarına katılarak takım çalışması yapmayı deneyebilir ve cesaretini artırabilir.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 42 Cevapları
3. Cümlelerde boş bırakılan yerlere aşağıdaki sözcüklerden uygun olanları yazalım.
Cevap:
a. Duygu ve düşüncelerimizi akıcı ve anlamlı cümleler kurarak ifade ederiz.
b. Söz istemeden önce konuşan kişinin sözünü bitirmesini bekleriz.
c. Öğretmenimizi veya arkadaşlarımızı dinlerken göz teması kurarız.
ç. İletişim kurarken karşımızdaki kişiye nazik davranırız.
d. Öğretmen ve arkadaşlarımızla konuşurken uygun bir ses tonu kullanırız.
e. Karşımızdaki kişiyi dinlerken beden dilimizi kullanarak sözsüz iletişim kurarız.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 43 Cevapları
4.“Başla” kapısından etkinliğe başlayalım. Bulunduğumuz odadaki cümle doğru ise merdivenden yukarı çıkalım. Cümle yanlış ise doğru ifadenin bulunduğu yan odaya geçelim. Doğru çıkıştaki ifadeyi cümle içinde kullanalım. Cümlemizi boş bırakılan alana yazalım.
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları1. KitapKarar Verme Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin derslerini daha kolay anlamaları ve ödevlerini bilinçli bir şekilde yapabilmeleri için önemli bir kaynaktır. Bu cevaplar sayesinde çocuklar konuları daha hızlı kavrayarak başarılarını artırabilir.
“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 34-35-36-37 Cevapları”
Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi Karar Verme Zamanı Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa 34, 35, 36, 37 Cevapları, öğrencilerin doğru karar verme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Böylece çocuklar hem derslerinde hem de günlük yaşamda daha bilinçli davranışlar sergilerler.
“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Karar Verme Zamanı Metni“
2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 34-35-36-37
➣ “Ekler” bölümünde bulunan Ek 1’deki yapboz parçalarını kesip uygun yerlere yapıştırarak görseli tamamlayalım.
Cevap: Kitabınızın son kısmında yer alan görselleri keserek uygun yerlere yapıştırmanız gerekmektedir.
1. Görselde anlatılan sınıf kuralları nelerdir?
Cevap: Görselde anlatılan sınıf kuralları: Çöpleri çöp kutusuna atmak ve sınıfı düzenli ve temiz tutmaktır.
2. Birinci sınıfta arkadaşlarınızla hangi sınıf kurallarını oluşturmuştunuz?
Cevap: Birinci sınıfta oluşturduğumuz sınıf kuralları: Sessizce konuşmak, sırayla söz almak ve arkadaşlarımıza saygılı davranmak kurallarını belirlemiştik.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 35 Cevapları
1. Öğretmen ve öğrenciler önerilerden hangisine karar vermiş olabilir? Bu kararı nasıl almış olabilirler?
Cevap: Mama alma ve yuva yapma konusunda karar vermiş olabilirler. Herkes fikrini sunduktan sonra ortak bir kadar alarak bu sonuca varmış olabilirler.
2. Sınıfınızda yapılan grup etkinliklerinde karar alırken nelere dikkat edersiniz?
Cevap: Karar alırken arkadaşlarımı dinler, herkesin fikrine saygı gösterir ve birlikte en iyi seçeneği bulmaya çalışırım.
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları1. Kitapİletişim Var, Sorun Yok Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin hem derslerdeki başarısını artırır hem de günlük yaşamda iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu kaynaklar sayesinde çocuklar öğrendiklerini pekiştirerek daha bilinçli bir şekilde hareket ederler.
“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 28-29-30-31-32-33 Cevapları”
Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi İletişim Var, Sorun Yok Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33 öğrencilerin iletişim becerilerini doğru kullanmalarına katkı sağlar. Böylece çocuklar hem okulda hem de sosyal hayatlarında daha başarılı olurlar.
