2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 60-62-63-64-65-66-67-68 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dedemin Anlattıkları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dedemin Anlattıkları Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 Cevapları, öğrencilerin okuma ve anlama becerilerini pekiştirmek için hazırlanmıştır. Bu sayfalardaki etkinlikler, metinleri daha iyi kavrayarak sorulara doğru yanıtlar vermelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, her sayfanın içeriğini anlamalarını kolaylaştırarak, öğrenme süreçlerini destekler.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 60-62-63-64-65-66-67-68 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Dedemin Anlattıkları Metni Etkinlik Cevapları, dedelerin anlattığı hikayelerle ilgili soruları içermekte ve öğrencilerin hayal güçlerini geliştirmeye yöneliktir. Bu metinle ilgili yapılan etkinlikler, çocukların geçmişe dair değerleri ve kültürel mirası anlamalarına katkı sağlar. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 60-62-63-64-65-66-67-68 İlke Yayınları, öğrencilerin derslerine daha etkili bir şekilde hazırlanmasına olanak tanır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65-66-67-68


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Kurtuluş Savaşı ile ilgili görselleri yapıştırdığınız kartonu sınıf panosuna asınız. Arkadaşlarınız derlediğiniz görselleri incelerken hazırladığınız kısa konuşmayı gerçekleştiriniz.


Cevap :

Kurtuluş Savaşı, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesini simgeler. Kartondaki görseller, bu büyük savaşın önemli anlarını ve liderlerini yansıtmaktadır.

Burada, Mustafa Kemal Atatürk’ün Samsun’a çıkarak milli mücadeleyi başlattığı anı, Sakarya Meydan Muharebesi’nin görsellerini ve zaferin simgesi olan İzmir’in kurtuluşunu görebilirsiniz. Bu savaş, yalnızca askeri bir zafer değil, aynı zamanda ulusal bir uyanışın da sembolüdür. Hep birlikte gösterdiğimiz bu azim ve kararlılık, bağımsız bir Türkiye’nin temelini atmıştır.


Soru : Kurtuluş Savaşı hakkındaki bilgilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Kurtuluş Savaşı, 1919-1923 yılları arasında süren bir bağımsızlık mücadelesidir. Savaş, işgal altındaki Anadolu topraklarını kurtarmak için verilmiştir. Mustafa Kemal Atatürk önderliğinde, Türkiye Büyük Millet Meclisi kurulmuş ve milli bir ordu oluşturulmuştur.

Kurtuluş Savaşı’nın önemli olayları arasında Amasya Genelgesi, Erzurum ve Sivas Kongreleri ile Sakarya Meydan Muharebesi yer almaktadır. 1922’de zaferle sonuçlanan bu savaş, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuna zemin hazırlamıştır. Bu süreç, ulusal egemenlik ve bağımsızlık kavramlarının pekiştiği bir dönüm noktasıdır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. Bu kelimeleri, verilen ipuçlarını dikkate alarak ilgili kutucuklara yazıp bulmacayı çözünüz.


Cevap :

  1. Kanun (Devlet tarafından konulan ve uyulması gereken kurallar.)
  2. Mücadele (Herhangi bir amaca erişmek için bir kişi veya topluluğun güçlü, sürekli çabası.)
  3. Cumhuriyet (Milletin, egemenliği kendi elinde tuttuğu yönetim biçimi.)
  4. İşgal (Bir yeri ele geçirme.)
  5. Padişah (Osmanlı Devleti’nde devlet başkanına verilen unvan.)

Soru : b. Metinde geçen bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bularak öğreniniz.


Cevap :

  • İşgal: Bir yeri zorla ele geçirme durumu.
  • Ulusça: Bir millet olarak, topluca.
  • Padişahlık: Bir padişahın yönetimi altında olan sistem.
  • Cumhuriyet: Halkın egemenliğini elinde bulundurduğu yönetim biçimi.
  • Yenilik: Yeni bir şey, değişim veya reform.

Soru : c. Anlamlarını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümle içinde kullanınız.


Cevap :

  • İşgal: Ülkemiz, Kurtuluş Savaşı sırasında düşman güçler tarafından işgal edildi.
  • Ulusça: Ulusça bağımsızlık için mücadele ettik ve zafer kazandık.
  • Padişahlık: Osmanlı İmparatorluğu padişahlık yönetimiyle uzun yıllar yönetilmiştir.
  • Cumhuriyet: 29 Ekim 1923’te Türkiye Cumhuriyeti ilan edildi.
  • Yenilik: Cumhuriyet ile birlikte eğitimde birçok yenilik gerçekleştirildi.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki açıklamaya göre metnin şahıs kadrosunun kimlerden oluştuğunu yazınız.


Cevap :

Metnin şahıs kadrosu:

  1. Ahmet Dede – Torununa Cumhuriyet’in kuruluşunu anlatan dede.
  2. Duyşen – Ahmet Dede’nin torunu, dikkatle dinleyen ve sorular soran çocuk.

