3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 103-104-105-106-107. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Beslenme Saati Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103, 104, 105, 106, 107


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 103-104-105-106-107. Sayfa Cevapları, sağlıklı beslenmenin günlük yaşamımızdaki önemini açıklamaktadır. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, öğrencilerin öğünlerini düzenli yapmalarını, dengeli beslenmelerini ve besin gruplarının faydalarını öğrenmelerine yardımcı olur.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 103-104-105-106-107. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite Beslenme Saati Metni Etkinlik Cevapları, çocukların sağlıklı yaşam alışkanlıkları edinmesine katkı sağlar. Böylece 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 103, 104, 105, 106, 107 Sayfa Cevapları, beslenmenin başarı ve gelişim üzerindeki etkisini vurgulayarak öğrencilere yol gösterir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Beslenme Saati Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 103-104-105-106-107


İştahsızlık
Her sabah kahvaltıda
Yerim altı yumurta.
Yarım kilo peynir yetmeyince
Ekmek eklerim ince ince.
Akşam yemeğinde et yemem,
Ama tatlıyı hiç eksik etmem.
Zaten yemek yemeyi pek sevmem.
İştahsızlık en önemli meselem!


Soru : • Sizce yukarıdaki başlık bu şiire uygun mudur? Neden? 


Cevap : Evet, başlık şiire uygundur çünkü şiirde sağlıklı beslenmenin önemi ve yiyecek çeşitliliği vurgulanmaktadır.


Soru : • Şiirde anlatılan beslenme şekli size uygun mudur? Neden?


Cevap : Evet, şiirde anlatılan beslenme şekli bana uygundur çünkü dengeli ve çeşitli yiyecekler sağlığımı korumama yardımcı olur.


• A4 kâğıdını sıra arkadaşınız ile birlikte 4 parçaya bölünüz. İkişer ikişer
paylaşınız. Birer kâğıdı maviye, birer kâğıdı kırmızıya boyayınız.
• Aşağıdaki cümlede yer alan boşluğu bir yiyecek veya içecek yazarak tamamlayınız.


Cevap : “Sağlıklı büyümek için et, yumurta, süt  meyve, baklagiller ve sebze tüketebiliriz.”


• Cümleyi tamamlarken sağlığınız için tüketmemeniz gereken yiyecek veya içeceklere de yer veriniz. Bu şekilde arkadaşlarınızı yanıltmaya çalışınız.
• Tamamladığınız cümleyi tahtaya sırayla çıkıp söyleyiniz.
• Tahtaya çıkan arkadaşınızın cümlesini dinleyiniz. Cümle size göre doğruysa mavi, yanlışsa kırmızı kartı kaldırınız. Cümleleri kendi sağlığınız açısından değerlendiriniz. Örneğin yumurta bir kişiye göre sağlıklı bir besinken yumurta alerjisi olan birine göre sağlıklı değildir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları


• Öğretmeninizin rehberliğinde 3 grup oluşturunuz.
1. grup: sabah, 2. grup: öğle, 3. grup: akşam olacak şekilde ayrılınız.
• Aşağıdaki yiyecek ve içecek listesinden grubunuzun öğününe uygun yiyecek ve içecekler seçiniz.
• Seçtiğiniz yiyecek ve içeceklerin resimlerini çizip boyayınız. Resimleri grubunuzun tabağına yapıştırınız.
• Yapıştırdığınız resimlerdeki yiyecek ve içeceklerin o öğünde hangi miktarda tüketilmesi gerektiğini yazınız. Hazırladığınız tabağı grup olarak sununuz.
• Sunumlarınızı tamamladıktan sonra aşağıdaki soruları cevaplayınız.


• Buna göre noktalı yerlere uygun mevsimin adını yazınız.


1. Tabaktaki sabah kahvaltısı sağlığımızı korumak için yeterli ve dengeli midir?


Cevap : Evet, kahvaltıda süt, peynir, yumurta, sebze ve tam buğday ekmeği bulunuyorsa yeterli ve dengelidir; fakat fazla şekerli yiyecekler eklenmişse dengeli değildir.


