2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 14-15-16-17-18-19 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap İyi Arkadaşlıklar İçin Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17, 18, 19


İlkokul 2025-2026 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin derslerinde başarılı olabilmeleri için önemli bir kaynaktır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler hem bilgilerini pekiştirir hem de ödevlerini daha kolay ve doğru bir şekilde tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 14-15-16-17-18-19 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi İyi Arkadaşlıklar İçin Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 14, 15, 16, 17, 18, 19 Cevapları, çocukların hem ders içindeki etkinlikleri anlamalarına hem de sosyal ilişkilerinde doğru davranışları öğrenmelerine yardımcı olur.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap İyi Arkadaşlıklar İçin Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 14-15-16-17-18-19


1. Görsellerdeki çocuklar neler yapıyor? 


Cevap : Birinci görselde oyun oynarken, ikinci görselde ders hakkında sohbet etmektedirler. 


2. Sizce bu çocuklar arkadaş mıdır? Neden? 


Cevap : Evet. Arkadaş oldukları görülmektedir. Çünkü etkinlikleri beraber bir arada yapmakta ve eğlenmektedirler. 


3. Arkadaşlık sizin için ne anlama geliyor? 


Cevap : Arkadaşlık, birlikte oyun oynamak, sevinçleri ve üzüntüleri paylaşmak demektir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 15 Cevapları


➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım. 

Uygulama Adımları
➠ Sınıf arkadaşlarımızla 4-5 kişilik gruplar oluşturalım.
➠ Örnek olayları okuyalım. Örnek olaylardan hangisinin olumlu, hangisinin olumsuz olduğunu tartışalım.

1. Sınıfımıza yeni katılan arkadaşımızı teneffüste hep beraber oynamaya çağırdık.
2.Öğretmenimin sorduğu soruyu bilemediğimde bazı arkadaşlarımın bana güldüğünü fark ettim.


Soru : Okuduğumuz örnek olaylardan hareketle aşağıda verilen alana bir olumlu, bir olumsuz örnek olay yazalım. Yazdığımız örnek olayları grup arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap

Olumlu Örnek Olay: Sınıfımıza yeni gelen arkadaşımızı oyuna çağırdık.

Olumsuz Örnek Olay: Soruyu bilemeyince bazı arkadaşlarım bana güldü.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 18 Cevapları


➣ Metni okuyalım. 

Simit Sırası 

Teneffüs bitmek üzereyken Ayla karnının acıktığını hissetti. “Hemen bir simit alırım.” diye düşünüp kantine koştu. Hay aksi, kantinde sıra çoktu! Ayla, ön sıralarda olan Mert’in önüne geçmeye çalıştı. Bu durum Mert’in hoşuna gitmedi. “Sırada ben varım, görmüyor musun?” dedi. Bunun üzerine Ayla, Mert’e bağırdı. Diğer öğrenciler bu durumdan rahatsız olmuştu. Küçük sınıflardan bazı öğrenciler korkmuştu. Ece olanları gördü. “Ayla böyle davranmazdı. Ne oldu acaba?” diye düşündü. Yanlarına gitti, sakin ve nazik bir şekilde onlarla konuştu. Mert ve Ayla kısa sürede sakinleşerek konuşmaya katıldılar.


Soru : Tabloda boş bırakılan alanları metne göre dolduralım.


Cevap

Duygu
Olumlu: Sakinlik, anlayış
Olumsuz: Sinirlenme, korku

Düşünce
Olumlu: “Ayla böyle davranmazdı, ne oldu acaba?”
Olumsuz: “Sırada ben varım, görmüyor musun?” (kızgın bir şekilde)

Davranış
Olumlu: Ece’nin sakin ve nazik konuşması
Olumsuz: Ayla’nın sıraya girmeden öne geçmesi ve bağırması


Soru : Olumsuz duygu, düşünce ve davranışlarınızı olumlu hâle getirmek için ne yapabilirsiniz?


Cevap : Olumsuz duygu, düşünce ve davranışlarımı sakinleşip güzelce konuşarak, arkadaşlarıma saygı göstererek olumlu hâle getirebilirim.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 19 Cevapları


➣ Aşağıdaki kontrol listesini inceleyelim. Arkadaşlık ilişkilerimizi düşünerek listeyi işaretleyelim. Listeyi çoğaltıp hafta boyunca kullanabiliriz.


Cevap

Zayıf Yönlerim: Bazen sinirlenip hemen tepki gösterebilirim.

Güçlü Yönlerim: Arkadaşlarıma yardım ederim ve nazik konuşurum.


