2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Akrabalık İlişkilerim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71


2. Sınıf Hayat Bilgisi Akrabalık İlişkilerim Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı öğrencilerin aile ve toplum ilişkilerini anlamalarını sağlayan birçok etkinlik içerir. Özellikle Akrabalık İlişkilerim Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin aile üyeleriyle olan bağlarını kuvvetlendirmek amacıyla hazırlanmıştır. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa 68, 69, 70, 71 sayfalarında bulunan etkinlikler, öğrencilerin akrabalarını tanıma, aile içindeki sorumlulukları öğrenme ve bayram ziyaretleri gibi sosyal deneyimleri keşfetmelerini amaçlar.

Bu bölümlerde yer alan Hayat Bilgisi 2. Sınıf Cevapları, öğrencilerin yakın akrabaları ve aileleri hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olurken, aile büyükleriyle olan ilişkilerin önemi vurgulanır. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Etkinlik Cevapları bu süreçte çocukların yazılı ifade yeteneklerini geliştirmelerine de olanak tanır. MEB Yayınları’nın hazırladığı 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71 MEB Yayınları öğrencilerin sosyal ilişkilerini güçlendiren ve akrabalık bağlarını anlamalarına yardımcı olan etkinliklerle doludur. Bu sayfalardaki etkinlikler, çocukların hem aile bireyleriyle olan iletişim becerilerini geliştirmelerine hem de yazılı anlatım yeteneklerini pekiştirmelerine katkı sağlar.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71 MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71


Soru : Akrabalarımızla ilişkilerimiz nasıl olmalı?


Cevap :

Akrabalarımızla ilişkilerimiz sevgi, saygı ve anlayış çerçevesinde olmalıdır. Onlara karşı her zaman saygılı davranmalı, zor zamanlarında destek olmalı ve mutlu anlarını paylaşmalıyız. Aile içindeki dayanışma, akrabalarla olan ilişkilerimizi güçlendirir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


Soru : Akrabalarımızla dayanışma ve iş birliği neden önemlidir? Yazınız.


Cevap :

Akrabalarımızla dayanışma ve iş birliği, zor zamanlarımızda birbirimize destek olmamızı sağlar. Dayanışma sayesinde güçlü bir aile bağı kurulur ve bu bağ, zor durumların üstesinden gelmemize yardımcı olur. Ayrıca iş birliği, aile içindeki huzuru ve mutluluğu artırır.


Soru : Akrabalar arasındaki yardımlaşmaya bir örnek yazınız.


Cevap :

Akrabalar arasında yardımlaşmaya bir örnek, bir akrabamız taşınırken ona yardım etmektir. Eşyalarını taşımak, yerleştirmesine yardım etmek ve ona moral vermek yardımlaşmanın güzel bir örneğidir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


Soru : Verilen ifadeleri cümlelerde uygun yerlere yazalım.


Cevap :

  1. Toplumu aileler oluşturur.
  2. Yardımlaşma ve dayanışma gibi değerler önce ailede öğrenilir.
  3. Akrabalar birbiriyle dayanışma içinde olmalıdır.
  4. Akrabalarımızı ziyaret etmek bir vefa örneğidir.

Soru : Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların çiçeğini boyayalım.


Cevap :

  • Akrabalarımıza karşı saygılı olmalıyız. (Doğru)
  • Akrabalarımızı sadece bayramlarda ziyaret ederiz. (Yanlış)
  • Akrabalarla iş birliği içinde olmak onlarla bağlarımızı güçlendirir. (Doğru)
  • Akrabalarımız aile üyelerimizden oluşur. (Doğru)

Doğru olan ifadelerin çiçekleri boyanmalıdır.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Soru : Akrabalık ilişkilerinde sevgi, saygı önemlidir. Akraba ziyaretleri yaşamımızın önemli bir parçasıdır. Aşağıdaki durumlarda yaşadığımız duyguları yazarak anlatalım.