2. Tabaktaki öğle yemeği sağlığımızı korumak için yeterli ve dengeli midir?


Cevap : Eğer öğle yemeğinde protein (et, tavuk, baklagiller), sebze ve karbonhidrat (pilav, makarna, ekmek) dengeli bir şekilde varsa yeterlidir; çok yağlı veya çok tuzlu yiyecekler varsa dengeli sayılmaz.


3. Tabaktaki akşam yemeği sağlığımızı korumak için yeterli ve dengeli midir?


Cevap : Akşam yemeğinde sebze, protein ve az karbonhidrat yer alıyorsa dengelidir; sadece fast food veya abur cubur varsa sağlıklı değildir.


4. Bu öğünleri yiyecek olan kişi siz olsaydınız tabaklardan hangi besinleri çıkarır, tabaklara hangilerini eklerdiniz? Neden?


Cevap : Fazla şekerli tatlıları çıkarır, yerine meyve veya yoğurt eklerdim; sebze miktarını artırırdım çünkü vücudumun vitamin ve mineral ihtiyacını karşılaması için bunlar önemlidir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


• Aşağıdaki tabloyu inceleyiniz. Soruları tabloya göre cevaplayınız. Cevaplarınızı yazarken kutuların başındaki numaraları kullanınız. 


1. Sağlığımızı korumak için tüketilmesi gereken besinler hangileridir?


Cevap : Sağlığımızı korumak için tüketilmesi gereken besinler 1 2 4 5 7 8 10 11 12’dir


2. Sağlığımızı korumak için tüketilmesi uygun olmayan besinler hangileridir?


Cevap : Sağlığımızı korumak için tüketilmesi uygun olmayan besinler 3, 6 9’dur.


3. Sabah kahvaltısı için uygun olan besinler hangileridir?


Cevap : Sabah kahvaltısı için uygun olan besinler 4, 7, 12’dir.


4. Öğle yemeği için uygun olan besinler hangileridir?


Cevap : Öğle yemeği için uygun olan besinler 1, 2, 5, 8, 10 ve 11’dir


5. Akşam yemeği için uygun olan besinler hangileridir?


Cevap : Akşam yemeği için uygun olan besinler 1, 2, 5, 7, 8, 11 ve 12’dir


• Yandaki metni okuyunuz. Metinde belirtilen sorunu önlemek için neler yapabileceğinizi boş bırakılan alana yazınız.

Birleşmiş Milletler’in Gıda İsrafı Raporu’na göre Türkiye’de her yıl kişi başına 93 kilogram gıda israf oluyor. Bir yılda ise yaklaşık yedi buçuk milyon ton gıda çöpe gidiyor.


Cevap : Gıda israfını önlemek için ihtiyacımız kadar yiyecek alabilir, artan yemekleri saklayabilir, son kullanma tarihine dikkat edebilir ve yemekleri planlayarak tüketebiliriz.



 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 99-100-101-102. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Mevsiminde Güzel Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 99, 100, 101, 102


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 99-100-101-102. Sayfa Cevapları, öğrencilere mevsiminde tüketilen ürünlerin hem sağlık hem de ekonomi açısından faydalarını anlatır. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, çocukların doğal beslenme alışkanlıkları kazanmasına ve çevreye duyarlı olmalarına yardımcı olur.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 99-100-101-102. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite Mevsiminde Güzel Metni Etkinlik Cevapları, israfın önlenmesi ve yerli ürünlerin tercih edilmesinin önemini vurgular. Böylece 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 99, 100, 101, 102 Sayfa Cevapları, öğrencilerin bilinçli tüketici olma yolunda önemli bilgiler edinmelerini sağlar.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Mevsiminde Güzel Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 99-100-101-102


Soru : • Babanız çilek reçeli yapmak istiyor. Hangi görseldeki gibi yetiştirilen çileklerden alırsa çilek reçeli daha lezzetli olur? Neden?


Cevap : Bence 1. görselle yetişen çilekler daha lezzetli olur çünkü güneş görüyorlar ve doğal ortamda yetişiyorlardır.


