2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 268-269-270-271-272 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 7. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 268, 269, 270, 271, 272


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 7. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 268, 269, 270, 271, 272 Cevapları” ve “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Ünite 7. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları” kapsamında yer alan sorular, öğrencilerin öğrenme sürecinde başarılı olmalarına olanak tanıyacak şekilde hazırlanmıştır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 268-269-270-271-272 İlke Yayınları”

Bu soruları ve etkinlikleri doğru şekilde tamamlamak için “2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” referans alınabilir. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 268-269-270-271-272 İlke Yayıncılık” sayfalarındaki etkinlikler ise öğrencilerin okuma, yazma ve anlamlandırma becerilerini geliştirmeye yöneliktir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 268-269-270-271-272


7. TEMA SONU ÇALIŞMALARI 


A. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


OYUN HAKKI

Şu elimde tuttuğum rüzgârgülü, anlatmaya yetiyor her şeyi. Bak şimdi bir rüzgâr çıkacak ve fır fır nasıl da dönmeye başlayacak. Renkler birbirine karışacak ve ben uçup gideceğim o rüzgârın peşine takılıp. (…)

Durma, sokağa çık benimle! Seksek oynayalım, ip atlayalım, çember çevirelim. Parmağımıza uçuç böceği konsun. Kibrit kutularından yaptığımız trenler çuf çuflasın. Ceviz kabuklarından yaptığımız gemiler macera için hazırlansın! Çocuğum ben! Her şeyi oyuna çevirmenin gizli kahramanıyım! Oyun oynama hakkım var. Şimdi ve daima… (…)

Sinan MENEKŞECİ
Sevgi Bir Kuş dergisi
(Kısaltılmıştır.)


B. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Yazar elinde ne tutuyormuş?


Cevap : Rüzgârgülü tutuyormuş.


2. Yazar, sokağa çıkınca hangi oyunları oynamak istiyormuş?.


Cevap : Seksek, ip atlama, çember çevirme oynamak, uçuç böceğiyle ilgilenmek, kibrit kutularından tren yapmak ve ceviz kabuklarından gemiler hazırlamak istiyormuş.


3. Yazar, nasıl gizli kahraman oluyormuş?


Cevap : Her şeyi oyuna çevirerek gizli kahraman oluyormuş.


4. Metnin konusu nedir?


Cevap : Metnin konusu : Çocukların oyun oynama hakkı ve oyunların önemi.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 269 Cevapları


C. Aşağıdaki cümleleri uygun soru ekleriyle eşleştiriniz.


Cevap :

  1. Okuldan eve kadar yürüdün mü?
  2. Sorunun cevabını biliyor musun?
  3. Neden kızdığını ona sordun mu?
  4. Matematik ödevini bitirdin mi?
  5. Pazardan portakal almış mısın?
  6. Yarın akşam bize gelecek misin?

Ç. Yazım kurallarıyla ilgili aşağıdaki açıklamalardan doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  • (Yanlış) Cümleye küçük harfle başlanır.
    (Doğru) Cümleye büyük harfle başlanır.
  • (Doğru) Bayram adlarının ilk harfleri büyük yazılır.
  • (Yanlış) Sokak, cadde adları küçük harfle yazılır.
    (Doğru) Sokak, cadde adları büyük harfle yazılır.
  • (Doğru) Hayvanlara verilen özel adların ilk harfi büyük yazılır.
  • (Doğru) Cümleye soru anlamı katan “mı, mi, mu, mü” ekleri ayrı yazılır.
  • (Yanlış) Şiirlerde dizelerin ilk harfi küçük yazılır.
    (Doğru) Şiirlerde dizelerin ilk harfi büyük yazılır.
  • (Doğru) Kişi adlarının, soyadlarının ilk harfi büyük yazılır.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 270 Cevapları


D. Aşağıdaki ifadelerde sizden istenen işaretlemeleri yapınız.


1. Çalışma doğru olarak tamamlandığında tablonun nasıl görüneceğini işaretleyiniz.


Cevap : 3. kutucuğu işaretleyiniz.


2. Sonunda soru işareti kullanılacak olan cümleleri işaretleyiniz.


Cevap : O çocuğu sen de tanıyor musun


3. Ali’nin kurallarını açıkladığı oyun ilgimizi çekti.

Yukarıdaki cümlede sembollerin yerine kullanılmayacak olan noktalama işaretini işaretleyiniz.


