2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 166-169-170-171-172 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ben Hezarfen Ahmet Çelebi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ben Hezarfen Ahmet Çelebi Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172 Cevapları, öğrencilerin okuma ve yazma becerilerini geliştirmek amacıyla hazırlanmış etkinlikler içerir. Bu sayfalarda yer alan sorular, çocukların metinleri derinlemesine anlamalarına yardımcı olurken, dil bilgisi kurallarını pekiştirmelerini sağlar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, bu etkinliklerin daha verimli bir şekilde tamamlanmasını sağlayarak öğrencilerin öğrenim süreçlerine destek olur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 166-169-170-171-172 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ben Hezarfen Ahmet Çelebi Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin tarihi figürleri tanımalarını ve hayal güçlerini geliştirmelerini hedefler. Bu metin, Hezarfen Ahmet Çelebi’nin başarıları üzerinden çocuklara azim ve yaratıcılığın önemini anlatır. Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 166-169-170-171-172 İlke Yayınları içindeki etkinlikler, öğrencilerin öğrenim süreçlerini daha eğlenceli hale getirirken, dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 165-166-167-168-169-170-171-172


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Görsellerdeki hava taşıtlarının özellikleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Balon:

  • Tanım: Sıcak hava veya gaz dolu büyük torbalardır.
  • Uçuş Yöntemi: İçindeki havanın sıcaklığının yükselmesiyle havada yükselir.
  • Kullanım Alanları: Turistik geziler, hava fotoğrafçılığı, bilimsel araştırmalar.
  • Manevra Yeteneği: Rüzgârın etkisiyle yön değiştirir, bu nedenle yön kontrolü zordur.

Zeplin:

  • Tanım: Hava ile dolu büyük, sert yapılı taşıtlardır.
  • Uçuş Yöntemi: Gaz (genellikle hidrojen veya helyum) ile havada asılı kalır.
  • Kullanım Alanları: Reklam, turizm, gözlem.
  • Hız: Genellikle yavaş hareket eder, ama uzun mesafeleri kat edebilir.

Helikopter:

  • Tanım: Dönme kanatları sayesinde havada yükselebilen ve alçalan taşıtlardır.
  • Uçuş Yöntemi: Ana rotorlar sayesinde yukarı kalkar; yön ve yükseklik kontrolü sağlar.
  • Kullanım Alanları: Arama-kurtarma, ambulans, askeri operasyonlar.
  • Manevra Yeteneği: Dar alanlarda iniş kalkış yapabilme yeteneğine sahiptir.

Yolcu Uçağı:

  • Tanım: Yolcu taşımak için tasarlanmış, motorlu hava taşıtlarıdır.
  • Uçuş Yöntemi: Jet veya turboprop motorlarla havalanır ve uçar.
  • Kullanım Alanları: Ticari yolcu taşımacılığı.
  • Kapasite: Genellikle yüzlerce yolcu taşıyabilir, uzun mesafeleri kat edebilir.

Savaş Uçağı:

  • Tanım: Askeri amaçlar için tasarlanmış yüksek hızlı hava taşıtlarıdır.
  • Uçuş Yöntemi: Jet motorlarıyla çalışır.
  • Kullanım Alanları: Hava muharebeleri, keşif, hava destek görevleri.
  • Özellikler: Hız, manevra kabiliyeti ve silah sistemleri açısından genellikle üst düzeydir.

Gezi Uçağı:

    • Tanım: Turistik amaçlarla kullanılan küçük hava taşıtlarıdır.
    • Uçuş Yöntemi: Genellikle pistten kalkış yapan motorlu uçaklar.
    • Kullanım Alanları: Hava turizmi, keşif uçuşları.
    • Kapasite: Genellikle birkaç yolcu taşır; manzara gezileri için idealdir.

