3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 159-160-161-162 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Ünite 4. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları Sayfa 159, 160, 161, 162


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Ünite 4. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 159, 160, 161, 162 Cevapları, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek ve öğrendiklerini pekiştirmek amacıyla çeşitli etkinlikler sunmaktadır. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Ünite 4. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları, ünite boyunca kazanılan bilgilerin uygulanmasına olanak tanırken, öğrencilerin anlama yeteneklerini de güçlendirir. Bu etkinlikler, çocukların aktif katılımını teşvik ederek öğrenme sürecini daha etkili hale getirir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 159-160-161-162 İlke Yayıncılık”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin derslerdeki kazanımlarını pekiştirmeleri için önemli bir kaynak sağlar. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 159-160-161-162 İlke Yayıncılık bölümleri, eğlenceli ve öğretici içerikleriyle çocukların ilgisini çekerken, öğrenme motivasyonunu artırır. Bu sayfalardaki etkinlikler, çocukların hem bireysel hem de grup içinde çalışma becerilerini geliştirerek, sosyal etkileşimlerini de güçlendirir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 159-160-161-162


4. TEMA SONU ÇALIŞMALARI 


A. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuyunuz.


ABUR CUBURLAR

Abur cuburda yağ, şeker, tuz ve katkı maddelerinden fazlasıyla bulunur. (…) Herkesin biraz yağa, şekere ve tuza ihtiyacı vardır ama bunların aşırı tüketilmesi sağlık için ciddi tehdit oluşturabilir. (…)

Abur cubur yemenin hiçbir sakıncası yoktur, elbette sadece ara sıra yer ve düzenli olarak sağlıklı yiyeceklerden yemeyi ihmal etmezsen. Ancak abur cuburlardan çok yemeye başladığında sorunlar ortaya çıkacaktır. Çok abur cubur yediğinde dişlerin çürüyebilir, kilon artabilir ve sağlığın bozulabilir. Hatta bir süre sonra kalbin bile zarar görebilir.

Kate KNIGHTON (Keyt NAYTIN)
Neden Abur Cubur Yememeliyim?
çev.: Pınar TURANCI
(Kısaltılmıştır.)


B. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Abur cuburlarda hangi maddeler bulunur?


Cevap : Abur cuburlarda yağ, şeker, tuz ve katkı maddeleri fazlasıyla bulunur.


2. Abur cubur yemenin hangi durumlarda sakıncası yoktur?


Cevap : Abur cubur yemenin sakıncası yoktur, elbette sadece ara sıra yer ve düzenli olarak sağlıklı yiyeceklerden yemeyi ihmal etmezsen sakıncası yoktur.


3. Çok abur cubur yendiğinde hangi sağlık sorunları ortaya çıkar?


Cevap : Çok abur cubur yendiğinde dişler çürüyebilir, kilo artabilir, sağlığın bozulabilir ve kalp zarar görebilir.


C. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  1. pabuç = ayakkabı
  2. ıslak = nemli
  3. gıda = besin
  4. ihtiyaç = zorunluluk
  5. kent = şehir
  6. garip = tuhaf
  7. fikir = düşünce

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları


Ç. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  • (Yanlış) Bilgilendirici metinlerde kişisel duygu ve düşünceler anlatılır.
  • (Doğru) Karşılıklı konuşmalarda konuşma çizgisi kullanılır.
  • (Yanlış) Kendisinden sonra açıklama yapılacak cümlelerin sonuna nokta konur.
  • (Yanlış) “Fare aslanın üzerine kükreyerek atladı.” ifadesinde gerçek ögeler bulunur.
  • (Doğru) Bayram adlarında her kelimenin ilk harfi büyük yazılır.
  • (Yanlış) Şiirdeki dizelerin ilk harfleri küçük yazılır.
  • (Doğru) “Babaannem kalın şişleriyle kazak ördü.” cümlesinde “kalın” kelimesi varlığın özelliğini belirtir.
  • (Doğru) “Zayıf, çalışkan, nazik” kelimeleriyle “öğrenci” kelimesini niteleyebiliriz.

D. Aşağıdaki kelimeleri, sözlük anlamları ile cümledeki anlamları aynı olacak şekilde eşleştiriniz..


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 159-160-161-162 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları


Ç. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


1. Örneklerdeki kelimelerin anlam ilişkisini inceleyiniz. Buna göre boş olan kutuculara uygun olan kelimeleri yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları”

Karakterler : Selim, Semih, Nurgül
Yer : Alışveriş merkezi
Olay :  Alışveriş merkezinde Selim’in sürekli aburcubur istemesi, abi Semih’in kardeşine davranışının yanlışlığını anlatması ve anneleri Nurgül Hanım’ın sorunu çözme biçimlerine verdiği tepki.

2. Yukarıdaki hikâye unsurlarına dikkat ederek aşağıya bir hikâye yazınız. Hikâyenize uygun bir başlık koymayı unutmayınız.


Cevap :

Başlık: Alışverişte Tatlı Bir Ders

Selim, annesi Nurgül Hanım ve abisi Semih’le alışveriş merkezine gitmişti. Gözleri hemen abur cubur raflarına takıldı.

“Anne, şu cipslerden alabilir miyim?” diye sordu.

Nurgül Hanım, “Hayır, Selim. Dün de aldık, bugün sağlıklı şeyler alacağız,” dedi.

