2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 42-43-44-45-46-47 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Eşitlik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 42-43-44-45-46-47 Sayfa Cevapları, öğrencilerin eşitlik kavramını öğrenmelerine ve işlemler arasındaki dengeyi anlamalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini kontrol etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 3. TEMA: İŞLEMLERDEN CEBİRSEL DÜŞÜNMEYE : Eşitlik Metni Etkinlik Cevapları ile işlemler arasındaki denklikleri doğru şekilde kurabilirler.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 42-43-44-45-46-47 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47 Cevapları, öğrencilerin matematiksel düşünme becerilerini geliştirmesine yardımcı olur ve derslerdeki başarılarını artırır. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler ders materyallerini daha verimli kullanabilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 42-43-44-45-46-47 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde öğrenciler için rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Eşitlik Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 42-43-44-45-46-47


Soru : Verilen soruları cevaplayarak bulmacayı çözelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 42 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 43 Cevapları


1. İşlemleri yaparak noktalı yerlere sonuçları yazalım. Sonuçları eşit olanları bulup eşleştirelim.


Cevap :

1. Sol taraftaki işlemler

  • 21 + 17 = 38
  • 34 − 19 = 15
  • 18 ÷ 3 = 6
  • 8 × 4 = 32
  • 62 − 58 = 4
  • 45 + 39 = 84

2. Sağ taraftaki işlemler

  • 16 ÷ 4 = 4
  • 82 − 76 = 6
  • 100 − 16 = 84
  • 91 − 59 = 32
  • 19 + 19 = 38
  • 25 + 67 = 92
  • 5 × 3 = 15

3. Eşleştirme

  • 21 + 17 = 38 ↔ 19 + 19 = 38
  • 34 − 19 = 15 ↔ 5 × 3 = 15
  • 18 ÷ 3 = 6 ↔ 82 − 76 = 6
  • 8 × 4 = 32 ↔ 91 − 59 = 32
  • 62 − 58 = 4 ↔ 16 ÷ 4 = 4
  • 45 + 39 = 84 ↔ 100 − 16 = 84

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 44 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Kâğıt, kalem, torba.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• 100’e kadar olan sayıları kâğıtlara yazıp bir torbaya atalım.
Etkinliğe Başlayalım
• İkişerli gruplara ayrılalım.
• Sayı torbasından bir sayı çekelim.
• Kâğıda, çektiğimiz sayıyı verecek bir işlem yazalım. Bu işlemi toplama, çıkarma, çarpma veya bölme işlemlerinden birini kullanarak yapabiliriz.
• Grup arkadaşımızla kâğıtlarımızı değiştirerek yaptığımız işlemleri kontrol edelim.
• Sonuca ulaşamadıysak birlikte düzeltelim.
• Yazdığımız işlemleri diğer gruplardaki arkadaşlarımızla paylaşalım.
• Çektiğimiz sayılara farklı işlemler yaparak ulaşabilir miydik? Arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap : Etkinlikte 100’e kadar sayıları torbaya attık, ikişerli gruplar halinde bir sayı çektik ve o sayıya ulaşacak işlemler yazdık (toplama, çıkarma, çarpma veya bölme). Grup arkadaşımızla işlemleri kontrol ettik, gerekirse düzelttik ve sonuçları diğer gruplarla paylaştık. Farklı işlemler kullanarak da aynı sayıya ulaşabileceğimizi gördük ve bunu arkadaşlarımızla tartıştık.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 45 Cevapları


2. Aşağıdaki işlemleri inceleyelim. İşlemlerin sonuçları eşitse “D”, eşit değilse “Y” bölümünden ilerleyerek sonuca ulaşalım. Ulaştığımız nesneyi yuvarlak içine alalım. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 45 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 46 Cevapları


3. Nehir, Toprak, Derya ve Bulut yaşlarını işlemlerle ifade ettiler. Çocukların yaşlarını bu işlemleri yaparak bulalım.


Yaşımı bulmak için 25’ten 18’i çıkaralım. Bulduğumuz sayıya 3 ekleyelim.


Cevap : 25 – 18 = 7, 7 + 3 = 10 → Yaşım 10.


Yaşımı bulmak için 20’yi 2’ye bölelim.


Cevap : 20 ÷ 2 = 10 → Yaşım 10.


Yaşımı bulmak için 2 ile 5’i çarpalım.


Cevap : 2 × 5 = 10 → Yaşım 10.


Yaşımı bulmak için 15 ile 7’yi toplayalım. Bulduğumuz sayıdan 12’yi çıkaralım.


Cevap : 15 + 7 = 22, 22 – 12 = 10 → Yaşım 10.


Soru :  Nehir, Toprak, Derya ve Bulut’un yaşlarını karşılaştırdığımızda ne  söyleyebiliriz? Arkadaşlarımızla tartışalım. 