Cevap : virgül


4. Yukarıdaki cümledeki bazı kutucuklarda aynı noktalama işareti kullanılmalıdır. Bu kutucukların hangileri olduğunu işaretleyiniz.


Cevap : 1 ve 2


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 271 Cevapları


5. Sonuna diğerlerinde farklı bir noktalama işaretinin koyulacağı cümleyi işaretleyiniz.


Cevap : Birlikte parka gidelim mi ?


E. Aşağıda bazı kelimelerin sözlük anlamları verilmiştir. Bu anlamları, ifade ettiği kelimelere ait görsellerle eşleştiriniz.


Cevap :

1. İki yanına deri geçirilerek yapılan, tokmak ve değnek ile çalınan çalgı. = Davul
2. Tekerlekleri pedal aracılığıyla ayakla döndürülen motorsuz araç. = Bisiklet
3. Çevresine ip sarılıp birden yere atılarak döndürülen ucu sivri oyuncak. = Topaç


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 272 Cevapları


F. Aşağıdaki bilmeceleri, uygun görsellerin kutucuğunu “✓” ile işaretleyerek cevaplayınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 268-269-270-271-272 Cevapları”

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Hayvanlarla ilgili bir belgesel izleyiniz. Belgeselden edindiğiniz bilgileri defterinize not alınız.


Cevap :

  • Aslanlar: Aslanlar, genellikle sürüler halinde yaşar ve Afrika savanlarında bulunurlar. Erkek aslanların yeleleri, onları daha güçlü ve etkileyici gösterir.
  • Penguenler: Penguenler soğuk iklimlerde yaşar ve yüzme konusunda oldukça ustadırlar. Yumurtalarını erkek penguenler korur.
  • Zürafalar: Dünyanın en uzun boylu hayvanıdır. Uzun boyunları sayesinde ağaçların üst dallarındaki yaprakları rahatça yerler.
  • Karıncalar: Karıncalar, mükemmel bir iş birliği sistemiyle çalışır. Kolonilerde her karıncanın bir görevi vardır.
  • Balinalar: Balinalar, memeli hayvanlardır ve su altında nefes alabilmek için yüzeye çıkarlar.
  • Kaplumbağalar: Kara ve deniz kaplumbağaları, çok uzun yıllar yaşayabilir ve yumurtalarını kumun altına bırakırlar.
  • Arılar: Bal arıları, polen toplarken bitkilerin tozlaşmasını sağlar ve bal üretirler.
  • Fil: Filler, çok güçlü hafızaları ile tanınır. Hortumlarıyla hem yiyecek toplar hem de su içerler.
  • Kutup Ayıları: Kalın kürkleri ve yağ tabakaları sayesinde soğuk ortamlarda hayatta kalabilirler.
  • Kartallar: Kartallar, keskin gözleri sayesinde çok uzaktaki avlarını bile görebilir. Hızlı ve etkili avcıdırlar.

Soru : Sınıfa, farklı hayvanlara ait görseller getiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 272 Cevapları”

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 268-269-270-271-272 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186-187-188-189-190-191 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kiraz’ın İlk İcadı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 186, 187, 188, 189, 190, 191


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kiraz’ın İlk İcadı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186, 187, 188, 189, 190, 191 Cevapları, öğrencilerin okuma ve anlama becerilerini geliştirmeye yönelik olarak hazırlanmış etkinliklerle doludur. Bu sayfalarda yer alan sorular, çocukların metinleri anlamalarına ve dil bilgisi kurallarını uygulamalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin bu etkinlikleri tamamlamaları için gerekli bilgileri sunarak onların öğrenme süreçlerine katkı sağlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187-188-189-190-191 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kiraz’ın İlk İcadı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara yaratıcılık ve icat etme konularında ilham vermek amacıyla tasarlanmıştır. Bu metin, Kiraz’ın ilk icadı ile ilgili hikaye üzerinden öğrencilere hayal güçlerini kullanma fırsatı sunar. Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187-188-189-190-191 İlke Yayınları içindeki etkinlikler, öğrencilerin öğrenme süreçlerini destekleyerek dil gelişimlerine önemli katkılarda bulunur.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187-188-189-190-191


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Sınıfa getirdiğiniz icatlarla ilgili yazılı ve görsel materyalleri sınıf panosuna asınız. Panoya asılan materyalleri arkadaşlarınızla inceleyiniz.