Selim, abisi Semih’e döndü. “Abi, lütfen sen al!”

Semih gülümseyerek, “Selim, abur cubur sağlığa zararlı. Sürekli yersen dişlerin çürüyebilir ve kilo alırsın,” dedi.

Nurgül Hanım da ekledi, “Abin haklı. Sağlıklı beslenmek en iyisi.”

Selim, başını sallayarak razı oldu.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK Ek Çalışmalar


Soru : Trafikteki yayaları ve sürücüleri gözlemleyip yaya ve sürücülerin hatalı davranışlarını belirleyiniz.


Cevap :

Trafikte yayalar ve sürücüler bazen dikkat etmedikleri için hatalı davranışlar sergileyebilirler. İşte maddeler halinde yayaların ve sürücülerin yaptığı bazı hatalı davranışlar:

Yayaların Hatalı Davranışları:

  1. Yaya geçidini kullanmadan karşıdan karşıya geçmek.
  2. Kırmızı ışıkta geçmek.
  3. Cep telefonu kullanarak dikkatini dağıtmak.
  4. Yoldayken birden koşmak veya durmak.

Sürücülerin Hatalı Davranışları:

  1. Hız limitlerine uymamak.
  2. Yaya geçidinde yayalara yol vermemek.
  3. Cep telefonuyla ilgilenerek araç kullanmak.
  4. Trafik işaretlerine dikkat etmemek.

“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 159-160-161-162 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 156-157-158 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Reklamları Çizen Çocuk Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 156, 157, 158


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Reklamları Çizen Çocuk Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 156, 157, 158 Cevapları, öğrencilerin yaratıcı düşünme ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler sunar. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Reklamları Çizen Çocuk Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, çocukların reklamların etkilerini anlamalarına yardımcı olurken, aynı zamanda hayal güçlerini kullanarak kendi reklam fikirlerini geliştirmelerine olanak tanır. Bu metin, okuma ve yazma becerilerini artırarak öğrencilerin özgüven kazanmalarına katkıda bulunur.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 156-157-158 İlke Yayıncılık”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri için önemli bir kaynaktır. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 156-157-158 İlke Yayıncılık bölümleri, çocukların reklamcılıkla ilgili bilgi edinmelerini sağlarken, aynı zamanda eğlenceli bir şekilde öğrenmelerini teşvik eder. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin dil becerilerini geliştirirken, aynı zamanda eleştirel düşünme yeteneklerini de güçlendirir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 156-157-158


REKLAMLARI ÇİZEN ÇOCUK

‘Anneee! Ben şu renkli şekerlerden istiyorum!” diye annesine seslenmiş çocuk, televizyondaki reklamları izlerken. “Hem şeker hem de çikolata istiyorum!” Tam o sırada çiklet reklamı başlamış. Çocuk tekrar seslenmiş: ‘Anneee, balonlu çikletlerden de istiyorum. Bir de önceki reklamda çocuğun
içtiğinden istiyorum.”

Annesi, “Hepsi olmaz!” demiş. “Hangisini istiyorsan bana onun resmini çiz. Ne çizmişsen sana onu alacağım.”

Çocuk çok sevinmiş. (…)

Hemen beyaz bir kâğıt almış. Renkli boyalarını çıkartmış. Başlamış renk renk yaldızlı kâğıtlara sarılı çikolata resimleri çizmeye… Sonra, reklamlarda çikolataları iştahla atıştıran çocuğun resmine başlamış. (…) Derken, çizdiği çocuk birden canlanıvermiş ve resimden dışarıya atlamış. Evet evet, işte tam karşısında duruyormuş şimdi! Ama reklamlardaki sağlıklı ve neşeli çocuğa hiç de benzemiyormuş doğrusu. Yüzü kıpkırmızı, bedeni benek benek lekeliymiş. Bir taraftan da kaşınıp duruyormuş. “Ne oldu sana böyle?” diye şaşkınlıkla sormuş reklamları çizen çocuk.

“Çok çikolata yemenin sonucu bu! (…) Alerji olmuşum.” “Çikolata alerji mi yapar?” diye şaşkınlıkla sormuş reklamları çizen çocuk.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları


“Tabii, bilmiyor muydun yoksa? Fazlası hem alerji yapar hem de mideni bozar.” Çikolatadan hemen vazgeçmiş çocuk. Resmi yırtıp atmış. Reklamdaki çocuk da ortadan kayboluvermiş.

En iyisi kolalı içecekmiş. (…) Yeni bir kâğıt almış. Önce bir şişe resmi yapmış. Sonra, reklamlarda şişeyi şampiyonluk kupası gibi havaya kaldırıp neşe içinde lıkır lıkır içen çocuğun resmini çizmeye başlamış. (…) Çocuk birden canlanmış ve odaya atlayıvermiş. (…)

Ama o da ne? Karnını tutmuş, iki büklüm kıvranan bir çocukmuş bu.
“Ne oldu sana böyle?” diye şaşkınlıkla sormuş reklamları çizen çocuk.

“Kolalı içecekleri arka arkaya içersen sonu işte böyle olur. Karnım çok ağrıyor. Annem beni birazdan doktora götürecek. Ah, karnım!” Çocuk ağlamaya başlamış. Reklamları çizen çocuk, resmi hemen yırtıp atmış. Karnı ağrıyan çocuk ortadan kayboluvermiş.

