2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 101-102-103 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı 3. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 101, 102, 103


2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı 3. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 101, 102, 103 Cevapları” başlığı altında, öğrencilere yönelik sorulara ve açıklamalara yer verilmiştir. “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları” metni, öğrencilerin 3. üniteyi anlamalarını pekiştirmek amacıyla sunulmuştur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 101-102-103 MEB Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ve “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 101-102-103 MEB Yayıncılık” bölümlerinde, tüm sorulara doğru ve kapsamlı çözümler bulunmaktadır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 101-102-103


3. TEMA SONU DEĞERLENDİRME 


UYKU

Her gece,
“Kapa gözünü de uyu!“ der annem.
Bilmez ki yatınca ben
Uyumam hemen… (…)
Gülümserim gözüm kapalı.

Çekirge, kedi, kurbağa, kuş
Süpürge, fare, kumanda, tuş

“Uykusunda gülüyor bak!“ der babam.
Kuşlarla birlikte
Kanatlanmış uçarken ben aydedeye
Alnıma bir öpücük kondurur, sessizce
Kayıp giderim düşlerime…

Aytül AKAL – Mavisel YENER
Ay Kaç Yaşında?
(Kısaltılmıştır.)


Soru : 1 ve 2. soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Şiirdeki çocuk uyumadan önce ne yapmaktadır? 


Cevap : Şiirdeki çocuk, gözlerini kapatarak gülümsemekte ve düşlere dalmaktadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


2. Çocuk, rüyasında aydedeye uçarken babası ne yapıyor? 


Cevap : Babası, çocuğun uyuduğunu ve gülümsediğini fark ederek ona bakmaktadır.


3. Siz hemen uykuya dalar mısınız? Uyumadan önce neler düşünürsünüz?


Cevap : Hayır, hemen uyumam. Genelde günün olaylarını düşünürüm veya rüyada görmek istediğim şeyler hakkında hayal kurarım.


4. Aşağıda görevleri verilen noktalama işaretlerini kutulara yazarak eşleştiriniz?


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101-102-103 Cevapları”

5.Cümlelerdeki yazım yanlışlarını düzelterek cümleleri yeniden yazınız.


Cevap :

  • Okuduğunu anlayabiliyor musun?
  • Bahçedeki bisikletimi sen mi aldın?
  • Kübra’nın yaptığı resmi gördün mü?

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


6. Aşağıdaki ifadeleri cümle oluşturacak şekilde tamamlayınız. 


Cevap :

• Bu gece rüyamda seni çok mutlu gördüm.
• Dedemle birlikte diktiğimiz fideler büyümeye başladı.
• Akşam geç yatınca sabah çok zor kalktım.


7. Yukarıda karışık olarak verilen kelimelerden anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturduğumuzda baştan ikinci kelime hangisidir?


Cevap : “yetişmek” baştan ikinci kelimedir.


8. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını bulmacadan bulup işaretleyiniz.


Cevap :

  • İhtiyar – Yaşlı
  • Hız – Sürat
  • Siyah – Kara
  • Yoksul – Fakir
  • Hatıra – Anı
  • Kuvvet – Güç
  • Araç – Vasıta
  • Doğa – Tabiyat
  • Hekim – Doktor
  • Öykü – Hikaye
  • Armağan – Hediye
  • Güz – Sonbahar
  • Ak – Beyaz
  • Esir – Tutsak

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 101-102-103 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 105-107-108-109-110 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Uzay Kâşifi Gökay Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 105, 106, 107, 108, 109, 110


2. Sınıf Türkçe Kitabı Uzay Kâşifi Gökay Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 105, 106, 107, 108, 109, 110 Cevapları” kısmında, öğrencilerin “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Uzay Kâşifi Gökay Metni Etkinlik Cevapları” etkinliklerine yönelik çözümler bulunmaktadır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 105-107-108-109-110 MEB Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” başlığında, ilgili üniteye ait soruların detaylı cevapları ve açıklamaları yer almaktadır. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 105-107-108-109-110 MEB Yayıncılık” başlığında ise sayfalara dair bütün yanıtlar sunulmuştur.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 105-106-107-108-109-110


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : Bildiğiniz gezegen isimleri nelerdir?


