İlkokul ve Ortaokul Türkçe, Matematik, İngilizce, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı Cevapları
Kategori: 2. Sınıf
İlkokul 2. sınıf öğrencileri için ders çalışırken çeşitli kaynaklar oldukça faydalıdır. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı, öğrencilerin günlük yaşam becerilerini ve sosyal bilgilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Aynı şekilde, 2. Sınıf İngilizce Kitabı dil becerilerini ilerletirken, 2. Sınıf Matematik Kitabı matematiksel düşünme yetilerini güçlendirir. 2. Sınıf Türkçe Kitabı ise okuma, yazma ve dil bilgisi konularında temel bilgileri sağlar. Ayrıca, İlkokul 2. Sınıf Ders Kitabı Cevapları ve 2. Sınıf Çalışma Kitabı Cevapları öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmelerine ve eksiklerini tamamlamalarına yardımcı olur. Bu kitaplar ve kaynaklar, öğrencilerin akademik başarılarını artırmak için önemlidir.
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları1. KitapPerformans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin konuları daha iyi anlamaları için yol gösterici bir kaynak niteliği taşır. Bu cevaplar, çocukların derslerde işlenen bilgileri pekiştirmelerine ve öğrenme sürecini daha verimli hale getirmelerine yardımcı olur.
“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 38-39 Cevapları”
Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 38, 39, öğrencilerin sorumluluk bilinci kazanmalarını ve performans ödevlerini daha bilinçli bir şekilde yapmalarını sağlar. Böylece çocuklar hem derslerde hem de günlük yaşamlarında daha başarılı olurlar.
“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Performans Görevi Metni“
2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 38-39
➣ Aşağıdaki performans görevini yapalım.
Süre : İki ders saati Konu : Sınıf kuralları Görev : Sınıfça bir etkinlik yaparak sınıf kurallarını oluşturmak Malzemeler: top, kutu, not kâğıdı ve kalem
Uygulama Adımları
➠ Sınıf arkadaşlarımızla çember şeklinde oturalım.
➠ Sınıfımız için önemli olduğunu düşündüğümüz birer kural belirleyelim.
➠ Topu elden ele verelim. Top elimize geldiğinde belirlediğimiz kuralı söyleyelim. Top tüm sınıfı dolaşana kadar oyuna devam edelim.
➠ Söylenen tüm kuralları tahtaya yazalım.
➠ Benzer kuralları eleyerek listeyi sınıfça düzenleyelim. Her kurala bir numara verelim.
➠ Hangi kuralların daha önemli olduğunu tartışalım.
➠ Kutuyu oy kullanmak üzere masaya koyalım.
➠ Not kâğıtlarına önemli olduğunu düşündüğümüz üç kuralın numarasını yazalım. Yazdığımız kâğıtları kutuya atalım.
➠ En çok oy alan kuralları listeleyerek sınıfınıza asalım.
Soru : Performans görevini hazırlarken karar alma sürecinde nelere dikkat ettiniz?
Cevap: Karar alma sürecinde arkadaşlarımın fikirlerini dinledim, herkesin eşit söz hakkı olmasına dikkat ettim ve sınıf için en doğru kuralları seçmeye özen gösterdim.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 39 Cevapları
➣ Sınıf içi karar alma sürecine ilişkin davranışlarımızı düşünerek aşağıdaki formu dolduralım. Davranışlarımıza uygun olarak “her zaman”, “bazen” veya “hiçbir zaman” seçeneklerinden birini işaretleyelim.
Cevap: Bu kısmı kendinize göre doldurmanız gerekmektedir.
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları1. KitapKarar Verme Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin derslerini daha kolay anlamaları ve ödevlerini bilinçli bir şekilde yapabilmeleri için önemli bir kaynaktır. Bu cevaplar sayesinde çocuklar konuları daha hızlı kavrayarak başarılarını artırabilir.
“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 34-35-36-37 Cevapları”
Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi Karar Verme Zamanı Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa 34, 35, 36, 37 Cevapları, öğrencilerin doğru karar verme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Böylece çocuklar hem derslerinde hem de günlük yaşamda daha bilinçli davranışlar sergilerler.
“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Karar Verme Zamanı Metni“
2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 34-35-36-37
➣ “Ekler” bölümünde bulunan Ek 1’deki yapboz parçalarını kesip uygun yerlere yapıştırarak görseli tamamlayalım.
Cevap: Kitabınızın son kısmında yer alan görselleri keserek uygun yerlere yapıştırmanız gerekmektedir.
