3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 38-39-40. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Birlik Olalım  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 38-39-40. Sayfa Cevapları, öğrencilerin birlik ve dayanışma kavramlarını anlamalarına yardımcı olur. Bu sayfalar, çocukların birlikte hareket etmenin önemini kavramalarını ve grup içinde sorumluluk almayı öğrenmelerini sağlar. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, konuların daha anlaşılır olmasına ve öğrencilerin etkin bir şekilde öğrenmelerine katkıda bulunur.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 38-39-40. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Birlik Olalım Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin birlikte çalışma, yardımlaşma ve paylaşma becerilerini geliştirmelerine fırsat verir. Bu nedenle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 38, 39, 40 Sayfa Cevapları, hem akademik başarıyı hem de sosyal yaşamda işbirliği ve uyumu destekleyen önemli bir kaynaktır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Birlik Olalım Metni “


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 38-39-40


Soru : • Karıncalar karşıya geçmek için nasıl bir yol bulmuştur?


Cevap : Karıncalar karşıya geçmek için birbirine kenetlenerek bir yol bulmuştur.


Soru : • Karıncaların bu davranışı hangi atasözleri ile açıklanabilir? 


Cevap : Karıncaların bu davranışı “Birlikten kuvvet doğar.”  ve “Bir elin nesi var, iki elin sesi var.” atasözleri ile açıklanabilir.


Keşfedelim : En Yüksek Kule Kimin?


• Öğretmeninizin rehberliğinde 4-5 kişilik gruplar oluşturunuz.
• Çalışacağınız masayı grup arkadaşlarınızla birlikte belirleyiniz.
• Oyun hamuru ve pipet kullanarak 8 dakika içinde en yüksek kuleyi yapmaya çalışınız.
• Süre tamamlandığında en yüksek kuleyi yapan grubu belirleyiniz. Arkadaşlarınızı tebrik ederek etkinliği bitiriniz.
• Etkinlik bittikten sonra aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. İstediğiniz kuleyi yapmak için nasıl bir yol izlediniz?


Cevap : Önce kuleyi tasarladık, hamuru ve pipetleri uygun şekilde yerleştirerek denge sağlamaya çalıştık.


2. Kuleyi yaparken ne tür zorluklar yaşadınız? Bu zorluklar karşısında grup olarak nasıl bir çözüm ürettiniz?


Cevap : Kule sık sık devriliyordu; grup olarak pipetleri daha sağlam yerleştirip hamuru destek olarak kullandık.


3. Grup olarak çalışmanın hangi yararlarını gördünüz?


Cevap :  Grup olarak çalışmak fikir alışverişi yapmamızı, birbirimize yardım etmemizi ve daha iyi sonuç elde etmemizi sağladı.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


• Proje konunuza karar verirken okulun imkânlarını, projenin kimlere faydası olacağını dikkate alınız. Buna göre sayfa 206’daki Ek 2’de bulunan proje öneri formunu doldurunuz.
• Aranızdan bir sözcü seçiniz. Grup kararınızı bir kâğıda yazarak sınıf arkadaşlarınıza sununuz. Tüm sunumlar bitince proje konularını tahtaya yazınız.
• Proje konularından birini seçmek için oylama yapınız. Oyunuzu vereceğiniz projenin amacına uygun ve uygulanabilir olmasına dikkat ediniz. Uygun bulduğunuz projenin adını küçük bir kâğıda yazarak öğretmen masasına koyunuz. Oylama bitince en fazla oy alan projeyi öğretmeninizle birlikte belirleyiniz.

• Öğretmeninizin rehberliğinde 4-5 kişilik gruplar oluşturunuz. Okulunuzda uygulanabilecek sosyal yardımlaşma ve dayanışma ile ilgili bir projeyi grup arkadaşlarınızla birlikte düşününüz.


Cevap : Grup olarak “Okulda Kitap ve Kırtasiye Paylaşımı” projesini düşündük. Bu proje ile ihtiyacı olan öğrenciler birbirlerine yardım edebilir, paylaşmayı ve dayanışmayı öğrenirler. Amacımız, öğrencilerin birlikte hareket ederek okul ortamında yardımlaşmayı artırmak ve arkadaşlık bağlarını güçlendirmektir. Projeyi sınıfta sunduk ve arkadaşlarımızın oylarıyla uygulanacak proje olarak seçilmesini sağladık.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


• Uygulayalım bölümünde belirlediğiniz projeye uygun bir slogan bularak afişinizi tasarlayınız. Çalışmanız sayfa 207’deki Ek 3’te bulunan afiş değerlendirme formuna göre değerlendirilecektir.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 38-39-40 MEB Yayınları”


