2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 80-81-82-83-84-85-86-87-88-89-90-91 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Zaman Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 80-81-82-83-84-85-86-87-88-89-90-91  Sayfa Cevapları, öğrencilerin zaman ölçme konusunu öğrenmelerine ve günlük hayatta zamanı doğru kullanmalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : Zaman Ölçme Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 80-81-82-83-84-85-86-87-88-89-90-91 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine ve konuyu sağlam öğrenmesine yardımcı olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler ders materyallerini daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 80-81-82-83-84-85-86-87-88-89-90-91 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Zaman Ölçme Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 80-81-82-83-84-85-86-87-88-89-90-91


Soru : Aşağıdaki soruları cevaplayalım. Cevaplarımızı arkadaşlarımızla tartışalım.


Yaşadığımız bir günü düşünerek cümlelerdeki noktalı yerlere “önce, ev ödevimi, yatağıma, gündüz, sonra, kitap” ifadelerinden uygun olanı yazalım. 


Cevap :

• Sabah uyandığımda yatağıma yatağımı toplarım.
• Yatağımı topladıktan sonra kahvaltımı yaparım.
• Öğleden sonra okuldan eve gelir, dinlenir ve ev ödevimi yaparım.
• Akşam yemeğimi yerim sonra kitap okurum.
• Gece dişlerimi fırçalayıp gündüz yatarım.


Aşağıdaki soruları cevaplayalım. Cevaplarımızı arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

  • 8 yaşındaki çocukların bir günde kaç saat uyuması önerilir? → 9 saat

  • Okulunuzda bir ders saati kaç dakikadır? → 40 dakika

  • Dişlerimizi en az kaç dakika fırçalamalıyız? → 2 dakika

  • Okulunuzda bir teneffüs kaç dakikadır? → 10 dakika


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 81-82 Cevapları


1. Simge’nin bir gününü nasıl geçirdiğini okuyalım. Biz de defterimize bir günümüzü nasıl geçirdiğimizi yazalım.


2. Yönergelere göre planlarımızı yapalım. 


Cevap :

Simge’nin 8 Kasım 2025 Cumartesi günü planı:

  • Sabah: Elimi yüzümü yıkayıp giyineceğim.
  • Sabah: Kahvaltı yapacağım.
  • Öğleden önce: Anneme evi toplarken yardım edeceğim.
  • Öğleden sonra: Yemeğimi yiyeceğim.
  • Akşam: Arkadaşlarım bize gelecek, doğum günümü kutlayacağız.
  • Akşam: Ailecek akşam yemeği yiyeceğiz.
  • Uyku vakti: Uyuyacağım.

Simge’nin doğum günü Cumartesi gününe denk gelmiştir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 83 Cevapları


3. Nehir ve Kaan’ın konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere “akşam, öğle, öğleden önce, öğleden sonra, sabah ” ifadelerinden uygun olanı yazalım.


Cevap :

  • Kaan, ben her sabah saat yedi buçukta kahvaltı yapıyorum.

  • Kaan, ben öğle yemeğini saat on ikide yiyorum.

  • Nehir, bizim okulumuzda dersler öğleden önce başlıyor. Ben okula saat biri çeyrek geçe gidiyorum.

  • Nehir, ben öğleden sonra saat onda 40 dakika oyun oynuyorum.

  • Kaan, biz evimizde akşam yemeğini saat yedide yiyoruz.


Soru : Haydi, bir günümüzü “sabah, öğleden önce, öğle, öğleden sonra, akşam” ifadeleriyle planlayıp defterimize yazalım.


Cevap :

Bir günün planı:

  • Sabah: Elimi yıkayıp giyinirim, kahvaltı yaparım.

  • Öğleden önce: Okula gider, derslerime katılırım.

  • Öğle: Öğle yemeğimi yerim.

  • Öğleden sonra: Oyun oynarım ve ödevlerimi yaparım.

  • Akşam: Ailecek akşam yemeği yerim, kitap okur ve uyurum.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 84 Cevapları


4. Demet ve annesinin konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere “tam, yarım, çeyrek” ifadelerinden uygun olanı yazalım.


