İlkokul ve Ortaokul Türkçe, Matematik, İngilizce, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı Cevapları
Kategori: 2. Sınıf
İlkokul 2. sınıf öğrencileri için ders çalışırken çeşitli kaynaklar oldukça faydalıdır. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı, öğrencilerin günlük yaşam becerilerini ve sosyal bilgilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Aynı şekilde, 2. Sınıf İngilizce Kitabı dil becerilerini ilerletirken, 2. Sınıf Matematik Kitabı matematiksel düşünme yetilerini güçlendirir. 2. Sınıf Türkçe Kitabı ise okuma, yazma ve dil bilgisi konularında temel bilgileri sağlar. Ayrıca, İlkokul 2. Sınıf Ders Kitabı Cevapları ve 2. Sınıf Çalışma Kitabı Cevapları öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmelerine ve eksiklerini tamamlamalarına yardımcı olur. Bu kitaplar ve kaynaklar, öğrencilerin akademik başarılarını artırmak için önemlidir.
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Yakın Akrabalarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 64, 65, 66, 67
2. Sınıf Hayat Bilgisi Yakın Akrabalarım Metni Etkinlik Cevapları
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı’nda yer alan “Yakın Akrabalarım” başlıklı metin ve etkinlikler, öğrencilerin aile ve akrabalık ilişkilerini anlamalarına yardımcı olur. Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi Yakın Akrabalarım Metni Etkinlik Cevapları, çocukların aile bireylerini tanıma ve aralarındaki bağı güçlendirme amacı taşır. İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa 64, 65, 66, 67‘de yer alan bu etkinlikler, öğrencilerin farklı şehirde yaşayan akrabalarını tanıması, bayramda ziyaret ettikleri akrabalarını yazmaları gibi sorular içerir.
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı, çocukların sosyal ilişkilerini geliştiren ve akrabalarıyla daha yakın bir bağ kurmalarını sağlayan aktiviteler sunar. Bu aktiviteler sayesinde, öğrenciler akrabalarını ve aile yapılarını daha yakından tanır. MEB Yayınları tarafından hazırlanan 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 64-65-66-67, öğrencilerin hem yazma becerilerini geliştirmelerine hem de aile bağlarını pekiştirmelerine olanak tanır.
“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 64-65-66-67 MEB Yayınları”
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 64-65-66-67
Soru : Farklı şehirde yaşayan akrabanız var mı? Varsa kim olduğunu söyleyiniz.
Cevap: Evet, farklı şehirde yaşayan akrabalarımız var. Dayım İstanbul’da yaşıyor.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları
Soru : Bayramda hangi akrabalarınızı ziyaret ettiniz? Yazınız.
Cevap: Bayramda anneannemi, dedemi ve amcamı ziyaret ettik.
Soru : Sizi ziyarete gelen akrabalarınızı yazınız.
Cevap: Bizi ziyarete halam, kuzenlerim ve teyzem geldi.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları
Soru : Aşağıdaki noktalı yerlere uygun sözcükleri yazalım.
Cevap:
Annemizin erkek kardeşine dayı deriz.
Annemizin kız kardeşine teyze deriz.
Annemizin annesine anneanne deriz.
Annemizin babasına dede deriz.
Babamızın erkek kardeşine amca deriz.
Babamızın kız kardeşine hala deriz.
Babamızın annesine babaanne deriz.
Babamızın babasına dede deriz.
Bizden büyük erkek kardeşimize abi deriz.
Bizden büyük kız kardeşimize abla deriz.
Teyzemizin kızına kuzen deriz.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları
Soru : Aşağıdaki soy ağacını, aile bireylerinizin isimlerini noktalı yerlere yazarak tamamlayalım.