“En iyisi şeker!” demiş kendi kendine. “Hem şeker enerji verir!”

Başlamış renkli renkli şekerler çizmeye. Bazılarını torbaya doldurmuş, bazılarına sap takmış. Kimini kıtır kıtır yiyecekmiş, kimini ekranda çocukları imrendire imrendire şeker yalayan çocuk gibi yalayıp yutacakmış. Oh, canı daha şimdiden hepsini yemek istiyormuş! Şeker yalayan çocuğu çok çabuk çizmeliymiş. Hemen kafasını, gözlerini, gövdesini… Evet, şimdi de ayaklarını, ellerini…

Hoop, bu çocuk da canlanıvermemiş mi! İşte, tam karşısındaymış şimdi. (…) Ama o da ne? Ne garip dişleri varmış öyle? Oysa ekranda şeker yalarken pek sevimli görünüyor, simsiyah çürük dişleri belli bile olmuyormuş.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları


“Dişlerin çürümüş! Yoksa sen hiç diş fırçalamıyor musun?” diye sormuş reklamları çizen çocuk. “Fırçalamaz olur muyum?” demiş şeker yalayan çocuk. ‘Ama o kadar çok şeker yedim ki artık fırçalamakla bile temizlenmiyor. Şekerin dişler için zararlı olduğunu annem hep söylerdi de ona inanmazdım.”

Reklamları çizen çocuk, çizdiği resmi hemen yırtmış. Şeker reklamında oynayan çocuk ortadan kaybolmuş.

“Galiba en iyisi çiklet!” diyerek başlamış ödüllü, resimli, renkli çikletler çizmeye. Sonra da reklamda kocaman balonlar şişirip patlatan çocuğun resmini çizmeye başlamış. Kafası, gövdesi, kolları… Derken bu çocuk da canlanıvermiş. (…) Bu çocuğun da dişleri çürük değil miymiş? Üstelik pek de sağlıksız bir çocukmuş. Çiklet de mi zararlıymış yoksa?

“Çiklette bol şeker vardır, bunu bilmiyor muydun?” demiş çiklet patlatan çocuk. “Üstelik çiklet çiğnemek çocukların iştahını keser.”

Çocuk artık başka bir şey duymak istememiş. Hemen çizdiği resmi yırtıp atmış ve annesine koşmuş. ‘Anneciğim, ben ne istediğimi seçtim.” demiş. “Kocaman bir tabak meyve istiyorum.”


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 156-157-158 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 149-150-151-152-153-154-155 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Güneş ve Sağlığımız Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Güneş ve Sağlığımız Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155 Cevapları, öğrencilere güneşin sağlık üzerindeki etkilerini öğretmeyi amaçlayan etkinlikleri içerir. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Güneş ve Sağlığımız Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, çocukların güneş ışığının faydalarını ve zararlarını öğrenmelerini sağlayarak, sağlıklı bir yaşam için güneşten nasıl yararlanılması gerektiğini anlatır. Bu metin, hem okuma hem de dinleme becerilerini geliştirirken öğrencilerin sağlık bilincini artırır.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 149-150-151-152-153-154-155 İlke Yayıncılık”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin ders boyunca öğrendiklerini uygulamalarına yardımcı olan önemli etkinliklerle doludur. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 149-150-151-152-153-154-155 İlke Yayıncılık bölümleri, çocuklara güneşin sağlık açısından önemi hakkında kapsamlı bilgi verirken, dil becerilerini de geliştirmelerine katkı sağlar. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilere hem bilimsel hem de dilsel kazanımlar sunar.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 149-150-151-152-153-154-155


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. “Güneş girmeyen eve doktor girer.” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap :

“Güneş girmeyen eve doktor girer.” sözünden ne anlıyorsunuz? Bu sözden, güneş ışığının sağlığımız için ne kadar önemli olduğunu anlıyorum. Güneş ışığı, vücudumuzun ihtiyacı olan D vitamini üretmesine yardımcı olur, bağışıklık sistemimizi güçlendirir ve birçok hastalığa karşı koruma sağlar. Güneşten yoksun olan, karanlık ve havasız ortamlarda yaşayan insanlar daha sık hastalanabilirler. Bu nedenle, güneşli ortamlarda bulunmanın sağlık açısından faydalı olduğunu söyleyebiliriz.


2. Güneşin sağlığımız üzerindeki etkileri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Güneşin sağlığımız üzerindeki olumlu etkileri çok fazladır. Güneş ışığı, D vitamini üretimine katkıda bulunur, kemik sağlığını destekler, bağışıklık sistemimizi güçlendirir ve ruh halimizi iyileştirir. Ayrıca, güneş ışığı vücutta mutluluk hormonu olarak bilinen serotonin üretimini artırır. Ancak, aşırı güneş ışığına maruz kalmanın da cilt sağlığı açısından zararlı olabileceğini unutmayarak, korunmalı ve dengeli şekilde güneşte vakit geçirmeliyiz.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki bulmacada bazı kelimeler gizlenmiştir. Bu kelimeleri bulup listeye yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları”

Soru : b. Listeye yazdığınız kelimelerden hangilerinin metinde geçtiğini belirleyiniz. Metinde geçen kelimelerin anlamları hakkında önce arkadaşlarınızla konuşunuz. Sonra kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz.


