3. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129, 130


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 126, 127, 128, 129, 130 Cevapları, İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları ile birlikte sunulmaktadır. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin 2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevaplarına ulaşmalarını kolaylaştırır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130 İlke Yayınları”

Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130 İlke Yayınları içeriği, çocukların öğrendiklerini pekiştirmelerine ve değerlendirmelerine yardımcı olur. Bu sayfalar, öğrenme süreçlerini eğlenceli hale getirerek öğrencilerin derse olan ilgilerini artırır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130


A. Aşağıdaki şiiri vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyunuz.


SAĞLIK

Unutma ki sağlık
Temizlikle başlar.
Sonra güler yüz, tatlı dil
Gönülleri okşar. (…)

Her şeyi dert edinme,
Aşı ol zamanında, üşütme.
Zaman ayır
Çalışmaya, oyuna, dinlenmeye. (…)

M. Güner DEMİRAY
Annem Bir Çiçek
(Kısaltılmıştır.)


B. Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Sağlık ne ile başlarmış?


Cevap : Temizlikle başlarmış.


2. Sağlıklı insanlar gönülleri nasıl okşarlarmış?


Cevap : Güler yüz ve tatlı dille okşarlarmış.


3. Sağlıklı olmak için neler yapmak gerekirmiş?


Cevap : Aşı olmak, üşütmemek ve dert etmemek gerekirmiş.


4. Sağlıklı olmak için nelere zaman ayırmak gerekirmiş?


Cevap : Çalışmaya, oyuna ve dinlenmeye zaman ayırmak gerekirmiş.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları


C. Yazımı hatalı olan aşağıdaki kelimelerin doğrusunu ilgili kutucuklara yazınız.


Cevap :

  1. mandalin = mandalina
  2. meyva = meyve
  3. vucut = vücut
  4. gıreyfurt = greyfurt
  5. süpriz = sürpriz
  6. kitab = kitap (doğru)
  7. bazan = bazen
  8. mikrob = mikrop
  9. lavobo = lavabo

Ç. Aşağıdaki cümleleri, verilen nezaket ifadelerinden uygun olanı yazarak tamamlayınız.


Cevap :

1. Yemekten sonra yemeği yapan kişiye “ellerine sağlık” demeliyiz.
2. Oyunu kazanan arkadaşlarımızı “tebrik ederim” diyerek kutlamalıyız.
3. Temizlik yapan aile bireylerimize “kolay gelsin” diyerek yardım teklifinde bulunmalıyız.
4. Hastalanan tanıdıklarımıza “geçmiş olsun” demeliyiz.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları


D. Aşağıdaki ifadelerde sizden istenen işaretlemeleri yapınız.


1. Aşağıdaki ifadelerden kimlik bilgilerimiz olanları işaretleyiniz.


Cevap :

adımız (✓)
soyadımız (✓)
doğum tarihimiz (✓)
ev adresimiz ()


2. Bu açıklamadaki noktalı yere yazılması gerekeni işaretleyiniz.


Cevap :

kesme işareti (✓)
kısa çizgi ()
virgül ()


3. Görseller ile ilgili cümleler eşleştirildiğinde ortaya çıkacak şekli işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları


4. Yukarıdaki metinde kullanılmayacak noktalama işaretini işaretleyiniz.


Cevap :

ünlem işareti (✓)
soru işareti ()
nokta ()


5. Bu kutucuklara sırasıyla yazılması gerekenleri işaretleyiniz.


Cevap :

1, 2, 3 ()
2, 1, 3 ()
3, 1, 2 (✓) 


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları


E. Aşağıdaki cümlelerde kutucukların içinde bulunması gereken noktalama işaretlerini belirleyiniz. Bu noktalama işaretlerinin numaralarını ilgili kutucuklara yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları”

F. Aşağıdaki ifadelerin doğru mu, yanlış mı olduğunu belirleyiniz. İfade doğruysa başındaki kutucuğa “D”, yanlışsa “Y” yazınız.