Cevap :

Ateşin bulunması, insanlık tarihindeki en önemli icatlardan biridir. İnsanlar ateşi kontrol etmeyi öğrendiklerinde, yiyeceklerini pişirebilmiş, ısınmış ve vahşi hayvanlardan korunabilmişlerdir. Ayrıca, ateşle birlikte metal işleme, seramik yapma gibi birçok yeni icat ortaya çıkmıştır. Ateş, insanlığın ilerlemesinde büyük bir rol oynamıştır.


“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185 Cevapları”

Soru : En çok hangi icadın ilginizi çektiğini belirtip bu icadın hayatımızı nasıl kolaylaştırdığı hakkındaki düşüncelerinizi açıklayınız.


Cevap :

En çok ilgimi çeken icat elektrik olmuştur. Elektrik, hayatımızı köklü bir şekilde değiştirmiş ve birçok alanda kolaylık sağlamıştır. Aydınlatmadan ev aletlerine, teknolojik cihazlardan ulaşım araçlarına kadar her şey elektrik sayesinde çalışıyor.

Elektrik olmasaydı, günümüzdeki modern yaşamın birçok avantajına sahip olamazdık. Bu icat, hem ev içi işlerde hem de sanayi ve teknoloji gelişiminde büyük rol oynayarak hayatımızı çok daha konforlu hale getirdi.


Soru : Görsellerini inceleyip dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Kiraz ilk icadı ve dedesinin ona icadı hakkında destek olması konu alınıyor olabilir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 187 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Soru: Bilim yarışmasına katılan kimmiş?


Cevap : Kiraz’ın dedesi


Soru: Bilim yarışmasının adı neymiş?


Cevap : Uçan İcatlar


Soru: Kiraz’ın dedesi, yarışma için güneş ve rüzgâr enerjisiyle kanat çırpan bir…icat etmiş. Bu cümledeki noktalı yere aşağıdakilerden hangisi yazılmalıdır?


Cevap :  uçak


Soru: Mucit dede icadı için çalışmalarını nerede yapmış?


Cevap :  garajda


Soru: Aşağıdakilerden hangisi metinde anlatılan olaylardandır?


Cevap :   Kiraz ve kardeşinin, dedelerinin icadına ilham vermeleri ()


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görselleri, metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız. Yaptığınız numaralandırmaya göre metnin içeriğini anlatınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 189 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metinin konusu ; Kiraz’ın icat yapmak istemesi ve  dedeleriyle beraber icat yaparak yarışmada birinci olmalarını konu almaktadır.


Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : Genç Mucitler ve Dedeleri


4. ETKİNLİK 


Soru : Okulumuz adına “Uçan İcatlar Yarışması”na çocuk kategorisinde davet edildiğinizi düşününüz. Siz de bir icat tasarlayıp aşağıdaki formu doldurunuz.


Cevap :

Adınız Soyadınız: Ümran İleri
Okulunuzun Adı: Cumhuriyet İlkokulu
Sınıfınız: 2. Sınıf Şubeniz: B Yaşınız: 8

İcadınızın adı: Uçan Kitaplık
İcadınızın ne işe yarayacağı: Uçan Kitaplık, öğrencilerin ve öğretmenlerin ihtiyaç duyduğu kitaplara anında ulaşmalarını sağlayacak. Uçan kitaplık, havada uçarak okuldaki kitap taleplerini yerine getirir.
İcadınızın özellikleri: Kitaplara ihtiyaç duyulan sınıflara hızlıca ulaşır. Kitaplıkta bulunan bir robot, istenen kitabı bulur ve uçan kitaba ekleyerek kullanıcıya getirir. Kitaplar güvenli bir şekilde teslim edilir. Enerji tasarruflu ve çevre dostudur.
İcadınızda kullanacağınız araç gereçler: Mini pervaneler, robotik kol, GPS sistemi, güneş enerjisi panelleri, dayanıklı hafif materyaller, kitap yerleştirme rafları.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 190 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki karikatürü inceleyiniz. Karikatürden ne anladığınızı, bu karikatürü komik bulup bulmadığınızı açıklayınız.


Cevap : Karikatürde dünya dışı varlıkların sürekli olarak bizden daha ileri bir teknolojiye sahip olabileceği ifade edilmektedir. Ancak karikatürde tam tersi gösterilmektedir. Bence komik olmayan bir karikatürdür.


