İyilik Eden İyilik Bulur Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İyilik Eden İyilik Bulur Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İyilik Eden İyilik Bulur Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214 Cevapları”, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite İyilik Eden İyilik Bulur Metni Etkinlik Cevapları” için doğru ve açıklayıcı yanıtlar sunar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 207-210-211-212-213-214 İlke Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin etkinlikleri doğru şekilde yapabilmesi için ipuçları ve örnekler sağlar. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 207-210-211-212-213-214 İlke Yayıncılık” sayfaları, metnin anlaşılmasına yönelik detaylı açıklamalarla tamamlanmıştır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 207-208-209-210-211-212-213-214


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Karagöz ve Hacivat ile ilgili defterinize yazdığınız bilgileri arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Karagöz ve Hacivat ile İlgili Bilgiler:

  1. Türk Gölge Oyunu: Karagöz ve Hacivat, geleneksel Türk gölge oyununun baş kahramanlarıdır. Bu oyun, eğlenceli diyaloglarla toplumu eğitirken güldüren bir sanat formudur.
  2. Kökeni: Osmanlı döneminde ortaya çıktığı düşünülen bu oyun, özellikle Ramazan aylarında halkın eğlencesi olmuştur. Rivayete göre Karagöz ve Hacivat, Orhan Gazi döneminde yaşamış gerçek kişiler olabilir.
  3. Karakterler:
    • Karagöz: Halkın temsilcisidir. Samimi, hazırcevap ve biraz kaba bir kişiliğe sahiptir.
    • Hacivat: Eğitimli, nazik ve ince konuşan bir karakterdir. Çoğu zaman Karagöz’e laf anlatmaya çalışır.
  4. Özellikler: Karagöz ve Hacivat oyunları, genellikle günlük yaşam sorunlarını, toplumsal olayları ve insan ilişkilerini mizahi bir dille işler.
  5. Kültürel Miras: UNESCO tarafından “Somut Olmayan Kültürel Miras” olarak kabul edilen Karagöz ve Hacivat, Türk kültürünün önemli bir parçasıdır ve hala pek çok yerde sahnelenmektedir.

Soru : Karagöz ve Hacivat gösterisi izlediniz mi? İzlediyseniz izlenimlerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Karagöz ve Hacivat gösterisi izledim. Gösteride Hacivat’ın bilgiç konuşmaları ile Karagöz’ün komik yanlış anlamaları çok eğlendiriciydi. Diyaloglar hem güldürüyor hem de düşündürüyordu. Geleneksel Türk sanatının ne kadar etkileyici olduğunu bir kez daha fark ettim.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 210 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görseller, metinde geçen bazı kelimeleri ifade etmektedir. Anlamlarından hareketle bu kelimeleri belirleyip noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

1. Kömür: Siyah renkli katı yakıt.

2. Karga: Tüyleri kara renkte, tarla ve bahçelere çok zarar veren kuş.

3. Arsa: Üzerine yapı yapılmak için ayrılmış yer.

4. Dal: Ağacın gövdesinden ayrılan kollardan her biri.

5. Odun: Yakılmak için kesilmiş, parçalanmış ağaç.

6. Sığır: Eti, sütü, derisi ve kılı için yetiştirilen hayvan.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 211 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Hacivat ne istemek için Karagöz’e gitmiş?


Cevap : Hacivat, kış mevsiminde odun ve kömür bulamadığı için yakacak istemeye gitmiş.


2. Hacivat yaz mevsimini nasıl geçirmiş?


Cevap : Hacivat yazın arkadaşlarıyla gezip eğlenmiş, denize gitmiş, yeme içme ve eğlenceye para harcamış.


3. . Karagöz, “Kaderim bu!” diyen Hacivat’a ne demiş?


Cevap : Karagöz, “Canım sen yaz günü gez oyna. Kış olunca kaderim bu de. Olur mu öyle?” diyerek Hacivat’ı eleştirmiş.


4. Karagöz kime acıdığı için Hacivat’a yardım etmiş?


Cevap : Karagöz, Hacivat’ın küçük çocuklarına acıdığı için yardım etmiş.


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Verilen ipuçlarına göre metnin varlık kadrosunu oluşturan görsellerdeki kişilerin adlarını yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 207-210-211-212-213-214 Cevapları”

Soru : b .Bu görsellere ve metne göre aşağıdaki özelliklerin kime ait olduğunu belirleyip adını noktalı yere yazınız.


