2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 14-15-16-17-18-19 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap İyi Arkadaşlıklar İçin Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17, 18, 19


İlkokul 2025-2026 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin derslerinde başarılı olabilmeleri için önemli bir kaynaktır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler hem bilgilerini pekiştirir hem de ödevlerini daha kolay ve doğru bir şekilde tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 14-15-16-17-18-19 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi İyi Arkadaşlıklar İçin Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 14, 15, 16, 17, 18, 19 Cevapları, çocukların hem ders içindeki etkinlikleri anlamalarına hem de sosyal ilişkilerinde doğru davranışları öğrenmelerine yardımcı olur.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap İyi Arkadaşlıklar İçin Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 14-15-16-17-18-19


1. Görsellerdeki çocuklar neler yapıyor? 


Cevap : Birinci görselde oyun oynarken, ikinci görselde ders hakkında sohbet etmektedirler. 


2. Sizce bu çocuklar arkadaş mıdır? Neden? 


Cevap : Evet. Arkadaş oldukları görülmektedir. Çünkü etkinlikleri beraber bir arada yapmakta ve eğlenmektedirler. 


3. Arkadaşlık sizin için ne anlama geliyor? 


Cevap : Arkadaşlık, birlikte oyun oynamak, sevinçleri ve üzüntüleri paylaşmak demektir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 15 Cevapları


➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım. 

Uygulama Adımları
➠ Sınıf arkadaşlarımızla 4-5 kişilik gruplar oluşturalım.
➠ Örnek olayları okuyalım. Örnek olaylardan hangisinin olumlu, hangisinin olumsuz olduğunu tartışalım.

1. Sınıfımıza yeni katılan arkadaşımızı teneffüste hep beraber oynamaya çağırdık.
2.Öğretmenimin sorduğu soruyu bilemediğimde bazı arkadaşlarımın bana güldüğünü fark ettim.


Soru : Okuduğumuz örnek olaylardan hareketle aşağıda verilen alana bir olumlu, bir olumsuz örnek olay yazalım. Yazdığımız örnek olayları grup arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap

Olumlu Örnek Olay: Sınıfımıza yeni gelen arkadaşımızı oyuna çağırdık.

Olumsuz Örnek Olay: Soruyu bilemeyince bazı arkadaşlarım bana güldü.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 18 Cevapları


➣ Metni okuyalım. 

Simit Sırası 

Teneffüs bitmek üzereyken Ayla karnının acıktığını hissetti. “Hemen bir simit alırım.” diye düşünüp kantine koştu. Hay aksi, kantinde sıra çoktu! Ayla, ön sıralarda olan Mert’in önüne geçmeye çalıştı. Bu durum Mert’in hoşuna gitmedi. “Sırada ben varım, görmüyor musun?” dedi. Bunun üzerine Ayla, Mert’e bağırdı. Diğer öğrenciler bu durumdan rahatsız olmuştu. Küçük sınıflardan bazı öğrenciler korkmuştu. Ece olanları gördü. “Ayla böyle davranmazdı. Ne oldu acaba?” diye düşündü. Yanlarına gitti, sakin ve nazik bir şekilde onlarla konuştu. Mert ve Ayla kısa sürede sakinleşerek konuşmaya katıldılar.


Soru : Tabloda boş bırakılan alanları metne göre dolduralım.


Cevap

Duygu
Olumlu: Sakinlik, anlayış
Olumsuz: Sinirlenme, korku

Düşünce
Olumlu: “Ayla böyle davranmazdı, ne oldu acaba?”
Olumsuz: “Sırada ben varım, görmüyor musun?” (kızgın bir şekilde)

Davranış
Olumlu: Ece’nin sakin ve nazik konuşması
Olumsuz: Ayla’nın sıraya girmeden öne geçmesi ve bağırması


Soru : Olumsuz duygu, düşünce ve davranışlarınızı olumlu hâle getirmek için ne yapabilirsiniz?


Cevap : Olumsuz duygu, düşünce ve davranışlarımı sakinleşip güzelce konuşarak, arkadaşlarıma saygı göstererek olumlu hâle getirebilirim.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 19 Cevapları


➣ Aşağıdaki kontrol listesini inceleyelim. Arkadaşlık ilişkilerimizi düşünerek listeyi işaretleyelim. Listeyi çoğaltıp hafta boyunca kullanabiliriz.