Cevap : Nehir, Toprak, Derya ve Bulut’un yaşlarını karşılaştırdığımızda, hepsinin yaşını farklı yöntemlerle bulduğumuzu ve sonuç olarak hepsinin yaşının aynı olduğunu görebiliriz. Arkadaşlarımızla tartışırken, farklı işlemler kullanılsa da sonucun değişmediğini vurgulayabiliriz.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 47 Cevapları


4. Aşağıdaki işlemleri yaparak kalem, silgi ve kalemtıraşın fiyatlarını bulalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Kalemin fiyatına eşit sonuçlar bulacağımız farklı işlemler yapalım.


Cevap :

Kalem (4 × 9 = 36 TL) Farklı işlemler:

  • 30 + 6 = 36 TL
  • 40 – 4 = 36 TL

Haydi, çevremizden bir nesnenin fiyatını öğrenelim. Sonuçları bu nesnenin fiyatına eşit olan iki farklı işlem yapalım. Arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Çevremizden bir nesne (40 – 12 = 28 TL) Farklı işlemler:

  • 14 × 2 = 28 TL
  • 35 – 7 = 28 TL

Silginin fiyatına eşit sonuçlar bulacağımız farklı işlemler yapalım.


Cevap :

Silgi (18 ÷ 2 = 9 TL) Farklı işlemler:

  • 3 × 3 = 9 TL
  • 12 – 3 = 9 TL

Kalemtıraşın fiyatına eşit sonuçlar bulacağımız farklı işlemler yapalım.


Cevap :

Kalemtıraş Farklı işlemler:

  • 5 × 7 = 35 TL
  • 40 – 5 = 35 TL


 

2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 32-33-34-35-36-37-38-39-40-41 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Çarpma ve Bölme İşlemlerinin Sonucunu Muhakeme Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 32-33-34-35-36-37-38-39-40-41 Sayfa Cevapları, öğrencilerin çarpma ve bölme işlemleri arasındaki ilişkiyi kavramalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini kontrol etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 3. TEMA: İŞLEMLERDEN CEBİRSEL DÜŞÜNMEYE : Çarpma ve Bölme İşlemlerinin Sonucunu Muhakeme Etme Metni Etkinlik Cevapları ile problem çözerken daha doğru düşünme becerileri kazanır.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 32-33-34-35-36-37-38-39-40-41 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 Cevapları, öğrencilerin işlemler arasındaki bağlantıyı fark etmelerini sağlar ve konuyu pekiştirir. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler ders materyallerini daha verimli kullanabilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 32-33-34-35-36-37-38-39-40-41 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde öğrenciler için rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Çarpma ve Bölme İşlemlerinin Sonucunu Muhakeme Etme Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 32-33-34-35-36-37-38-39-40-41


1. İrem ve ablasının konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 32 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 33 Cevapları


2. Çarpma ve bölme işlemlerini tamamlayalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 32-33 Cevapları”

Soru : Haydi, defterimize birer çarpma ve bölme işlemi yazıp yapalım. Bu çarpma ve bölme işlemlerinin elemanlarını yazalım. Arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Çarpma işlemi
👉 6 × 4 = 24
• Çarpanlar : 6 ve 4
• Çarpım : 24

Bölme işlemi
👉 24 ÷ 6 = 4
• Bölen : 6
• Bölünen : 24
• Bölüm : 4


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 34 Cevapları


3. Ayşe ve Ali, kardeş okuldaki arkadaşlarına hediye etmek için kitap kutuları hazırladılar. Konuşmalarını inceleyelim. Soruları cevaplayalım.


• Ayşe ve Ali farklı sayılarda kutu hazırladılar. Ancak kutulara eşit sayıda kitap koydular. Bu eşitliğin nasıl sağlandığını arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap : Ayşe 3 kutu yapıp her kutuya 5 kitap koydu, Ali ise 5 kutu yapıp her kutuya 3 kitap koydu. Kutuların sayıları farklı olsa da toplam kitap sayısı aynı oldu çünkü her iki işlemde de 15 kitap elde edildi.


• Çarpma işlemlerinde çarpanların yerinin değişmesi, sonucu nasıl etkiler? Bu durum çarpma işleminin hangi özelliğidir? Arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap : Çarpma işleminde çarpanların yerini değiştirsek de sonuç değişmez. Bu durum çarpma işleminin değişme özelliğidir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 35 Cevapları


4. Görsellerdeki kuş yuvalarını inceleyelim. Soruların cevaplarını noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

Her yuvada kaç kuş var? = 4

Görselde kaç kuş var? Çarpma işlemi yaparak bulalım. = 1 x 4 = 4

Her yuvada kaç kuş var? = 0

Görselde kaç kuş var?
Çarpma işlemi yaparak bulalım. = 0x0=0


Soru : Çarpma işlemi yaparken çarpanlardan biri 0 olursa çarpımın ne olacağını arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap : Çarpma işleminde çarpanlardan biri 0 olursa, çarpım her zaman 0 olur. Bu, çarpma işleminin sıfırla çarpma özelliğidir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 36 Cevapları


5. Nisa ve Füsun, 6 saksıya çiçek tohumu ektiler. Bir süre sonra her saksıda 5 çiçek çıktığını gördüler. Saksılarda toplam kaç çiçek vardır?


