2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 169-171-172-173-174 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı İletişim Dünyası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 169, 170, 171, 172, 173, 174


2. Sınıf Türkçe Kitabı İletişim Dünyası Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 169, 170, 171, 172, 173, 174 Cevapları” başlığı altında, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite İletişim Dünyası Metni Etkinlik Cevapları” detaylı bir şekilde sunulmuştur. Bu etkinlikler, iletişimin insan hayatındaki önemini ve farklı iletişim araçlarını keşfetmeyi amaçlar. Öğrenciler, metni okuduktan sonra doğru cevaplar ve çözüm önerileri ile becerilerini geliştirir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 169-171-172-173-174 MEB Yayınları”

Etkinliklerin çözümleri “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” bölümünde yer alırken, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 169-171-172-173-174 MEB Yayıncılık” başlığı altında açıklamalar ve öneriler sunulmaktadır. Bu içerikler, öğrencilerin iletişim dünyası konusundaki bilgi seviyelerini artırmak için oldukça faydalıdır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 169-170-171-172-173-174


Hazırlık Çalışmaları


Soru : Çevrenizdeki insanlar birbirleriyle nasıl haberleşiyorlar?


Cevap :

Çevremizdeki insanlar birbirleriyle farklı yollarla haberleşiyorlar. Bunlar arasında en yaygın olanlar şunlardır:

Telefon Görüşmeleri: Aile bireyleri ve arkadaşlar genellikle telefonla arayarak iletişim kuruyor.

Mesajlaşma Uygulamaları: WhatsApp, Telegram gibi uygulamalar üzerinden yazılı veya sesli mesajlaşıyorlar.

Sosyal Medya: Instagram, Facebook gibi sosyal medya platformlarından haberleşiyorlar.

E-posta: Resmi ve iş amaçlı iletişimde e-posta kullanıyorlar.

Yüz yüze Görüşme: Zaman bulduklarında yüz yüze konuşmayı tercih ediyorlar.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştiriniz.


Cevap :

İki merkez arasında işaretler yardımıyla yazılı haberleri ileten araç. = telgraf

Çok sayıda işlemlerden oluşan işi yapan elektronik araç. = bilgisayar


Soru : Yukarıdaki kelimeleri kullanarak cümleler yazınız.


Cevap :

  • Eski zamanlarda insanlar telgraf ile haberleşirdi.
  • Telgraf, yazılı mesajları hızla ileten bir araçtır.
  • Bilgisayar, hayatımızı kolaylaştıran önemli bir teknolojidir.
  • Günümüzde çoğu işimizi bilgisayar kullanarak yapıyoruz.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Şiir ile ilgili sorulara verdiğimiz doğru cevapları takip ederek çıkacağımız kapıyı boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 169-171-172-173-174 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : a) Bilgisayarın yararlarını ve zararlarını arkadaşlarınızla tartışınız. Arkadaşlarınızla konuşurken uygun hitap ifadelerini kullanınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Bilgisayarın yararlarını ve zararları şunlardır ;

Bilgisayarın Yararları:

  1. Bilgiye hızlıca ulaşmamızı sağlar.
  2. Eğitim, iş ve iletişimde büyük kolaylık sağlar.
  3. Eğlence, oyun ve yaratıcı etkinlikler için kullanılabilir.
  4. Çeşitli beceriler geliştirmek için uygulamalara erişim sunar.

Bilgisayarın Zararları:

  1. Uzun süreli kullanım sağlık sorunlarına neden olabilir (göz yorgunluğu, duruş bozukluğu).
  2. Gereğinden fazla kullanıldığında bağımlılık yapabilir.
  3. Yanlış kullanıldığında zaman kaybına yol açabilir.
  4. İnternet aracılığıyla zararlı içeriklere maruz kalma riski vardır.