Cevap :

Akraba ziyaretinde: Akrabalarımı ziyaret ettiğimde çok mutlu olurum. Onlarla vakit geçirmek, sohbet etmek ve oyunlar oynamak bana keyif verir. Aile büyüklerimle konuşurken saygılı olur, onların tecrübelerinden faydalanırım. Bu ziyaretler, beni aileme daha da yakın hissettirir.

Akraba düğününde: Akraba düğünleri her zaman eğlenceli ve neşeli olur. Düğünlerde yeni insanlarla tanışır, müzik eşliğinde eğleniriz. Ailemle birlikte düğüne katılmak beni mutlu eder, sevdiğimiz birinin mutlu gününü paylaşmak da bana heyecan verir.

Hasta olan akraba ziyaretinde: Hasta bir akrabamı ziyaret ettiğimde ona karşı üzüntü ve merhamet hissederim. Onun yanında olmak, ona moral vermek ve iyileşmesini dilemek önemlidir. Bu ziyaretler, aramızdaki sevgi ve bağlılığı daha da kuvvetlendirir.



 

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 76-77-78-79 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sorumluluk Alırım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79


2. Sınıf Hayat Bilgisi Sorumluluk Alırım Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı, çocuklara günlük yaşamda sorumluluk almanın önemini öğretir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sorumluluk Alırım Metni Etkinlik Cevapları sayesinde öğrenciler, sorumluluklarının farkına varır ve bu görevleri yerine getirme konusunda bilinçlenir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa 76, 77, 78, 79 Cevapları bölümünde yer alan sorular, çocukların evde, okulda ve çevrede nasıl sorumluluklar alabileceklerini keşfetmelerine yardımcı olur.

Bu etkinliklerde, çocukların günlük yaşamlarında yerine getirdikleri görevler, aile içinde sorumluluk paylaşımı ve okulda alınan sorumluluklar gibi konular işlenir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa Cevapları, çocukların bu konular üzerinde düşünmelerini ve daha aktif bir şekilde görev üstlenmelerini sağlar. İlkokul Hayat Bilgisi 2. Sınıf öğrencilerine yönelik hazırlanan bu içerikler, onların sosyal ve kişisel gelişimlerine katkı sunar.

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 76-77-78-79 MEB Yayınları‘nda yer alan etkinlikler, çocukların sorumluluk bilincini güçlendirmeyi amaçlar. Örneğin, çocuklar evde kendi odalarını toplamak, okulda ödevlerini yapmak gibi sorumlulukları öğrenirler. 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı ile çocuklar, yaşamları boyunca sorumluluk almanın ve bu görevleri yerine getirmenin önemini kavrarlar.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 76-77-78-79 MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 76-77-78-79


Soru : Evinizde yapmaktan hoşlandığınız neler var?


Cevap : Evinizde oyuncaklarımla oynamaktan, ailemle birlikte televizyon izlemekten ve resim yapmaktan hoşlanıyorum. Ayrıca anneme yemek hazırlarken yardım etmek de beni mutlu ediyor.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


Soru : Sizin de evinizde üstlendiğiniz görevleriniz var mı? Yazınız.


Cevap : Evet, evde oyuncaklarımı toplamak, odamı düzenlemek ve sofrayı kurarken yardım etmek benim görevlerim arasında. Ayrıca bazen anneme mutfakta küçük yardımlar yapıyorum.


Soru : Ailedeki görev ve sorumluluklarınızı yerine getirmezseniz neler olabilir? Yazınız.


Cevap : Eğer görev ve sorumluluklarımı yerine getirmezsem evde işler aksayabilir, annem ve babam daha fazla yorulabilir. Ayrıca ev dağınık olur ve aile içinde huzursuzluk yaşanabilir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


Soru : Ailede alınan görevler hangi duygu ve davranışların gelişmesine katkıda bulunur?