“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap İletişim Var, Sorun Yok Metni“
2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 28-29-30-31-32-33
➣ Konuşma balonlarını okuyalım.
Merhaba, ben Mert. Kitap okumayı, gösterilerde rol almayı, resim yapmayı çok seviyorum. Okulumuzda düzenlenen yardım projelerine ve gezilere katılmak hoşuma gidiyor. Bu etkinliklerde arkadaşlarımla iyi vakit geçiriyorum.
Merhaba, ben Gözde. Matematik ve müzik kulübüne üyeyim. Okulda düzenlenen futbol turnuvalarına katılıyorum. Arkadaşlarımla iyi bir takım olduğumuzu düşünüyorum.
1. Gözde ve Mert’in sınıfta ve okulda katıldığı etkinlikler nelerdir?
Cevap:
Gözde ve Mert’in katıldığı etkinlikler:
Mert: Kitap okuma, gösterilerde rol alma, resim yapma, yardım projeleri, geziler.
Gözde: Matematik ve müzik kulübü, futbol turnuvaları.
2. Sınıfta ve okulda katıldığınız etkinlikler nelerdir?
Cevap: Benim katıldığım etkinlikler: Resim kulübü, kitap okuma saati, okul gezileri ve oyun saatleri.
3. Sınıf ve okul etkinliklerinde kimlerle iletişim kurarsınız?
Cevap: İletişim kurduğum kişiler: Arkadaşlarım, öğretmenlerim ve kulüp arkadaşlarım.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 29 Cevapları
1. Hangi görseldeki grup çalışmasında yer almak isterdiniz? Neden?
Cevap: Birinci görseldeki grup çalışmasında yer almak isterdim. Çünkü herkes mutlu ve düşüncelerini ifade edebiliyorlar.
2. Öğretmeniniz ve arkadaşlarınızla iletişim kurarken nelere dikkat edersiniz?
Cevap: Öğretmenim ve arkadaşlarımla konuşurken nazik olur, sözlerini kesmeden dinler ve saygılı bir şekilde konuşmaya dikkat ederim.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 32 Cevapları
➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım.
Malzemeler: renkli kalemler ve beyaz A3 boyutunda karton
Uygulama Adımları
➠ Sınıf arkadaşlarımızla 4-5 kişilik gruplar oluşturalım.
➠ Özel gereksinimli çocukların güvenle oynayabileceği bir park hayal edelim. Parkta hangi oyun araçlarına yer vereceğimizi tartışalım.
➠ Konuşurken ve dinlerken sözlü, sözsüz iletişim kurallarına uyalım.
➠ Hayal ettiğimiz parkı, kartonun üzerine renkli kalemlerle çizelim.
➠ Çizdiğimiz parkı arkadaşlarınıza sunalım. Sunum sırasında etkili iletişim kurallarını uygulamaya özen gösterelim.
1. Grup içinde iletişim kurarken neler yaşadınız?
Cevap: Grup içinde iletişim kurarken yaşadıklarım: Fikirlerimizi paylaşırken bazı arkadaşlarımı dinledim, bazen anlaşmazlık yaşadık ama birlikte çözüm bulduk.
2. Sunum yaparken neler yaşadınız?
Cevap: Sunum yaparken yaşadıklarım: Konuşurken heyecanlandım ama sakin olmaya çalıştım, arkadaşlarımın sorularını dinledim ve cevap verdim.
➣ Süreç boyunca dikkat ettiğimiz iletişim kurallarını listeleyelim.
Cevap:
Dikkat ettiğimiz iletişim kuralları:
Söz sırasına uymak
Nazik ve saygılı konuşmak
Arkadaşları dikkatle dinlemek
Jest ve mimiklerle iletişimi desteklemek
Fikirleri açıkça ve anlaşılır ifade etmek
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 33 Cevapları
➣ Örnek olayları okuyalım. Soruları cevaplayalım.