Cevap :

Metinde geçen kelimeleri belirleyelim ve anlamlarını açıklayalım:

  1. Yörünge: Bir gökcisminin, başka bir gökcisminin etrafında izlediği yol.
  2. Gezegen: Güneş’in etrafında dönen, kendine ait ışığı olmayan gök cismi.
  3. Güneş: Güneş sisteminin merkezindeki, dünyaya ışık ve ısı veren yıldız.
  4. Enerji: İş yapabilme yeteneği veya gücü; doğadaki değişimleri sağlayan güç.
  5. Yer: Dünyamız, üzerinde yaşadığımız gezegen.

Metinde geçmeyen kelime:

  • Yıldız: Geceleri gökyüzünde görülen, kendi ışığını yayabilen büyük gaz kütlelerinden oluşan gökcismi.

Soru : c. Aşağıdaki kelimelerin ve kelime gruplarının anlamlarını sözlükten ve deyimler sözlüğünden bulup sözlük defterinize yazınız.


Cevap :

  • Sakınca: Bir işin, durumun veya davranışın olumsuz sonuç doğurması ihtimali; tehlike veya mahzur.
  • Çıplak gözle: Gözlük veya başka bir optik alet kullanmadan, doğrudan gözle görmek.
  • Maruz kalmak: Bir durumun, olayın ya da etkilerin altında kalmak, onlarla karşılaşmak.
  • Gülücük: Gülme eylemiyle birlikte yüz ifadesi; tebessüm.
  • Cilt: İnsan veya hayvan vücudunu kaplayan deri. Ayrıca kitapların kapak bölümü anlamına da gelir.

2. ETKİNLİK


Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metnin konusu : Güneşin insanlara ve canlıların yaşamı için önemi konu alınmaktadır.


Soru : b. Aşağıya metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : Sağlığımız için Güneş’e Çıkalım, Yaşam Kaynağı Güneş


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : a. Metni bir kez daha dinleyiniz. Metinde, Güneş hakkında aşağıdaki bilgilerden hangilerinin verilip hangilerinin verilmediğini belirleyiniz. Metinde verilen bilgilerin başındaki kutucuğu “✔” ile işaretleyiniz.


Cevap :

Isı ile ışık saçan büyük ve sarı bir varlık olduğu,
(✔) Dünya’mızın tek ısı kaynağı olduğu,
(✔) Dünya’ya en yakın yıldız olduğu,
(✔) Dünya’nın Güneş’in yörüngesinde dolandığı,
(✔) Güneş olmadan Dünya’da hayatın devam edemeyeceği,
(✔) Kemiklerimizin gelişimine katkı sağladığı,
(✔) Cildimizde lekelere neden olabileceği,
(✔) Göz sağlığımızı olumsuz etkileyebileceği,
Işınlarının insan sağlığına zararlı olduğu…


Soru : b. Aşağıdaki açıklamaları metne göre tamamlayınız.


Cevap : Güneş ışınlarından yeterince yararlanmazsak vücudumuzda D vitamini eksikliği olur. D vitamini eksikliğiyle ortaya çıkan sağlık sorunları şunlardır: Kemik gelişimini azaltır ve ilerleyen yaşlarda kemik erimesine neden olur. ayrıca aşırı güneş enerjisi gözlerimize ve derimize zarar verir. Ancak güneş ışınları zarardır diyemeyiz. Ancak uzun süreli güneş ışınları bizlere zarar verir. Güneş kremleri, açık renkli giysiler, şapka ve gözlük takarak korunabiliriz.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Görsellerdeki varlıkların niteliklerini belirleyip verilen kelimelerden uygun olanları noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları”

5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki bilgilendirici metni, türün özelliklerine uygun biçimde okuyunuz. Metnin içeriğine uygun bir başlığı noktalı yere yazınız.

Üzerinde yaşadığımız gezegene Dünya denir. Dünya, Güneş’in çevresinde döner durur. Güneş’in ışığını alan gezegenimizde hava ve su olduğu için canlılar yaşar. Eldeki bilgilere göre üzerinde yaşam bulunan tek gezegen Dünya’dır.


Cevap : Başlık: Evimiz Dünya


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda, 3/A sınıfı öğrencilerine ait bir grup mesajı verilmiştir. Mesajın konusu ve içeriği hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Mesajın konusu, okulda düzenlenen “Dostumuz Güneş” adlı resim yarışmasıdır. Görsel Sanatlar Kulübü tarafından organize edilen bu yarışmaya, öğrenciler resim yaparak katılabilirler. Mesajda, yarışmaya katılmak isteyen öğrencilerin resimlerini ay sonuna kadar Görsel Sanatlar Kulübü danışman öğretmenine teslim etmeleri gerektiği belirtiliyor. Sınıf arkadaşları Nilay’ın yarışmaya katılmasını teşvik ediyorlar ve Tolga, sınıfın kulüp temsilcisi olduğunu belirterek Nilay’a yarışma hakkında bilgi vereceğini söylüyor.

Arkadaşlarınızla bu mesajı konuşurken, yarışmanın heyecan verici bir fırsat olduğunu, Nilay’ın katılımını destekleyerek ona moral verdiklerini ve Tolga’nın sorumluluk alarak temsilci rolünü üstlendiğini değerlendirebilirsiniz.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görselleri, olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları”

Soru : b. Defterinize, görsellerdeki olayla ilgili kısa bir hikâye yazınız. Hikâyenizi yazarken varlıkların niteliklerini belirten kelimeler kullanınız. Hikâyenizin içeriğine uygun bir başlık yazmayı unutmayınız.


