2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 66-67 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67


İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve ödevlerini daha bilinçli yapmaları için önemli kaynaklardır. Bu cevaplar, çocukların konuları daha iyi anlamalarına yardımcı olur.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 66-67 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa 66, 67, öğrencilerin sorumluluk bilinci kazanmalarını ve performans ödevlerini başarılı bir şekilde tamamlamalarını sağlar. Böylece çocuklar hem derslerinde hem de günlük yaşamlarında daha başarılı olur.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Performans Görevi Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 66-67


➣ Aşağıdaki performans görevini yapalım. 

Süre : İki ders saati
Konu : Resimli trafik işaret levhaları albümü
Görev : Temel trafik işaret levhası görsellerini çizmek ve bir albüm oluşturmak
Malzemeler: makas, renkli kartonlar, beyaz kâğıt, yapıştırıcı, zımba, boya kalemleri ve cetvel

Uygulama Adımları 

➠ “Ekler” bölümünde bulunan Ek 4’teki otomobil şablonunu keselim.
➠ Renkli kartonların üzerine şablon yardımıyla otomobil çizelim. Çizdiğimiz otomobilleri keselim. Çizimimizi istediğimiz sayıda çoğaltalım. Hazırladığımız otomobil şeklindeki kartonları albüm sayfası olarak kullanalım.
➠ Beyaz kâğıtlara temel trafik işaret levhası görsellerini cetvel ve renkli kalemler kullanarak çizelim. Doğru renkleri kullandığımıza emin olalım.
➠ Levhaların anlamlarını altlarına yazalım.
➠ Hazırladığımız trafik işaret levhalarını albümümüzün sayfalarına
yapıştıralım.
➠ Albümün kapağını hazırlayalım ve süsleyelim. Kapağa adımızı yazalım.
➠ Sayfaları dizip kapağı en başa koyalım. Albümü sol tarafından
zımbalayalım.


➣ Albümümüzü arkadaşlarımıza tanıtalım. Çizdiğimiz trafik işaret levhalarının anlamlarını söyleyelim. 


Cevap :  Albümümüzde temel trafik işaret levhalarını çizdik, renklerine dikkat ettik ve anlamlarını yazdık. Arkadaşlarımıza albümü gösterip her levhanın ne anlama geldiğini anlattık.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 67 Cevapları


➣ Trafik işaret levhalarının anlamlarını bulmacadaki uygun yerlere yazalım.


Cevap :  

  1. Üst geçit
  2. Okul geçidi
  3. Yaya geçidi
  4. Mecburi yaya yolu
  5. Yaya giremez


 

2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 60-61-62-63-64-65 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Dikkat, Levha Çıkabilir! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65


İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları, öğrencilerin derslerdeki konuları daha kolay öğrenmelerini ve pekiştirmelerini sağlayan önemli kaynaklardır. Bu cevaplar sayesinde çocuklar öğrendiklerini daha bilinçli bir şekilde uygulayabilirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 60-61-62-63-64-65 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Cevapları, 2. Sınıf Hayat Bilgisi Dikkat, Levha Çıkabilir! Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65, öğrencilerin dikkat ve farkındalık becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Böylece çocuklar hem derslerinde hem de günlük yaşamlarında daha dikkatli ve bilinçli davranabilirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Karar Verme Zamanı Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 60-61-62-63-64-65


➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım. 

Malzemeler: kutu, not kâğıtları ve kalem

Uygulama Adımları
➠ Not kâğıtlarına sınıftaki öğrenci sayısı kadar rol yazalım (Yaya, trafik polisi, sürücü, özel gereksinimli birey, dede, nine gibi rollere yer verebiliriz.). Kâğıtları bir kutuya koyalım.
➠ Sınıf arkadaşlarımızla 5-6 grup oluşturalım.
➠ Kutudan birer not kâğıdı seçerek rollerimizi öğrenelim.
➠ Bir trafik kuralını grup olarak belirleyelim. Belirlediğimiz kurala ve gruptaki rollerimize uygun senaryo hazırlayalım.
➠ Senaryolarımızı sırayla canlandıralım.