Cevap :

Bildiğim gezegen isimleri şunlardır:

  • Merkür
  • Venüs
  • Dünya
  • Mars
  • Jüpiter
  • Satürn
  • Uranüs
  • Neptün

2. Satürn gezegeni hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap : Satürn, güneş sistemi içindeki altıncı gezegendir ve en büyük ikinci gezegen olarak bilinir. En dikkat çekici özelliği etrafındaki büyük ve parlak halkalarıdır. Halkaları, buz ve kaya parçalarından oluşur. Satürn, gazlardan oluşmuş bir gezegen olup, Dünya’dan çok daha büyük ve hafiftir. Gezegende çok sayıda ay da vardır.


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazınız. Tahmininizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.


Cevap :

Kâşif Kelimesi

Sözcük anlamı: Yeni yerler keşfeden, araştırma yapan kişi.
Tahminim: Geziye çıkan veya bilinmeyen yerleri keşfeden kişi.

Yarım Küre Kelimesi

Sözcük anlamı: Bir kürenin yarısı.
Tahminim: Yarım yuvarlak şekil, bir şeyin tam ortasından kesilmiş hali.

Dinozor Kelimesi

Sözcük anlamı: Çok eski, soyu tükenmiş büyük hayvanlar.
Tahminim: Yüksek, güçlü, çok eski zamanlarda yaşamış büyük hayvanlar.


2. Etkinlik 


Soru : Okuduğunuz metni ana hatlarıyla anlatınız.


Cevap : Gökay, bir uzay kaşifi olarak Satürn gezegenini keşfetmekte ve onun özelliklerini araştırmaktadır. Ailesiyle tatil planı yaparken annesi, Gökay’a Satürn’ü neden bu kadar merak ettiğini sorar. Gökay, Satürn’ün halkaları hakkında konuşur ve bu halkaların çok küçük kum tanelerinden, büyük dinozor boyutlarındaki kaya ve buz parçalarına kadar çeşitlendiğini açıklar. Ayrıca, Dünya’nın da Satürn gibi halkaları olsaydı, bu halkaların güneş ışığını engelleyeceği ve kış aylarında kuzey ve güney yarımkürelerinin daha karanlık ve soğuk olacağına dikkat çeker. Annesi ise bu bilgiler üzerine Gökay’a esprili bir şekilde yaz yüzmesi öğrenmesi gerektiğini söyler. Metin, uzayın sırlarını ve bir çocuğun merakını eğlenceli bir şekilde ele alır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Soruları metne göre cevaplayınız.


1. Gökay ve ailesi neye hazırlanıyorlar?


Cevap : Gökay ve ailesi tatil yapmak için hazırlık yapıyorlar.


2. Yarı kürelerin kış aylarında daha karanlık ve soğuk olmasının sebebi nedir?


Cevap : Kış aylarında, Güneş ışınları yarı kürelere daha yatay gelir, bu da daha az ışık almasına neden olur.


3. Satürn’ün halkaları nelerden oluşur?


Cevap : Satürn’ün halkaları, çok küçük kum taneciklerinden büyük kaya ve buz parçalarına kadar değişen boyutlardaki cisimlerden oluşur.


4. Dünya’nın da Satürn gibi halkaları olsaydı neler yaşanırdı?


Cevap : Eğer Dünya’nın da halkaları olsaydı, bu halkalar güneş ışığını engellerdi ve bu da kış aylarında kuzey ve güney yarım kürelerinde daha fazla karanlık ve soğuk hava anlamına gelirdi.


4. Etkinlik 


Soru : Cümlelerdeki ( ) ile gösterilen yerlere doğru noktalama işaretlerini yerleştiriniz.


Cevap :

  • Yaşasın (,) bu ödev de bitti (!)
  • Aman dikkat (!)
  • Çok ilginç (!)
  • Ne olur, bana yardım edin (!)
  • Şimdi çok şaşırdım (!)