1. Görselde anlatılan sınıf kuralları nelerdir?
Cevap: Görselde anlatılan sınıf kuralları: Çöpleri çöp kutusuna atmak ve sınıfı düzenli ve temiz tutmaktır.
2. Birinci sınıfta arkadaşlarınızla hangi sınıf kurallarını oluşturmuştunuz?
Cevap: Birinci sınıfta oluşturduğumuz sınıf kuralları: Sessizce konuşmak, sırayla söz almak ve arkadaşlarımıza saygılı davranmak kurallarını belirlemiştik.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 35 Cevapları
1. Öğretmen ve öğrenciler önerilerden hangisine karar vermiş olabilir? Bu kararı nasıl almış olabilirler?
Cevap: Mama alma ve yuva yapma konusunda karar vermiş olabilirler. Herkes fikrini sunduktan sonra ortak bir kadar alarak bu sonuca varmış olabilirler.
2. Sınıfınızda yapılan grup etkinliklerinde karar alırken nelere dikkat edersiniz?
Cevap: Karar alırken arkadaşlarımı dinler, herkesin fikrine saygı gösterir ve birlikte en iyi seçeneği bulmaya çalışırım.
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları1. Kitapİletişim Var, Sorun Yok Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin hem derslerdeki başarısını artırır hem de günlük yaşamda iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu kaynaklar sayesinde çocuklar öğrendiklerini pekiştirerek daha bilinçli bir şekilde hareket ederler.
“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 28-29-30-31-32-33 Cevapları”
Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi İletişim Var, Sorun Yok Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33 öğrencilerin iletişim becerilerini doğru kullanmalarına katkı sağlar. Böylece çocuklar hem okulda hem de sosyal hayatlarında daha başarılı olurlar.
“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap İletişim Var, Sorun Yok Metni“
2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 28-29-30-31-32-33
➣ Konuşma balonlarını okuyalım.
Merhaba, ben Mert. Kitap okumayı, gösterilerde rol almayı, resim yapmayı çok seviyorum. Okulumuzda düzenlenen yardım projelerine ve gezilere katılmak hoşuma gidiyor. Bu etkinliklerde arkadaşlarımla iyi vakit geçiriyorum.
Merhaba, ben Gözde. Matematik ve müzik kulübüne üyeyim. Okulda düzenlenen futbol turnuvalarına katılıyorum. Arkadaşlarımla iyi bir takım olduğumuzu düşünüyorum.
1. Gözde ve Mert’in sınıfta ve okulda katıldığı etkinlikler nelerdir?
Cevap:
Gözde ve Mert’in katıldığı etkinlikler:
Mert: Kitap okuma, gösterilerde rol alma, resim yapma, yardım projeleri, geziler.
Gözde: Matematik ve müzik kulübü, futbol turnuvaları.
2. Sınıfta ve okulda katıldığınız etkinlikler nelerdir?
Cevap: Benim katıldığım etkinlikler: Resim kulübü, kitap okuma saati, okul gezileri ve oyun saatleri.
3. Sınıf ve okul etkinliklerinde kimlerle iletişim kurarsınız?
Cevap: İletişim kurduğum kişiler: Arkadaşlarım, öğretmenlerim ve kulüp arkadaşlarım.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 29 Cevapları
1. Hangi görseldeki grup çalışmasında yer almak isterdiniz? Neden?
Cevap: Birinci görseldeki grup çalışmasında yer almak isterdim. Çünkü herkes mutlu ve düşüncelerini ifade edebiliyorlar.
2. Öğretmeniniz ve arkadaşlarınızla iletişim kurarken nelere dikkat edersiniz?
Cevap: Öğretmenim ve arkadaşlarımla konuşurken nazik olur, sözlerini kesmeden dinler ve saygılı bir şekilde konuşmaya dikkat ederim.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 32 Cevapları
➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım.
Malzemeler: renkli kalemler ve beyaz A3 boyutunda karton
Uygulama Adımları
➠ Sınıf arkadaşlarımızla 4-5 kişilik gruplar oluşturalım.
➠ Özel gereksinimli çocukların güvenle oynayabileceği bir park hayal edelim. Parkta hangi oyun araçlarına yer vereceğimizi tartışalım.
➠ Konuşurken ve dinlerken sözlü, sözsüz iletişim kurallarına uyalım.
➠ Hayal ettiğimiz parkı, kartonun üzerine renkli kalemlerle çizelim.
➠ Çizdiğimiz parkı arkadaşlarınıza sunalım. Sunum sırasında etkili iletişim kurallarını uygulamaya özen gösterelim.
