3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 26-27-28-29. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Dost Dedektifi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 26-27-28-29. Sayfa Cevapları, öğrencilerin arkadaşlık ilişkilerini ve sosyal becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu sayfalar, çocukların dostluk kavramını anlamalarını, arkadaşlarına karşı sorumluluk ve güven duygusu geliştirmelerini sağlar. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, konuların daha anlaşılır olmasına ve öğrencilerin etkin bir şekilde öğrenmesine katkı sunar.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 26-27-28-29. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Dost Dedektifi Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin arkadaşlarıyla sağlıklı iletişim kurmalarına ve sorunları çözme becerilerini geliştirmelerine fırsat verir. Bu nedenle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 26, 27, 28, 29 Sayfa Cevapları, hem akademik başarıyı hem de sosyal gelişimi destekleyen önemli bir kaynaktır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Dost Dedektifi Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 26-27-28-29


Soru : Okul bahçesinde veya parkta arkadaşlarınızla oynadığınız oyunları düşününüz.


• Oyunlar sırasında arkadaşlarınızın hangi davranışlarını beğenmiştiniz? Neden?


Cevap : Oyunlar sırasında arkadaşlarımın sırayla oynaması, kurallara uyması ve yardımlaşması hoşuma gitmişti çünkü oyun daha eğlenceli ve adil oluyordu.


• Arkadaşlarınızın hangi davranışları hoşunuza gitmemişti? Neden?


Cevap : Arkadaşlarımın hile yapması, kuralları bozması veya kavga etmesi hoşuma gitmemişti çünkü oyun keyifsiz ve gergin geçiyordu.


Keşfedelim : Rolden Role Girelim 


• Öğretmeninizin rehberliğinde 4-5 kişilik gruplar oluşturunuz. Sayfa 219’daki Ek 15’te bulunan parçaları noktalı yerlerden kesiniz.
• Kestiğiniz kâğıt parçasında yazan tutum ve davranışları sergileyen biri ile dost olup olmayacağınızı grup arkadaşlarınızla tartışınız.
• “Bu tutum ve davranışı sergileyen biri ile dost olabiliriz.” dediğiniz kâğıt parçalarını ayırınız. Her birinin altına renkli kartonlardan dikdörtgen keserek yapıştırınız.
• Hazırladığınız renkli dikdörtgen kartonları birbirine yapıştırınız ve dostluk kolyenizi oluşturunuz. Grubunuzdan bir sözcü seçerek dostluk kolyenizi sınıfta sunmasını isteyiniz.
• Tüm grupların kolyelerini inceleyiniz. Kolyeler arasındaki farkları sınıfça tartıştıktan sonra kolyelerinizi sınıf panosunda sergileyiniz.


Cevap : Grup çalışmasında farklı tutum ve davranışları tartıştık. Dostluk kolyemizi oluştururken, birbirimize güvenebileceğimiz ve saygılı olan arkadaşlarla dost olabileceğimizi gördük. Kolyemizi sunarken hem eğlendik hem de doğru tutum ve davranışların arkadaşlık ilişkilerinde ne kadar önemli olduğunu öğrendik.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Soru : Metni okuyunuz. Soruları metne göre cevaplayınız.


Teneffüs vakti sınıfta kalan bir grup arkadaş oyun oynarken “küttt” diye bir ses duyulur.

Arda: Eyvah! Küre yere düştü, kırıldı.
Füsun: Ben “Sınıfta oynamayalım.” demiştim. Ne yapacağız şimdi?
Orkun: Hemen kaçalım, zaten teneffüsteyiz! Kimse görmedi.
Füsun: Olmaz Orkun. İstemeden oldu. Gidip öğretmenimize anlatalım ve özür dileyelim.
Emel: Beni ilgilendirmez. Topa Arda vurdu!
Arda: Haksızlık ediyorsun ama… Biz beraber oynamıyor muyduk?
Füsun: Daha duyarlı olmanı beklerdim Emel.


1. Arda’nın yerinde olsanız ne hissederdiniz?


Cevap : Arda’nın yerinde olsam üzgün ve endişeli hissederdim çünkü küre kırılmış ve sorumluluk bana da ait olmuş gibi hissediyorum.


2. Hangi çocuğun davranışı arkadaşlık bağını güçlendirir? Neden?


Cevap : Füsun’un davranışı arkadaşlık bağını güçlendirir çünkü doğru olanı söyleyip sorumluluk almayı ve öğretmene durumu bildirmeyi öneriyor.