• Aşağıdaki tabloda, her mevsim bulunabilen bazı meyve sebzeler yer almaktadır. Bu meyve sebzelerden hangilerini kış mevsiminde, hangilerini yaz mevsiminde tüketmeyi tercih ettiğinizi işaretleyiniz. Noktalı alana hem yaz hem kış mevsiminde yetiştirilen meyve sebzelere bir örnek yazarak tabloyu tamamlayınız. Tamamladıktan sonra aşağıdaki soruyu cevaplayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 99-100-101-102 MEB Yayınları”

1. Bazı meyve sebzeler her mevsim bulunmasına rağmen onları neden belli bir mevsimde tüketmeyi tercih ediyorsunuz?


Cevap : Çünkü meyve ve sebzeler mevsiminde daha taze, lezzetli ve besin değeri yüksek olur, ayrıca daha uygun fiyata bulunur.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


Aşağıda mevsiminde yetiştirilen bazı meyve ve sebze görselleri yer almaktadır.

• Buna göre noktalı yerlere uygun mevsimin adını yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99-100-101-102 Cevaplar”

• İçinde bulunduğunuz mevsime uygun meyve ve sebzelerin resmini çizerek bir meyve ve sebze tabağı oluşturunuz.


Cevap : Bu kısmı içerisinde bulunduğunuz mevsime göre doldurmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


• Aşağıdaki ifadelerin doğru ya da yanlış olduğuna karar vererek ok yönünde ilerlediğinizde hangi çıkışa ulaşırsınız? Ulaştığınız çıkışı boyayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 99-100-101-102 Cevapları”


 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 95-96-97-98. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Alışveriş Uzmanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 95, 96, 97, 98


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 95-96-97-98. Sayfa Cevapları, öğrencilerin alışveriş yaparken bilinçli davranmalarını öğretmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu bölümde ihtiyaç ve istek arasındaki fark açıklanarak gereksiz harcamalardan kaçınılması gerektiği vurgulanır. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, çocuklara tasarruflu alışveriş yapma alışkanlığı kazandırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 95-96-97-98. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite Alışveriş Uzmanı Metni Etkinlik Cevapları, bütçeye uygun seçimler yapmanın önemini ve kaynakların doğru kullanılmasını öğretir. Bu sayede 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 95, 96, 97, 98 Sayfa Cevapları, öğrencilerin hem aile bütçesini koruyan hem de bilinçli tüketici olmayı öğrenmelerine katkı sağlar.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Alışveriş Uzmanı Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 95-96-97-98


Soru : • Alışveriş listesindeki meyve ve sebzeleri satın alırken nasıl seçersiniz? Neden?


Cevap : Meyve ve sebzeleri alırken taze, temiz ve çürük olmayanları seçerim; çünkü sağlıklı beslenmek için kaliteli ürünler önemlidir.


Soru: Yiyecek ve içecek satın alırken dikkat etmeniz gereken davranışlar nelerdir?


Cevap : Yiyecek ve içecek alırken son kullanma tarihine bakarım, temiz ve güvenilir yerlerden alırım, ihtiyaç kadar alarak israf etmem.

 


• Yukarıdaki sorunun cevabını sırayla söyleyiniz. Cevap vermek için 15 saniyeniz olduğunu unutmayınız.
• Cevaplarınızın sizden önce verilen cevaplar ile farklı olmasına dikkat ediniz.
• Cevabı bulamadığınızda “pas” diyerek sırayı diğer arkadaşınıza veriniz.
• Tüm arkadaşlarınız soruyu cevapladığında etkinliği bitirebilirsiniz.
• Etkinliği tamamladıktan sonra aşağıdaki soruyu cevaplayınız.


1. Sizce, yiyecek ve içecek satın alırken bu davranışlara neden dikkat etmelisiniz?


Cevap : Çünkü sağlığımızı korumak, paramızı boşa harcamamak ve israf etmemek için bu davranışlara dikkat etmeliyiz.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


Mehmet ve Özkan yakın iki arkadaştı. Okulları köylerinin biraz dışındaydı. Okuldan çıktıktan sonra sohbet ederek evlerinin yolunu tuttular. Köyde tek bir bakkal vardı. Bakkala geldiklerinde Özkan bir çikolata almak istedi. Çikolatayı tam alacakken son kullanma tarihinin geçtiğini fark etti. Bunun üzerine Mehmet …


1. Mehmet arkadaşına ne söylemiş olabilir?


Cevap : “Bu çikolatayı alma, tarihi geçmiş. Sağlığına zarar verebilir.”


