3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 46-47-48-49. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Tasarruflu Okul Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 46-47-48-49. Sayfa Cevapları, öğrencilerin kaynakları doğru ve tasarruflu kullanmayı öğrenmelerine yardımcı olur. Bu sayfalar, çocukların okulda su, elektrik ve kırtasiye malzemelerini dikkatli kullanmalarını ve israfın önlenmesini kavramalarını sağlar. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, konuların anlaşılmasını kolaylaştırarak öğrencilerin sorumluluk bilinci kazanmalarına katkıda bulunur.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 46-47-48-49. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Tasarruflu Okul Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin hem bireysel hem de grup içinde tasarruf alışkanlıkları geliştirmelerine fırsat verir. Bu nedenle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 46, 47, 48, 49 Sayfa Cevapları, hem akademik öğrenmeyi hem de çevre bilinci ve sorumluluk duygusunu destekleyen önemli bir kaynaktır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Tasarruflu Okul Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 46-47-48-49


Son ders zili çalınca tüm çocuklar ve öğretmenler yavaş yavaş okuldan ayrıldı. Okuldaki hizmetliler de temizliği tamamlayıp okulun kapısını kilitledi. Artık hiç kimse 2. kat tuvaletindeki birinci musluğun “şıp şıp” şarkısını duyamayacaktı.

– Şıp, şıp, şıp… Keşke gitseydiniz sıkıca kapatıp!
– Şıp, şıp, şıp… Ne kıymetli bir kaynak gidiyor, akıp akıp…
– Şıp, şıp, şıp… Ah tutamıyorum; yazık, yazık, yazık!

Ertesi sabah okul çalışanları kapının kilidini açtı. Öğretmenler bir bir gelmeye başladı. Koridorlarda neşeli çocuk sesleri yankılandı. 2. kat tuvaletindeki birinci musluk ne mi yapıyordu?

– Şıp… Şıp… Şıp…

Soru : • Musluk söylediği şarkıdan sizce memnun mudur? Neden? 


Cevap : Musluk söylediği şarkıdan memnun görünüyor çünkü suyun değerini hatırlatıyor ve akmaya devam ederek görevini yapıyor.


• Teneffüste okulun bölümlerini dolaşınız. Okuldaki kaynakların etkili ve verimli kullanılıp kullanılmadığını gözlemleyiniz.
• Okuldaki Kaynaklar tablosunu doldurunuz.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 46-47-48-49 MEB Yayınları”

• Tablonuzu arkadaşlarınızın hazırladığı tablolar ile karşılaştırınız. Aşağıdaki soruları buna göre tartışınız.

1. Arkadaşlarınızın gözlem sonuçları ile sizin gözlem sonucunuz arasında fark var mı? Cevabınız evet ise bu farklar nelerdir?


Cevap : Evet, arkadaşlarım ve benim bulduğumuz sonuçlar arasında farklılıklar var. Arkadaşlarım elektriğin etkili verimli kullanılmadığını düşünüyor. Ben ise kullanıldığını düşünüyorum.


2. Gözlem sonuçlarınıza göre okulunuzdaki kaynakların verimli kullanıldığını düşünüyor musunuz?


Cevap : Evet, gözlem sonuçlarında okulumuzdaki kaynakların verimli kullanıldığını düşünüyorum.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


Tasarruf Kampanyası 

Kerem, teneffüslerde okuldaki birçok kaynağın etkili ve verimli kullanılmadığını fark etti. Başta elektrik, su, sıvı sabun ve fotokopi kâğıtları gibi kaynaklar özensiz kullanılıyordu. Bu duruma çok üzülen Kerem bir şeyler yapması gerektiğini düşündü. Okul yönetiminin, öğretmenlerinin ve arkadaşlarının da desteğini alarak bir kampanya başlattı.

Kaynakların etkili ve verimli kullanımına dikkat çekmek için çeşitli afiş ve broşürler hazırladı. Bunları okulun uygun bölümlerine astı. Ayrıca kaynakların tasarruflu kullanımı ile ilgili bilgilendirme metinleri hazırlayıp okuldaki öğrencilerle paylaştı.

Kerem, bir ay geçtikten sonra kampanyanın işe yarayıp yaramadığını öğrenmek istedi. Okul yönetiminden aldığı bilgilerle kasım ayındaki okul giderleri (Tablo 1) ile aralık ayındaki okul giderlerini (Tablo 2) karşılaştırdı.