3. Bu metindeki olay sizce nasıl çözülmüştür?


Cevap : Olay öğretmene anlatılarak ve özür dilenerek çözülmüştür, böylece arkadaşlar arası güven ve dürüstlük korunmuştur.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


Soru : Aşağıdaki davranışların arkadaşlık ilişkilerini nasıl etkileyeceğini ilgili kutuyu boyayarak belirtiniz. Olumsuz davranışların yanına bu davranışların olumlu olması için öneriler yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları”


 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 22-23-24-25. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Davranış Uzmanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 22-23-24-25. Sayfa Cevapları, öğrencilerin davranışlarını gözlemleyerek, olumlu ve olumsuz etkilerini fark etmelerine yardımcı olur. Bu sayfalar, çocukların sosyal ilişkilerde sorumluluk sahibi olmayı ve çevreleriyle uyumlu davranışlar sergilemeyi öğrenmelerini sağlar. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, derslerde işlenen konuların daha iyi anlaşılmasına katkıda bulunur.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 22-23-24-25. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Davranış Uzmanı Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin kendi davranışlarını değerlendirmelerine ve gerektiğinde düzeltmeler yapmalarına fırsat sunar. Bu nedenle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 22, 23, 24, 25 Sayfa Cevapları, hem öğrenme sürecini destekler hem de öğrencilerin günlük yaşamlarında bilinçli ve sorumlu bireyler olmalarına katkı sağlar.


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Davranış Uzmanı Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 22-23-24-25


Soru : Sevdiğiniz bir hikâye ya da fıkrayı sıra arkadaşınızla birbirinize sırayla anlatınız.


Cevap :

Hikâye Örneği: “Küçük Kaplumbağa ve Yarış”

Bir gün küçük bir kaplumbağa ile hızlı bir tavşan yarış yapmaya karar verir. Tavşan çok hızlı koştuğu için yarışı kazanacağını düşünür ve yolda uyuyakalır. Küçük kaplumbağa ise yavaş ama sabırlı bir şekilde yürüyerek yarışı kazanır. Bu hikâye bize sabırlı olmanın ve pes etmemenin önemini öğretir.


• Anlatırken ne hissettiniz?


Cevap :  Hikâyeyi anlatırken çok keyifli ve heyecanlı hissettim.


• Dinlerken ne hissettiniz?


Cevap :  Arkadaşımın hikâyesini dinlerken meraklı ve eğlenmiş hissettim.


Keşfedelim : Galeri Yürüyüşü


1. Adım
• Öğretmeninizin rehberliğinde 4 grup oluşturunuz.
• Aşağıdaki sorulardan birini grup olarak seçiniz. Her grubun ayrı bir soru seçmesine dikkat ediniz.
• Seçtiğiniz soruyu grup arkadaşlarınızla tartıştıktan sonra ortak cevabınızı kartonun en üstüne yazınız. Dilerseniz cevabınızın yanına resim de yapabilirsiniz.
• Hazır olan kartonları sınıfın farklı duvarlarına asarak galerinizi hazırlayınız.
Çalışmalarınızı görmek için galeri yürüyüşüne başlayınız.
2. Adım
• Grubunuzla birlikte diğer grupların hazırladığı çalışmaları inceleyiniz.
• Ziyaret ettiğiniz grubun sorusuna sizin grubun vereceği cevabı tartışınız.
• Kendi cevabınızı diğer grubun cevabının altına yazınız.
• Tüm grupların çalışmalarını ziyaret edip kendi cevaplarınızı yazdıktan sonra galeri yürüyüşünü bitiriniz.


1. Arkadaşlarınızın hangi davranışları sizi mutlu eder?


Cevap : Arkadaşlarımın bana güler yüzle yaklaşması, yardım etmesi ve oyunlarda birlikte eğlenmemiz beni mutlu eder.


2. Arkadaşlarınızın hangi davranışları sizi üzer?


Cevap : Arkadaşlarımın bana kızması, sözümü dinlememesi veya alay etmesi beni üzer.


3. Arkadaşlarınızın hangi davranışları sizi rahatsız eder?


Cevap : Arkadaşlarımın beni dinlememesi, eşyalara zarar vermesi veya kaba davranması rahatsız eder.