Cevap :

Aynı şekilde 1 tamın 4 eş parçasından her biri çeyrektir. 1 saatin 4 eş parçasından her biri de çeyrek saattir.
O zaman bir bütün, 1 saattir.
Evet. 1 tamın 2 eş parçasından her biri yarımdır. 1 saatin 2 eş parçasından her biri de yarım saattir.


Soru : Haydi, defterimize içinde “tam, yarım, çeyrek” saatlerin geçtiği cümleler yazalım. Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

  • Sabah tam 8’de kahvaltı yaptım.

  • Öğleden sonra saat 3’te yarım saat kitap okudum.

  • Akşam 7’ye çeyrek kala eve geldim.

  • Öğleden önce saat 10’da çeyrek geçe teneffüse çıktım.

  • Akşam yemeğini tam 6’da yedik.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 85 Cevapları


5. Yanyana verilen olaylardan süresi diğerinden fazla olanın altındaki yuvarlağı işaretleyelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 85 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 86 Cevapları


6. Görselleri inceleyelim. Zaman ölçme araçlarını belirleyip işaretleyelim.


Cevap :

Zaman ölçme araçları:

  • Güneş saati ✅
  • Köstekli saat ✅
  • Çalar saat ✅
  • Kum saati ✅
  • Dijital saat ✅
  • Su saati ✅

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 87 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Kum saati, dijital saat, defter, kalem, analog saat.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• EBA’dan bir çocuk şarkısı açalım.
Etkinliğe Başlayalım
• Şarkıyı başlatalım. Kum saatiyle süre tutalım.
• Şarkı bittiğinde kum saatimizdeki kum seviyesinin nereye geldiğini işaretleyelim.
• Şarkıyı başlatalım. Analog saatimizle süre tutalım.
• Şarkının analog saate göre kaç dakika sürdüğünü defterimize yazalım.
• Şarkıyı başlatalım. Dijital saatle süre tutalım.
• Şarkının dijital saate göre kaç dakika sürdüğünü defterimize yazalım.
• Şarkının ne kadar sürdüğünü ölçmek kum saati, analog saat ve dijital saatten hangisiyle daha kolay oldu? Nedenlerini arkadaşlarımızla tartışalım.
• Zamanı ölçmek için standart ölçme araçları mı standart olmayan ölçme araçları mı kullanmak daha kullanışlı oldu? Nedenini arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

Etkinlikte şarkıyı başlattık ve süreyi önce kum saati ile tuttuk; kum saatinde kum seviyesinin ne kadar değiştiğini işaretledik. Ardından şarkıyı analog saat ile tuttuk ve kaç dakika sürdüğünü defterimize yazdık. Son olarak dijital saat ile süreyi ölçtük ve defterimize kaydettik.

Şarkının süresini ölçmek analog ve dijital saatlerle daha kolay oldu, çünkü süreyi net ve sayısal olarak görebildik. Kum saati ise sürenin yaklaşık miktarını gösterdi ama tam zamanı belirtmedi.

Zamanı ölçmek için standart ölçme araçları (analog ve dijital saatler) kullanmak daha kullanışlı oldu, çünkü ölçümümüz doğru ve güvenilirdi.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 88 Cevapları


7. Aşağıdaki saatleri inceleyelim. Açıklamaları okuyarak noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım. 


Cevap :

Saatteki kısa kola akrep denir.
Uzun kola ise yelkovan denir.
Akrep saati, yelkovan dakikayı gösterir.

• Yukarıdaki saatte akrep 10’un, yelkovan 12’nin üzerinde olduğundan saat tam 10.00’dur.
• Saat 10.00 şeklinde yazarız. Bu tam saati gösterir.
• 1 saat 60 dakikaya eşittir. Dakikayı kısaca dk. şeklinde gösteririz.
• Yelkovan 12’den başlayıp tekrar 12’ye geldiğinde 1 saat yani 60 dk. geçer.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 90 Cevapları


Cevap :

