2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 132-134-135-136-137-138 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ve Basket! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ve Basket! Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138 Cevapları” başlığında, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Ve Basket! Metni Etkinlik Cevapları” özenle hazırlanmış ve detaylı bir biçimde ele alınmıştır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 132-134-135-136-137-138 MEB Yayınları”

Tüm bu bilgiler, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” bölümünde detaylandırılmıştır. Ek olarak, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 132-134-135-136-137-138 MEB Yayıncılık” başlığıyla, ilgili sayfalara yönelik ayrıntılı açıklamalar, çözüm önerileri ve öğrencilerin öğrenme sürecine katkıda bulunacak yöntemler sunulmuştur.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 132-133-134-135-136-137-138


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : Hangi spor dallarını biliyorsunuz?


Cevap :

  • Futbol
  • Basketbol
  • Voleybol
  • Yüzme
  • Tenis
  • Atletizm
  • Jimnastik
  • Hentbol
  • Boks
  • Güreş
  • Kayak
  • Masa tenisi
  • Badminton
  • Okçuluk
  • Bisiklet sporu

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştiriniz.


Cevap :

Kolaylık ve çabuklukla davranan, tetik, atik. = çevik

Basketbolda düşey bir levhaya monte edilmiş yatay çember ile ağdan meydana gelen düzenek. = pota


Soru : Yukarıdaki kelimelerle birer cümle yazınız.


Cevap :

Çevik ile İlgili Cümleler:

  1. Kurtarma ekibindeki görevliler oldukça çevik ve hızlı hareket ediyordu.
  2. Çevik bir hayvan olan kedi, duvarın üzerine bir anda sıçradı.
  3. Sporcuların çevik olması performanslarını artırır.

Pota ile İlgili Cümleler:

  1. Basketbol maçında topu potaya isabet ettirmek oldukça heyecan vericiydi.
  2. Okuldaki yeni pota, tüm öğrencilerin dikkatini çekti.
  3. Basketbolcular, sabah antrenmanında potaya sayı atma çalışması yaptı.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Basketbolda her takımın amacı nedir?


Cevap : Topu karşı takımın potasına atmaktır.


2. Türkiye erkek ve kadın millî basketbol takımlarımızın isimleri nedir?


Cevap : Erkek millî takımına “12 Dev Adam“, kadın millî takımına “Potanın Perileri“ denir.


3. Basketbola ilgimiz ve yeteneğimiz varsa ne yapmalıyız?


Cevap : 12 Dev Adam Basketbol Okulları’na kayıt yaptırarak kendimizi geliştirmeliyiz.


3. Etkinlik 


Soru : Tablodaki eş anlamlı kelimeleri eşleştiriniz. Geriye hangi kelimelerin kaldığını yazınız.


Cevap :

Eşleştirilen Kelimeler:

  • Sözcük – Kelime
  • İhtiyar – Yaşlı
  • Serüven – Macera
  • Sağlık – Sıhhat
  • Sınıf – Derslik

Geriye Kalan Kelimeler:

  • Mutluluk
  • Gözlük

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : a) Aşağıdaki spor dallarının isimleri nelerdir?


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 132-134-135-136-137-138 Cevapları”

Soru : b) Yukarıdaki spor dallarından hangileri takım sporları, hangileri bireysel sporlardır?


Cevap :

Takım sporları : Futbol, Voleybol, Kürek

Bireysel sporlar : Güreş, Yüzme, Kayak


5. Etkinlik 


Soru : Beden eğitimi ve oyun dersinde hangi sporları yapıyorsunuz?


Cevap :

  • Futbol
  • Basketbol
  • Voleybol
  • Koşu ve atletizm
  • Badminton
  • Jimnastik
  • Hentbol

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Bir spor kulübüne başlayan kişilere sporcu kimlik kartı verilir. Aşağıdaki sporcu kartını doldurunuz.


Cevap : Verilen kısma kendi bilgilerinizi doldurmanız gerekmektedir.


7. Etkinlik 


Soru : Cümlelerde ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini yerleştiriniz.


Cevap :

( – ) Ahmet, basketbol kursuna yazıldın mı?
( – ) Bu hafta babam yazdıracak.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları


8. Etkinlik 


Soru : Sağlıklı Olmak İçin Düzenli Spor Yapmanın Önemi“ konulu bir yazı yazınız. Yazınızın sayfa düzenine ve temizliğine özen gösteriniz. Yazınıza uygun bir resim çiziniz.