Soru : Görsellerini inceleyip okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Metnin konusu, Hezarfen Ahmet Çelebi’nin uçma hayalini gerçekleştirmesi ve bu süreçte yaptığı çalışmalar, hayalleri ve başarıları üzerinedir. Hezarfen’in kuşları takip etmesi, kanatlar tasarlaması ve Galata Kulesi’nden Üsküdar’a uçarak dünyada uçan ilk insan olması anlatılmaktadır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki görsellerin ifade ettiği kelimeleri verilen ipuçlarından yararlanarak yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 166-169-170-171-172 Cevapları”

Soru : b. Bu kelimelerin metindeki anlamlarını tahmin edip uygun açıklamanın başındaki kutucuğa numarasını yazınız.


Cevap :

  • (1) Yapılması tasarlanan is, amaç.
  • Bir şeyi anlamak veya öğrenmek için duyulan istek.
  • (4) Kuşlarda ve böceklerde uçmayı sağlayan organ.
  • (2) Zihinde canlandırılan ve gerçekleşmesi istenen şey.
  • Belli kuralları olan, iyi vakit geçirmeye yarayan eğlence.
  • (1) Tavuk, hindi gibi evcil hayvanların barındığı kapalı yer.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Hezarfen nerede doğmuş?


Cevap : Hezarfen, İstanbul’da doğmuş.


2. Hezarfen, ilk uçuş denemelerini nerede yapmış?


Cevap : Hezarfen, ilk uçuş denemelerini bahçesindeki kümesin çatısında yapmış.


3. Hezarfen, uçmak için ne tasarlamış?


Cevap : Hezarfen, yelken bezinden kanatlar tasarlamıştır.


4. Hezarfen niçin çok çalışmış?


Cevap : Hezarfen, uçma hayalini gerçekleştirmek için çok çalışmış.


5. Hezarfen hayalini nasıl gerçekleştirmiş?


Cevap : Hezarfen, Galata Kulesi’nden uçarak hayalini gerçekleştirmiştir.


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümleleri metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.


Cevap :

  1. Çocukken kendime kaz tüylerinden kanatlar yapar, uçar gibi bahçemizde gezerdim.
  2. Zamanla, uçma hayalim en büyük hedefim oldu.
  3. Yelken bezinden tasarladığım kanatlarla eskiden oyun oynadığım bahçede ilk uçuş denememi yaptım.
  4. Hayalimi gerçekleştirmek için çok çalıştım ve Galata Kulesi’nden Üsküdar’a kadar uçtum.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre uygun kelimeleri yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

Hezarfen Ahmet Çelebi,
• En çok uçmaya meraklıymış.
• Dere tepe demeden kuşları takip etmiş.
• Kuşların nasıl uçtuğu hakkında bol bol kitap okumuş.
• Kendisine kaz tüylerinden kanatlar yapmış.
• Zamanında oyun olarak gördüğü uçma hayali en büyük hedefi olmuş.
• Uçuşan bir yaprak görünce aklına müthiş bir fikir gelmiş.
• Büyük bir hayal kurmuş ve uçan ilk insan olmuş.


5. ETKİNLİK 


Soru : Hezarfen Ahmet Çelebi araştırmacı, bilime meraklı bir kişiliğe sahiptir. Peki, siz nasıl bir kişiliğe sahip olduğunuzu düşünüyorsunuz? Kısaca aşağıya yazınız.


Cevap :

Ben de Hezarfen Ahmet Çelebi gibi meraklı ve araştırmacı bir kişiliğe sahip olduğumu düşünüyorum. Yeni şeyler öğrenmeyi, farklı konularda derinlemesine araştırma yapmayı seviyorum. Bilim ve teknolojiye olan ilgim sayesinde sürekli kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Hayal kurmayı ve bu hayalleri gerçeğe dönüştürmek için çaba sarf etmeyi önemsiyorum. Ayrıca, sorunlara yaratıcı çözümler bulmak için düşünmekten keyif alıyorum. Bu yönlerimle Hezarfen’i örnek alarak ilerlemek istiyorum.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Verilen hecelerden uygun olanları noktalı yerlere yazarak anlamlı kelimeler oluşturunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları”

Soru : b. Oluşturduğunuz her kelime için 5 puan kazanacaksınız. Buna göre toplam puanınızı hesaplayıp aşağıya yazınız.