• Saat on ikiye çeyrek var diye okunur ve 11.45 yazılır.
• Saat dört buçuk diye okunur ve 4.30 yazılır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 91 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Kitabımızın ekler bölümündeki Ek 3 sayfası, makas, kalem,
yapıştırıcı.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Kitabımızdan Ek 3 sayfasını dikkatlice keselim. Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Kestiğimiz sayıları saatin üzerine yapıştıralım.
• Saatin tam ortasına akrep ve yelkovanı dikkatlice tutturalım.
Etkinliğe Başlayalım
• İkişerli grup olalım. •
Hazırladığımız saat modelinde tam, yarım ve çeyrek saatlerden birini seçerek gösterelim.
• Grup arkadaşımıza saatin kaç olduğunu soralım. Cevabını defterimize yazalım.
• Aynı şekilde grup arkadaşımızın hazırladığı saat modeline bakarak saatin kaç olduğunu defterimize yazalım.
• Bu işlemi sırayla 4 defa tekrar edelim. Hazırladığımız saat modelini ayarlarken akrep ve yelkovan hangi yönde hareket etti? Defterimize yazalım.


Cevap :

Etkinlikte Ek 3 sayfasından kesilen sayıları saatin üzerine yapıştırdık. Saatin tam ortasına akrep ve yelkovanı tutturarak saat modelimizi hazırladık. İkişerli gruplar halinde tam, yarım ve çeyrek saatleri seçip gösterdik ve grup arkadaşımıza saatin kaç olduğunu sorduk; cevapları defterimize yazdık. Aynı işlemi grup arkadaşımızın saat modeline bakarak tekrarladık ve bu işlemi 4 defa yaptık.

Saat modelini ayarlarken akrep ve yelkovan saat yönünde hareket etti.



 

2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 73-74-75-76-77-78-79 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Paralarımız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 73-74-75-76-77-78-79 Sayfa Cevapları, öğrencilerin paralarımız konusunu pekiştirmelerine ve işlemleri doğru yapmalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : Paralarımız Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 73-74-75-76-77-78-79 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine ve konuyu sağlam öğrenmesine yardımcı olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler ders materyallerini daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 73-74-75-76-77-78-79 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Paralarımız Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 73-74-75-76-77-78-79


Soru : Aşağıdaki metni okuyup yönergeyi uygulayalım.

Adile, Aziz ve Duygu’nun aldığı kıyafetler ve kıyafetlerin fiyatları aşağıda verilmiştir. Çocuklar kıyafetleri satın alırken para üstü almadıklarına göre satıcıya verdikleri paraları işaretleyelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 73 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 74 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Kitabımızın ekler bölümündeki Ek 1 ve Ek 2 sayfaları, önceden planlanan etkinlik gününde öğrencilerin getireceği manav, market, kırtasiye ürünleri, oyuncaklar ve düdük.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Kitabımızdan Ek 1 ve Ek 2 sayfalarını dikkatlice keselim.
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
Etkinlikten 1 gün önce:
• Sınıfımızı market, kırtasiye, manav ve oyuncak mağazası olacak şekilde dört istasyona ayıralım.
• İstasyonlar için tahtada hep birlikte malzeme listesi oluşturalım.
• Belirlenen malzemeleri getirebilecek olan arkadaşlarımızın isimlerini belirleyip getirecekleri malzemeler için bir liste hazırlayalım.
• Market, manav, kırtasiye ve oyuncak istasyonu için bir arkadaşımızı satış görevlisi olarak belirleyelim.


Cevap :

Market: Su, Mendil, Çikolata
Manav: Elma, Portakal, Muz
Kırtasiye: Kalem, Silgi, Defter
Oyuncak Mağazası: Araba, Bebek, Top


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 75 Cevapları


Etkinliğe Başlayalım
• Getirilen ürünleri market, manav, kırtasiye ve oyuncak istasyonlarındaki sıraların üzerine yerleştirelim.
• Ürünler için fiyat etiketi oluşturalım.
• İstasyon satış görevlisi dışında kalan arkadaşlarımızla dört gruba ayrılalım.
• Düdük sesiyle birlikte bir istasyona girelim. Her istasyon için alışveriş süremiz 5 dakikadır.
• Elimizdeki temsilî kâğıt ve madenî paralar ile neler alabileceğimizi belirleyelim.
• Listemizi oluşturalım, alışverişimizi yapalım.
• Dört istasyonu da gezdikten sonra elimizde ne kadar para kaldığını hesaplayalım. Bulduğumuz sonucu defterimize yazalım.