 


4. Arkadaşlarınızın hangi davranışları dikkatinizi dağıtır?


Cevap : Arkadaşlarımın sınıfta yüksek sesle konuşması, sürekli hareket etmesi veya oyun oynamaya çalışması dikkatimizi dağıtır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


Soru : • Görselleri inceleyiniz.
• Olumlu davranışların olduğu görsellerin kutucuğunu istediğiniz renge boyayınız.
• 5. kutuya olumlu bir davranış, 6. kutuya olumsuz bir davranış yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 22-23-24-25 MEB Yayınları”

1. Yukarıdaki olumlu davranışlar size yapılsaydı nasıl etkilenirdiniz?


Cevap : Yukarıdaki olumlu davranışlar bana yapılsaydı olumlu yönde etkilenirdim ve çok mutlu olurdum karşıdaki kişiye teşekkür ederdim.


2. Yukarıdaki olumsuz davranışlar size yapılsaydı nasıl etkilenirdiniz?


Cevap : Yukarıdaki olumsuz davranışlar bana yapılsaydı çok mutsuz olurdum ve sinirlenirdim.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Mert, sıra arkadaşı Ayşe’nin silgisini ödünç almıştır. Kullandıktan sonra silgiyi yanlışlıkla kendi çantasına koymuştur. Ayşe bunu görmüş ancak tam söyleyeceği sırada Mert teneffüse çıkmıştır. Silgi Ayşe’ye hemen lazım olmuştur.


1. Ayşe, Ali’nin önerisini yaparsa sizce ne olur? Neden?


Cevap : Eğer Ali, Ayşe’ye sabırlı olmasını ve Mert’ten silgisini istemesini söylediyse, Ayşe silgisini geri alır ve sorun çözülür çünkü konuşarak sorun çözmek en doğru yoldur.


2. Ayşe, Müge’nin önerisini yaparsa sizce ne olur? Neden?


Cevap :  Eğer Müge, Ayşe’nin silgiyi almak için beklemesini önerdiyse, Ayşe biraz bekleyerek Mert gelince silgisini geri alır ve kavga çıkmaz.


3. Ayşe, Can’ın söylediği gibi silgisini vermeseydi sizce ne olurdu? Neden?


Cevap : Silgisini geri vermeseydi Mert üzülür ve aralarında güven sorunu olur, arkadaşlıkları zarar görebilirdi.


4. Ayşe, Canan’ın önerisini yaparsa sizce ne olur? Neden?


Cevap : Eğer Canan, Ayşe’ye durumu öğretmenine söylemesini önerdiyse, öğretmen olayı görür ve silgi Ayşe’ye geri verilir, sorunun çözülmesine yardımcı olur.


5. Böyle bir durumla karşılaşsaydınız siz ne yapardınız? Neden?


Cevap : Ben silgimi geri almak için arkadaşım Mert’le konuşurdum çünkü konuşarak sorunları çözmek hem doğru hem de arkadaşlıklarımızın zarar görmesini engeller.



 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 18-19-20-21. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Davranışlarımın Etkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19, 20, 21


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 18-19-20-21. Sayfa Cevapları, öğrencilerin davranışlarının çevrelerine olan etkilerini anlamalarına yardımcı olur. Çocuklar, günlük yaşamda sergiledikleri tutumların olumlu veya olumsuz sonuçlarını fark ederek daha bilinçli hareket etmeyi öğrenirler. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, derslerde işlenen konuların daha iyi kavranmasını sağlar.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 18-19-20-21. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Davranışlarımın Etkileri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin sosyal hayatlarında sorumluluk bilinciyle hareket etmelerini hedefler. Bu doğrultuda hazırlanan 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 18, 19, 20, 21 Sayfa Cevapları, hem akademik başarıya hem de günlük yaşama katkı sağlayacak niteliktedir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Davranışlarımın Etkileri Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 18-19-20-21


Soru : Arkadaşlarınızla selamlaşırken yukarıdaki yüz ifadelerinden hangisini tercih edersiniz? Neden?


Cevap : 2. resimdeki ifadeyi seçerim çünkü selamlaşırken gülümsemek hem beni hem de arkadaşımı mutlu eder.


Soru : Tercih ettiğiniz yüz ifadesine karşı arkadaşlarınızın tepkisi sizce nasıl olur?


Cevap : Arkadaşlarım da aynı şekilde gülümseyerek karşılık verir ve selamlaşmamız neşeli geçer.