Cevap :

5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 = 30 Saksılarda toplam 30 çiçek var.

6 × 5 = 30 Saksılarda toplam 30 çiçek vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 37 Cevapları


6. Öğretmenleri 2/A sınıfına 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda sınıfı süslemeleri için 18 balon aldı. Her pencereye ikişer tane balon asılınca balonların tamamı kullanılmış oldu. 2/A sınıfında kaç pencereye balon asılmıştır?


Cevap : 18 ÷ 2 = 9 Sınıfta balonla süslenmiş 9 pencere vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 38 Cevapları


7. Okulumuzda 2. sınıflar arasında bilgi yarışması yapılacaktır. Bu yarışmaya her sınıftan 4 kişi katılacaktır. Okulumuzda 5 tane 2. sınıf vardır. Bilgi yarışmasına kaç kişi katılmıştır?


Cevap :

18 ÷ 2 = 9 Sınıfta balonla süslenmiş 9 pencere vardır.

18 ÷ 2 = 9 Sınıfta balonla süslenmiş 9 pencere vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 39 Cevapları


8. Aşağıdaki çarpma ve bölme işlemlerini yapalım. Çarpma işlemlerinin doğruluğunu kontrol etmek için yaptığımız bölme işlemleriyle eşleştirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 39 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 40 Cevapları


9. Kemal, 12 simidi 4 gruba eşit olarak paylaştıracaktır. Kemal her gruba kaç simit vermiştir? 


Cevap :

12 ÷ 4 = 3 Kemal, her gruba 3 simit vermiştir.

12’den başlayarak geriye doğru dörder ritmik sayma: 12, 8, 4, 0

Buna göre Kemal, her gruba 3 simit vermiştir.


Soru : Bu problemi farklı yöntemler kullanarak çözebilir miyiz? Arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap : Evet, bu problemi farklı yöntemlerle çözebiliriz.

  • Bölme işlemiyle: 12 ÷ 4 = 3
  • Tekrarlı çıkarma ile: 12 – 4 – 4 – 4 = 0, her seferinde 1 grup → 3 simit
  • Eşit paylaşarak: 12 simidi sırayla 4 gruba dağıttığımızda her grubun 3 simidi olur.

Her yöntemde sonuç aynı çıkar: 3 simit.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 41 Cevapları


10. Aşağıdaki problemlerin sonuçlarını tahmin edelim. Zihinden işlem yaparak sonucu bulalım. Kullandığımız yöntemleri yazarak arkadaşlarımızla tartışalım.


Irmak, 6 katlı bir apartmanda yaşamaktadır. Apartmanlarının her katında 2 daire vardır. Irmakların oturduğu apartmanda toplam kaç daire vardır?


Cevap : Irmak — 6 kat × 2 daire = 12 daire.


Eylül, 18 sayfalık kitabı her gün eşit sayıda sayfa okuyarak 3 günde bitirdi. Eylül her gün kaç sayfa kitap okumuştur?


Cevap : Eylül — 18 sayfa ÷ 3 gün = 6 sayfa/gün.


Mete, kırtasiyeden tanesi 4 TL olan kalemtıraşlardan alacaktır. Mete parasının tamamıyla 3 tane kalemtıraş alabilmektedir. Mete’nin kaç Türk lirası vardır?


Cevap : Mete — 3 kalemtıraş × 4 TL = 12 TL.


Bir trenin 5 vagonunda toplam 20 kişi vardır. Bu vagonlarda eşit sayıda kişi olduğuna göre her bir vagonda kaç kişi vardır?


Cevap : Tren — 20 kişi ÷ 5 vagon = 4 kişi/vagon.



 

2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 23-24-25-26-27-28-29-30-31 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Bölme İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 23-24-25-26-27-28-29-30-31 Sayfa Cevapları, öğrencilerin bölme işlemini öğrenmelerine ve problem çözme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmede büyük kolaylık sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 3. TEMA: İŞLEMLERDEN CEBİRSEL DÜŞÜNMEYE : Bölme İşlemi Metni Etkinlik Cevapları ile bölme işleminin mantığını kavrayabilir ve konuları eksiksiz pekiştirebilirler.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 23-24-25-26-27-28-29-30-31 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 Cevapları, öğrencilerin derslerde daha başarılı olmasına katkı sağlar. Bu sayede hem öğretmenler hem de öğrenciler, ders materyallerini daha verimli şekilde kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 23-24-25-26-27-28-29-30-31 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde yol gösterici bir rehberdir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Bölme İşlemi Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 23-24-25-26-27-28-29-30-31


Soru : Bir pastaneye pazartesi günü alınan sütler görselde verilmiştir. Ali ve Ayşe’nin konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.