Cevap :

  • (Doğru) – “Sabah saat kaçta kalktın” cümlesi soru cümlesidir.
  • (Yanlış) – Es görevli kelimeleri ayırmak için virgül kullanılır.  (Doğrusu, sıralı ögeleri ayırmak için virgül kullanılır.)
  • (Yanlış) – “Anı-hatıra” kelimeleri zıt anlamlı kelimelerdir.  (Doğrusu, bu kelimeler eş anlamlıdır.)
  • (Yanlış) – “Dolu-taskın” kelimeleri zıt anlamlı kelimelerdir.  (Doğrusu, bu kelimeler yakın anlamlıdır.)
  • (Doğru) – Bir kelimenin anlamını sözlüğe bakarak öğreniriz.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Yardımlaşmayla ilgili şiir örnekleri bulunuz.


Cevap :

Yardımlaşma
İnsana insan gerek,
Düştüğünde el tutmak,
Birlikte güçlenmek,
Yardımlaşmak, paylaşmak.

Sevgiyle dolu kalp,
Her derdi aşar geçer,
Yardım eden el,
Her zaman yürek seçer.

Bir El Ver
Bir el ver, kaldır dostu,
Yardım etmek en büyük mutluluk,
Birlikte yaşamak, paylaşmak,
İnsana insandan başka kim dost?

Yardımseverlik
Darda kalan yol arar,
Yardım eden dost olur,
Sevgiyle dolu her kalp,
Yardımla güç bulur.


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

KayKay Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı KayKay Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 125


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı KayKay Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları, İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları ile birlikte sunulmaktadır. Bu sayfada yer alan etkinlikler, öğrencilerin 2. Sınıf Türkçe Kitabı KayKay Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevaplarına ulaşmalarını kolaylaştırır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 125 İlke Yayınları”

Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 125 İlke Yayınları içeriği, çocukların okuma becerilerini pekiştirmeleri için hazırlanmıştır. Bu sayfa, öğrencilerin metinle ilgili bilgileri derinlemesine anlamalarına yardımcı olurken, aynı zamanda öğrenme süreçlerini de eğlenceli hale getirir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 125 Cevapları


KAYKAY

(…) Kaykay sporunun nasıl ortaya çıktığını biliyor musun? Amerika’nın sahil kentlerinde gençler sık sık sörf yaparmış. Ama rüzgârsız günlerde denizde sörf yapamadıkları için tahta bloklara tekerlek takıp yollarda kaymaya başlamışlar ve adına da “kaykay” demişler. (…)

Bu sporun birçok alt dalı var. Mesela, sokak stili bunlardan biri. Bu stilde sokaklar, kaldırımlar her yer senin pistin olabiliyor. Ancak trafiğe açık alanlarda kullanmamaya dikkat etmek gerekiyor. Aksi hâlde kontrolü kaybetmek çok kolay. Bir diğer kaykay dalı ise eğim stili. Bu stilde çanak şeklindeki eğimli rampalar kullanılıyor.

Her heyecanlı sporda olduğu gibi kaykayda da kazalara uğramamak için bazı önlemler almak gerekiyor. Kask, dizlik takmak ve çok dikkatli olmak bunların başında geliyor. Kaskımı ve dizliklerimi taktım. Şimdi hem güvendeyim hem de heyecanlı. O zaman ne duruyorsun? Bir, iki, üç başla!

Döndü TOKER TRT Çocuk dergisi (Kısaltılmıştır.)


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 125 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

İştahsız Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İştahsız Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İştahsız Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 Cevapları, İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları doğrultusunda öğrencilerin ders içeriklerini daha iyi anlamalarını sağlar. Bu sayfalarda yer alan sorular ve etkinlikler, öğrencilerin 2. Sınıf Türkçe Kitabı İştahsız Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevaplarına ulaşmalarına ve metinle ilgili detayları öğrenmelerine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122-123-124 İlke Yayınları”

Ayrıca, 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122-123-124 İlke Yayınları sayesinde, öğrenciler okuma ve dinleme becerilerini geliştirirken, aynı zamanda metinle ilgili alıştırmaları yaparak ders konularını pekiştirirler. Bu sayfalar, hem eğitici hem de eğlenceli bir öğrenme süreci sunar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122-123-124


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Evinizde sıkça tükettiğiniz yemeklerin adlarını arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Evimizde sıkça tükettiğimiz yemekler şunlardır:

  1. Mercimek Çorbası: Besleyici ve lezzetli bir çorba.
  2. Zeytinyağlı Enginar: Sağlıklı ve hafif bir sebze yemeği.
  3. Köfte: Klasik bir et yemeği, genellikle pilavla birlikte servis edilir.
  4. Spagetti: İtalyan mutfağından vazgeçilmez bir makarna çeşidi.
  5. Mevsim Salatası: Taze sebzelerle hazırlanan sağlıklı bir salata.
  6. Sütlaç: Hafif bir tatlı olarak sıkça tercih edilir.

