2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 128-129-130-131-132-133-134-135 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 4. Tema Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 128-129-130-131-132-133-134-135 Sayfa Cevapları, öğrencilerin 4. tema konularını pekiştirmelerine ve ölçme, tahmin etme gibi becerilerini değerlendirmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : 4. Tema Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları ile konuyu doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 128-129-130-131-132-133-134-135 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine ve konuları sağlam öğrenmesine yardımcı olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler ders materyallerini daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 128-129-130-131-132-133-134-135 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap 4. Tema Değerlendirme Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 128-129-130-131-132-133-134-135


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 128 Cevapları


1. Pelin, Oya, Ümit ve Utku hafta sonunda lahmacun yemeye gittiler. Hepsi birer bütün lahmacun siparişi verdiler. Pelin, Oya, Ümit ve Utku’nun konuşmalarını okuyalım. 


Cevap :

Pelin : Ben, 2 eş parçaya böldürdüğüm lahmacunun bir parçasını yedim.
Utku : Ben, lahmacunun tamamını yedim.
Ümit : Ben, 4 eş parçaya böldürdüğüm lahmacunun 3 parçasını yedim.
Oya : Ben, 4 eş parçaya böldürdüğüm lahmacunun bir parçasını yedim.


Soru : Aşağıdaki lahmacun tabaklarının altına kime ait olduklarını yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 128 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 129 Cevapları


2. Aşağıdaki her bir çerçevede verilen paraların toplam değerlerini noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

  1. 22 lira
  2. 36 lira
  3. 76 lira
  4. 98 lira
  5. 41 lira

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 130 Cevapları


3. Aşağıdaki analog saatleri inceleyelim. Saatleri ve okunuşlarını noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 130 Cevapları”

4. Aşağıdaki dijital saatleri inceleyelim. Saatlerin okunuşlarını noktalı yerlere yazalım. 


Cevap :

  • 04:15 → Saat dörtü çeyrek geçiyor

  • 08:45 → Saat dokuzu çeyrek var

  • 06:00 → Saat altı

  • 12:30 → Saat on ikiyi buçuk


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 131 Cevapları


5. Aşağıdaki soruları cevaplarıyla eşleştirelim. 


Cevap :

  • 1 yılda kaç hafta vardır? → 52
  • 1 yılda kaç ay vardır? → 12
  • 1 gün kaç saattir? → 24
  • 1 hafta kaç gündür? → 7
  • 1 yılda kaç mevsim vardır? → 4
  • 1 mevsim kaç aydır? → 3
  • 1 saat kaç dakikadır? → 60
  • 1 ay kaç haftadır? → 4

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 132 Cevapları


6. Aşağıdaki nesnelerin uzunlukları standart olmayan birimlerle ölçülmüştür. Ölçüm sonuçlarını noktalı yerlere yazalım. 


Cevap :

  • Çantanın uzunluğu 4 kalemlik
  • Çantanın uzunluğu 3 fırça
  • Kitabın uzunluğu 2 karış
  • Kitabın uzunluğu 5 silgi
  • Masanın uzunluğu 8 kalem
  • Masanın uzunluğu 6 pastel boya
  • Kalemin uzunluğu 2 kalemtıraş
  • Kalemin uzunluğu 4 ataş
  • Tahtanın uzunluğu 3 tahta silgisi
  • Tahtanın uzunluğu 2 flüt

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 133 Cevapları


7. Aşağıdaki görselleri inceleyelim. Boyunun 1 metreden fazla olduğunu düşündüğümüz hayvanları bulup yuvarlakları işaretleyelim. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 133 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 134 Cevapları


8. Aşağıdaki meyvelerin kütleleri ölçülmüştür. Ölçümlere göre noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap :

• Eriğin kütlesi 35 gramdır.
• Kivinin kütlesi 55 gramdır.
• Tartılan meyvelerden çilek en hafif olandır.
• Tartılan meyvelerden elma en ağır olandır.
• Elmanın kütlesi kivinin kütlesinden 40 gram fazladır.
• Çilek ile kivinin kütlelerinin toplamı, elmanın kütlesinden daha hafiftir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 135 Cevapları


9. Aşağıdaki varlıkların kütlelerinin kutularda verilen ölçümlerden hangisinin olabileceğini tahmin edelim. Tahminimizin bulunduğu kutuyu boyayalım. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 128-129-130-131-132-133-134-135 Cevapları”