3. ETKİNLİK 


Soru : a. Metni ana hatlarıyla anlatınız. Olayları oluş sırasına göre anlatmaya dikkat ediniz.


Cevap :

Ahmet Dede, torunu Duyşen’e Türkiye Cumhuriyeti’nin nasıl kurulduğunu anlatmaya başlar. Öncelikle yurdun yabancılar tarafından işgal edildiğini ifade eder ve ulusun bu duruma karşı çıktığını belirtir. Daha sonra Atatürk’ün liderliğinde Kurtuluş Savaşı’nın başlatıldığını ve Türk halkının kararlı mücadelesiyle düşmanların yurdumuzdan kovulduğunu anlatır.

Ardından padişahlık yönetiminden cumhuriyet yönetimine geçildiği vurgulanır. Duyşen, Büyük Millet Meclisi’nin açılışını hatırlatınca, Ahmet Dede bu bilgiyi de unutmadan paylaşır. Son olarak, Türk halkının cumhuriyet yönetimiyle birçok yeniliğe kavuştuğunu ve Atatürk sayesinde bu başarıların elde edildiğini belirtir. Duyşen, öğrendiklerini arkadaşlarına anlatacağını söyler ve Dede, bu bilgilerin herkesin bilmesi gerektiğini ifade eder.


Soru : b. Metni anlattıktan sonra tablodaki sorularla kendinizi değerlendiriniz. “Evet.” cevabı için gülen yüz, “Hayır.” cevabı için üzgün yüz simgesini boyayınız.


Cevap : Bu kısmı kendinize göre doldurmanız gerekmektedir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Metne uygun olarak aşağıdaki açıklamayı tamamlayınız.


Cevap :

Metnin başlığı “Dedemin Anlattıkları”. Konusu Ahmet Dede’nin torunu Duyşen’e Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunu ve Kurtuluş Savaşı’nı anlatmasıdır.


5. ETKİNLİK 


Soru : Listedeki cümleleri, metinde anlatılan olayların oluş sırasına göre numaralanmış kutucuklardan uygun olana yazınız.


Cevap :

Olayların oluş sırasına göre cümlelerin numaralanmış kutucuklara yerleştirilmesi:

  1. Yurdumuzun yabancılar tarafından işgal edilmesi.
  2. Yurdumuzun işgaline ulusça karşı çıkılması.
  3. Atatürk liderliğinde Kurtuluş Savaşı’nın başlatılması.
  4. Büyük Millet Meclisinin açılması.
  5. Düşmanların yurdumuzdan çıkarılması.
  6. Padişahlıktan cumhuriyet yönetimine geçilmesi.
  7. Yeniliklerin gerçekleştirilmesi.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Ülkemiz için siz neler yapmayı düşünüyorsunuz? Bu konudaki düşüncelerinizi kısaca aşağıya yazınız.


Cevap :

Ülkemiz için yapmayı düşündüğüm bazı şeyler şunlardır:

  1. Eğitim: Gençlerin eğitimine katkıda bulunmak amacıyla gönüllü olarak dersler vermek veya atölyeler düzenlemek.
  2. Gönüllülük: Sosyal projelerde yer alarak ihtiyaç sahibi insanlara yardım etmek ve topluma katkıda bulunmak.
  3. Çevre Bilinci: Çevre koruma etkinliklerine katılmak, ağaç dikme kampanyalarına destek vermek ve doğayı korumak için bilinçlendirme çalışmaları yapmak.
  4. Kültürel Faaliyetler: Yerel kültürü ve değerleri tanıtmak amacıyla etkinlikler düzenlemek, festivallere katılmak.
  5. Sağlık: Sağlıklı yaşam konusunda toplumu bilgilendirmek ve spor aktivitelerine teşvik etmek.

7. ETKİNLİK 


Soru : Metinde geçen listedeki kelimelerden uygun olanları, eş anlamlılarının üstüne yazınız.


Cevap :

  • ulus → millet
  • lider → önder
  • yurt → vatan
  • düşman → rakip
  • millî → ulusal
  • okul → eğitim kurumu
  • savaş → çatışma
  • kıyafet → giysi
  • yönetim → idare

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Yukarıdaki kelime ve kelime gruplarını kullanarak başlığı verilen metni tamamlayınız.


Cevap :

Cumhuriyet Yönetimiyle Kavuştugumuz Yenilikler

Padişahlık yönetiminden cumhuriyet yönetimine geçtikten sonra, ülkemizde birçok yenilik gerçekleşti. Modern okullar açılarak eğitimde önemli gelişmeler sağlandı. Artık çocuklar, çağdaş giysiler giymekte ve eğitimlerini çağın gereksinimlerine uygun bir şekilde sürdürmektedirler. Hastaneler, sağlık hizmetlerini daha erişilebilir hale getirdi ve vatandaşlar için eşit haklar sağlandı.