Birlikte Değerlendirelim
•Alışverişe başlamadan önce planlama yaptık mı?
• Alışveriş yaparken nelere dikkat ettik?
• Alışverişte tasarruf ettik mi?
• En çok hangi ürünleri tercih ettik?
• Paramızı daha iyi kullanabilir miydik?
• Ürünleri seçerken o ürüne ihtiyacımız olup olmadığını düşündük mü?
• 20 TL ile hangi ürünleri alabiliriz?
• Paramızı dikkatli harcamazsak neler olabilir?


Cevap : Etkinlik sırasında ürünleri istasyonlara yerleştirdik ve fiyat etiketleri hazırladık. Dört gruba ayrıldık ve düdük sesiyle alışverişi başlattık, her istasyonda 5 dakika kaldık. Temsilî kâğıt ve madenî paralarımızla alışveriş yaptık, elimizde kalan parayı hesaplayıp defterimize yazdık.

Birlikte değerlendirme:

  • Alışverişe başlamadan önce planlama yaptık.
  • Alışveriş sırasında fiyat ve ihtiyaçlarımızı göz önünde bulundurduk.
  • Tasarruf etmeye çalıştık ve gereksiz ürünlerden kaçındık.
  • En çok tercih edilen ürünler çikolata, meyve ve oyuncaklar oldu.
  • Paramızı daha iyi kullanabilir ve ihtiyaç olmayan ürünleri almayabilirdik.
  • 20 TL ile hangi ürünleri alabileceğimizi hesapladık.
  • Paramızı dikkatli harcamazsak istediğimiz tüm ürünleri alamayabilir veya para eksikliği yaşayabiliriz.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 76 Cevapları


5. Nehir ve Kaan’ın konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap :

O zaman 2 tane 25 kr. 50 kr. eder.
1 tane 50 kr. ve 2 tane 25 kr. da 1 TL eder.
4 tane 1 TL ve 4 tane 25 kr. 1 tane 5 TL’dir.


Soru : Türk lirasını kuruşa ya da kuruşu Türk lirasına neden çeviriyoruz? Arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap : Türk lirasını kuruşa veya kuruşu Türk lirasına çeviriyoruz çünkü para birimlerini karşılaştırmak, hesap yapmak ve doğru ödeme yapmak için bu dönüşümlere ihtiyaç vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 77 Cevapları


6. Çerçeve içindeki paraları, toplam değeriyle eşleştirelim. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 77 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 78 Cevapları


7. Paralarımızla ilgili ifadeleri okuyalım. İfade doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazan yoldan ilerleyerek sonuca ulaşalım. Ulaştığımız meyveyi işaretleyelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 78 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 79 Cevapları


8. Görsellerde Fatma, Hasan ve Doruk’un kitap fuarına giderken yanlarına aldıkları para miktarları verilmiştir. Çerçeve içindeki paraların değerlerini bulalım. Bu paraların ait olduğu kişinin adını noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 73-74-75-76-77-78-79 Cevapları”


 

2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 66-67-68-69-70-71-72 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Paralarımız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 66-67-68-69-70-71-72 Sayfa Cevapları, öğrencilerin paralarımız konusunu öğrenmelerine ve günlük hayatta para kullanımını anlamalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : Paralarımız Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 66-67-68-69-70-71-72 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine ve konuyu sağlam öğrenmesine yardımcı olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler, ders materyallerini daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 66-67-68-69-70-71-72 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Paralarımız Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 66-67-68-69-70-71-72


Soru : Görseldeki paraları inceleyelim. Paraların değerlerini altındaki noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 66 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 67 Cevapları


1. Günlük yaşamımızda alışveriş yaparken para kullanırız. Paraları inceleyelim. Yönergeleri uygulayarak noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım. 


Paralardan bir tanesini seçelim. Seçtiğimiz paranın değerini yazalım. 