Cevap :

1. Karagöz: Uzun ve sivri sakala sahiptir.

2. Karagöz: Düşünmeden, kaba ifadelerle konuşur.

3. Hacivat: Nazik, açık ve anlaşılır konuşur.

4. Hacivat: Kulakları iyi duymadığından söylenenleri yanlış anlar.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 212 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Metinde anlatılanları kendi cümlelerinizle kısaca aşağıya yazınız.


Cevap : Hacivat, kışın odun ve kömür bulamadığı için Karagöz’den yardım istemeye gelir. Ancak Karagöz, Hacivat’ı yazın sorumsuzca harcama yaptığı için eleştirir. Hacivat pişman olduğunu söyleyince Karagöz, çocuklarına acıyarak elindekilerin yarısını paylaşır. Karagöz, Hacivat’a her yazın bir kışı olduğunu ve önceden tedbirli olması gerektiğini öğütler.


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını metinden bulup yazınız.


Cevap :

1. Kötüİyi
2. AzÇok
3. ZenginFakir
4. BüyükKüçük
5. AkKara


6. ETKİNLİK 


Soru : Noktalı yerlere verilen kelimelerden uygun olanları yazarak aşağıdaki özlü sözleri tamamlayınız.


Cevap :

Sakla ….samanı…….. gelir zamanı.
Her yazın bir …..kışı………….. vardır.
Güvenme …….varlığa…………., düsersin ………..darlığa……. .
Ayağını …………yorğanına…………….. göre uzat.
Damlaya damlaya ……..göl…… olur.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 213 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


Cevap :

Selin:
— Yemeğimi yedikten sonra parka gidebilir miyim anneciğim?
Annesi:
— Elbette kızım. Dikkatli ol ama.


Soru : b. Aşağıdaki oyun metninin kutucuklarına uygun noktalama işaretlerini koyunuz. Metni, sınıfta canlandırınız.


Cevap :

Hacivat: Hoş geldin sevgili Karagöz’üm (.)
Karagöz: Hoş bulduk, kel kafalı kara üzüm (.)
Hacivat: Nereden geliyor, nereye gidiyorsun bakalım (? )
Karagöz: Bir yere gittiğim yok, oğlumla okuma yazma çalıştık (.) Biraz gezeyim, dedim (.)
Hacivat: Aferin sana (.) Peki, öğrendin mi okuma yazmayı (? )


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 214 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Hacivat’ın cümlelerindeki kutucuklara uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

Dedim ki, Karagözüme gideyim, onunla sohbet edeyim (.)
Evde misin, Karagöz’üm (?)
Sana bir mâniyle sesleneyim (:)
Çayıra saldın mı koyunu (?)
Bolca içirdin mi suyunu (?)
Ah, Karagöz’üm, gel artık!
Birlikte başlatalım şu oyunu (.)


9. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda adları verilen noktalama işaretlerini kullanabileceğiniz cümleler yazınız. Yazdığınız cümleleri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • Nokta (.): Bugün hava çok güzel.
  • Ünlem (!): Ne kadar güzel bir manzara bu!
  • Virgül (,): Elma, armut, muz ve portakal aldım.
  • Kesme İşareti (’): Atatürk’ün sözlerini çok severim.
  • Soru İşareti (?): Bu kitabı kim yazdı?
  • Kısa Çizgi (-): Türkçe-İngilizce sözlük aldım.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Farklı ülkelere ait bayrak görsellerini inceleyiniz.


Cevap : Merak ettiğiniz ülkelerin bayraklarınız incelemenizi tavsiye ederiz.


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 207-210-211-212-213-214 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

Hırsızın Suçu Yok mu? Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hırsızın Suçu Yok mu? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hırsızın Suçu Yok mu? Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206 Cevapları”, öğrencilerin “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Hırsızın Suçu Yok mu? Metni Etkinlik Cevapları” ile ilgili sorulara yanıt bulmalarını kolaylaştırır. Bu sayfalar, metinle ilgili okuma-anlama, analiz ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik çeşitli etkinlikler içerir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 200-201-202-203-204-205-206 İlke Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinliklerde doğru yanıtlara ulaşmada öğrencilere rehberlik eder. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 200-201-202-203-204-205-206 İlke Yayıncılık” içerikleriyle, öğrencilerin metni kavramaları ve farklı açılardan değerlendirme yapmaları sağlanır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 200-201-202-203-204-205-206


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Sınıfa getirdiğiniz Nasreddin Hoca fıkralarından en beğendiğinizi arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

“Parayı Veren Düdüğü Çalar”

Nasreddin Hoca, bir gün pazara gider ve düdük almak isteyen çocuklarla karşılaşır. Çocuklar Hoca’ya düdük alması için para verirler. Ancak içlerinden bir çocuk para vermez. Hoca pazardan dönerken çocuklara düdükleri dağıtır. Para vermeyen çocuk düdük almadığını görünce ağlamaya başlar. Bunun üzerine Hoca, “Parayı veren düdüğü çalar!” der.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 201 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki görsellerin ifade ettiği kelimeleri metinden bulup anlamını işaretleyiniz.