Soru : Hazırladığınız senaryolarda hangi trafik kurallarına yer verdiniz? 


Cevap :  Senaryomuzda yayalar için karşıdan karşıya geçerken yaya geçidinden geçmek, sürücülerin hız sınırına uyması ve trafik ışıklarına dikkat etmesi kurallarına yer verdik.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 61 Cevapları


➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım. 

Uygulama Adımları
➠ “Ekler” bölümünde bulunan Ek 3’teki kartları noktalı yerlerden keselim.
➠ Oyunu 2 veya 4 kişi oynayabiliriz. Kartları trafik işaret levhaları görünmeyecek şekilde sıramıza koyalım. Kapalı kartları aramızda eşit şekilde paylaşalım.
➠ Oyuna başlayacak oyuncuyu sayışma yaparak belirleyelim. İlk oyuncunun kendi istediği kartı ortaya koymasını bekleyelim. Kartları aynı trafik işaret levhalarını koymaya devam ederek uç uca ekleyelim.
➠ Oyun oynarken ortaya koyduğumuz kartların anlamlarını söyleyelim ya da tahmin edelim.
➠ Bazı durumlarda oyuncuların elinde ortaya koyacakları uygun kart olmayabilir. Bu durumda sıra karşı oyuncuya geçer. Karşı oyuncunun koyduğu karta göre oyun devam eder. Tüm hamleler yapıldıktan sonra kartları biten veya elinde en az kart kalan oyuncu oyunu kazanır.


1. Oyundaki trafik işaret ve levhalarından hangilerini günlük yaşamınızda görüyorsunuz?


Cevap : Günlük yaşamda yaya geçidi, dur işareti ve hız sınırı levhalarını sıkça görüyorum.


2. Günlük yaşamınızda karşılaştığınız trafik işaret ve levhaları nelerdir?


Cevap :  Trafik ışıkları, park yasağı, okul geçidi ve yönlendirme levhalarını yolculuk sırasında görüyorum.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 64 Cevapları


1. Afişte hangi trafik işaret levhalarına yer verilmiştir? 


Cevap : Afişte yaya giremez, zorunlu yaya yolu, trafik ışığı, okul geçidi, bisiklet giremez ve üst geçit levhaları yer alıyor.


2. Afişin sloganı ile anlatılmak istenen nedir? 


Cevap : Afiş, trafik kurallarına uyarsak kendimizi ve başkalarını güvende tutacağımızı göstermeyi amaçlıyor.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 65 Cevapları


➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım. 

Malzemeler: A4 kâğıtları ve kalem

Uygulama Adımları
➠ Sınıf arkadaşlarımızla üç grup oluşturalım. Bir öğrenciyi hakem olarak belirleyelim. Her grubun üçer tane trafik işaret levhası belirlemesini sağlayalım.
➠ Belirlediğimiz trafik işaret levhalarını A4 kâğıtlarına çizelim.
➠ Okul bahçesine çıkalım. Çizdiğimiz trafik işaret levhalarını okul duvarına yapıştıralım.
➠ Okul duvarından on metre uzaklıkta başlangıç çizgisi çizelim. Başlangıç çizgisinin arkasına gruplar tek sıra olacak şekilde dizilelim.
➠ “Başla” işareti ile birlikte duvara doğru koşalım. Hakemin söylediği trafik işaret levhasını gösterelim (Önce giden ve levhayı doğru gösteren öğrenci grubuna puan kazandırır. Tüm öğrenciler bu şekilde oyuna dâhil edilir.).
➠ Oyunun sonunda en çok puan alan grubu tebrik edelim.


1. Trafik işaret levhaları niçin gereklidir?


Cevap : Trafik işaret levhaları, yolları güvenli kullanmamızı ve kazaları önlememizi sağlar.


2. Trafik işaret levhaları olmasaydı neler olurdu?


Cevap : Levhalar olmasaydı arabalar ve yayalar karışır, kazalar artardı.