Cevap : 50 lira


Seçtiğimiz parayla diğer paraların üç tanesinin değerini karşılaştıralım. Paraları karşılaştırırken “az, çok” ifadelerini kullanalım.


Cevap :

  • 50 lira, 100 liradan azdır.
  • 50 lira, 10 liradan çoktur.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 68 Cevapları


2. Nehir ve Kaan’ın konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap :  50 + 10 + 1 = 61 TL

Sulu boya almak için 1 TL, 10 TL ve 50 TL verdim.
Sulu boyayı ……..61……….TL’ye almışsın.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 69 Cevapları


Soru : Haydi, harçlıklarımızdan biriktirerek satın aldığımız nesnelerden birini söyleyelim. Bu nesneyi kaç liraya satın aldığımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :  Harçlıklarımızdan biriktirerek satın aldığımız nesne örneği: oyuncak araba. Bu nesneyi 15 TL‘ye satın aldım. Arkadaşlarımızla paylaşabiliriz.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 70 Cevapları


3. Kâğıt ve madenî paraları inceleyelim. Soruları cevaplayalım. 


• Madenî paraların ön ve arka yüzlerinin özelliklerini yazalım.


Cevap

Madenî paraların ön ve arka yüzlerinin özellikleri:

  • Ön yüzünde genellikle Atatürk resmi, değer ve yılı bulunur.

  • Arka yüzünde değer, sembol veya desenler bulunur.


• Madenî paraların benzer ve farklı özelliklerini yazalım.


Cevap

Madenî paraların benzer özellikleri:

  • Hepsi yuvarlak şekildedir, metaliktir, üzerinde değerleri yazılıdır.

Madenî paraların farklı özellikleri:

  • Renkleri, büyüklükleri ve değerleri farklıdır.

  • Bazıları çift renkli, bazıları tek renkli olabilir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 71-72 Cevapları


Soru : Kâğıt paraların arka yüzlerinde bulunan ve ülkemizin tarihinde izler bırakan kişilerin hayatlarını araştırarak defterimize yazalım.


Cevap Kâğıt paraların arka yüzlerinde bulunan kişiler: Ülkemizin tarihinde iz bırakan kişiler, örneğin Mimar Sinan, Yunus Emre, Aydın Sayılı gibi önemli kişiler yer alır; hayatlarını araştırarak defterimize yazabiliriz.


Soru : Kâğıt paraların benzer ve farklı özelliklerini arkadaşlarımızla tartışalım. 


Cevap

Kâğıt paraların benzer ve farklı özellikleri:

  • Benzerlik: Hepsi dikdörtgen şekilli, üzerinde değerleri ve güvenlik özellikleri vardır.

  • Farklılık: Renkleri, boyutları, üzerinde bulunan kişilerin resimleri ve desenler farklıdır.



 

2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 56-57-58-59-60-61-62-63-64-65 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Bütün, Yarım ve Çeyrek Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 56-57-58-59-60-61-62-63-64-65 Sayfa Cevapları, öğrencilerin bütün, yarım ve çeyrek kavramlarını öğrenmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : Bütün, Yarım ve Çeyrek Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 56-57-58-59-60-61-62-63-64-65 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine ve konuları sağlam öğrenmesine yardımcı olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler ders materyallerini daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 56-57-58-59-60-61-62-63-64-65 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Bütün, Yarım ve Çeyrek Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 56-57-58-59-60-61-62-63-64-65


Soru : Simit ve tostu eş parçalara ayırırken nelere dikkat ettiğimizi arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap : Kişi sayısına göre eşit parçalara bölmeye dikkat ettik. 


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 57 Cevapları


1. Kerem ve Azra’nın konuşmalarını okuyalım. Soruları cevaplayalım.


Kerem tabağındaki keki yediğinde bütün kekin ne kadarını yemiş olur? Arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap : Kerem tabağındaki keki yediğinde bütün kekin yarısını (1/2) yemiş olur.