Uygun Hitap İfadeleri:

  • “Arkadaşlar, bilgisayarın eğitimdeki faydalarına hepimiz katılıyoruz, değil mi?”
  • “Sevgili arkadaşlar, ama lütfen unutmayalım, aşırı kullanımı sağlığımıza zarar verebilir.”
  • “Sizce bilgisayar bağımlılığı nasıl önlenebilir, fikirlerinizi paylaşır mısınız?”

Soru : b) Tabloda kendinizi değerlendiriniz.


Cevap :

İşitilebilir ses tonuyla konuştum. (Evet)
Dinleyiciler ile göz teması kurdum. (Evet)
Konuşurken yeni öğrendiğim kelimeleri kullanmaya özen gösterdim. (Evet)
Konuşurken nezaket ifadelerini kullandım. (Evet)
Konuşurken beden dilini kullandım. (Evet)


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları


4. Etkinlik


Merhaba, ben nokta. Tarih atarken gün, ay ve yılın arasında beni kullanabilirsiniz. “19. 12. 2012 (iki bin on iki) yılında doğdum

Soru : Yukarıdaki açıklamaya uygun iki örnek cümle yazınız.


Cevap :

Nokta ile ilgili örnek cümleler :

  1. Cümlenin sonuna nokta koymayı unutmamalısın.
  2. Haritadan baktım, hedef nokta burası olmalı.
  3. Konunun tam noktasını anlamakta zorlanıyorum.
  4. Öğretmenimiz sınavda dikkat edilmesi gereken noktaları anlattı.
  5. Paragrafların sonunda nokta işareti kullanmak önemlidir.
  6. Nokta kadar küçük bir detay fark yaratabilir.
  7. Olayın en kritik noktasında hep bir çözüm buluyor.
  8. Yarım kalmış bir işin son noktasını koymayı seviyorum.

5. Etkinlik


merak / bilgisayar / zaman / icat

Soru : Yukarıdaki kelimeleri kullanarak bir yazı yazınız. Yazımızı düzenleyip arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Bilgisayarların İcadı ve Zamanın Değeri

Bilgisayar, merak ve ihtiyaç sonucu icat edilmiş önemli bir teknolojik araçtır. İnsanlar zaman içinde işleri daha hızlı yapabilmek ve bilgiye kolayca ulaşabilmek için bilgisayarı geliştirdiler. Bu icat, sadece bir araç değil, aynı zamanda hayatı kolaylaştıran bir devrim oldu.

Bilgisayar sayesinde zamandan büyük ölçüde tasarruf ediyoruz. Eskiden günlerce süren hesaplamalar şimdi saniyeler içinde tamamlanabiliyor. Ancak bilgisayarları doğru kullanmak çok önemlidir. Eğer kontrolsüzce kullanılırsa zaman kaybına da neden olabilir.

Merak, bilim ve teknolojinin ilerlemesinde en büyük motivasyondur. Bu merak olmasaydı ne bilgisayar ne de başka bir icat yapılabilirdi. Zamanı verimli kullanarak, bilgisayar gibi yeniliklerle hayatımızı daha da kolaylaştırabiliriz.

Her icat, insan hayatını daha iyi hale getirmek için bir fırsattır. Bu nedenle merakla yeni şeyler öğrenmekten ve zamanı doğru değerlendirmekten asla vazgeçmemeliyiz.


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 169-171-172-173-174 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 175-176-177-178 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Roket Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 175, 176, 177, 178


2. Sınıf Türkçe Kitabı Roket Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 175, 176, 177, 178 Cevapları”, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Roket Metni Etkinlik Cevapları” ile öğrencilerin bilim ve teknolojiye dair düşüncelerini geliştirmelerini hedefleyen bir çalışmadır. Bu metin ve etkinlikler, uzay bilimlerine giriş yaparken öğrencilere eğlenceli ve öğretici bir içerik sunar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 175-176-177-178 MEB Yayınları”