 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 34-35-36-37. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Okuldaki Etkinliklerimiz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 34-35-36-37. Sayfa Cevapları, öğrencilerin okulda yapılan etkinlikleri tanımalarına ve bu etkinliklere katılımın önemini anlamalarına yardımcı olur. Bu sayfalar, çocukların sosyal ve kültürel aktivitelerle ilgilenmelerini ve sorumluluk bilinci kazanmalarını destekler. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, konuların daha iyi kavranmasını sağlayarak öğrenme sürecini kolaylaştırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 34-35-36-37. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Okuldaki Etkinliklerimiz Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu nedenle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 34, 35, 36, 37 Sayfa Cevapları, hem akademik başarıyı hem de öğrencilerin okul yaşamına aktif katılımını destekleyen önemli bir kaynaktır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Okuldaki Etkinliklerimiz Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 34-35-36-37


Ali sabah neşeyle uyandı. Güneş henüz doğmuştu. “Acaba saat kaç?” diye düşündü. Fakat o da ne? Saatin içinde rakamlar yoktu. Ali şaşkınlıkla yatağından kalktı. Başucundaki öykü kitabına gözü takıldı. Ne kapağında ne de sayfalarında bir şey yazıyordu. Sanki yazılar kuş olup uçmuştu! Odasından telaşla çıktı. Salondaki takvime baktı, tarih yoktu. Dergileri karıştırdı. Okuyacak hiçbir şey bulamadı. Sokak kapısını açıp dışarıyı inceledi. Sokakta ne bir tabela, ne bir trafik işareti… Sanki tüm yazılar, rakamlar ortadan kaybolmuştu!


Soru : Peki, şimdi ne yapacaktı?


Cevap :  Ali önce sakinleşmeye çalışır, sonra etrafına bakıp durumu anlamaya çalışırdı.


• Ali sizce ne yapmıştır? Neden?


Cevap :  Muhtemelen yardım isteyip bir yetişkine durumu anlatmıştır çünkü tek başına her şeyi çözmesi zordur.


• Okuma yazma bilmediğiniz, sayıları tanımadığınız bir hayat sizce nasıl olurdu? Anlatınız.


Cevap : Okuma yazma ve sayıları bilmediğimiz bir hayat zor ve karışık olurdu, eşyaların, tabelaların ve kitapların anlamını anlayamaz, günlük işleri yapmakta güçlük çekerdik.


Keşfedelim : Sıra Sende


• Sınıfça oynayacağınız oyun için bir arkadaşınızdan atık bir kâğıdı buruşturarak top hâline getirmesini isteyiniz.
• Topu bir arkadaşınızın ismini söyleyerek havaya atınız.
• Top size geldiğinde okullarda yapılan veya yapılabilecek bir etkinlik söyleyiniz.
• Söylenen etkinlikleri tahtaya yazınız. Daha önce söylenmiş etkinlikleri söylememeye dikkat ediniz.
• Her öğrenci bir etkinlik söylediğinde oyunu bitiriniz. Oyun bittikten sonra aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Bu etkinliklerin size kazandırdıkları nelerdir? Söyleyiniz.


Cevap : Bu etkinlikler bana arkadaşlarımla iş birliği yapmayı, sorumluluk almayı ve eğlenerek öğrenmeyi kazandırır.


2. Bu etkinliklerin topluma olan katkıları nelerdir? Söyleyiniz.


Cevap :  Bu etkinlikler topluma katkı olarak paylaşmayı, yardımlaşmayı ve çevreye duyarlı olmayı öğretir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


• Öğretmeninizin rehberliğinde 4 grup oluşturunuz.
• Sayfa 205’teki Ek 1‘de bulunan planı kullanarak eğitsel, sosyal veya kültürel bir etkinliği grubunuzla birlikte yazınız.
• Grup olarak etkinliğinizi sınıf arkadaşlarınıza anlatınız.
• En iyi olan etkinliği seçmek için sınıf arkadaşlarınızla oylama yapınız.
• Oylama sonucu seçilen etkinliği sınıfça uygulayınız. Ardından aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Seçtiğiniz etkinlik eğitsel, sosyal veya kültürel alanlardan hangisine aittir?


Cevap : Seçtiğimiz etkinlik eğitsel bir etkinliktir çünkü yeni bilgiler öğrenmemizi ve becerilerimizi geliştirmemizi sağlıyor.


2. Sizce neden bu etkinlik seçildi?


Cevap : Çünkü hem eğlenceli hem de öğrenmeye yardımcı ve herkesin katılabileceği bir etkinlikti.