1. Kerem’in başlattığı kampanya işe yaramış mıdır? Neden?


Cevap : Evet, kampanya işe yaramıştır çünkü kaynakların kullanımı daha tasarruflu hale gelmiş ve okul giderleri azalmıştır.


2. Okuldaki öğrenciler okul kaynaklarını verimli kullanmak için sizce neler yapmışlardır?


Cevap : Elektriği gereksiz yere açmamış, suyu tasarruflu kullanmış, sabunu dikkatli harcamış ve fotokopi kağıtlarını israf etmemişlerdir.


3. Bu olaydan sonra Kerem neler hissetmiş olabilir? Neden?


Cevap : Kerem kendini mutlu ve gururlu hissetmiş olabilir çünkü başlattığı kampanya sayesinde okul kaynaklarının verimli kullanılmasını sağlamıştır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları


• Okulunuzdaki kaynakların verimli kullanılması için bir kampanya başlattığınızı düşününüz. Arkadaşlarınızın kampanyadan haberdar olması için kampanyanızı tanıtan sloganlar yazınız.


Cevap :

  • “Suya, elektriğe, kâğıda sahip çık, tasarrufla geleceği koru!”

  • “Her damla, her ışık değerli; israf etme, tasarruf et!”

  • “Okulumuzu koruyalım, kaynaklarımızı verimli kullanalım!”

  • “Tasarruf et, geleceğini aydınlat!”


• Seçtiğiniz slogan ile ilgili bir afiş hazırlayınız. Afişinizi hazırlarken sayfa 207’deki Ek 3’te bulunan afiş değerlendirme formunu kullanınız.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49 Cevapları”


 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 41-42-43-44-45. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Nasıl İfade Etsem? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42, 43, 44, 45


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 41-42-43-44-45. Sayfa Cevapları, öğrencilerin düşüncelerini ve duygularını doğru şekilde ifade etmelerini öğrenmelerine yardımcı olur. Bu sayfalar, çocukların iletişim becerilerini geliştirmelerini ve kendilerini sözlü veya yazılı olarak etkili bir şekilde ifade etmelerini sağlar. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, derslerde işlenen konuların anlaşılmasını kolaylaştırır ve öğrencilerin öğrenme sürecini destekler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 41-42-43-44-45. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Nasıl İfade Etsem? Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin kendilerini ifade ederken empati ve anlayışla yaklaşmalarına fırsat verir. Bu nedenle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 41, 42, 43, 44, 45 Sayfa Cevapları, hem akademik başarıyı hem de sosyal ve duygusal gelişimi destekleyen önemli bir kaynaktır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Nasıl İfade Etsem? Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45


Ağaç Köyde Bir Şapka

Ormandaki kocaman ağaç, küçük bir köy gibiydi. Gövdesindeki delikte sincap, kovuğunda tilki, dallarında ağaçkakan ve baykuş, kabuğunda örümcek yaşardı.

Bir sabah sincap uyandı, tatlı tatlı gerinirken aşağıda kırmızı bir şey fark etti. O da ne? Ağaçtan hızlıca indi. “Ooo, sıcacık! Ne güzel bir şapka… İçine girip uyuyabileceğim bir yatak olur bana.” O sırada tilki yavaş yavaş yaklaştı. “Ben de üşüyen ayaklarım için böyle bir şey arıyordum. Harika, tam benlik.” Ağaçkakan çoktan gelmiş olanları izliyordu. Sevinçle kanat çırptı. “Aaa! İşte, yumurtadan çıkacak yavrularıma bir örtü.” Örümcek de şapkanın içine ağ örme planlarına başlamıştı. Yünden örülmüş bu kırmızı şapka kimin olacaktı? Hayvanlar baykuşa danışmaya karar verdiler. Bilse bilse baykuş bilirdi. Ne de olsa o bilgeydi. Baykuş şapkayı evirdi, çevirdi ve şöyle dedi:


Soru : • Baykuş sizce ne demiştir?


Cevap : “Herkes şapkayı kullanmak istiyor ama en çok kime lazım olduğunu düşünmeliyiz.”


Soru : • Baykuş, şapkayı sizce kime vermiştir? Neden?


Cevap : Şapkayı sincaba vermiştir çünkü sincabın içine girip uyuyabileceği sıcak bir yuvaya en çok ihtiyacı vardı.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları


3/A sınıfı öğrencileri beden eğitimi ve oyun dersinde hangi oyunları, kaç kişinin oynamak istediğini yandaki tabloda listelemişlerdir. Öğretmenleri oyunlardan birine karar vermelerini istemiştir.