Soru : Arkadaşlık ilişkilerimizdeki zayıf yönlerimizi geliştirmek için neler  yapmamız gerektiğini düşünelim. Arkadaşlık ilişkilerimizi buna göre düzenleyelim.


Cevap : Zayıf yönlerimizi geliştirmek için sabırlı olmalı, sinirlendiğimizde sakinleşmeli ve arkadaşlarımızla nazikçe konuşmalıyız.



 

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 92-93-94-95 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Zamanı Planlıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95


2. Sınıf Hayat Bilgisi Zamanı Planlıyorum Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları‘nda, 2. Sınıf Hayat Bilgisi Zamanı Planlıyorum Metni önemli bir konuyu ele alır: Zamanın etkin bir şekilde nasıl planlanacağı. 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Etkinlik Cevapları‘nda bu konuyla ilgili ayrıntılı bilgiler ve pratik ipuçları sunulur.

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa 92, 93, 94, 95 Cevapları, çocuklara zamanı etkili bir şekilde nasıl yönetebileceklerini öğretir. Zamanı planlamak, günlük görevlerin düzenli bir şekilde yerine getirilmesini sağlar ve bu da yaşamı daha organize ve verimli hale getirir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları‘nda, öğrenciler günlerini nasıl düzenleyebileceklerini ve hangi aktiviteleri ne zaman yapacaklarını öğrenirler.

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 92-93-94-95 MEB Yayınları‘ndaki etkinlikler, çocuklara zaman yönetiminin önemini ve pratik yöntemlerini gösterir. Bu etkinlikler sayesinde öğrenciler, günlük programlarını oluşturma ve zamanı daha iyi kullanma becerilerini geliştirir. Bu bilgiler, çocukların sadece okul hayatında değil, günlük yaşamlarında da daha düzenli ve etkili olmalarına yardımcı olur.

Sonuç olarak, 2. Sınıf Hayat Bilgisi Zamanı Planlıyorum Metni‘nde yer alan bilgiler, öğrencilerin zamanlarını bilinçli bir şekilde yönetmelerine katkı sağlar ve onlara zamanın değerini öğretir. Bu metin ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Etkinlik Cevapları, çocuklara zaman yönetimi konusunda önemli beceriler kazandırır.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 92-93-94-95 MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 92-93-94-95


Soru : Zamanımızı planlamak önemli midir? Neden?


Cevap :

Zamanımızı planlamak önemlidir çünkü bu şekilde günümüzü düzenli bir şekilde geçirebiliriz. Planlı olmak, işlerin zamanında yapılmasını sağlar ve acele etmeden, stres yaşamadan görevlerimizi tamamlamamıza yardımcı olur. Ayrıca, planlama sayesinde hangi işlerin öncelikli olduğunu belirleyebilir ve zamanı daha verimli kullanabiliriz.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


Soru : Ayça yaptığı plana göre okuldan çıkınca hangi işleri yapıyor? Yazınız.


Cevap :

Ayça, okuldan çıkınca evde yapacağı işleri önceden planlar. Öncelikle çantasını ders programına göre hazırlar ve okulda kullanacağı malzemeleri düzenler. Daha sonra, halk oyunları kursuna gitmek için hazırlık yapar ve kursa zamanında yetişmeye özen gösterir.


Soru : Gün içinde yapacaklarınızı planlamak size ne kazandırır? Yazınız.


Cevap :

Gün içinde yapacaklarımı planlamak bana düzen sağlar ve işlerin zamanında bitmesini kolaylaştırır. Plan yapmak, görevlerimi önceliklendirerek hangi işleri önce yapmam gerektiğini bilmemi sağlar. Böylece, daha az stres yaşar ve her şeyi daha verimli bir şekilde yapabilirim. Ayrıca, planlı bir şekilde çalışmak, gün sonunda kendimi daha rahat ve başarılı hissetmemi sağlar.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


Soru : Fatih gün içinde yapacaklarını birbirine karıştırmış. Fatih’e yardımcı olalım. İlk olarak yapacaklarını öncelik sırasına göre dizelim.