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Tablodaki kelimelerin eş anlamlılarını bulmacaya yerleştiriniz.


Cevap :

  1. SebepNeden
  2. DenizOkyanus
  3. YılSene
  4. SoruMesele
  5. DoğaTabiat

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse hangi zorluklarla karşılaşırız? Bunun için ne gibi önlemler almalıyız?


Cevap :

Madde Madde Dünyadaki su kaynakları tükenirse karşılaşabileceğimiz zorluklar:

  1. İçme suyu ve temiz su temini zorlaşır.
  2. Tarım için su bulmak güçleşir, bu da gıda üretimini olumsuz etkiler.
  3. Sanayi faaliyetleri için gerekli suyun temininde sorunlar yaşanır.
  4. Ekosistemler zarar görür, hayvan ve bitki yaşamı tehdit altına girer.
  5. Su kaynakları için rekabet artar, sosyal ve siyasi sorunlar ortaya çıkar.

Maddeler Halinde Almamız gereken önlemler:

  1. Su tasarrufu yapmalıyız, gereksiz su harcamasından kaçınmalıyız.
  2. Su arıtma ve geri dönüşüm sistemlerini yaygınlaştırmalıyız.
  3. Doğal su kaynaklarını korumalı ve kirletmemeliyiz.
  4. Su verimliliği artırıcı teknolojiler kullanmalıyız.
  5. Su kaynaklarını doğru ve adil bir şekilde yönetmeliyiz.

7. Etkinlik 


Soru : Ali ile Ayşe deniz kirliliği ile ilgili neler söylemiş olabilirler? Konuşma balonlarına uygun cümlelerle yazınız.


Cevap :

Ali: “Denizler kirleniyor. Bu, canlıları öldürüyor.”

Ayşe: “Evet, çöpleri denize atmak zararlı. Temiz tutmalıyız.”

Ali: “Deniz kirliliği artarsa, balıklar yok olur.”

Ayşe: “Çöpleri denize atmak yerine geri dönüşüme vermeliyiz.”


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 105-107-108-109-110 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 111-113-114-115 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Şenşakrak Doğayı Anlatıyor  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113, 114, 115


2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Şenşakrak Doğayı Anlatıyor  Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 111, 112, 113, 114, 115 Cevapları” başlığı altında, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Şenşakrak Doğayı Anlatıyor Metni Etkinlik Cevapları” etkinliklerinin çözümüne dair tüm ayrıntılar bulunmaktadır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 111-113-114-115 MEB Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmında soruların doğru çözüm yolları verilirken, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 111-113-114-115 MEB Yayıncılık” kısmı, bu sayfalara ait etkinlik ve metin cevaplarını içermektedir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 111-112-113-114-115


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : “Doğa“ denince aklınıza neler geliyor?


Cevap : Doğa denince aklıma ağaçlar, çiçekler, kuşlar, hayvanlar, deniz, dağlar, nehirler, ormanlar ve yeşillikler geliyor. Ayrıca, doğada mevsim değişimleri, yağmur, güneş ışığı ve temiz hava gibi doğal unsurlar da aklıma gelir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazınız. Tahmininizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.


Cevap :

Bitki örtüsü kelimesi

Sözcük anlamı: Bir bölgedeki tüm bitki örtüsünün, yani ormanlar, çayırlar, otlar ve diğer bitkilerin oluşturduğu örtü.

Tahminim: Doğada bulunan tüm bitkilerin bir arada oluşturduğu alan.

Dere kelimesi

Sözcük anlamı: Küçük ırmak veya akarsu.

Tahminim: Akan su yolu, küçük nehir.

Polen kelimesi

Sözcük anlamı: Çiçeklerin üreme hücrelerini taşıyan toz.

Tahminim: Çiçeklerden yayılan toz veya küçük parçacıklar.

Sel kelimesi

Sözcük anlamı: Büyük ve aniden gelen su akışı, sel felaketi.