6 ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde kullanılan noktalama işaretlerini inceleyiniz. Doğru noktalama işareti kullanılan cümlelerin başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

Deden bugün atölyesine gidecek mi? (✓)
Hayal gücümüzün gelişmesi için kitap okumalıyız?
Hayalini kurduğu icadın mı resmini çizmiş.
Eyvah, masal makinesinden dumanlar çıkıyor! (✓)
Kumaş-tel-yapıştırıcı-işlem gibi araç gereci hazırladım.
Peki, bu kuş tüyleriyle ne yapacaksınız? (✓)


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki oyunda, metinde geçen bazı kelimeler yer almaktadır. Yazımı doğru olan kelimelerin kutucuklarını boyayınız. Boyadığınız kutucuklar arasına örneklerdeki gibi uygun yönde oklar çizerek robotu kupaya ulaştırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 186-187-188-189-190-191 Cevapları”

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186-187-188-189-190-191 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 194, 195, 196, 197, 198


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 194, 195, 196, 197, 198 Cevapları, öğrencilerin 5. tema sonunda öğrendiklerini pekiştirmek amacıyla hazırlanmış sorular ve etkinliklerden oluşur. Bu sayfalarda, öğrencilere dil bilgisi, okuma-anlama ve yazma becerilerini geliştiren çalışmalar sunulmuştur. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin bu etkinlikleri doğru bir şekilde yapmalarına yardımcı olurken, konuları pekiştirmelerini sağlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları, tema boyunca işlenen konuları gözden geçirmek ve tekrar etmek için oldukça önemlidir. Bu etkinlikler, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirirken, dikkatlerini toplama ve anlama yeteneklerini geliştirir. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198 İlke Yayınları‘nda yer alan bu çalışmalara verilen cevaplar, öğrencilere başarıya giden yolda önemli bir rehberdir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198


5. TEMA SONU ÇALIŞMALARI 


A. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


ÇEŞİT ÇEŞİT VAGON VAR

Tren; lokomotif ve vagonlardan oluşur. Lokomotif, trenin en önünde yer alır. Arkasındaki vagonları çeker. Vagonların bazıları yolcu, bazıları da yük taşımaya yarar. (…)

Bazı yolcu vagonları çok sayıda yolcunun oturabileceği şekilde tasarlanmıştır. Bunlara pulman vagon denir. İçi lokanta gibi tasarlanmış vagonlar da vardır. Yolcular, bu vagonlara yemek yemeye gidebilir. Bunlara yemekli vagon denir. İçinde kompartıman adı verilen küçük odalar olan yolcu vagonları da vardır. (…)

Yük taşıyan trenlerde de çeşit çeşit vagon bulunur. Bu vagonlarla otomobil, kömür, sıvı yükler taşınır. (…)

Seçil GÜVENÇ HEPER
Meraklı Minik dergisi
(Kısaltılmıştır.)


B. Metnin görseline göre noktalı yerlere uygun sayıları yazarak aşağıdaki cümleyi tamamlayınız.


Cevap : Görselde, 1 tane lokomotif, 3 tane yolcu vagonu, 2 tane yük vagonu vardır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları


C. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Tren hangi bölümlerden oluşurmuş?


Cevap : Tren, lokomotif ve vagonlardan oluşurmuş.


2. Tren hangi bölümlerden oluşurmuş?


Cevap : Tren, lokomotif ve vagonlardan oluşurmuş.


3. Pulman vagon neye denirmiş?


Cevap : Çok sayıda yolcunun oturabileceği şekilde tasarlanmış vagonlara pulman vagon denirmiş.


4. Kompartıman ne demekmiş?


Cevap : Yolcu vagonlarının içinde bulunan küçük odalara kompartıman denirmiş.


5. İçi lokanta gibi tasarlanmış vagonlara ne ad verilirmiş?


Cevap :  İçi lokanta gibi tasarlanmış vagonlara yemekli vagon denirmiş.


Ç. Aşağıdaki cümlelerde yapılan yazım yanlışlarını belirleyiniz. Cümleleri yazım yanlışlarını, noktalama eksikliklerini düzelterek yeniden yazınız.