Cevap : Yukarıda yer alan etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Sınıfa çeşitli saat görselleri (kol saati, duvar saati, masa saati gibi) getiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 166-169-170-171-172 Cevapları”

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 166-169-170-171-172 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 173-174-175-176-177 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Saat Dükkânı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 173, 174, 175, 176, 177


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Saat Dükkânı Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 173, 174, 175, 176, 177 Cevapları, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek amacıyla çeşitli etkinlikler içerir. Bu sayfalarda yer alan sorular, çocukların metinleri daha iyi anlamalarına ve yazılı anlatım yeteneklerini artırmalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, etkinlikleri daha etkili bir şekilde tamamlamaları için öğrencilerin yanlarında bulunabilecekleri önemli bir kaynak sağlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 173-174-175-176-177 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Saat Dükkânı Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara zaman kavramını ve saatleri öğretmeyi hedefler. Bu metin, öğrencilerin saatleri öğrenmelerine ve zaman yönetimi konusundaki farkındalıklarını artırmalarına katkıda bulunur. Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 173-174-175-176-177 İlke Yayınları içerisinde yer alan etkinlikler, öğrencilerin öğrenim süreçlerini destekleyerek dil gelişimlerine önemli katkılarda bulunur.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 173-174-175-176-177


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Sınıfa getirilen saat görsellerini arkadaşlarınızla inceleyiniz. Görsellerdeki saatlerin farklı özellikleri hakkında konuşunuz.


Cevap : Sınıfa getirilen saat görsellerini incelediğimizde, saatlerin farklı özellikleri olduğunu görüyoruz. Örneğin, bazı saatler dijital olabilir, bu saatlerde zamanı sayılarla görürüz. Diğerleri ise analog olabilir; bu tür saatlerde akrep ve yelkovan bulunur ve zaman dilimleri göstergelerle ifade edilir. Bazı saatler masa saati olarak kullanılabilirken, bazıları duvar saati olarak tasarlanmıştır. Ayrıca, kolları olmayan kum saatleri de farklı bir mekanizma ile zamanı ölçer. Saatlerin renkleri, boyutları ve tasarımları da birbirinden farklı olabilir, bu da onların hem işlevsel hem de estetik yönlerini çeşitlendirir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimelerin size hatırlattıklarını ilgili kutucuklara yazınız.


Cevap :

Dükkân kelimesi: Esnaf, Alışveriş, Tezgâh, Müşteri, Ürün, Satış

Rüya kelimesi: Hayal, Uykuda, Gerçek dışı, Gördüklerim, Düş, Bilinçaltı

Saat kelimesi: Zaman, Akrep, Yelkovan, Alarm, Takvim, Geç kalmak


2. ETKİNLİK 


Soru : Görsele göre aşağıda anlamları verilen kelimeleri ve kelime grubunu belirleyiniz.
Bunlardan uygun olanları aşağıda verilen anlamlarının başına yazınız.


Cevap :

Guguklu Saat: Açılan küçük kapıdan veya pencereden bir kuş figürünün çıkması ve ötmesiyle saat başlarını ve buçukları bildiren saat.

Dakika İbresi: Saatin, dakikaları gösteren ibresi.

Saat İbresi: Saatin iki ibresinden küçüğü.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Duvardaki saat nasılmış?


Cevap : Guguklu bir saatmiş.


2. Gözlerini uykudan açamayanlar nelermiş?


Cevap : Akrep ile yelkovanmış.


3. Saatçi amca neyi düşünüyormuş?


Cevap : Tik takların neden yavaşladığını düşünüyormuş.


4. Saatin içinde uykuya dalan kimmiş?


Cevap : Saatin içindeki kuşmuş.


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Metne göre aşağıdaki açıklamaları tamamlayınız.


Cevap :

Son olarak “Saat Dükkânı” başlıklı metni okuduk. Bu metnin türü şiirdir, 16 tane dize ve 4 tane dörtlükten oluşmaktadır. Şairi, Mavisel Yener’dir.