3. Bu etkinliğin size ve topluma katkıları nelerdir?


Cevap :  Bu etkinlik bize iş birliği yapmayı, sorumluluk almayı ve öğrenmeyi kazandırır; topluma ise paylaşmayı, yardımlaşmayı ve sosyal ilişkileri güçlendirmeyi öğretir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


• Okul müdürünüzü sınıfınıza davet ediniz. Okulunuzda yapılan veya yapılacak eğitsel, sosyal ve kültürel etkinlikleri öğrenerek takvim üzerine yazınız. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Cevap :

Takvim Üzerine Etkinlikler:

Eylül = Açılış ve uyum etkinlikleri
Ekim = Kitap okuma ve resim yarışmaları
Kasım = Cumhuriyet Bayramı kutlamaları
Aralık = Kış şenliği ve sergi
Ocak = Karne ve başarı kutlamaları
Şubat = Tiyatro ve drama etkinlikleri
Mart = Bahar şenliği ve spor turnuvaları
Nisan = Çevre ve doğa etkinlikleri
Mayıs = Bilim şenliği ve deney günleri
Haziran = Mezuniyet töreni ve yaz şenliği


1. Bu etkinliklerin bireylere katkıları nelerdir?


Cevap :  Bireylere sorumluluk, yaratıcılık, paylaşma ve sosyal beceriler kazandırır.


2. Bu etkinliklerin topluma katkıları nelerdir?


Cevap : Topluma yardımlaşma, dayanışma ve çevreye duyarlılık gibi değerleri öğretir, kültürel bilinci artırır.



 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 30-31-32-33. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sınıfımın ve Okulumun Yeri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 30-31-32-33. Sayfa Cevapları, öğrencilerin sınıf ve okul ortamlarını tanımalarına ve çevrelerini daha iyi anlamalarına yardımcı olur. Bu sayfalar, çocukların okulun düzeni, sınıfın yerleşimi ve sorumluluk alanlarını kavramalarını sağlar. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, konuların anlaşılmasını kolaylaştırarak öğrencilerin etkin bir şekilde öğrenmelerini destekler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 30-31-32-33. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Sınıfımın ve Okulumun Yeri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin gözlem ve değerlendirme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu nedenle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 30, 31, 32, 33 Sayfa Cevapları, hem akademik başarıyı hem de öğrencilerin okul yaşamına uyum sağlamasını destekleyen önemli bir kaynaktır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sınıfımın ve Okulumun Yeri Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 30-31-32-33


Ayşe Hanım veli toplantısı için okula geldi. Toplantının yapılacağı 3/E sınıfının yerini bilmiyordu. O nedenle kapıdaki görevliden 3/E sınıfının yerini tarif etmesini istedi. Görevli, sınıfın yerini sözlü olarak tarif etti. Ancak Ayşe Hanım sınıfın yerini bu tarife göre bulamadı.

Soru : • Görevli, sınıfın yerini sözlü anlatım dışında başka nasıl tarif edebilir?


Cevap : Görevli sınıfın yerini harita, kroki çizerek veya işaretler kullanarak göstererek de tarif edebilir.


Keşfedelim : Nasıl Görünüyor?


• Aşağıda verilen örneği inceleyiniz.
• Silgi, kalemtıraş, kalem kutusu vb. eşyaları masanızın üzerine koyunuz.
• Masaya koyduğunuz eşyaların yandan ve üstten görünüşünü örnekteki gibi çiziniz.


Cevap : Bu etkinliği siz yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


Ece teneffüste sınıfından çıkarak önce öğretmenler odasına sonra tuvalete gitti. Ardından 3/A sınıfındaki arkadaşından kitabını alıp kütüphanede okumaya başladı.

Soru : • Yukarıdaki açıklamaya göre Ece’nin izlediği yolu çizip yönergede boş bırakılan yerleri tamamlayınız.


Cevap :

3 kare batı yönüne ilerledi. Öğretmenler odasına geldi.
6 kare güney, batı  yönüne ile⁹rledi. Tuvalete geldi.
3 kare güney yönüne ilerledi. 3/A sınıfına geldi.
1 kare doğu yönüne ilerledi. Kütüphaneye ulaştı.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


1. Aşağıdaki alana sınıfınızın krokisini çiziniz. Sıranızın bulunduğu alanı mavi ile boyayınız. 


Cevap : Bu etkinliği siz sınıfınıza göre yapmanız gerekmektedir.