Ayrıca, yeni ölçü birimleri kullanılmaya başlandı ve bu sayede ticaret ve sanayide standartlar oluşturuldu. Ülkemizdeki fabrikalar, üretim kapasitesini artırarak ekonomik kalkınmaya katkıda bulundu. Yollar ise, ulaşımı kolaylaştırarak insanları ve ürünleri bir araya getirdi. Son olarak, yeni alfabe ile okuma yazma oranı arttı ve halkın bilgiye erişimi kolaylaştı. Bu yenilikler sayesinde Türkiye, modern bir devlet olma yolunda büyük adımlar attı.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru : Satıra sığmayan kelimelerin nasıl bölünecekleriyle ilgili aşağıdaki örnekleri inceleyiniz. Doğru örnekler için gülen yüz, yanlış örnekler için somurtan yüz simgesini boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


10. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki örneği inceleyiniz. Her adımda yalnızca bir harf değiştirerek farklı bir kelime oluşturunuz. Oluşturduğunuz kelimeleri yazıp gruplardaki kelimeleri hızlı okuyunuz


Cevap :

OKUL = OKUL – OBUR – OKUR

KARA = KARA – KAYA – MAYA

DÖRT = DÖRT – DERT – SERT

SORU = SORU – KORU – KOYU

NİNE = NİNE – SİNE – MİNE

KISA = KISA – KASA – MASA

MASA = MASA – YASA – TASA

ASKI = ASKI – ATKI – ATLI

KASA = KASA – KAYA – YAYA


SONRAKİ METNE HAZIRLIK 


Soru : “Çanakkale Türküsü”nün öyküsünü genel ağdan araştırınız. Türküyü, sözlerinin anlamına dikkat ederek dinleyiniz.


Cevap :

“Çanakkale Türküsü,” Çanakkale Savaşı sırasında yaşanan zorlukları ve kahramanlıkları anlatan bir türkü olarak bilinir. Türkü, savaşın ruhunu, askerlerin fedakarlığını ve vatan sevgisini dile getirir. 1915’te, Osmanlı İmparatorluğu’nun savunma hattında, düşman kuvvetlerine karşı Türk askerlerinin gösterdiği direniş ve cesaretle doludur.

Türküde, şehit olan askerlerin anısı, ailelerinin acıları ve vatanın kutsallığı vurgulanır. “Çanakkale Türküsü,” Türk milletinin bağımsızlık ve vatan sevgisi için verdiği mücadelenin sembollerinden biridir. Dinlerken, sözlerin derin anlamına dikkat ederek, savaşın getirdiği acıların ve zaferin ruhunu hissetmek önemlidir.


Soru : Sınıfa, “Çanakkale Zaferi” ile ilgili şiirler getiriniz.


Cevap :

“Çanakkale Şehitleri” – Mehmet Akif Ersoy

“Şehitler, bedir ayın on dörtüdür,
Narlardan, yarim yarim çık, yurdun,
Varlıklar, varlıklar, varlığım, Türkiye’m,
Ey şehit oğlu şehit, isteme, bende,
Ölmez, dönme, vatan, hürriyet, bağımsızlık.”

“Çanakkale” – Orhan Seyfi Orhon

“Çanakkale, ey şanlı şehit!
Sen, ebediyen, benim, yurdumun, yüceleri,
O, altın madalyon, senin en güzel eserindir.
Ey, Türk halkı, senin, adın, Çanakkale!
Kahramanların destanı, daima varolacaktır.”

Bu iki şiir, “Çanakkale Zaferi”nin önemini ve şehitlerin kahramanlığını vurgulamaktadır.


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 60-62-63-64-65-66-67-68 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 69-71-72-73-74-75 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çanakkale’de Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çanakkale’de Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 Cevapları, öğrencilere metinleri anlamaları ve soruları doğru bir şekilde yanıtlamaları için rehberlik eder. Bu sayfalardaki etkinlikler, okuma ve anlama becerilerini güçlendirmeye yönelik hazırlanmıştır. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, her sayfanın içeriğini net bir şekilde kavramalarına yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 69-71-72-73-74-75 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Çanakkale’de Metni Etkinlik Cevapları, Çanakkale Savaşı’nın tarihi önemini vurgulayan soruları içerir. Bu metinle yapılan etkinlikler, öğrencilerin milli bilincini geliştirmelerine katkıda bulunur. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 69-71-72-73-74-75 İlke Yayınları, çocukların ders konularını pekiştirirken öğrenme süreçlerini daha etkili hale getirir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 69-70-71-72-73-74-75


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : “Çanakkale Türküsü”nün öyküsü hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

“Çanakkale Türküsü,” 1915’teki Çanakkale Savaşı’nda yaşanan olayları ve Türk askerinin fedakarlıklarını anlatan bir türküdür. Bu türkü, savaş sırasında yaşanan acıları, kahramanlıkları ve vatan sevgisini dile getirir. Türkünün sözleri, askerlerin savaş alanındaki cesaretlerini ve mücadelelerini yüceltirken, aynı zamanda kaybettikleri arkadaşlarını anarak, vatan için verdikleri mücadeleyi simgeler.