Soru : b. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu, saatçi amcanın dükkânındaki guguklu saatin yavaşlaması üzerine düşünceleri ve saatin tik taklarının neden yavaşladığına dair yaptığı hayali sorgulamalarıdır.


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda görselleri verilen saatlerden hangisi metinde bahsedilen saate ait olabilir? İlgili görselin kutucuğunu işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 173-174-175-176-177 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda, geçmişten günümüze kadar kullanılan bazı saat çeşitlerine ait görseller verilmiştir. Öğretmeniniz ve arkadaşlarınızla konuşarak görsellerdeki saat çeşitlerini adlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları”

7. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıya, saat konulu bir şiir yazınız. Yazdığınız şiiri arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Zamanın Peşinde

Tik tak sesleriyle, gün başlar yeniden,
Akrep yavaşça ilerler, yelkovan ise heyecanla,
Geçen her saniye, hatıralarla dolarken,
Zaman akar usulca, hiç durmadan.


Soru : b. Yazdığınız şiire göre açıklamaları tamamlayınız. “………………………….” başlıklı şiir yazdım. Şiirim ………….. dize ve ………….. dörtlükten oluşmaktadır. Şair olarak
………….. yazdım.


Cevap :

Zamanın Peşinde” başlıklı şiir yazdım. Şiirim 4 dize ve 1 dörtlükten oluşmaktadır. Şair olarak zamanın akışını yazdım.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Yaşadığınız yerin bir haftalık hava durumu tahminlerini genel ağdan araştırınız. Edindiğiniz bilgileri liste hâlinde defterinize yazınız.


Cevap :

İstanbul

  • Pazartesi: Güneşli, 23°C
  • Salı: Parçalı bulutlu, 24°C
  • Çarşamba: Yağmurlu, 22°C
  • Perşembe: Güneşli, 25°C
  • Cuma: Bulutlu, 23°C
  • Cumartesi: Yağmurlu, 21°C
  • Pazar: Güneşli, 24°C

Ankara

  • Pazartesi: Güneşli, 20°C
  • Salı: Parçalı bulutlu, 21°C
  • Çarşamba: Güneşli, 22°C
  • Perşembe: Yağmurlu, 19°C
  • Cuma: Bulutlu, 20°C
  • Cumartesi: Güneşli, 21°C
  • Pazar: Parçalı bulutlu, 19°C

İzmir

  • Pazartesi: Güneşli, 26°C
  • Salı: Güneşli, 27°C
  • Çarşamba: Parçalı bulutlu, 25°C
  • Perşembe: Güneşli, 28°C
  • Cuma: Bulutlu, 27°C
  • Cumartesi: Güneşli, 26°C
  • Pazar: Güneşli, 27°C

Gaziantep

  • Pazartesi: Güneşli, 30°C
  • Salı: Güneşli, 31°C
  • Çarşamba: Sıcak, 32°C
  • Perşembe: Parçalı bulutlu, 29°C
  • Cuma: Güneşli, 30°C
  • Cumartesi: Sıcak, 31°C
  • Pazar: Güneşli, 30°C

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 173-174-175-176-177 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hava Tahmini Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hava Tahmini Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185 Cevapları, öğrencilerin okuma ve anlama becerilerini geliştirmek için hazırlanmış çeşitli etkinlikler içermektedir. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin metinlerle ilgili sorulara doğru yanıt vermelerine yardımcı olurken aynı zamanda dil bilgisi kurallarını öğrenmelerini sağlar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilere bu etkinlikleri başarıyla tamamlamaları konusunda rehberlik eder.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hava Tahmini Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin hava durumu ve doğa olayları hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olur. Bu metin, hava durumu tahminlerini anlamak ve günlük yaşamda uygulamak için önemli bilgiler sunar. Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185 İlke Yayınları etkinlikleri, öğrencilerin öğrenme süreçlerini destekleyerek dil gelişimlerine katkıda bulunur.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 178-179-180-181-182-183-184-185


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Yaşanacak hava olaylarını önceden bilmenin faydaları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Yaşanacak hava olaylarını önceden bilmenin birçok faydası vardır. Hava durumu bilgisi sayesinde planlarımızı ona göre yapabiliriz. Örneğin, şiddetli yağmur ya da kar yağışı olacaksa dışarı çıkarken ona göre giyinir, gerekli önlemleri alırız.