Bir pastaneye pazartesi günü 24 şişe süt alındı. Pastanede her gün 4 şişe süt kullanıldı. Pastanede 4. günün sonunda kaç şişe süt kalmıştır?


Cevap :

Cevapları adım adım dolduralım:

  1. gün: 4 şişe süt kullanıldı → 24 – 4 = 20 şişe süt kaldı.
  2. gün: 4 şişe süt kullanıldı → 20 – 4 = 16 şişe süt kaldı.
  3. gün: 4 şişe süt kullanıldı → 16 – 4 = 12 şişe süt kaldı.
  4. gün: 4 şişe süt kullanıldı → 12 – 4 = 8 şişe süt kaldı. ✅

Geriye doğru 4’er sayarak: 24, 20, 16, 12, 8

👉 Sonuç: Pastanede 8 şişe süt kalmış.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 24 Cevapları


1. Ayşe, Ali ve öğretmenlerinin konuşmalarını okuyalım. Soruları cevaplayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


• Her tabağa 2 elma koyalım. Kaç tabağa ihtiyacımız var? 


Cevap :

12’den başlayarak geriye doğru 2’şer ritmik sayma:

12, 10, 8, 6, 4, 2, 0 ✅

👉 Eksik sayılar: 8, 6, 4


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 26 Cevapları


2. Arzu ve babası bahçeden 15 havuç topladılar. Topladıkları havuçları 5 sepete eşit olarak paylaştırdılar. Bir sepette kaç havuç olur?


Cevap : 15 havuç ÷ 5 sepet = 3 havuç 👉 Her sepette 3 havuç olur. ✅


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 27 Cevapları


3. Aşağıdaki bölme işlemlerinin sonuçlarını ardışık çıkarma ve bölme işlemi yaparak bulalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım. 


Cevap :

Eksik yerler:

10 – 2 = 8
8 – 2 = 6
6 – 2 = 4
4 – 2 = 2
2 – 2 = 0 ✅

Bölme işlemiyle:

10 ÷ 2 = 5 👉 Bir kişiye 5 Antep fıstığı düşer. ✅


Adım adım çözelim: 9 cevizi 3 kişiye eşit paylaştıralım → 9 ÷ 3 = 3

Eksik yerler:

9 – 3 = 6
6 – 3 = 3
3 – 3 = 0 ✅

Bölme işlemiyle: 9 ÷ 3 = 3 👉 Bir kişiye 3 ceviz düşer. ✅


Adım adım çözelim: 20 fındığı 4 kişiye eşit paylaştıralım → 20 ÷ 4 = 5

Eksik yerler:

20 – 4 = 16
16 – 4 = 12
12 – 4 = 8
8 – 4 = 4
4 – 4 = 0 ✅

Bölme işlemiyle: 20 ÷ 4 = 5 👉 Bir kişiye 5 fındık düşer. ✅


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 28 Cevapları


4. Aşağıdaki bölme işlemlerini yapalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 28 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 29 Cevapları


5. Verilen problemleri defterimize çözelim. 


Berfin, 20 tane çıkartmayı defterinin 5 sayfasına eşit olarak yapıştırdı. Berfin her bir sayfaya kaç tane çıkartma yapıştırmıştır?


Cevap :

20 çıkartma ÷ 5 sayfa = 4 çıkartma
👉 Berfin her sayfaya 4 çıkartma yapıştırmıştır. ✅


İki arkadaş 8 kurabiyeyi eşit olarak paylaştılar. Her biri kaç kurabiye almıştır?


Cevap :

8 kurabiye ÷ 2 arkadaş = 4 kurabiye
👉 Her biri 4 kurabiye almıştır. ✅


Dilara’nın 18 tokası var. Tokalarını her bir kutuda 3 toka olacak şekilde kutulara koydu. Dilara tokalarını kaç kutuya koydu?


Cevap :

18 toka ÷ 3 toka = 6 kutu
👉 Dilara tokalarını 6 kutuya koymuştur. ✅


Mehmet’in 20 TL’si var. Parasının tamamıyla tanesi 4 TL olan bilyelerden kaç tane alır?


Cevap :

20 TL ÷ 4 TL = 5 bilye
👉 Mehmet 5 bilye alır. ✅


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 30 Cevapları


6. Çarpma ve bölme işlemlerini yapalım. İşlem sonuçlarını görselde bulup işlemin yanındaki renge boyayalım.