“Çanakkale Türküsü,” Türk milletinin bağımsızlık ve özgürlük mücadelesinin sembollerinden biri olarak, her yıl anma törenlerinde sıklıkla okunur ve dinlenir. Bu türkü, dinleyiciye duygusal bir bağ kurarak, savaşın önemini ve tarihini hatırlatır.


Soru : Çanakkale Şehitleri Anıtı’nı ve çevresini ziyaret ettiyseniz izlenimlerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

Çanakkale Şehitleri Anıtı’nı ziyaret ettiğimde, orada hissettiğim duygular gerçekten çok yoğun ve anlamlıydı. Anıt, büyük bir gurur ve saygı ile inşa edilmiş. Yüksekliği ve mimarisi, savaşta can veren askerlerin kahramanlıklarını simgeliyor. Anıtın etrafında gezdiğimde, birçok ziyaretçinin de aynı duygularla orada bulunduğunu görmek çok etkileyiciydi.

Anıtın önünde şehitlerimizi anmak için yapılan törenler ve etkinlikler, Çanakkale Zaferi’nin önemini bir kez daha hatırlatıyor. Çevredeki tabiat manzarası ise oldukça güzel. Bu huzur veren ortam, oradaki duygusal atmosferle birleşince, geçmişe olan bağımı daha da güçlendirdi. Ziyaretim sırasında şehitlerin anısına dua ettim ve onların fedakarlıklarını asla unutmamak gerektiğini düşündüm.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin harfleri karışık olarak verilmiştir. Gruplardaki harflerin oluşturduğu kelimeleri, aynı numaralı görsel ve tanımından hareketle belirleyip yazınız.


Cevap :

  1. Savaş: Devletlerin orduları aracılığıyla giriştikleri silahlı mücadele.
  2. Komutan: Bir asker topluluğunun başı.
  3. Asker: Orduda görev yapan erden generale kadar herkes.
  4. Mermi: Ateşli silahlarla atılan patlayıcı ve delici madde, kurşun.
  5. Siper: Askerlerin savaşta vurulmamaları ve rahat ateş edebilmeleri için kazılmış, üstü açık ve derin çukur.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümleleri, verilen kelimelerden uygun olanı yazarak tamamlayınız.


Cevap :

• Düşmanı gören askerler cephe aldı.
• Bazı askerler siper gerisinde görev yaptı.
• Savaşta, şarapnel parçalarıyla yaralananlar oldu.
Asker, komutanını görünce selam duruşuna geçti.


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görsellerin, metnin hangi bölümleriyle ilgili olduklarını yanlarına yazınız.


Cevap :

1. Görsel :  Kızın Mehmet Çavuş’tan savaş anılarından birini anlatmasını istediği ve Mehmet Çavuş’un anlatmaya çalışması.

2. Görsel : Mehmet Çavuş’un karavanacı Ahmet’le ilgili anısını anlattığı bölüm


4. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu, dedemin asker arkadaşı Mehmet Çavuş’un, Çanakkale Savaşı sırasında cephede yaşadığı bir anıyı anlatması ve bu anının, kahraman Türk askerlerinin fedakarlıkları ile vatan sevgisini vurgulaması üzerinedir. Anı, savaşın zorlukları ve askerlerin cesaretini gözler önüne sererken, Ahmet adındaki karavanacının sakin ve cesur duruşunu öne çıkararak Çanakkale Zaferi’nin önemini ifade etmektedir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız.


1. Mehmet Çavuş kimmiş?


Cevap : Mehmet Çavuş, yazarın dedesiyle birlikte Çanakkale Savaşı’nda savaşmış bir asker arkadaşıdır.


2. Çocuk, Mehmet Çavuş’tan ne istemiş?


Cevap : Çocuk, akşam yemeğinden sonra Mehmet Çavuş’tan savaş anılarından birini anlatmasını istemiştir.


3. Mehmet Çavuş, ne zaman gerçekleşen bir olayı anlatmış?


Cevap : Mehmet Çavuş, Çanakkale Savaşı sırasında yaşanan bir olayı anlatmıştır.


4. Mehmet Çavuş’un anlattığı olay nerede yaşanmış?


Cevap : Olay, Çanakkale’de yaşanmıştır.


5. Karavanacı Ahmet’in yaşadığı tehlike neymiş?


Cevap : Karavanacı Ahmet, düşman kurşunlarının ve şarapnellerinin düşmesi sırasında yemeği almak için siperden çıkarken bir tehlike yaşamıştır.


6. Karavanacı Ahmet niçin yaşadığı tehlikeye aldırış etmemiş?


Cevap : Ahmet, çevresinde olanlara aldırış etmeyerek sakin bir şekilde yürümüş; çünkü vatan hizmetine geldiğini düşünmüş ve görevini yerine getirmek için kararlılıkla ilerlemiştir.