Cevap :

Başlık: Güneşin Altında

Bir yaz sabahı, Elif ve Ali plaja gitmeye karar verdiler. Güneş parlıyor, deniz masmavi gözüküyordu. İkisi de heyecanla eşyalarını hazırlayıp plaja doğru yola çıktılar. Elif yanına güneş kremi almıştı ve plaja varır varmaz kremi sürmeye başladı. Ali ise ona bakıp gülümsedi ve “Bana bir şey olmaz, krem sürmeye gerek yok,” dedi.

İkili denize girdi ve suyun içinde renkli bir top ile oynamaya başladılar. Zaman su gibi akıp geçti, ikisi de çok eğlendi. Ancak Ali, güneşin altında saatlerce kaldığı için sırtı kızarmaya başlamıştı. Bunu fark etmedi ama eve dönerken sırtında hafif bir acı hissetmeye başladı.

Eve geldiklerinde Ali’nin sırtı tamamen yanmıştı. Annesi hemen yanık kremi sürdü ve Ali’ye “Bir dahaki sefere güneş kremi kullanmayı unutma,” dedi. Ali ise Elif’e bakıp gülümsedi ve “Haklıymışsın, bir dahaki sefere ben de güneş kremi süreceğim,” dedi. O günden sonra güneşin altına çıkarken mutlaka krem sürmeye karar verdiler.

Bu hikâyeden sonra, Elif ve Ali her zaman güneşin altında koruyucu önlemler almayı unutmadılar.


 c. Yazdıklarınızı harf hatası, harf ve hece eksikliği, yazım ve noktalama kuralları açısından gözden geçiriniz. Hatalarınız varsa yazdığınız hikâyeyi düzeltip arkadaşlarınızla paylaşınız.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda verilen gruplardaki cümlelerde geçen eş sesli kelimeleri belirleyiniz. Anlamları aynı olan eş sesli kelimelerin yer aldığı cümlelerin başındaki kutucuğu boyayınız. Boyamadığınız kutucuklardaki harfleri sırasıyla yazarak şifreyi bulunuz.


Cevap : Şifre : Yanlız


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149-150-151-152-153-154-155 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 142-144-145-146-147-148 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dr. Demir ve Çinko Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dr. Demir ve Çinko Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148 Cevapları, öğrencilerin beslenme ve sağlık konularında derinlemesine bilgi edinmelerini sağlayan önemli içerikler sunar. Bu sayfalarda yer alan İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dr. Demir ve Çinko Metni Etkinlik Cevapları, çocukların demir ve çinko gibi önemli minerallerin sağlığa olan etkilerini öğrenmelerine yardımcı olur. Metin, bu besin maddelerinin vücut için neden gerekli olduğunu eğlenceli bir dille anlatmaktadır.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 142-144-145-146-147-148 İlke Yayıncılık”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, derslerde öğrendiklerini pekiştirmek isteyen öğrenciler için etkili bir kaynak oluşturur. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 142-144-145-146-147-148 İlke Yayıncılık bölümündeki etkinlikler, çocukların okuma ve anlama becerilerini geliştirirken, aynı zamanda sağlıklı beslenme alışkanlıkları edinmelerini teşvik eder. Bu sayfalar, bilimsel bilgilere erişimi kolaylaştırarak, çocukların sağlıklı yaşam konusunda bilinçlenmelerine katkıda bulunur.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 142-144-145-146-147-148


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. Spor yaparken nelere dikkat ediyorsunuz?


Cevap :

Madde madde spor yaparken dikkat etmem gereken bazı önemli noktalar şunlardır:

  1. Isınma hareketleri yapmak: Spora başlamadan önce kasları ısıtmak sakatlanmaları önler.
  2. Doğru ekipman kullanmak: Spor yaparken uygun ayakkabı ve kıyafet giymek önemlidir.
  3. Su tüketmek: Vücudun susuz kalmaması için spor esnasında yeterli miktarda su içmek gerekir.
  4. Doğru nefes almak: Nefes kontrolü performansı artırır ve yorulmayı geciktirir.
  5. Vücudumu dinlemek: Aşırıya kaçmadan, vücudumun sınırlarını zorlamadan egzersiz yapmak.
  6. Düzenli aralar vermek: Antrenman sırasında dinlenmek ve vücudun toparlanmasına izin vermek önemlidir.
  7. Esneme hareketleri yapmak: Sporu bitirdikten sonra kasları esnetmek, kas ağrılarını önler.

 


 

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : a. Şiirde geçen aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelimenin anlamını sözlükten bulup noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • hatır – Durum, keyif, hâl.
  • hayal – Zihinde tasarlanan, canlandırılan ve gerçekleşmesi özlenen şey.
  • bilek – Elle kolun, ayakla bacağın birleştiği bölüm.
  • nefes – Akciğerlere çekilen, akciğerlerden atılan hava.
  • abartmak – Bir iş, bir davranış vb.’nde gereğinden fazlasına kaçmak, aşırıya kaçmak.
  • büyümekGelişmek, fiziksel ve ruhsal olarak olgunlaşmak.

Soru : b. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını metinden bulup karşılarına yazınız.