Ayrıca, tarım sektöründe çalışanlar hava durumuna göre ekim ve hasat zamanını planlayabilir. Uçuşlar, deniz yolculukları gibi ulaşım faaliyetleri de hava durumuna göre düzenlenir. Afet durumları, fırtına veya sel gibi hava olayları önceden bilindiğinde can ve mal kaybını önlemek için tedbirler alınabilir. Bu yüzden hava olaylarını önceden bilmek büyük önem taşır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki görsellerin ifade ettiği kelime gruplarını verilen ipuçlarından yararlanarak tamamlayınız.


Cevap :

  • meteoroloji istasyonu
  • meteoroloji uzmanı
  • meteoroloji uydusu
  • meteoroloji haritası

Soru : b. Aşağıdaki tanımdan hareketle bu kelime gruplarını birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Meteoroloji istasyonu: Meteoroloji istasyonu, hava olaylarını inceleyip raporlayan bir merkezdir.

Örnek cümle: Yakındaki meteoroloji istasyonu, yarın için fırtına uyarısında bulundu.

Meteoroloji uzmanı: Meteoroloji uzmanı, hava durumu tahminleri yapan kişidir.

Örnek cümle: Meteoroloji uzmanı, hafta sonu hava sıcaklıklarının artacağını söyledi.

Meteoroloji uydusu: Meteoroloji uydusu, atmosferdeki değişiklikleri izlemek için kullanılır.

Örnek cümle: Meteoroloji uydusu sayesinde dünyanın her yerindeki hava olaylarını takip edebiliyoruz.

Meteoroloji haritası: Meteoroloji haritası, hava durumu verilerini gösteren bir haritadır.

Örnek cümle: Televizyonda gösterilen meteoroloji haritasında, birçok bölgede yağmur beklendiği açıklandı.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 181 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Harfleri doğru sırayla yazarak görsellerdeki hava olaylarının adlarını belirleyiniz. Bu hava olaylarından hangilerinin adının metinde geçtiğini söyleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 181 Cevapları”

3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Hava durumunu inceleyen kişilere ne denirmiş?


Cevap : Meteoroloji uzmanı denirmiş.


2. Uzmanlar, hava durumunu tahmin etmek için neler yapıyorlarmış?


Cevap : Meteoroloji istasyonlarından alınan bilgileri ve uydulardan gönderilen görüntüleri kullanıyorlarmış.


3. Eskiden insanlar hava tahminlerini nasıl yapıyorlarmış?


Cevap : Gökyüzüne bakarak veya bitkilerin ve hayvanların tepkilerini izleyerek tahmin yapıyorlarmış.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki sembollerin ifade ettiği hava olaylarını yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları”

5. ETKİNLİK 


Soru : a. Araştırma sonuçlarınıza göre yaşadığınız yerin bir haftalık hava olayı tahminlerini tablodaki uygun sembolleri “✔” işaretleyerek gösteriniz.

b. Tablodaki verileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği konuyu işlediğiniz dönemde yaşadığınız yere göre doldurmanız ve arkadaşlarınızla paylaşmanız gerekmektedir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Yazım yanlışlarını ve yanlış kullanılan noktalama işaretlerini belirleyiniz. Bulduğunuz yanlışları düzelterek metni yeniden yazınız.


Cevap :

Önceleri denizde bir damla suydum. Benim gibi sayılamayacak kadar çok arkadaşım vardı orada. Bir yaz günüydü. Güneş sımsıcak ışınlarıyla bizi ısıtıyordu. Birden değişime uğradığımı fark ettim; buhar olmuştum ve uçuyordum. Su olmaktan buhar olmaya geçince çok hafiflemiştim. Bu nedenle durmadan yükseliyordum.