7. Metne göre Çanakkale Zaferi ve Kurtuluş Savaşı nasıl kazanılmış?


Cevap : Çanakkale Zaferi ve Kurtuluş Savaşı, kahraman askerlerin fedakârlıkları ve vatan sevgisi ile kazanılmıştır.


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki kelimelerden zıt anlamlı olanların kutucuklarını aynı renge boyayınız.


Cevap :

  • doluboş (kutu rengi: mavi)
  • açıkkapalı (kutu rengi: yeşil)
  • alçakyüksek (kutu rengi: kırmızı)
  • uzunkısa (kutu rengi: turuncu)
  • ağırhafif (kutu rengi: sarı)

Soru : b. Aşağıdaki kelimelerden eş anlamlı olanların kutucuklarını aynı renge boyayınız


Cevap :

  • misafirkonuk (kutu rengi: yeşil)
  • yemek (kutu rengi: mavi)
  • hediyearmağan (kutu rengi: turuncu)
  • mektepokul (kutu rengi: sarı)
  • evmesken (kutu rengi: kırmızı)

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Çanakkale Türküsü’nü, aşağıdaki dizelere uygun olarak arkadaşlarınızla sınıfta seslendiriniz.


Cevap :

ÇANAKKALE TÜRKÜSÜ

(…)
Çanakkale içinde Aynalı Çarşı,
Ana ben gidiyom düşmana karşı.
Of, gençliğim eyvah!
(…)
Çanakkale içinde bir dolu testi,
Analar babalar umudu kesti.
Of, gençliğim eyvah!
(…)

Anonim
TSE Öncü Çocuk dergisi
(Kısaltılmıştır.)


8. ETKİNLİK 


Soru : a. Sınıfa getirdiğiniz “Çanakkale Zaferi” ile ilgili şiirlerden en beğendiğinizi defterinize yazınız


Cevap :

Çanakkale Zaferi

Çanakkale geçilmez dedik, inandık,
Vatan için gövdemizi siper ettik.
Şehitlerimizin kanıyla yoğrulduk,
Bu topraklar, kahramanlarla bereketlendi.

Sonsuza dek sürecek bu destan,
Aziz ruhlarıyla varız biz her zaman.
Düşman korkusunu yüreğimizde attık,
Çanakkale Zaferi’yle dirilişimizi sağladık.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda ön ve arka yüzleri verilen kartpostalı inceleyiniz. Kartpostalın arka yüzünün nasıl kullanıldığı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Kartpostalın arka kısmı, sol tarafı daha geniş olacak şekilde iki bölüme ayrılıyor. Sol bölüme, kartpostalı göndereceğimiz kişiye iletmek istediğimiz mesajı yazıyoruz. Mesajın altına ad ve soyadımızı ekliyoruz. Sağ bölüme ise kartpostalı alacak kişinin adını, soyadını ve adresini yazıyoruz.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK 


Soru : Atatürk’ün çocuklarla aynı karede yer aldığı fotoğrafları derleyerek sınıfa getiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69-71-72-73-74-75 Cevapları”

Soru : Atatürk’ün çocuk sevgisiyle ilgili anılarını araştırıp okuyunuz.


Cevap :

Atatürk, çocuk sevgisiyle tanınan bir liderdi. Onların eğitimi ve geleceği için büyük bir özen gösterirdi. Çocuklarla sık sık bir araya gelir, onlara hediyeler verir ve keyifli zaman geçirirdi. Özellikle, çocukların oyun oynamasını teşvik eder ve onlarla birlikte oyunlar oynardı. Atatürk, çocukların birey olarak gelişimlerine büyük önem verirdi ve onları geleceğin teminatı olarak görürdü.

Ayrıca, Atatürk’ün “Bir ülke, ancak çocuklarıyla yükselebilir” sözü, onun çocuklara verdiği önemi en iyi şekilde ifade eder. Eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak için çeşitli reformlar yaparak, okulların modernleşmesini sağlamıştır. Çocuklar için özel günler düzenleyerek onların mutluluklarını artırmayı amaçlamıştır. Atatürk, çocuklara olan sevgisi ve onlara sağladığı destekle, geleceğin aydın bireylerini yetiştirme hedefini gütmüştür.


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 69-71-72-73-74-75 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76-77-78-79-80-81-82 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sığırtmaç Mustafa’nın Öyküsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sığırtmaç Mustafa’nın Öyküsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 Cevapları, öğrencilerin metinleri anlamalarına ve etkinlikleri doğru bir şekilde tamamlamalarına yardımcı olmak için hazırlanmıştır. Bu sayfalardaki sorular, okuma becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler sunar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, her sayfanın içeriğini anlamalarını kolaylaştırarak, öğrenme süreçlerini destekler.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 76-77-78-79-80-81-82 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sığırtmaç Mustafa’nın Öyküsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirmek ve hikayenin içeriğini daha iyi kavramalarını sağlamak için tasarlanmıştır. Bu metin ile ilgili etkinlikler, çocukların hayal güçlerini kullanmalarına yardımcı olur. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 76-77-78-79-80-81-82 İlke Yayınları, derslerin daha eğlenceli ve öğretici hale gelmesini sağlar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 76-77-78-79-80-81-82


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Sınıfa getirdiğiniz Atatürk’ün çocuklarla aynı karede yer aldığı fotoğrafları arkadaşlarınızla paylaşınız. Fotoğraflarla ilgili duygu ve düşüncelerinizi belirtiniz.