Doğru cevaplar ve etkinlik çözümleri, öğrencilerin başarılarına rehberlik etmek için “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmında ayrıntılı bir şekilde verilmiştir. Ayrıca, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 175-176-177-178 MEB Yayıncılık” başlığı altında bu sayfalara dair çözüm önerileri ve açıklamalar, öğrencilerin konuyu daha iyi kavrayabilmesi için hazırlanmıştır. Bu etkinlikler, çocukların dil becerilerini ve uzaya olan ilgilerini artırmaya yönelik etkili bir kaynaktır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 175-176-177-178


Hazırlık Çalışmaları


Soru : “Astronotlar“ hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap :

Maddeler Halinde “Astronotlar“ hakkında bildiklerim şunlardır ;

  • Astronotlar, uzaya giden ve orada araştırmalar yapan bilim insanlarıdır.
  • Uzay araçlarıyla uzaya çıkar ve Dünya’nın dışındaki ortamı incelerler.
  • Uzay boşluğunda hareket edebilmek için özel giysiler giyerler.
  • Uzayda yerçekimi olmadığı için çalışmalarını yerçekimsiz bir ortamda yaparlar.
  • Astronotlar, uzayda yiyecek ve su ihtiyaçlarını özel hazırlanan paketlerden karşılarlar.
  • Görevleri sırasında Dünya ile iletişim kurmak için gelişmiş teknolojiler kullanırlar.
  • Astronot olabilmek için çok iyi bir fiziksel ve zihinsel hazırlık gerekir.
  • İnsanların uzayı daha iyi anlamasına ve teknolojinin gelişmesine büyük katkı sağlarlar.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazınız. Tahmininizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız. Her kelimeyi birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Uzay Kelimesi

  • Sözcük Anlamı: Dünyanın dışında, yıldızlar, gezegenler ve gök cisimlerinin bulunduğu sonsuz boşluk.
  • Tahminim: Dünyanın dışında bulunan ve yıldızlarla dolu boşluk.
  • Cümlem: Uzay, birçok bilim insanı için merak edilen bir alandır.

Yön Kelimesi

  • Sözcük Anlamı: Bir şeyin baktığı ya da ilerlediği taraf; taraf ya da doğrultu.
  • Tahminim: Bir şeyin gittiği veya baktığı taraf.
  • Cümlem: Haritada doğru yönü bulmak için pusuladan yararlandık.

Roket Kelimesi

  • Sözcük Anlamı: Yakıtı sayesinde çok yüksek hızla hareket eden ve genellikle uzaya araç göndermek için kullanılan araç.
  • Tahminim: Uzaya gitmek için kullanılan güçlü bir araç.
  • Cümlem: Roket fırlatma işlemi, bilim dünyasında büyük bir heyecan yarattı.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Şiirde roketin hangi özellikleri anlatılmıştır? 


Cevap : Roketin uçtuğu, ateş saçtığı ve uzaya gidip geri dönebildiği anlatılmıştır.


2. Şiire göre uzay nasıl bir yerdir?


Cevap : Uzay, karanlık, havasız ve boşluk içinde yıldızların parladığı bir yerdir.


3. Şair neyi tahmin etmemizi istiyor?


Cevap : Şair, roketin nasıl uçtuğunu, nasıl hareket ettiğini ve uzayda zamanın nasıl geçtiğini tahmin etmemizi istiyor.


3. Etkinlik


Soru : a) Evinizde hangi teknolojik ürünler hayatınızı kolaylaştırmaktadır? Arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

Madde Madde Evimde hayatımı kolaylaştıran birçok teknolojik ürün var:

  • Buzdolabı: Yemekleri ve yiyecekleri taze tutuyor.
  • Çamaşır Makinesi: Giysilerimi hızlı ve kolay bir şekilde yıkıyor.
  • Televizyon: Haberleri ve eğlenceli programları izlememi sağlıyor.
  • Bilgisayar: Ödevlerimi yapmak, bilgi edinmek ve eğlenmek için kullanıyorum.
  • Elektrikli Süpürge: Ev temizliğini hızlı ve pratik bir şekilde yapmamı sağlıyor.