1. Grup içinde iletişim kurarken neler yaşadınız?
Cevap: Grup içinde iletişim kurarken yaşadıklarım: Fikirlerimizi paylaşırken bazı arkadaşlarımı dinledim, bazen anlaşmazlık yaşadık ama birlikte çözüm bulduk.
2. Sunum yaparken neler yaşadınız?
Cevap: Sunum yaparken yaşadıklarım: Konuşurken heyecanlandım ama sakin olmaya çalıştım, arkadaşlarımın sorularını dinledim ve cevap verdim.
➣ Süreç boyunca dikkat ettiğimiz iletişim kurallarını listeleyelim.
Cevap:
Dikkat ettiğimiz iletişim kuralları:
Söz sırasına uymak
Nazik ve saygılı konuşmak
Arkadaşları dikkatle dinlemek
Jest ve mimiklerle iletişimi desteklemek
Fikirleri açıkça ve anlaşılır ifade etmek
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 33 Cevapları
➣ Örnek olayları okuyalım. Soruları cevaplayalım.
1. Seda, Mehmet’e hafta sonu izlediği tiyatro oyununu anlatıyordu. Mehmet, bazen Seda’nın sözünü kesiyor bazen de bahçede top oynayan arkadaşlarına bakıyordu.
Mehmet’in dikkat etmesi gereken iletişim kuralları nelerdir?
Cevap: Mehmet’in dikkat etmesi gereken iletişim kuralları: Seda konuşurken sözünü kesmemeli, dikkatini arkadaşlarının oyununa değil Seda’ya vermeli ve dinlemeye odaklanmalı.
2. Ali, sınıfta araştırma ödevini sunuyordu. Arkadaşlarına sesini duyurmakta zorlanıyordu. Ara sıra konu ile ilgisi olmayan şeyler de söylüyordu. Sınıfın dikkati dağılmaya başlamıştı.
Ali sunumunu yaparken nelere dikkat etmelidir?
Cevap: Ali sunumunu yaparken dikkat etmesi gerekenler: Sesini düzgün duyurmalı, konu dışına çıkmamalı ve izleyicilerin dikkatini toplamak için anlaşılır konuşmalı.
3. Öğretmen, Burcu’ya söz hakkı vermişti. Ancak Burcu konuşurken Efe parmak kaldırmaya devam ediyordu.
Öğretmenin yerinde olsaydınız Efe’yle nasıl iletişim kurardınız?
Cevap: Efe ile iletişim kurma: Efe’ye nazikçe parmağını kaldırmadan beklemesini, sırayla konuşmanın daha doğru olduğunu anlatırdım.
4. Esra, Gamze’ye kendisini çok üzen bir olayı anlatıyordu. Gamze, arkadaşını tepki vermeden dinliyordu. Esra üzgün bir şekilde Gamze’ye “Beni anladığını düşünmüyorum arkadaşım.” dedi.
Gamze’nin yerinde olsaydınız Esra’yla nasıl iletişim kurardınız?
Cevap: Gamze’nin Esra ile iletişimi: Esra’yı anlayışla dinler, ona hislerini ifade etmesi için fırsat verirdim ve “Seni anlıyorum, üzgün hissettiğini biliyorum” gibi sakin bir cevap verirdim.
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin derslerinde başarıya ulaşmaları için rehber niteliği taşır. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler hem konuları daha iyi anlar hem de günlük hayatta karşılaştıkları durumlarla ilgili doğru davranışları öğrenir.
“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 20-21-22-23-24-25-26-27 Cevapları”
Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi Güçlüyüm, Gelişiyorum Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 Cevapları, çocukların gelişim süreçlerini anlamalarına ve kendilerini daha bilinçli bir şekilde tanımalarına katkı sağlar.
“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Güçlüyüm, Gelişiyorum Metni“
2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 20-21-22-23-24-25-26-27
➣ Şiiri okuyalım.
Şenlik Var
Öğretmen sınıfa girince
“Bir haberim var.” dedi size.
“Sene sonunda olacak bir eğlence.”
Bunu duyan öğrenciler neşeyle,
“Yaşasın!” diye bağırdılar hep birlikte.
Peki kim, ne yapmalı?
Bu eğlence, şenlik havasında olmalı.
Tam bu sırada Ali söz aldı:
“Bence koşu yarışı olmalı.”
Ayşe ve Selim heyecanla girdi söze:
“Biz bayılırız resim çizmeye,
Bizden küçük bir sergi misafirlere.”
Neslihan ve Gökhan atıldı neşeyle:
“Bilim deneyleri de bizden olsun öyleyse.”