 

2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 54-55-56-57-58-59 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sınırlarımı Koruyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59


İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve günlük yaşamda uygulayabilmeleri için önemli bir kaynaktır. Bu kaynaklar, çocukların konuları daha iyi anlamalarına yardımcı olur.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 54-55-56-57-58-59 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sınırlarımı Koruyorum Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59, öğrencilerin kişisel sınırlarını fark etmelerini ve korumalarını öğretir. Böylece çocuklar hem sosyal hem de akademik olarak daha bilinçli bireyler haline gelirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sınırlarımı Koruyorum Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 54-55-56-57-58-59


1. “Kişisel alan” denildiğinde ne anlıyorsunuz? 


Cevap :  Kişisel alan, bana ait olan ve başkalarının izinsiz girmemesi gereken özel alandır.


2. Kişisel alan sınırlarının ihlal edildiği görsel hangisidir? Neden? 


Cevap :  2. resimde Kişisel alan sınırlarının ihlal edildiği görseldir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 55 Cevapları


1. Görsellerdeki çocuklar, kişisel alan sınırlarını belirlemek ve bu sınırları korumak için neler yapabilirler?


Cevap :  Çocukların, kişisel alanlarına giren ve onları huzursuz eden arkadaşlarını nazikçe uyarıp rahatsız olduklarını ifade etmeleri gerekir.


2. Kişisel alan sınırlarınızı nasıl belirliyorsunuz? 


Cevap :  Odamı, eşyalarımı ve sıradaki yerimi bana ait olduğu için kişisel alanım olarak belirliyorum.


3. Kişisel alan sınırlarınızı korumak için neler yapıyorsunuz? 


Cevap :  Arkadaşlarım çok yaklaşınca onlara nazikçe uyarı yapıyorum.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 58 Cevapları


➣ Aşağıdaki örnek olayı ve çocukların bu konuyla ilgili söylediklerini okuyalım. Konu ile ilgili düşüncemizi söyleyelim.

Örnek Olay: Aslı, kermes için sınıf arkadaşlarının ailelerinin telefon listesini oluşturmaya karar verdi. Arkadaşlarından ailelerinin telefon numaralarını istedi.

Hande : Anneme sormadan onun telefon numarasını paylaşamam.

İsmail : Tabii, hemen söylüyorum.

➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım. 

Uygulama Adımları
➠ Sınıf arkadaşlarımızla 4 kişilik gruplar oluşturalım.
➠ Aşağıdaki durumları inceleyelim. Bu durumlar karşısında kişisel alan sınırlarını gözetmek için neler yapabileceğimizi grup arkadaşlarımızla paylaşalım.

1. Akif ve Eylül sıra arkadaşlarıdır. Eylül’ün okul araç gereçleri öyle dağınıktır ki neredeyse masanın tamamını kaplar.
2. Fatma, çevrim içi ortamda araştırma yaparken önüne bir sayfa çıktı. Sayfada anne ve babasının adı, işi, adresi ile ilgili bilgiler soruluyordu.
3. Ayşegül, Ahmet ve Enes sitenin parkında birlikte oyun oynuyorlar. Yanlarına biri yaklaşıp fotoğraflarını çekmek istediğini söylüyor.


Bu durumlar karşısında kişisel alan sınırlarımızı nasıl koruduğumuzu grup arkadaşlarımızla canlandıralım.


Cevap

  1. Eylül’ün eşyalarına izinsiz dokunmuyoruz ve sıra arkadaşımıza yer bırakıyoruz.
  2. Anne ve babamızla ilgili bilgileri paylaşmadan önce mutlaka onlardan izin istiyoruz.
  3. Parkta fotoğraf çekilmek istemiyorsak “Hayır, istemiyorum” diyerek kişisel alanımızı koruyoruz.

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 59 Cevapları


➣ Aşağıdaki örnek durumları okuyalım. Bu durumlarda yapılması gerekenleri boş bırakılan alanlara yazalım.


1. Çevrim içi ortamda tanıştığımız biri fotoğrafımızı göndermemizi isterse…

Cevap :  Fotoğrafı göndermeden önce ailemize söylemeliyim.

2. Parkta tanımadığımız biri salıncakta sallanmamıza yardım etmek isterse…

Cevap :  Yardımı kabul etmeden önce aileme veya öğretmenime danışmalıyım.