 

2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 122-123-124-125-126-127 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Uzunluk ve Kütle Ölçmeyi Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125, 126, 127


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 122-123-124-125-126-127 Sayfa Cevapları, öğrencilerin uzunluk ve kütle ölçmeyi tahmin etme becerilerini geliştirmeleri için hazırlanmıştır. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmen ve velilerin öğrencilerin doğru çözümlerle ilerlemesini sağlamasına yardımcı olur. Öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : Uzunluk ve Kütle Ölçmeyi Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları sayesinde ölçme işlemlerini sadece uygulamalı değil, aynı zamanda tahmin ederek de öğrenirler.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 122-123-124-125-126-127 Cevapları”

Ayrıca 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 122, 123, 124, 125, 126, 127 Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri doğru şekilde yapabilmesine destek sağlar. Böylece ölçü birimlerini daha iyi kavrayarak günlük yaşamda doğru tahminler yapmayı öğrenirler. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 122-123-124-125-126-127 Sayfa Cevapları, öğrenciler için hem öğretici hem de eğlenceli bir rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Uzunluk ve Kütle Ölçmeyi Tahmin Etme Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 122-123-124-125-126-127


1. Görsellerdeki meslekleri inceleyelim. Bu mesleklerde hangi ölçme araç ve birimlerinin kullanıldığını noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

  • Marangoz Osman Bey: Şerit metre, cetvel, metre (m, cm) kullanır.

  • Çocuk Doktoru Candan Hanım: Boy ölçer, mezura, kilogram ve gram için tartı (kg, g) kullanır.

  • Takı Tasarımcısı Sezen Hanım: Hassas terazi, gram (g) ve miligram (mg) kullanır.

  • Manav Rüstem Bey: Terazi, kilogram (kg) ve gram (g) kullanır.


Soru : Standart ölçme araçlarının kullanıldığı farklı meslekler bulalım. Bu mesleklerde kullanılan standart ölçme araçlarını yazalım. Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

  • Terzi: Mezura, cetvel (cm, m).

  • Mühendis: Şerit metre, kumpas, cetvel (cm, m, mm).

  • Aşçı: Mutfak terazisi, ölçü kabı (g, kg, litre).

  • Doktor: Boy ölçer, tartı, tansiyon aleti (cm, kg, mmHg).

  • Manav: Elektronik terazi (kg, g).

  • Marangoz: Şerit metre, cetvel (m, cm).

  • Saatçi: Hassas kumpas, mikrometre (mm).


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 123 Cevapları


2. Ataşın uzunluğundan yararlanarak nesnelerin uzunluklarını tahmin edelim. Nesnelerin uzunluğunu cetvelimizle ölçerek ölçüm sonuçlarını noktalı yerlere yazalım. Tabloyu dolduralım.


Cevap :

Nesne Tahminim (cm) Ölçümüm (cm) Karşılaştırma
Ataş 5 5 eşit
Büyüteç 12 12 eşit
Makas 15 14,5 tahmine yakın
Kupa 10 10 eşit
Tenis raketi 65 66 tahmine yakın

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 124 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: 30 santimetrelik cetvel, şerit metre, kalem.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Cetvelimizin boyu 30 cm’dir. Buna göre sınıfımızdaki diğer eşyaların uzunluklarını tahmin edelim.
• Tahminlerimizi tabloya yazalım.
• Aynı eşyaları şerit metre ile ölçelim.
• Ölçümlerimizi tabloya yazalım.
• Tahminlerimizle ölçümlerimizi karşılaştıralım.
• Tablomuzu sıra arkadaşımızın tablosuyla karşılaştıralım.


Cevap :

Ölçülecek Uzunluk Tahmin (cm) Ölçüm Sonucu (cm) Karşılaştırma Sonucu
Sıranın uzun kenarı 120 123 Tahmine yakın
Öğretmen masasının kısa kenarı 70 72 Tahmine yakın
Yazı tahtasının uzun kenarı 200 198 Tahmine yakın
Kitabın kısa kenarı 20 21 Tahmine yakın
Resim defterinin uzun kenarı 30 30 Eşit

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 125 Cevapları


3. Aşağıdaki sebze ve meyvelerin kütlelerini domatesin kütlesine göre tahmin edelim. Teraziler dengede olduğuna göre sebze ve meyvelerin kütlelerini bulalım. Tabloyu dolduralım.