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Akrabalık İlişkilerim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71
2. Sınıf Hayat Bilgisi Akrabalık İlişkilerim Metni Etkinlik Cevapları
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı öğrencilerin aile ve toplum ilişkilerini anlamalarını sağlayan birçok etkinlik içerir. Özellikle Akrabalık İlişkilerim Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin aile üyeleriyle olan bağlarını kuvvetlendirmek amacıyla hazırlanmıştır. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa 68, 69, 70, 71 sayfalarında bulunan etkinlikler, öğrencilerin akrabalarını tanıma, aile içindeki sorumlulukları öğrenme ve bayram ziyaretleri gibi sosyal deneyimleri keşfetmelerini amaçlar.
Bu bölümlerde yer alan Hayat Bilgisi 2. Sınıf Cevapları, öğrencilerin yakın akrabaları ve aileleri hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olurken, aile büyükleriyle olan ilişkilerin önemi vurgulanır. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Etkinlik Cevapları bu süreçte çocukların yazılı ifade yeteneklerini geliştirmelerine de olanak tanır. MEB Yayınları’nın hazırladığı 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71 MEB Yayınları öğrencilerin sosyal ilişkilerini güçlendiren ve akrabalık bağlarını anlamalarına yardımcı olan etkinliklerle doludur. Bu sayfalardaki etkinlikler, çocukların hem aile bireyleriyle olan iletişim becerilerini geliştirmelerine hem de yazılı anlatım yeteneklerini pekiştirmelerine katkı sağlar.
“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71 MEB Yayınları”
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71
Soru : Akrabalarımızla ilişkilerimiz nasıl olmalı?
Cevap:
Akrabalarımızla ilişkilerimiz sevgi, saygı ve anlayış çerçevesinde olmalıdır. Onlara karşı her zaman saygılı davranmalı, zor zamanlarında destek olmalı ve mutlu anlarını paylaşmalıyız. Aile içindeki dayanışma, akrabalarla olan ilişkilerimizi güçlendirir.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları
Soru : Akrabalarımızla dayanışma ve iş birliği neden önemlidir? Yazınız.
Cevap:
Akrabalarımızla dayanışma ve iş birliği, zor zamanlarımızda birbirimize destek olmamızı sağlar. Dayanışma sayesinde güçlü bir aile bağı kurulur ve bu bağ, zor durumların üstesinden gelmemize yardımcı olur. Ayrıca iş birliği, aile içindeki huzuru ve mutluluğu artırır.
Soru : Akrabalar arasındaki yardımlaşmaya bir örnek yazınız.
Cevap:
Akrabalar arasında yardımlaşmaya bir örnek, bir akrabamız taşınırken ona yardım etmektir. Eşyalarını taşımak, yerleştirmesine yardım etmek ve ona moral vermek yardımlaşmanın güzel bir örneğidir.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları
Soru : Verilen ifadeleri cümlelerde uygun yerlere yazalım.
Cevap:
Toplumu aileler oluşturur.
Yardımlaşma ve dayanışma gibi değerler önce ailede öğrenilir.
Akrabalar birbiriyle dayanışma içinde olmalıdır.
Akrabalarımızı ziyaret etmek bir vefa örneğidir.
Soru : Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların çiçeğini boyayalım.
Cevap:
Akrabalarımıza karşı saygılı olmalıyız. (Doğru)
Akrabalarımızı sadece bayramlarda ziyaret ederiz. (Yanlış)
Akrabalarla iş birliği içinde olmak onlarla bağlarımızı güçlendirir. (Doğru)
Akrabalarımız aile üyelerimizden oluşur. (Doğru)
Doğru olan ifadelerin çiçekleri boyanmalıdır.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları
Soru : Akrabalık ilişkilerinde sevgi, saygı önemlidir. Akraba ziyaretleri yaşamımızın önemli bir parçasıdır. Aşağıdaki durumlarda yaşadığımız duyguları yazarak anlatalım.
Cevap:
Akraba ziyaretinde: Akrabalarımı ziyaret ettiğimde çok mutlu olurum. Onlarla vakit geçirmek, sohbet etmek ve oyunlar oynamak bana keyif verir. Aile büyüklerimle konuşurken saygılı olur, onların tecrübelerinden faydalanırım. Bu ziyaretler, beni aileme daha da yakın hissettirir.