Cevap :

Sağlıklı Olmak İçin Düzenli Spor Yapmanın Önemi

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmek için düzenli spor yapmak büyük önem taşır. Spor, vücudumuzun hem fiziksel hem de zihinsel olarak güçlenmesine yardımcı olur. Kaslarımız gelişir, kan dolaşımımız hızlanır ve enerjik bir hayat yaşarız. Düzenli spor yapmak aynı zamanda stresin azalmasına ve ruh halimizin iyileşmesine katkıda bulunur.

Hangi yaşta olursak olalım, spor hayatımızın bir parçası olmalıdır. Sabahları yürüyüş yapmak, bisiklete binmek ya da sevdiğimiz bir takım sporu oynamak sağlığımızı korumanın kolay ve eğlenceli yollarındandır. Spor, hem disiplinli olmayı öğretir hem de sağlıklı bir yaşam tarzı oluşturur.

Unutmayalım ki düzenli spor yapan insanlar daha az hastalanır, daha mutlu ve zinde bir hayat sürer. Sağlığımız için harekete geçelim ve spor yapmayı bir alışkanlık haline getirelim.


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 132-134-135-136-137-138 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 265-266-267 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bu Adil Değil! Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 265, 266, 267


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bu Adil Değil! Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 265, 266, 267 Cevapları” kapsamında yer alan “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Ünite Bu Adil Değil! Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları” etkinlikleri, öğrencilerin okuma ve anlama becerilerini geliştirmeye yöneliktir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 265-266-267 İlke Yayınları”

Bu metinde yer alan sorulara doğru cevapları “2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ile ulaşabilirsiniz. Ayrıca, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 265-266-267 İlke Yayıncılık” sayfalarındaki içerikler, öğrencilerin metni daha iyi anlamalarına yardımcı olacak şekilde düzenlenmiştir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 265-266-267


BU ADİL DEĞİL!

“Bu adil değil! Bu adil değil!” diye söylenip duruyordu Pikolo. Arkadaşı Leon ile dışarıda top oynamaya bayılırdı. Fakat Leon o gün dışarı çıkamamıştı. Gizlice bir kutu çikolata yediğinden cezalıydı.
Pikolo, birdenbire salona doğru hızla koştu ve babasının önünde durup inatçı inatçı bağırmaya başladı:
— Bu adil değil! Bu adil değil!
Babası şaşırarak sordu:
— Hımmm, adil olmayan ne Pikolo?
— Hiçbir şey, hiçbir şey adil değil!
— Ne mesela?
— Tek başıma sokağa çıkıp top oynamaya iznim yok. Bu adil değil! Koca bir kutu çikolata yemeye iznim yok. Bu adil değil! Geceleri televizyon seyretmeye iznim yok. Bu adi! değil!


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 266 Cevapları


— Peki, bunlara neden iznin olmadığını biliyor musun?
— Ben sıkıntıdan patlayayım diye!
Babası, üzülerek derin bir nefes aldı:
— Yani annen ve benim, senin canını sıkmayı kafamıza koyduğumuzu mu düşünüyorsun?
Babası böyle söyleyince Pikolo biraz düşündü. Yüzüne gülümseme geldi. Annesinin ve babasının, onun canını sıkmayı hiç istemediğini çok iyi biliyordu.
— Düşün bakalım, dedi babası. Bütün çikolataları yiyip bütün gece televizyon seyretsen ne olurdu?
— Belki hasta olurdum. Evet ama en azından mutlu bir hasta olurdum. (…)
— Bir yetişkin kendi kararlarını kendi verebilir. Sana gelince, sen daha bir çocuksun ve ebeveyn olarak bizim görevimiz seni korumak. Senin hastalanmanı istemeyiz.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 267 Cevapları