Tahminim: Yağışlardan dolayı oluşan su baskını.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : Okuduğunuz metnin konusunu yazınız.


Cevap : Metnin konusu, doğanın birbirine bağlı ve sürekli değişen bir sistem olduğunu, her canlının ve doğal varlığın bir diğerini etkileyerek hayatta kaldığını anlatmaktadır.


3. Etkinlik 


Soru : Metin ile ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Doğanın içinde neler yer alır?


Cevap : Doğada kuşlar, insanlar, ormanlar, taşlar, topraklar, arılar, böcekler, çiçekler gibi her türlü canlı ve doğal varlık yer alır.


2. Kirli su içen hayvanların insanlara zararı ne olabilir?


Cevap : Kirli su içen hayvanlar hastalanabilir, bu da onların etinden ve sütünden yararlanan insanlara hastalık geçirebilir.


3. Ağaçların kesilmesi nelere yol açar?


Cevap : Ağaçların kesilmesi, oradaki hayvanların evsiz kalmasına, toprağın erozyona uğramasına ve sellerin oluşmasına yol açar. Bu da hem hayvanlara hem de insanlara zarar verebilir.


4. Etkinlik 


Soru : Doğayı korumak için neler yaptığınızı yeni öğrendiğiniz kelimeleri kullanarak anlatınız.


Cevap : Doğayı korumak için her zaman dikkatli olmaya çalışıyorum. Plastik atıkları geri dönüşüme gönderiyorum ve doğada çöplerimi bırakmamaya özen gösteriyorum. Ayrıca su kaynaklarını verimli kullanmaya çalışıyorum ve su israfını önlemek için muslukları kapalı tutuyorum. Ormanların kesilmesini engellemek için ağaç dikme kampanyalarına katılıyorum. Bitki örtüsünü koruyarak, doğanın dengesinin bozulmamasını sağlamaya gayret ediyorum.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Tarih yazımı doğru olan cümlelerin başına (D), yanlış olan cümlelerin başına (Y) yazınız.


Cevap :

(D) Kardeşim 15 Aralık tarihinde doğdu.
(D) Bu yıl Temmuz ayı serin geçti.
(D) 8 Kasım Cuma günü veli toplantımız var.
(Y) Her Perşembe günü mahallemize pazar kurulur. (Ay ve gün ismi özel ad olduğu için büyük harfle yazılmalıdır: “Her Perşembe günü mahallemize pazar kurulur.”)


6. Etkinlik 


Soru : “Orman“ konulu bir şiir yazınız.


Cevap :

Ormanım

Ağaçlar göğe uzanır,
Rüzgarla dans eder her bir dal.
Kuşlar neşeyle şarkılar söyler,
Orman, hayatla dolu bir hal.

Fırtına gelince rüzgarla,
Ağaçlar savrulur, eğilir.
Ama orman hep yeşil kalır,
Doğa orada huzurla gülümser.

Yeşil Dünya

Ormanda çiçekler açar,
Arılar polen toplar neşeyle.
Bütün canlılar bir arada,
Yaşar doğa, hep sevgiyle.

Gün doğar, orman uyanır,
Doğanın sesiyle huzur bulur.
Ağaçlar göğe yükselirken,
Orman, bir dünya kurar, yaşar.


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 111-113-114-115 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 268-269-270-271-272 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 7. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 268, 269, 270, 271, 272


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 7. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 268, 269, 270, 271, 272 Cevapları” ve “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Ünite 7. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları” kapsamında yer alan sorular, öğrencilerin öğrenme sürecinde başarılı olmalarına olanak tanıyacak şekilde hazırlanmıştır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 268-269-270-271-272 İlke Yayınları”

Bu soruları ve etkinlikleri doğru şekilde tamamlamak için “2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” referans alınabilir. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 268-269-270-271-272 İlke Yayıncılık” sayfalarındaki etkinlikler ise öğrencilerin okuma, yazma ve anlamlandırma becerilerini geliştirmeye yöneliktir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 268-269-270-271-272