Bu yemekleri ailemle birlikte severek tüketiyoruz!


Soru : Görsellerinden hareketle dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Metnin konusu, sağlıklı beslenmeyen bir çocuğun doktor ziyareti sonrasında sağlıklı bir beslenme alışkanlığı edinmesi şeklinde özetlenebilir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimelerin ve kelime grubunun size hatırlattıklarını ilgili kutucuğa yazınız.


Cevap :

Spor: Egzersiz, Takım oyunu, Sağlık, Rekabet

Kahvaltı: Yumurta, Peynir, Ekmek, Süt

Abur cubur: Cips, Şekerleme, Çikolata, Gazlı içecek

Sağlıklı beslenmek: Meyve, Sebze, Dengeli diyet, Su içmek


2. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Doğru ve yanlış beslenmenin sağlık üzerindeki etkileri.


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : Sağlığına Dikkat Et!


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


1. Annesi, kahvaltıyla ilgili çocuğa ne söylemiş?

Cevap : Kahvaltı yapmadan okula gidemezsin.


2. Öğretmen, ilk derste öğrencilerden ne istemiş?

Cevap : Kahvaltıda ne yediklerini söylemelerini


3. Aşağıdakilerden hangisi çocuğun ilk gün okulda öğrendiklerinden değildir?

Cevap : Çizgi film izlemesinin doğru olmadığı


5. ETKİNLİK 


Soru : Sağlıklı büyüyüp gelişmek için kahvaltıda hangi besinleri tüketiyorsunuz? Aşağıya kısaca yazınız.


Cevap : Sağlıklı büyüyüp gelişmek için kahvaltıda genellikle süt, peynir, zeytin, domates, salatalık ve tam buğday ekmeği gibi besinler tüketiyorum. Ayrıca, yumurta ve meyve de kahvaltımda yer alıyor. Bu besinler, vücuduma enerji verir ve gün boyunca ihtiyacım olan vitaminleri karşılar.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru :a. Metinde anlatılanlara göre ertesi gün sınıfa bir doktor gelmesinin nedeni neymiş? Açıklayınız.


Cevap : Metinde belirtilenlere göre, ertesi gün sınıfa bir doktorun gelmesinin sebebi öğrencilere sağlıklı beslenme konusunda bilgi aktarmaktır.


Soru : b. Metindeki doktorun verdiği bilgiler hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Buna göre tablodaki açıklamaların doğru mu (D), yanlış mı (Y) olduğunu belirleyip uygun kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : a. Sağlıklı yiyeceklerin olduğu yolu çizerek İlhan’ı akşam yemeği masasına ulaştırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları”

Soru : b. Metinden öğrendiklerinizi de dikkate alarak sağlıklı beslenme ile ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Sağlıklı beslenme, vücudumuzun düzgün çalışması ve büyüme sürecimiz için çok önemlidir. Her gün dengeli bir şekilde sebze, meyve, tahıl ve protein kaynakları tüketmeye özen göstermeliyiz.

Özellikle kahvaltı, güne enerjik başlamamız için gerekli besinleri almamız açısından çok kritiktir. Ayrıca abur cubur ve şekerli yiyecekleri sınırlamak, sağlığımızı korumak için önemli. Yeterli su içmek de vücudun dengesini sağlamak açısından gereklidir. Arkadaşlarımın da bu konudaki düşüncelerini duymak isterim!


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki meyve ve sebze görsellerinin adlarını alfabetik sıraya göre numaralandırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları”

9. ETKİNLİK 


Soru: a. Tablodaki cümlelerin sonunda bulunması gereken noktalama işaretini belirleyiniz. Nokta için • , soru işareti için ■ sütunundaki ilgili kutucuğu boyayınız.


Cevap :

Aç karnına okula mı gidilir = sağ
Aksam ne yediğini hatırlıyor musun = lık
Hangi besinler sağlıklıdır, biliyorum = sız
Bana kahvaltıda ne yediğimi sordu = be
Doyduğumu nasıl anladığını açıkladım = sin


Soru : b. Boyadığınız kutucuklardaki hecelerin oluşturduğu ifadeyi söyleyiniz.