Cevap : Ailede görev almak, sorumluluk bilincini geliştirir. Aynı zamanda yardımlaşma, paylaşma ve düzenli olma gibi olumlu davranışların gelişmesine katkıda bulunur. Aile bireyleri arasındaki sevgi ve saygıyı da güçlendirir.


Soru : Aşağıdaki tabloda aile içinde yapılabilecek bazı işler verilmiştir. Yapabileceğimiz işlerin karşısındaki kutucuğu boyayalım.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


Soru : Aşağıya evde üstlendiğimiz bir görevi konu alan resim çizelim.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları”


 

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 80-81-82-83 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Ailemde Kararlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83


2. Sınıf Hayat Bilgisi Ailemde Kararlar Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı‘nın önemli bir bölümü 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ailemde Kararlar Metni Etkinlik Cevapları‘dır. Bu metin, çocuklara aile içindeki karar alma süreçlerini öğretir ve kendi fikirlerini ifade etmenin önemini vurgular. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa 80, 81, 82, 83 Cevapları bu süreci anlamak için çeşitli etkinlikler sunar.

Örneğin, MEB Yayınları 2. Sınıf Hayat Bilgisi Cevapları ile öğrenciler, ailede karar alınırken fikrinin sorulmasının neden önemli olduğunu öğrenirler. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 80-81-82-83 MEB Yayınları‘nda yer alan etkinlikler, çocuklara aile içi kararlar alınırken nasıl hissettiklerini ve hangi durumlarda fikirlerinin alınmasını istediklerini düşünme fırsatı sunar.

Bu sayfalarda, çocuklar aile içinde alınan kararların nasıl ortaklaşa yapıldığını ve bu süreçte kendi fikirlerinin nasıl değerlendirildiğini görürler. Ayrıca, 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ailemde Kararlar Metni Etkinlik Cevapları sayesinde, karar alma sürecinde aile üyelerinin düşüncelerine saygı göstermenin ve iş birliği yapmanın önemini öğrenirler. Bu bilgiler, çocukların aile içindeki rolünü ve sorumluluklarını anlamalarına yardımcı olur, aynı zamanda sağlıklı ve destekleyici aile ilişkilerinin kurulmasına katkıda bulunur.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 80-81-82-83 MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 80-81-82-83


Soru : Ailede karar alınırken fikrinizin sorulmasını ister misiniz? Neden?


Cevap :

Evet, ailede karar alınırken fikrimin sorulmasını isterim çünkü bu, benim düşüncelerime değer verildiğini ve aile üyeleri olarak birlikte hareket ettiğimizi gösterir. Ayrıca, böylece alınan kararların benim için de uygun olduğundan emin olabilirim.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


Soru : Aile içinde hangi kararlar alınırken fikrinizin sorulmasını istersiniz? Yazınız.


Cevap :

Aile içinde tatil planları, evde hangi eşyaların alınacağı veya yeni bir evcil hayvan sahiplenme gibi kararlar alınırken fikrimin sorulmasını isterim. Bu tür kararlar beni doğrudan etkilediği için, görüşlerimi paylaşmak isterim.


Soru : Aile içi kararlar alınırken fikrinizin alınması size ne hissettirir? Yazınız.


Cevap :

Aile içi kararlar alınırken fikrimin alınması bana önemli ve değerli hissettirir. Bu, ailemle olan ilişkilerimi güçlendirir ve kendimi daha iyi ifade edebilmemi sağlar.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


Neşe’nin ailesinde bir karar alınacağında herkesin fikri sorulur, ortak bir karara varılır. Belen’in ailesinde çocuklara fikri sorulmaz. Büyüklerin kararları geçerlidir.

Soru : Bu çocukların yerine kendimizi koyalım. Neler hissedeceğimizi aşağıdaki görselin ilgili tarafına yazalım.


Cevap :

Neşe’nin yerinde olsam: Neşe’nin yerinde olsam, ailemle birlikte karar alma sürecine katılmak beni mutlu ederdi. Kendi fikrimin dikkate alındığını görmek, aile içindeki eşitliği ve ortaklaşa hareket etmeyi teşvik ederdi.