1. Şiire göre öğrencilerin ilgi alanları nelerdir?
Cevap: Öğrencilerin ilgi alanları: Koşu yarışı, resim çizmek, bilim deneyleri.
2. İlgi duyduğunuz alanlar nelerdir?
Cevap: Benim ilgi alanlarım: Resim yapmak ve oyun oynamak.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 21 Cevapları
➣ Aşağıdaki boş bırakılan yere ilgi duyduğumuz alanı yazarak cümleyi tamamlayalım.
Cevap: En çok ilgi duyduğum bilim alanıdır.
➣ İlgi duyduğumuz alanlarda kendimizi geliştirmek için aşağıdakilerden hangilerini yapabileceğimizi işaretleyelim
Cevap:
Bir kursa kayıt yaptırırım.
Uygun hedefler belirlerim.
Rehber öğretmenim ile görüşürüm.
Araştırma yaparım.
Ailem ile iş birliği içinde olurum.
Kendime güvenirim.
Düzenli çalışırım.
Okuldaki kulüplere üye olurum.
Benzer ilgi alanları olan arkadaşlarım ile görüşürüm.
Başarılı kişilerin çalışmalarını takip ederim.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 25 Cevapları
➣ İlgi duyduğumuz alanla ilgili kitap, belgesel gibi kaynaklardan araştırma yapalım. Ülkemize katkı sağlamış, alanında tanınmış, tarihe geçmiş bir kişiye ve bu kişinin başarılarına örnek verelim.
Cevap:
Mustafa Kemal Atatürk, Türkiye Cumhuriyeti’ni kurarak ülkemize büyük katkılar sağlamış önemli bir liderdir. Eğitim alanında yaptığı yeniliklerle çocukların ve gençlerin daha iyi eğitim almasını sağlamıştır. Okulların modernleşmesini ve yeni öğretim programlarının hazırlanmasını sağlamıştır. Ayrıca bilim ve kültür alanında ilerlemeyi teşvik etmiş, araştırma yapan kişilere destek olmuştur.
Atatürk, yalnızca bir asker ve devlet adamı değil, aynı zamanda ülkemizin kalkınması için çalışmalar yapmış bir önder olarak tarihe geçmiştir. Onun vizyonu sayesinde bugün öğrencilerimiz farklı alanlarda kendilerini geliştirebiliyor ve ilgi duydukları konularda başarılı olabiliyorlar. Eğitim, bilim, sanat ve spor alanlarında yaptığı reformlar, ülkemizin çağdaş bir devlet olarak ilerlemesine büyük katkı sağlamıştır.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 26 Cevapları
➣ İlgi duyduğumuz alanlarla ilgili tanınmış kişilerle konuştuğumuzu düşünelim. Kendimizi bu alanda geliştirmek için onlara sormak istediğimiz soruları yazalım. Sorularımızın cevaplarını araştıralım.
Cevap:
Bu alanda başarılı olmak için neler yapmam gerekiyor?
Hangi kitapları veya kaynakları okumalıyım?
Zorlandığınızda motivasyonunuzu nasıl koruyorsunuz?
Başarılı olmak için günlük ne kadar çalışıyorsunuz?
Benzer alanlarda çalışan arkadaşlarla nasıl iş birliği yapıyorsunuz?
➣ Güçlü ve gelişime açık olduğumuz alanları öğretmenlerimiz ve ailemizden destek alarak listeleyelim.
Cevap:
Güçlü Olduğum Alanlar: Resim yapmak, oyun oynamak, arkadaşlarıma yardım etmek.
Gelişime Açık Olduğum Alanlar: Sabırlı olmak, dikkatimi toplamak, yeni şeyler öğrenirken pes etmemek.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 27 Cevapları
➣ Güçlü ve gelişime açık olduğumuz alanları düşünerek aşağıdaki formu dolduralım. Bu alanlarda merak/ilgi ve yetenek düzeyimizi gösteren seçeneği işaretleyelim.
Cevap:
Bilim Alanı: Merak/İlgi: Çok, Yetenek: İyi
Sanat Alanı: Merak/İlgi: Çok, Yetenek: Çok
Spor Alanı: Merak/İlgi: İyi, Yetenek: Geliştirilmeli
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları1. Kitapİyi Arkadaşlıklar İçin Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17, 18, 19
İlkokul 2025-2026 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin derslerinde başarılı olabilmeleri için önemli bir kaynaktır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler hem bilgilerini pekiştirir hem de ödevlerini daha kolay ve doğru bir şekilde tamamlayabilirler.