Cevap : Sağlıksız Besin


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları


10. ETKİNLİK 


Soru : Verilen ipuçlarından yararlanarak görsellerdeki sebze ve meyvelerin adlarını uygun kutucuklara yazınız. Mavi boyalı kutucuklardaki harfleri sırasıyla yazarak şifreyi belirleyiniz.


Cevap :

  1. Domates
  2. Üzüm
  3. Bezelye
  4. Çilek
  5. Lahana
  6. Elma
  7. Limon
  8. Brokoli
  9. Vişne
  10. Kayısı
  11. Şeftali
  12. Biber
  13. Karnabahar

Şifre : DÜZENLİ BESLEN


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122-123-124 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117 Cevapları, “Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor” metni ile ilgili etkinliklerin çözümüne yardımcı olur. Bu sayfalardaki sorular, öğrencilerin metnin içeriğini daha iyi anlamalarını sağlar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmek ve öğrenim süreçlerini desteklemek için hazırlanmıştır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115-116-117 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor Metni Etkinlik Cevapları, çocukların hayvanlarla olan ilişkilerini pekiştirirken, sağlık konularına da dikkat çekmektedir. Bu etkinlikler, öğrencilerin empati kurma yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olur. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115-116-117 İlke Yayınları, dersin daha etkili bir şekilde öğrenilmesine katkıda bulunarak, keyifli bir öğrenme deneyimi sunar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115-116-117


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Diş bakımı ve diş temizliğiyle ilgili öğrendiğiniz bilmeceleri arkadaşlarınıza sorunuz.


Cevap :

Bilmecesi: “Küçük küçük, bembeyaz, yerinde durmaz, yediğimiz her şeyle hep bir aradadır!”
Cevabı: Diş


Soru : Dişlerinizi ne sıklıkta ve nasıl fırçalıyorsunuz? Anlatınız.


Cevap :

Dişlerimi günde en az iki kez, sabah kahvaltıdan sonra ve gece yatmadan önce fırçalıyorum. Diş fırçamı diş macunuyla birlikte kullanıyorum. Fırçayı dairesel hareketlerle ve diş etlerime zarar vermeden dikkatlice uyguluyorum. Ayrıca, dişlerimin her tarafını fırçalamaya özen gösteriyorum, böylece temiz ve sağlıklı kalıyorlar.


Soru : Görsellerini inceleyip okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Sürekli şeker yiyen küçük bir tavşanın dişleri çürüyünce, diş doktoruna gitme zorunluluğu doğdu.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Metinde geçen ve numaralanmış görsellerle ifade edilen kelimeleri belirleyip yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları”

Soru : b. Yazdığınız kelimelerin anlamlarını aşağıdan bulup görsel numarasını ilgili kutucuğa yazınız.


Cevap :

(2) Vücudun herhangi bir yerinde duyulan şiddetli acı.
Bir oyuğun, bir kovuğun içine doldurulan madde.
(4)  Diş, ağız bakımıyla ve hastalıklarıyla uğrasan doktor.
(3) Dişlerin arasını temizlemek amacıyla kullanılan özel ip.
(5) İlaçların hazırlandığı veya hazır ilaçların satıldığı yer.
(1) Sağlamlığını, dayanıklılığını yitirmiş olan.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metindeki olayların oluş sırasına göre aşağıdaki görselleri numaralandırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Tavşan Cino’nun görünüş özellikleri nelermiş?


Cevap : Tavşan Cino’nun pembe minik bir burnu, uzun sivri kulakları ve pofuduk yanakları varmış.


2. Tavşan Cino’nun dişleri niçin ağrımaya başlamış?


Cevap : Tavşan Cino’nun dişleri, çok şeker ve çikolata yediği için ağrımaya başlamış. Ayrıca dişlerini fırçalamayı ihmal etmesi de bu durumu etkilemiş.


3. Tavşan Cino, Dişlek Sincap’la nerede tanışmış?


Cevap : Tavşan Cino, diş doktoruna gitmek için bekleme salonunda Dişlek Sincap ile tanışmış.


4. Dişlek Sincap, dişlerine nasıl bakıyormuş?


Cevap : Dişlek Sincap, şeker ve çikolata çok yemiyor, meyvenin kendisini yiyor. Kahvaltısında süt, yumurta ve çökelek peyniri bulunduruyor. Ayrıca, her gün diş ipi kullanarak diş aralarını temizliyor.