Soru : b) Tabloda kendinizi değerlendiriniz.


Cevap :

Beden dilimi etkili kullandım. (Evet)
Hitap ifadeleri kullandım. (Evet)
Göz teması kurdum. (Evet)
İşitilebilir ses tonuyla konuştum. (Evet)
Konu dışına çıkmadan konuştum. (Evet)
Kelimeleri doğru telaffuz ettim. (Evet)


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Kelimelerin eş anlamlıları kırmızıyla gösterilmiştir. Bu kelimeleri numaralarına göre bulmacaya yazınız. Bulmacada aynı renkteki harfleri aşağıya yazarak sloganı bulunuz.


Cevap :

1. uygarlık – medeniyet
2. bilim – ilim
3. hedef – amaç
4. tez – çabuk
5. irdelemek – araştırmak
6. kuşak – nesil

Slogan : Bilim İlerletir


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 175-176-177-178 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 179-180-181-182-183 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İnterneti Nasıl Kullanmalıyım? İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 179, 180, 181, 182, 183


2. Sınıf Türkçe Kitabı İnterneti Nasıl Kullanmalıyım? İzleme Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 179, 180, 181, 182, 183 Cevapları”, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite İnterneti Nasıl Kullanmalıyım? İzleme Metni Etkinlik Cevapları” bölümünde yer alan sorular ve etkinliklerin doğru çözümleri sunulmaktadır. Bu metin, öğrencilerin internet kullanımı konusunda bilinçlenmelerini hedeflerken, dijital dünyada güvenli davranış alışkanlıkları kazandırmayı amaçlamaktadır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 179-180-181-182-183 MEB Yayınları”

Etkinlikler, öğrencilerin dikkatini çekecek şekilde düzenlenmiştir ve çözüm önerileri “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” başlığı altında detaylı bir şekilde verilmiştir. Ayrıca, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 179-180-181-182-183 MEB Yayıncılık” açıklamalarıyla bu etkinliklerin çözümü hakkında ipuçları ve öneriler sunulmaktadır. Öğrenciler, bu çalışma ile hem Türkçe becerilerini geliştirecek hem de güvenli internet kullanımını öğrenmiş olacaktır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 179-180-181-182-183


Hazırlık Çalışmaları


Soru : İnternet (genel ağ) kullanımında karşımıza çıkabilecek tehlikeler nelerdir?


Cevap :

Maddeler Halinde İnternet (genel ağ) kullanımında karşımıza çıkabilecek tehlikeler şunlardır ;

  • Kişisel Bilgi Hırsızlığı: İnternet üzerinden kişisel bilgileriniz çalınabilir ve kötü amaçlarla kullanılabilir.
  • Siber Zorbalık: İnternet ortamında hakaret, tehdit veya rahatsız edici mesajlar alabilirsiniz.
  • Zararlı Yazılımlar: Bilgisayarınıza virüs, trojan gibi zararlı yazılımlar bulaşabilir.
  • Yanıltıcı Bilgiler: İnternette doğru olmayan bilgilerle karşılaşabilirsiniz.
  • Bağımlılık: Sürekli kullanım, sosyal hayatınızı ve sağlığınızı olumsuz etkileyebilir.
  • Dolandırıcılık: İnternet üzerinden sahte alışveriş siteleri veya teklifler ile dolandırılabilirsiniz.
  • Uygunsuz İçerikler: Yaşınıza uygun olmayan içeriklere maruz kalabilirsiniz.
  • Güvenlik Açıkları: Korunmayan cihazlar üzerinden bilgileriniz kolayca ele geçirilebilir.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Videonun konusunu yazınız.


Cevap : Videonun Konusu: Güvenli internet kullanımı.


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları videoya göre cevaplayınız.


1. Genel ağ sayesinde hangi işlerimizi yapabiliriz.


Cevap : İnternet sayesinde bankacılık işlemleri yapabilir, alışveriş ihtiyaçlarımızı karşılayabilir ve bilgiye hızlıca ulaşabiliriz.