Cevap :

Sebze – Meyve Tahminim (g) Ölçüm Sonucu (g) Karşılaştırma Sonucu
Elma 80 78 Tahmine yakın
Dolmalık biber 60 62 Tahmine yakın
Mısır 100 98 Tahmine yakın

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 126 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Hassas terazi, kalem, gözlük, yüzük, flüt.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Aşağıdaki tabloda tahminî ağırlıkları ve uzunlukları verilen nesneleri inceleyelim. Uygun olduğunu düşündüğümüz tahmini işaretleyelim.
• Gözlük ve yüzüğü hassas terazi ile tartalım. Kalem ve flütü metre ile ölçelim.
• Aşağıdaki tabloya bulduğumuz sonuçları yazalım.
• Tahminlerimizle ölçümlerimizi karşılaştıralım.
• Doldurduğumuz tabloyu arkadaşlarımızın doldurduğu tabloyla karşılaştıralım.


Cevap :

Nesneler Tahmini Ölçüm Aracı Ölçüm Sonucu Karşılaştırma
Gözlük 50 g Hassas terazi 10 g Tahminden hafif
Kalem 20 cm Metre 20 cm Tahmine eşit
Tektaş Yüzük 4 g Hassas terazi 4 g Tahmine eşit
Flüt 3 cm Metre 33 cm Tahminden uzun

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 127 Cevapları


4. Aşağıdaki varlıkların kütlelerini tahmin edelim. Görseldeki varlıklarla bu varlıkların tahminî kütlelerini eşleştirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 122-123-124-125-126-127 Cevapları”


 

2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Uzunluk ve Kütle Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121 Sayfa Cevapları, öğrencilerin uzunluk ve kütle ölçme konularında öğrendiklerini pekiştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için büyük kolaylık sağlar. Bu sayede öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : Uzunluk ve Kütle Ölçme Metni Etkinlik Cevapları aracılığıyla ölçü birimlerini daha iyi kavrar ve günlük yaşamda kullanmayı öğrenirler.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121 Cevapları”

Ayrıca 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri doğru şekilde yapmalarına destek olur. Öğrenciler hem bilgilerini pekiştirir hem de farklı örneklerle ölçme becerilerini geliştirir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121 Sayfa Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin kalıcı olmasına katkı sağlar.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Uzunluk ve Kütle Ölçme Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121


6. Aşağıdaki nesnelerin uzunluklarını “metre” ve “santimetre” birimlerinden hangisiyle ölçebileceğimizi belirleyelim. Noktalı yerlere birimleri yazalım. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 111 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 112 Cevapları


7. Aşağıdaki görselle ilgili açıklamaları okuyalım. Soruların cevaplarını arkadaşlarımızla tartışalım.


• Baharatçı, Çınar ve babasının aldıklarını tartmak için elektronik terazi yerine başka bir araç kullanabilir mi?


Cevap : Baharatçı, elektronik terazi yerine kollu terazi veya kefeli terazi de kullanabilir.


• Bir nesnenin kütlesini ölçmek için standart ölçüm araçlarını kullanmak neden önemlidir?


Cevap : Bir nesnenin kütlesini ölçmek için standart ölçüm araçlarını kullanmak önemlidir çünkü doğru ve herkes için aynı sonucu verir, karışıklığı önler.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 113 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Portakal, 2 tane elma, 10 tane fındık, patates, defter, kalem.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Bir elimize 1 tane patates, diğer elimize 1 tane elma alalım. İki elimizi terazi gibi iki yana açalım. Hangisi daha ağırsa defterimize yazalım.
• Bir elimize 1 tane portakal, diğer elimize 2 tane elma alalım. İki elimizi terazi gibi iki yana açalım. Hangisi daha ağırsa defterimize yazalım.
• Bir elimize 10 tane fındık, diğer elimize elma alıp iki elimizi terazi gibi iki yana açalım. Hangisi daha ağırsa defterimize yazalım.
• Defterimize yazdığımız sonuçlarımızı arkadaşlarımızın sonuçlarıyla karşılaştıralım.
• Sonuçlarımızda farklılıklar var mı? Nedenini arkadaşlarımızla tartışalım.
• Sınıftaki herkesin yazdığı sonuçların aynı olması için bu nesneleri ne
ile tartmamız gerekirdi? Araştıralım.
• Pazarda satıcılar sebze ve meyvelerin kütlelerini bizim gibi tartsalardı nasıl sonuçlar ortaya çıkardı? Arkadaşlarımızla tartışalım