Soru : • 3/A sınıfı öğrencileri karar verirken hangi yöntemleri kullanmış olabilirler? Neden?


Cevap : 3-a sınıfı öğrencileri karar verirken çoğunluğun ne istediğine göre karar vermişlerdir


Soru : • Siz olsaydınız oynamak istediğiniz oyunları nasıl belirlerdiniz?


Cevap : Ben olsaydım en çok eğleneceğim oyunu seçerdim.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


Uygulayalım : Demokratik Yolları Kullanalım


1. Adım
• Karton kutuyu öğretmeniniz ile birlikte tamamen kaplayınız.
• Kutunun üzerini istediğiniz şekilde süsleyip boyayabilirsiniz.
• Kutunun üst kısmında makas ile bir karış uzunluğunda, bir parmak genişliğinde bir kesiği öğretmeninizle birlikte açınız.
• Bu kutunun sınıfınızda kullanılacak bir eşya olacağını düşünerek ona ortak bir isim veriniz.

2. Adım
• Okula ilişkin istek ve ihtiyaçlarınızı düşününüz.
• Bunlardan birini kâğıda yazarak sınıfınız için hazırladığınız dilek kutusunun içine atınız.
• Kutudaki dilekleri öğretmeninizin gözetiminde okuyarak tahtaya yazınız.
• Tahtaya yazdığınız dileklerden bir tanesini oy kullanarak seçiniz. Seçilen dilek ile ilgili aşağıdaki dilekçeyi doldurunuz.


Cevap : Grup olarak kutuya “Dilek Kutusu” adını verdik. Herkes okul ile ilgili isteklerini kâğıtlara yazıp kutuya attı. Öğretmenimiz gözetiminde dilekler okunup tahtaya yazıldı. Sınıf arkadaşlarımız oy kullanarak en çok beğenilen dileği seçti. Seçilen dilek ile ilgili olarak, sınıfça birlikte çözüm yolları düşündük ve dilekçeyi doldurarak uygulamaya koyulmasını sağladık. Bu etkinlik sayesinde demokratik karar almayı, fikirlerimizi paylaşmayı ve birlikte çözüm üretmeyi öğrendik.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


Park Sorunu 

Aras ile Neşe aynı apartmanda oturuyordu. Evlerinden okula giden güvenli bir bisiklet yolu vardı. Bu nedenle aileleri okula bisiklet ile gitmelerine izin veriyordu. Okul saati yaklaşınca çantalarını sırtlarına taktılar. Kask ve dizliklerini takarak yola koyuldular. Fakat iki arkadaş okula vardığında bisikletlerini park edecek yer bulamadılar.


1. Aras ile Neşe, park sorununu çözmek için neler yapmalıdır? 


Cevap : Aras ile Neşe park sorununu çözmek için okul müdürlüğüne bu sorunu söylemeleri gerekir.


2. Aşağıda karışık hâlde verilen harflerle anlamlı kelimeler oluşturunuz. Oluşturduğunuz kelimeleri yandaki uygun boşluklara yazınız.


Cevap :

sketi = istek

yalsos =  sosyal

çedilek = dilekçe

zaketne = Nezaket

mokradetik = demokratik

iyaçhıtimılarız = ihtiyaçlarımız


3. Cümlelerdeki boşlukları yukarıdaki kelimelerden uygun olanlar ile tamamlayınız.


Cevap :

• Okula ilişkin istek ve ihtiyaçlarımız sözlü olarak ifade edebiliriz.

• Kendimizi ifade ederken nezaket kurallarına uygun davranmalıyız.

• İsteklerimizi talep etmek için okul yönetimine dilekçe yazabiliriz.

• Okulumuzdaki basketbol turnuvasına katılarak sosyal süreçlerde yer alırız.

• Okulumuz ile ilgili istek ve ihtiyaçlarımızı yazarak dilek  kutularına atabiliriz.

• Sınıf başkanımızı demokratik bir yolla oy kullanarak seçeriz.