Cevap :

Girmek

Bir yerden ayrılmak.
(✓) Dışarıdan içeriye geçmek.
Bir olaya tanık olmak.

Çalmak

Bir yere ulaşmak, varmak.
Üzerinde bulunduğu yere yıkılmak.
(✓) Başkasının malını gizlice almak.

Baca

(✓) Dumanı ocaktan çekip havaya vermeye yarayan yol.
Bir yapının, bir evin damını kuran parçaların bütünü.
Çatıları örtmekte kullanılan, suyu asagıya geçirmeden dısarı akıtacak biçimde yapılmıs levha.


Soru : b. Bu kelimeleri metindeki anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.


Cevap :

  • Girmek: Akşam eve girmek için anahtarıma ihtiyaç duydum.
  • Çalmak: Komşunun bahçesinden meyve çalmak çok yanlış bir davranış.
  • Baca: Bacadan çıkan yoğun duman tüm mahalleyi sardı.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 202 Cevapları


Soru : c. Aşağıdaki kelime gruplarının metindeki anlamlarını işaretleyiniz.


Cevap :

Silip süpürmek

( ) Evi, ortalığı temizlemek.
() Ne var ne yoksa hepsini yemek.
( ) Ne var ne yoksa hepsini alıp götürmek.

Kol gezmek

( ) Güvenlik amacıyla dolaşmak.
( ) Dolaşmak, gezmek, gezinmek.
() Kötü durum ve davranışlar çokça olmak.


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Hırsız kimin evine girmiş?


Cevap : Nasreddin Hoca’nın evine girmiş.


2. Hırsız, eve ne zaman girmiş?


Cevap : Bir gece girmiş.


3. Hırsız, evden neler almış?


Cevap : Hoca’nın nesi var nesi yoksa hepsini almış.


4. Komşuları, Nasreddin Hoca’yı niçin eleştirmişler?


Cevap : Kapıyı ve bacayı açık bıraktığı için eleştirmişler.


5. Nasreddin Hoca söylenenleri nasıl dinlemiş?


Cevap : Ah çekerek dinlemiş.


6. Nasreddin Hoca, komşularına ne cevap vermiş?


Cevap : “Evimde rahat rahat uyumuşum, bu çok mu? Allah için söyleyin, hırsızın suçu yok mu?” demiş.


3. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metnin konusunu : Hırsızlık olayı sonrası, insanların suçu başkalarında araması ve Nasreddin Hoca’nın bu duruma verdiği tepki.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 203 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki görselleri, metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 200-201-202-203-204-205-206 Cevapları”

Soru : b. Yaptığınız numaralandırmaya göre görsellerle ilgili birer cümle yazınız.


Cevap :

  1. Pencereyi açık bırakan Nasrettin Hoca’nın evine hırsız girmiş.
  2. Nasrettin Hoca’nın evinde ne varsa çalmış.
  3. Komşuları, pencereyi açık bıraktığı için Nasrettin Hoca’ya kızmış.
  4. Nasrettin Hoca’da evinde rahat rahat uyumak suç mu? diyerek cevap vermiş.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 204 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki görseli boyayınız.


Cevap : Boyayı dilediğiniz gibi güzelce yapınız. Boyamada ailenizden yardım alabilirsiniz.


Soru : b. Görsele göre Nasreddin Hoca’nın konuşma balonunda aşağıdakilerden hangisinin yazılması uygun olur? Başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

İnsan oturduğu dalı keser mi hiç?
Düşmesem de inecektim zaten.
(✓) Ben saygısızlığı sevmem, size sırtımı dönmek istemem.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 205 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Nasreddin Hoca fıkrasını yansıtan aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Verilen cümlelerin numaralarını ilgili konuşma balonlarına yazınız.