Cevap :

  • yaşam – hayat
  • problem – sorun
  • yeni – taze
  • kez – defa
  • yanıt – cevap
  • – kanka
  • hızlı – çabuk
  • evvel – önce

Soru : c. Aşağıya, metinde geçen kelimelerden üçünü seçerek anlamlarına uygun olarak kullanacağınız cümleler yazınız.


Cevap :

  • İncitmek: Dikkatsizce hareket ettiğim için kolumu incittim.
  • Bilinçli: Spor yaparken bilinçli hareket etmek yaralanmaları önler.
  • Isınma: Spora başlamadan önce mutlaka ısınma hareketleri yapmalıyız.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Tarık, neden spor yapıyor?


Cevap : Tarık, çabuk büyümek için spor yapıyor.


2. Tarık, neyin sonucunda ayak bileğini incitti?


Cevap : Tarık, çok fazla spor yapıp aşırı zorlandığı için ayak bileğini incitti.


3. Doktor Demir, Tarık’a bilinçli spor yapması konusunda neler söyledi?


Cevap : Doktor Demir, Tarık’a çok spor yapmanın büyümeyi hızlandırmadığını, bilinçli spor yapmanın önemli olduğunu söyledi. Isınmadan ağır hareketler yapmamasını, uygun ayakkabı ve kıyafet seçmesini, doğru nefes almasını ve spor sırasında su içmesini önerdi.


3. ETKİNLİK


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metnin konusu : Spor yaparken dikkat edilmesi gerekenler ve bilinçli spor yapmanın önemi.


4. ETKİNLİK


Soru : a. Spor yapma ile büyüme arasındaki ilişki konusunda yaptığınız araştırma hakkındaki düşüncelerinizi aşağıya yazınız.


Cevap : Spor yapmak, vücudun gelişmesi ve büyümesi için oldukça faydalıdır. Düzenli egzersiz, kas ve kemik sağlığını desteklerken, büyüme hormonlarının salgılanmasına da yardımcı olur. Ancak, çok fazla spor yapmak yerine bilinçli ve düzenli spor yapmak önemlidir. Aşırı spor yapmanın vücuda zarar verebileceğini unutmamak gerekir.


Soru : b. Arkadaşlarınızla metnin içeriği hakkında konuşunuz. Dr. Demir’in spor hakkındaki düşünceleriyle kendi düşüncelerinizi karşılaştırınız.


Cevap : Dr. Demir, spor yapmanın büyümeye faydalı olduğunu ama bunun bilinçli bir şekilde yapılması gerektiğini söylüyor. Ben de aynı şekilde düşünüyorum. Spor yaparken doğru hareketleri seçmek, ısınma hareketleri yapmak ve vücudu zorlamamak gerektiği konusunda hemfikirim. Fazla spor yapmak yerine, düzenli ve dengeli bir spor alışkanlığı edinmek daha sağlıklıdır.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : İki noktanın kullanıldığı yerlerle ilgili aşağıdaki açıklamaları okuyup örnek cümleleri inceleyiniz. Siz de açıklamalara uygun birer cümle yazınız.


Cevap :

Kendisiyle ilgili örnek verilecek cümlenin sonuna konur.
 Yaz tatilinde gideceğim yerler: plaj, dağ, orman…

Kendisiyle ilgili açıklama yapılacak cümlenin sonuna konur.
 Sağlıklı yaşamın en önemli unsurları şunlardır: dengeli beslenmek, düzenli spor yapmak.

Metinlerdeki karşılıklı konuşmalarda, konuşan kişiyi belirten sözlerden sonra konur.
Ezgi:
— Bugün sinemaya gidebilir miyiz?
Ömer:
— Tabii ki, hangi filme bakalım?

 Öğretmen, öğrencilerin düşüncelerini şöyle açıkladı:
— Herkesin fikrine saygı duymalıyız.


Soru : Karşılıklı konuşmalarda konuşmanın ve konuşmacının değiştiğini belirtmek için cümlelerin başında (satır başında) “uzun çizgi” kullanıldığını fark ettiniz mi?


Cevap :Evet. Fark ettik.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki metni okuyup kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

Kız annesine sormuş:
“Anneciğim, kardeşim neden sürekli uyuyor?”

Annesi:
“O henüz çok küçük ve bebekler uykularında büyürler, yavrucuğum.”

Küçük kız:
“Ben de mi uyuduğum zaman büyüyorum?”

Annesi:
“Elbette.”

Küçük kız şaşırmış:
“Ama ben daha az uyuyorum.”

Annesi:
“Büyüdükçe uyku ihtiyacımız azalır; daha az uyuruz.”


7. ETKİNLİK


Soru : Gruplardaki ilk kelimelerin eş anlamlılarının bulunduğu kutucukları pembeye, zıt anlamlılarının bulunduğu kutucukları maviye boyayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 142-144-145-146-147-148 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki şiiri okuyup özenli ve okunaklı bir şekilde noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

OYUN, SPOR VE SAĞLIK

Sporlar çeşit çeşit
Hangisini seçmeliyim
Yaşıma uygun olanı yapmalı
Belki de yüzmeliyim
(…)
Bizim için en güzeli
Kendimizi yormamak
Arkadaşlarımızla birlikte
Biraz jimnastik yapmak

Öznur Toper EBA


Soru : b. Aşağıda şiirle ilgili yapılan açıklamaları, uygun ifadeleri noktalı yerlere yazarak tamamlayınız.