Cevap

Zayıf Yönlerim: Bazen sinirlenip hemen tepki gösterebilirim.

Güçlü Yönlerim: Arkadaşlarıma yardım ederim ve nazik konuşurum.


Soru : Arkadaşlık ilişkilerimizdeki zayıf yönlerimizi geliştirmek için neler  yapmamız gerektiğini düşünelim. Arkadaşlık ilişkilerimizi buna göre düzenleyelim.


Cevap : Zayıf yönlerimizi geliştirmek için sabırlı olmalı, sinirlendiğimizde sakinleşmeli ve arkadaşlarımızla nazikçe konuşmalıyız.



 

2. Sınıf İngilizce Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları 2025-2026

 İlkokul 2. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa ve Metin Cevapları


2. Sınıf İngilizce Çalışma Kitabı Sayfa Cevapları, öğrencilerin İngilizce dersinde öğrendiklerini pekiştirmelerine ve etkinlikleri doğru şekilde tamamlamalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf İngilizce Çalışma Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenlerin ve velilerin öğrencilerin ilerlemesini takip etmesini kolaylaştırır. Bu sayede öğrenciler, 2. Sınıf İngilizce Çalışma Kitabı Ünite Metni Etkinlik Cevapları ile ünite konularını daha iyi kavrar ve uygulamalı olarak öğrenirler.


“2. Sınıf İngilizce Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 2. Sınıf İngilizce Çalışma Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmelerine ve ünite etkinliklerini eksiksiz tamamlamalarına destek olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler, çalışma kitabını daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf İngilizce Çalışma Kitabı Sayfa Cevapları, ödev ve sınıf içi etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf İngilizce Çalışma Kitabı Cevapları”


Theme 1 – School Life


2. Sınıf İngilizce Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


School Life Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16


Theme 2 – Classroom Life


2. Sınıf İngilizce Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


Classroom Life Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24


Theme 3 – Personal Life


2. Sınıf İngilizce Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


Personal Life Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 25, 26, 27, 28, 29, 30,
31, 32


Theme 4 – Family Life


2. Sınıf İngilizce Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


Family Life Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40


Theme 5 – Homes & Houses & Neighbourhoods


2. Sınıf İngilizce Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


Homes & Houses & Neighbourhoods Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48


Theme 6 – Life in the City & the World


2. Sınıf İngilizce Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


Life in the City & the World Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 49, 50, 51, 52,
53, 54, 55, 56



 

2. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları 2025-2026

 İlkokul 2. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Cevapları


2. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa Cevapları, öğrencilerin İngilizce dersinde öğrendikleri kelime ve cümle yapılarını pekiştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf İngilizce Ders Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu sayede öğrenciler, 2. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Ünite Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru kavrar ve etkinlikleri eksiksiz tamamlarlar.


“2. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 2. Sınıf İngilizce Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine ve ünitelerdeki konuları sağlam öğrenmesine destek olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler ders materyallerini daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Cevapları “


Theme 1 – School Life


2. Sınıf İngilizce Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


School Life Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17


School Life Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24


Theme 2 – Classroom Life


2. Sınıf İngilizce Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


Classroom Life Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32


Classroom Life Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40


Theme 3 – Personal Life


2. Sınıf İngilizce Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


Personal Life Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49


Personal Life Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56


Theme 4 – Family Life


2. Sınıf İngilizce Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


Family Life Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64


Family Life Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72


Theme 5 – Homes & Houses & Neighbourhoods


2. Sınıf İngilizce Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


Homes & Houses & Neighbourhoods Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79


Homes & Houses & Neighbourhoods Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88


Theme 6 – Life in the City & the World


2. Sınıf İngilizce Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


Life in the City & the World Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99


Life in the City & the World Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102, 103, 104



 

Çocuk Bayramı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çocuk Bayramı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çocuk Bayramı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227 Cevapları” öğrencilerin “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Çocuk Bayramı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları” ile bayramın toplumsal önemini öğrenmelerine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221-222-223-224-225-226-227 İlke Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” etkinliklere yönelik yanıtlarla öğrencilerin dikkatini çekerken, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221-222-223-224-225-226-227 İlke Yayıncılık” sayfalarında geçen çocuk bayramı ile ilgili konuları derinlemesine ele alır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221-222-223-224-225-226-227


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Sınıfa getirdiğiniz 23 Nisan ile ilgili şiirleri arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

1. Şiir: 23 Nisan

Göklerden bir ses geldi,
Türk milletine hitap etti,
Atatürk dedi ki:
“Millet egemen olacak,
Egemenlik kayıtsız, şartsız, milletin olacaktır!”