2. Aşağıdaki alana okulunuzun krokisini çiziniz. Sınıfınızın bulunduğu alanı yeşil ile boyayınız.


Cevap : Bu etkinliği siz okulunuza göre yapmanız gerekmektedir.



 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 26-27-28-29. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Dost Dedektifi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 26-27-28-29. Sayfa Cevapları, öğrencilerin arkadaşlık ilişkilerini ve sosyal becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu sayfalar, çocukların dostluk kavramını anlamalarını, arkadaşlarına karşı sorumluluk ve güven duygusu geliştirmelerini sağlar. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, konuların daha anlaşılır olmasına ve öğrencilerin etkin bir şekilde öğrenmesine katkı sunar.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 26-27-28-29. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Dost Dedektifi Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin arkadaşlarıyla sağlıklı iletişim kurmalarına ve sorunları çözme becerilerini geliştirmelerine fırsat verir. Bu nedenle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 26, 27, 28, 29 Sayfa Cevapları, hem akademik başarıyı hem de sosyal gelişimi destekleyen önemli bir kaynaktır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Dost Dedektifi Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 26-27-28-29


Soru : Okul bahçesinde veya parkta arkadaşlarınızla oynadığınız oyunları düşününüz.


• Oyunlar sırasında arkadaşlarınızın hangi davranışlarını beğenmiştiniz? Neden?


Cevap : Oyunlar sırasında arkadaşlarımın sırayla oynaması, kurallara uyması ve yardımlaşması hoşuma gitmişti çünkü oyun daha eğlenceli ve adil oluyordu.


• Arkadaşlarınızın hangi davranışları hoşunuza gitmemişti? Neden?


Cevap : Arkadaşlarımın hile yapması, kuralları bozması veya kavga etmesi hoşuma gitmemişti çünkü oyun keyifsiz ve gergin geçiyordu.


Keşfedelim : Rolden Role Girelim 


• Öğretmeninizin rehberliğinde 4-5 kişilik gruplar oluşturunuz. Sayfa 219’daki Ek 15’te bulunan parçaları noktalı yerlerden kesiniz.
• Kestiğiniz kâğıt parçasında yazan tutum ve davranışları sergileyen biri ile dost olup olmayacağınızı grup arkadaşlarınızla tartışınız.
• “Bu tutum ve davranışı sergileyen biri ile dost olabiliriz.” dediğiniz kâğıt parçalarını ayırınız. Her birinin altına renkli kartonlardan dikdörtgen keserek yapıştırınız.
• Hazırladığınız renkli dikdörtgen kartonları birbirine yapıştırınız ve dostluk kolyenizi oluşturunuz. Grubunuzdan bir sözcü seçerek dostluk kolyenizi sınıfta sunmasını isteyiniz.
• Tüm grupların kolyelerini inceleyiniz. Kolyeler arasındaki farkları sınıfça tartıştıktan sonra kolyelerinizi sınıf panosunda sergileyiniz.


Cevap : Grup çalışmasında farklı tutum ve davranışları tartıştık. Dostluk kolyemizi oluştururken, birbirimize güvenebileceğimiz ve saygılı olan arkadaşlarla dost olabileceğimizi gördük. Kolyemizi sunarken hem eğlendik hem de doğru tutum ve davranışların arkadaşlık ilişkilerinde ne kadar önemli olduğunu öğrendik.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Soru : Metni okuyunuz. Soruları metne göre cevaplayınız.


Teneffüs vakti sınıfta kalan bir grup arkadaş oyun oynarken “küttt” diye bir ses duyulur.

Arda: Eyvah! Küre yere düştü, kırıldı.
Füsun: Ben “Sınıfta oynamayalım.” demiştim. Ne yapacağız şimdi?
Orkun: Hemen kaçalım, zaten teneffüsteyiz! Kimse görmedi.
Füsun: Olmaz Orkun. İstemeden oldu. Gidip öğretmenimize anlatalım ve özür dileyelim.
Emel: Beni ilgilendirmez. Topa Arda vurdu!
Arda: Haksızlık ediyorsun ama… Biz beraber oynamıyor muyduk?
Füsun: Daha duyarlı olmanı beklerdim Emel.


1. Arda’nın yerinde olsanız ne hissederdiniz?


Cevap : Arda’nın yerinde olsam üzgün ve endişeli hissederdim çünkü küre kırılmış ve sorumluluk bana da ait olmuş gibi hissediyorum.


2. Hangi çocuğun davranışı arkadaşlık bağını güçlendirir? Neden?


Cevap : Füsun’un davranışı arkadaşlık bağını güçlendirir çünkü doğru olanı söyleyip sorumluluk almayı ve öğretmene durumu bildirmeyi öneriyor.