 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 38-39-40. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Birlik Olalım  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 38-39-40. Sayfa Cevapları, öğrencilerin birlik ve dayanışma kavramlarını anlamalarına yardımcı olur. Bu sayfalar, çocukların birlikte hareket etmenin önemini kavramalarını ve grup içinde sorumluluk almayı öğrenmelerini sağlar. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, konuların daha anlaşılır olmasına ve öğrencilerin etkin bir şekilde öğrenmelerine katkıda bulunur.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 38-39-40. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Birlik Olalım Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin birlikte çalışma, yardımlaşma ve paylaşma becerilerini geliştirmelerine fırsat verir. Bu nedenle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 38, 39, 40 Sayfa Cevapları, hem akademik başarıyı hem de sosyal yaşamda işbirliği ve uyumu destekleyen önemli bir kaynaktır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Birlik Olalım Metni “


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 38-39-40


Soru : • Karıncalar karşıya geçmek için nasıl bir yol bulmuştur?


Cevap : Karıncalar karşıya geçmek için birbirine kenetlenerek bir yol bulmuştur.


Soru : • Karıncaların bu davranışı hangi atasözleri ile açıklanabilir? 


Cevap : Karıncaların bu davranışı “Birlikten kuvvet doğar.”  ve “Bir elin nesi var, iki elin sesi var.” atasözleri ile açıklanabilir.


Keşfedelim : En Yüksek Kule Kimin?


• Öğretmeninizin rehberliğinde 4-5 kişilik gruplar oluşturunuz.
• Çalışacağınız masayı grup arkadaşlarınızla birlikte belirleyiniz.
• Oyun hamuru ve pipet kullanarak 8 dakika içinde en yüksek kuleyi yapmaya çalışınız.
• Süre tamamlandığında en yüksek kuleyi yapan grubu belirleyiniz. Arkadaşlarınızı tebrik ederek etkinliği bitiriniz.
• Etkinlik bittikten sonra aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. İstediğiniz kuleyi yapmak için nasıl bir yol izlediniz?


Cevap : Önce kuleyi tasarladık, hamuru ve pipetleri uygun şekilde yerleştirerek denge sağlamaya çalıştık.


2. Kuleyi yaparken ne tür zorluklar yaşadınız? Bu zorluklar karşısında grup olarak nasıl bir çözüm ürettiniz?


Cevap : Kule sık sık devriliyordu; grup olarak pipetleri daha sağlam yerleştirip hamuru destek olarak kullandık.


3. Grup olarak çalışmanın hangi yararlarını gördünüz?


Cevap :  Grup olarak çalışmak fikir alışverişi yapmamızı, birbirimize yardım etmemizi ve daha iyi sonuç elde etmemizi sağladı.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


• Proje konunuza karar verirken okulun imkânlarını, projenin kimlere faydası olacağını dikkate alınız. Buna göre sayfa 206’daki Ek 2’de bulunan proje öneri formunu doldurunuz.
• Aranızdan bir sözcü seçiniz. Grup kararınızı bir kâğıda yazarak sınıf arkadaşlarınıza sununuz. Tüm sunumlar bitince proje konularını tahtaya yazınız.
• Proje konularından birini seçmek için oylama yapınız. Oyunuzu vereceğiniz projenin amacına uygun ve uygulanabilir olmasına dikkat ediniz. Uygun bulduğunuz projenin adını küçük bir kâğıda yazarak öğretmen masasına koyunuz. Oylama bitince en fazla oy alan projeyi öğretmeninizle birlikte belirleyiniz.

• Öğretmeninizin rehberliğinde 4-5 kişilik gruplar oluşturunuz. Okulunuzda uygulanabilecek sosyal yardımlaşma ve dayanışma ile ilgili bir projeyi grup arkadaşlarınızla birlikte düşününüz.


Cevap : Grup olarak “Okulda Kitap ve Kırtasiye Paylaşımı” projesini düşündük. Bu proje ile ihtiyacı olan öğrenciler birbirlerine yardım edebilir, paylaşmayı ve dayanışmayı öğrenirler. Amacımız, öğrencilerin birlikte hareket ederek okul ortamında yardımlaşmayı artırmak ve arkadaşlık bağlarını güçlendirmektir. Projeyi sınıfta sunduk ve arkadaşlarımızın oylarıyla uygulanacak proje olarak seçilmesini sağladık.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


• Uygulayalım bölümünde belirlediğiniz projeye uygun bir slogan bularak afişinizi tasarlayınız. Çalışmanız sayfa 207’deki Ek 3’te bulunan afiş değerlendirme formuna göre değerlendirilecektir.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 38-39-40 MEB Yayınları”