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki zıt anlamlı kelimeleri eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelimenin zıt anlamlısını noktalı kutucuğa yazınız.


Cevap :

  • Yanlış ↔ Doğru
  • Fakir ↔ Zengin
  • Şişman ↔ Zayıf
  • İnce ↔ Kalın
  • Temiz ↔ …Kirli)…

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Gruplardaki kelimelerin oluşturduğu anlamlı ve kurallı cümleleri yazınız. Cümleleri, uygun noktalama işaretinin bulunduğu satıra yazmaya dikkat ediniz.


Cevap :

  • Yağmur yağacağı için şemsiyesini almış.
  • Eyvah, pazartesi günü kar yağacakmış!
  • Yarın hangi hava olayı gerçekleşecekmiş?
  • Öğleden sonra hava soğuyacak, değil mi?
  • Off, kara bulutlar gökyüzünü kapladı!
  • Hafta sonu hava güneşli olacakmış.
  • Rüzgâra karşı yürümek zor oldu.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümleleri, yazım ve noktalama yanlışlarını düzelterek yazınız.


Cevap :

•Özlem Menekşe Sokağı’nda oturuyor.

• Selcen ile Ceren ikiz kardeştir.

• Bu sene Ramazan Bayramı’nda dedemlere gittik!

• 10 Mart 2024’te İstanbul’da kar yağışı mı bekleniyor?


10. ETKİNLİK 


Soru : En sevdiğimiz hava olayı hangisidir? Nedenleriyle birlikte aşağıya yazınız.


Cevap :

En sevdiğim hava olayı kar yağışıdır. Kar yağdığı zaman her yer beyaz bir örtüyle kaplanır ve etraf çok güzel görünür. Ayrıca kar yağarken sessizlik ve huzur hissi oluşur. Kar yağışı, kışın oynanan kardan adam yapma ve kar topu gibi eğlenceli aktiviteleri de beraberinde getirir. Soğuk havaya rağmen karın yağışını izlemek bana mutluluk verir.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : İcatlar hakkında yazılı kaynaklardan ve genel ağdan araştırma yapınız. Konuyla ilgili yazılı ve görsel materyaller (gazete haberi, fotoğraf, karikatür) derleyip sınıfa getiriniz.


Cevap :

  • Ampul (Thomas Edison):

Gazete Haberi Örneği: “Thomas Edison, 1879 yılında elektrik ampulünü icat ederek dünyayı aydınlattı. Bu buluş, evlerimizde ve iş yerlerimizde geceleri ışık kullanabilmemizi sağladı.”

Fotoğraf: Edison’un laboratuvarında ampul üzerinde çalışırken çekilen tarihi bir fotoğraf.

Karikatür: Bir karikatürde Edison’un ampul icadını kutlayan bir grup insan, karanlık bir odanın aniden aydınlanmasına hayretle bakıyor olabilir.

  • Telefon (Alexander Graham Bell):

Gazete Haberi Örneği: “1876 yılında Alexander Graham Bell, dünyadaki ilk telefon görüşmesini yaptı. İnsanlar artık uzaktaki sevdikleriyle rahatça konuşabiliyorlar.”

Fotoğraf: Bell’in telefonun ilk modeliyle yaptığı denemelerden bir kare.

Karikatür: Bir karikatürde eski telefonlarla yapılan komik diyaloglar, iki kişinin kabloyla birbirine bağlanmış büyük cihazlarla konuşma çabaları gösterilebilir.

  • Uçak (Wright Kardeşler):

Gazete Haberi Örneği: “1903 yılında Wright Kardeşler, ilk başarılı motorlu uçağı uçurarak havacılıkta bir devrim yarattı.”

Fotoğraf: Wright Kardeşler’in ilk uçuşlarını gerçekleştirdikleri anın fotoğrafı.

Karikatür: Bir karikatürde, uçak icadını gören şaşkın kuşlar, “Artık gökyüzünde yalnız değiliz!” diyerek espri yapabilirler.