Cevap :

  1. Hayrola komşu, bir şey mi kaybettin?
  2. Mührümü düşürdüm de onu arıyorum.
  3. Nerede düşürdün?
  4. Evin içinde düşürdüm!
  5. Evin içinde düşürdüğün mührü neden dışarıda arıyorsun komşu?
  6. Çünkü dışarısı daha aydınlık.
  7. Afiyet olsun komşu.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 206 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki Nasreddin Hoca fıkrasını okuyunuz. Kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

BEN YAPACAĞIMI BİLİRİM

Bir gün Hoca, bir köye konuk olur (.) Birkaç gün sonra heybesi kaybolur (.) Köy ağalarına:
— Bana bakın (,) heybemi bulursanız bulun (,) yoksa ben yapacağımı bilirim (,) der (.)
Ağaları bir telaştır almış (.) Köylüleri arayıp taramışlar (.) Sonunda Hoca’nın heybesini bulmuşlar (.) Ağalardan biri merak edip:
— Hocam! Eğer heybeni bulmasaydık bize ne yapacaktın (,) diye sorar (.)
Hoca gülerek cevap verir (:)
— Size yapacağım bir şey yoktu (.) Evdeki eski kilimi bozup heybe yapacaktım (.)


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Genel ağdan Karagöz ve Hacivat ile ilgili araştırma yapınız. Edindiğiniz bilgileri kısaca defterinize yazınız.


Cevap : Karagöz ve Hacivat, Türk tiyatrosunun geleneksel gölge oyunu kahramanlarıdır. Karagöz, halkı temsil eden kaba ve hazırcevap bir karakterken; Hacivat, eğitimli ve nazik bir kişiliği yansıtır. Oyunda Karagöz ile Hacivat arasında geçen komik ve öğretici diyaloglar yer alır. Bu oyun, Osmanlı döneminden günümüze kadar gelen önemli bir kültürel mirastır. Genellikle Ramazan aylarında sergilenir. Karagöz ve Hacivat’ın tarihî kökeni tam olarak bilinmese de rivayetlere göre, Orhan Gazi döneminde yaşamış oldukları söylenir.


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 200-201-202-203-204-205-206 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

5. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 194, 195, 196, 197, 198


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 194, 195, 196, 197, 198 Cevapları, öğrencilerin 5. tema sonunda öğrendiklerini pekiştirmek amacıyla hazırlanmış sorular ve etkinliklerden oluşur. Bu sayfalarda, öğrencilere dil bilgisi, okuma-anlama ve yazma becerilerini geliştiren çalışmalar sunulmuştur. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin bu etkinlikleri doğru bir şekilde yapmalarına yardımcı olurken, konuları pekiştirmelerini sağlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları, tema boyunca işlenen konuları gözden geçirmek ve tekrar etmek için oldukça önemlidir. Bu etkinlikler, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirirken, dikkatlerini toplama ve anlama yeteneklerini geliştirir. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198 İlke Yayınları‘nda yer alan bu çalışmalara verilen cevaplar, öğrencilere başarıya giden yolda önemli bir rehberdir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198


5. TEMA SONU ÇALIŞMALARI 


A. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


ÇEŞİT ÇEŞİT VAGON VAR

Tren; lokomotif ve vagonlardan oluşur. Lokomotif, trenin en önünde yer alır. Arkasındaki vagonları çeker. Vagonların bazıları yolcu, bazıları da yük taşımaya yarar. (…)

Bazı yolcu vagonları çok sayıda yolcunun oturabileceği şekilde tasarlanmıştır. Bunlara pulman vagon denir. İçi lokanta gibi tasarlanmış vagonlar da vardır. Yolcular, bu vagonlara yemek yemeye gidebilir. Bunlara yemekli vagon denir. İçinde kompartıman adı verilen küçük odalar olan yolcu vagonları da vardır. (…)

Yük taşıyan trenlerde de çeşit çeşit vagon bulunur. Bu vagonlarla otomobil, kömür, sıvı yükler taşınır. (…)

Seçil GÜVENÇ HEPER
Meraklı Minik dergisi
(Kısaltılmıştır.)


B. Metnin görseline göre noktalı yerlere uygun sayıları yazarak aşağıdaki cümleyi tamamlayınız.


Cevap : Görselde, 1 tane lokomotif, 3 tane yolcu vagonu, 2 tane yük vagonu vardır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları


C. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Tren hangi bölümlerden oluşurmuş?


Cevap : Tren, lokomotif ve vagonlardan oluşurmuş.


