3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 44-45-46-47. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Duyu Organlarının Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 44-45-46-47. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi anlamaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru şekilde çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Bölüm 1: Duyu Organları ve Görevleri Duyu Organlarının Önemi Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite konularını kavramalarına katkıda bulunur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 44-45-46-47. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 44, 45, 46, 47 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 44-45-46-47. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Duyu Organlarının Önemi Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 44-45-46-47


Öyle bir canlı düşünün ki dili kendisinden uzun olsun. Olmaz dediğinizi duyar gibiyim. Sinek kuşu güvesini hiç duydunuz mu? Haydi, gelin dili kendisinden daha uzun olan sinek kuşu güvesini inceleyelim. Sinek kuşu güvesinin gövdesinden daha uzun bir dili vardır. Dilini sıvıları emmek için kullanır. Sizi bilmem ama ben bu dile çok şaşırdım. 

Soru : Burnu, derisi, dili, gözü veya kulağı özel bir yeteneğe sahip olan başka hayvanlar var mıdır? Araştırınız.


Cevap :  Evet, örneğin zürafaların uzun dilleri yaprakları kolayca koparmasını sağlar, baykuşların sessiz uçmasını sağlayan özel kanat yapıları vardır, köpeklerin burunları çok keskin koku alabilir, kertenkelelerin gözleri renkleri ve hareketleri çok iyi ayırt edebilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


Beraber Yapalım Malzemeler

ຉ Lastik top
ຉ Kalem
ຉ Kumaş parçası
ຉ 1 bardak su
ຉ 1 bardak şekerli su
ຉ Nane, kekik gibi baharatlar

Uygulama Adımları 

1. İkişer kişilik gruplar oluşturunuz.
2. Kartlarda yazan görevleri uygulayınız.

  • Burnunuzu kapatınız. Grup arkadaşınızın koklattığı baharatın kokusunu almaya çalışınız.
  • İki bardak sudan hangisinin şekerli olduğunu suyun tadına bakmadan tahmin ediniz.
  • Kumaş parçası ile gözünüzü kapatınız. Gözünüz kapalı iken defterinize adınızı yazmaya çalışınız.
  • Arkadaşınızın sessizce söylediklerini anlamaya çalışınız. Topu sıranızın üzerinde ona dokunmadan hareket ettiriniz.

Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Kartlarda yazan görevleri uygularken zorlandınız mı? Neden?


Cevap : Kartlardaki görevleri uygularken biraz zorlandım, çünkü bazı görevlerde göz veya burun kullanamadığınızda nesneleri ve tatları tanımak zorlaşıyor.


2. Kartlardaki görevler hangi duyu organı ile ilgilidir? Bu duyu organınızın olmadığını düşününüz. Hayatınız sizce nasıl olurdu?


Cevap :  Görevler göz, burun, dil, kulak ve deri duyu organları ile ilgilidir. Bu duyu organlarım olmasaydı çevremi tanımak, nesneleri ayırt etmek ve günlük yaşamımı sürdürmek çok zor olurdu.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


Soru : EBA’da araştırma yapan İpek, 3. sınıf öğrencilerinin tartıştığı bir foruma girmiştir. Forumun en üst satırında Mehmet bir soru sormuş, diğer kullanıcılar da cevap yazmışlardır.


1. Forumda yazılanları inceleyiniz. Mehmet hangi soruyu sormuş olabilir? Tahmininizi noktalı alana yazınız.


Cevap :  Mehmet : Sizce en önemli duyu organımız hangisidir? sorusunu sormuş olabilir?


2. İpek, forumdaki cevapları okudu. Herkesin düşüncesinde haklı taraflar olduğunu fark etti. Bu soruya İpek’in cevabı ne olabilir? Yazınız. 