Akraba düğününde: Akraba düğünleri her zaman eğlenceli ve neşeli olur. Düğünlerde yeni insanlarla tanışır, müzik eşliğinde eğleniriz. Ailemle birlikte düğüne katılmak beni mutlu eder, sevdiğimiz birinin mutlu gününü paylaşmak da bana heyecan verir.
Hasta olan akraba ziyaretinde: Hasta bir akrabamı ziyaret ettiğimde ona karşı üzüntü ve merhamet hissederim. Onun yanında olmak, ona moral vermek ve iyileşmesini dilemek önemlidir. Bu ziyaretler, aramızdaki sevgi ve bağlılığı daha da kuvvetlendirir.
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Evimin Adresi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75
2. Sınıf Hayat Bilgisi Evimin Adresi Metni Etkinlik Cevapları
İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı‘nda yer alan “Evimin Adresi” metni, öğrencilerin kendi adreslerini öğrenmeleri ve acil durumlarda doğru bilgi verebilmeleri açısından oldukça önemlidir. Hayat Bilgisi Evimin Adresi Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin yaşadıkları çevreyi tanımaları ve adres bilgilerini doğru bir şekilde yazabilmeleri için tasarlanmıştır. Bu etkinlikler sayesinde, öğrenciler evlerinin adresini öğrenir ve gerektiğinde paylaşmayı öğrenirler.
2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa 72, 73, 74, 75‘te yer alan etkinlikler, çocukların günlük yaşamda karşılaşabilecekleri durumlar karşısında nasıl hareket edeceklerini öğrenmelerine yardımcı olur. Hayat Bilgisi 2. Sınıf Ders Kitabı bu tür temel bilgilerle, öğrencilerin kendilerini ve çevrelerini daha iyi tanımalarına olanak sağlar.
MEB Yayınları tarafından hazırlanan 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa Cevapları, çocukların adreslerini doğru şekilde yazmalarını ve adres kavramını anlamalarını hedefler. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 72-73-74-75 MEB Yayınları, çocukların kendi ev adreslerini öğrenmelerini sağlarken, aynı zamanda bu bilgiyi gerektiğinde nasıl kullanacaklarını da öğretir. Bu sayede, öğrenciler kendilerini daha güvende hisseder ve acil durumlarda doğru bilgi verebilirler.
“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 72-73-74-75 MEB Yayınları”
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 72-73-74-75
Soru : Sizce neden her evin bir adresi vardır?
Cevap:
Her evin bir adresi olması, o evin kolayca bulunabilmesi içindir. Adresler sayesinde postacılar, kargolar veya misafirler doğru yere ulaşabilir. Ayrıca, acil bir durumda yardım ekipleri de bu sayede hızlı bir şekilde eve ulaşabilir.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları
Soru : Hangi durumlarda ev adresine ihtiyaç duyarsınız? Yazınız.
Cevap:
Ev adresine, bir misafiri davet ederken, postacının mektup veya kargo getirmesi gerektiğinde ya da acil bir durumda ambulans, itfaiye gibi yardım ekiplerini çağırırken ihtiyaç duyarız.
Soru : Evinizin adresini ve bir büyüğünüzün telefon numarasını yazınız.
Cevap: Bu kısmı kendinize göre doldurmanız gerekiyor.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları
Soru : Aşağıda verilen bilgilerden adreste bulunması gerekenleri boyayalım.
Cevap:
“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları”
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları
Soru : Ece’nin evi görselde verilmiştir. Ece’nin ev adresini bulalım ve aşağıya yazalım.