Cevap :

Şiirin başlığı Oyun, Spor ve Sağlık’dır. Şiir 2 dörtlükten oluşmaktadır. Dörtlüklerdeki dize sayıları farklıdır. Şiir toplam 8 dizeden oluşmaktadır. Şairin adı Öznur Toper’dir.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Güneşin sağlığımıza faydalarını araştırınız.


Cevap :

Madde Madde Güneşin Sağlığımıza Faydaları

  • D Vitamininin Kaynağı: Güneş ışınları, cildimizde D vitamini üretimini artırarak kemik sağlığını destekler.
  • Ruh Halini İyileştirir: Güneş ışığı, serotonin salgısını artırarak ruh halini iyileştirir ve depresyon riskini azaltır.
  • Bağışıklık Sistemini Güçlendirir: Güneş, bağışıklık sisteminin güçlenmesine yardımcı olur, vücudu enfeksiyonlara karşı korur.
  • Kalp Sağlığını Destekler: Güneş ışığı, kan basıncını düşürmeye yardımcı olabilir, bu da kalp sağlığını destekler.
  • Uyku Kalitesini Artırır: Güneş ışığı, melatonin üretimini düzenleyerek uyku düzenini iyileştirir.
  • Cilt Sağlığını Geliştirir: Güneş, bazı cilt hastalıklarının (örneğin, sedef) tedavisinde olumlu etkiler sağlayabilir.
  • Enerji Seviyesini Yükseltir: Güneş ışığı, vücudun enerji seviyelerini artırarak genel bir canlılık hissi yaratır.
  • Kilo Kontrolüne Yardımcı Olur: Güneş ışığı, metabolizmayı hızlandırabilir ve kilo kontrolüne yardımcı olabilir.

“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 142-144-145-146-147-148 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 133-136-137-138-139-140-141 İlke Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Temiz Ol, Sağlıklı Yaşa! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Temiz Ol, Sağlıklı Yaşa! Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141 Cevapları, öğrencilerin temizlik ve sağlıkla ilgili konuları öğrenmelerine yardımcı olur. Bu bölümlerde yer alan etkinlikler, kişisel hijyenin önemi üzerinde durarak öğrencilerin bu konuda bilinçlenmesini sağlar. İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Temiz Ol, Sağlıklı Yaşa! Metni Etkinlik Cevapları, sağlıklı bir yaşam için neler yapılması gerektiğini anlatırken, öğrencilerin günlük alışkanlıklarına yön verir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 133-136-137-138-139-140-141 İlke Yayıncılık”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, hem dil bilgisi hem de anlamaya dayalı sorularla öğrencilerin okuma-anlama becerilerini geliştirir. 3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 133-136-137-138-139-140-141 İlke Yayıncılık bölümleri, çocukların temiz ve sağlıklı yaşama dair farkındalıklarını artırırken, aynı zamanda Türkçe dersinde ilerlemelerini sağlar. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde öğrenciler hem eğlenerek öğrenir hem de sağlıklı yaşam için önemli alışkanlıklar kazanır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 133-134-135-136-137-138-139-140-141


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


1. Kişisel temizliğinizi nasıl sağlıyorsunuz? Anlatınız.


Cevap : Kişisel temizliğimi düzenli banyo yaparak, dişlerimi günde en az iki kez fırçalayarak, ellerimi sık sık sabunla yıkayarak ve tırnaklarımı düzenli olarak keserek sağlıyorum. Ayrıca temiz giysiler giymeye özen gösteriyor, saçlarımı tarayıp temiz tutuyorum. Hijyen kurallarına uyarak sağlığımı korumaya dikkat ediyorum.


2. Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Sağlıklı olmak için beden temizliğine dikkat etmemiz gerektiği metnin konusu olabilir.


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerle ilgili görseller ve kelimelerin anlamları verilmiştir. Görsellerden yararlanarak noktalı yerlere bu kelimeleri yazınız.


Cevap :

  • Kokarca : Kendini korumak için düşmanına kötü kokulu sıvı fışkırtan, ince, uzun bir hayvan.
  • Pasaklı: Giyim kuşamına, eşyasının düzenine, temizliğine önem vermeyen kimse.
  • Köpük: Sabun, deterjan vb.nin suda erimesinden oluşan beyaz kabarcık.
  • Kovuk : Bir şeyin oyuk durumda bulunan iç bölümü.
  • Çayır: Üzerinde gür ot biten düz ve nemli yer.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. Cevaplarınızı defterinize yazınız.


1. Oyuncu Minimini en çok neyi sever?


Cevap : Toprakta oynamayı, yaprakların arasında saklanmayı, ağaçlara tırmanmayı ve üstünü başını kirletmeyi sever.


2. Oyuncu Minimini neyi hiç sevmez?


Cevap : Yıkanmayı sevmez.


3. Sincaplar, Oyuncu Minimini’nin oyun teklifine ne cevap verdiler?


Cevap : Gözlerindeki çapaklar ve kirli tırnakları nedeniyle onunla oynamayı reddettiler.


4. Kurbağalar, arılar Oyuncu Minimini’yi aralarına neden kabul etmediler?


Cevap : Kurbağalar ağız kokusundan, arılar ise kötü kokusundan dolayı onu aralarına almadılar.


5. Miniminiler, yıkanmanın oyun ve eğlence de olabileceğini nasıl anladılar?


Cevap : Oyuncu Minimini suya düştüğünde etrafta oluşan baloncukları görünce, yıkanmanın eğlenceli olabileceğini fark ettiler.