Cevap :

  • Patates elmaya göre daha ağırdır.
  • 2 elma portakaldan daha ağırdır.
  • Elma, 10 fındıktan daha ağırdır.
  • Arkadaşlarımızın sonuçları farklı çıkabilir çünkü elimizle ölçmek standart bir ölçüm değildir.
  • Sonuçların aynı olması için terazi kullanmamız gerekirdi.
  • Eğer pazarda satıcılar bizim gibi elleriyle tartsaydı herkes farklı sonuç bulur, adaletli ve doğru bir alışveriş olmazdı.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 114-115 Cevapları


8. Nehir ve Kaan’ın konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap : Ben oyuncak arabanın kütlesini bir oyuncak trenin kütlesine eşit ölçtüm. Sen ise bir oyuncak uçağın kütlesine eşit ölçtün.

Elektronik teraziyle oyuncak arabayı tarttım. Arabanın kütlesini 90 gram buldum.

Ben de elektronik el kantarıyla oyuncak arabayı tarttım. Arabanın kütlesini 90 gram buldum.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 115 Cevapları


Standart ölçme aracı ile ölçüm yapılması neden gereklidir? Arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap : Standart ölçme aracı ile ölçüm yapılması gereklidir çünkü herkes aynı ve doğru sonuca ulaşır.


Günlük yaşamınızda gördüğümüz kütle ölçümü yapılan durumları defterimize yazalım.


Cevap : Günlük yaşamda kütle ölçümü yapılan durumlara örnek: pazarda sebze-meyve tartmak, fırında ekmek tartmak, kargoda paket tartmak, eczanede ilaç tartmak.


Nehir ve Kaan’ın kullandığı elektronik terazi ve el kantarı gibi araçlar standart ölçme araçları mıdır?


Cevap : Nehir ve Kaan’ın kullandığı elektronik terazi ve el kantarı standart ölçme araçlarıdır. 


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 116 Cevapları


9. Açıklamaları okuyalım. Soruların cevaplarını arkadaşlarımızla tartışalım.


Günlük yaşamımızda gördüğümüz kütle ölçümlerini defterimize yazalım.


Cevap : Günlük yaşamımızda gördüğümüz kütle ölçümleri: pazarda sebze-meyve tartmak, manavda elma-portakal tartmak, kasapta et tartmak, eczanede ilaç tartmak, kargoda paket tartmak, fırında ekmek tartmak.


Eşit kollu terazi, elektronik terazi gibi araçlar standart kütle ölçme araçlarıdır. Bunların dışında başka standart kütle ölçme aracı var mıdır? Araştırarak bulduklarımızı defterimize yazalım.


Cevap : Eşit kollu terazi, elektronik terazi dışında yaylı terazi, baskül, elektronik kantar, hassas terazi gibi araçlar da standart kütle ölçme araçlarıdır. 


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 117 Cevapları


10. İlayda, Alp ve annelerinin konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap :

Ben içi boş kalem kutusunu tarttım. Kalem kutusunun kütlesini 95 g buldum.
Ben içi boş çantayı tarttım. Çantanın kütlesini 7 kg buldum.


Soru : Kilogram ve gramla kütleleri ölçülen varlıklar hangileridir? Defterimize ikişer örnek yazalım. Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Kilogramla ölçülen varlıklara örnekler:

  • Çuval patates
  • Karpuz
  • Un torbası
  • Çanta
  • Bir bidon yağ

Gramla ölçülen varlıklara örnekler:

  • Ekmek
  • Çikolata
  • Kalem
  • Elma
  • İlaç tabletleri

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 118 Cevapları


11. Aşağıdaki öğrencilerin kütlelerine göre soruları cevaplayalım. 


Cevap :

• Uras’ın kütlesi kaç kilogramdır? = 32kg
• Kütlesi en hafif olan kimdir?  = Kübra 28kg
• Uras’ın kütlesi Murat’ın kütlesinden kaç kilogram fazladır?  = 32-30= 2 kg fazladır.
• Kızların kütlelerinin toplamı kaç kilogramdır?  = 28+25 = 53 kg’dır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 119 Cevapları