Cevap :

  1. Okulumuza İngiliz, İtalyan ve Rus öğrenciler geldi.
  2. Evimiz Çamlık Mahallesindedir.
  3. Haftada iki kez Almanca kursuna gidiyorum.
  4. Bu yıl Karadeniz gezisine katılacağız.
  5. Kardeşim Peyami Safa İlkokuluna gidiyor.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları


D. Aşağıdaki ifadelerde sizden istenen işaretlemeleri yapınız.


1. Aşağıdaki etkinlikte, noktalama işaretlerinin doğru mu, yanlış mı olduğu belirlenecektir. Doğru ise “D”, yanlış ise “Y” okları takip edilerek çıkışa ulaşılacaktır.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları”

2. Yukarıdaki numaralanmış cümleleri olayların oluş sırasına göre sıralayıp doğru işaretlemeyi yapınız.


Cevap :

Olayların oluş sırasına göre cümlelerin doğru sıralaması şu şekilde olmalıdır:

  1. İnsanlar, çok eski zamanlardan beri uçmaya merak duymuşlar.
  2. Hezarfen Ahmet Çelebi de bu insanlardan biriymiş.
  3. Hezarfen ilk uçan insan olmuş ama bu oldukça tehlikeli bir uçuşmuş.
  4. Günümüzde ise uçaklar sayesinde güvenle uçabiliyoruz.

Sıralama: 4 – 1 – 3 – 2


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 197 Cevapları


3. Aşağıdaki balonlardan, üzerinde özel ad olmasına karşın ilk harfi büyük yazılmayanları işaretleyiniz.


Cevap :

Özel ad olmasına karşın ilk harfi büyük yazılmayan balonlar şunlardır:

  • ahmet
  • çelebi
  • masal
  • galata

• Dizeler hâlinde yazılmıştır, yazan kişiye “şair” denir.
• Varlık kadrosu uzaylı canlılardan oluşmaktadır.
• Olağan dışı olayları konu etmektedir.

4. Buna göre Doruk’un arkadaşlarından yanlış cevap vereni işaretleyiniz.


Cevap : Hikâyedir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 198 Cevapları


E. Arda, 1 numaralı noktadan başlayarak aşağıdaki kutucuklarda sayı ve yönleri belirtilen oklara göre sırasıyla ilerlemiştir. Bu örneğe göre Mine ve Sarp’ın ilerlemesi
gereken yolları çiziniz. Çizdiğiniz yollar üzerinde bulunan çilek sayılarını yazarak cümleleri tamamlayınız..


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198 Cevapları”

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Sınıfa Nasreddin Hoca fıkraları getiriniz.


Cevap :

1. Akıl Pazarı

Bir gün Nasreddin Hoca, köyde bir pazara gitmiş. Pazarda insanlar, herkesin aklını satıp değiştirmeye çalışıyormuş. Herkesin aklı bir başkasına daha iyi görünüyormuş. Hoca da pazar yerinde dolaşıp insanların akıllarına bakmış. Sonunda kendi aklını alıp cebine koymuş. “Benim aklım yine en iyisi,” demiş.

2. Parayı Veren Düdüğü Çalar

Nasreddin Hoca, bir gün pazarda dolaşırken bir düdük görmüş. Düdüğü çok beğenmiş ve hemen almak istemiş. Satıcı düdüğün fiyatını söyleyince Hoca biraz pahalı bulmuş. Yine de parayı verip düdüğü almış. Eve gidip üfleyince düdük ses çıkarmamış. Geri dönüp satıcıya sormuş: “Bu düdük neden ses çıkarmıyor?” Satıcı gülerek cevap vermiş: “Parayı veren düdüğü çalar, ama üflemesini bilmeyen ses çıkaramaz.”


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 192-193 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İş Makineleri Çeşit Çeşit Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 192, 193


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İş Makineleri Çeşit Çeşit Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 192, 193 Cevapları, öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmek ve metin içindeki bilgileri anlama düzeylerini artırmak için hazırlanmış sorularla doludur. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, çocukların dikkatini çekerek onların dil ve okuma-anlama yeteneklerini pekiştirmeyi amaçlar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilere metinleri anlama ve etkinlikleri doğru bir şekilde çözme konusunda yardımcı olmaktadır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-193 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İş Makineleri Çeşit Çeşit Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara iş makineleri hakkında bilgi verirken, aynı zamanda okuma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu metin, iş makinelerinin farklı türlerini anlatarak çocukların merakını uyandırır. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-193 İlke Yayınları içerisindeki etkinlikler, öğrencilerin metni anlamalarını ve farklı makineleri tanımalarını sağlarken, aynı zamanda eğlenceli ve öğretici bir öğrenme süreci sunar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-193


İŞ MAKİNELERİ ÇEŞİT ÇEŞİT

Çevrende gördüğün binalar, köprüler ve yollar nasıl yapılıyor dersin? Elbette çeşit çeşit iş makinelerinin yardımıyla. İnsanlar bu makineleri kullanarak binaları, köprüleri ve yolları, hem hızla hem de kolayca yapabiliyorlar. Bu iş makinelerinden bazılarını tanımaya ne dersin?