2. Genel ağı güvenli kullanmadığımızda ne tür tehlikelerle karşılaşabiliriz?


Cevap : İnterneti güvenli kullanmadığımızda kişisel bilgilerimiz (şifre, fotoğraf, video vb.) kötü niyetli kişiler tarafından çalınabilir ve bu bilgiler kötü amaçlarla kullanılabilir.


3. Genel ağı güvenli kullanabilmek için nelere dikkat etmeliyiz?


Cevap :

Madde Madde İnterneti güvenli kullanmak için şunlara dikkat etmeliyiz:

  • Kişisel bilgilerimizi tanımadığımız kişilerle paylaşmamalıyız.
  • Şüpheli e-postaları açmadan silmeliyiz.
  • Çekiliş veya hediye vaadiyle kandırmaya çalışan reklamlara tıklamamalıyız.
  • Yasadışı içerik barındıran sitelerden uzak durmalıyız.
  • Cihazlarımızda güncel bir antivirüs programı kullanmalıyız.
  • Güçlü şifreler oluşturmalı ve şifrelerimizi kimseyle paylaşmamalıyız.
  • Sosyal medya kullanımında gizlilik ayarlarına dikkat etmeliyiz.
  • Online alışverişi güvenilir sitelerden ve mümkünse büyüklerimizle birlikte yapmalıyız.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 181 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : İzlediğimiz videoya faklı başlıklar belirleyiniz.


Cevap :

İzlediğimiz videoya farklı başlıklar belirleyelim:

“Güvenli İnternet Rehberi”

“İnternet Kullanımında Altın Kurallar”


4. Etkinlik


Soru : Genel ağı kullanırken başka hangi güvenlik önlemlerini alıyorsunuz? Anlatınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Genel ağı kullanırken şu güvenlik önlemlerini alıyorum:

  1. Güçlü ve tahmin edilmesi zor şifreler oluşturuyorum.
  2. Kullandığım cihazlarda güncel bir antivirüs programı bulunduruyorum.
  3. Herhangi bir bilinmeyen bağlantıya veya e-postaya tıklamadan önce kontrol ediyorum.
  4. Kişisel bilgilerimi sadece güvenilir ve resmi sitelerde paylaşıyorum.
  5. Ortak kullanılan bilgisayarlarda kişisel hesaplarıma giriş yapmamaya özen gösteriyorum.
  6. Sosyal medya hesaplarımın gizlilik ayarlarını düzenli olarak kontrol ediyorum.
  7. Güncellemeleri zamanında yaparak cihazımın güvenliğini artırıyorum.
  8. Tanımadığım kişilerden gelen arkadaşlık isteklerini veya mesajları kabul etmiyorum.

5. Etkinlik


Soru : Güvenli genel ağ kullanımı konusunda yaşadığınız veya duyduğunuz bir olayı yazınız. Yazınızda noktalama işaretlerini doğru yerlerde kullanınız.


Cevap :

Geçen yıl arkadaşım, güvenli internet kullanımına dikkat etmediği için başına talihsiz bir olay geldi. Tanımadığı bir kişi ona, sosyal medyada “Büyük ödül kazandınız, hediyenizi almak için şu bağlantıya tıklayın!” şeklinde bir mesaj gönderdi. Arkadaşım bu bağlantıya tıkladı ve kişisel bilgilerini doldurdu. Kısa süre sonra, sosyal medya hesabına erişemediğini fark etti. Meğerse bilgileri kötü niyetli kişiler tarafından çalınmış! Neyse ki ailesinin yardımıyla hesabını kurtardı ve o günden sonra güvenli internet kullanımı konusunda daha dikkatli olmaya başladı.

Bu olay bana da önemli bir ders verdi: Bilmediğimiz bağlantılara asla tıklamamalı ve kişisel bilgilerimizi paylaşmamalıyız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : a) Aşağıdaki örnek broşürü inceleyiniz.