12. Aşağıdaki varlıklardan kütleleri ölçülürken gram kullanılması daha uygun olanların altındaki yuvarlağı işaretleyelim. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 119 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 120 Cevapları


13. Aşağıdaki varlıklardan kütleleri ölçülürken kilogram kullanılması daha uygun olanların altındaki yuvarlağı işaretleyelim. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 121 Cevapları


14. Ayten Hanım, hazırladığı reçelleri kavanozlara doldurdu. Terazide tarttı. Teraziler dengede olduğuna göre reçellerin kütlesini noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 121 Cevapları”


 

2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 100-101-102-103-104-105-106-107-108-109-110 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Uzunluk ve Kütle Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 100-101-102-103-104-105-106-107-108-109-110 Sayfa Cevapları, öğrencilerin uzunluk ve kütle ölçme konularını öğrenmelerine ve ölçü birimlerini doğru kullanmalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : Uzunluk ve Kütle Ölçme Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 100-101-102-103-104-105-106-107-108-109-110 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine ve konuyu sağlam öğrenmesine yardımcı olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler ders materyallerini daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 100-101-102-103-104-105-106-107-108-109-110 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Uzunluk ve Kütle Ölçme Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 100-101-102-103-104-105-106-107-108-109-110


Soru : Standart olmayan uzunluk ölçme birimleriyle ilgili soruların cevaplarını noktalı yerlere yazalım. Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

  • Masanın en ve boyunu hangi ölçme aracıyla ölçebiliriz?
    Cetvel veya metre ile ölçebiliriz.

  • Yazı tahtasının en ve boyunu hangi ölçme aracıyla ölçebiliriz?
    Metre ile ölçebiliriz.

  • Kitabın en ve boyunu hangi ölçme aracıyla ölçebiliriz?
    Cetvel ile ölçebiliriz.

  • Sulu boyanın en ve boyunu hangi ölçme aracıyla ölçebiliriz?
    Cetvel ile ölçebiliriz.


Soru : Standart olmayan uzunluk ölçme birimlerini kullanarak ölçebileceğimiz nesnelere 5 örneği defterimize yazalım.


Cevap :

Standart olmayan uzunluk ölçme birimleriyle ölçebileceğimiz 10 nesne:

  1. Masanın uzunluğu (adım ile)
  2. Kitabın boyu (el uzunluğu ile)
  3. Defterin eni (parmak genişliği ile)
  4. Kalemin boyu (el uzunluğu ile)
  5. Sandalyenin yüksekliği (diz yüksekliği ile)
  6. Odanın uzunluğu (adım ile)
  7. Oyuncak arabanın boyu (parmak genişliği ile)
  8. Yastığın eni (el genişliği ile)
  9. Taburenin yüksekliği (diz yüksekliği ile)
  10. Sulu boyanın boyu (parmak uzunluğu ile)

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 101 Cevapları


Soru : Standart olmayan kütle ölçme birimleriyle ilgili soruların cevaplarını noktalı yerlere yazalım. Cevaplarımızı arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

  • Elif’in bir elinde kalem, diğer elinde kitap vardır. Hangisi daha ağırdır?
    Kitap daha ağırdır.

  • Buğra ve İlknur tahterevallidedir. Hangisi daha hafiftir?
    Tahterevallide daha yukarıda olan çocuk daha hafiftir.

  • Yukarıdaki hayvanları en ağırdan en hafife doğru sıralayalım:
    Fil > At > Kedi > Tavşan > Kuş


Soru : Haydi, çevremizde çantamızdan daha ağır ve daha hafif olan nesneleri bulup defterimize yazalım. Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Çantamdan daha ağır nesneler:

  • Kitap
  • Su şişesi
  • Kalem kutusu

Çantamdan daha hafif nesneler:

  • Silgi
  • Kurşun kalem
  • Anahtarlık

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 102 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Oyun Alanı: Okul bahçesi.
Oyuna Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• İkişerli gruplara ayrılalım.
•Grup arkadaşımızla belirli bir mesafede karşılıklı duralım.
• “Aldım, verdim, ben seni yendim.” diyerek adım atalım. Her kelimede bir ayağımızın topuğunu diğer ayağımızın burnuna denk getirelim. Arada boşluk kalmayacak şekilde adım atmaya devam edelim.
• Grup arkadaşımızla karşılıklı olarak sırayla sözleri söyleyip adım atalım.
• Hangimizin ayağı diğerinin ayağına ilk değerse o kazanan olacaktır.
• Grupların kazananlarıyla yine ikişerli eşleşelim.
• Son kişi kalana kadar oyuna bu şekilde devam


Cevap : Etkinlikte ikişerli gruplara ayrıldık ve belirli bir mesafede karşılıklı durduk. “Aldım, verdim, ben seni yendim.” diyerek adımlarımızı attık; her kelimede bir ayağımızın topuğunu diğer ayağımızın burnuna denk getirdik. Arada boşluk kalmayacak şekilde adımlara devam ettik.