Azra tabağındaki elma dilimlerinden birini yediğinde bütün elmanın ne kadarını yemiş olur? Cevabı arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap : Azra tabağındaki elma dilimlerinden birini yediğinde bütün elmanın çeyreğini (1/4) yemiş olur.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 58 Cevapları


2. Noktalı yerlere “bütün, yarım ve çeyrek” kelimelerinden uygun olanı yazalım.


1 bütün portakalı iki eş parçaya ayıralım. Parçalardan her birine ne denir?


Cevap : Parçalardan her birine yarım portakal denir.


1 elmanın tamamını yersek ne kadar elma yemiş oluruz?


Cevap : 1 elmanın tamamını yersek 1 bütün elma yemiş oluruz.


1 bütün ramazan pidesini dört eş parçaya ayıralım. Parçalardan her birine ne denir?


Cevap : 1 bütün ramazan pidesini dört eş parçaya ayırırsak, her parçaya çeyrek pide denir.


1 limonun tümünü kullanarak limonata yaptım. Limonatada ne kadar limon kullandım?


Cevap : 1 limonun tümünü kullanarak limonata yaptığımızda 1 bütün limon kullandım.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 59 Cevapları


3. Nehir ve Kaan’ın konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap :

Bir bütünü iki eş parçaya böldüğümüzde elde ettiğimiz iki eş parçadan her birine yarım denir.

Örnekler: elma, portakal, ekmek dilimi, pizza dilimi.

1 limondan 2 yarım limon elde ettik.
O zaman 2 yarım parça da 1 bütün eder.

Annemle kavunu iki eş parçaya ayırdık.
1 bütünden 2 yarım elde ettik.


Soru : Haydi, defterimize çevremizden iki eş parçaya ayrılabilecek nesnelere örnekler yazarak arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap : Elma, portakal, ekmek, pizza dilimi, çikolata gibi nesneler iki eş parçaya ayrılabilir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 60 Cevapları


4. Yiyeceklerin bütününü oluşturan yarım parçaları yuvarlak içine alalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 60 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 61 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM 

Malzemeler: Oyun hamuru, cetvel, kalem, defter.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Oyun hamurumuzdan bir parça koparalım. Hamuru yuvarlayarak top hâline getirelim.
• Top hâline getirdiğimiz hamurumuzu sıramızın üzerine koyup hamurumuza elimizle bastıralım.
• Cetvelimizin kenarından faydalanarak düzleştirdiğimiz hamuru iki eş parçaya ayıralım. Elde ettiğimiz şekli defterimize çizelim.
• Elde ettiğimiz parçalara ne ad verilir? Çizdiğimiz şeklin altına yazalım.
• Bu parçaların her birini cetvelimizin kenarından faydalanarak tekrar eş iki parçaya ayıralım. Bu şekilleri de defterimize çizelim.
• Elde ettiğimiz parçalara ne ad verilir? Çizdiğimiz şeklin altına yazalım.
• Oyun hamurumuzla başka şekiller oluşturarak aynı işlemleri yeni oluşturduğumuz şekillerle de yapalım.
• Defterimize yazdıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap : Etkinlikte oyun hamurundan bir parça kopardık ve top hâline getirdik. Hamuru sıramızın üzerine koyup elimizle bastırarak düzleştirdik. Cetvel yardımıyla hamuru iki eş parçaya ayırdık ve defterimize çizdik; bu parçalara yarım denir. Ardından her bir yarımı tekrar iki eş parçaya ayırdık; bu parçalara çeyrek denir. Yeni şekillerle aynı işlemleri yaparak elde ettiğimiz parçaları defterimize çizdik ve arkadaşlarımızla paylaştık.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 62 Cevapları


5. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım. 


Cevap :

Bir bütün elma, 4 çeyrek elmadır.
Bir bütün omlet, 4 çeyrek omlettir.


Soru : Haydi, defterimize çevremizdeki nesnelerden dört eş parçaya bölünebilecek nesnelere örnekler yazalım. Örneklerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap : Pizza, kek, çikolata, peynir, ekmek gibi nesneler dört eş parçaya bölünebilir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 63 Cevapları


6. Nehir ve Kaan’ın konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap :

Kaan biliyor musun, 4 çeyrek elma 1 bütün elma eder.
O zaman 1 bütün elma 2 yarım elma veya 4 çeyrek elma eder.
2 çeyrek elma, 1 yarım elma eder.
1 bütün elma, 1 yarım ve 2 çeyrek elma eder.