1. Seda, Mehmet’e hafta sonu izlediği tiyatro oyununu anlatıyordu. Mehmet, bazen Seda’nın sözünü kesiyor bazen de bahçede top oynayan arkadaşlarına bakıyordu.
Mehmet’in dikkat etmesi gereken iletişim kuralları nelerdir?
Cevap: Mehmet’in dikkat etmesi gereken iletişim kuralları: Seda konuşurken sözünü kesmemeli, dikkatini arkadaşlarının oyununa değil Seda’ya vermeli ve dinlemeye odaklanmalı.
2. Ali, sınıfta araştırma ödevini sunuyordu. Arkadaşlarına sesini duyurmakta zorlanıyordu. Ara sıra konu ile ilgisi olmayan şeyler de söylüyordu. Sınıfın dikkati dağılmaya başlamıştı.
Ali sunumunu yaparken nelere dikkat etmelidir?
Cevap: Ali sunumunu yaparken dikkat etmesi gerekenler: Sesini düzgün duyurmalı, konu dışına çıkmamalı ve izleyicilerin dikkatini toplamak için anlaşılır konuşmalı.
3. Öğretmen, Burcu’ya söz hakkı vermişti. Ancak Burcu konuşurken Efe parmak kaldırmaya devam ediyordu.
Öğretmenin yerinde olsaydınız Efe’yle nasıl iletişim kurardınız?
Cevap: Efe ile iletişim kurma: Efe’ye nazikçe parmağını kaldırmadan beklemesini, sırayla konuşmanın daha doğru olduğunu anlatırdım.
4. Esra, Gamze’ye kendisini çok üzen bir olayı anlatıyordu. Gamze, arkadaşını tepki vermeden dinliyordu. Esra üzgün bir şekilde Gamze’ye “Beni anladığını düşünmüyorum arkadaşım.” dedi.
Gamze’nin yerinde olsaydınız Esra’yla nasıl iletişim kurardınız?
Cevap: Gamze’nin Esra ile iletişimi: Esra’yı anlayışla dinler, ona hislerini ifade etmesi için fırsat verirdim ve “Seni anlıyorum, üzgün hissettiğini biliyorum” gibi sakin bir cevap verirdim.
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin derslerinde başarıya ulaşmaları için rehber niteliği taşır. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler hem konuları daha iyi anlar hem de günlük hayatta karşılaştıkları durumlarla ilgili doğru davranışları öğrenir.
“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 20-21-22-23-24-25-26-27 Cevapları”
Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi Güçlüyüm, Gelişiyorum Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 Cevapları, çocukların gelişim süreçlerini anlamalarına ve kendilerini daha bilinçli bir şekilde tanımalarına katkı sağlar.
“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Güçlüyüm, Gelişiyorum Metni“
2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 20-21-22-23-24-25-26-27
➣ Şiiri okuyalım.
Şenlik Var
Öğretmen sınıfa girince
“Bir haberim var.” dedi size.
“Sene sonunda olacak bir eğlence.”
Bunu duyan öğrenciler neşeyle,
“Yaşasın!” diye bağırdılar hep birlikte.
Peki kim, ne yapmalı?
Bu eğlence, şenlik havasında olmalı.
Tam bu sırada Ali söz aldı:
“Bence koşu yarışı olmalı.”
Ayşe ve Selim heyecanla girdi söze:
“Biz bayılırız resim çizmeye,
Bizden küçük bir sergi misafirlere.”
Neslihan ve Gökhan atıldı neşeyle:
“Bilim deneyleri de bizden olsun öyleyse.”
1. Şiire göre öğrencilerin ilgi alanları nelerdir?
Cevap: Öğrencilerin ilgi alanları: Koşu yarışı, resim çizmek, bilim deneyleri.
2. İlgi duyduğunuz alanlar nelerdir?