Grup arkadaşımızla sırayla sözleri söyleyip adım attık ve hangimizin ayağı diğerinin ayağına ilk değerse o kazanan oldu. Grupların kazananlarıyla tekrar ikişerli eşleşip oyunu son kişi kalana kadar devam ettirdik.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 103 Cevapları


1. Standart olmayan uzunluk ölçme araçlarını kullanarak ölçüm yapan çocukların cümlelerini okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap :

  • Can, masanın uzunluğunu 6 adım ölçtü.
  • Sinan, halının uzunluğunu 20 adım ölçtü.
  • Meltem, kitabın uzunluğunu 5 parmak ölçtü.
  • Ceyda, tahtanın uzunluğunu 2 kol boyu ölçtü.
  • Asrın, koridorun uzunluğunu 22 adım ölçtü.
  • Kübra, kalem kutusunun uzunluğunu 12 parmak ölçtü.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 104 Cevapları


2. Aşağıdaki soruları cevaplayalım. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 104 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 105 Cevapları


1. Nehir ve Kaan’ın konuşmalarını okuyalım. Soruların cevaplarını arkadaşlarımızla tartışalım.


• Nehir ve marangozun ölçüm sonuçları neden farklı çıktı?


Cevap : Nehir ve marangozun ölçüm sonuçları farklı çıktı çünkü Nehir karışla ölçüm yaparken, marangoz hassas ölçüm için şerit metre kullandı. Karış her kişinin kendi el uzunluğuna göre değiştiği için sonuçlar farklı olur.


• Marangozluk dışında başka hangi mesleklerde standart uzunluk ölçme araçları kullanılır?


Cevap : Marangozluk dışında standart uzunluk ölçme araçları mimarlık, inşaat, terzilik, mühendislik, mobilyacılık gibi mesleklerde kullanılır.


• Standart uzunluk ölçme araçlarını kullanmak bize ne gibi kolaylıklar sağlar?


Cevap : Standart uzunluk ölçme araçlarını kullanmak bize daha doğru, güven


ilir ve tekrarlanabilir ölçümler yapma kolaylığı sağlar.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 106 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Sulu boya, kalem, silgi, ataş, kalemtıraş, kalem kutusu, kitap, çanta.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Oyuna Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Defterimizin kısa kenarının kaç karış, kaç parmak olduğunu ölçerek
defterimize yazalım.
• Yazı tahtasının boyunun kaç kulaç, kaç karış olduğunu ölçerek defterimize yazalım.
• Öğretmen masasının boyunun kaç kulaç, kaç karış olduğunu ölçerek defterimize yazalım.
• Sıramızın uzunluğunun kaç karış, kaç parmak olduğunu ölçerek defterimize yazalım.
• Sınıfımızın boyunun kaç adım, kaç ayak olduğunu ölçerek defterimize yazalım.
• Sulu boyanın uzunluğunun kaç silgi, kaç kalemtıraş olduğunu ölçerek defterimize yazalım.
• Matematik kitabının uzunluğunun kaç ataş, kaç silgi olduğunu ölçerek defterimize yazalım.
• Ölçüm sonuçlarımızı arkadaşlarımızın bulduğu sonuçlarla karşılaştıralım.
• Sonuçlarımızda farklılıklar var mı? Nedenini arkadaşlarımızla tartışalım.
• Ölçüm sonuçlarımızın aynı olması için ne yapmamız gerekirdi?


Soru : Cevaplarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

  • Defterimizin kısa kenarı 3 karış, 12 parmak uzunluğundaydı.

  • Yazı tahtasının boyu 5 kulaç, 20 karış uzunluğundaydı.

  • Öğretmen masasının boyu 4 kulaç, 16 karış uzunluğundaydı.

  • Sıramızın uzunluğu 3 karış, 14 parmak ölçüldü.