Cevap :  İpek, “Tüm duyu organlarımız hayati bir öneme sahiptir.” demiştir.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 38-39-40-41. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 38-39-40-41. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi anlamaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru şekilde çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları, ünite sonunda öğrencilerin bilgilerini test etmelerine ve eksiklerini görmelerine katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 38-39-40-41. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Buna ek olarak, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 38, 39, 40, 41 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 38-39-40-41. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Soruları Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 38-39-40-41


1. Dünya’nın şekline benzeyen varlıkların kutularını boyayınız. Boyadığınız kutuların altındaki harfleri sırayla yazarak şifreyi oluşturunuz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları”

2. Cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun kelimelerle tamamlayınız. 


Cevap :

a. Dünya yanlardan şişkin, alt ve üst kısımlardan basık bir KÜRE şeklindedir.

b. Limana doğru yaklaşan bir geminin önce direği görülür

c. Dünya’nın şekli ile ilgili çalışmalar teknolojinin gelişmesi ile kolaylaşmıştır.

ç. Dünya’nın şekli ile ilgili eski görüşlerden biri Dünya’nın tabağa benzediğidir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


3. Esra, elindeki malzemelerle bir Dünya modeli yapmak istedi. Dünya’nın çekirdek katmanı olarak şeftali çekirdeğini kullandı. Çekirdeğin üzerine kara katmanını, mantoyu, su ve hava katmanını oyun hamuru kullanarak sırasıyla oluşturdu.


a. Esra, hazırladığı Dünya modelinde bir hata yapmıştır. Bu hatayı düzeltmek için hangi katmanların yerini değiştirmelidir?


Cevap :  Esra, kara katmanı ve mantonun yerini değiştirmelidir. Doğru sıralama; içten dışa: çekirdek → manto → kara katmanı → su → hava olmalıdır.


b. Dünya’nın katmanları Esra’nın hazırladığı modeldeki gibi sıralansaydı neler olurdu?


Cevap :  Eğer Dünya’nın katmanları Esra’nın modelindeki gibi olsaydı, Dünya’nın iç yapısı yanlış temsil edilir ve gerçekçi doğal olaylar (volkanik hareketler, yer kabuğu hareketleri) doğru gözlemlenemezdi.


c. Dünya modelinin doğrusunu aşağıya çiziniz. Katmanların isimlerini yazarak gösteriniz.


Cevap :

Doğru Dünya modeli:

  • İçten dışa sıralama:

  1. Çekirdek
  2. Manto
  3. Kara katmanı
  4. Su katmanı
  5. Hava katmanı

4. Uçurtmanın uçması, Dünya’nın hangi katmanında gerçekleşir? Bu katmanın özelliklerini açıklayınız. 


Cevap :  Uçurtma, hava katmanında uçar. Bu katmanda hava akımları ve rüzgarlar bulunur; bu sayede uçurtma havada yükselir ve hareket eder.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


5. Numaralandırılmış kutularda Dünya’nın katmanlarının isimleri verilmiştir. İfadelerin altına ilgili kutuların numaralarını yazınız. Bir ifadenin ilgili olduğu birden fazla kutu olabilir.


Cevap :

a. Gözlemlenebilen katmandır. =  (1, 3, 5)
b. Gözlemlenemeyen katmandır. =  (2, 4)
c. En sıcak katmandır. İki kısımdan oluşur. =  (2)
ç. Diğer adı magma olan katmandır. =  (4)
d. Göl, akarsu ve denizlerin bulunduğu katmandır. =  (3)
e. Heyelan, çığ gibi doğa kaynaklı afetlerin gerçekleştiği katmandır.  =  (5)
f. Uçakların uçtuğu katmandır.  =  (1)
g. Gemilerin temas ettiği katmandır. = (1, 3)
ğ. Yağmur, kar, dolu gibi hava olaylarının yaşandığı katmandır. = (1)
h. Birbirleri ile sürekli temas hâlinde olan katmanlardır. = (1, 3, 5) 


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


6. Kuzey, Hande ve Orhan, oyun hamuru kullanarak Dünya modeli hazırlamaya karar verdiler. Malzemeleri kendi aralarında paylaştılar. Kara ve su katmanı için gereken renklerin miktarı ile ilgili farklı görüşler söylediler. 