Belen’in yerinde olsam: Belen’in yerinde olsam, büyüklerin kararlarını sadece onlara bırakmak zor olabilir. Kendi fikrimin dikkate alınmaması, bazen kendimi değersiz hissedebilir ve aile içindeki karar süreçlerinde etkisiz kalabilirim.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen ifadeleri cümlelerde uygun yerlere yazalım.


Cevap :

  1. Ailede kararları ortak alırız.
  2. Aile büyüklerimiz bizim fikrimizi alırlar.
  3. Ailede herkes birbirine saygı gösterir.
  4. Aile içinde ortaklaşa karar almak bizi mutlu eder.

Soru : Aşağıdaki soruları cevaplayıp boş bırakılan noktalı yerlere yazalım.


1. Eve alınacak televizyon için ailede kimler karar verebilir?


Cevap :

Eve alınacak televizyon için ailede genellikle tüm aile bireyleri karar verebilir, ancak genellikle aile büyükleri veya yetişkinler son kararı verir.


2. Aile bireyleri birbirinin düşüncesine saygı göstermezse sizce neler olabilir?


Cevap :

Aile bireyleri birbirinin düşüncesine saygı göstermezse, aile içinde anlaşmazlıklar ve huzursuzluklar yaşanabilir. Ayrıca, bu durum aile üyeleri arasında güven eksikliğine yol açabilir ve ilişkiler zayıflayabilir.



 

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 84-85-86-87 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Evimdeki Kaynaklar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87


2. Sınıf Hayat Bilgisi Evimdeki Kaynaklar Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları içerisinde 2. Sınıf Hayat Bilgisi Evimdeki Kaynaklar Metni Etkinlik Cevapları oldukça önemli bir konuyu ele alır: Evdeki kaynakların tasarruflu kullanımı. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa 84, 85, 86, 87 Cevapları, çocuklara evde hangi kaynakları kullandığımızı ve bu kaynakları nasıl tasarruflu kullanabileceğimizi öğretir.

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Cevapları bu bağlamda, su, elektrik, doğalgaz ve yiyecek gibi kaynakların günlük yaşantımızda nasıl kullanıldığını açıklar. Bu kaynakların tasarruflu kullanımı, aile bütçesine katkıda bulunur ve çevreyi korur. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 84-85-86-87 MEB Yayınları‘nda yer alan etkinlikler, çocukların bu konuda bilgi sahibi olmalarını sağlar.

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları, çocuklara aile bütçesine katkıda bulunmak için su ve elektrikte nasıl tasarruf yapabileceklerini öğretir. Örneğin, muslukları kapalı tutarak ve ışıkları gereksiz yere yakmaktan kaçınarak tasarruf yapılabilir. Ayrıca, yiyecekleri israf etmemek için yemekleri planlı bir şekilde tüketmek önemlidir.

Ayrıca, 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Cevapları, evdeki kaynakları tasarruflu kullanan bir ailenin dikkat etmesi gerekenleri açıklar. Bu, su ve elektrik kullanımını azaltmak, eşyaların bakımını yapmak ve atıkları geri dönüştürmek gibi önemli adımları içerir.

Bu metin, 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 84-85-86-87 MEB Yayınları‘nda verilen bilgilerle çocuklara tasarruf bilincini kazandırmayı ve aile bütçesine katkıda bulunmayı öğretir. Bu sayede, çocuklar hem çevreye hem de ailelerine karşı sorumluluklarını öğrenirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 84-85-86-87 MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 84-85-86-87


Soru : Evimizde hangi kaynakları kullanıyoruz?


Cevap :

Evimizde su, elektrik, doğalgaz, yiyecek ve çeşitli eşyalar gibi kaynakları kullanıyoruz. Bu kaynaklar günlük yaşantımızın bir parçasıdır ve evimizde rahat bir yaşam sürmemize yardımcı olur.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları


Soru : Aile bütçesine katkıda bulunmak için hangi kaynaklardan tasarruf yapabiliriz? Yazınız.