  • Sınıfımızın boyu 15 adım, 30 ayak uzunluğundaydı.

  • Sulu boyanın uzunluğu 2 silgi, 1 kalemtıraş idi.

  • Matematik kitabının uzunluğu 5 ataş, 3 silgi ölçüldü.

Ölçüm sonuçlarımızı arkadaşlarımızın bulduğu sonuçlarla karşılaştırdık; bazı farklılıklar oldu çünkü herkesin karış, parmak, adım gibi standart olmayan ölçüleri farklıydı.

Ölçüm sonuçlarımızın aynı olması için standart ölçme araçları (cetvel, metre, şerit metre) kullanmamız gerekir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 107 Cevapları


2. Nehir ve Kaan’ın konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap :

İki ölçüm sonucumuz da birbirinden farklı çıktı. Sence neden? Çünkü farklı standart olmayan ölçü birimleri kullandık. Cetvel kullansaydık ölçüm sonuçlarımız aynı olur muydu? Evet, aynı olurdu.

Ben de 15 santimetrelik cetvelle ölçerek 30 santimetre buldum.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 108 Cevapları


3. Görsellerle ilgili yazıları okuyalım. Soruların cevaplarını arkadaşlarımızla tartışalım. 


Günlük yaşamımızda karşılaştığımız uzunluk ölçümü yapılan durumları defterimize yazalım.


Cevap :

Günlük yaşamda karşılaştığımız uzunluk ölçümü yapılan durumlar:

  • Odanın boyunu ölçmek
  • Masanın uzunluğunu belirlemek
  • Kitap rafı yapmak
  • Duvar boyamak
  • Kıyafet dikmek veya terzilik işleri
  • Bahçeye çit kurmak
  • Yol veya spor sahası uzunluğunu ölçmek

Mezura ve cetvel gibi araçlar standart uzunluk ölçme araçlarıdır. Bunların dışında başka standart uzunluk ölçme aracı var mıdır? Araştırıp defterimize yazalım.


Cevap :

Mezura ve cetvel dışında başka standart uzunluk ölçme araçları:

  • Şerit metre
  • Lazer ölçer
  • Hassas kumpas
  • Ölçü çubuğu
  • Ölçüm tekerleği

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 109 Cevapları


4. Damla, Doruk ve Sevgi’nin konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap :

  • Ben şerit metreyle ipin uzunluğunu 83 santimetre ölçtüm.

  • Ben mezurayla ipin uzunluğunu 84 santimetre ölçtüm.


Soru : Haydi, defterimize metre ve santimetreyle ölçebileceğimiz nesnelere örnekler yazalım. Bulduğumuz örnekleri arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Madde Madde metre ve santimetreyle ölçebileceğimiz nesnelere örnekler ;

  • Odanın uzunluğu
  • Masanın boyu
  • Kapının yüksekliği
  • Halının eni
  • Kitap rafı
  • Bahçe çiti
  • Spor sahası uzunluğu
  • Perde boyu
  • Bisiklet uzunluğu
  • Tabela yüksekliği

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 110 Cevapları


5. Nil, Arda ve babalarının konuşmalarını okuyalım. Soruları cevaplayalım.


Cevap :

  • Arda’nın boyu 1 m = 100 cm, Nil’in boyu 90 cm olduğundan, Arda daha uzundur.

  • Metre ve santimetre aynı uzunluğu ifade eden farklı birimlerdir, bu nedenle her iki ölçü birimi de kullanılabilir.


Soru : Haydi, defterimize metre ve santimetre ile ölçebileceğimiz nesnelere örnekler yazalım. Bulduğumuz örnekleri arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap

Madde Madde metre ve santimetre ile ölçebileceğimiz nesnelere örnekler ;

  • Odanın uzunluğu
  • Kapının yüksekliği
  • Masanın boyu
  • Halının eni
  • Kitap rafı
  • Bahçe çiti
  • Perde boyu
  • Spor sahası uzunluğu
  • Arabanın boyu
  • Bisikletin uzunluğu


 

2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 92-93-94-95-96-97-98-99 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Zaman Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 92-93-94-95-96-97-98-99 Sayfa Cevapları, öğrencilerin zaman ölçme konusunu pekiştirmelerine ve saatleri doğru okuyabilmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : Zaman Ölçme Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 92-93-94-95-96-97-98-99 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine ve konuyu sağlam öğrenmesine yardımcı olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler ders materyallerini daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 92-93-94-95-96-97-98-99 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Zaman Ölçme Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 92-93-94-95-96-97-98-99