2. Mehmet’in yerinde siz olsaydınız nasıl davranırdınız?


Cevap : Ben de arkadaşımı uyarır, tarihi geçmiş ürünü almamasını söylerdim.


3. Özkan bilinçli tüketici olarak nasıl davranmalıdır?


Cevap : Ürünü almamalı ve bakkal sahibine son kullanma tarihinin geçtiğini bildirmelidir.


4. Özkan’ın yerinde siz olsaydınız nasıl davranırdınız?


Cevap :  Çikolatayı almaz, başka ürün seçer ve bakkalı uyarırdım.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


Soru : • Aşağıdaki form bilinçli tüketici davranışları gösterip göstermediğinizi değerlendirmeniz için hazırlanmıştır. Buna göre sizi en iyi yansıtan seçeneği artı (+) ile işaretleyiniz.


Cevap : Bu kısmı kendinize göre değerlendirmeniz gerekmektedir.



 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 91-92-93-94. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Kaynaklarımız Tükenmesin Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 91, 92, 93, 94


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 91-92-93-94. Sayfa Cevapları, öğrencilerin doğal kaynakların korunması ve bilinçli tüketim alışkanlığı kazanmaları için hazırlanmıştır. Bu sayfalarda, su, enerji ve diğer kaynakların sınırsız olmadığı, bu nedenle dikkatli kullanılmaları gerektiği üzerinde durulur. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, öğrencilere doğaya karşı sorumluluk bilinci aşılayarak onları daha duyarlı bireyler haline getirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 91-92-93-94. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite Kaynaklarımız Tükenmesin Metni Etkinlik Cevapları, çevreye zarar vermeden yaşamanın yollarını öğretir ve tasarrufun önemini vurgular. Bu doğrultuda 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 91, 92, 93, 94 Sayfa Cevapları, öğrencilerin hem çevreyi koruma hem de gelecek nesillere temiz bir dünya bırakma bilinci kazanmalarını sağlar.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Kaynaklarımız Tükenmesin Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 91-92-93-94


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 91-92-93-94 MEB Yayınları”

Soru :  • Birinci ve ikinci görsel arasındaki fark nedir? 


Cevap : 1. görselde çok güzel bir göl vardır. 2. görselde ise kurumuş bir göl görüyorum ve hiç güzel gözükmüyor.


Soru : • Bu fark sizce hangi nedenlerden kaynaklanmış olabilir?


Cevap : Bu fark bence küresel ısınmadan kaynaklanıyor olabilir.


• Aşağıdaki soruları atasözüne göre tartışarak cevaplayınız. 

Gündüzün mum yakan geceleyin bulamaz. 


1. Atasözü sizce ne anlama gelmektedir?


Cevap :  Bu atasözü, gereksiz yere tüketilen şeylerin ihtiyaç anında bulunamayacağını anlatmaktadır.


2. Atalarımız sizce neden böyle bir söz söyleme gereği duymuşlardır?


Cevap :  Atalarımız, insanları israf etmemeye ve kaynakları dikkatli kullanmaya teşvik etmek için böyle bir söz söylemişlerdir.


3. Bu atasözünden hareketle elektrik, su gibi kaynaklarınızı kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?


Cevap :  Elektrik ve suyu boşa harcamamalı, sadece ihtiyaç kadar kullanmalı, lambaları gereksiz yere yakmamalı ve muslukları açık bırakmamalıyız.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


Soru : • Görsellerde kişisel bakımınız için bazı kaynaklar verilmiştir. Bu kaynakları en verimli şekilde nasıl kullanabileceğinizi yazınız.


Cevap :

  • Su = Ellerimi, dişlerimi ve yüzümü yıkarken gereksiz yere akıtmayarak kullanırım.

  • Sabun = Ellerimi temizlemek için yeteri kadar kullanırım, fazla harcamam.

  • Tuvalet kağıdı = Temizlik için ihtiyacım kadar alırım, israf etmem.