Cevap:
Adres Bilgileri:
Adı Soyadı : Ece Kaya Mahalle adı : 19 Mayıs Mahallesi Cadde adı : .Bahar Caddesi Apartman adı: . Barış Apartmanı
Apartman no : No:1, Daire no : D:2 İlçe adı : Üsküdar İlçesi İl adı : İstanbul
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders KitabıEvim Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
2. Sınıf Türkçe Evim Metni Etkinlik Cevapları
Türkçe Ders Kitabı 2. Sınıf öğrencileri için İlkokul 2. Sınıf Türkçe dersinde, 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları büyük bir rol oynamaktadır. Özellikle 2. Sınıf Türkçe Evim Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere evle ilgili çeşitli kavramları öğretir ve evin işlevleri hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olur. Bu etkinlikler, 2. Sınıf Türkçe Sayfa 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29‘da yer alan sorular ve görevlerle desteklenir.
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29 İlke Yayınları”
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29 İlke Yayınları tarafından hazırlanan bu sayfalarda, öğrenciler evin farklı bölümlerini tanımak ve her bir bölümün işlevini öğrenmek için çeşitli aktiviteler yaparlar. Örneğin, mutfak, oturma odası, yatak odası gibi alanlar üzerinde durularak, bu alanların ne işe yaradığını ve günlük yaşamda nasıl kullanıldığını öğrenirler. Bu sayfalarda ayrıca, öğrenciler evlerinin özelliklerini tanımlayan kısa yazılar yazarak yazılı ifade becerilerini geliştirme fırsatı bulurlar.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı etkinlikleri, çocukların hem dil becerilerini hem de kavramsal anlayışlarını güçlendirir. Ayrıca, ev ve çevresi hakkında daha fazla bilgi edinmeleri ve bu bilgileri etkili bir şekilde ifade etmeleri sağlanır. Bu sayede, öğrenciler hem akademik hem de kişisel gelişimlerine katkıda bulunacak önemli bir temel kazanmış olurlar.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29
1. Yaşadığınız evin özellikleriyle ilgili defterinize yazdıklarınızı arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap:
Yaşadığım ev, geniş ve aydınlık odalara sahip bir apartman dairesidir. Üç yatak odası, bir oturma odası, bir mutfak ve bir banyo bulunmaktadır. Evin duvarları açık renklerde ve büyük pencerelerle aydınlatılmıştır. Ayrıca, bir balkon ve küçük bir bahçe de mevcuttur. İçerisi düzenli ve konforlu bir şekilde dekore edilmiştir.
2. Evde ailenizle nasıl zaman geçirirsiniz? Anlatınız.
Cevap:
Evde ailemle birlikte vakit geçirirken çeşitli aktiviteler yaparız. Akşam yemeklerinde bir araya gelir, farklı yemekler hazırlayıp birlikte yeriz. Hafta sonları genellikle film izleriz veya oyun oynarız. Ayrıca, birlikte yürüyüş yapar ya da bahçede vakit geçiririz. Özel günlerde veya tatillerde, aile üyeleriyle keyifli sohbetler yapar ve çeşitli etkinlikler düzenleriz. Bu aktiviteler, ailemizle aramızdaki bağları güçlendirir ve birlikte geçirdiğimiz zamanı daha değerli kılar.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki görseller, metinde geçen bazı kelimeleri ifade etmektedir. Görsellerden hareketle bu kelimeleri yazıp anlamlarını tahmin ediniz.
Cevap:
Soba
Ev
Mutfak
Soru : b. Aşağıdaki kelimeleri örnekteki gibi anlamlarıyla eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelimenin anlamını yazınız.
Cevap:
masal = Hayali olayları ve karakterleri içeren, genellikle çocuklara anlatılan kısa hikâye.
paylaşmak = Bir şeyi başkalarıyla birlikte kullanmak veya dağıtmak.
soba = Evleri ısıtmak için kullanılan, genellikle demirden yapılan ocak.
şirin = Güzel, sevimli veya hoş bir şekilde görünmek.
acı = Tat olarak hoş olmayan, genellikle ekşi veya buruk bir his vermek.
Soru : c. Yukarıdaki kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanacağınız birer cümle söyleyiniz.
Cevap:
masal = Büyükannem her gece yatmadan önce bana güzel bir masal anlatır.
paylaşmak = Oyun parkında, oyuncakları paylaşmak herkesin eğlenmesini sağlar.
soba = Kışın soğuk günlerinde soba etrafında oturmak çok rahatlatıcıdır.