Kuzey : Üç kutu mavi, bir kutu kahverengi oyun hamuruna ihtiyacımız var.

Hande : İki kutu mavi, iki kutu kahverengi oyun hamuruna ihtiyacımız var.

Orhan : Bir kutu mavi, üç kutu kahverengi oyun hamuruna ihtiyacımız var.


Çocuklardan hangisinin görüşü doğrudur? Neden? 


Cevap : Doğru görüş Kuzey’in görüşüdür. Çünkü Dünya’nın yüzeyinin yaklaşık %70’i suyla kaplıdır ve %30’u karalardan oluşur; bu nedenle suyu temsil eden mavi hamur, karayı temsil eden kahverengi hamura göre daha fazla olmalıdır.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 35-36-37. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Karaların ve Suların Kapladığı Alan Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36, 37


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 35-36-37. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi anlamaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Bölüm 2: Dünya’nın Yapısı Karaların ve Suların Kapladığı Alan Metni Etkinlik Cevapları, ünite konularının anlaşılmasına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 35-36-37. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 35, 36, 37 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 35-36-37. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Karaların ve Suların Kapladığı Alan Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 35-36-37


Beraber Yapalım

Malzemeler

ຉ Ek 1
ຉ Makas
ຉ Yapıştırıcı

Uygulama Adımları 

1. Sayfa 211’deki Dünya haritasını (Ek 1) noktalı yerlerinden kesiniz. 12 eşit parça elde ediniz.
2. Mavi ve beyaz rengin çoğunlukta olduğu parçaları bir tarafa ayırınız. Bu parçalar sular bölümüne aittir.
3. Kahverengi ve yeşil rengin çoğunlukta olduğu parçaları başka bir tarafa ayırınız. Bu parçalar karalar bölümüne aittir.
4. Su ve karalara ait parçaları bir sonraki sayfada bulunan tablonun ilgili bölümlerine yapıştırınız.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


Soru : Kestiğiniz parçaları aşağıdan yukarıya doğru sırayla yapıştırınız.


Cevap : Bu kısımda yer alan çalışmayı ailenizle birlikte yapmanız gerekiyor.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Tabloya yapıştırdığınız alanlardan karalar mı yoksa sular mı daha fazladır?


Cevap : Sular, karalardan daha fazladır.


2. Beyaz alanları su katmanına dâhil etmenizin nedeni nedir?


Cevap : Beyaz alanlar buz ve buzullar gibi suyun katı hâllerini temsil ettiği için su katmanına dâhil edilir.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 31-32-33-34. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Hava Katmanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 31, 32, 33, 34


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 31-32-33-34. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi kavramaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Bölüm 2: Dünya’nın Yapısı Hava Katmanı Metni Etkinlik Cevapları, ünite konularının daha iyi anlaşılmasına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 31-32-33-34. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Buna ek olarak, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 31, 32, 33, 34 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 31-32-33-34. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Hava Katmanı Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 31-32-33-34


Beraber Yapalım
Malzemeler
ຉ Balon
ຉ Su
ຉ Pipet
ຉ Bir avuç toprak
ຉ 2 adet şeffaf plastik
bardak

Uygulama Adımları 

1. Balonu şişiriniz. Şişirdiğiniz balonun ağzını biraz gevşetip balonu yüzünüze doğru tutunuz.
2. Şeffaf plastik bardağın yarısına kadar su koyunuz. Bir pipet kullanarak suyun içine üfleyiniz. Bardağı gözlemleyiniz.
3. Şeffaf plastik bardağın yarısına kadar toprak koyunuz. Ardından içine toprak seviyesini aşmayacak şekilde su doldurunuz. Bardağı gözlemleyiniz.

Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Balonun şişmesini sağlayan nedir? Birinci adımda balonu gevşetip yüzünüze doğru tuttuğunuzda yüzünüzde hissettiğiniz şey nedir?