2. Tren hangi bölümlerden oluşurmuş?


Cevap : Tren, lokomotif ve vagonlardan oluşurmuş.


3. Pulman vagon neye denirmiş?


Cevap : Çok sayıda yolcunun oturabileceği şekilde tasarlanmış vagonlara pulman vagon denirmiş.


4. Kompartıman ne demekmiş?


Cevap : Yolcu vagonlarının içinde bulunan küçük odalara kompartıman denirmiş.


5. İçi lokanta gibi tasarlanmış vagonlara ne ad verilirmiş?


Cevap :  İçi lokanta gibi tasarlanmış vagonlara yemekli vagon denirmiş.


Ç. Aşağıdaki cümlelerde yapılan yazım yanlışlarını belirleyiniz. Cümleleri yazım yanlışlarını, noktalama eksikliklerini düzelterek yeniden yazınız.


Cevap :

  1. Okulumuza İngiliz, İtalyan ve Rus öğrenciler geldi.
  2. Evimiz Çamlık Mahallesindedir.
  3. Haftada iki kez Almanca kursuna gidiyorum.
  4. Bu yıl Karadeniz gezisine katılacağız.
  5. Kardeşim Peyami Safa İlkokuluna gidiyor.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları


D. Aşağıdaki ifadelerde sizden istenen işaretlemeleri yapınız.


1. Aşağıdaki etkinlikte, noktalama işaretlerinin doğru mu, yanlış mı olduğu belirlenecektir. Doğru ise “D”, yanlış ise “Y” okları takip edilerek çıkışa ulaşılacaktır.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları”

2. Yukarıdaki numaralanmış cümleleri olayların oluş sırasına göre sıralayıp doğru işaretlemeyi yapınız.


Cevap :

Olayların oluş sırasına göre cümlelerin doğru sıralaması şu şekilde olmalıdır:

  1. İnsanlar, çok eski zamanlardan beri uçmaya merak duymuşlar.
  2. Hezarfen Ahmet Çelebi de bu insanlardan biriymiş.
  3. Hezarfen ilk uçan insan olmuş ama bu oldukça tehlikeli bir uçuşmuş.
  4. Günümüzde ise uçaklar sayesinde güvenle uçabiliyoruz.

Sıralama: 4 – 1 – 3 – 2


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 197 Cevapları


3. Aşağıdaki balonlardan, üzerinde özel ad olmasına karşın ilk harfi büyük yazılmayanları işaretleyiniz.


Cevap :

Özel ad olmasına karşın ilk harfi büyük yazılmayan balonlar şunlardır:

  • ahmet
  • çelebi
  • masal
  • galata

• Dizeler hâlinde yazılmıştır, yazan kişiye “şair” denir.
• Varlık kadrosu uzaylı canlılardan oluşmaktadır.
• Olağan dışı olayları konu etmektedir.

4. Buna göre Doruk’un arkadaşlarından yanlış cevap vereni işaretleyiniz.


Cevap : Hikâyedir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 198 Cevapları


E. Arda, 1 numaralı noktadan başlayarak aşağıdaki kutucuklarda sayı ve yönleri belirtilen oklara göre sırasıyla ilerlemiştir. Bu örneğe göre Mine ve Sarp’ın ilerlemesi
gereken yolları çiziniz. Çizdiğiniz yollar üzerinde bulunan çilek sayılarını yazarak cümleleri tamamlayınız..


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198 Cevapları”

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Sınıfa Nasreddin Hoca fıkraları getiriniz.


Cevap :

1. Akıl Pazarı

Bir gün Nasreddin Hoca, köyde bir pazara gitmiş. Pazarda insanlar, herkesin aklını satıp değiştirmeye çalışıyormuş. Herkesin aklı bir başkasına daha iyi görünüyormuş. Hoca da pazar yerinde dolaşıp insanların akıllarına bakmış. Sonunda kendi aklını alıp cebine koymuş. “Benim aklım yine en iyisi,” demiş.

2. Parayı Veren Düdüğü Çalar

Nasreddin Hoca, bir gün pazarda dolaşırken bir düdük görmüş. Düdüğü çok beğenmiş ve hemen almak istemiş. Satıcı düdüğün fiyatını söyleyince Hoca biraz pahalı bulmuş. Yine de parayı verip düdüğü almış. Eve gidip üfleyince düdük ses çıkarmamış. Geri dönüp satıcıya sormuş: “Bu düdük neden ses çıkarmıyor?” Satıcı gülerek cevap vermiş: “Parayı veren düdüğü çalar, ama üflemesini bilmeyen ses çıkaramaz.”