şirin = Yeni aldığım şirin elbise bana çok yakıştı.
acı = Limonun acı tadı, bazı yemeklere lezzet katar.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız.
1. Metinde anlatılan evin özellikleri nelerdir?
Cevap: Metinde anlatılan ev, yeşil renkte boyalı, sadece iki odası ve küçük bir mutfağı olan bir yapıdır. Ev, genel olarak şirin ve sevimli olarak tanımlanmaktadır.
2. Bu evde kimler yaşıyor?
Cevap: Bu evde anne, baba ve kardeş yaşamaktadır.
3. Bu evde yaşayanlar neleri paylaşıyorlar?
Cevap: Bu evde yaşayanlar, acı ve mutluluğu birbirleriyle paylaşıyorlar.
3. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki açıklamaya göre metnin kaç dize ve kıtadan oluştuğunu belirleyiniz.
Cevap: Metin, toplamda 8 dizeden ve 2 kıtadan oluşmaktadır. Her iki kıta 4 dizeden oluşur.
Soru : b. Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap: Metnin konusu, yeşil boyalı, küçük ve şirin bir evde, aile üyeleriyle birlikte yaşamanın ve ortak anıların paylaşılmasının güzelliğidir.
4. ETKİNLİK
Soru : Bu açıklamaya göre aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.
Cevap: “Şirin Evin İçindeki Aile Anıları”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda açıklanan özelliklere uygun olarak resmi boyayınız.
Evimiz tek katlıdır ve dışı sarı renktedir. Evimizin çatısı ve kapısı kırmızı renktedir. Evimizin geniş bahçesi, rengârenk çiçeklerle süslüdür. Bahçemiz, mavi renkli çitlerle çevrilidir.
Cevap: Kurallara uyarak boyamayı yapınız.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : a. Görseldeki B noktasından harekete geçen Önder’in, evine ulaşmak için hangi yönde, kaç birim ilerlediği kodlama anahtarında belirtilmiştir. Örnekteki gibi kodlama anahtarında belirtilen sayı ve yönde ok çizerek Önder’in izlediği yolu çiziniz.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları”
Soru : b. Önder’in izlediği yol üzerindeki noktaları belirten harflerin oluşturduğu şifreyi belirleyiniz.
Cevap:
Şifre: BAHÇE
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : a. Noktalı yerlere, balonlardaki kelimelerden uygun olanları yazarak aşağıdaki metni tamamlayınız. Noktalama işaretlerine dikkat ederek metni okuyunuz.
Cevap:
Kuşların bir yuvası,
Bir anası, bir ….babası…….
Bir, iki …….kardeşi………. var.
Biz de …….kuşlar………. gibiyiz.
Yuva bizim ………evimiz……..,
Aşı var, ateşi var.
(…)
Rakım ÇALAPALA
Yavrutürk Şiirleri
(Kısaltılmıştır.)
Soru : b. “Evimiz” başlıklı metinle ilgili aşağıdaki açıklamaların doğru mu yanlış mı olduğunu belirleyiniz. Doğru olan açıklamaların başına “D”, yanlış olan açıklamaların başına “Y” yazınız.
Cevap:
Yanlış Metin şiir değil, düzyazıdır. (Metin bir şiirdir.)
Doğru 8 dizesi verilmiştir. (Metin 8 dizeden oluşmaktadır.)
Yanlış 3 kıtadan oluşmaktadır. (Metin 2 kıtadan oluşmaktadır.)
Yanlış Her dizesi büyük harfle başlamaktadır. (Her dize büyük harfle başlamamaktadır.)
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Görsellere uygun zıt anlamlı kelimeleri yazınız. Yazdığınız kelimelerin kaç heceden oluştuğunu örneklerdeki gibi belirtiniz.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları
9. ETKİNLİK
Soru : a. Gruplardaki kelimelerin oluşturduğu anlamlı ve kurallı cümleleri yazınız.