3. Arkadaşımız kendi seçtiği oyunu oynamazsak bizimle arkadaşlık etmeyeceğini söylerse…

Cevap :  Ona kibarca fikrimi söyler ve kendi istediğim oyunu oynarım.

4. Ablamız saçımızın şekliyle alay edip bize hoşlanmadığımız lakaplar takarsa…

Cevap :  Ona rahatsız olduğumu söylerim ve durmasını isterim.

5. Tanımadığımız biri bize oyuncak vermek ister ve reddetmemize rağmen ısrar ederse…

Cevap :  Oyuncağı kabul etmem ve oradan uzaklaşırım.



 

2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 48-49-50-51-52-53 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sağlıklı Alışkanlıklar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53


İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin derslerini daha kolay anlamalarına ve günlük yaşam becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu kaynaklar sayesinde çocuklar hem konuları pekiştirir hem de öğrendiklerini hayatlarına uygulamayı öğrenirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 48-49-50-51-52-53 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sağlıklı Alışkanlıklar Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53, öğrencilerin sağlıkla ilgili doğru alışkanlıklar kazanmasına katkı sağlar. Böylece çocuklar hem derslerinde başarılı olur hem de sağlıklı bir yaşam sürdürmenin önemini kavrarlar.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sağlıklı Alışkanlıklar Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 48-49-50-51-52-53


➣ Metni okuyalım. 


Hayat Bilgisi Dersimiz

Bugün öğretmenimiz derse başlayacakken sıra arkadaşım Semih’ten komik bir mide gurultusu geldi. Öğretmenimiz “Aramızda kahvaltı etmemiş bir arkadaşınız var galiba.” dedi. Hepimiz çok güldük. Biz hep birlikte gülünce Hale bir anda ayağa kalkıp bir yandan da gözlerini ovuşturarak “Ne oluyor?” diye seslendi.

Öğretmenimiz “Anlaşıldı çocuklar. Dersimizin konusu tam bu güne göre: Sağlıklı büyüme ve gelişme ile alışkanlıklarımız arasındaki ilişki. Semih kahvaltısını etmemiş, Hale de yeterince uyumamış.”


1. Semih ve Hale sağlıklı büyüme ve gelişmeyle ilgili gerekenleri yapıyorlar mı? Nedenini söyleyelim. 


Cevap :  Hayır yapmıyorlar. Çünkü Semih kahvaltı yapmamış, Hale de yeterince uyumamış.


2. Sağlıklı büyüme ve gelişme için hangi alışkanlıklara sahip olmamız gerekir? Zihin haritasındaki boş bırakılan yerlere yazalım.


Cevap

Madde Madde Sağlıklı büyümek ve gelişmek için sahip olmamız gereken alışkanlıklar:

  1. Düzenli uyumak
  2. Sabah kahvaltısı yapmak
  3. Sağlıklı ve dengeli beslenmek
  4. Spor yapmak ve hareket etmek
  5. Temizliğimize dikkat etmek

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 49 Cevapları


➣ Ali, sağlıklı büyüme ve gelişmeyle ilgili görselleri takip ederek çıkışa ulaşacaktır. Başlangıç noktasından başlayalım. Ali’nin geçeceği yolu çizgi ile çizerek Ali’yi bitişe ulaştıralım.


Cevap :  

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 49 Cevapları”

1. Ali’nin geçtiği yolda sağlıklı büyüme ve gelişmeyle ilgili hangi alışkanlıkların görselleri vardır?


Cevap : Meyve yemek, el yıkamak ve diş fırçalama görselleri yer almaktadır. 


2. Görsellerde yer alan alışkanlıklara dikkat ediyor musunuz? Neden? 


Cevap :  Evet her zaman dikkat ediyorum. 


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 52 Cevapları


➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım. 

