2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 48-49-50-51-52-53 Cevapları

 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Tema Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri tekrar etmelerine ve pekiştirmelerine yardımcı olur. 2. Sınıf Matematik Kitabı 1. Tema Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ilk temadaki konuları ne kadar öğrendiklerini görmelerine imkân tanır.


“2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 48-49-50-51-52-53 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53 cevapları sayesinde öğrenciler hem ödevlerini kontrol edebilir hem de eksiklerini fark ederek tekrar yapabilirler. Bu kaynak, öğrenci, öğretmen ve veliler için yol gösterici bir rehberdir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 48-49-50-51-52-53


1. Kareli kâğıttaki noktaları aşağıdaki yönergelere göre birleştirelim. Oluşan geometrik şeklin ismini noktalı yere yazalım.


 Cevap

  • 2, 4, 6, 8 ve 2 noktaları birleştirildiğinde dikdörtgen oluşur.

  • 5, 7, 9 ve 5 noktaları birleştirildiğinde üçgen oluşur.

  • 15, 20, 25, 30 ve 15 noktaları birleştirildiğinde dikdörtgen oluşur.

  • 0, 1, 3 ve 0 noktaları birleştirildiğinde üçgen oluşur.

  • 10, 11, 12, 13 ve 10 noktaları birleştirildiğinde beşgen oluşur.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 49 Cevapları


2. Aşağıdaki varlıkları inceleyelim. Varlıkların numaralarını benzediği geometrik cismin isminin altına yazalım.


 Cevap :

  • Silindir: 1 (konserve kutusu)

  • Üçgen Prizma: 2 (peynir), 8 (çadır)

  • Dikdörtgen Prizma: 3 (hediye kutusu), 5 (bavul)

  • Küre: 4 (futbol topu), 7 (dünya)

  • Küp: 6 (kutu), 9 (zihin küpü)


3. Aşağıdaki ifadeleri okuyalım. Doğru olanlara “D”, yanlış olanlara “Y” yazalım.


 Cevap

  • Silindirin kenarı vardır. → Y

  • Üçgen prizma yuvarlak bir cisimdir. → Y

  • Kürede köşe ve kenar yoktur. → D

  • Küp köşeli bir cisimdir. → D

  • Dikdörtgen prizmanın köşe ve kenarları vardır. → D


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 50 Cevapları


4. Çevremizde bulunan ve aşağıdaki geometrik cisimlere benzeyen nesneleri noktalı yerlere yazalım.


 Cevap

Çevremizde bulunan geometrik cisimlere benzeyen nesneler

  • Dikdörtgen prizma → Kitap, masa, dolap

  • Küp → Zeka küpü, kutu, zar

  • Üçgen prizma → Çadır, çatı, dilim peynir

  • Silindir → Bardak, konserve kutusu, pil

  • Küre → Top, portakal, dünya


5. Aşağıdaki yapıyı inceleyelim. Yapılardaki geometrik cisimlerin isimlerini noktalı yerlere yazalım.


 Cevap :

Aşağıdaki yapıda bulunan geometrik cisimler

  • Küre

  • Küp

  • Dikdörtgen prizma

  • Üçgen prizma

  • Silindir


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 51 Cevapları


6. Aşağıdaki görselde geometrik şekillerden kaçar tane kullanıldığını bularak noktalı yerlere yazalım


 Cevap

Kare : 1

Dikdörtgen : 1

Çember : 2

Üçgen : 5


7. Geometrik şekillerle oluşturulan aşağıdaki modeli inceleyelim. Modeli verilen renklere uygun olarak boyayalım.


 Cevap : Bu kısımda boyama kalemlerinizi kullanarak yapmanız gerekiyor. 


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 52 Cevapları


8. Numaralandırılmış geometrik şekil ve cisimlerin benzerlerini altta verilen çerçevede bulalım. Bulduğumuz geometrik şekil ve cisimlerin numaralarını noktalı yerlere yazalım.


 Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 52 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 53 Cevapları


9. Verilen standart olmayan ölçme araçlarından hangisini daha az kullanarak kovayı doldurabiliriz? İşaretleyerek nedenini noktalı yerlere yazalım.