Pazar etkinlikler her yaparız ailemle.
Cümle: Ailemle her pazar etkinlikler yaparız.
Kitap kardeşim annemle okur birlikte.
Cümle: Kardeşim annemle birlikte kitap okur.
Hafta gideceğiz dedemlerle sonu pikniğe.
Cümle: Hafta sonu dedemlerle pikniğe gideceğiz.
Küçük eğlenceli oyunlar kardeşimle oynarız.
Cümle: Kardeşimle küçük eğlenceli oyunlar oynarız.
Ailemle sevinç paylaşırım üzüntülerimi ve.
Cümle: Sevinç ve üzüntülerimi ailemle paylaşırım.
Soru : b. Yazdığınız cümlelerin sonunda hangi noktalama işaretini kullandığınızı belirtiniz.
Cevap:
Yazdığım cümlelerin sonunda nokta (.) işaretini kullandım.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Sınıfa konusu hayvanlar olan hikâyeler getiriniz.
Cevap:
Sınıfa getirilebilecek hayvanlar konulu hikâyeler şunlardır:
“Küçük Kırmızı Başlıklı Kız” – Bir kız çocuğunun ormanda karşılaştığı kurtla ilgili klasik bir hikâyedir.
“Cinderella ve Kedi” – Cinderella’nın kedisiyle olan dostluğunu anlatan eğlenceli bir hikâye.
“Ormanın Kralı Aslan” – Ormandaki hayvanların lideri olan aslanın adaletli yönetimini konu alan bir hikâye.
“Akıllı Tavşan” – Tavşanın zekâsıyla çeşitli zorlukların üstesinden gelmesini anlatan bir hikâye.
“Fareler ve Kedi” – Farelerin kediyle başa çıkma yöntemlerini anlatan klasik bir masal.
Bu hikâyeler, çocuklara hayvanların dünyasını tanıtmanın yanı sıra, arkadaşlık, cesaret ve zeka gibi değerleri öğretir.
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders KitabıArslanla Fare Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37
2. Sınıf Türkçe Arslanla Fare Metni Etkinlik Cevapları Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Kitabı Sayfa 30-32-33-34-35-36-37
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, öğrencilere Türkçe dil bilgisi ve okuma becerilerini kazandırmak için hazırlanmıştır. Bu kitabın 2. Sınıf Türkçe Arslanla Fare Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin bu metni anlamalarını ve ilgili etkinlikleri doğru bir şekilde yapmalarını sağlar. Özellikle 2. Sınıf Türkçe Sayfa 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 gibi sayfalarda bulunan aktiviteler, öğrencilerin okuma ve yazma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30-32-33-34-35-36-37 İlke Yayınları”
2. Sınıf Türkçe Cevapları ve İlkokul 2. Sınıf Türkçe Cevapları, öğrencilerin yapılan etkinliklerdeki doğru yanıtları kontrol edebilmelerine olanak tanır. Bu cevaplar, öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini değerlendirmeleri için önemlidir. 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30-32-33-34-35-36-37 İlke Yayınları gibi kaynaklar, kaliteli içerikler sunarak öğrencilerin dil bilgisi ve okuma yazma konusundaki gelişimlerini destekler. Bu materyaller, etkili bir öğrenme deneyimi sunarak çocukların başarılı bir şekilde eğitimlerini sürdürmelerine katkıda bulunur.
Soru : “İyilik eden, iyilik bulur.” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap:
“İyilik eden, iyilik bulur.” sözü, yaptığımız iyi davranışların ve yardımseverliğin karşılığını olumlu şekilde göreceğimizi ifade eder. Bu söz, iyilik yapmanın sadece kişisel bir erdem değil, aynı zamanda toplum içinde olumlu sonuçlar doğuracağını vurgular. Başkalarına yardım ettiğimizde veya iyi davrandığımızda, bu davranışlarımız genellikle karşılık bulur ve başkaları da bize benzer şekilde yardım eder veya iyilik yapar.