5. Diş doktoru, Tavşan Cino’ya neler söylemiş?


Cevap : Diş doktoru, Tavşan Cino’nun dişinin iltihaplandığını ve bu nedenle ağrıdığını söylemiş. Ayrıca, ilaç yazacağını ve düzenli bir şekilde kullanması gerektiğini belirtmiş. İltihap geçtikten sonra dişine dolgu yapacaklarını da eklemiş.


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metin, sürekli şeker yiyen Tavşan Cino’nun dişlerinin ağrıması sonucu diş doktoruna gitmesi ve diş sağlığının önemi hakkında bilgi vermektedir.


Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : “Diş Sağlığının Önemi: Tavşan Cino’nun Hikayesi”


5. ETKİNLİK 


Soru : Görsellerdeki dişlerin, sahiplerine neler söyleyebileceklerini belirleyip sınıfta canlandırınız.


Cevap :

1. Görsel:
“Bana her gün iki kez fırça ile baktığın, diş ipiyle aralarımı temizlediğin ve fazla çikolata yemediğin için çok teşekkür ederim. Bol vitaminli besinlerle beni güçlendirdiğin için de minnettarım!”

2. Görsel:
“Neden beni fırçalamıyorsun? Her gün temizlemeyi unuttun mu? Bak, yavaş yavaş sararıyorum. Eğer bu şekilde devam edersen yakında çürümeye başlayabilirim. Lütfen beni bu kadar ihmal etme!”

3. Görsel:
“Bak, ne hale getirdin beni! Eğer beni düzenli olarak fırçalasaydın ve o kadar şeker, çikolata yemeseydin, bu durumda olmazdık. Şimdi hem ben hem sen acı çekiyoruz. Belki de yakında beni çektireceksin ve dişsiz kalacaksın!”


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Verilen kelimelerden uygun olanı yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

Diş sağlığımız için,
• Günde en az 2 defa, 2 dakikadan az olmamak üzere dişlerimizi fırçalamalıyız.
• Dişlerimizi fırçalarken nohut büyüklüğünde diş macunu kullanmalıyız.
• Şekerli besinleri olabildiğince az tüketmeliyiz.
• Dişlerimizi aşındırabileceğinden gazlı içecekler tüketmekten kaçınmalıyız.
• Fındık, fıstık gibi sert kuru yemişlerin kabuklarını asla dişlerimizle kırmamalıyız.
• Yararlı besinler tüketerek dişlerimizi güçlendirmeliyiz.
• 6 ayda bir diş hekimine muayene olmalıyız.
• Dişimizde çürük varsa tedavisini yaptırmalıyız.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görsellerden yararlanarak dişlerinizi nasıl fırçalamanız gerektiğiyle ilgili yönergeler yazınız.


Cevap :

  1. Diş fırçasına nohut büyüklüğü kadar diş macunu sıkmalıyız.
  2. Alt kesici dişlerimizin dış tarafını fırçalamalıyız.
  3. Alt kesici dişlerimizin iç tarafını fırçalamalıyız.
  4. Üst kesici dişlerimizin dış tarafını fırçalamalıyız.
  5. Üst kesici dişlerimizin iç tarafını fırçalamalıyız.
  6. Azı dişlerimizin yanlarını fırçalamalıyız.
  7. Azı dişlerimizin üst tarafını fırçalamalıyız.
  8. Dilimizi fırçalamalıyız.
  9. Yanaklarımızın iç taraflarını fırçalamalıyız.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki hikâyeyi okuyup istediğiniz gibi tamamlayınız. Hikâyeye uygun bir başlık yazınız.


Cevap :

Başlık: Dev ve Diş Arkadaşları

Bir zamanlar sevimli bir dev yaşarmış. Dişleri, dev fırça bulamadığı için fırçalamadığı için korkuyormuş. Bir gün dişlerden biri, “Eğer bizi fırçalamazsa hepimiz çürüyeceğiz!” demiş. Dişler, devin dikkatini çekmek için bir plan yapmış.

Her gece devin kulağına fısıldamışlar. Dev, “Fırçam yok!” diye gülmüş. Ama bir gece, bir diş cesaretle, “Bizi fırçalamazsan çürürüz!” demiş. Dev, dişlerini korumak için büyük bir fırça bulmak için yola çıkmış.