 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 34-35-36-37. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Okuldaki Etkinliklerimiz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 34-35-36-37. Sayfa Cevapları, öğrencilerin okulda yapılan etkinlikleri tanımalarına ve bu etkinliklere katılımın önemini anlamalarına yardımcı olur. Bu sayfalar, çocukların sosyal ve kültürel aktivitelerle ilgilenmelerini ve sorumluluk bilinci kazanmalarını destekler. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, konuların daha iyi kavranmasını sağlayarak öğrenme sürecini kolaylaştırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 34-35-36-37. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Okuldaki Etkinliklerimiz Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu nedenle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 34, 35, 36, 37 Sayfa Cevapları, hem akademik başarıyı hem de öğrencilerin okul yaşamına aktif katılımını destekleyen önemli bir kaynaktır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Okuldaki Etkinliklerimiz Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 34-35-36-37


Ali sabah neşeyle uyandı. Güneş henüz doğmuştu. “Acaba saat kaç?” diye düşündü. Fakat o da ne? Saatin içinde rakamlar yoktu. Ali şaşkınlıkla yatağından kalktı. Başucundaki öykü kitabına gözü takıldı. Ne kapağında ne de sayfalarında bir şey yazıyordu. Sanki yazılar kuş olup uçmuştu! Odasından telaşla çıktı. Salondaki takvime baktı, tarih yoktu. Dergileri karıştırdı. Okuyacak hiçbir şey bulamadı. Sokak kapısını açıp dışarıyı inceledi. Sokakta ne bir tabela, ne bir trafik işareti… Sanki tüm yazılar, rakamlar ortadan kaybolmuştu!


Soru : Peki, şimdi ne yapacaktı?


Cevap :  Ali önce sakinleşmeye çalışır, sonra etrafına bakıp durumu anlamaya çalışırdı.


• Ali sizce ne yapmıştır? Neden?


Cevap :  Muhtemelen yardım isteyip bir yetişkine durumu anlatmıştır çünkü tek başına her şeyi çözmesi zordur.


• Okuma yazma bilmediğiniz, sayıları tanımadığınız bir hayat sizce nasıl olurdu? Anlatınız.


Cevap : Okuma yazma ve sayıları bilmediğimiz bir hayat zor ve karışık olurdu, eşyaların, tabelaların ve kitapların anlamını anlayamaz, günlük işleri yapmakta güçlük çekerdik.


Keşfedelim : Sıra Sende


• Sınıfça oynayacağınız oyun için bir arkadaşınızdan atık bir kâğıdı buruşturarak top hâline getirmesini isteyiniz.
• Topu bir arkadaşınızın ismini söyleyerek havaya atınız.
• Top size geldiğinde okullarda yapılan veya yapılabilecek bir etkinlik söyleyiniz.
• Söylenen etkinlikleri tahtaya yazınız. Daha önce söylenmiş etkinlikleri söylememeye dikkat ediniz.
• Her öğrenci bir etkinlik söylediğinde oyunu bitiriniz. Oyun bittikten sonra aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Bu etkinliklerin size kazandırdıkları nelerdir? Söyleyiniz.


Cevap : Bu etkinlikler bana arkadaşlarımla iş birliği yapmayı, sorumluluk almayı ve eğlenerek öğrenmeyi kazandırır.


2. Bu etkinliklerin topluma olan katkıları nelerdir? Söyleyiniz.


Cevap :  Bu etkinlikler topluma katkı olarak paylaşmayı, yardımlaşmayı ve çevreye duyarlı olmayı öğretir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


• Öğretmeninizin rehberliğinde 4 grup oluşturunuz.
• Sayfa 205’teki Ek 1‘de bulunan planı kullanarak eğitsel, sosyal veya kültürel bir etkinliği grubunuzla birlikte yazınız.
• Grup olarak etkinliğinizi sınıf arkadaşlarınıza anlatınız.
• En iyi olan etkinliği seçmek için sınıf arkadaşlarınızla oylama yapınız.
• Oylama sonucu seçilen etkinliği sınıfça uygulayınız. Ardından aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Seçtiğiniz etkinlik eğitsel, sosyal veya kültürel alanlardan hangisine aittir?


Cevap : Seçtiğimiz etkinlik eğitsel bir etkinliktir çünkü yeni bilgiler öğrenmemizi ve becerilerimizi geliştirmemizi sağlıyor.


2. Sizce neden bu etkinlik seçildi?


Cevap : Çünkü hem eğlenceli hem de öğrenmeye yardımcı ve herkesin katılabileceği bir etkinlikti.