Bugün 23 Nisan,
Çocukların bayramı,
Cumhuriyetin temelleri,
Türk milletinin zaferi!

2. Şiir: Bayramın Neşesi

Bugün bayram, hep birlikte,
Çocuklar sevinç içinde,
Gülerek, oynayarak,
Kutlayalım bu günü!

23 Nisan, ne güzel gün,
Atatürk’ün hediyesi,
Çocuklara özgürlük,
Ve her türlü eşitlik!


Soru : Öğretmeninizin aralıklarla duraklatacağı metni dikkatle dinleyiniz. Öğretmeninizin duraklattığı yerlerden sonra metindeki olayların nasıl geliştiği veya sonuçlandığı hakkında tahminde bulununuz.


Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği sınıf içerisinde yapmanız gerekmektedir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 222 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a . Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metnin konusu : 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını konu almaktadır.


Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı başlıklar yazınız.


Cevap :

  • 23 Nisan Çocuk Bayramı
  • Ata’nın Bayram Hediyesi

2. ETKİNLİK 


Soru : Metindeki olayların oluş sırasına göre aşağıdaki cümleleri numaralandırınız.


Cevap :

  • (2) Bayram töreninde “Bayrak” şiirini okudum.
  • (3) Törene katılanlar beni coşkuyla alkışladılar.
  • (4) Törenden sonra belediye başkanını ziyaret ettik.
  • (5) Belediye başkanı, görevini geçici olarak bana teslim etti.
  • (1) Dün 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı kutladık.
  • (6) Ben de belediye başkanı gibi davranarak bir emir verdim.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 223 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


1. Bütün çocukların mutlu bir gün geçirmelerinin sebebi neymiş?


Cevap : TBMM’nin açılış yıldönümü


2. Gökçe’nin okuduğu şiirin baslığı neymiş?


Cevap :  Bayrak


3. Gökçe’nin okulundaki törenden sonra sembolik olarak üstlendiği görev neymiş?


Cevap : belediye başkanlığı


4. Gökçe’nin sembolik olarak üstlendiği görevde verdiği emir hangisiyle ilgiliymiş?


Cevap : Şehrine bir çöp arıtma tesisi kurulması


5. Metnin türü nedir?


Cevap : Günlük


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 224 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin eş anlamlılarını “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

Ülkemize her milletten turist gelmesi çok güzel. = Ulus

Vatanım için çok çalışıyorum. = Yurt

Cumhuriyet yönetimiyle bazı özgürlüklere kavuştuk. = Hürriyet

Vatanını en çok seven, görevini en iyi yapandır. = İş

Tüm sorulara doğru cevap verdim. = Yanıt

Yarın bize misafir geleceğini öğrendim. = Konuk

Dünya barışı için çok çalışmalıyız. = Sulh

Dünyada, çocuklara bayram armağan edilen tek ülkeyiz. = Hediye


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 225 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Konuşma ve dinleme kurallarının neler olduğu hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Konuşma ve dinleme kuralları, sağlıklı ve etkili iletişim için çok önemlidir. Konuşma kurallarından bazıları şunlardır:

  • Kısa ve net konuşmak: Düşüncelerimizi açık ve anlaşılır bir şekilde ifade etmek gerekir.
  • Diksiyon: Sözlerimizi doğru bir şekilde söylemek ve düzgün bir şekilde telaffuz etmek önemlidir.
  • Nazik olmak: Karşımızdaki kişiye saygı göstererek, kaba ve kırıcı sözlerden kaçınmalıyız.
  • Göz teması kurmak: Konuşurken karşımızdaki kişiyle göz teması kurarak, ona saygı gösterdiğimizi ve söylediklerimize dikkat ettiğimizi hissettirmeliyiz.