Cevap :

  1. Uyanmak
  2. Kişisel bakım
  3. Kahvaltı
  4. Okula gitmek
  5. Ders çalışmak
  6. Öğle yemeği
  7. Okuldan dönüş
  8. Oyun oynamak
  9. Akşam yemeği
  10. Televizyon izlemek
  11. Kitap okumak
  12. Uyumak

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


Soru : Aşağıdaki etkinliklerin bize uygun olan saatlerini noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

Kahvaltı 07:00 – 08:00
Okula gidiş 08:00 – 08:30
Eve dönüş 15:00 – 15:30
Evde ders çalışma 16:00 – 17:30
Diş fırçalama ve uykuya hazırlık 21:00 – 21:30
Uyuma 21:30 – 22:00



 

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 76-77-78-79 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sorumluluk Alırım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79


2. Sınıf Hayat Bilgisi Sorumluluk Alırım Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı, çocuklara günlük yaşamda sorumluluk almanın önemini öğretir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sorumluluk Alırım Metni Etkinlik Cevapları sayesinde öğrenciler, sorumluluklarının farkına varır ve bu görevleri yerine getirme konusunda bilinçlenir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa 76, 77, 78, 79 Cevapları bölümünde yer alan sorular, çocukların evde, okulda ve çevrede nasıl sorumluluklar alabileceklerini keşfetmelerine yardımcı olur.

Bu etkinliklerde, çocukların günlük yaşamlarında yerine getirdikleri görevler, aile içinde sorumluluk paylaşımı ve okulda alınan sorumluluklar gibi konular işlenir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa Cevapları, çocukların bu konular üzerinde düşünmelerini ve daha aktif bir şekilde görev üstlenmelerini sağlar. İlkokul Hayat Bilgisi 2. Sınıf öğrencilerine yönelik hazırlanan bu içerikler, onların sosyal ve kişisel gelişimlerine katkı sunar.

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 76-77-78-79 MEB Yayınları‘nda yer alan etkinlikler, çocukların sorumluluk bilincini güçlendirmeyi amaçlar. Örneğin, çocuklar evde kendi odalarını toplamak, okulda ödevlerini yapmak gibi sorumlulukları öğrenirler. 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Kitabı ile çocuklar, yaşamları boyunca sorumluluk almanın ve bu görevleri yerine getirmenin önemini kavrarlar.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 76-77-78-79 MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 76-77-78-79


Soru : Evinizde yapmaktan hoşlandığınız neler var?


Cevap : Evinizde oyuncaklarımla oynamaktan, ailemle birlikte televizyon izlemekten ve resim yapmaktan hoşlanıyorum. Ayrıca anneme yemek hazırlarken yardım etmek de beni mutlu ediyor.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


Soru : Sizin de evinizde üstlendiğiniz görevleriniz var mı? Yazınız.


Cevap : Evet, evde oyuncaklarımı toplamak, odamı düzenlemek ve sofrayı kurarken yardım etmek benim görevlerim arasında. Ayrıca bazen anneme mutfakta küçük yardımlar yapıyorum.


Soru : Ailedeki görev ve sorumluluklarınızı yerine getirmezseniz neler olabilir? Yazınız.


Cevap : Eğer görev ve sorumluluklarımı yerine getirmezsem evde işler aksayabilir, annem ve babam daha fazla yorulabilir. Ayrıca ev dağınık olur ve aile içinde huzursuzluk yaşanabilir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


Soru : Ailede alınan görevler hangi duygu ve davranışların gelişmesine katkıda bulunur?


Cevap : Ailede görev almak, sorumluluk bilincini geliştirir. Aynı zamanda yardımlaşma, paylaşma ve düzenli olma gibi olumlu davranışların gelişmesine katkıda bulunur. Aile bireyleri arasındaki sevgi ve saygıyı da güçlendirir.


Soru : Aşağıdaki tabloda aile içinde yapılabilecek bazı işler verilmiştir. Yapabileceğimiz işlerin karşısındaki kutucuğu boyayalım.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


Soru : Aşağıya evde üstlendiğimiz bir görevi konu alan resim çizelim.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları”


 

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 80-81-82-83 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Ailemde Kararlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83


2. Sınıf Hayat Bilgisi Ailemde Kararlar Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı‘nın önemli bir bölümü 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ailemde Kararlar Metni Etkinlik Cevapları‘dır. Bu metin, çocuklara aile içindeki karar alma süreçlerini öğretir ve kendi fikirlerini ifade etmenin önemini vurgular. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa 80, 81, 82, 83 Cevapları bu süreci anlamak için çeşitli etkinlikler sunar.

Örneğin, MEB Yayınları 2. Sınıf Hayat Bilgisi Cevapları ile öğrenciler, ailede karar alınırken fikrinin sorulmasının neden önemli olduğunu öğrenirler. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 80-81-82-83 MEB Yayınları‘nda yer alan etkinlikler, çocuklara aile içi kararlar alınırken nasıl hissettiklerini ve hangi durumlarda fikirlerinin alınmasını istediklerini düşünme fırsatı sunar.