Cevap :

Aile bütçesine katkıda bulunmak için su ve elektriği tasarruflu kullanabiliriz. Su tasarrufu için muslukları kapalı tutarak veya kısa duşlar alarak, elektrik tasarrufu için ışıkları gereksiz yere yakmaktan kaçınarak tasarruf yapabiliriz. Ayrıca, yiyecekleri israf etmemek için yemekleri planlı bir şekilde tüketebiliriz.


Soru : Evdeki kaynakları tasarruflu kullanan bir ailenin nelere dikkat etmesi gerekir? Yazınız.


Cevap :

Evdeki kaynakları tasarruflu kullanan bir ailenin dikkat etmesi gerekenler şunlardır: su ve elektrik kullanımını azaltmak için gerekli önlemleri almak, eşyaları düzenli bakımını yaparak uzun ömürlü hale getirmek, yiyecekleri israf etmemek için ihtiyaç kadar alıp tüketmek ve atıkları ayrıştırarak geri dönüşüme katkıda bulunmak. Ayrıca, enerji tasarrufu sağlayacak cihazlar kullanmak da faydalı olabilir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen ifadeleri cümlelerde uygun yerlere yazalım.


Cevap :

  1. Akan musluğun tamir edilmesi aile bütçesine katkı sağlar.
  2. Kullandığımız doğal kaynakların da bir gün tükeneceğini unutmamalıyız.
  3. Kaynaklar özenli ve dikkatli kullanılmalıdır.
  4. Bulunmadığımız odalarda boş yere lamba açmamalıyız.
  5. Evde kalorifer veya soba yanıyorsa pencereyi uzun süre açık bırakmamalıyız.
  6. Aile bütçesine yaptığımız tasarruf gelecek için önemlidir.
  7. Dişlerimizi fırçalarken musluğu kapalı tutmalıyız.

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloyu inceleyelim. Soruları cevaplayalım.


1. En fazla harcama hangi alanda olmuştur?


Cevap : Ulaşım


2. En az harcama hangi alanda olmuştur?


Cevap : Kırtasiye


3. Ali ulaşım için bir haftada ne kadar harcama yapmıştır?


Cevap : 90 TL


4. Ali’nin haftalık toplam harcaması ne kadardır?


Cevap : 45 TL + 30 TL + 60 TL + 90 TL = 225 TL



 

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 88-89-90-91 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Yardıma İhtiyaç Duyanlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91


2. Sınıf Hayat Bilgisi Yardıma İhtiyaç Duyanlar Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi dersinde, 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı‘nın 2. Sınıf Hayat Bilgisi Yardıma İhtiyaç Duyanlar Metni bölümünde, yardıma ihtiyaç duyan kişilere nasıl yardımcı olabileceğimiz ele alınır. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa 88, 89, 90, 91 Cevapları‘nda, çevremizdeki yardıma muhtaç insanlar ve onlara nasıl destek olabileceğimiz açıklanır.

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 88-89-90-91 MEB Yayınları‘ndaki etkinlikler, yaşlıları karşıdan karşıya geçirmek, engellilere yardımcı olmak gibi davranışların başkalarına sağladığı faydaları ve bu tür davranışları kendi hayatımızda nasıl uygulayabileceğimizi öğretir.

Bu metin, yardıma ihtiyacı olanlara yardım etmenin önemini vurgular ve çocuklara empati duygusunu kazandırır. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Etkinlik Cevapları bu değerlerin öğrenilmesine ve uygulanmasına yardımcı olur.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 88-89-90-91 MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 88-89-90-91


Soru : Çevrenizde yardıma ihtiyaç duyan insanlar kimlerdir?