“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 14-15-16-17-18-19 Cevapları”
Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi İyi Arkadaşlıklar İçin Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 14, 15, 16, 17, 18, 19 Cevapları, çocukların hem ders içindeki etkinlikleri anlamalarına hem de sosyal ilişkilerinde doğru davranışları öğrenmelerine yardımcı olur.
“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap İyi Arkadaşlıklar İçin Metni”
2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 14-15-16-17-18-19
1. Görsellerdeki çocuklar neler yapıyor?
Cevap: Birinci görselde oyun oynarken, ikinci görselde ders hakkında sohbet etmektedirler.
2. Sizce bu çocuklar arkadaş mıdır? Neden?
Cevap: Evet. Arkadaş oldukları görülmektedir. Çünkü etkinlikleri beraber bir arada yapmakta ve eğlenmektedirler.
3. Arkadaşlık sizin için ne anlama geliyor?
Cevap: Arkadaşlık, birlikte oyun oynamak, sevinçleri ve üzüntüleri paylaşmak demektir.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 15 Cevapları
➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım.
Uygulama Adımları
➠ Sınıf arkadaşlarımızla 4-5 kişilik gruplar oluşturalım.
➠ Örnek olayları okuyalım. Örnek olaylardan hangisinin olumlu, hangisinin olumsuz olduğunu tartışalım.
1. Sınıfımıza yeni katılan arkadaşımızı teneffüste hep beraber oynamaya çağırdık.
2.Öğretmenimin sorduğu soruyu bilemediğimde bazı arkadaşlarımın bana güldüğünü fark ettim.
Soru : Okuduğumuz örnek olaylardan hareketle aşağıda verilen alana bir olumlu, bir olumsuz örnek olay yazalım. Yazdığımız örnek olayları grup arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap:
Olumlu Örnek Olay: Sınıfımıza yeni gelen arkadaşımızı oyuna çağırdık.
Olumsuz Örnek Olay: Soruyu bilemeyince bazı arkadaşlarım bana güldü.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 18 Cevapları
➣ Metni okuyalım.
Simit Sırası
Teneffüs bitmek üzereyken Ayla karnının acıktığını hissetti. “Hemen bir simit alırım.” diye düşünüp kantine koştu. Hay aksi, kantinde sıra çoktu! Ayla, ön sıralarda olan Mert’in önüne geçmeye çalıştı. Bu durum Mert’in hoşuna gitmedi. “Sırada ben varım, görmüyor musun?” dedi. Bunun üzerine Ayla, Mert’e bağırdı. Diğer öğrenciler bu durumdan rahatsız olmuştu. Küçük sınıflardan bazı öğrenciler korkmuştu. Ece olanları gördü. “Ayla böyle davranmazdı. Ne oldu acaba?” diye düşündü. Yanlarına gitti, sakin ve nazik bir şekilde onlarla konuştu. Mert ve Ayla kısa sürede sakinleşerek konuşmaya katıldılar.
Soru : Tabloda boş bırakılan alanları metne göre dolduralım.
Düşünce Olumlu: “Ayla böyle davranmazdı, ne oldu acaba?” Olumsuz: “Sırada ben varım, görmüyor musun?” (kızgın bir şekilde)
Davranış Olumlu: Ece’nin sakin ve nazik konuşması Olumsuz: Ayla’nın sıraya girmeden öne geçmesi ve bağırması
Soru : Olumsuz duygu, düşünce ve davranışlarınızı olumlu hâle getirmek için ne yapabilirsiniz?
Cevap: Olumsuz duygu, düşünce ve davranışlarımı sakinleşip güzelce konuşarak, arkadaşlarıma saygı göstererek olumlu hâle getirebilirim.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 19 Cevapları
➣ Aşağıdaki kontrol listesini inceleyelim. Arkadaşlık ilişkilerimizi düşünerek listeyi işaretleyelim. Listeyi çoğaltıp hafta boyunca kullanabiliriz.
Cevap:
Zayıf Yönlerim: Bazen sinirlenip hemen tepki gösterebilirim.
Güçlü Yönlerim: Arkadaşlarıma yardım ederim ve nazik konuşurum.
Soru : Arkadaşlık ilişkilerimizdeki zayıf yönlerimizi geliştirmek için neler yapmamız gerektiğini düşünelim. Arkadaşlık ilişkilerimizi buna göre düzenleyelim.
Cevap: Zayıf yönlerimizi geliştirmek için sabırlı olmalı, sinirlendiğimizde sakinleşmeli ve arkadaşlarımızla nazikçe konuşmalıyız.