Keşfedelim : Rolden Role Girelim 


• Öğretmeninizin rehberliğinde 5 grup oluşturunuz.
• Her gruptan bir arkadaşınızı sayışma yaparak seçiniz.
• Aşağıdaki senaryolardan birini grup olarak seçiniz.

1. Gruptakiler kitap okurken seçtiğiniz kişi onları rahatsız edecek şekilde davranır.
2. Gruptakiler sohbet ederken seçtiğiniz kişi konuşanlar ile göz teması kurmaz.
3. Gruptakiler teneffüste oynarken seçtiğiniz kişi koşturarak onları rahatsız eder.
4. Gruptakiler sırada birbirlerinin önüne geçerken seçtiğiniz kişi onları nazikçe uyarır.
5. Gruptakiler bir konuda anlaşmazlık yaşayınca seçtiğiniz kişi onların aralarında anlaşmalarını sağlar.

• Senaryonuzu grubunuzla beraber canlandırınız.
• Canlandırma etkinliğini tamamladıktan sonra etkinlik sırasında neler hissettiğinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Seçtiğimiz senaryoyu canlandırırken çok eğlendik. Kendimizi farklı bir kişinin yerine koyduğumuz için olayları daha iyi anladık. Etkinlik sırasında hem arkadaşlarımızla uyum içinde hareket ettik hem de birbirimizi daha iyi tanıdık. Böylece birlikte çalışmanın, saygılı olmanın ve sorunları çözmenin önemini öğrendik.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümleleri tabloda istenen durumlara göre örnekteki gibi tamamlayınız.


Cevap : Bu kısmı kendi duygularınıza göre doldurmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


Soru : Bulmacada olumlu ve olumsuz bazı tutum ve davranış ifadeleri gizlenmiştir. Bu ifadeleri yukarıdan aşağıya ya da soldan sağa olacak şekilde bulunuz. Baş harfine ve harf sayısına göre uygun alana yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 18-19-20-21 MEB Yayınları”

• Aşağıdaki soruları yazdığınız tutum ve davranışların numaralarını kullanarak cevaplayınız.


1. Bu ifadelerden hangileri olumludur?


Cevap : 5, 6, 7, 8, 9, 10


Olumlu tutum ve davranışlarımız bizi ve arkadaşlarımızı sizce nasıl etkiler?


Cevap : Olumlu tutum ve davranışlarımız hem kendimizi hem de arkadaşlarımızı mutlu eder, ilişkilerimizi güçlendirir ve birlikte daha uyumlu olmamızı sağlar.


2. Bu ifadelerden hangileri olumsuzdur?


Cevap : 1, 2, 3, 4


Olumsuz tutum ve davranışlarımız bizi ve arkadaşlarımızı sizce nasıl etkiler?


Cevap : Olumsuz tutum ve davranışlarımız hem kendimizi hem de arkadaşlarımızı üzebilir, ilişkilerimizin bozulmasına ve ortamın gergin olmasına neden olur.



 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 13-14-15-16-17. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Kendimizi Keşfediyoruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 13, 14, 15, 16, 17


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 13-14-15-16-17. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ilk ünitede kendilerini tanıma, kişisel özelliklerini fark etme ve güçlü yönlerini keşfetme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 13-14-15-16-17. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, öğrencilerin doğru ve güvenilir kaynaklardan ilerlemesini sağlar. Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Kendimizi Keşfediyoruz Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin kendilerini ifade etme becerilerini geliştirerek özgüven kazanmalarına katkıda bulunur.

Bu kapsamda hazırlanan 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 13, 14, 15, 16, 17 Sayfa Cevapları, hem öğrenciler hem de öğretmenler için yol gösterici nitelikte olup öğrenmeyi kolaylaştırır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Kendimizi Keşfediyoruz Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17


• Tüm çocuklar aynı resme bakmaktadır ancak çocukların yaptığı resimler birbirinden farklıdır. Bu farklılığın nedeni sizce nedir?


Cevap : 1. ve 2. çocuk aynı tabloya bakıyor olsa da farklı açılardan gördükleri için resme farklı yorumlar katıyorlar. 3. çocuk hâlâ ne çizeceğine karar verememiştir. 4. çocuk ise resim yapmada zorlandığı için tuvalde istediğini ortaya koyamayıp sinirlenmiştir.


• Resim yapan çocuklar sizce aynı duyguları mı hissediyor? Neden?