3. Bu etkinliğin size ve topluma katkıları nelerdir?


Cevap :  Bu etkinlik bize iş birliği yapmayı, sorumluluk almayı ve öğrenmeyi kazandırır; topluma ise paylaşmayı, yardımlaşmayı ve sosyal ilişkileri güçlendirmeyi öğretir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


• Okul müdürünüzü sınıfınıza davet ediniz. Okulunuzda yapılan veya yapılacak eğitsel, sosyal ve kültürel etkinlikleri öğrenerek takvim üzerine yazınız. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Cevap :

Takvim Üzerine Etkinlikler:

Eylül = Açılış ve uyum etkinlikleri
Ekim = Kitap okuma ve resim yarışmaları
Kasım = Cumhuriyet Bayramı kutlamaları
Aralık = Kış şenliği ve sergi
Ocak = Karne ve başarı kutlamaları
Şubat = Tiyatro ve drama etkinlikleri
Mart = Bahar şenliği ve spor turnuvaları
Nisan = Çevre ve doğa etkinlikleri
Mayıs = Bilim şenliği ve deney günleri
Haziran = Mezuniyet töreni ve yaz şenliği


1. Bu etkinliklerin bireylere katkıları nelerdir?


Cevap :  Bireylere sorumluluk, yaratıcılık, paylaşma ve sosyal beceriler kazandırır.


2. Bu etkinliklerin topluma katkıları nelerdir?


Cevap : Topluma yardımlaşma, dayanışma ve çevreye duyarlılık gibi değerleri öğretir, kültürel bilinci artırır.



 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 30-31-32-33. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sınıfımın ve Okulumun Yeri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 30-31-32-33. Sayfa Cevapları, öğrencilerin sınıf ve okul ortamlarını tanımalarına ve çevrelerini daha iyi anlamalarına yardımcı olur. Bu sayfalar, çocukların okulun düzeni, sınıfın yerleşimi ve sorumluluk alanlarını kavramalarını sağlar. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, konuların anlaşılmasını kolaylaştırarak öğrencilerin etkin bir şekilde öğrenmelerini destekler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 30-31-32-33. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Sınıfımın ve Okulumun Yeri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin gözlem ve değerlendirme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu nedenle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 30, 31, 32, 33 Sayfa Cevapları, hem akademik başarıyı hem de öğrencilerin okul yaşamına uyum sağlamasını destekleyen önemli bir kaynaktır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sınıfımın ve Okulumun Yeri Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 30-31-32-33


Ayşe Hanım veli toplantısı için okula geldi. Toplantının yapılacağı 3/E sınıfının yerini bilmiyordu. O nedenle kapıdaki görevliden 3/E sınıfının yerini tarif etmesini istedi. Görevli, sınıfın yerini sözlü olarak tarif etti. Ancak Ayşe Hanım sınıfın yerini bu tarife göre bulamadı.

Soru : • Görevli, sınıfın yerini sözlü anlatım dışında başka nasıl tarif edebilir?


Cevap : Görevli sınıfın yerini harita, kroki çizerek veya işaretler kullanarak göstererek de tarif edebilir.


Keşfedelim : Nasıl Görünüyor?


• Aşağıda verilen örneği inceleyiniz.
• Silgi, kalemtıraş, kalem kutusu vb. eşyaları masanızın üzerine koyunuz.
• Masaya koyduğunuz eşyaların yandan ve üstten görünüşünü örnekteki gibi çiziniz.


Cevap : Bu etkinliği siz yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


Ece teneffüste sınıfından çıkarak önce öğretmenler odasına sonra tuvalete gitti. Ardından 3/A sınıfındaki arkadaşından kitabını alıp kütüphanede okumaya başladı.

Soru : • Yukarıdaki açıklamaya göre Ece’nin izlediği yolu çizip yönergede boş bırakılan yerleri tamamlayınız.


Cevap :

3 kare batı yönüne ilerledi. Öğretmenler odasına geldi.
6 kare güney, batı  yönüne ile⁹rledi. Tuvalete geldi.
3 kare güney yönüne ilerledi. 3/A sınıfına geldi.
1 kare doğu yönüne ilerledi. Kütüphaneye ulaştı.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


1. Aşağıdaki alana sınıfınızın krokisini çiziniz. Sıranızın bulunduğu alanı mavi ile boyayınız. 


Cevap : Bu etkinliği siz sınıfınıza göre yapmanız gerekmektedir.


2. Aşağıdaki alana okulunuzun krokisini çiziniz. Sınıfınızın bulunduğu alanı yeşil ile boyayınız.


Cevap : Bu etkinliği siz okulunuza göre yapmanız gerekmektedir.



 

error: Content is protected !!