 Cevap : 1. resimde yer alan sürahidir. Çünkü alacağı hacim diğerlerine göre daha fazladır. 


10. Verilen standart olmayan ölçme araçlarından hangisini daha çok kullanarak damacanayı doldurabiliriz? İşaretleyerek nedenini noktalı yerlere yazalım.


 Cevap :  3. resimde yer alan kaşıktır. Çünkü alacağı hacim diğerlerine göre daha azdır. 


11. Bardaktaki suyu verilen standart olmayan ölçme araçlarından hangisine koyarsak dolmayabilir? İşaretleyerek nedenini noktalı yerlere yazalım.


 Cevap : 2. resimde yer alan kaşıktır. Çünkü alacağı hacim diğerlerine göre daha azdır. 



 

2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 42-43-44-45-46-47 Cevapları

 İlkokul 2. Sınıf Matematik Sıvı Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin matematiği daha kolay anlamaları ve öğrendiklerini pekiştirmeleri için hazırlanmıştır. 2. Sınıf Matematik Sıvı Ölçme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin günlük hayatta kullanılan litre, yarım litre gibi ölçü birimlerini tanımasına yardımcı olur.


“2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 42-43-44-45-46-47 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47 cevapları sayesinde öğrenciler ödevlerini kontrol ederek doğru sonuçlara ulaşabilir, eksik kaldıkları konuları tekrar ederek öğrenmelerini güçlendirebilirler. Bu kaynak, hem öğrenciler hem de öğretmenler için faydalı bir rehberdir.


“2. Sınıf Matematik Sıvı Ölçme Metni Etkinlik Cevapları”


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 42-43-44-45-46-47


 Soru : Soruların cevaplarını defterimize yazarak arkadaşlarımızla tartışalım.


• Boş kovayı suyla doldururken şişe, bardak ve sürahiden hangisini kullanırsak kova daha çabuk dolar?

Cevap : Kova en çabuk sürahi ile dolar (kapasitesi en büyüktür).


• Şişe, bardak, sürahi ve termostan hangisi en az suyla dolar?

Cevap : Bardak en az suyla dolar (kapasitesi en küçüktür).


• Boş şişenin içine 2 bardak su koyalım. Sonra şişeyi boş kovaya boşaltalım. Kovanın içinde kaç bardak su olur?

Cevap : Kovanın içinde 2 bardak su olur.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 43 Cevapları


1. Hikâyeyi okuyalım. Soruları cevaplayalım.

Sami Bey sabah erkenden uyandı. Hemen Sarıkız ile Karakız’ın yanına gitti. Onlara “günaydın” dedi. Sarıkız ile Karakız’dan üç kova süt sağdı. Sütleri kaynatmak için eve götürdü.


• Sütlerin şişelere doldurulacağını düşünelim. Sami Bey, aşağıdaki şişelerden hangisini kullanırsa daha çok şişeye ihtiyacı olur? İşaretleyelim.


Cevap :  2. resim


• Sütlerin bidonlara doldurulacağını düşünelim. Sami Bey, aşağıdaki bidonlardan hangisini kullanırsa daha az bidona ihtiyacı olur? İşaretleyelim.


Cevap :  3. resim


Sıvıları ölçmek için hangi araçları kullandığımızı araştıralım. Arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :  Sıvıları ölçmek için bardak, sürahi, şişe, ölçü kabı, litre ve dereceli silindir gibi araçlar kullanırız.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 44 Cevapları


2. Görseldeki standart olmayan sıvı ölçme araçlarını bularak işaretleyelim.


Cevap :  

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 44 Cevapları”

Soru : Yukarıdaki görsellerden farklı 3 tane standart olmayan ölçme aracı yazalım. 


Cevap :  Tencere, cezve ve kepçe örnek verilebilir. 


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 45 Cevapları


3. Cümleleri okuyalım. Noktalı yere “doğru, az, fazla” ifadelerinden uygun olanı yazalım. 


Cevap :  

Onur, gül suyunu şişelere doldurduk. 2 bidon gül suyu 6 şişeyi doldurdu.