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

İş Makineleri Çeşit Çeşit Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İş Makineleri Çeşit Çeşit Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 192, 193


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İş Makineleri Çeşit Çeşit Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 192, 193 Cevapları, öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmek ve metin içindeki bilgileri anlama düzeylerini artırmak için hazırlanmış sorularla doludur. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, çocukların dikkatini çekerek onların dil ve okuma-anlama yeteneklerini pekiştirmeyi amaçlar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilere metinleri anlama ve etkinlikleri doğru bir şekilde çözme konusunda yardımcı olmaktadır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-193 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İş Makineleri Çeşit Çeşit Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara iş makineleri hakkında bilgi verirken, aynı zamanda okuma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu metin, iş makinelerinin farklı türlerini anlatarak çocukların merakını uyandırır. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-193 İlke Yayınları içerisindeki etkinlikler, öğrencilerin metni anlamalarını ve farklı makineleri tanımalarını sağlarken, aynı zamanda eğlenceli ve öğretici bir öğrenme süreci sunar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-193


İŞ MAKİNELERİ ÇEŞİT ÇEŞİT

Çevrende gördüğün binalar, köprüler ve yollar nasıl yapılıyor dersin? Elbette çeşit çeşit iş makinelerinin yardımıyla. İnsanlar bu makineleri kullanarak binaları, köprüleri ve yolları, hem hızla hem de kolayca yapabiliyorlar. Bu iş makinelerinden bazılarını tanımaya ne dersin?

Yandaki gibi büyük kazı makinelerine ekskavatör denir. Ekskavatörün kocaman kepçesi ve hareketli kolu sayesinde derin çukurlar açılabilir. Bu nedenle bu makineye kazıcı da denir.

Yandaki silindir, üzerinden geçtiği yerlerin düzleşmesini sağlar. Silindir, özellikle yol yapımında kullanılır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 193 Cevapları


İşte bir kule vinç! Kule vinç, insanların kaldıramayacağı kadar ağır
yükleri çok yükseklere kaldırmaya yarar. Gökdelenlerin yapımında kule vinç kullanılır.

Yanda gördüğün özel bir kamyon. Arkasındaki sarı beyaz çizgili bölüm, bir beton karma makinesi. Bu bölümün içinde sıvı beton var. Beton, inşaatların yapımında kullanılır. Ancak beton karıştırılmazsa hemen katılaşır. O zaman da inşaat yapımında kullanılamaz. Betonun taşınırken katılaşmasını önlemek için sürekli karıştırılması gerekir. Beton karma makinesi döndükçe beton karışır ve katılaşmaz.

Pınar DÜNDAR Meraklı Minik dergisi


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 192-193 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

Pulculuk Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Pulculuk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Pulculuk Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253 Cevapları” içerisinde yer alan “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Ünite Pulculuk Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin metni anlamalarına yardımcı olacak şekilde hazırlanmıştır. Bu metinde, pulculukla ilgili bilgiler ve etkinlikler, öğrencilere bu konu hakkında bilgi edinmeleri için fırsat sunar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 247-249-250-251-252-253 İlke Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kitabı, bu etkinliklerin doğru şekilde tamamlanmasını sağlar. Ayrıca, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 247-249-250-251-252-253 İlke Yayıncılık” bölümleri de öğrencilere rehberlik eder ve etkinlikleri uygulamaları için örnekler sunar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 247-248-249-250-251-252-253


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Biriktirdiğiniz herhangi bir eşya (pul, magnet, kalem, eski para gibi) var mı? Bu eşyaları nasıl biriktirmeye başladığınız, neden biriktirdiğiniz hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Evet, magnet biriktiriyorum. Ailemle gittiğimiz şehirlerden ve ülkelerden hatıra olarak magnet alıyoruz. İlk magnetimi annem hediye etmişti, bu beni çok mutlu etti. Zamanla her seyahatte yeni bir magnet alarak koleksiyon yapmaya başladım. Bu, hem anılarımı saklamama hem de gittiğim yerleri hatırlamama yardımcı oluyor.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 249 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : “Koleksiyon” kelimesinin size hatırlattıklarını yazınız.


Cevap : Farklı objeler, seyahat, pul, hatıra, hobi, anı, eski eşyalar, özel albüm.


2. ETKİNLİK 


Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bulup öğreniniz.