  • Diş macunu = Dişlerimi fırçalarken fırçanın üzerine nohut büyüklüğünde sıkıp tasarruf ederim.

  • Şampuan = Saçımı yıkamak için avucuma az miktarda alıp iyice köpürterek kullanırım.

  • Ampul = Oda boşken ışıkları açık bırakmam, sadece gerektiğinde yakarım.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


Soru : • Aşağıdaki form kişisel bakımınızı yaparken kaynakları verimli kullanıp kullanmadığınızı değerlendirmeniz için hazırlanmıştır. Buna göre sizi en iyi yansıtan seçeneği artı (+) ile işaretleyiniz.


Cevap :Bu kısmı kendinize göre değerlendirmeniz gerekmektedir.



 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 84-85-86-87-88. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Bütçemizi Koruyoruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 84-85-86-87-88. Sayfa Cevapları, öğrencilerin bütçe ve para yönetimi konularında bilinçlenmelerine yardımcı olur. Bu sayfalar, çocukların tasarruf yapmayı öğrenmelerini ve paralarını doğru şekilde kullanmalarını sağlar. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, öğrencilerin hem ekonomik farkındalık kazanmalarını hem de sorumluluk bilinci geliştirmelerini destekler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 84-85-86-87-88. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 2. Ünite Bütçemizi Koruyoruz Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin gelir ve giderlerini planlama alışkanlıkları kazanmalarına ve kaynaklarını etkin kullanmalarına fırsat verir. Bu nedenle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 84, 85, 86, 87, 88 Sayfa Cevapları, hem akademik öğrenmeyi hem de günlük yaşam becerilerini geliştiren önemli bir kaynaktır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Bütçemizi Koruyoruz Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88


Ali, annesi ve kardeşi alışveriş yapmaya gittiler. Ali’nin montu eskidiği için ona yeni bir mont alacaklardı. Kardeşi ise biriktirdiği parayla çok istediği kazağı almayı planlıyordu. Ancak mağazaya girince vazgeçtiler. Ali bu duruma bir anlam veremedi. Annesi Ali’ye “Önümüzdeki hafta gelip alışveriş yapacağız.” dedi.

Soru : • Sizce, Ali’nin ailesi o gün alışveriş yapmaktan neden vazgeçmiştir? 


Cevap : Muhtemelen o gün mağazada istedikleri ürünleri bulamadıkları, fiyatların yüksek olduğu veya aceleci oldukları için alışverişi ertelemeye karar vermiş olabilirler.


• Kumbaranızda 100 liranız olsaydı bu parayı ne için kullanırdınız?


Cevap : 100 lirayı yeni kitaplar almak, kırtasiye malzemesi almak veya birikim yapmak için kullanırdım.


• Almak istediklerinizi çizip fiyatlarını yazınız. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Cevap :

  • Kitap: 25 TL
  • Defter ve kalem seti: 30 TL
  • Oyuncak: 45 TL

1. Almak istediğiniz ürünlerin toplam fiyatını kumbaranızdaki paradan çıkarınca kaç liranız kaldı?


Cevap : Amak istediğim ürünlerin toplam fiyatını kumbaramdaki paradan çıkarınca 14 liram kaldı.


2. Kumbaranızda kalan para miktarını sıra arkadaşınızın kalan parası ile karşılaştırınız. İstek ve ihtiyaçlarınızın önceliğine göre kimin bütçesini daha iyi kullandığını değerlendiriniz.


Cevap : Kumbaramdaki kalan para ile sıra arkadaşımın parasını karşılaştırdığım zaman sıra arkadaşım parası daha fazladır. Arkadaşım bütçesini daha iyi kullanabilmiştir.


3. Kumbaranızda daha çok para biriktirebilmek için hangi konularda özen göstermeniz gerekir?


Cevap : Kumbaramda daha çok para biriktirmek için tasarruf etmeye özen göstermeliyim. İstek ve ihtiyaçlarımın ayrımını çok iyi yapmalıyım.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


Ayşe’nin son bir ay içerisinde yaptığı alışveriş listesi aşağıda verilmiştir.

• Listeyi inceleyiniz, soruları cevaplayınız. 