  • İnternet:

Gazete Haberi Örneği: “1960’larda başlayan internet çalışmaları, günümüzde milyonlarca insanın bilgiye hızla ulaşmasını sağladı.”

Fotoğraf: İlk bilgisayar ağlarının ve sunucuların kurulduğu döneme ait bir fotoğraf.

Karikatür: İnternetsiz bir dünyada komik diyaloglar, insanların kitaplarla arama yapmaya çalıştığı bir sahne çizilebilir.


“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185 Cevapları”

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129, 130


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 126, 127, 128, 129, 130 Cevapları, İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları ile birlikte sunulmaktadır. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin 2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevaplarına ulaşmalarını kolaylaştırır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130 İlke Yayınları”

Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130 İlke Yayınları içeriği, çocukların öğrendiklerini pekiştirmelerine ve değerlendirmelerine yardımcı olur. Bu sayfalar, öğrenme süreçlerini eğlenceli hale getirerek öğrencilerin derse olan ilgilerini artırır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130


A. Aşağıdaki şiiri vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyunuz.


SAĞLIK

Unutma ki sağlık
Temizlikle başlar.
Sonra güler yüz, tatlı dil
Gönülleri okşar. (…)

Her şeyi dert edinme,
Aşı ol zamanında, üşütme.
Zaman ayır
Çalışmaya, oyuna, dinlenmeye. (…)

M. Güner DEMİRAY
Annem Bir Çiçek
(Kısaltılmıştır.)


B. Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Sağlık ne ile başlarmış?


Cevap : Temizlikle başlarmış.


2. Sağlıklı insanlar gönülleri nasıl okşarlarmış?


Cevap : Güler yüz ve tatlı dille okşarlarmış.


3. Sağlıklı olmak için neler yapmak gerekirmiş?


Cevap : Aşı olmak, üşütmemek ve dert etmemek gerekirmiş.


4. Sağlıklı olmak için nelere zaman ayırmak gerekirmiş?


Cevap : Çalışmaya, oyuna ve dinlenmeye zaman ayırmak gerekirmiş.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları


C. Yazımı hatalı olan aşağıdaki kelimelerin doğrusunu ilgili kutucuklara yazınız.


Cevap :

  1. mandalin = mandalina
  2. meyva = meyve
  3. vucut = vücut
  4. gıreyfurt = greyfurt
  5. süpriz = sürpriz
  6. kitab = kitap (doğru)
  7. bazan = bazen
  8. mikrob = mikrop
  9. lavobo = lavabo

Ç. Aşağıdaki cümleleri, verilen nezaket ifadelerinden uygun olanı yazarak tamamlayınız.


Cevap :

1. Yemekten sonra yemeği yapan kişiye “ellerine sağlık” demeliyiz.
2. Oyunu kazanan arkadaşlarımızı “tebrik ederim” diyerek kutlamalıyız.
3. Temizlik yapan aile bireylerimize “kolay gelsin” diyerek yardım teklifinde bulunmalıyız.
4. Hastalanan tanıdıklarımıza “geçmiş olsun” demeliyiz.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları


D. Aşağıdaki ifadelerde sizden istenen işaretlemeleri yapınız.


1. Aşağıdaki ifadelerden kimlik bilgilerimiz olanları işaretleyiniz.


Cevap :

adımız (✓)
soyadımız (✓)
doğum tarihimiz (✓)
ev adresimiz ()


2. Bu açıklamadaki noktalı yere yazılması gerekeni işaretleyiniz.


Cevap :

kesme işareti (✓)
kısa çizgi ()
virgül ()


3. Görseller ile ilgili cümleler eşleştirildiğinde ortaya çıkacak şekli işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları


4. Yukarıdaki metinde kullanılmayacak noktalama işaretini işaretleyiniz.


Cevap :

ünlem işareti (✓)
soru işareti ()
nokta ()


5. Bu kutucuklara sırasıyla yazılması gerekenleri işaretleyiniz.


Cevap :

1, 2, 3 ()
2, 1, 3 ()
3, 1, 2 (✓) 


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları


E. Aşağıdaki cümlelerde kutucukların içinde bulunması gereken noktalama işaretlerini belirleyiniz. Bu noktalama işaretlerinin numaralarını ilgili kutucuklara yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları”

F. Aşağıdaki ifadelerin doğru mu, yanlış mı olduğunu belirleyiniz. İfade doğruysa başındaki kutucuğa “D”, yanlışsa “Y” yazınız.