Kısacası, bu söz, iyi niyetli ve yardımsever bir tutum sergilemenin, hem kendimiz hem de çevremiz için faydalı olduğunu anlatır. İyilik yapmak, toplumsal ilişkilerde güven ve sevgi oluşturur ve bu sayede insanlar arasında daha güçlü ve olumlu bağlar kurulur.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki görseller, metinde geçen bazı kelimeleri ifade etmektedir. Verilen ipuçlarına göre bu kelimeleri yazıp anlamlarını tahmin ediniz.
Cevap:
Pençe
Orman
Ağ
Soru : b. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerden ve kelime gruplarından uygun olanları anlamlarının başına yazınız.
Cevap:
Fırsat : Herhangi bir şey için en uygun zaman, uygun durum.
Tuzak : Kuş veya yaban hayvanlarını yakalamaya yarayan araç veya düzenek.
İşi düşmek : Birinin yardımına gereksinim duymak.
Ummak : Bir şeyin olmasını istemek, beklemek.
Dalgınlık : Çevresinde olup bitenleri fark edemeyecek kadar düşünceli olmak.
Büyüklük göstermek : Fırsatı varken kötülük yapmamak, bağışlamak, iyi davranmak.
Soru : c. Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bulup öğreniniz.
Cevap:
Bu kısmı kendinize göre yapınız.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki görsellerin metnin hangi bölümüyle ilgili olduğunu birer cümleyle ifade ediniz. Konuşurken anlamını yeni öğrendiğiniz kelimeleri de kullanınız.
Cevap:
Aslanın fare ile karşılaşması
Aslanın tuza düşmesi
Aslanın yakalanması
Farenin aslanı kurtarması
Soru : b. Metindeki olayların oluş sırasına göre kutucuklara 1, 2, 3 ve 4 rakamlarını yazarak görselleri numaralandırınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : a. Sınıfa getirdiğiniz hikâyelerden birini arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap:
“Kibirli Tavuk”: Bir gün, tavuk çiftlikteki diğer hayvanlardan çok farklı olduğunu düşünerek kibirlenmeye başlar. Kendi güzelliğini ve yeteneklerini sürekli olarak över. Diğer hayvanlar tavukla pek ilgilenmezler ve onun bu davranışlarına karşı saygısızlık gösterirler. Bir gün tavuk, çiftlikteki diğer hayvanların yardımına ihtiyaç duyar. Ancak, daha önce kibirli davranışlarından dolayı kimse ona yardım etmek istemez. Tavuk, kendini yalnız ve çaresiz hisseder. Bu olay, ona kibirin gereksiz olduğunu ve herkesin yardımlaşma ve arkadaşlık içinde olması gerektiğini öğretir.
“Cesur Karınca”: Bir grup karınca yaz boyunca yiyecek toplar ve kış için depolarını hazırlamaya başlar. Ancak, bir karınca grubu çalışmayı reddeder ve zamanını oyunla geçirir. Kış geldiğinde, yiyeceksiz kalan bu karıncalar zorlu bir durumla karşılaşır. Cesur bir karınca, diğerlerine yardım etmek için elindeki yiyecekleri paylaşır. Yavaş yavaş tüm karıncalar bu yardımsever karıncadan ilham alır ve kendi yiyeceklerini paylaşmaya başlarlar. Sonuç olarak, tüm karıncalar zor kış günlerini birlikte ve yardımlaşarak atlatır. Bu hikaye, işbirliğinin ve yardımlaşmanın önemini vurgular.
Soru : b. Kahramanı hayvan olan hikâyelerden en beğendiğinizi sınıfça belirleyiniz. Öğretmeninizin okuyacağı bu hikâyeyi aşağıya yazınız.