7. TEMA SONU ÇALIŞMALARI 


A. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


OYUN HAKKI

Şu elimde tuttuğum rüzgârgülü, anlatmaya yetiyor her şeyi. Bak şimdi bir rüzgâr çıkacak ve fır fır nasıl da dönmeye başlayacak. Renkler birbirine karışacak ve ben uçup gideceğim o rüzgârın peşine takılıp. (…)

Durma, sokağa çık benimle! Seksek oynayalım, ip atlayalım, çember çevirelim. Parmağımıza uçuç böceği konsun. Kibrit kutularından yaptığımız trenler çuf çuflasın. Ceviz kabuklarından yaptığımız gemiler macera için hazırlansın! Çocuğum ben! Her şeyi oyuna çevirmenin gizli kahramanıyım! Oyun oynama hakkım var. Şimdi ve daima… (…)

Sinan MENEKŞECİ
Sevgi Bir Kuş dergisi
(Kısaltılmıştır.)


B. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Yazar elinde ne tutuyormuş?


Cevap : Rüzgârgülü tutuyormuş.


2. Yazar, sokağa çıkınca hangi oyunları oynamak istiyormuş?.


Cevap : Seksek, ip atlama, çember çevirme oynamak, uçuç böceğiyle ilgilenmek, kibrit kutularından tren yapmak ve ceviz kabuklarından gemiler hazırlamak istiyormuş.


3. Yazar, nasıl gizli kahraman oluyormuş?


Cevap : Her şeyi oyuna çevirerek gizli kahraman oluyormuş.


4. Metnin konusu nedir?


Cevap : Metnin konusu : Çocukların oyun oynama hakkı ve oyunların önemi.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 269 Cevapları


C. Aşağıdaki cümleleri uygun soru ekleriyle eşleştiriniz.


Cevap :

  1. Okuldan eve kadar yürüdün mü?
  2. Sorunun cevabını biliyor musun?
  3. Neden kızdığını ona sordun mu?
  4. Matematik ödevini bitirdin mi?
  5. Pazardan portakal almış mısın?
  6. Yarın akşam bize gelecek misin?

Ç. Yazım kurallarıyla ilgili aşağıdaki açıklamalardan doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  • (Yanlış) Cümleye küçük harfle başlanır.
    (Doğru) Cümleye büyük harfle başlanır.
  • (Doğru) Bayram adlarının ilk harfleri büyük yazılır.
  • (Yanlış) Sokak, cadde adları küçük harfle yazılır.
    (Doğru) Sokak, cadde adları büyük harfle yazılır.
  • (Doğru) Hayvanlara verilen özel adların ilk harfi büyük yazılır.
  • (Doğru) Cümleye soru anlamı katan “mı, mi, mu, mü” ekleri ayrı yazılır.
  • (Yanlış) Şiirlerde dizelerin ilk harfi küçük yazılır.
    (Doğru) Şiirlerde dizelerin ilk harfi büyük yazılır.
  • (Doğru) Kişi adlarının, soyadlarının ilk harfi büyük yazılır.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 270 Cevapları


D. Aşağıdaki ifadelerde sizden istenen işaretlemeleri yapınız.


1. Çalışma doğru olarak tamamlandığında tablonun nasıl görüneceğini işaretleyiniz.


Cevap : 3. kutucuğu işaretleyiniz.


2. Sonunda soru işareti kullanılacak olan cümleleri işaretleyiniz.


Cevap : O çocuğu sen de tanıyor musun


3. Ali’nin kurallarını açıkladığı oyun ilgimizi çekti.

Yukarıdaki cümlede sembollerin yerine kullanılmayacak olan noktalama işaretini işaretleyiniz.


Cevap : virgül


4. Yukarıdaki cümledeki bazı kutucuklarda aynı noktalama işareti kullanılmalıdır. Bu kutucukların hangileri olduğunu işaretleyiniz.