Sonunda dev, dev bir fırça bulmuş ve dişlerini fırçalamaya başlamış. Dişler mutlu olmuş, dev de gülümseyerek, sağlıklı dişleriyle mutlu günler geçirmiş.


Soru : b. Yazım ve noktalama kuralları yönünden yazdıklarınızı gözden geçiriniz. Hatalarınız varsa düzeltip yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Verilen metni arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Evinizde sıkça tükettiğiniz yemeklerin adlarını listeleyiniz.


Cevap :

  • Çorba (Mercimek, Tarator)
  • Pilav (Basmati, Domatesli)
  • Et yemeği (Köfte, Tavuk sote)
  • Sebze yemeği (Zeytinyağlı enginar, Ispanak)
  • Makarna (Spagetti, Penne)
  • Salata (Çoban salata, Mevsim salatası)
  • Tatlı (Sütlaç, Baklava)

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115-116-117 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

Kış Mevsiminin Renkli Dostları Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kış Mevsiminin Renkli Dostları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kış Mevsiminin Renkli Dostları Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 Cevapları, “Kış Mevsiminin Renkli Dostları” metni ile ilgili etkinlikleri içermektedir. Bu sayfalar, öğrencilerin kış mevsimi hakkında bilgi edinmelerine ve metindeki bilgileri pekiştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmelerine destek sağlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 99-101-102-103-104-105-106-107 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kış Mevsiminin Renkli Dostları Metni Etkinlik Cevapları, çocukların mevsimlerin değişikliği hakkında düşünmelerini teşvik eder. Etkinlikler, öğrencilere kışın getirdiği güzellikleri keşfetme fırsatı sunar. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 99-101-102-103-104-105-106-107 İlke Yayınları, derslerin zenginleştirilmesine katkıda bulunarak, öğrenme deneyimini daha eğlenceli hale getirir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 99-100-101-102-103-104-105-106-107


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Meyve salatanızı hangi meyvelerle hazırladığınızı ve nasıl süslediğinizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Meyve salatamı elma, muz, portakal, kivi ve üzüm kullanarak hazırladım. Meyveleri küçük parçalara ayırdıktan sonra bir kaseye koydum. Üzerine biraz limon suyu sıkarak tazeliğini korumasını sağladım. Son olarak, salatanın üzerine birkaç nane yaprağı ve biraz ceviz ekleyerek süsledim. Hem lezzetli hem de renkli bir sunum oldu.


Soru : Sınıfa getirdiğiniz görsellerdeki meyveleri; adlarını söylemeden, renk, tat, şekil gibi özelliklerini belirterek arkadaşlarınıza tanıtınız. Arkadaşlarınızdan, tanıttığınız
meyvelerin adlarını tahmin etmelerini isteyiniz. Doğru tahmin edilince ilgili görseli arkadaşlarınıza gösteriniz.


Cevap :

İlk meyvem yuvarlak ve parlak turuncu renkte. Genellikle sulu ve tatlı bir tada sahip, kabuğu kolayca soyulabiliyor. (Portakal)

İkinci meyvem sarı renkte, oval bir şekli var ve içi yumuşak. Hem tatlı hem ekşi bir tada sahip. (Ayva)

Üçüncü meyvem yuvarlak ve koyu kırmızı renkte, sert kabuğu var ama içi sulu ve biraz ekşi. (Nar)

Son meyvem ise küçük, yeşil renkte ve ekşi bir tada sahip, genellikle taze olarak tüketilir. (Mandalina)


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Görsellerdeki meyveleri tanıdınız mı? Metinde sözü edilenlerin adlarını 1, diğerlerini 2 numaralı listeye yazınız.


Cevap :

1. Liste : Kivi, Armut, Nar, Portakal ve Elma

2. Liste : Şeftali, Çilek, İncir, Kiraz


Soru : b. Metinde adı geçen diğer meyvelerin adlarını da ilgili listeye ekleyiniz.