“Neden peki?” diye homurdandı Pikolo.
— Çünkü seni seviyoruz Pikolocuğum. (…) Tek başına karar veremeyeceğin şeyler var. Bu nedenle gözetim altında olmadan sokağa top oynamaya çıkmanı istemiyoruz çünkü bir araba sana çarpabilir. Bütün gece televizyon seyretmeni istemiyoruz çünkü ertesi gün okulda uyuklayıp derslerinde hiçbir şey öğrenemeyebilirsin. (…)
Pikolo’nun aklında hâlâ sorular vardı:
— Peki ya büyüdüğümde, hepsini yapmaya iznim olacak mı?
— Hayır Pikolo, bir yetişkinin bile her şeyi yapmaya izni yoktur, diyerek yanıtladı annesi. (…)
— Büyüdüğümüzde neden her istediğimizi yapamıyoruz?
— Çünkü bu dünyada tek başımıza yaşamıyoruz. Gece yarısı sokak ortasında gürültü yapmaya hakkımız yok çünkü uyuyan insanlar olabilir. Yollarda deli gibi araba kullanmaya hakkımız yok çünkü bir kazaya neden olabiliriz. (…)
— Evet ama hâlâ bir sorum var: Bir yetişkinin küçük oğluyla top oynamaya izni var mı?
— Elbette, dedi babası gülerek.
— Bu yetişkin, Pikolo’nun babasıysa bile mi?
Bu sefer babası anladı:
— Topunu getir bakalım, birlikte sahaya gidip maç yapalım.
— Oooo, dedi Pikolo. İşte istediğim bu! İşte adil olan bu, işte bu!

Michel PIQUEMAL (Mişel PİKUMIL),
Thomas BAAS (Tomıs BES)
Bu Adil Değil!
çev.: Selin ÇAKAR
(Kısaltılmıştır.)


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 265-266-267 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76-79-80-81-82-83 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Uçurtma Mevsimi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76 78, 79, 80, 81, 82, 83


2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Uçurtma Mevsimi Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76 78, 79, 80, 81, 82, 83 Cevapları” başlığındaki etkinlikler, öğrencilerin Türkçe dil bilgisi ve okuma becerilerini pekiştirmelerine yardımcı olur. Özellikle “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Uçurtma Mevsimi Metni Etkinlik Cevapları”, metni anlama sürecinde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 76-79-80-81-82-83 MEB Yayınları”

Tüm detaylı cevaplara “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ile ulaşabilir, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 76-79-80-81-82-83 MEB Yayıncılık” etkinliklerini başarıyla tamamlayabilirsiniz.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 76-78-79-80-81-82-83


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : En sevdiğiniz oyuncağınız nedir?


Cevap :

  • En sevdiğim oyuncağım, çocukluğumdan beri sakladığım peluş tavşanım. Hem çok yumuşak hem de bana eski güzel anılarımı hatırlatıyor.
  • En sevdiğim oyuncağım, uzaktan kumandalı arabam. Onunla oynamak hem çok eğlenceli hem de beni yeni şeyler denemeye teşvik ediyor.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazınız. Tahmininizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.


Cevap :

Kuyruk Kelimesi

  • Sözlük Anlamı: İnsan, hayvan ya da eşya dizisi; hayvanların arka kısmında bulunan uzun uzantı.
  • Tahmin: Hayvanların arkasında bulunan uzun bir uzantı.

Şenlik Kelimesi

  • Sözlük Anlamı: Eğlence, coşkulu kutlama ya da bayram.
  • Tahmin: Kutlama veya eğlence zamanı.

2. Etkinlik 


Soru : Metin ile ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Kafdağı’ndaki ülkede uçurtma mevsimi ne zamandır?


Cevap : Uçurtma mevsimi yazın devamıdır ve bu dönemde güneş parıl parıl parlar, etraf çiçeklerle dolar.


2. Sarı ve Mavi Uçurtmaların özellikleri nelerdir?


Cevap :

  • Sarı Uçurtma uzun bir kuyruğa sahiptir ve bununla rüzgârda süzülmeyi sever.
  • Mavi Uçurtma’nın kuyruğu oldukça kısadır.

3. Mavi Uçurtma’nın başına ne geldi?


Cevap : Mavi Uçurtma, kısa kuyruğu nedeniyle bir ağacın dalına takıldı ve dallara dolandı.


4. Mavi Uçurtma nasıl kurtuldu?


Cevap : Diğer uçurtmalar yardıma geldi. Sarı Uçurtma dalları tuttu, Çılgın Uçurtma kuyruklarını uzattı, Nazlı Kırmızı Uçurtma da onu çekerek kurtardı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Sınıf arkadaşlarınızla dörderli gruplar oluşturunuz. Aşağıdaki yönergeleri takip ederek uçurtma yapınız. Uçurtma yaparken öğretmenimizden ve grup arkadaşımızdan yardım alınız.


Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği grubunuzla yapmanız gerekmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : a) Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Altı çizili kelimelere dikkat ederek soruları cevaplayınız.


Cevap :

Bu kelimelerin yazılışları aynı mı? = Hayır.
Bu kelimelerin anlamları aynı mı? =  Evet. 
Değişen kelime cümlenin anlamını değiştirdi mi? = Hayır.


Soru : b) Cümlelerdeki renkli verilen kelimelerin eş anlamlılarını yazınız. Örneği inceleyerek tabloyu doldurunuz


Cevap :

Yararlı işler yapınız.
Fadalı işler yapınız.

Vatanımı çok severim.
Yurdumu çok severim.

Al yanaklarım var.
Kırmızı yanaklarım var.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Ailenizle birlikte hangi oyunları oynuyorsunuz? Konuşmamıza “Değerli öğretmenim ve sevgili arkadaşlar“ ifadesini kullanarak başlayınız.


Cevap :

Değerli öğretmenim ve sevgili arkadaşlar,

Ailemle birlikte genellikle kutu oyunları, kelime oyunları ve sessiz sinema oynuyoruz. Bu oyunlar hem eğlenceli vakit geçirmemizi sağlıyor hem de aile bağlarımızı güçlendiriyor. Özellikle akşamları bir araya gelerek bu oyunları oynadığımızda hepimiz çok mutlu oluyoruz.


6. Etkinlik 


Soru : Cümlelerdeki ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini yerleştiriniz.


Cevap :

Ahmet ( , ) Elif ( , ) Kerem ve Sinem tahtaya gelin ( . )
Şekeri ( , ) çikolatayı fazla yersek dişlerimiz çürür ( . )
Bekir ( ‘ ) in kedisi kaybolmuş ( . )
Annem eve ekmek ( , ) meyve ( , )çay ( , ) şeker almış ( . )
Bahçeye Rabia ( ‘ ) nın topu kaçmış ( . )
Kedim Minnoş ( ‘ ) un yavruları dün doğdu ( . )
Çantama defterimi ( , ) kitabımı ve dosyamı yerleştirdim ( . )
Burak ( ‘ ) ın topu dışarıya kaçtı ( . )


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76-79-80-81-82-83 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 84-86-87-88-89-90 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Tombik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90


2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Tombik Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 Cevapları”, öğrencilere dil bilgisi ve metin çözümleme konusunda yardımcı olacak detaylı çözümler içerir. “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tombik Metni Etkinlik Cevapları” ile öğrenciler, metni daha iyi anlayarak etkinlikleri başarılı bir şekilde tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-86-87-88-89-90 MEB Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” rehber niteliğindedir ve “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88-89-90 MEB Yayıncılık” sayfalarındaki etkinlikler eksiksiz bir şekilde hazırlanmıştır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88-89-90


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : Arkadaşlarınızla birlikte hangi oyunları oynuyorsunuz?


Cevap : Arkadaşlarımla birlikte saklambaç, yakar top ve ip atlama gibi oyunlar oynuyoruz. Ayrıca zaman zaman kutu oyunları ve kelime bulmaca oyunlarıyla da eğleniyoruz. Bu oyunlar hem keyifli vakit geçirmemizi sağlıyor hem de aramızdaki bağı güçlendiriyor.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki görsellerde verilen çocuk oyunlarının isimleri nelerdir? Yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 84-86-87-88-89-90 Cevapları MEB Yayınları”

2. Etkinlik 


Soru : “Tombik“ oyununun oynanış şeklini sırasına göre arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Tombik Oyununun Oynanışı:

  1. Oyuncular arasından bir ebe seçilir.
  2. Diğer oyuncular bir topu elden ele geçirerek hızlıca paslaşır.
  3. Ebe, paslaşan oyuncuların topunu yakalamaya çalışır.
  4. Ebe topu yakalarsa, topu elinde tutan kişi yeni ebe olur.
  5. Eğer topu tutan kişi yere düşürürse, tüm oyuncular kaçar ve ebe o kişiyi yakalamaya çalışır.
  6. Yakalanan kişi yeni ebe olur ve oyun bu şekilde devam eder.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Oyun, farklı bölgelerde hangi isimlerle oynanır?