Cevap :

1. Gözlük (değişen gözlük numarası için yeni gözlük)
2. Kalemtıraş (kalemtıraşı olmasına
rağmen arkadaşında görüp çok beğendiği kalemtıraş)
3. Ayakkabı (ayakkabısı küçük geldiği için)
4. Oyuncak (reklamlarda gördüğü farklı bir oyuncak)
5. Matematik defteri (eski defterini son sayfasına kadar kullanıp bitirdiği için)


1. Ayşe’nin alışveriş listesindeki ürünlerin istek mi, ihtiyaç mı olduğunu belirleyiniz. İsimlerini listedeki uygun yerlere yazınız.


Cevap :

İstek = Kalemtraş ve oyuncak istektir.

İhtiyaç = Gözlük ayakkabı ve matematik defteri ihtiyaçtır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


2. Ayşe’nin alışveriş listesine göre aşağıdaki şekil grafiğini doldurunuz. İstekler için , ihtiyaçlar için çiziniz.


Cevap : Grafiği kendinize göre doldurmanız gerekmektedir.


3. Grafiğe göre Ayşe’nin hangi ürünleri almasına gerek yoktur? 


Cevap : Grafiğe göre Ayşe’nin kalemtraş oyuncağı almasına gerek yoktur.


4. Ayşe’nin yerinde siz olsaydınız aile bütçenizi veya kendi bütçenizi korumak için nelere dikkat ederdiniz? Neden?


Cevap : Ayşe’nin yerinde olsaydım aile biçimi ve kendi bütçemi korumak için isteklerimi mantıklı düşünürdüm. Kalemtraşa mı oyuncağa ihtiyacım yoksa almaktan vazgeçerdim.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


• Aşağıdaki metni okuyunuz. 


Cevap :

Örnek Ailesi 

Örnek ailesi, 6 kişilik bir ailedir. Tüm aileyi ilgilendiren kararları genellikle birlikte almaya çalışırlar. Aile bütçelerini korumak için istek ve ihtiyaçları hakkında hep birlikte konuşmaya başladılar.

Baba Ali Bey:
– Hava güzel olunca kısa mesafelere yürüyerek gidip geliriz, dedi.
Anne Zeynep Hanım:
– Harika olur! Böylece hem sağlığımıza hem bütçemize katkı sağlarız, diyerek gülümsedi. Sonra devam etti,
– Hazır yiyecek ve içecekleri de satın almayabiliriz. Meyve suyu, ayran,
meyveli süt, yoğurt, turşu, salça ve yoğurdu evde kendimiz yapabiliriz.
Babaanne bu fikri pek beğendi. Hemen söze başladı:
– İstediğimiz eşyaları kullanılmayan kumaşlardan yenileyebilirim.

Sözünü bitirir bitirmez aklına bir fikir geldi. Kalkıp odasına gitti. Elinde artık parça kumaşlarla dönünce evin küçük kızı Canan heyecanla:

– Babaanne, bunlar da ne? dedi.

Babaanne:
– Hadi gel bakalım, bunlarla sana güzel bir bez bebek yapalım.
O günden sonra Örnek ailesi aldıkları tasarruf kararlarını uyguladılar


1. Örnek ailesinin bütçelerini korumaya yönelik fikirlerini örnekteki gibi yazınız. 


Cevap :

Örnek ailesinin bütçelerini korumaya yönelik fikirleri:

  • Kısa mesafelere yürüyerek gidip gelmek, böylece ulaşım masraflarını azaltmak.

  • Hazır yiyecek ve içecekleri satın almak yerine evde kendileri yapmak (meyve suyu, ayran, yoğurt, turşu, salça vb.).

  • Kullanılmayan kumaşlardan eşyalar veya oyuncaklar yapmak.


2. Siz Örnek ailesinin bir üyesi olsaydınız aile bütçenizi korumak için başka hangi fikirleri söylerdiniz?


Cevap : Ben Örnek ailesinin bir üyesi olsaydım, aile bütçesini korumak için elektrik ve suyu tasarruflu kullanmayı, gereksiz harcamalardan kaçınmayı ve indirimli ürünleri tercih etmeyi önerebilirdim.



 

error: Content is protected !!