Cevap : Kitabınızda verilen broşürü inceleyiniz.


Soru : b) Bilgisayarın doğru kullanımı konusunda bir broşür de siz hazırlayınız. Broşürünüzü kendi çizimlerinizle veya bulduğunuz görsellerle zenginleştirebilirsiniz


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları”

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 179-180-181-182-183 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları


7. Etkinlik


Soru : a. Yukarıdaki görseli inceleyiniz.


Cevap : Kitabınızda verilen görseli inceleyiniz.


Soru : b) Genel ağda bu tür bir durumla karşılaştığımızda şunu yaparız.


Cevap : Sayfayı Kapatırım


Soru : İşaretlediğiniz seçeneği nedenleriyle açıklayınız:


Cevap : Ekranda görünen hediye mesajları, genellikle bilgisayar korsanları tarafından hazırlanan sahte reklamlardır ve yanıltıcı olabilir.


Gelecek Derse Hazırlık


Soru : Karagöz oyununda yer alan karakterler ile ilgili bir araştırma yapınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Karagöz oyununda yer alan karakterler şunlardır:

  1. Karagöz: Saf, hazırcevap ve eğlenceli bir kişilik. Genellikle oyunun ana karakteri olarak Hacivat ile diyaloglarıyla dikkat çeker.
  2. Hacivat: Akıllı, bilgili ve kibar bir karakterdir. Karagöz’e rehberlik eder ve olayları yönlendiren kişidir.
  3. Çelebi: Genellikle kibar, eğitimli ve şehirli bir genç olarak tasvir edilir. Konuşmalarında zarif bir üslup kullanır.
  4. Zenne: Kadın karakterdir. Farklı sosyal sınıflardan ve tiplerden kadınları temsil eder.
  5. Tiryaki: Kahve ve tütün tiryakisi olan, rahat tavırlarıyla tanınan bir karakterdir.
  6. Beberuhi: Kısa boylu, saf ve komik bir tiptir. Eğlence unsuru olarak hikâyelerde yer alır.
  7. Kastamonulu: Karadeniz şivesiyle konuşan ve komik diyaloglarla oyuna renk katan bir tiptir.
  8. Arap: Arap aksanıyla konuşan, mizahi yönü ön planda olan bir karakterdir.
  9. Acem: Fars aksanıyla konuşan, genellikle bilgisiz ama komik durumlara düşen bir tiplemedir.
  10. Bostancı: Düzeni sağlayan ve otoriteyi temsil eden karakterdir. Oyunlarda genellikle kargaşayı çözmeye çalışır.

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 179-180-181-182-183 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 184-185 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İnatçı Gölgeler Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 184, 185


2. Sınıf Türkçe Kitabı İnatçı Gölgeler Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 184, 185 Cevapları”, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite İnatçı Gölgeler Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları” başlığı altında yer alan etkinliklerin çözümüne dair açıklamalar bulunmaktadır. Bu metin, öğrencilerin dikkat ve anlam becerilerini geliştirmeye yönelik etkinliklerle hazırlanmıştır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 184-185 MEB Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” başlığı altında, etkinliklerin doğru yanıtları ve çözüm önerileri detaylı bir şekilde sunulmaktadır. Ayrıca, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 184-185 MEB Yayıncılık” başlığında bu sayfalara dair çözüm önerileri ve ek açıklamalar yer alır. Öğrenciler, bu çalışmada hem okuma hem de anlamlandırma becerilerini geliştirecek şekilde rehberlik alacaklardır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 184-185


İNATÇI GÖLGELER

Bahar güneşi kırları tazeliyordu. (…) Fizi ve Çekirdek güle eğlene güneşin altında dolaşıyorlardı. Her hareketlerini taklit eden gölgeleriyse önlerine düşmüş, onlarla birlikte yol alıyorlardı. Fizi onları merakla izledi.