Soru : Haydi, defterimize çevremizdeki nesnelerden bütün, yarım ve çeyrekle gösterilebilecek örnekler bulup yazalım. Örneklerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Bütün: elma, portakal, ekmek
Yarım: elmanın yarısı, pizzanın yarısı, limonun yarısı
Çeyrek: pizzanın çeyreği, kekin çeyreği, peynirin çeyreği


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 64 Cevapları


7. Aşağıdaki noktalı yerlere uygun sayıları yazalım. 


Cevap :

  • 1 bütün ekmek 4 çeyrek ekmektir.
  • 2 yarım erik 1 bütün eriktir.
  • 2 çeyrek ayva 1 yarım ayvadır.
  • 1 yarım pasta 2 çeyrek pastadır.
  • 1 bütün karpuz 2 yarım karpuzdur.
  • 1 bütün şeftali 4 çeyrek şeftalidir.
  • 1 yarım ve 2 çeyrek limon 1 bütün limondur.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 65 Cevapları


8. Aşağıdaki yönergeleri uygulayalım. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 65 Cevapları”


 

2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 48-49-50-51-52-53 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 3. Tema Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 48-49-50-51-52-53 Sayfa Cevapları, öğrencilerin 3. tema konularını tekrar ederek pekiştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 3. TEMA: İŞLEMLERDEN CEBİRSEL DÜŞÜNMEYE : 3. Tema Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları ile temadaki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 48-49-50-51-52-53 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine ve konuyu sağlam öğrenmesine yardımcı olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler, ders materyallerini daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 48-49-50-51-52-53 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap 3. Tema Değerlendirme Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 48-49-50-51-52-53


1. Aşağıdaki işlemleri yapalım. İşlemlerin altındaki harfleri bulduğumuz sonuçlara göre şifre alanına yazıp şifreyi bulalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 48 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 49 Cevapları


2. Ahsen’in 12 tane, Ayşe’nin ise 26 tane boya kalemi vardır. İki arkadaş kalemlerinin toplam sayısını tahmin edip işlem yaptılar. Ahsen ve Ayşe’nin konuşmalarındaki noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap :

12’nin en yakın onluğu 10, 26’nın en yakın onluğu 30’dur.
Bu iki onluğu topladığımda 40 buldum.
Ben 12 ile 26’yı topladığımda 38 buluyorum.
Tahminim gerçek sonuçtan fazlaymış.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 50 Cevapları


3. Aşağıda toplama ve çıkarma işlemlerinin birer ögesi eksik verilmiştir. Verilmeyen ögelerin bulunduğu işlemle, bu ögeleri bulmak için yapılması gereken işlemleri eşleştirelim. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 50 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 51 Cevapları


4. 4. Aşağıdaki işlemleri yapalım. Çarpma işlemlerini, çarpım sonuçlarının doğruluğunu kontrol etmek için yapılan bölme işlemleriyle eşleştirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 51 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 52 Cevapları


5. Bulmacanın sorularını cevaplayalım. Cevapların okunuşunu numarasına göre soldan sağa veya yukarıdan aşağıya doğru yazalım.


Cevap :

Soldan Sağa 

  1. Berk’in kütlesi: 24 – 3 = 21 kg
    Toplam kütle: 24 + 21 = 45 kg
  2. Kadir’in bir günde okuduğu sayfa: 20 ÷ 2 = 10 sayfa
  3. Toplam balon sayısı: 6 × 4 = 24 balon
  4. Sümbül dışında çiçek sayısı: 36 – 20 = 16 çiçek

Yukarıdan Aşağıya 

  1. Beril’in harcadığı para: 57 + 20 = 77 TL
    Kalan para: 100 – 77 = 23 TL
  2. Annesinin yaşı: 8 + 24 = 32 yaş
    Babanın yaşı: 32 + 4 = 36 yaş

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 53 Cevapları


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 48-49-50-51-52-53 Cevapları”


 

error: Content is protected !!