Cevap :

Cevaplara göre boyama yapınız. Adım adım dolduralım:

  • 9 ÷ 3 = 3
  • 5 × 0 = 0
  • 18 ÷ 2 = 9
  • 6 × 2 = 12
  • 5 × 1 = 5
  • 10 × 3 = 30
  • 8 × 4 = 32
  • 9 × 5 = 45
  • 10 ÷ 5 = 2
  • 16 ÷ 4 = 4

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 31 Cevapları


7. Aşağıda verilen problemleri çözelim. Bulduğumuz sayıların okunuşunu problemin başındaki taşıtlarla gösterilen yere soldan sağa doğru yazalım.


Çınar oyuncak arabalarını 6 gruba ayırdı. Her gruba 5 araba düştü. Çınar’ın kaç oyuncak arabası vardır?


Cevap : 6 grup × 5 araba = 30 araba 👉 Çınar’ın otuz oyuncak arabası vardır. ✅


Arzu, 8 oyuncak helikopteri 4 kişiye eşit olarak pay- laştırdı. Her birinin kaç oyuncak helikopteri olur?


Cevap : 8 helikopter ÷ 4 kişi = 2 helikopter 👉 Her birinin iki oyuncak helikopteri olur. ✅


Ahmet, 14 oyuncak kamyonu Mehmet’le eşit olarak paylaştı. Her birinin kaç oyuncak kamyonu olur?


Cevap : 14 kamyon ÷ 2 kişi = 7 kamyon 👉 Her birinin yedi oyuncak kamyonu olur. ✅


Annesi Asuman’a her birinin içinde 3 tane oyuncak uçak olan kutulardan 2 tane verdi. Annesi Asuman’a kaç oyuncak uçak verdi?


Cevap : 2 kutu × 3 uçak = 6 uçak 👉 Annesi Asuman’a altı oyuncak uçak vermiştir. ✅


Bir oyuncakçıda 18 oyuncak tren vardır. Oyuncakçı bu oyuncak trenleri raflara ikişer ikişer yerleştirdi. Oyuncakçı oyuncak trenleri kaç rafa yerleştirmiştir?


Cevap : 18 tren ÷ 2 tren (her rafa) = 9 raf 👉 Oyuncakçı oyuncak trenleri dokuz rafa yerleştirmiştir. ✅



 

2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Çarpma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22 Sayfa Cevapları, öğrencilerin çarpma işlemini ve cebirsel düşünmeyi öğrenmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 3. TEMA: İŞLEMLERDEN CEBİRSEL DÜŞÜNMEYE : Çarpma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine yardımcı olur ve başarılarını artırır. Bu sayede hem öğretmenler hem de öğrenciler, ders materyallerini verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Çarpma İşlemi Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22


Soru : Görseli inceleyelim. Alya ve Ali’nin konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap :

  1. Ali, okul taşıtında sayarken: 1, 2, 3, 4, 5, 6 → 6 öğrenci vardı.

  2. Okul taşıtında 6 öğrenci vardı.

  3. Biz de binince öğrenci sayısı: 6 + 2 = 8 öğrenci oldu.

  4. İlk durakta 2 kişi bindi: 8 + 2 = 10 öğrenci oldu.

  5. İkinci durakta 2 kişi bindi: 10 + 2 = 12 öğrenci oldu.

  6. Üçüncü durakta 2 kişi bindi: 12 + 2 = 14 öğrenci oldu.

  7. Yani şu anda okul taşıtında toplam 14 öğrenci var.

✅ Ayşe üç durak geçtikten sonra, her durakta 2 öğrenci bindi ve toplam 14 öğrenci oldu.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 13 Cevapları


1. Tabakta kaç tane kurabiye vardır? Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım. 


Cevap :

  • İkişer ritmik sayma: 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18

  • Tekrarlı toplama işlemi: 9 tane 2’nin toplamı 18’dir.

  • Tekrarlı toplama yazımı: 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 = 18


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 14 Cevapları


2. Ali ve Ayşe’nın konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım. 


• Kaç tane fındık vardır? 


Cevap :

  • Dörderli gruplama ile 4 grup oluştu.

  • Çarpma işlemi: 4 × 4 = 16

  • 4 kere 4, 16 olduğundan 16 fındık vardır.


• Kaç tane boncuk vardır?


Cevap :

  • Beşerli gruplama ile 5 grup oluştu.

  • Çarpma işlemi: 5 × 5 = 25

  • 5 kere 5, 25 olduğundan 25 boncuk vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 15 Cevapları


3. Emir annesinin verdiği kalemleri dörderli gruplamıştır. Emir’in kaç tane kalemi vardır? 


Cevap :

  1. 6 × 4 = 24 kalem olur.