Cevap : 1 ve 2


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 271 Cevapları


5. Sonuna diğerlerinde farklı bir noktalama işaretinin koyulacağı cümleyi işaretleyiniz.


Cevap : Birlikte parka gidelim mi ?


E. Aşağıda bazı kelimelerin sözlük anlamları verilmiştir. Bu anlamları, ifade ettiği kelimelere ait görsellerle eşleştiriniz.


Cevap :

1. İki yanına deri geçirilerek yapılan, tokmak ve değnek ile çalınan çalgı. = Davul
2. Tekerlekleri pedal aracılığıyla ayakla döndürülen motorsuz araç. = Bisiklet
3. Çevresine ip sarılıp birden yere atılarak döndürülen ucu sivri oyuncak. = Topaç


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 272 Cevapları


F. Aşağıdaki bilmeceleri, uygun görsellerin kutucuğunu “✓” ile işaretleyerek cevaplayınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 268-269-270-271-272 Cevapları”

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Hayvanlarla ilgili bir belgesel izleyiniz. Belgeselden edindiğiniz bilgileri defterinize not alınız.


Cevap :

  • Aslanlar: Aslanlar, genellikle sürüler halinde yaşar ve Afrika savanlarında bulunurlar. Erkek aslanların yeleleri, onları daha güçlü ve etkileyici gösterir.
  • Penguenler: Penguenler soğuk iklimlerde yaşar ve yüzme konusunda oldukça ustadırlar. Yumurtalarını erkek penguenler korur.
  • Zürafalar: Dünyanın en uzun boylu hayvanıdır. Uzun boyunları sayesinde ağaçların üst dallarındaki yaprakları rahatça yerler.
  • Karıncalar: Karıncalar, mükemmel bir iş birliği sistemiyle çalışır. Kolonilerde her karıncanın bir görevi vardır.
  • Balinalar: Balinalar, memeli hayvanlardır ve su altında nefes alabilmek için yüzeye çıkarlar.
  • Kaplumbağalar: Kara ve deniz kaplumbağaları, çok uzun yıllar yaşayabilir ve yumurtalarını kumun altına bırakırlar.
  • Arılar: Bal arıları, polen toplarken bitkilerin tozlaşmasını sağlar ve bal üretirler.
  • Fil: Filler, çok güçlü hafızaları ile tanınır. Hortumlarıyla hem yiyecek toplar hem de su içerler.
  • Kutup Ayıları: Kalın kürkleri ve yağ tabakaları sayesinde soğuk ortamlarda hayatta kalabilirler.
  • Kartallar: Kartallar, keskin gözleri sayesinde çok uzaktaki avlarını bile görebilir. Hızlı ve etkili avcıdırlar.

Soru : Sınıfa, farklı hayvanlara ait görseller getiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 272 Cevapları”

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 268-269-270-271-272 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76-79-80-81-82-83 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Uçurtma Mevsimi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76 78, 79, 80, 81, 82, 83


2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Uçurtma Mevsimi Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76 78, 79, 80, 81, 82, 83 Cevapları” başlığındaki etkinlikler, öğrencilerin Türkçe dil bilgisi ve okuma becerilerini pekiştirmelerine yardımcı olur. Özellikle “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Uçurtma Mevsimi Metni Etkinlik Cevapları”, metni anlama sürecinde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 76-79-80-81-82-83 MEB Yayınları”

Tüm detaylı cevaplara “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ile ulaşabilir, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 76-79-80-81-82-83 MEB Yayıncılık” etkinliklerini başarıyla tamamlayabilirsiniz.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 76-78-79-80-81-82-83


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : En sevdiğiniz oyuncağınız nedir?


Cevap :

  • En sevdiğim oyuncağım, çocukluğumdan beri sakladığım peluş tavşanım. Hem çok yumuşak hem de bana eski güzel anılarımı hatırlatıyor.
  • En sevdiğim oyuncağım, uzaktan kumandalı arabam. Onunla oynamak hem çok eğlenceli hem de beni yeni şeyler denemeye teşvik ediyor.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazınız. Tahmininizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.