Cevap :

  1. Pul: Posta göndermek için zarf üzerine yapıştırılan küçük kağıt ya da koleksiyon yapılan küçük objeler.
  2. Merak: Bir şey hakkında bilgi edinme isteği, ilgi.
  3. Dikkat: Bir şeye odaklanma ve özen gösterme durumu.
  4. Çaba: Bir işi başarmak için harcanan emek ve gayret.
  5. Meslek: Belli bir eğitim veya yetenek gerektiren, gelir sağlamaya yönelik sürekli iş.
  6. Hobi: Boş zamanları değerlendirmek için yapılan keyifli uğraş.
  7. Dürtü: Bir davranışı gerçekleştirme isteği ya da içgüdüsel tepki.
  8. Bütçe: Belirli bir süre için gelir ve giderlerin planlanması.

Soru : b. Bu kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanacağınız birer cümleyi defterinize yazınız.


Cevap :

  1. Posta kutusuna baktığımda üzerinde nadir bir pul bulunan mektubu gördüm.
  2. Kitap okumaya karşı olan merakım beni kütüphaneye götürdü.
  3. Trafikte araç kullanırken dikkat etmek hayati önem taşır.
  4. Sınavdan başarılı olmak için çok fazla çaba gösterdim.
  5. Doktor olmak küçüklüğümden beri hayalini kurduğum bir meslek.
  6. Resim yapmak benim için en sevdiğim hobilerden biridir.
  7. Canım tatlı yemek istediğinde bu dürtüyü bastırmak zor oluyor.
  8. Tatil için ayrılan bütçeyi dikkatli kullanmamız gerekiyor.

3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Çocuklar nelerin koleksiyonunu yapıyorlarmış?


Cevap : Rozet, kitap ayracı, kurutulmuş yaprak, oyuncak araba, bebek.


2. Koleksiyonculuk nasıl başlarmış?


Cevap : Bir şeye ilgi ve merak duymakla başlar, daha sonra o şeyleri biriktirmeye başlanır.


3. Koleksiyon yaparak nasıl biri olunurmuş?


Cevap : Koleksiyon yaparak daha dikkatli, meraklı, araştıran ve biriktirdiklerine özen gösteren biri olunur.


4. Pul koleksiyonu yapmak bize neler kazandırırmış?


Cevap :

  • İlgi ve merak duyma dürtüsü canlı kalır.
  • Dikkatli ve sabırlı olmayı öğretir.
  • Kendi oluşturduğumuz bir şeyi saklama ve koruma bilinci kazandırır.
  • Bütçeyi planlama alışkanlığı sağlar.
  • Mutlu ve huzurlu hissettirir.
  • Ülkeler ve kültürler hakkında bilgi edinmeyi sağlar.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 250 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metnin konusu: Pul koleksiyonu ve koleksiyonculuğun kazandırdıkları.


Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap :

  1. Pul Koleksiyonu Yapmanın Faydaları
  2. Koleksiyonculuk Nasıl Başlar?
  3. Hobilerin Gücü
  4. Koleksiyoncuların Dünyası

5. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre doğru olan açıklamaların başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

  • Koleksiyonculuk bir şeye ilgi duymakla başlar.
  • Koleksiyonculuk, kişinin bütçesini planlamasını sağlar.
  • Koleksiyon yapan kişi, biriktirdiklerine özen gösterir.
  • Koleksiyon yapmak bir hobidir.
  • Pul ve benzeri nesneler biriktirmek geçici bir meraktır.
  • Pul koleksiyonu yaparak sakinleşen kişiler dikkatsizleşirler.
  • Özellikle pul biriktirmek pahalı bir hobidir.
  • Pul koleksiyonculuğu, çocukken yapılır.
  • Pul koleksiyonu yapmak isteyen çocuklar, bu konuda eğitim almalılar.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 251 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Bir pul koleksiyoncusu, koleksiyonundaki bazı pulları ait olduğu ülkelere göre aşağıdaki gibi tanıtmıştır.