  2. Farklı okunuşları:

  • 6 kere 4, 24 eder.

  • 6 çarpı 4, 24 eder.

  1. Alt alta çarpma işlemi: 6×4 = 24


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 16 Cevapları


4. Aşağıdaki vazolarda kaç çiçek olduğunu toplama ve çarpma işlemi yaparak bulalım. Noktalı yerlere uygun sayı ve işlemleri yazalım


Cevap :

  1. 6 tane 2

  • Toplama: 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 = 12

  • Çarpma: 6 × 2 = 12 ✅

  1. 4 tane 5

  • Toplama: 5 + 5 + 5 + 5 = 20

  • Çarpma: 4 × 5 = 20 ✅

  1. 7 tane 3

  • Toplama: 3 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 = 21

  • Çarpma: 7 × 3 = 21 ✅

  1. 5 tane 4

  • Toplama: 4 + 4 + 4 + 4 + 4 = 20

  • Çarpma: 5 × 4 = 20 ✅


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 17 Cevapları


5. Aşağıdaki soruların cevaplarını çarpma işlemi yaparak noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

Dallarda toplam kaç kiraz vardır? 8×3 = 24

Folluklarda toplam kaç yumurta vardır? 6×4 = 24

Yukarıda toplam kaç balon vardır? 7×5 = 35

Tabaklarda toplam kaç armut vardır? 10×2 = 20 


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 18 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: 10 tane bardak, sayma çubukları, kâğıt, kalem.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•Sıramızın üzerine getirdiğimiz malzemeleri koyalım.
Etkinliğe Başlayalım
•Sayma çubuklarını her bardağın içine ikişerli gruplayarak koyalım. Bardakların içine toplam kaç sayma çubuğu koyduğumuzu kâğıda yazalım.
• Sayma çubuklarını bardakların içine üçerli gruplayarak koyalım. Bardakların içine toplam kaç sayma çubuğu koyduğumuzu kâğıda yazalım.
• Sayma çubuklarını bardakların içine dörderli gruplayarak koyalım. Bardakların içine toplam kaç sayma çubuğu koyduğumuzu kâğıda yazalım.
• Sayma çubuklarını bardakların içine beşerli gruplayarak koyalım. Bardakların içine toplam kaç sayma çubuğu koyduğumuzu kâğıda yazalım.
• Bardakların içine birer tane sayma çubuğu koyalım. Bardakların içine toplam kaç sayma çubuğu koyduğumuzu kâğıda yazalım.
• Bardaklardaki sayma çubuklarını sayarken hangi yöntemleri kullandığımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.
• Bardak sayısını birer azaltarak aynı işlemleri tekrarlayalım.


Cevap :

Etkinliğe Hazırlık:

  • Sıramızın üzerine malzemeleri koyduk. ✅

Etkinliğe Başlayalım:

  1. Sayma çubuklarını ikişerli gruplayarak bardaklara koyduk.

    • 10 bardakta toplam: 10 × 2 = 20 sayma çubuğu

  2. Sayma çubuklarını üçerli gruplayarak bardaklara koyduk.

    • 10 bardakta toplam: 10 × 3 = 30 sayma çubuğu

  3. Sayma çubuklarını dörderli gruplayarak bardaklara koyduk.

    • 10 bardakta toplam: 10 × 4 = 40 sayma çubuğu

  4. Sayma çubuklarını beşerli gruplayarak bardaklara koyduk.

    • 10 bardakta toplam: 10 × 5 = 50 sayma çubuğu

  5. Bardaklara birer sayma çubuğu koyduk.

    • 10 bardakta toplam: 10 × 1 = 10 sayma çubuğu

Sayma yöntemleri:

  • Tek tek sayma
  • Gruplar hâlinde sayma (ritmik sayma)
  • Çarpma işlemi kullanma

Tekrar:

  • Bardak sayısını birer azaltarak aynı işlemleri yaptık ve sonuçları gözlemledik.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 19 Cevapları


6. Çarpım tablosundaki noktalı yerlere uygun sayıları yazalım. 