Dinleme kuralları da önemlidir:

  • Dikkatle dinlemek: Konuşanı dikkatle dinlemek, söylenenleri tam anlamak gerekir.
  • Kesmeden dinlemek: Karşımızdaki kişi konuşurken sözünü kesmemek, onu bitirmesine izin vermek gerekir.
  • Empati kurmak: Karşımızdaki kişinin duygularını anlamaya çalışmak ve ona saygı göstermek önemlidir.
  • Geri bildirim yapmak: Dinlediklerimize uygun bir şekilde cevap vererek iletişimi güçlendirebiliriz.

Bu kurallara uymak, hem daha verimli bir iletişim sağlar hem de karşılıklı saygıyı artırır.


Soru : b. Aşağıdaki görseli inceleyip gördüklerinizi konuşma kurallarına uyarak anlatınız. bir dünya etrafında tüm milletten çocukların el ele tutuşarak çember oluşturması


Cevap : Görselde, bir dünya simgesi etrafında farklı milletlerden çocuklar el ele tutuşarak büyük bir çember oluşturmuş. Çocuklar, birbirlerine sımsıkı bağlanmış ve hep birlikte barış, dostluk ve birlik mesajı veriyorlar. Her bir çocuk farklı bir kültürü ve milleti temsil ediyor gibi görünüyor. Bu, tüm dünyadaki çocukların kardeşçe bir arada yaşamasının ve birbirlerine saygı duymasının simgesi olabilir. Çevrelerindeki dünya da, bu birliğin evrensel bir anlam taşıdığını gösteriyor. Bu görsel, çocukların dünya çapında barış içinde yaşamaları için umut veren güçlü bir mesaj veriyor.


Soru : c. Görseli, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’yla ilişkilendirip duygu ve düşüncelerinizi aşağıya kısaca yazınız. Yazdıklarınızın içeriğine uygun bir başlık yazmayı unutmayınız


Cevap :

Başlık: Dünyada Barış ve Kardeşlik İçin El Ele

Görseldeki çocuklar, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın ne kadar önemli bir mesaj verdiğini hatırlatıyor. Bu bayram, tüm çocukların eşit haklara sahip olduğu, barış içinde bir dünya kurma amacını taşır. Dünya etrafında el ele tutuşan çocuklar, farklı kültürlerden, farklı milletlerden olsalar da birbirlerine olan bağlılıklarıyla barışı simgeliyor. Bu görsel bana, Atatürk’ün “Yurdun gerçek efendisi çocuklardır” sözünü hatırlatıyor. 23 Nisan, yalnızca Türkiye’nin değil, tüm dünya çocuklarının bayramıdır ve hep birlikte daha güzel bir dünya için el birliğiyle çalışmanın önemini vurgular.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 226 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Günlük tutmaya devam ediyor musunuz? 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda yaşadıklarınızı aşağıya yazınız.


Cevap :

23 Nisan 2024, Salı

Bugün 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı coşkuyla kutladık. Sabah okula gittiğimde her yer bayraklarla süslenmişti. Öğretmenimiz bayramın önemini anlatan bir konuşma yaptı. Atatürk’ün çocuklar için yaptığı bu özel günü kutlamak gerçekten çok anlamlı. Hep birlikte “Çocuk Bayramı” şarkısını söyledik. Çok keyifliydi! Ayrıca, okulda oyunlar oynadık ve arkadaşlarımızla eğlendik. Bu bayramın sadece Türkiye’de değil, tüm dünyadaki çocuklar için olduğunu düşündüm ve çok mutlu oldum. Bugün çok güzel bir gündü, bayramın tadını çıkardım!


Soru : b. Yazdıklarınıza göre tablodaki soruları uygun sütundaki kutucukları “✓” ile işaretleyerek cevaplayınız.


Cevap :

Sağ üst köseye tarih yazdınız mı? (Evet)
Günlüğe baslarken hitap ifadesi kullandınız mı? (Evet)
Gün içerisinde yasadığınız önemli olayları sırasıyla yazdınız mı? (Evet)


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 227 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Örneklerdeki gibi kelimelerin son hecesiyle başlayan birer kelime oluşturunuz. Her gruptaki son kelimeyi anlamına uygun olarak kullanacağınız birer cümle yazınız.