Şişe sayısını fazla tahmin etmişim.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 46 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM 

Malzemeler: Eş büyüklükte 2 tane kova, 2 tane sürahi, bardak, kepçe, su, kalem.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Sınıfımızı 2 gruba ayıralım.
• Her gruba su dolu kova ve boş sürahi verelim.
• 1. gruba bir bardak, 2. gruba bir kepçe verelim.
Etkinliğe Başlayalım
• 1. grup üyeleri: Sürahinin kaç bardak suyla dolacağını tahmin edelim.
Tahminlerimizi tabloya yazalım. Bardağı kovadaki suyla dolduralım. Bardaktaki suyu sürahiye boşaltarak sürahinin kaç bardak suyla dolduğunu bulalım. Ölçüm sonucunu tabloya yazalım.
• 2. grup üyeleri: Sürahinin kaç kepçeyle suyla dolacağını tahmin edelim. Tahminlerimizi tabloya yazalım. Kepçeyi kovadaki suyla dolduralım. Kepçedeki suyu sürahiye boşaltarak sürahinin kaç kepçe suyla dolduğunu bulalım. Ölçüm sonucunu tabloya yazalım.
• Tahminlerimiz ile ölçüm sonuçları karşılaştıralım. Hangi grubun ölçüm sonucuna en yakın tahmini yaptığını bulalım.


Cevap

1. Grup (Bardak ile ölçüm)

Tahminim Ölçüm Sonucu Karşılaştırma (Doğru/Az/Fazla)
6 bardak 7 bardak Az

2. Grup (Kepçe ile ölçüm)

Tahminim Ölçüm Sonucu Karşılaştırma (Doğru/Az/Fazla)
4 kepçe 4 kepçe Doğru

Sonuç: 2. grup tahminini ölçüm sonucuna daha yakın yapmıştır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 47 Cevapları


4. Görselleri inceleyelim. Doğru cevabın altındaki yuvarlağı işaretleyelim.


• Sürahideki portakal suyunu hangi kaba koyarsak kap taşabilir?

Cevap :  1. resim.


• Sürahideki portakal suyunu hangi kaba koyarsak kap tam dolabilir?

Cevap :  2. resim.


• Sürahideki portakal suyunu hangi kaba koyarsak kap dolmayabilir?

Cevap :  1. resim.



 

2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 35-36-37-38-39-40-41 Cevapları

 İlkokul 2. Sınıf Matematik Geometrik Cisim ve Şekillerin Biçimsel Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin matematik dersinde öğrendikleri bilgileri pekiştirmeleri için hazırlanmıştır. 2. Sınıf Matematik Geometrik Cisim ve Şekillerin Biçimsel Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları, çocukların geometrik şekillerin kenar, köşe ve yüzey gibi özelliklerini daha kolay öğrenmesine yardımcı olur.


“2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 35-36-37-38-39-40-41 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 cevapları sayesinde öğrenciler ödevlerini kontrol edebilir, eksik kaldıkları konuları tekrar edebilir ve konuları daha iyi kavrayabilirler. Bu içerikler hem öğrencilere hem de öğretmenlere destek olacak niteliktedir.


“2. Sınıf Matematik Geometrik Cisim ve Şekillerin Biçimsel Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları”


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 35-36-37-38-39-40-41


 Soru :  Oda görselini inceleyelim. Soruları cevaplayalım.


• Oda görselinde yukarıda numaralandırılan geometrik cisimlere benzeyen nesneleri bulalım. Nesnelerin yanındaki yuvarlağa benzediği geometrik cismin numarasını yazalım.


Cevap

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 35 Cevapları”

• Aynı numaralı nesnelerin biçimsel özelliklerini karşılaştıralım. Bu özellikleri arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :  Numarası aynı olan nesneler, aynı geometrik cismi temsil eder. Bu nesnelerin yüzey, köşe ve kenar özellikleri birbirine benzerlik gösterir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 36 Cevapları


1. Bateri görselini inceleyelim. Noktalı yerlere görseldeki davulların ve zillerin benzedikleri geometrik cisim veya şekillerin isimlerini ve özelliklerini yazalım. Soruları cevaplayalım.