Bu sayfalarda, çocuklar aile içinde alınan kararların nasıl ortaklaşa yapıldığını ve bu süreçte kendi fikirlerinin nasıl değerlendirildiğini görürler. Ayrıca, 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ailemde Kararlar Metni Etkinlik Cevapları sayesinde, karar alma sürecinde aile üyelerinin düşüncelerine saygı göstermenin ve iş birliği yapmanın önemini öğrenirler. Bu bilgiler, çocukların aile içindeki rolünü ve sorumluluklarını anlamalarına yardımcı olur, aynı zamanda sağlıklı ve destekleyici aile ilişkilerinin kurulmasına katkıda bulunur.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 80-81-82-83 MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 80-81-82-83


Soru : Ailede karar alınırken fikrinizin sorulmasını ister misiniz? Neden?


Cevap :

Evet, ailede karar alınırken fikrimin sorulmasını isterim çünkü bu, benim düşüncelerime değer verildiğini ve aile üyeleri olarak birlikte hareket ettiğimizi gösterir. Ayrıca, böylece alınan kararların benim için de uygun olduğundan emin olabilirim.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


Soru : Aile içinde hangi kararlar alınırken fikrinizin sorulmasını istersiniz? Yazınız.


Cevap :

Aile içinde tatil planları, evde hangi eşyaların alınacağı veya yeni bir evcil hayvan sahiplenme gibi kararlar alınırken fikrimin sorulmasını isterim. Bu tür kararlar beni doğrudan etkilediği için, görüşlerimi paylaşmak isterim.


Soru : Aile içi kararlar alınırken fikrinizin alınması size ne hissettirir? Yazınız.


Cevap :

Aile içi kararlar alınırken fikrimin alınması bana önemli ve değerli hissettirir. Bu, ailemle olan ilişkilerimi güçlendirir ve kendimi daha iyi ifade edebilmemi sağlar.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


Neşe’nin ailesinde bir karar alınacağında herkesin fikri sorulur, ortak bir karara varılır. Belen’in ailesinde çocuklara fikri sorulmaz. Büyüklerin kararları geçerlidir.

Soru : Bu çocukların yerine kendimizi koyalım. Neler hissedeceğimizi aşağıdaki görselin ilgili tarafına yazalım.


Cevap :

Neşe’nin yerinde olsam: Neşe’nin yerinde olsam, ailemle birlikte karar alma sürecine katılmak beni mutlu ederdi. Kendi fikrimin dikkate alındığını görmek, aile içindeki eşitliği ve ortaklaşa hareket etmeyi teşvik ederdi.

Belen’in yerinde olsam: Belen’in yerinde olsam, büyüklerin kararlarını sadece onlara bırakmak zor olabilir. Kendi fikrimin dikkate alınmaması, bazen kendimi değersiz hissedebilir ve aile içindeki karar süreçlerinde etkisiz kalabilirim.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen ifadeleri cümlelerde uygun yerlere yazalım.


Cevap :

  1. Ailede kararları ortak alırız.
  2. Aile büyüklerimiz bizim fikrimizi alırlar.
  3. Ailede herkes birbirine saygı gösterir.
  4. Aile içinde ortaklaşa karar almak bizi mutlu eder.

Soru : Aşağıdaki soruları cevaplayıp boş bırakılan noktalı yerlere yazalım.


1. Eve alınacak televizyon için ailede kimler karar verebilir?


Cevap :

Eve alınacak televizyon için ailede genellikle tüm aile bireyleri karar verebilir, ancak genellikle aile büyükleri veya yetişkinler son kararı verir.


2. Aile bireyleri birbirinin düşüncesine saygı göstermezse sizce neler olabilir?


Cevap :

Aile bireyleri birbirinin düşüncesine saygı göstermezse, aile içinde anlaşmazlıklar ve huzursuzluklar yaşanabilir. Ayrıca, bu durum aile üyeleri arasında güven eksikliğine yol açabilir ve ilişkiler zayıflayabilir.



 

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 84-85-86-87 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Evimdeki Kaynaklar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87


2. Sınıf Hayat Bilgisi Evimdeki Kaynaklar Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları içerisinde 2. Sınıf Hayat Bilgisi Evimdeki Kaynaklar Metni Etkinlik Cevapları oldukça önemli bir konuyu ele alır: Evdeki kaynakların tasarruflu kullanımı. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa 84, 85, 86, 87 Cevapları, çocuklara evde hangi kaynakları kullandığımızı ve bu kaynakları nasıl tasarruflu kullanabileceğimizi öğretir.