3. ETKİNLİK


Soru : Şemadaki cümleleri, verilen kelimelerden uygun olanını noktalı yerlere yazarak tamamlayınız.


Cevap :

  • Çok ….küçük…… canlılardır.
  • ………..Hastalıklara…………….. neden olurlar.
  • ……Kirli…….. ve havasız ortamlarda çogalırlar.
  • Soluma ve ……temas……… yoluyla vücudumuza girerler.
  • ……..Aşı……….. olarak onlardan korunabiliriz.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki şemayı metne göre tamamlayınız.


Cevap :

Metnin başlığı: Temiz Ol, Sağlıklı Yaşa!

Metnin şahıs kadrosu: Oyuncu Minimini, Meraklı Minimini, Şaşkın Minimini, Kâşif Minimini, sincaptar, kurbağalar, arılar, örümcek ve kokarcalar.

Olayın gerçekleştiği mekân: Orman, göl, çiçekler ve nehir.

Metinde anlatılan olay: Oyuncu Minimini’nin temizlik yapmaktan kaçınması, kötü koktuğu için arkadaşları tarafından reddedilmesi ve en sonunda nehre düşerek yıkanmasıyla temizlik konusunda farkındalık kazanması.


Soru : b. Metnin içeriğine uygun farklı iki başlık belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Temizlikle Gelen Arkadaşlık
  • Kirli Minimini’nin Dönüşümü

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Temizlik alışkanlığı ile ilgili cümlelerin başına “T”, sağlıkla ilgili cümlelerin başına “S” yazınız.


Cevap :

  • (T) Yemeklerden önce ve sonra ellerimizi yıkamalıyız.
  • (T) Haftada en az iki defa duş almalıyız.
  • (S) Her gün yeterli miktarda su içmeye özen göstermeliyiz.
  • (S) Bilgisayar ve televizyon karşısında uzun saatler geçirmemeliyiz.
  • (T) Kıyafetlerimizi temiz tutmalıyız.
  • (S) Dengeli ve düzenli beslenmeliyiz.
  • (S) Hava koşullarına uygun giyinmeliyiz.
  • (T) Meyve ve sebzeleri iyice yıkamadan yememeliyiz.
  • (T) Bizimle birlikte yaşayan evcil hayvanlarımızın bakımına dikkat etmeliyiz.

6. ETKİNLİK


Soru : Yandaki afişi inceleyiniz. Afişin içeriğine uygun farklı sloganlar belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Temizlik Sağlığın Anahtarı!
  • Ellerini Yıka, Hastalıklardan Kaç!
  • Hijyenle Güvende Kal!
  • Sağlığını Koruma Yolunda İlk Adım: Elleri Yıkamak!

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki görselleri sırasıyla inceleyiniz. Görsellere uygun yönergeler yazarak ellerimizi nasıl yıkamamız gerektiğini açıklayınız.


Cevap :

  1. Ellerimizi su ile yıkarız.
  2. Islanan ellerimizi sabunla ovalarız.
  3. Sabunlu ellerimizi birbirine sürteriz.
  4. Parmaklarımızın arasını güzele sabunlarız.
  5. Tüm elimize sabunu yayarız.
  6. Bileklerimizi de sabunlarız.
  7. Sabunlu ellerimizi suyla güzelce yıkarız.
  8. En son ıslak ellerimizi havlu ile durularız.

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki kullanma kılavuzunu inceleyip ilgili soruların cevapları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


• Kullanım kılavuzunda ürünle ilgili hangi bilgilere yer verilmiş?

Cevap : Kullanım kılavuzunda, ürünün bölümleri, çalışması için gerekli piller, sabun haznesinin kapasitesi, sabun haznesinin nasıl doldurulacağı, cihazın nereye yerleştirileceği ve sensörün nasıl çalıştığı hakkında bilgi verilmiş. Ayrıca, sıvı sabun miktarının ayarlanabileceği ve ürünün 2 yıl garantili olduğu belirtilmiş.


• Sizce ürünlerin kullanım kılavuzu neden mutlaka okunmalıdır?

Cevap : Ürünlerin kullanım kılavuzu, doğru ve güvenli bir şekilde nasıl kullanılacağını öğrenmek, ürünün uzun ömürlü olması ve olası arızalardan kaçınmak için mutlaka okunmalıdır. Ayrıca, kılavuzda ürünün özellikleri, bakım talimatları ve garanti süresi gibi önemli bilgiler bulunur.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Spor yapma ile büyüme arasındaki ilişkiyi araştırınız.


Cevap :

Spor yapmak, büyüme ve gelişme üzerinde olumlu etkiler sağlar. Fiziksel aktivite, vücuttaki kas ve kemik yapısını güçlendirir, büyüme hormonlarının salgılanmasını artırır. Düzenli spor yapan çocuklar ve gençler, daha sağlıklı bir bedene sahip olurken, kas ve iskelet sistemleri de daha iyi gelişir.

Ayrıca spor, kan dolaşımını hızlandırarak vücuda daha fazla oksijen taşınmasını sağlar, bu da büyüme sürecini destekler. Psikolojik olarak da spor, stresi azaltarak zihinsel gelişimi olumlu yönde etkiler.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 133-136-137-138-139-140-141 İlke Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!