Bir süre sonra ise “Of, sıkıldım artık bu gölgelerden! Ne yapsam aynısını yapıyorlar!“ diye homurdanmaya başladı. Yerinde zıpladı, etrafında döndü. Gölgesinden kurtulmaya çalıştı. Çekirdek de burnunu sallayarak Fizi’yi taklit etti. O da yerinde zıpladı, etrafında döndü. Sonra da koşarak bir ağacın arkasına saklandı. Her ikisi de ne yaptılarsa gölgelerini atlatmayı başaramadılar. Sonunda hayal kırıklığına uğramış bir hâlde sessiz sessiz dolaşmayı sürdürdüler.

Yürürlerken birdenbire serin, sert bir rüzgâr çıktı. Fizi adımlarını hızlandırdı. Çekirdek peşinden yetişmekte zorlanmaya başladı. Esmekte olan rüzgâr o kadar sertleşmişti ki zavallı Çekirdek’in dikenleri bile titremeye başladı. Bir bulut Güneş’e doğru yaklaşıp önüne geçerken gölgeler de yavaş yavaş ortadan kayboldu. Fizi gözlerini hemen gökyüzüne dikti.

“Bir sorunumuz daha var şimdi. Gölgeler. Yeniden ortaya çıkmadan önce bu gölge meselesini çözmemiz lazım!“ dedi.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları


Çekirdek’i kucakladığı gibi koşmaya başladı. Fakat geç kalmışlardı çünkü rüzgâr Güneş’in önündeki bulutları savurmuş ve gölgeler yeniden ortaya çıkmışlardı. Fizi “İnanamıyorum, bu gölgelerden kurtulmak mümkün değil! Onları görünmez kılmak için bir an önce bir formül bulmam lazım.“ diye söylendi. Bir süre daha yürümeye devam ettiler. Sonra Fizi aniden durdu ve “Evet, elbette!“ diye haykırdı. Çekirdek şaşırarak yerinden sıçradı.

“Neden gölgemiz var Çekirdek biliyor musun?“ diye sorarak konuşmasına devam etti. Sonra da kendi sorusunu yanıtladı: “Çünkü bizler arkamızdan gelen güneş ışığının geçmesi için engel oluşturuyoruz! Işınlar geçemiyorlar ve bu nedenle gölge, yani diğer bir deyişle ışığın yokluğu, önümüzde beliriyor!“ Bunları duyan Çekirdek şaşkın şaşkın baktı. (…)

Blandine PLUCHET-Virgine ROCHETTİ
(Blendin PULUŞET-Virjin ROŞETTİ)
Çeviren: Sevinç ÇAKAN
Fizik ve Aynanın Sırrı
(Kısaltılmıştır.)


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 184-185 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186-187-188 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 186, 187, 188


2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186, 187, 188 Cevapları”, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları” başlığı altında, 6. üniteye dair yapılan tüm değerlendirme etkinliklerinin cevaplarına yer verilmektedir. Bu metin, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini pekiştirmelerine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187-188 MEB Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmında, her bir sorunun doğru cevabı ve çözüm açıklamaları detaylı bir şekilde sunulmaktadır. Öğrenciler, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187-188 MEB Yayıncılık” başlığı altında yer alan etkinliklere dair çözüm önerilerini inceleyerek, konuyu daha iyi kavrayabilirler. Bu tür değerlendirmeler, öğrencilerin bilgilerini pekiştirmesini ve eksiklerini görmelerini sağlar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187-188


6. TEMA SONU DEĞERLENDİRME 


SANAL GERÇEKLİK KASKLARI SADECE EĞLENDİRİR Mİ?

Bir sanal gerçeklik kaskı taktığınızda, korkunç bir kaleyi keşfedebilir ya da uzayın derinliklerine dalabilirsiniz.