Yandaki gibi büyük kazı makinelerine ekskavatör denir. Ekskavatörün kocaman kepçesi ve hareketli kolu sayesinde derin çukurlar açılabilir. Bu nedenle bu makineye kazıcı da denir.

Yandaki silindir, üzerinden geçtiği yerlerin düzleşmesini sağlar. Silindir, özellikle yol yapımında kullanılır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 193 Cevapları


İşte bir kule vinç! Kule vinç, insanların kaldıramayacağı kadar ağır
yükleri çok yükseklere kaldırmaya yarar. Gökdelenlerin yapımında kule vinç kullanılır.

Yanda gördüğün özel bir kamyon. Arkasındaki sarı beyaz çizgili bölüm, bir beton karma makinesi. Bu bölümün içinde sıvı beton var. Beton, inşaatların yapımında kullanılır. Ancak beton karıştırılmazsa hemen katılaşır. O zaman da inşaat yapımında kullanılamaz. Betonun taşınırken katılaşmasını önlemek için sürekli karıştırılması gerekir. Beton karma makinesi döndükçe beton karışır ve katılaşmaz.

Pınar DÜNDAR Meraklı Minik dergisi


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 192-193 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 132-134-135-136-137-138-139 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atla Eşek Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atla Eşek Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139 Cevapları ile öğrenciler, dil becerilerini geliştirmek için çeşitli etkinlikler yapmaktadırlar. Bu sayfalarda yer alan metinler, çocukların okuma, anlama ve yazma becerilerini artırmayı hedeflemektedir. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, özellikle dil bilgisi ve anlam bilgisi konularına yönelik sorular içermekte olup, öğrencilerin bu sorulara doğru cevap vermeleri, dilsel gelişimlerine katkı sağlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 132-134-135-136-137-138-139 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atla Eşek Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin okuduğunu anlama yeteneğini test eden sorular içerir. Bu bölümde çocuklar, hikaye ve metin üzerinden çıkarımlar yaparak yaratıcı yazma çalışmaları da yapmaktadırlar. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 132-134-135-136-137-138-139 İlke Yayınları içerisinde yer alan etkinlikler, dil bilgisi konularını pekiştirmek ve öğrencilerin yazılı ifade becerilerini güçlendirmek amacıyla hazırlanmıştır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135-136-137-138-139


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : “Adil olmak” denince aklınıza gelenleri anlatınız.


Cevap : Adil olmak, herkese eşit davranmak ve kimseye haksızlık yapmamak anlamına gelir. Adaletli bir insan, doğru ile yanlışı ayırt eder ve başkalarının haklarını gözetir. Adil davranan kişiler, duygularıyla değil, kurallar ve doğrular çerçevesinde hareket ederler. Önyargı ve ayrımcılıktan kaçınarak her durumu objektif bir şekilde değerlendirirler.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Görsellerden hareketle metinde geçen aşağıdaki kelime gruplarının anlamlarını tahmin ediniz. Kelime gruplarını, anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

  • Katlanmak: Hoş olmayan bir duruma, güç şartlara dayanmak.
  • İki büklüm olmak: Yorgunluktan beli bükülmek, öne doğru eğilmek.
  • İç çekmek: Üzüntüyle derinden soluk almak.
  • Söz dinlemek: Verilen bir sözü, öğüdü benimsemek.
  • Hâli kalmamak: Gücü, eski durumu olmamak.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Eşek niçin yorgunluktan bitip tükenmiş?


Cevap : Eşek, ağır yük taşıdığı için yorgunluktan bitip tükenmiş.


2. Eşek, ata ne diyerek yalvarmış?


Cevap : Eşek, “Yorgunluktan ayakta duracak dermanım kalmadı. Ne olur, şu yükümün birazını sen al.” diyerek yalvarmış.