8. Aşağıdaki saatleri ve okunuşlarını noktalı yerlere yazalım. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 92 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 93 Cevapları


9. Aşağıdaki saatleri okunuşlarıyla eşleştirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 93 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 94 Cevapları


10. Aşağıdaki dijital saatlerin okunuşunu noktalı yerlere yazalım. 


Cevap :

  • 12:00 = on iki tam
  • 08:15 = sekize çeyrek var
  • 10:00 = on tam
  • 09:30 = dokuz buçuk
  • 02:45 = üçe çeyrek var

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 95 Cevapları


11. Okunuşları verilen saatleri dijital saatlerin üzerindeki noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

  • Saat üç → 03:00
  • Saat sekiz buçuk → 08:30
  • Saat ona çeyrek var → 09:45
  • Saat on ikiyi çeyrek geçiyor → 12:15
  • Saat iki buçuk → 02:30
  • Saat dokuza çeyrek var → 08:45

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 96 Cevapları


12. 2026 (iki bin yirmi altı) yılı takvimini inceleyelim. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım. 


Cevap :

  • Takvime bakınca 1 yılda 12 ay olduğunu görüyoruz.
  • Ayların bazıları 31 gün, bazıları 30 gündür.
  • Şubat ayı ise 28 gündür.
  • 1 hafta 7 gündür.
  • Pazartesi, salı, çarşamba, perşembe, cuma günleri hafta içi günleridir.
  • Cumartesi ve pazar günleri de hafta sonu günleridir.
  • Özel günler, tatil günleri ve resmî tatil günleri kırmızı, hafta içi günler siyah ile gösterilmiştir.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 97 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları 2026 yılı takvimine göre cevaplayalım. Cevaplarımızı noktalı yerlere yazalım.


23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı hangi gündür?

Cevap : Perşembe

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı hangi gündür?

Cevap : Perşembe

Hangi aylar 30 gündür?

Cevap : Nisan, Haziran, Eylül ve Kasım ayları 30 gündür.

Hangi aylar 31 gündür?

Cevap : Ocak, Mart, Mayıs, Temmuz, Ağustos, Ekim ve Aralık ayları 31 gündür.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 98 Cevapları


13. Nehir ve Kaan’ın zaman ölçme birimleri arasındaki ilişkiyle ilgili konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım. 


Cevap :

1 yılda 4 mevsim vardır.
1 yılda 12 ay vardır.
1 ay 30 gün kabul edilir.
1 ay aynı zamanda 4 hafta kabul edilir.
1 yılda 52 hafta vardır.
1 hafta 7 gündür.
1 gün 24 saattir.
1 saat 60 dakikadır.
Kış mevsiminde 3 ay vardır.
Bu aylar Aralık, Ocak ve Şubattır.
İlkbahar mevsiminde 3 ay vardır.
Bu aylar Mart, Nisan ve Mayıstır.
Yaz mevsiminde 3 ay vardır.
Bu aylar Haziran, Temmuz ve Ağustostur.
Sonbahar mevsiminde 3 ay vardır.
Bu aylar Eylül, Ekim ve Kasımdır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 99 Cevapları


14. Didem, nisan ayında yapacağı bazı etkinlikleri takvime bakarak planladı. Takvime göre cümlelerdeki noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım. 


Cevap :

  • Bugün günlerden 12 Nisan Pazar günüdür.
  • Anneannemi 3 gün sonra 15 Nisan Çarşamba günü ziyaret edeceğim.
  • Anneannemi ziyarete gittikten bir hafta sonra 22 Nisan Çarşamba günü tiyatroya gideceğim.
  • Ertesi gün ise 23 Nisan Perşembe Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı coşkuyla kutlayacağız.

Soru : Yukarıdaki takvime göre soruların cevaplarını yazalım.


Cevap :

• Nisan ayında kaç gün vardır? = 30 gün vardır.
• Nisan ayında kaç gün tatil vardır? = 8 gün tatildir
• 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı hangi gündür? = Perşembe Günü
• Her pazartesi resim kursuna giden Didem, nisan ayında kaç defa resim kursuna gitmiştir? = 4 defa gitmiştir.



 

error: Content is protected !!