Cevap :

Çevremizde yardıma ihtiyaç duyan insanlar genellikle yaşlılar, hasta bireyler, engelli kişiler ve tek başına yaşayanlar olabilir. Ayrıca, çocuklar veya zor durumda olan kişiler de yardıma ihtiyaç duyabilir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


Soru : Hasta birini ziyaret etmekle ona nasıl yardımda bulunmuş oluruz? Yazınız.


Cevap :

Hasta birini ziyaret etmekle ona moral desteği vermiş oluruz. Bu ziyaret, hastanın kendini daha iyi hissetmesini sağlar ve iyileşme sürecini hızlandırabilir. Ayrıca, ziyaret ederek hastanın ihtiyaçlarını dinleyip, gerekli yardımları da yapabiliriz.


Soru : Birine yardım ettiğinizde neler hissedersiniz? Yazınız.


Cevap :

Birine yardım ettiğimde kendimi mutlu ve huzurlu hissederim. Yardım etmek bana, başkalarına değerli olduklarını hissettirdiğimi ve onları desteklediğimi düşündürür. Bu da kendime güvenimi artırır ve toplumsal sorumluluklarımı yerine getirdiğimi gösterir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları


Soru : Görseldeki karakterlerin neler yaptığını ve bu davranışların başkalarına nasıl fayda sağladığını yazalım. Sonrasında, kendi hayatınızda bu tür davranışları nasıl uygulayabileceğinize dair örnekler verelim.


Cevap :

Yaşlı insanları karşıdan karşıya geçirmek:

  • Görseldeki Davranış: Bir kişinin yaşlı bir insanı karşıdan karşıya geçmesine yardım etmesi.
  • Başkalara Sağladığı Fayda: Yaşlı kişilerin güvenli bir şekilde karşıdan karşıya geçmelerine yardımcı olunur, bu da onların kazalardan korunmalarını sağlar.
  • Kendi Hayatımda Uygulama Örneği: Okul yolunda yaşlı bir insanı veya yaşlı bir komşuyu karşıdan karşıya geçirirken yardım edebilirim.

Yürüme engelli bireylere yardımcı olmak:

  • Görseldeki Davranış: Yürüme engelli bir bireyi tekerlekli sandalyeye yardım ederek taşıyan bir kişi.
  • Başkalara Sağladığı Fayda: Engelli bireylerin rahat ve güvenli bir şekilde hareket etmelerine yardımcı olunur.
  • Kendi Hayatımda Uygulama Örneği: Parkta yürüyemez durumda olan birine yardım ederek yürüyüş yollarında destek olabilirim.

Yaşlı insanlara bir şeyleri taşımakta yardımcı olmak:

  • Görseldeki Davranış: Yaşlı bir kişinin ağır bir şeyi taşırken yardım eden bir kişi.
  • Başkalara Sağladığı Fayda: Yaşlıların ağır yüklerden korunmalarını sağlar ve günlük işlerini daha kolay yapmalarına yardımcı olur.
  • Kendi Hayatımda Uygulama Örneği: Evde yaşlı bir aile bireyine market alışverişlerinden taşınması gereken eşyaları taşırken yardım edebilirim.

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları


Soru : Aşağıdaki durumlarda siz olsaydınız ne yapardınız? Yapmayı düşündüklerimizi boş bırakılan yerlere yazalım.


Cevap :

1- Okul bahçesinde ağlayan bir arkadaşını gördüğünde:

Cevap: Arkadaşımı yanına gidip, neden ağladığını sorar ve ona destek olurdum. Belki bir çözüm bulabilir veya onu rahatlatabilirdim.

2- Otobüste otururken yaşlı birini ayakta gördüğünde:

Cevap: Yerimi yaşlı kişiye vererek oturmasına yardımcı olurdum. Onların rahat etmesini sağlamak önemlidir.

3- Okulda benden küçük bir arkadaşımın kantin sırasına giremediğini gördüğünde:

Cevap: Küçük arkadaşımı sıramın önüne alarak onun kantin ihtiyacını karşılamasına yardımcı olurdum. Bu şekilde ona destek olmuş olurum.



 

error: Content is protected !!