Cevap : Bu fotoğraflar, Atatürk’ün çocuklara olan derin sevgisini ve onların mutluluğu için gösterdiği hassasiyeti ortaya koyuyor. Atatürk, her zaman çocukların değerli olduğunu vurgular ve onların mutluluğunu ön planda tutardı. Görsellerde, Atatürk’ün çocuklarla geçirdiği samimi ve neşeli anlar dikkat çekiyor. Bu kareler, Atatürk’ün çocukların geleceğimizin teminatı olduğuna dair inancını ve onlara olan sevgisini bir kez daha gözler önüne seriyor.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 76-77-78-79-80-81-82 İlke Yayınları”

Soru: Görsellerden ve başlığından hareketle dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz. Ardından metni dikkatle dinleyiniz.


Cevap: Görseller ve başlık ışığında, dinleyeceğim metnin Atatürk’ün bir çocukla yaşadığı özel bir anıyı anlatacağını düşünüyorum.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki cümleleri, metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.


Cevap :

(5) Sohbet sırasında Mustafa, karsısındakinin Atatürk oldugunu anladı.
(2) Mustafa, Yalova kırlıgındayken yirmi kadar atlının kendisine yaklastıgını gördü.
(1) Sıgırtmaç Mustafa, ineklerini önüne katmıs, çiftlige dönüyordu.
(4) Mustafa, yolu tarif ettikten sonra adamla bir süre sohbet etti.
(3) A tlılardan biri, atından inip çiftlige nereden gidilecegini Mustafa’ya sordu.


Soru : b. Metnin bundan sonraki bölümünde neler yaşandığını olayların oluş sırasına dikkat ederek anlatınız.


Cevap :

Atatürk, çocukla sohbet ederken biraz da şakalaştı. Sorularına doğru cevaplar verdiği için ona 36 lira ödül verdi. Ardından, kendisinin Atatürk olduğunu açıkladı. Ertesi gün, çocuğu kaplıcalara götürdü ve ona kâhya olacağını söyledi; ancak daha sonra onu okutmaya karar verdi. İlk olarak Şişli Çocuk Hastanesi’ne yönlendirdi, ardından da Kuleli Askeri Lisesi’ne gönderdi.


2. ETKİNLİK 


Soru : a. . Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Atatürk’ün Mustafa adlı bir çocukla tanışarak onunla sohbet etmesi ve ardından onu eğitim için yönlendirmesi.


Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : Atatürk ile Mustafa’nın Hikayesi


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


1. Mustafa, Atatürk’ü ilk olarak nerede görmüş?


Cevap :  kırda


2. Atatürk, Mustafa’ya önce hangi soruyu sormuş?


Cevap : Çiftliğe nereden gidilir?


3. Aşağıdakilerden hangisi Atatürk’ün Mustafa’ya sorduğusorulardan biri değildir?


Cevap : Büyüyünce ne olacaksın?


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki metni, noktalama işareti eksiklerini gidererek ve yazım yanlışlarını düzelterek defterinize yazınız.


Cevap :

Atatürk, bin sekiz yüz seksen bir yılında Selanik’te doğdu. Babası Ali Rıza Efendi, annesi Zübeyde Hanım’dı. Annesi ile babası ona “Mustafa” adını verdiler.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Atatürk’ün çocuk sevgisiyle ilgili anılarından en beğendiğinizi aşağıya kısaca yazınız. Anıyı yazarken yazım kurallarına uyarak uygun noktalama işaretlerini kullanınız.


Cevap :

Atatürk, bir gün parkta oyun oynayan çocukları izlerken, onlarla oynamak istedi. Çocuklar onu görünce çok heyecanlandılar. Atatürk, yanına yaklaştı ve onlarla şakalaşmaya başladı.

Çocuklar, Atatürk’ün kendilerine hediye getirdiğini düşündüler ve çok mutlu oldular. Bu anı, Atatürk’ün çocuklara olan sevgisini ve onların mutluluğuna verdiği önemi bir kez daha gözler önüne serdi. Atatürk, çocukların geleceğin teminatı olduğunu her fırsatta vurgulardı.