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Cevapları bu bağlamda, su, elektrik, doğalgaz ve yiyecek gibi kaynakların günlük yaşantımızda nasıl kullanıldığını açıklar. Bu kaynakların tasarruflu kullanımı, aile bütçesine katkıda bulunur ve çevreyi korur. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 84-85-86-87 MEB Yayınları‘nda yer alan etkinlikler, çocukların bu konuda bilgi sahibi olmalarını sağlar.

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları, çocuklara aile bütçesine katkıda bulunmak için su ve elektrikte nasıl tasarruf yapabileceklerini öğretir. Örneğin, muslukları kapalı tutarak ve ışıkları gereksiz yere yakmaktan kaçınarak tasarruf yapılabilir. Ayrıca, yiyecekleri israf etmemek için yemekleri planlı bir şekilde tüketmek önemlidir.

Ayrıca, 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Cevapları, evdeki kaynakları tasarruflu kullanan bir ailenin dikkat etmesi gerekenleri açıklar. Bu, su ve elektrik kullanımını azaltmak, eşyaların bakımını yapmak ve atıkları geri dönüştürmek gibi önemli adımları içerir.

Bu metin, 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 84-85-86-87 MEB Yayınları‘nda verilen bilgilerle çocuklara tasarruf bilincini kazandırmayı ve aile bütçesine katkıda bulunmayı öğretir. Bu sayede, çocuklar hem çevreye hem de ailelerine karşı sorumluluklarını öğrenirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 84-85-86-87 MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 84-85-86-87


Soru : Evimizde hangi kaynakları kullanıyoruz?


Cevap :

Evimizde su, elektrik, doğalgaz, yiyecek ve çeşitli eşyalar gibi kaynakları kullanıyoruz. Bu kaynaklar günlük yaşantımızın bir parçasıdır ve evimizde rahat bir yaşam sürmemize yardımcı olur.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları


Soru : Aile bütçesine katkıda bulunmak için hangi kaynaklardan tasarruf yapabiliriz? Yazınız.


Cevap :

Aile bütçesine katkıda bulunmak için su ve elektriği tasarruflu kullanabiliriz. Su tasarrufu için muslukları kapalı tutarak veya kısa duşlar alarak, elektrik tasarrufu için ışıkları gereksiz yere yakmaktan kaçınarak tasarruf yapabiliriz. Ayrıca, yiyecekleri israf etmemek için yemekleri planlı bir şekilde tüketebiliriz.


Soru : Evdeki kaynakları tasarruflu kullanan bir ailenin nelere dikkat etmesi gerekir? Yazınız.


Cevap :

Evdeki kaynakları tasarruflu kullanan bir ailenin dikkat etmesi gerekenler şunlardır: su ve elektrik kullanımını azaltmak için gerekli önlemleri almak, eşyaları düzenli bakımını yaparak uzun ömürlü hale getirmek, yiyecekleri israf etmemek için ihtiyaç kadar alıp tüketmek ve atıkları ayrıştırarak geri dönüşüme katkıda bulunmak. Ayrıca, enerji tasarrufu sağlayacak cihazlar kullanmak da faydalı olabilir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen ifadeleri cümlelerde uygun yerlere yazalım.


Cevap :

  1. Akan musluğun tamir edilmesi aile bütçesine katkı sağlar.
  2. Kullandığımız doğal kaynakların da bir gün tükeneceğini unutmamalıyız.
  3. Kaynaklar özenli ve dikkatli kullanılmalıdır.
  4. Bulunmadığımız odalarda boş yere lamba açmamalıyız.
  5. Evde kalorifer veya soba yanıyorsa pencereyi uzun süre açık bırakmamalıyız.
  6. Aile bütçesine yaptığımız tasarruf gelecek için önemlidir.
  7. Dişlerimizi fırçalarken musluğu kapalı tutmalıyız.

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloyu inceleyelim. Soruları cevaplayalım.


1. En fazla harcama hangi alanda olmuştur?


Cevap : Ulaşım


2. En az harcama hangi alanda olmuştur?


Cevap : Kırtasiye


3. Ali ulaşım için bir haftada ne kadar harcama yapmıştır?


Cevap : 90 TL


4. Ali’nin haftalık toplam harcaması ne kadardır?


Cevap : 45 TL + 30 TL + 60 TL + 90 TL = 225 TL



 

error: Content is protected !!