Cevap : Akdeniz ve Ege Bölgesi’nde yedi kule, tombik, dalya; diğer bölgelerde ise dokuztaş olarak adlandırılır.


2. Tombik oyunu nerelerde oynanabilir?


Cevap : Sokakta veya açık alanlarda oynanabilir.


3. Tombik oyununu kazanmak isteyen takım, oyunda ne yapmalıdır?


Cevap : Devrilen taşları rakip takımın engellemelerine rağmen üst üste dizmeyi başarmalıdır.


4. Top ile oyuncunun vurduğu başka hangi çocuk oyunlarını biliyorsunuz? Adlarını yazınız.


Cevap : Yakar top, körebe, mendil kapmaca.


4. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki kelimelerden eş anlamlı olanları aynı renge örnekteki gibi boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Oyuna ebe seçerek başlarız. Ebe seçmek için sayışma yaparız. Aşağıdaki sayışmayı okuyup ezberleme çalışması yapabiliriz.


Cevap :

Oooooo!
Bir elmayı pulladım,
Isparta’ya yolladım.
Isparta’nın gülleri,
Ne güzeldir elleri.
Al çık, bul çık,
Gel sen çık.


6. Etkinlik 


Soru : Siz oyuna nasıl başlıyorsunuz? Bildiğiniz sayışmaları arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Biz oyuna genellikle sayışma yaparak başlıyoruz. Bildiğim birkaç sayışma şu şekildedir:

  1. “Ebe mi çıksın, yoksa çıksın mı? Bir, iki, üç tıp!”
  2. “Elmayla armut, karıştı karmut, şu yere bakan ebe olsun.”
  3. “En uzun saman, ebe olan insan.”

Bu sayışmalarla oyunun kurallarını belirler ve kimin ebe olacağını seçeriz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


7. Etkinlik 


Soru : Metindeki görselleri karşılayan kelimeleri kullanarak metni noktalı alana yazınız.


Cevap :

Gül, sabah saat sekizde kalktı. Çok heyecanlıydı. Çünkü bugün Almanya’dan kuzeni Ayça gelecekti. Annesi de hemen mutfağa girip pasta yapmaya başladı. Gül kuzeni için hazırladığı hediyeyi paketledi. Öğlen olduğunda Ayçalar geldi. Yemek yiyip biraz dinlendikten sonra bahçeye çıktılar, ip atlayıp top oynadılar. Ayça, Güle Almanya’da oynanan çocuk oyunlarını anlattı. Gül de bizim oyunlarımızı tanıttı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları


8. Etkinlik 


Soru : Kurallarını iyi bildiğimiz bir oyunun nasıl oynandığını yazınız. Anlattığınız oyunun resmini yapınız.


Cevap :

Oyun Adı: Saklambaç

Nasıl Oynanır:

  1. Oyuncular arasında bir ebe belirlenir.
  2. Ebe, gözlerini kapatır ve yüksek sesle belirlenen sayıya kadar sayar.
  3. Diğer oyuncular bu sırada saklanır.
  4. Ebe, saklanan oyuncuları bulmak için onları aramaya başlar.
  5. Ebe, bulduğu oyuncunun adını ve saklandığı yeri yüksek sesle söyler.
  6. Eğer bir oyuncu ebeye yakalanmadan saklandığı yerden çıkıp “Sobe!” derse, ebe yeniden sayar.
  7. Tüm oyuncular sobelenince oyun biter ve ebe değişir.

Resim: Bir ebe, gözlerini kapatarak sayarken ağaçların ve duvarların arkasına saklanan çocuklar çizilebilir. İstersen bu resmi hemen çizebilirim.


Gelecek Derse Hazırlık


Soru : Gelecek derste kullanmak üzere parmak kuklası hazırlayıp getiriniz.


Cevap : Bu etkinliği sizin yapmanız gerekmektedir. Ailenizden yardım alabilirsiniz.