Cevap :

1’in çarpım tablosu:
1 × 1 = 1
2 × 1 = 2
3 × 1 = 3
4 × 1 = 4
5 × 1 = 5
6 × 1 = 6
7 × 1 = 7
8 × 1 = 8
9 × 1 = 9
10 × 1 = 10 ✅

2’nin çarpım tablosu:
1 × 2 = 2
2 × 2 = 4
3 × 2 = 6
4 × 2 = 8
5 × 2 = 10
6 × 2 = 12
7 × 2 = 14
8 × 2 = 16
9 × 2 = 18
10 × 2 = 20 ✅

3’ün çarpım tablosu:
1 × 3 = 3
2 × 3 = 6
3 × 3 = 9
4 × 3 = 12
5 × 3 = 15
6 × 3 = 18
7 × 3 = 21
8 × 3 = 24
9 × 3 = 27
10 × 3 = 30 ✅

4’ün çarpım tablosu:
1 × 4 = 4
2 × 4 = 8
3 × 4 = 12
4 × 4 = 16
5 × 4 = 20
6 × 4 = 24
7 × 4 = 28
8 × 4 = 32
9 × 4 = 36
10 × 4 = 40 ✅

5’in çarpım tablosu:
1 × 5 = 5
2 × 5 = 10
3 × 5 = 15
4 × 5 = 20
5 × 5 = 25
6 × 5 = 30
7 × 5 = 35
8 × 5 = 40
9 × 5 = 45
10 × 5 = 50 ✅


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 20 Cevapları


7. Ayşe ve Ali’nin konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.

Ayşe ve Ali, annelerinin kermes için hazırladığı 3 pastanın üstünü vişnelerle süsleyecekler. Anneleri her pastanın üzerine dört vişne koymalarını söyledi. Pastalar için kaç tane vişneye ihtiyaçları vardır?


Cevap :

Ben vişne sayısını bulmak için 3 ile 4’ü çarptım.
3 x 4 = 12
12 vişne gerekiyor.

Ben vişne sayısını bulmak için 4 ile 3’ü çarptım.
4 x 3 = 12
12 vişne gerekiyor.


Ayşe ve Ali’nin çarpma işlemlerinin sonuçlarını karşılaştıralım. Sonuçlar arasında nasıl bir ilişki olduğunu yazalım. Arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap : Ayşe ve Ali’nin çarpma işlemlerinin sonuçları eşittir. Bu durum çarpma işleminin değişme özelliğini gösterir; yani çarpanların yerleri değişse de sonuç değişmez.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 21 Cevapları


8. Tablodaki çarpım tablosunu tamamlamak için noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap :

× 1 2 3 4 5
1 1 2 3 4 5
2 2 4 6 8 10
3 3 6 9 12 15
4 4 8 12 16 20
5 5 10 15 20 25
6 6 12 18 24 30
7 7 14 21 28 35
8 8 16 24 32 40
9 9 18 27 36 45
10 10 20 30 40 50

0 ile yaptığımız çarpma işlemlerinin sonuçlarını karşılaştırıp yazalım. Arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap 0 ile çarpılan herhangi bir sayı her zaman 0 olur.


1 ile çarptığımız sayıların sonuçlarını karşılaştırıp yazalım. Arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap : Sonuç: 1 ile çarpılan sayı kendi değerini korur.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 22 Cevapları


9. Renkli balonlardaki çarpma işlemlerinin sonucunu bulalım. İşlemin sonucunun yazılı olduğu balonu, işlemin yazılı olduğu balonun rengine boyayalım.


Cevap :

Bu çarpma işlemlerinin sonuçları şöyle:

  • 4 × 10 = 40
  • 6 × 5 = 30
  • 9 × 3 = 27
  • 6 × 2 = 12
  • 3 × 3 = 9
  • 8 × 2 = 16
  • 9 × 4 = 36


 

2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 154-155-156-157-158-159 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik Toplama ve Çıkarma İşlemlerinin İlişkisi  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 154, 155, 156, 157, 158, 159


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin toplama ve çıkarma işlemlerinin ilişkisini anlamaları için hazırlanmıştır. 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Toplama ve Çıkarma İşlemlerinin İlişkisi Metni Etkinlik Cevapları, işlemler arasındaki bağlantıyı kavramaya yardımcı olur.


“2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 154-155-156-157-158-159 Cevapları”

2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 154, 155, 156, 157, 158, 159 Cevapları, ilgili etkinliklerin çözümlerini içerir. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler kendi çalışmalarını kontrol ederek matematikte daha başarılı olabilirler.


“2. Sınıf Matematik Toplama ve Çıkarma İşlemlerinin İlişkisi Metni Etkinlik Cevapları”


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 154-155-156-157-158-159


1. Uygar, annesiyle oyuncakçıdan bir oyuncak araba aldı. 1 ve 2. problemi ve çözümlerini inceleyelim. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım. 


1. Problem Uygar’ın 70 TL’si var. Annesi 15 TL daha verdi. Uygar parasının tamamıyla oyuncak araba aldı. Bu oyuncak arabanın fiyatı kaç liradır?

Cevap : Oyuncak araba ……85………… TL’dir. 

2. Problem Uygar’ın 70 TL’si var. Fiyatı 85 TL olan oyuncak arabayı almak istiyor. Uygar’ın bu oyuncak arabayı alabilmesi için kaç lirası eksiktir?

Cevap : Oyuncak araba için ……..15………. TL daha gerekiyor. 