3. At, eşeğin yalvarışı karşısında ne yapmış?


Cevap : At, eşeğin yalvarışını duymazlıktan gelmiş ve ona yardım etmemiş.


4. Eşek yığılıp kalınca sahibi ne yapmış?


Cevap : Sahibi, eşeğin yükünü indirip ata yüklemiş ve eşeği de atın sırtına bindirmiş.


5. At neden pişman olmuş?


Cevap : At, eşeğin yükünü başta paylaşmadığı için daha fazla yük taşımak zorunda kalmış ve bu yüzden pişman olmuş.


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Yardımlaşmanın önemi ve bencilliğin sonuçları.


Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : “Yük Paylaşmanın Değeri”


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Metne göre aşağıdaki açıklamayı tamamlayınız.


Cevap : At, eşeğe başta yardım etseydi, hem kendisi hem de eşek daha rahat bir yolculuk yapacaklardı.


Soru : b. Metindeki varlıkların yerinde olsaydınız siz nasıl davranırdınız? Aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Eşeğin yerinde olsaydım, yardım istemeye devam ederdim.
  • Atın yerinde olsaydım, eşeğe yardım eder ve yükünü paylaşırdım.
  • Sahibin yerinde olsaydım, hayvanların eşit yük taşımasını sağlardım.

5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki metnin cümlelerinde geçen altı çizili kelimelerin zıt anlamlarını belirleyip noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • Var – Yok
  • Uzun – Kısa
  • Sonra – Önce
  • Altında – Üstünde

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki örneğe göre gruplardaki kelimeleri kullanarak oluşturacağınız cümleleri yazınız.


Cevap :

Yazacak Kelimesi 

  • Gökay  = Gökay yazacak.
  • Öykü = Gökay öykü yazacak.
  • Akşam =  Akşam, Gökay öykü yazacak.

Okumuş Kelimesi 

  • Ezgi  =  Ezgi okumuş.
  • Kitap  = Ezgi kitap okumuş.
  • Kardeşine =  Ezgi, kardeşine kitap okumuş.

Çizer Kelimesi 

  • İlay  = İlay çizer.
  • Resmi = İlay resim çizer.
  • Her gün = İlay, her gün resim çizer.

Doğuyor Kelimesi 

  • Güneş = Güneş doğuyor.
  • Yeniden  = Güneş yeniden doğuyor.
  • Her Sabah = Güneş, her sabah yeniden doğuyor.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki metni kelimeler ve cümleler arasına uygun boşluklar bırakarak yazınız. Yazarken uygun noktalama işaretlerini koymayı unutmayınız.


Cevap :

Zaman zaman içinde, kalbur saman içinde, develer top oynarken eski hamam içinde… Hamamın taşı, kubbesi çok. Çarşıda bir kuzu gezer, boynunda çanı yok. Ablama dedim: “Alır mısın kuzuya bir çan?” Ablam dedi: “Hay hay, para vereyim, parayı bir koş al.”


8. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıya “yardımlaşma” ile ilgili bir şiir yazınız.


Cevap :

Yardımlaşma

Bir el uzanırsa, sen de tutuver,
Paylaştıkça hayat, daha güzel serüven.
Bir yükü hafifletmek zor mu gelir,
Yardımlaşmak her gönülde iz bırakır.

Dostluklar kurulur, yardımlaşmayla,
Kalpler birleşir, sevgiyle, saygıyla.
Birlikte aşılır her engel, duvar,
Yardım eden hep kazanır, mutlu yaşar.

Yalnız bırakma kimseyi zor anında,
Bir el ver, bir tebessüm, kalpler canlanır da.
Dünya daha güzel olur paylaşınca,
Yardımlaşma, hayatın en büyük armağanı aslında.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki örnekleri inceleyiniz. Verilen kelimelerin tüm harflerini kullanarak oluşturacağınız anlamlı kelimeleri yazınız.


Cevap :

  • anne = nane
  • kuyu = uyku
  • kaya = ayak
  • çiçek = keçi
  • atkı = takı
  • para = arpa
  • meze = ezme
  • tilki = kilit
  • kitap = pakit
  • saka = kasa
  • eksi = iske
  • azık = kazı
  • dilek = kilde
  • arka = kara
  • masa = asma
  • koli = liko
  • karşı = şark

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Sınıfa fabrika görselleri getiriniz.


Cevap : Arama motorundan görsellerin çıktısını alabilirsiniz.


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 132-134-135-136-137-138-139 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!