Cevap : Bence her çocuğun hisleri farklı. 1. ve 2. çocuk resme odaklanmış ve keyifli görünüyor. 3. çocuk ne çizeceğine karar veremediği için düşünüyor gibi. 4. çocuk ise istediği resmi yapamayınca öfkelenmiş.


Haydi Dene! 


• Öğretmeninizin rehberliğinde 6 grup oluşturunuz.
• Bir A4 kâğıdı hazırlayınız. Hazırladığınız kâğıda her biriniz 3 nesne ismi yazınız. (Örneğin ağaç, masa, kalem vb.) Kâğıtlarınızı en yakınınızdaki grupla değiştiriniz.
• Size gelen kâğıtta yazan nesneleri resimle (konuşmadan), başka sözcüklerle (nesnenin adını söylemeden) ve beden diliniz ile (konuşmadan) grup arkadaşlarınıza anlatmaya çalışınız.
• Her nesneyi anlatmak için sürenizin bir dakika olduğunu unutmayınız. Gruptaki herkes nesnelerini anlatana kadar oyuna devam ediniz.
• Oyunu bitirdikten sonra aşağıdaki formu işaretleyerek doldurunuz.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17 MEB Yayınları”

• Aşağıdaki soruların cevaplarını sınıfta tartışınız. 


1. Formda işaretlediğiniz cevaplar birbirinden farklı mıdır? Neden? 


Cevap : Evet, formda işaretlediğim cevaplar birbirinden farklıdır. Farklı olmasının sebebi herkesin farklı özellikte olması her insanın bir özelliği daha iyi olabiliyor.


2. Zorlandığınız yöntemlerde kendinizi geliştirmek için neler yapabilirsiniz? 


Cevap : Zorlandığımız konularda öğretmenimize sorarak, çokça tekrar yaparak ve düzenli çalışarak kendimizi geliştirebiliriz.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


Sercan’ın Dünyası

Bisiklet sürmeyi, futbol ve basketbol oynamayı çok severim. Arkadaşlarımla vakit geçirmeye de bayılırım. Ah, ismimi söylemeyi unuttum! Benim adım Sercan. Bir yerde ben varsam hareket ve neşe de vardır. Bir dakika, zil sesi mi o? Eyvah, ders zamanı! İşte şimdi benim için macera başlıyor.

“Yeni şeyler öğrenmek senin için de heyecan verici olmalı.” diyorsunuz değil mi? Aslında çok hızlı öğrenirim ancak biraz sabırsızım. Sırada oturup beklemek, söz alarak konuşmak beni zorlar. Öğretmenim de sık sık beni uyarmak zorunda kalır. Bazen de görevlerimi unuturum. Geçenlerde bilim şenliği için hazırladığım deney planını evde unuttum. Bir bilseniz, nasıl üzüldüm!

Sonunda öğretmenimden yardım istemeye karar verdim. Sınıf ve rehber öğretmenimle birlikte haftalık plan hazırladık. Her hafta bu planı gözden geçirmeye karar verdik.


1. Sercan’ın güçlü yönleri nelerdir? 


Cevap : Bisiklet sürmeyi, futbol ve basketbol oynamayı sevmesi, arkadaşlarıyla vakit geçirmekten hoşlanması, neşeli ve hareketli olması, yeni şeyleri hızlı öğrenmesi.


2. Sercan’ın güçlendirmesi gereken yönleri nelerdir?


Cevap : Sabırsızlığı, sırada oturup beklemekte zorlanması, söz alarak konuşmada dikkat etmemesi ve bazen görevlerini unutması.


3. Güçlendirmesi gereken yönleri için Sercan kimlerden yardım almıştır?


Cevap :  Öğretmeninden ve rehber öğretmeninden yardım almıştır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


1. Boş bırakılan yerlere güçlü yönlerinizi yazınız. 


Cevap :

  • Sabırlı bir insanım.
  • Arkadaşlarım ile çok iyi anlaşırım.
  • Sorumluluklarımı yerine getiririm.
  • Dürüst bir insanım.
  • Çalışkan bir insanım.
  • Bir toplumda lider olmayı kolaylıkla başarabilirim.

2. Boş bırakılan yerlere güçlendirilmesi gereken yönlerinizi yazınız. 


Cevap :

  • Açık sözlüyüm.
  • Bazen çok duygusal olabiliyorum
  • Yaratıcı değilim.
  • Pratik değilim.