Cevap:
Sınıfça en çok beğendiğimiz hikâye “Kaplumbağa ve Tavşan” oldu. Hikaye, tavşanın kaplumbağayı yavaş olduğu için küçümseyerek onunla alay etmesiyle başlıyor. Tavşan, kaplumbağanın hızını küçümseyerek onunla bir yarış yapmayı kabul eder. Yarış başladığında tavşan hızla ilerler ve kaplumbağanın kendisini geçemeyeceğini düşünerek dinlenmeye karar verir ve uyuyakalır. Bu sırada kaplumbağa sabırla ve azimle yoluna devam eder. Sonunda tavşan uyandığında, kaplumbağanın yarışı kazandığını görür. Bu hikâye, sabrın ve azmin başarının anahtarları olduğunu anlatan önemli bir ders verir.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap:
Metnin konusu, görünüşte güçsüz olan birinin bile, beklenmedik bir anda güçlü birine yardım edebileceğini ve iyilik yapmanın karşılıksız kalmayacağını anlatan bir hikâyedir. Bu hikâyede, ormanın kralı olan aslan, minik bir fareye yardım eder. Zamanla, bu küçük fare, aslanın hayatını kurtararak ona karşılık verir. Hikâye, iyilik yapmanın ve sabırlı olmanın önemini vurgulayan değerli bir mesaj sunar.
5. ETKİNLİK
Soru : Tuzaktan kurtulmasından sonra arslan ile fare arasında nasıl bir konuşma geçmiş olabilir? Sırasıyla numaralanmış konuşma balonlarına yazınız.
Cevap:
İşte aslan ile fare arasında geçebilecek konuşmanın özelleştirilmiş sıralaması:
Aslan: “Fare, beni bu tuzaktan kurtardığın için çok teşekkür ederim. Senin gibi küçük bir canlıdan böyle büyük bir yardım aldığımı hiç düşünmemiştim.”
Fare: “Rica ederim, aslan. Senin bana yaptığın iyiliği her zaman hatırladım ve fırsat bulduğumda karşılık vermek istedim.”
Aslan: “Gerçekten, senin gibi küçük bir canlıdan bu kadar büyük bir iyilik göreceğimi hiç tahmin etmezdim. Artık kimseyi küçümsememeyi öğrenmiş oldum.”
Fare: “Herkesin birbirine ihtiyacı olabilir. Her canlıya saygı göstermek ve kimseyi küçümsememek önemlidir.”
Aslan: “Söylediklerin tamamen doğru, fare. Bugün senin sayesinde bu dersi öğrendim. Sana minnettarım.”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki dizeleri, vurgu ve tonlamaya dikkat ederek okuyunuz. Dizelerde hangi noktalama işaretlerinin tanıtıldığını belirleyip noktalı yerlere adlarını yazınız.
Cevap:
Adımı sorsan bana,“Virgül” derim sana. Eş görevli kelimeler gelirse art arda Bil ki bu kelimeler arasında beklerim. Sıralanan kelimelerin arasıdır yerim.
Diyelim bir cümle yazacaktın, Satırın en sonuna vardın. Sığmadıysa satıra son kelimen, Telaş yapma hemen. Sığan hecesini yazıp kelimenin Satırın sonuna “kısa çizgi” çek, Kelimenin diğer hecelerini Alt satıra yazmaya devam et. **”Kısa çizgi”**dir benim adım.
Ali’ye, Ayşe’ye,İzmir’e, Hakkâri’ye… İşte buna benzer kelimelere Hemen yazılmaz ekler. Ekler, önce beni bekler. **”Kesmeişareti“**dir benim adım.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Gruplardaki görselleri inceleyiniz. Görsellerdeki varlıkların adlarını sıralayarak örnekteki gibi birer cümle yazınız. Cümleleri yazarken sıraladığınız kelimelerin aralarına virgül koymayı unutmayınız.
Cevap:
Birinci grup (Meyveler): Manavdan nar, portakal, elma ve muz aldım.
İkinci grup (Kıyafetler): Eksik olan ihtiyaçlarım tişört, bot, şort ve şapka.
Üçüncü grup (Hayvanlar): Çiftlikte inek, koyun, horoz ve tavşan geziyordu.
Dördüncü grup (Sebzeler):Lahana, salatalık, domates ve havuç almak için pazara gittim.