Cevap : Saray Hindistan


Soru : b. Bu pullarda, ülkeyi tanıtan görsellere yer verildiğini fark etmiş olmalısınız. Buna göre ülkemize ait pullarda hangi görsellere yer verilebileceği hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Ülkemize ait pullarda, Türkiye’nin kültürel ve doğal zenginliklerini tanıtan görseller kullanılabilir. Örneğin:

  1. Tarihi Yapılar: Ayasofya, Topkapı Sarayı, Efes Antik Kenti gibi Türkiye’nin tarihi mirasını temsil eden yapılar.
  2. Doğal Güzellikler: Kapadokya’nın peri bacaları, Pamukkale travertenleri, Karadeniz’in yeşil ormanları gibi doğal zenginlikler.
  3. Türk Mutfağı: Kebap, baklava, simit gibi ünlü Türk yemekleri ve tatlıları.
  4. Türk Sanatı ve El Sanatları: Halı, kilim, çini, minyatür gibi geleneksel Türk el sanatları.
  5. Türk Folkloru ve Halk Dansları: Zeybek, halay gibi halk oyunları ve geleneksel kıyafetler.
  6. Ünlü Türk Kişilikleri: Mustafa Kemal Atatürk, Mevlana, Hacı Bektaş Veli gibi tarihi şahsiyetlerin resimleri.

Bu görseller, Türkiye’nin kültürel çeşitliliğini, tarihi derinliğini ve doğal güzelliklerini tanıtarak, dünyaya Türkiye hakkında bilgi vermeyi sağlar.


Soru : c. Ülkemize ait bulduğunuz pulları sınıf panosuna asınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 240-241-242-243-244-245-246 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 252 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Görsellerdeki nesnelerden koleksiyonunu yapmak istediklerinizi işaretleyiniz. Neden koleksiyonunu yapmak için bu nesneleri tercih ettiğinizi arkadaşlarınıza açıklayınız.


Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği kendi zevkinize ve ilgi alanınıza göre yapmanız gerekmektedir.


8. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümleleri, verilen kelimelerden uygun olanı noktalı yerlere yazarak tamamlayınız.


Cevap :

Meraklı bizi o konuda bilgi toplamaya iter.
• Koleksiyon yaparak daha sabırlı, araştıran biri oluruz.
• Pul koleksiyonu yapmak bizi dikkatli ve meraklı olmaya yöneltir.
• Pul koleksiyonu yapmak pahalı bir hobi değildir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 253 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

• Koleksiyon yapıyor musun?
• Benim düğme, eski para, kalem, pul ve peçete koleksiyonum var.
• Ayy, peçete koleksiyonumun üzerine süt döküldü!
• Babam tespih, annem magnet, ablam deniz kabuğu biriktiriyor.


10. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen koyu yazılmış kelimelerin eş anlamlılarını örnekteki gibi ilgili kutucuklara yazınız.


Cevap :

Güz geldi, havalar soğumaya başladı. = Sonbahar
Dün rüyamda seni gördüm. = Hayal
Tahtaya birkaç sözcük yazdı.  = Kelime
Öğrenciler sırayla adlarını söylediler. = İsim
Kar yağınca teneffüsü derslikte geçirdik. = Sınıf


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Evde ailenizle birlikte oynadığınız bir oyunun kurallarını öğreniniz.


Cevap :

1. Yüzük Oyunu:

  • Amaç: Yüzüğü kimseye göstermeden, sırayla yapılan hareketler arasında saklayarak, yüzüğü kimin elinde olduğunu bulmak.
  • Kurallar:
    1. Bir kişi yüzüğü alır ve herkesin göremeyeceği şekilde avucunda saklar.
    2. Diğer oyuncular sırayla tahmin yapar, “Yüzük bende mi?” diye sorar.
    3. Eğer doğru tahmin yapılırsa, yüzüğü saklayan kişi bir tur kaybeder.
    4. Yüzük saklayan kişi her tahminde biraz hareket eder, böylece tahmin zorlaşır.
    5. Oyunda amaç, yüzüğü en uzun süre saklayabilmektir.

2. Seksek Oyunu:

  • Amaç: Tahtada numaralar arasında zıplayarak, en kısa sürede bitiş noktasına ulaşmak.
  • Kurallar:
    1. Yere seksek tahtası çizilir (ya da karton üzerinde numaralar yazılır).
    2. Oyuncular sırayla 1’den 10’a kadar numaralarla sırasıyla zıplar.
    3. İlk oyuncu, taşı küçük bir taş ya da belirli bir obje ile hedef numaraya atar ve tek ayağında ilerler.
    4. Taşı atma sırasıyla oyuncu zıplar ve taşın olduğu numara dışında diğer numaraları atlamadan geçmeye çalışır.
    5. Hedef numaraya ulaşan kişi en hızlı şekilde taşı almak için geri döner.
    6. Taşı yerleştirirken yanlışlık yapmadan oyunu bitiren ilk kişi kazanır.

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 247-249-250-251-252-253 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!