Soru : b. Yazdıklarınızı yazım ve noktalama yönünden kontrol ederek arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Yukarıda verilen metni arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki grafik, Sığırtmaç Mustafa’nın çalıştığı çiftlikteki hayvan türlerini ve sayılarını ifade etmektedir. Her görselin 5 hayvanı gösterdiği bu grafiği inceleyip türlerine göre hayvan sayılarını karşılaştırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları”

Soru : b. Grafiğe göre aşağıdaki açıklamalardan doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

1. (Yanlış) Çiftlikte 3 tane inek vardır.
2. (Yanlış) Çiftlikteki ördek sayısı 15’tir.
3. (Doğru) Çiftlikte 25 tane tavuk vardır.
4. (Doğru) Çiftlikteki koyun sayısı, inek sayısından 5 fazladır.
5. (Yanlış) Çiftlikteki ördek sayısı, tavuk sayısından 1 eksiktir.
6. (Doğru) Çiftlikteki koyun sayısı, ördek sayısına eşittir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : a. Numaralanmış görsellerde adım adım bir inek çizimi yapılmıştır. Bu adımları inceleyip açıklayınız.


Cevap : İlk olarak baş ve gövde gibi ana hatlar çizilmiş, ardından detaylara geçiş yapılmıştır.


Soru : b. Görsellere uygun olarak aşağıdaki yönergeleri örneklerdeki gibi numaralandırınız.


Cevap :

  • (5) Basına saçını, boynuzlarını, kulaklarını çizelim.
  • (6) Gözlerini, burun deliklerini ve agzını da basına ekleyelim.
  • (3) Gövdesine önce bacaklarını, sonra toynaklarını (tırnaklarını) çizelim.
  • (1) Ilk olarak inegin basını ve gövdesini çizelim.
  • (2)Basının alt bölümünde agız bölgesini belirtelim.
  • (7) Gövdesinde desenler olusturup çizimi tamamlayalım.
  • (8) Son olarak çizdigimiz inegi boyayalım.
  • (4) Daha sonra gövdesine kuyrugunu ekleyelim.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki listeleri inceleyip her bir öğrencinin puanını hesaplayıp yazınız. Oyunu kimin kazandığını belirtiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları”

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76-77-78-79-80-81-82 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 15 Temmuz Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 83


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 15 Temmuz Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları, öğrencilerin serbest okuma metni ile ilgili etkinlikleri tamamlamalarına yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Bu sayfa, okuma ve anlama becerilerini geliştirmeye yönelik sorular içermektedir. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin metinleri daha iyi anlamalarını sağlayarak, öğrenme süreçlerini destekler.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 83 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı 15 Temmuz Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, 15 Temmuz’un anlamı ve önemi hakkında bilgi verirken, öğrencilerin düşünce becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Bu etkinlikler, çocukların tarihi olaylara duyarlılık kazanmalarına yardımcı olur. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 83 İlke Yayınları, derslerin zenginleştirilmesine katkıda bulunarak, öğrenim deneyimini daha etkili hale getirir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 83 Cevapları


15 TEMMUZ

Babamı koşarken gördüm meydana,
Rüzgârın değdiği saçları simsiyahtı.
Yüzünde ne korku ne keder vardı,
Önde yumruğu sıkılı bir kahramandı.

Sonra ağabeyim, ablam, bütün mahalle
Özgür vatana doğru koştular el ele.
Ay yıldız hiç inmesin diye göklerden
Destan armağan ettiler istikbale. (…)

Mahmut BIYIKLI
Somuncu Baba Çocuk Dergisi
(Kısaltılmıştır.)


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 2. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 2. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 84, 85, 86, 87, 88 Cevapları, öğrencilerin 2. tema sonu çalışmalarını tamamlamalarına yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yönelik sorular içerir. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, her sayfanın içeriğini daha iyi anlamalarına destek olur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları, öğrencilerin temada öğrendiklerini gözden geçirmelerine ve bilgilerini pekiştirmelerine olanak tanır. Bu etkinlikler, çocukların okuma, yazma ve düşünme becerilerini geliştirmeye yöneliktir. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88 İlke Yayınları, derslerin zenginleşmesine katkıda bulunarak, öğrenim deneyimini daha etkili hale getirir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88


A. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


KURULUR, BULUNUR, YENİLİR!

Yıl bin dokuz yüz on dokuz… Atatürk Samsun’dan Havza’ya, oradan da Amasya’ya geçer. (…) Herkese telgraf üzerine telgraf göndererek, “Vatanın bütünlüğü tehlikede.” der. (…) “Ulusun bağımsızlığını, yine ulusun kararı kurtaracaktır.” der. (…) Ama herkes umutsuzdur. (…) “Ordumuz yok!” diye yanıtlar gelir. Mustafa Kemal, hemen şu karşılığı verir: “Kurulur!”

“Paramız yok!” diye yanıtlar gelir. Mustafa Kemal, hemen şu karşılığı verir: “Bulunur!”

Bu kez de, “Diyelim orduyu kurduk, parayı bulduk… Düşmanlarımız hem çok güçlü hem de çok!” diye yanıtlar gelir. Mustafa Kemal, onlara da aynı kararlılıkla yanıt verir: “Olsun… Yenilir!”