Cevap :  

Davullar silindire benziyor. Davullar silindir cisimlerdir.

Davulların yer, yön ve büyüklükleri değiştiğinde biçimsel özelliklerinde bir değişim olur mu? Açıklayalım. 

Cevap :  Hayır, olmaz. Çünkü biçim aynı kalır.

Zil dairenin benzeri. Ziller daire şeklidir.

Zillerin yer, yön ve büyüklükleri değiştiğinde biçimsel özelliklerinde
bir değişim olur mu? Açıklayalım.

Cevap :   Hayır, olmaz. Biçim daire olarak kalır.

Geometrik şekiller veya cisimlerin yer, yön ve büyüklükleri değiştiğinde biçimsel özelliklerinde bir değişim olur mu? Açıklayalım. 

Cevap :   Hayır, olmaz. Sadece görünümü değişir ama biçimi aynı kalır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 37 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM 

Malzemeler: Farklı büyüklükte geometrik cisim ve şekil modelleri.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
Etkinliğe Başlayalım
• Sınıfımızı dörder kişilik gruplara ayıralım.
• Getirdiğimiz geometrik cisimleri sıramızın üzerine koyalım.
• Aynı geometrik cisimlerin büyüklüklerini inceleyelim.
• Geometrik cisimlerin yerleri ve yönleri değiştiğinde biçimsel özelliklerinde bir değişiklik olur mu? Arkadaşlarımızla tartışalım.
• Getirdiğimiz geometrik şekilleri sıramızın üzerine koyalım.
• Aynı olan geometrik şekillerin büyüklüklerini inceleyelim.
• Geometrik şekillerin yerleri ve yönleri değiştiğinde biçimsel özelliklerinde bir değişiklik olur mu? Arkadaşlarımızla tartışalım


Cevap :  

• Aynı geometrik cisimlerin büyüklükleri farklı olabilir ama biçimleri aynıdır.
• Geometrik cisimlerin yerleri ve yönleri değiştiğinde biçimleri değişmez, sadece görünümleri farklı olur.
• Aynı geometrik şekiller de büyük ya da küçük olabilir, fakat biçimleri aynıdır.
• Şekillerin yerlerini veya yönlerini değiştirsek de biçimsel özellikleri değişmez.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 38 Cevapları


2. Kerem ve Ela’nın geometrik cisimlerle ilgili sorularını cevaplayalım. Cevaplarımızı defterimize yazalım. 


Geometrik cisimlerin yönlerini değiştirdiğimizde biçimsel özellikleri değişir mi? Neden?

Cevap :  Geometrik cisimlerin yönlerini değiştirdiğimizde biçimsel özellikleri değişmez. Çünkü şekilleri aynı kalır, sadece görünümleri farklı olur.


Geometrik cisimlerin büyüklüklerinin farklı olması biçimsel özelliklerini değiştirir mi? Neden?

Cevap :  Geometrik cisimlerin büyüklüklerinin farklı olması biçimsel özelliklerini değiştirmez. Çünkü hepsi aynı şekildedir, sadece boyutları farklıdır.


Geometrik cisimlerin hem yönleri hem büyüklükleri değişirse biçimsel özellikleri değişir mi? Neden?

Cevap :  Geometrik cisimlerin hem yönleri hem büyüklükleri değişse de biçimsel özellikleri değişmez. Çünkü onların kenar, köşe ve yüzey yapıları aynıdır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 39 Cevapları


3. Kerem ve Ela’nın geometrik şekillerle ilgili sorularını cevaplayalım. Cevaplarımızı defterimize yazalım. 


Geometrik şekillerin yönlerini değiştirdiğimizde biçimsel özellikleri değişir mi? Neden?

Cevap :  Geometrik şekillerin yönlerini değiştirdiğimizde biçimsel özellikleri değişmez. Çünkü kenar ve köşeleri aynı kalır.