Soru :  Oyuncak arabanın fiyatını ve Uygar’ın kaç lirasının eksik olduğunu bulmak için hangi işlemleri yaptık? Bu işlemler arasında nasıl bir ilişki var? Cevabımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Oyuncak arabanın fiyatını bulmak için 70 + 15 = 85 toplama işlemi yaptık.
Uygar’ın eksik parasını bulmak için 85 − 70 = 15 çıkarma işlemi yaptık.
Bu işlemler birbirinin tersidir; toplam ve fark birbirine bağlıdır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 155 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Sayı çubuğu, kâğıt, kalem.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
Etkinliğe Başlayalım “Sevimli tavşan Tontiş, 30 havuçtan bir kısmını yedi. Geriye 12 havuç kaldı. Tontiş kaç havuç yedi?”
• Problemi çözmek için aşağıdaki adımları uygulayalım.
• 30 sayı çubuğunu sıranın üzerine koyalım.
• 30’dan 12’ye kadar geriye doğru birer ritmik sayma yapalım. Söylediğimiz her sayı için sıradaki bir sayı çubuğunu elimize alalım.
• Elimize kaç tane sayı çubuğu aldık? Kâğıda yazalım.
• Elimizdeki sayı çubuklarının sayısı Tontiş’in yediği havuçların sayısına eşit midir? Kâğıda yazalım.
• Şimdi de sıranın üzerindeki sayı çubuklarını sayarak kâğıda yazalım.
• Sıranın üzerindeki sayı çubuklarına yenen havuç sayısı kadar sayı çubuğu ekleyelim.
• Sıranın üzerinde kaç sayı çubuğu oldu? Kâğıda yazalım.
• Sıranın üzerindeki sayı çubuklarının sayısı başlangıçtaki havuç sayısına eşit midir? Kâğıda yazalım.
• Toplama işlemi ile çıkarma işlemi arasında nasıl bir ilişki olduğunu belirleyerek arkadaşlarımızla paylaşalım. Defterimize benzer adımları uygulayarak bir problem yazalım.


Cevap

  • Tontiş’in yediği havuç sayısı: 30 − 12 = 18 havuç

  • Elimizdeki sayı çubuklarının sayısı Tontiş’in yediği havuç sayısına eşittir

  • Sıradaki sayı çubuklarının toplamı (yenen + kalan) = 30

  • Toplama ve çıkarma işlemi birbirinin tersidir; çıkarma ile yenen havuç sayısını, toplama ile toplam havuç sayısını bulabiliriz.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 156 Cevapları


2. Toplama ve çıkarma işlemlerinde noktalı yerlere uygun sayıları yazalım. İşlemlerdeki verilmeyen sayıları bulalım.


Cevap

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 156 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 157 Cevapları


3. Problemlerin çözümleri için verilen işlemleri inceleyelim. yerine gelmesi gereken sayıları bulalım.


Ağaçtaki elmalardan 12 tanesi yere düşünce ağaçta 14 elma kalmıştır. Elmalar yere düşmeden önce ağaçta kaç tane elma vardır?


Cevap : Ağaçta elmaların başlangıç sayısı: 12 + 14 = 26 elma


Nesrin Hanım, her öğün yiyeceği kadar ekmek dilimleyerek ekmek israfını önlemektedir. Nesrin Hanım hafta içi 18 dilim, tüm hafta ise 30 dilim ekmek tüketmiştir. Nesrin Hanım hafta sonunda toplam kaç dilim ekmek tüketmiştir?


Cevap : Nesrin Hanım’ın hafta sonu tükettiği ekmek dilimi: 30 − 18 = 12 dilim


Bir havalimanında 86 uçak vardır. Uçaklardan bir kısmı havalandıktan sonra havalimanında 35 uçak kalmıştır. Havalimanından kaç uçak havalanmıştır?


Cevap : Havalimanından havalanan uçak sayısı: 86 − 35 = 51 uçak


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 158 Cevapları


4. Verilmeyen eksilen, çıkan ve toplananları bulmak için yapılacak işlemleri verilmeyen ögelerin olduğu işlemlerle eşleştirelim.


Cevap

  1. 97 − 74 = 23
  2. 42 + 17 = 59
  3. 50 + 38 = 88
  4. 38 + 46 = 84
  5. 60 − 21 = 39

Doğrulama:

  • 88 − 38 = 50
  • 39 + 21 = 60
  • 97 − 23 = 74
  • 59 − 42 = 17
  • 84 − 46 = 38
  • 39 − 21 = 18

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 159 Cevapları


5. Bulmacadaki boşluklara gelmesi gereken sayıları ve “+”, “-” sembollerinden uygun olanı yazalım.


Cevap

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 159 Cevapları”


 

error: Content is protected !!