3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


3. Aşağıdaki form güçlü ve güçlendirmeniz gereken yönlerinizi değerlendirmeniz için hazırlanmıştır. Buna göre sizi en iyi yansıtan seçeneği artı (+) ile işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17 Cevapları”


 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 111-112-113-114 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Ünitemizde Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113, 114


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 111-112-113-114. Sayfa Cevapları, öğrencilerin 3. ünite boyunca öğrendiklerini pekiştirmelerine yardımcı olur. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, sağlıklı beslenme, temizlik, tasarruf ve bilinçli tüketim konularını tekrar gözden geçirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 111-112-113-114 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık”

Hazırlanan 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite Ünitemizde Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları, çocukların öğrendiklerini değerlendirmelerini sağlar. Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 111, 112, 113, 114 Cevapları, bilgileri günlük yaşamda uygulama becerilerini güçlendirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Ünitemizde Neler Öğrendik? Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 111-112-113-114


A.  Aşağıdaki cümlelerde doğru bilgi içerenlerin yanındaki ( …..) yere “D”, yanlış bilgi içerenlerin yanındaki ( …..) yere “Y” yazınız.


Cevap :

( Yanlış ) 1. Kokusu, şekli, rengi değişmiş olan yiyecek ve içecekleri satın alabiliriz.
( Doğru ) 2. Meyve ve sebzeleri yetiştiği mevsimlerde tüketmeliyiz.
( Yanlış ) 3. Yatmadan önce hamburger ve cips yemeliyiz.
( Doğru ) 4. Kahvaltıda peynir, bal, yumurta gibi besinleri tüketmeliyiz.
( Doğru ) 5. Çöplerimizi çöp kutusuna atmalıyız.


B.  Aşağıdaki noktalı yerlere, kutucuklarda verilen sözcüklerden uygun olanı yazınız.


Cevap :

  1. Günde üç öğün yemek yemeliyiz.
  2. Çölyak hastaları buğday, arpa, yulaf gibi tahıl ürünlerini tüketmemelidir.
  3. Kayısı ve şeftali yaz mevsiminde yetişen meyvelerdendir.
  4. Ortak kullanım alanlarını temiz kullanma tutmalıyız.
  5. Son tarihi geçen yiyecekleri satın almamalıyız.
  6. Dengesiz beslenme sonucu obezite ve diyabet gibi sağlık sorunları ile karşılaşabiliriz.

3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


C. Aşağıdaki soruların cevaplarının yanındaki kutucukları “✓” ile işaretleyiniz.


1. Aşağıdaki ürünlerden hangisini tüketmek sakıncalı olabilir? 


Cevap : 1. resimde yer alan açık simit yemek sakıncalı olabilir.


2. Aşağıdaki besinlerden hangileri vücudumuzun ihtiyaç duyduğu sağlıklı besinlerdendir?


Cevap :  Yumurta ve Süt


3. Aşağıdaki görsellerde verilen yiyecek gruplarından hangisi, obezite ve diyabete neden olabilir?


Cevap : 2. resimde yer alan kola, patates ve hamburger obezite ve diyabete neden olabilir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları


4. Aşağıdaki davranışlardan hangileri, kaynakları verimli kullanmaya örnektir?


Cevap : Dişleri fırçalarken musluğu kapatmak ve İşimiz bittiğinde bilgisayarı düğmesinden kapatmak


5. Aşağıdakilerden hangileri, ortak kullanım alanlarında uyulması gereken temizlik ve hijyen kurallarındandır?


Cevap : Tuvaletten önce ve sonra sifonu çekmek ve Çöpleri çöp kutusuna atmak


6. Aşağıdaki meyve ve sebzelerden hangileri kış mevsimine özgüdür?


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları”

3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları


Ç. Aşağıdaki soruların cevaplarını bulmacadaki yerlerine yerleştiriniz. 


Cevap :

  1. Besinlerin hangi tarihe kadar tüketileceğini gösteren bilgi = son kullanma tarihi

  2. Okulda topluca yemek yenilen yer = yemekhane

  3. Sabah öğünü = kahvaltı

  4. Kışın yetişen meyvelerden biri = portakal

  5. Sağlıklı besinleri gün içinde yeterince ve zamanında tüketmek = dengeli beslenme

  6. Yanlış ve dengesiz beslenme sonucu oluşan bir hastalık = obezite

  7. Şeker hastalığı olarak da bilinen hastalık = diyabet

  8. Yaz mevsimine özgü meyvelerden biri = şeftali



 

error: Content is protected !!