Cevap :

Kuyruk Kelimesi

  • Sözlük Anlamı: İnsan, hayvan ya da eşya dizisi; hayvanların arka kısmında bulunan uzun uzantı.
  • Tahmin: Hayvanların arkasında bulunan uzun bir uzantı.

Şenlik Kelimesi

  • Sözlük Anlamı: Eğlence, coşkulu kutlama ya da bayram.
  • Tahmin: Kutlama veya eğlence zamanı.

2. Etkinlik 


Soru : Metin ile ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Kafdağı’ndaki ülkede uçurtma mevsimi ne zamandır?


Cevap : Uçurtma mevsimi yazın devamıdır ve bu dönemde güneş parıl parıl parlar, etraf çiçeklerle dolar.


2. Sarı ve Mavi Uçurtmaların özellikleri nelerdir?


Cevap :

  • Sarı Uçurtma uzun bir kuyruğa sahiptir ve bununla rüzgârda süzülmeyi sever.
  • Mavi Uçurtma’nın kuyruğu oldukça kısadır.

3. Mavi Uçurtma’nın başına ne geldi?


Cevap : Mavi Uçurtma, kısa kuyruğu nedeniyle bir ağacın dalına takıldı ve dallara dolandı.


4. Mavi Uçurtma nasıl kurtuldu?


Cevap : Diğer uçurtmalar yardıma geldi. Sarı Uçurtma dalları tuttu, Çılgın Uçurtma kuyruklarını uzattı, Nazlı Kırmızı Uçurtma da onu çekerek kurtardı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Sınıf arkadaşlarınızla dörderli gruplar oluşturunuz. Aşağıdaki yönergeleri takip ederek uçurtma yapınız. Uçurtma yaparken öğretmenimizden ve grup arkadaşımızdan yardım alınız.


Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği grubunuzla yapmanız gerekmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : a) Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Altı çizili kelimelere dikkat ederek soruları cevaplayınız.


Cevap :

Bu kelimelerin yazılışları aynı mı? = Hayır.
Bu kelimelerin anlamları aynı mı? =  Evet. 
Değişen kelime cümlenin anlamını değiştirdi mi? = Hayır.


Soru : b) Cümlelerdeki renkli verilen kelimelerin eş anlamlılarını yazınız. Örneği inceleyerek tabloyu doldurunuz


Cevap :

Yararlı işler yapınız.
Fadalı işler yapınız.

Vatanımı çok severim.
Yurdumu çok severim.

Al yanaklarım var.
Kırmızı yanaklarım var.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Ailenizle birlikte hangi oyunları oynuyorsunuz? Konuşmamıza “Değerli öğretmenim ve sevgili arkadaşlar“ ifadesini kullanarak başlayınız.


Cevap :

Değerli öğretmenim ve sevgili arkadaşlar,

Ailemle birlikte genellikle kutu oyunları, kelime oyunları ve sessiz sinema oynuyoruz. Bu oyunlar hem eğlenceli vakit geçirmemizi sağlıyor hem de aile bağlarımızı güçlendiriyor. Özellikle akşamları bir araya gelerek bu oyunları oynadığımızda hepimiz çok mutlu oluyoruz.


6. Etkinlik 


Soru : Cümlelerdeki ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini yerleştiriniz.


Cevap :

Ahmet ( , ) Elif ( , ) Kerem ve Sinem tahtaya gelin ( . )
Şekeri ( , ) çikolatayı fazla yersek dişlerimiz çürür ( . )
Bekir ( ‘ ) in kedisi kaybolmuş ( . )
Annem eve ekmek ( , ) meyve ( , )çay ( , ) şeker almış ( . )
Bahçeye Rabia ( ‘ ) nın topu kaçmış ( . )
Kedim Minnoş ( ‘ ) un yavruları dün doğdu ( . )
Çantama defterimi ( , ) kitabımı ve dosyamı yerleştirdim ( . )
Burak ( ‘ ) ın topu dışarıya kaçtı ( . )


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76-79-80-81-82-83 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!