Cevap :

  • ülke = kedi = dize
  • kare = rende = dere
  • masa = sandalye = yelkenli
  • boya = yalan = ankara
  • neşe = şeker = kereste
  • sıra = ranza =  zargana
  • saat  = atak = aktar

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221-222-223-224-225-226-227 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

Bayrağım Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bayrağım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 215, 216, 217, 218, 219, 220


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bayrağım Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 215-216-217-218-219-220


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 215, 216, 217, 218, 219, 220 Cevapları”, öğrencilerin “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Bayrağım Metni Etkinlik Cevapları” üzerinde çalışmasına olanak tanır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 215-216-217-218-219-220 İlke Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, metnin her bir bölümüne dair rehberlik sağlayan cevaplar içerir. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 215-216-217-218-219-220 İlke Yayıncılık”, bayrağın tarihsel ve kültürel önemini öğretirken, öğrencilerin metni anlamalarını pekiştirecek şekilde tasarlanmıştır.


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Bayrağımızı nerelerde görüyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap : Bayrağımızı okullarda, devlet dairelerinde, resmi törenlerde, bayramlarda, evlerin balkonlarında, spor müsabakalarında, askerî alanlarda ve yurt dışında elçiliklerimizde görebiliriz. Bayrağımız, bağımsızlığımızı ve milletimizin birliğini temsil eder.


Soru : Bayrağımızın rengini belirtip üzerindeki sembolleri tanıtınız.


Cevap : Bayrağımız kırmızı renklidir. Üzerinde beyaz bir ay ve yıldız bulunur. Ay İslam’ı, yıldız ise bağımsızlığımızı temsil eder.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 216 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : “Bayrak” kelimesinin size hatırlattıklarını yazınız.


Cevap :

“Bayrak” kelimesinin bize hatırlattıkları şunlardır ;

  1. Vatan
  2. Millet
  3. Bağımsızlık
  4. Şehit
  5. Ay
  6. Yıldız
  7. Kırmızı
  8. Saygı
  9. Özgürlük
  10. Birlik

2. ETKİNLİK 


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bulup öğreniniz. Sonra bu kelimeleri aşağıdaki bulmacadan bulup ilgili kutucukları boyayınız. Boyamadığınız kutucuklardaki harfleri sırasıyla yazarak şifreyi belirleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 215-216-217-218-219-220 Cevapları”

Şifre : Bayrağımız Bizi Gururlandırır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 216 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Şiirde, bayrağımızla ilgili olarak aşağıdakilerin hangilerinden söz edilmiştir? Başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

Şiirde, bayrağımızla ilgili olarak aşağıdaki ifadelerden söz edilmiştir:

  • Bayrakların en güzelidir.
  • Üzerinde ay yıldız vardır.
  • Ulusumuz için çok değerlidir.

Diğer seçeneklerde şiire yer verilmemiştir.


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını şiirden bulup yazınız.


Cevap :

  • SevimliŞirin
  • AkBeyaz
  • KırmızıAl
  • MilletUlus
  • SüratHız

Soru : b. Şiirde geçen aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını yazınız.


Cevap :

  • GüzelÇirkin
  • BeyazSiyah
  • VarYok
  • ÖzgürEsir
  • GökYer

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 217 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Sizce bayrağımız neden bizleri gururlandırır? Bayrağımıza neden saygı duymalıyız? Konuyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi aşağıya kısaca yazınız.


Cevap : Bayrağımız bizleri gururlandırır çünkü milletimizin bağımsızlığını, özgürlüğünü ve vatan sevgisini temsil eder. Şehitlerimizin kanıyla kazanılmış bu bayrak, birlik ve beraberliğimizin en önemli simgesidir. Bayrağımıza saygı duymalıyız çünkü o, geçmişimizin değerlerini ve geleceğimizin umutlarını taşır. Bayrak, yalnızca bir kumaş parçası değil, ulusumuzun onuru ve gururudur.


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki gazete haberini inceleyiniz. Bu haberle ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.