Geometrik şekillerin büyüklüklerinin farklı olması biçimsel özelliklerini değiştirir mi? Neden?

Cevap :  Geometrik şekillerin büyüklüklerinin farklı olması biçimsel özelliklerini değiştirmez. Çünkü şekil yine aynıdır, sadece boyutu değişir.


Geometrik şekillerin hem yönleri hem büyüklükleri değiştiğinde biçimsel özellikleri değişir mi? Neden?

Cevap :  Geometrik şekillerin hem yönleri hem büyüklükleri değiştiğinde de biçimsel özellikleri değişmez. Çünkü temel yapısı, kenar ve köşe özellikleri aynı kalır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 40 Cevapları


4. ki görsel arasındaki altı farkı bulalım. Nesnelerin yerleri, yönleri veya büyüklükleri değiştiğinde biçimsel özellikleri değişti mi? Defterimize yazalım.


Cevap : Nesnelerin yönü, büyüklüğü ve konumu değişse bile şekilsel özellikleri aynı kaldı.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 41 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Kitabımızın ekler bölümündeki Ek 5 sayfası, kâğıt, makas, yapıştırıcı, renkli kalemler.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Kitabımızın ekler bölümündeki Ek 5 sayfasındaki geometrik şekilleri dikkatlice keselim.
• Getirdiğimiz malzemeleri sıramızın üzerine koyalım.
Etkinliğe Başlayalım
• Kestiğimiz geometrik şekillerle görseller tasarlayalım.
• Geometrik şekilleri kâğıdın üzerine yapıştırarak tasarladığımız görselleri oluşturalım.
• Oluşturduğumuz görseli renkli kalemlerle boyayalım.
• Boyadığımız görseli arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap

Geometrik şekillerle görseller tasarladım. = Evet
Tasarladığım görselleri kâğıda yapıştırdım. = Evet



 

2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 27-28-29-30-31-32-33-34 Cevapları

 İlkokul 2. Sınıf Matematik Geometrik Şekil Modelleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitabı Cevapları, öğrencilerin matematik konularını daha iyi anlamaları ve pekiştirmeleri için hazırlanmıştır. 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Geometrik Şekil Modelleri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin farklı geometrik şekilleri tanımasını ve bunları günlük yaşamda fark etmelerini sağlar.


“2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 27-28-29-30-31-32-33-34 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 üzerindeki etkinlik cevapları, öğrencilerin konu tekrarını yapmasına ve eksiklerini tamamlamasına yardımcı olur. Bu kaynak, hem öğrenciler hem de öğretmenler için güvenilir bir rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik Geometrik Şekil Modelleri Metni Etkinlik Cevapları”


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 27-28-29-30-31-32-33-34


 Soru : Tarihî ev görselini inceleyelim. Soruların cevaplarını noktalı yerlere yazalım.


• Ev görselinde hangi geometrik şekillerin benzerleri vardır? 


Cevap : Ev görselinde küp (evin gövdesi), dikdörtgen prizma (kapı ve pencereler) ve üçgen prizma (çatı) geometrik şekilleri vardır.


• Bu geometrik şekillerin benzer yönleri ve farklı yönlerini yazarak arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap

Benzer yönleri: Hepsi üç boyutludur.

Farklı yönleri: Küpün tüm yüzleri eşittir, dikdörtgen prizmanın bazı yüzleri farklı boyuttadır, üçgen prizmanın tabanı üçgen şeklindedir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 28 Cevapları


1. Fotoğraflardaki geometrik şekillere benzeyen kısımları inceleyelim. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap :  

• Görseldeki köprünün yapımında genellikle üçgen şekli kullanılmıştır. Nedenini araştıralım.

• Görseldeki güneş panelinde genellikle dikdörtgen şekli vardır. Nedenini araştıralım.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 29 Cevapları


2. Modelleri inceleyelim. Noktalı yerlere modelde kullanılan geometrik şekilleri yazalım.


Cevap :  

Modelde çember ve daire kullanılmıştır.

Zürafa modelinde dikdörtgen, üçgen ve kare kullanılmıştır.