Cevap: Benim ilgi alanlarım: Resim yapmak ve oyun oynamak.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 21 Cevapları
➣ Aşağıdaki boş bırakılan yere ilgi duyduğumuz alanı yazarak cümleyi tamamlayalım.
Cevap: En çok ilgi duyduğum bilim alanıdır.
➣ İlgi duyduğumuz alanlarda kendimizi geliştirmek için aşağıdakilerden hangilerini yapabileceğimizi işaretleyelim
Cevap:
Bir kursa kayıt yaptırırım.
Uygun hedefler belirlerim.
Rehber öğretmenim ile görüşürüm.
Araştırma yaparım.
Ailem ile iş birliği içinde olurum.
Kendime güvenirim.
Düzenli çalışırım.
Okuldaki kulüplere üye olurum.
Benzer ilgi alanları olan arkadaşlarım ile görüşürüm.
Başarılı kişilerin çalışmalarını takip ederim.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 25 Cevapları
➣ İlgi duyduğumuz alanla ilgili kitap, belgesel gibi kaynaklardan araştırma yapalım. Ülkemize katkı sağlamış, alanında tanınmış, tarihe geçmiş bir kişiye ve bu kişinin başarılarına örnek verelim.
Cevap:
Mustafa Kemal Atatürk, Türkiye Cumhuriyeti’ni kurarak ülkemize büyük katkılar sağlamış önemli bir liderdir. Eğitim alanında yaptığı yeniliklerle çocukların ve gençlerin daha iyi eğitim almasını sağlamıştır. Okulların modernleşmesini ve yeni öğretim programlarının hazırlanmasını sağlamıştır. Ayrıca bilim ve kültür alanında ilerlemeyi teşvik etmiş, araştırma yapan kişilere destek olmuştur.
Atatürk, yalnızca bir asker ve devlet adamı değil, aynı zamanda ülkemizin kalkınması için çalışmalar yapmış bir önder olarak tarihe geçmiştir. Onun vizyonu sayesinde bugün öğrencilerimiz farklı alanlarda kendilerini geliştirebiliyor ve ilgi duydukları konularda başarılı olabiliyorlar. Eğitim, bilim, sanat ve spor alanlarında yaptığı reformlar, ülkemizin çağdaş bir devlet olarak ilerlemesine büyük katkı sağlamıştır.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 26 Cevapları
➣ İlgi duyduğumuz alanlarla ilgili tanınmış kişilerle konuştuğumuzu düşünelim. Kendimizi bu alanda geliştirmek için onlara sormak istediğimiz soruları yazalım. Sorularımızın cevaplarını araştıralım.
Cevap:
Bu alanda başarılı olmak için neler yapmam gerekiyor?
Hangi kitapları veya kaynakları okumalıyım?
Zorlandığınızda motivasyonunuzu nasıl koruyorsunuz?
Başarılı olmak için günlük ne kadar çalışıyorsunuz?
Benzer alanlarda çalışan arkadaşlarla nasıl iş birliği yapıyorsunuz?
➣ Güçlü ve gelişime açık olduğumuz alanları öğretmenlerimiz ve ailemizden destek alarak listeleyelim.
Cevap:
Güçlü Olduğum Alanlar: Resim yapmak, oyun oynamak, arkadaşlarıma yardım etmek.
Gelişime Açık Olduğum Alanlar: Sabırlı olmak, dikkatimi toplamak, yeni şeyler öğrenirken pes etmemek.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 27 Cevapları
➣ Güçlü ve gelişime açık olduğumuz alanları düşünerek aşağıdaki formu dolduralım. Bu alanlarda merak/ilgi ve yetenek düzeyimizi gösteren seçeneği işaretleyelim.
Cevap:
Bilim Alanı: Merak/İlgi: Çok, Yetenek: İyi
Sanat Alanı: Merak/İlgi: Çok, Yetenek: Çok
Spor Alanı: Merak/İlgi: İyi, Yetenek: Geliştirilmeli