Şahinbey ilçesindeki Yeditepe Mahallesi’nde yaşadığı apartmanın önünde 10 Kasım tarihinde oynarken yere düştüğünü gördüğü Türk bayrağını buradan alarak öptükten sonra katlayıp yanına alan 5 yaşındaki Bahar Kılıç’ın görüntüleri sosyal medyada yer aldı. (…)

Türk bayrağını sevdiğini anlatan küçük kız, “Bayrağı alınca ceketimin içine koydum düşmesin diye. Çünkü onun üzerinde şehitlerimizin kanı var. Bayrak yere düşmez. Onu alınca annemin yanına götürdüm. Sonra da oyunuma devam ettim.” diye konuştu. (…)


Cevap : Bu haber, küçük Bahar Kılıç’ın Türk bayrağına duyduğu saygıyı ve sevgiyi çok güzel bir şekilde gösteriyor. 5 yaşında bir çocuğun bayrağın değerini bu kadar erken yaşta bilmesi gerçekten etkileyici. Bahar’ın bayrağı yerden alıp öpmesi ve saygılı bir şekilde katlayıp saklaması, bayrağımıza olan saygıyı ve vatan sevgisini küçük yaşta öğrenmenin ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Bu tür haberler, Türk milletinin bayrağını ve değerlerini geleceğe taşımak için çocuklara nasıl bir miras bıraktığımızı gözler önüne seriyor. Bahar’ın açıklamaları, bayrağımızın sadece bir simge değil, şehitlerimizin hatırasını taşıyan kutsal bir değer olduğunu anlatıyor. Bu tür davranışlar, toplumda birlik ve beraberliğin önemini pekiştiriyor.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki bayrak görsellerini inceleyiniz. Numaralanmış bayraklar ile Türk bayrağının benzerlikleri, farklılıkları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Türk bayrağı, kırmızı zemin üzerinde beyaz bir ay ve yıldızdan oluşur. Bayraklardaki benzerlikler, çoğu ülkenin bayraklarında bir simge veya renk kullanılmasıdır, ancak Türk bayrağının sembolleri, özgürlüğü, bağımsızlığı ve şehitlerimizin hatırasını temsil eder. Farklılıklar ise, diğer ülkelerin bayraklarında farklı renkler, semboller veya düzenlemeler olabilir. Türk bayrağı, milli birlik ve beraberliği simgelerken, her ülkenin bayrağı kendi kültürüne ve tarihine özgü anlamlar taşır.


Soru : b. Aşağıdaki soruları, ilgili bayrak görsellerinin numarasının yer aldığı kutucukları boyayarak cevaplayınız.


• Hangilerinde yalnız Türk bayrağındaki renkler vardır?


Cevap : 2 ve 7


• Hangilerinde yalnız Türk bayrağındaki renkler vardır?


Cevap : 2, 3, 4, 6, 8 ve 9


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 219 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : a. İstiklâl Marşımızın sözlerini, Türkçe ders kitabınızın 3. sayfasına bakarak aşağıya yazınız.


Cevap :

İSTİKLÂL MARŞI

Kahraman OrdumuzaKorkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.

Çatma, kurban olayım çehreni ey nazlı hilâl!
Kahraman ırkıma bir gül… ne bu şiddet bu celâl?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helâl,
Hakkıdır, Hakk’a tapan, milletimin istiklâl.

MEHMET AKİF ERSOY


Soru : b. Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek İstiklâl Marşımızın sözlerini okuyunuz.


Soru : c. İstiklâl Marşımızın ilk iki kıtasını ezberleyerek coşkuyla seslendiriniz.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : 23 Nisan ile ilgili şiirler bularak sınıfa getiriniz.


Cevap :

1. Şiir: 23 Nisan

Göklerden bir ses geldi,
Türk milletine hitap etti,
Atatürk dedi ki:
“Millet egemen olacak,
Egemenlik kayıtsız, şartsız, milletin olacaktır!”

Bugün 23 Nisan,
Çocukların bayramı,
Cumhuriyetin temelleri,
Türk milletinin zaferi!

2. Şiir: Bayramın Neşesi

Bugün bayram, hep birlikte,
Çocuklar sevinç içinde,
Gülerek, oynayarak,
Kutlayalım bu günü!

23 Nisan, ne güzel gün,
Atatürk’ün hediyesi,
Çocuklara özgürlük,
Ve her türlü eşitlik!


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 215-216-217-218-219-220 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!