Cevap : alonun şişmesini sağlayan içine üflenen havadır. Balonu yüzünüze doğru tuttuğunuzda hava yüzünüze hafifçe temas eder ve basınç hissi oluşur.


2. İkinci adımda pipeti üflediğinizde bardakta neler gözlemlediniz? Gözlemlediğiniz durumun nedeni ne olabilir?


Cevap :  İkinci adımda pipeti üflediğinizde bardakta su kabarcıkları ve suyun hareket ettiğini gözlemlediniz. Bunun nedeni, pipetten çıkan havanın suyun içine girerek basınç uygulaması ve kabarcıklar oluşturmasıdır.


3. Üçüncü adımda içine toprak ve su eklediğiniz bardakta neler gözlemlediniz? Gözlemlediğiniz durumun nedeni ne olabilir?


Cevap :  Üçüncü adımda bardakta toprak ve su olduğunda suyun toprak arasında hareket ettiği ve bazen kabarcıklar oluştuğu gözlemlenir. Bunun nedeni, toprağın suyu süzmesi ve havanın suyun içinden geçerek kabarcık oluşturmasıdır.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


1. Görsel üzerinde hava katmanını kırmızı kalemle çizerek gösteriniz. Hava katmanı olmasaydı Dünya’da neler olurdu? Yazınız.


Cevap :  Hava katmanı olmasaydı Dünya’da yaşam olmazdı, hava sıcaklığı çok değişirdi ve insanlar ile hayvanlar nefes alamazdı.


2. Doğru cümlelerin başındaki kutuları boyayınız. Boyadığınız kutulardaki heceleri şifre alanına sırayla yazarak şifreyi oluşturunuz. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31-32-33-34 Cevapları”


 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 26-27-28-29-30. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Kara ve Su Katmanları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29, 30


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 26-27-28-29-30. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi anlamaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Bölüm 2: Dünya’nın Yapısı Kara ve Su Katmanları Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite konularını daha iyi kavramalarına katkıda bulunur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 26-27-28-29-30. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Buna ek olarak, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 26, 27, 28, 29, 30 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 26-27-28-29-30. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Kara ve Su Katmanları Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30


Soru : Şimdi ise Dünya’nın kara katmanından başlayıp hava katmanına uzanan gökdelenleri ve su altına yapılmış evleri merak ediyorum. Siz de Dünya’nın farklı katmanlarında bulunan yaşam alanlarını araştırınız.


Cevap : Kara katmanında insanlar şehirlerde, köylerde ve gökdelenlerde yaşar; su katmanında balıklar, mercanlar ve su altı yapıları bulunur; hava katmanında ise kuşlar, böcekler ve uçaklar gibi canlı ve araçlar hareket eder.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Rakamlar ile belirtilen yerlerin özelliklerini arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

Kara Katmanı (Toprak/Kara): Üzerinde insanlar, hayvanlar ve bitkiler yaşar; şehirler, köyler, dağlar ve ormanlar kara katmanında bulunur.

Su Katmanı (Su): Denizler, göller, nehirler ve yer altı suları bu katmandadır; balıklar ve diğer su canlıları burada yaşar.


1. Görsellerde numara ile gösterilmiş yerler Dünya’nın hangi katmanlarını oluşturur? Boş bırakılan yerlere örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  1. Kara katmanı
  2. Kara katmanı
  3. Su katmanı
  4. Su katmanı
  5. Su katmanı
  6. Su katmanı

3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Sadece kara katmanını içerenlerin numarasını “Karalar”, sadece su katmanını içerenlerin numarasını “Sular” bölümüne yazınız. Her iki katmanı da içerenlerin numarasını “Karalar ve Sular” bölümüne yazınız.


Cevap :

Karalar : 2, 3, 4, 7, 8, 9 ve 11

Sular :1, 10, ve 12

Karalar ve Sular : 5, 6, 13 ve 14



 

error: Content is protected !!