Malzemeler: not kâğıdı ve kalem

Uygulama Adımları
➠ Sağlıklı büyüme ve gelişmeye ilişkin davranışlarımızı düşünelim. “Ekler” bölümündeki Ek 2’de verilen öz değerlendirme formunu buna göre dolduralım.
➠ Sınıf arkadaşlarımızla 4-5 kişilik gruplar oluşturalım.
➠ Sağlıklı büyümek ve gelişmek için yapılması gerekenleri grup arkadaşlarımızla tartışalım. Konuşurken farklı fikirlere saygı gösterelim.
➠ Tartışma sonucunda sağlıklı büyüme ve gelişmeyle ilgili yapılması gerekenleri listeleyelim.
➠ Hazırladığımız listeyi sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım. Listelerdeki maddeleri sınıfça tartışarak benzer düşünceleri birleştirelim. Listemizin son hâlini düzenleyelim.
➠ Hazırlanan listeyi görsellerle destekleyerek sınıf panosunda sergileyelim.


Cevap

Sağlıklı büyümek ve gelişmek için listemize şunları yazdık:

  • Her gün düzenli kahvaltı yapmalıyız.
  • Yeterli uyumalıyız.
  • Sebze, meyve ve süt içmeliyiz.
  • Spor yapmalı ve oyun oynamalıyız.
  • Ellerimizi ve dişlerimizi temiz tutmalıyız.

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 53 Cevapları


1. Eksik kalan ifadeleri uygun ifadelerle eşleştirerek cümleleri tamamlayalım. İfadelerin başındaki harfleri eşleştirdiğimiz ifadelerin başına yazalım.


Cevap :  

a) Vücudumuzu temiz tutmak için = düzenli olarak banyo yaparız.

b) Yemeklerden sonra dişlerimizi = düzenli olarak fırçalarız.

c) Vücudumuzun gelişip güçlenmesi için = düzenli olarak spor yaparız.

ç) Gün içinde ellerimizin = temizliğine dikkat ederiz.


2. Doğru ifadelerin başına D, yanlış ifadelerin başına Y yazalım. Yanlış ifadelerin doğrularını altlarındaki boşluklara yazalım.


Cevap

a. (Doğru) Tırnaklarımızın temizliğine ve bakımına dikkat ederiz.
b. (Doğru) Et, süt ve yumurta gibi sağlıklı yiyecekler yeriz.
c. (Doğru)Kişisel bakımımızı düzenli olarak yaparız.
ç. (Y) Akşamları geç uyuruz, sabahları geç kalkarız. (Akşamları erken yatar, sabahları vaktinde kalkarız.)


3. Yaşadığınız ortamı temiz ve düzenli tutmak için neler yaparsınız? 


Cevap :  Odamı toplarım, çöpleri çöp kutusuna atarım, eşyalarımı yerlerine koyarım.



 

2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 40-41-42-43 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap 1. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43


İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini tekrar etmeleri ve pekiştirmeleri için oldukça faydalıdır. Bu kaynaklar sayesinde çocuklar öğrendiklerini günlük yaşamla ilişkilendirerek daha kalıcı bilgiler edinirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 40-41-42-43 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa 40, 41, 42, 43, öğrencilerin ilk ünite boyunca öğrendikleri bilgileri gözden geçirmelerine yardımcı olur. Böylece derslerde daha bilinçli ve başarılı bir şekilde ilerleyebilirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 1. Ünite Tekrar Zamanı Metni


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 40-41-42-43


1. Metni okuyalım. Soruları cevaplayalım. 


Melis ve Hazal Teneffüste

Melis, ikinci sınıf öğrencisidir. Öğretmeni geri dönüşüm ile ilgili bir araştırma ödevi vermiştir. Melis, öğle arasında sınıf kütüphanesinden konu ile ilgili kitaplar bulur ve kitapları okumaya başlar. O sırada yakın arkadaşı Hazal, Melis’in yanına gelir. Babasının yeni bir top aldığını söyler ve bahçeye beraber
çıkmayı teklif eder. Melis bahçeye gelmeyeceğini, ödevini tamamlamak istediğini söyler. Hazal, bu cevabı duyunca kızar. Melis’in kendisine değer vermediğini söyler. Hazal sinirli bir şekilde sınıftan çıkar.


a. Hazal’ın duygu, düşünce ve davranışları nelerdir?