Bir bilgisayar, farklı bir yere yolculuk yapmışsınız gibi görmenizi sağlar. Ayrıca sanal gerçeklik kaskları, insanlara nasıl araba kullanmaları gerektiğini öğretmede veya tıp okuyan öğrencilerin kimseye zarar vermeden ameliyat alıştırmaları yapmalarında kullanılabilir. (…)

Mimarlar tasarladıkları bir binanın içinde sanal gerçeklik kaskı takarak dolaşabilirler. Hem de bina daha inşa edilmeden!

Richard MEAD
Çeviren: Bora Denker
Telefon Neden Çalar?
(Kısaltılmıştır.)


Soru : 1 v e 2. soruları metne göre cevaplayınız.


1. Sanal gerçeklik kaskları ile neler yapılabilir?


Cevap :

  • Sanal gerçeklik kaskları ile korkunç kaleler keşfedilebilir, uzaya yolculuk yapılabilir.
  • Araba kullanma eğitimi verilebilir.
  • Tıp öğrencilerine ameliyat alıştırmaları yaptırılabilir.
  • Mimarlar tasarladıkları binaların içinde dolaşabilirler.

2. Sanal gerçeklik kaskları ile çevremizi nasıl algılarız?


Cevap : Sanal gerçeklik kaskları, çevremizi gerçek gibi algılamamızı sağlar. Bilgisayar, başka bir yere gitmişiz gibi bir görüntü oluşturur. Bu şekilde çevremizi daha farklı bir şekilde deneyimleyebiliriz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 187 Cevapları


Ben de büyüyünce bilim insanı olmak istiyorum. Yurdum ve insanlık için yeni icatlar yapmayı düşünüyorum. Bunun için şimdiden vaktimi boşa harcamayıp planlı çalışıyorum.

3. Metinde geçen eş anlamlı kelimelerin altını çiziniz. Bu kelimelerin eş anlamlılarını kullanarak metni yeniden yazınız.


Cevap :

Metnin Eş Anlamlılarıyla Yeniden Yazımı:

Ben de büyüyünce bilim adamı olmak istiyorum. Vatanım ve insanlık için yeni buluşlar yapmayı düşünüyorum. Bunun için şimdiden zamanımı boşa harcamayıp düzenli çalışıyorum.

Bu metinde kullanılan eş anlamlı kelimeler:

  • Bilim insanı = Bilim adamı
  • Yurdum = Vatanım
  • İcatlar = Buluşlar
  • Vakit = Zaman
  • Planlı = Düzenli

4. Aşağıdaki noktalı yerlere tarih ve günleri doğru yazarak cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

• Okullar 4 Eylül tarihinde açıldı.
• Mahallemize her pazar günü pazar kurulur.
• Ben 15 Mayıs tarihinde doğdum.
Mart, Nisan, Mayıs ilkbahar aylarıdır.
• Her 10 Kasım günü Atatürk’ü anarız.
• Karneleri Haziran ayında alacağız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları


5. Cümlelerde ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini yerleştiriniz.


Cevap :

  • Bugün bize ders çalışmaya gelecek misin (?)
  • En çok doğayı (,) bitkileri (,) hayvanları anlatan kitapları seviyorum (.)
  • Eyvah (,) defterimi bulamıyorum (!)
  • Şimdi ne yapacağım (?)
  • Büyüklerimizi saymalı (,) küçüklerimizi korumalıyız (.)
  • Bayat ekmekleri martılara (,) serçelere veya balıklara verebiliriz (.)

6. Bu tema içinde işlediğiniz metinlerin adlarını yazınız.


Cevap :

Aleksander Graham Bell Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168


İletişim Dünyası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 169, 170, 171, 172, 173, 174


Roket Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 175, 176, 177, 178


İnterneti Nasıl Kullanmalıyım? İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 179, 180, 181, 182, 183


İnatçı Gölgeler Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 184, 185


İşlediğimiz metinlerden en çok Aleksander Graham Bell Metnini beğendim. Çünkü icatları, yeni şeyleri keşfetmeyi seviyorum. 


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186-187-188 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!