Cevap :

  • (Doğru) – “Sabah saat kaçta kalktın” cümlesi soru cümlesidir.
  • (Yanlış) – Es görevli kelimeleri ayırmak için virgül kullanılır.  (Doğrusu, sıralı ögeleri ayırmak için virgül kullanılır.)
  • (Yanlış) – “Anı-hatıra” kelimeleri zıt anlamlı kelimelerdir.  (Doğrusu, bu kelimeler eş anlamlıdır.)
  • (Yanlış) – “Dolu-taskın” kelimeleri zıt anlamlı kelimelerdir.  (Doğrusu, bu kelimeler yakın anlamlıdır.)
  • (Doğru) – Bir kelimenin anlamını sözlüğe bakarak öğreniriz.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Yardımlaşmayla ilgili şiir örnekleri bulunuz.


Cevap :

Yardımlaşma
İnsana insan gerek,
Düştüğünde el tutmak,
Birlikte güçlenmek,
Yardımlaşmak, paylaşmak.

Sevgiyle dolu kalp,
Her derdi aşar geçer,
Yardım eden el,
Her zaman yürek seçer.

Bir El Ver
Bir el ver, kaldır dostu,
Yardım etmek en büyük mutluluk,
Birlikte yaşamak, paylaşmak,
İnsana insandan başka kim dost?

Yardımseverlik
Darda kalan yol arar,
Yardım eden dost olur,
Sevgiyle dolu her kalp,
Yardımla güç bulur.


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 125 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı KayKay Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 125


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı KayKay Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları, İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları ile birlikte sunulmaktadır. Bu sayfada yer alan etkinlikler, öğrencilerin 2. Sınıf Türkçe Kitabı KayKay Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevaplarına ulaşmalarını kolaylaştırır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 125 İlke Yayınları”

Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 125 İlke Yayınları içeriği, çocukların okuma becerilerini pekiştirmeleri için hazırlanmıştır. Bu sayfa, öğrencilerin metinle ilgili bilgileri derinlemesine anlamalarına yardımcı olurken, aynı zamanda öğrenme süreçlerini de eğlenceli hale getirir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 125 Cevapları


KAYKAY

(…) Kaykay sporunun nasıl ortaya çıktığını biliyor musun? Amerika’nın sahil kentlerinde gençler sık sık sörf yaparmış. Ama rüzgârsız günlerde denizde sörf yapamadıkları için tahta bloklara tekerlek takıp yollarda kaymaya başlamışlar ve adına da “kaykay” demişler. (…)

Bu sporun birçok alt dalı var. Mesela, sokak stili bunlardan biri. Bu stilde sokaklar, kaldırımlar her yer senin pistin olabiliyor. Ancak trafiğe açık alanlarda kullanmamaya dikkat etmek gerekiyor. Aksi hâlde kontrolü kaybetmek çok kolay. Bir diğer kaykay dalı ise eğim stili. Bu stilde çanak şeklindeki eğimli rampalar kullanılıyor.

Her heyecanlı sporda olduğu gibi kaykayda da kazalara uğramamak için bazı önlemler almak gerekiyor. Kask, dizlik takmak ve çok dikkatli olmak bunların başında geliyor. Kaskımı ve dizliklerimi taktım. Şimdi hem güvendeyim hem de heyecanlı. O zaman ne duruyorsun? Bir, iki, üç başla!

Döndü TOKER TRT Çocuk dergisi (Kısaltılmıştır.)


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 125 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!