Tren modelinde kare, çember, dikdörtgen, üçgen ve daire kullanılmıştır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 30 Cevapları


3. Kültürümüze ve farklı kültürlere ait geometrik şekillerin olduğu desenleri inceleyelim. Desenlerde hangi geometrik şekillerin olduğunu arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :  Desenlerde kare, üçgen, dikdörtgen, paralelkenar ve baklava dilimi şeklinde geometrik şekiller vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 31 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Kitabımızın ekler bölümündeki Ek 1, Ek 2, Ek 3 ve Ek 4
sayfaları, makas, renkli kalemler.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Kitabımızdan Ek 1, Ek 2, Ek 3 ve Ek 4 sayfalarını dikkatlice keselim.
• Getirdiğimiz malzemeleri sıramızın üzerine koyalım.

Etkinliğe Başlayalım
• Kestiğimiz sayfalardaki at, kamyon, kuş ve çiçek modellerini boyayalım.
• Kestiğimiz sayfaların arkalarına benzer modeller tasarlayalım. Tasarladığımız modelleri boyayalım.
• Yaptıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap : Bu el işi etkinliği sınıf içerisine arkadaşlarınızla beraber yapmanız gerekmektedir. 


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 32 Cevapları


4. Aşağıdaki kamyon görselini inceleyelim. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Görseldeki kamyonda kullanılan yuvarlak olan geometrik şekilleri yazalım.
Cevap Daire (tekerlekler).

Görseldeki kamyonda kullanılan köşesi ve kenarı olan geometrik şekilleri yazalım.
Cevap Kare, dikdörtgen, üçgen.

Köşeli geometrik şekiller arasında nasıl bir ilişki vardır? Yazalım.
Cevap Hepsinin köşeleri ve kenarları vardır. Kare ve dikdörtgenin köşeleri dörttür, üçgenin köşesi üçtür.

Görseldeki kamyonda 2 kare, 3 üçgen, 4 dikdörtgen ve 3 daire kullanılmıştır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 33 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM 

Malzemeler: Renkli kalemler.
Etkinlik Alanı: Sınıf veya ev.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Kare, üçgen, daire, çember ve dikdörtgen kullanarak hazırlayacağımız bir model düşünelim.
Etkinliğe Başlayalım
• Düşündüğümüz modeli aşağıda verilen alana çizelim.
• Oluşturduğumuz modeli renkli kalemlerimizle boyayalım.
• Yaptıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım


Cevap

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 33 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 34 Cevapları


5. Aşağıdaki modellerde kullanılan geometrik şekilleri sayalım. Modellerle, bu modellerde kullanılan geometrik şekilleri renklerine göre sayılarıyla eşleştirelim.


Cevap :   Tabloyu Dolduralım:

Kareyi tanıyorum. → Evet
Dikdörtgeni tanıyorum. → Evet
Üçgeni tanıyorum. → Evet
Çemberi tanıyorum. → Evet
Daireyi tanıyorum. → Evet 



 

2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 22-23-24-25-26 Cevapları

 İlkokul 2. Sınıf Matematik Geometrik Cisim Modelleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25, 26


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendikleri kavramları pekiştirmesine yardımcı olur. 2. Sınıf Matematik Kitabı Geometrik Cisim Modelleri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin farklı geometrik şekilleri tanımasını ve günlük yaşamla ilişkilendirmesini kolaylaştırır.


“2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 22-23-24-25-26 Cevapları”

İlkokul 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 22, 23, 24, 25, 26  üzerindeki etkinlik cevapları, öğrencilerin konu tekrarını yapmasına ve eksiklerini tamamlamasına olanak sağlar. Bu kaynak, hem öğrenciler hem de öğretmenler için rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik Geometrik Cisim Modelleri Metni Etkinlik Cevapları”


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 22-23-24-25-26 


 Soru :  İstanbul’da bulunan Kız Kulesi görselini inceleyelim. Soruları cevaplayalım.


• Kız Kulesi görselinde hangi geometrik cisimler vardır?