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 84-86-87-88-89-90 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 91-92-93-94-95 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Kuklalar ve Biz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 91, 92, 93, 94, 95


2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Kuklalar ve Biz Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 91, 92, 93, 94, 95 Cevapları”, metin anlama ve etkinlik tamamlama süreçlerini kolaylaştıracak rehber bilgiler içermektedir. “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Kuklalar ve Biz Metni Etkinlik Cevapları” sayesinde öğrenciler, yaratıcı düşünme ve yazma becerilerini geliştirebilirler.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 91-92-93-94-95 MEB Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ile “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 91-92-93-94-95 MEB Yayıncılık” üzerinde yer alan tüm sorular detaylı bir şekilde yanıtlanmıştır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 91-92-93-94-95


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : Kuklalar nasıl hareket eder?


Cevap :

Kuklalar, ipler, çubuklar ya da el yardımıyla hareket ettirilir.

  • İpli kuklalar, kuklacının ipleri çekip bırakmasıyla oynar.
  • Çubuklu kuklalar, çubukların hareket ettirilmesiyle kontrol edilir.
  • Elden hareket eden kuklalar, oyuncunun el ve parmak hareketleriyle canlanır.
    Bu yöntemlerle kuklalar, çeşitli hareketler yaparak canlandırılır.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazınız. Tahmininizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.


Cevap :

Dans Kelimesi

  • Sözlük Anlamı: Müzik eşliğinde yapılan estetik ve ritmik hareketler bütünü.
  • Tahminim: Müzikle yapılan hareketler ve figürler, insanlar ya da kuklalar dans edebilir.

Sahne Kelimesi

  • Sözlük Anlamı: Tiyatro, konser, gösteri gibi etkinliklerin sergilendiği alan.
  • Tahminim: Gösterilerin yapıldığı yer veya alan. Oyunlar ve kukla gösterileri sahnede yapılır.

2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.


1. Şiire göre gönlümüze en iyi dost kimdir?


Cevap : Kuklalar gönlümüze en iyi dosttur.


2. Şiire göre kuklalar sahnede neler yapar?


Cevap : Kuklalar sahnede konuşur, dans eder ve yaşar.


3. Bildiğiniz kukla çeşitleri nelerdir?


Cevap : İpli kukla, el kuklası, çubuk kukla, gölge kuklası.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Okuduğunuz şiire farklı başlıklar belirleyiniz.


Cevap :

  • Kuklaların Dünyası
  • Neşeli Kuklalar
  • Kuklaların Büyüsü

4. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


Cevap :

GÖSTERİ İZLERKEN

Tiyatro ve sinema gibi sosyal mekânlarda uyulması gereken kurallar vardır. Bu tür yerlerde insanları rahatsız edecek şekilde bir şey yenilip içilmez. Oyun sırasında yüksek sesle konuşulmaz. Cep telefonlarının sesi kısılır ya da telefonlar kapatılır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Aşağıda ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini yerleştiriniz.


Cevap :

• Saklambaçta kim ebe oldu (.)
• Derya (‘) nın çantasını da aldın mı (?)
• Siz de şiir kitapları okuyor musunuz (?)
• Paltosunu (,) eldivenlerini giyip dışarı çıktı mı (?)


6. Etkinlik 


Soru : Gösteri izlerken uyulması gereken kuralları, hazırlık çalışmasında yaptığınız parmak kuklasıyla anlatınız.


Cevap : Gösteri izlerken sessiz olmalıyız, başkalarını rahatsız etmemeliyiz ve sıramızda oturmalıyız. Ayrıca, gösteri bitmeden kalkmamalı ve alkışlarla emeğe saygı göstermeliyiz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


7. Etkinlik 


Olay: Satın alınan bir kuklanın canlanıp insan gibi hareket etmesi ve konuşması.

Soru : Aşağıda verilen olaydan hareketle olayların oluş sırasına dikkat ederek kısa bir yazı yazınız ve yazınıza bir başlık belirleyiniz. Yazdıklarınızı düzenleyerek arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Başlık: Canlanan Kukla

Bir gün pazardan bir kukla aldım. Kuklamı eve getirip masaya koydum. Bir anda kukla canlandı ve konuşmaya başladı. Çok şaşırdım ama kısa sürede onunla arkadaş oldum. O günden sonra kuklamla eğlenceli vakitler geçirdim. Artık sıradan bir oyuncak değil, en yakın dostum olmuştu.


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 91-92-93-94-95 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!