Cevap

Hazal’ın duygu, düşünce ve davranışları:

  • Duygu: Kızgın, üzgün
  • Düşünce: “Melis bana değer vermiyor.”
  • Davranış: Sinirli bir şekilde sınıftan çıkmak

b. Melis’in duygu, düşünce ve davranışları neler olabilir?


Cevap

Melis’in duygu, düşünce ve davranışları:

  • Duygu: Kararlı, biraz üzgün olabilir
  • Düşünce: “Ödevimi tamamlamam önemli.”
  • Davranış: Bahçeye gitmeyip ödevine devam etmek

c. Melis ve Hazal arkadaşlık ilişkilerinin olumsuz etkilenmemesi için duygu, düşünce ve davranışlarında ne gibi değişiklikler yapmalıdır?


Cevap :

Duygu, düşünce ve davranış değişiklikleri:

  • Hazal, öfkesini kontrol etmeli ve durumu anlayışla karşılamalı
  • Melis, arkadaşının duygularını anlamaya çalışmalı ve nazikçe açıklama yapmalı
  • İkisi de sakin konuşarak birbirlerini dinlemeli ve saygılı olmalı

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 41 Cevapları


2. Metni okuyalım. Soruları cevaplayalım. 


Kim, Hangi Alanda Güçlü?

Nergis, Mehmet ve Cemil ikinci sınıf öğrencileridir. Nergis’i teneffüslerde kolunun altında bir topla görebilirsiniz. Okulun atletizm takımındadır. Nergis, müzik dersini sever ama şarkı söylemek için parmak kaldırmaktan çekinir. Mehmet konuşmayı, anlatmayı sever. Tiyatro kulübündeki arkadaşlarıyla oyunlar hazırlar ve sunar. Ancak Mehmet, proje çalışmalarında araştırma yapmakta zorlanır. Cemil ise belgesel izlemeyi, deneyler yapmayı çok sever. Aziz Sancar’ı kendisine örnek aldığını söyler. Cemil, başarılı olamayacağını düşündüğü için okuldaki top oyunlarına katılmaz.


a. Öğrencilerin güçlü ve gelişime açık oldukları alanları tabloda işaretleyelim. Noktalı yere kendi adımızı yazarak güçlü ve gelişime açık olduğumuz alanı işaretleyelim.


Cevap :  

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 40-41-42-43 Cevapları”

b. Mehmet, Nergis ve Cemil’e gelişime açık oldukları alanlarda neler yapmalarını önerirsiniz? 


Cevap :  

Nergis: Müzik dersinde cesaretini toplayıp şarkı söyleme pratiği yapabilir.

Mehmet: Proje ve araştırma ödevlerinde not almayı ve araştırma yapmayı öğrenebilir.

Cemil: Top oyunlarına katılarak takım çalışması yapmayı deneyebilir ve cesaretini artırabilir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 42 Cevapları


3. Cümlelerde boş bırakılan yerlere aşağıdaki sözcüklerden uygun olanları yazalım.


Cevap :  

a. Duygu ve düşüncelerimizi akıcı ve anlamlı cümleler kurarak ifade ederiz.

b. Söz istemeden önce konuşan kişinin sözünü bitirmesini bekleriz.

c. Öğretmenimizi veya arkadaşlarımızı dinlerken göz teması kurarız.

ç. İletişim kurarken karşımızdaki kişiye nazik davranırız.

d. Öğretmen ve arkadaşlarımızla konuşurken uygun bir ses tonu kullanırız.

e. Karşımızdaki kişiyi dinlerken beden dilimizi kullanarak sözsüz iletişim kurarız.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 43 Cevapları


4.“Başla” kapısından etkinliğe başlayalım. Bulunduğumuz odadaki cümle doğru ise merdivenden yukarı çıkalım. Cümle yanlış ise doğru ifadenin bulunduğu yan odaya geçelim. Doğru çıkıştaki ifadeyi cümle içinde kullanalım. Cümlemizi boş bırakılan alana yazalım.


Cevap : Cümle: Saygılı Olmak



 

error: Content is protected !!