Cevap :  Kız Kulesi görselinde silindir, küp ve koni şeklinde geometrik cisimler vardır.


• Bu geometrik cisimlerin benzer ve farklı yönlerini yazarak arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap

• Benzer yönleri: Hepsi üç boyutludur.

• Farklı yönleri: Silindirin köşesi yoktur, küpün köşeleri vardır, koninin sivri bir ucu vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 23 Cevapları


1. Fotoğraflardaki yapılar hangi geometrik cisimlere benzemektedir?


Cevap :  

Çanakkale Şehitler Anıtı → Dikdörtgen prizma
Anıtkabir → Dikdörtgen prizma
Gökdelen (yüksek bina) → Dikdörtgen prizma
Hollanda Küp Evler → Küp
Rumeli Hisarı → Silindir
Atomium (Belçika) → Küre


Soru : Çevremizdeki yapıları inceleyerek bunların hangi geometrik cisimlere benzediğini söyleyelim.


Cevap

Minare → Silindir
Ev → Küp ve dikdörtgen prizma
Kale burcu → Silindir
Su deposu → Silindir
Köprü ayakları → Dikdörtgen prizma
Cam küre süs → Küre


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 24 Cevapları


2. Görsellerdeki yapılarda işaretli yerleri inceleyelim. Bu yerlerin benzediği geometrik cismin adını noktalı yerlere yazalım.


Göbeklitepe’de işaretlenen bölüm hangi geometrik şekle benziyor?

Cevap :  Göbeklitepe’deki taş parçası dikdörtgen prizmayı andırıyor.

Kaş antik kentinde yer alan yapılardaki işaretli bölümler hangi geometrik cisimlere benziyor?

Cevap :  Ksantos’taki yapılar küp ve dikdörtgen prizma şeklindedir.

Selimiye Camii’ndeki işaretli kısım hangi geometrik şekle benziyor?

Cevap :  Selimiye Camii’nin minaresi bir silindir biçimindedir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 25 Cevapları


3. Kerem ve amcasının yaptığı kuş yuvasını inceleyelim. Görsellerdeki geometrik şekillere göre noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Kuş yuvasının ayağı hangi geometrik cisimden oluşuyor?

Cevap :  Ayağında 1 tane dikdörtgen prizma kullanılmıştır.

Kuş yuvasının tabanı hangi geometrik şekilden oluşuyor?

Cevap :  Tabanında 1 tane kare prizma vardır.

Kuş yuvasının köşelerinde hangi şekiller bulunuyor?

Cevap :   Köşelerinde 4 tane silindir yer alıyor.

Kuş yuvasının çatısında hangi geometrik cisim bulunuyor?

Cevap :  Çatısında 1 tane üçgen prizma vardır. Tüm parçalar birleştiğinde kuş yuvası tamamlanmıştır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 26 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Oyun küpü, tenis topu, ilaç kutuları, hediye kutuları gibi farklı geometrik cisimler, göz bandı veya tülbent.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Sınıfımızı dört gruba ayıralım. Her grup bir takımı temsil etsin.
• Getirdiğimiz malzemeleri takım sıramızın üzerine koyalım.

Etkinliğe Başlayalım
• Her takımdan bir kişi seçerek malzemelerin olduğu sıranın önüne gelelim.
• Seçtiğimiz kişinin gözlerini göz bandı veya tülbentle bağlayalım.
• Geometrik cisimlerden herhangi birini eline verelim. Dokunarak bu cismin hangi geometrik cisme benzediğini belirtmesini isteyelim.
• Her doğru cevap için bu cevabı veren kişinin takımına 1 puan ekleyelim. Yanlış cevap verenlere 0 puan yazalım.
• Oyuna bu şekilde dört tur devam edelim.


Cevap :  

Takım Adı 1. Tur Puanı 2. Tur Puanı 3. Tur Puanı 4. Tur Puanı Toplam Puan
Kırmızı 1 0 1 1 3
Mavi 0 1 0 1 2
Sarı 1 1 1 0 3
Yeşil 0 0 1 0 1


 

error: Content is protected !!