Süleyman BULUT
Büyük Atatürk’ten Küçük Öyküler 1
(Kısaltılmıştır.)


B. 1, 2, 3 ve 4. soruları metne göre cevaplayınız.


1. Mustafa Kemal, Samsun’dan ayrılınca sırasıyla nerelere gitmiş?


Cevap : Mustafa Kemal, Samsun’dan ayrılınca sırasıyla Havza ve Amasya’ya gitmiştir.


2. Atatürk, gönderdiği telgraflarla neyi duyurmuş?


Cevap : Atatürk, gönderdiği telgraflarla vatanın bütünlüğünün tehlikede olduğunu duyurmuştur.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları


3. Mustafa Kemal’in telgraflarına hangi cevaplar gelmiş?


Cevap : Mustafa Kemal’in telgraflarına “Ordumuz yok!” ve “Paramız yok!” gibi olumsuz cevaplar gelmiştir.


4. Mustafa Kemal, bu olumsuz cevaplar karşısında sırasıyla neler demiş?


Cevap : Mustafa Kemal, bu olumsuz cevaplar karşısında “Kurulur!”, “Bulunur!” ve “Olsun… Yenilir!” şeklinde yanıtlar vermiştir.


C. Aşağıdaki kelime ikililerinin anlam ilişkilerini belirleyiniz. Eş anlamlı olanların başındaki kutucuğa “E”, zıt anlamlı olanların başındaki kutucuğa “Z” harfini yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları”

Ç. Aşağıdaki cümlelerde yapılan yazım yanlışlarını belirleyiniz. Cümleleri, yazım yanlışlarını düzelterek yeniden yazınız.


Cevap :

  • Atatürk Samsun’a çıkarak Kurtuluş Savaşı’nı başlattı.
  • Millî bayramlarımızdan biri de 30 Ağustos Zafer Bayramı’dır.
  • Mehmet Çavuş, Çanakkale’de savaşmış.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


D. Aşağıdaki ifadelerde sizden istenen işaretlemeleri yapınız.


1. Bir kişinin, yaşadıklarını tarih belirterek günü gününe anlattığı yazı türünü işaretleyiniz.


Cevap : Günlük


2. “Bilgisayar” kelimesindeki harflerle oluşturulan kelimeleri işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları”

3. Görseldeki meyvenin adında bulunan heceleri işaretleyiniz


Cevap : kal ve por


4. Yukarıdaki kelimelerden anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturan sıralamayı işaretleyiniz.


Cevap : ç-a-c-d-b olarak işaretleyiniz.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


5. Yukarıdaki kelimelerden anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturulduğunda “öyküsünü” kelimesinin kaçıncı sırada olacağını işaretleyiniz.


Cevap : Üçüncü olarak işaretleyiniz.


Soru : 6 ve 7. soruları aşağıdaki bilgiye göre cevaplayınız.


Satıra sığmayan kelimeleri bölerken hecelerine ayırırız. Ancak satır sonunda tek harf kalacak şekilde kelimeleri bölemeyiz.


6. Buna göre yukarıdaki kelimenin hangi sembolün olduğu yerden bölünemeyeceğini işaretleyiniz.


Cevap : Üçüncü kutucuğu işaretleyiniz.


7. Hangi kelimenin satır sonunda bölünemeyeceğini işaretleyiniz.


Cevap : Birinci kutucuğu işaretleyiniz.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


8. Görseldeki oyuncular, isimlerinin alfabetik sırasına göre potaya atış yapacaklardır.


Cevap : Üçüncü kutucuğu işaretleyiniz.


9. Gökay’ın bu etkinlikten kaç puan alacağını işaret- leyiniz.


Cevap : Üçüncü kutucuğu işaretleyiniz.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Havayla bulaşan salgın hastalıkları öğreniniz.


Cevap :

Havayla bulaşan salgın hastalıklar, enfekte bireylerin öksürmesi veya hapşırmasıyla havaya yayılan mikroorganizmalarla bulaşan hastalıklardır. İşte bazıları:

  1. Grip: Influenza virüsünden kaynaklanır; yüksek ateş, öksürük ve kas ağrıları ile seyreder.
  2. Soğuk Algınlığı: Rinovirüslerden kaynaklanır; burun akıntısı ve hapşırma ile kendini gösterir.
  3. Tüberküloz: Mycobacterium tuberculosis bakterisi neden olur; öksürük ve kilo kaybı ile belirgindir.
  4. Kızamık: Yüksek ateş ve döküntü ile karakterizedir; kızamık virüsü ile bulaşır.
  5. COVID-19: SARS-CoV-2 virüsü tarafından neden olan hastalıktır; öksürük ve nefes darlığı gibi belirtiler görülür.

Bu hastalıkların önlenmesi için hijyen kurallarına ve aşılamalara dikkat edilmelidir.


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!