Cevap :

  • Portakal
  • Mandalina
  • Greyfurt
  • Ayva
  • Elma
  • Nar
  • Armut
  • Kivi

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


1. Hangisi grip olmamızı engelleyen meyvelerdenmiş? Cevap : Mandalina


2. Tadı biraz acı olan meyve hangisiymiş? Cevap : Greyfurt


3. Hangi meyve yorgunluğu giderirmiş? Cevap : Ayva


4. Bol vitaminli taneli meyve hangisiymiş? Cevap : Nar


5. Hangi meyve bağırsakların çalışmasını sağlarmış? Cevap : Armut


6. Hangi meyveye alerjimiz olabilirmiş? Cevap : Kivi


3. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metnin konusu, kış meyvelerinin özellikleri ve bu meyvelerin vücuda sağladığı faydalardır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki her kutucuğa sınıfa getirdiğiniz meyve görsellerinden birini yapıştırınız. Görsellerdeki meyvelerin konuşma balonlarına kendilerini tanıtacakları cümleler yazınız.


Cevap :

Portakal: “Ben portakal! Turuncu rengim ve harika kokumla C vitamini deposuyum. Hastalıklara karşı koruyucu etkim var!”

Nar: “Ben nar! Kırmızı tanelerimle hem görsel hem de tat olarak eşsizim. Bol vitaminim sayesinde hastalıkları yenmeye yardımcı olurum!”

Kivi: “Ben kivi! Yeşil, tatlı ve ekşi bir tadım var. Bağışıklığını güçlendirmeye yardımcı olurum, ama kivi alerjin olup olmadığını kontrol etmeyi unutma!”

Ayva: “Ben ayva! Sarı ve sulu bir meyve olarak, kokumla ve tadımla seni cezbederim. Yorgun hissettiğinde 1-2 dilim tüketmeyi unutma!”


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki şiirleri okuyunuz. Siz de portakal ve mandalina ile ilgili birer şiir yazınız.


Cevap :

Portakal Şiiri

Turuncu, parlak, güzel portakal,
Kış mevsiminde canımın parçası,
C vitamini dolu, hastalıktan korur,
Kokunla ferahlatır, gönlümde yer alır.

Mandalina Şiiri

Küçük, sevimli mandalina,
Portakalın kardeşi, tatlı bir armağan,
Yumuşak kabuğun altında,
Taze ve sulu, sağlık dolu bir bahar.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki açıklamalara uygun noktalama işaretlerinin adlarını beyaz kutulara yazarak bulmacayı çözünüz.


Cevap :

  • Soru İşareti (?) : 1. Soru bildiren cümlelerin ya da sözlerin sonuna konur.
  • Ünlem İşareti (!) 2. Sevinç, acı, korku, şaşma anlamı taşıyan cümlelerin sonuna konur.
  • Kısmı Nokta (.) 3. Satır sonuna sığmayan kelimeler bölünürken satır sonuna konur.
  • Virgül (,) 4. Sıralanmış kelimelerin arasına konur.
  • Ayrıç (‘) 5. Özel isimlere gelen ekleri ayırmak için kullanılır.
  • Nokta (.) 6. Tamamlanan cümlelerin sonuna konur.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelime çiftlerinden yazımı doğru olanı örnekteki gibi işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellere göre portakal suyu hazırlamaya yönelik yönergeler yazınız.


Cevap :

Portakal Suyu Hazırlama Yönergeleri:

  1. Öncelikle portakallar iyice yıkanır.
  2. Ardından yıkanan portakallar bıçakla dikkatlice ortadan ikiye bölünür.
  3. Kesilen portakallar, sıkacakta sıkılarak suyu çıkarılır.
  4. Elde edilen portakal suyu bardaklara dökülür ve servis edilir.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Diş bakımı ve diş temizliği ile ilgili bilmeceler öğreniniz.


Cevap :

  1. Bilmecenin Cevabı: Diş fırçası
    Bilmecesi: “Sarı, mavi, yeşil, beyaz; herkes onu kullanır, temizler dişleri, ne güzel bir arkadaş!”
  2. Bilmecenin Cevabı: Diş
    Bilmecesi: “Küçük küçük, bembeyaz, yerinde durmaz, yediğimiz her şeyle hep bir aradadır!”
  3. Bilmecenin Cevabı: Diş ipi
    Bilmecesi: “Dar bir yolda gider, dişlerimin arasında kayar, kalıntıları temizler, sağlıklı bir gülüş sağlar!”
  4. Bilmecenin Cevabı: Ağız gargara suyu
    Bilmecesi: “Mavi ya da yeşil, ferahlatır ağzımı, gargara yaparım, bakteri kaçırmam!”

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 99-101-102-103-104-105-106-107 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!