3. Bu metindeki olay sizce nasıl çözülmüştür?


Cevap : Olay öğretmene anlatılarak ve özür dilenerek çözülmüştür, böylece arkadaşlar arası güven ve dürüstlük korunmuştur.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


Soru : Aşağıdaki davranışların arkadaşlık ilişkilerini nasıl etkileyeceğini ilgili kutuyu boyayarak belirtiniz. Olumsuz davranışların yanına bu davranışların olumlu olması için öneriler yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları”


 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 22-23-24-25. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Davranış Uzmanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 22-23-24-25. Sayfa Cevapları, öğrencilerin davranışlarını gözlemleyerek, olumlu ve olumsuz etkilerini fark etmelerine yardımcı olur. Bu sayfalar, çocukların sosyal ilişkilerde sorumluluk sahibi olmayı ve çevreleriyle uyumlu davranışlar sergilemeyi öğrenmelerini sağlar. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, derslerde işlenen konuların daha iyi anlaşılmasına katkıda bulunur.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 22-23-24-25. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Davranış Uzmanı Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin kendi davranışlarını değerlendirmelerine ve gerektiğinde düzeltmeler yapmalarına fırsat sunar. Bu nedenle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 22, 23, 24, 25 Sayfa Cevapları, hem öğrenme sürecini destekler hem de öğrencilerin günlük yaşamlarında bilinçli ve sorumlu bireyler olmalarına katkı sağlar.


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Davranış Uzmanı Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 22-23-24-25


Soru : Sevdiğiniz bir hikâye ya da fıkrayı sıra arkadaşınızla birbirinize sırayla anlatınız.


Cevap :

Hikâye Örneği: “Küçük Kaplumbağa ve Yarış”

Bir gün küçük bir kaplumbağa ile hızlı bir tavşan yarış yapmaya karar verir. Tavşan çok hızlı koştuğu için yarışı kazanacağını düşünür ve yolda uyuyakalır. Küçük kaplumbağa ise yavaş ama sabırlı bir şekilde yürüyerek yarışı kazanır. Bu hikâye bize sabırlı olmanın ve pes etmemenin önemini öğretir.


• Anlatırken ne hissettiniz?


Cevap :  Hikâyeyi anlatırken çok keyifli ve heyecanlı hissettim.


• Dinlerken ne hissettiniz?


Cevap :  Arkadaşımın hikâyesini dinlerken meraklı ve eğlenmiş hissettim.


Keşfedelim : Galeri Yürüyüşü


1. Adım
• Öğretmeninizin rehberliğinde 4 grup oluşturunuz.
• Aşağıdaki sorulardan birini grup olarak seçiniz. Her grubun ayrı bir soru seçmesine dikkat ediniz.
• Seçtiğiniz soruyu grup arkadaşlarınızla tartıştıktan sonra ortak cevabınızı kartonun en üstüne yazınız. Dilerseniz cevabınızın yanına resim de yapabilirsiniz.
• Hazır olan kartonları sınıfın farklı duvarlarına asarak galerinizi hazırlayınız.
Çalışmalarınızı görmek için galeri yürüyüşüne başlayınız.
2. Adım
• Grubunuzla birlikte diğer grupların hazırladığı çalışmaları inceleyiniz.
• Ziyaret ettiğiniz grubun sorusuna sizin grubun vereceği cevabı tartışınız.
• Kendi cevabınızı diğer grubun cevabının altına yazınız.
• Tüm grupların çalışmalarını ziyaret edip kendi cevaplarınızı yazdıktan sonra galeri yürüyüşünü bitiriniz.


1. Arkadaşlarınızın hangi davranışları sizi mutlu eder?


Cevap : Arkadaşlarımın bana güler yüzle yaklaşması, yardım etmesi ve oyunlarda birlikte eğlenmemiz beni mutlu eder.


2. Arkadaşlarınızın hangi davranışları sizi üzer?


Cevap : Arkadaşlarımın bana kızması, sözümü dinlememesi veya alay etmesi beni üzer.


3. Arkadaşlarınızın hangi davranışları sizi rahatsız eder?


Cevap : Arkadaşlarımın beni dinlememesi, eşyalara zarar vermesi veya kaba davranması rahatsız eder.

 


4. Arkadaşlarınızın hangi davranışları dikkatinizi dağıtır?


Cevap : Arkadaşlarımın sınıfta yüksek sesle konuşması, sürekli hareket etmesi veya oyun oynamaya çalışması dikkatimizi dağıtır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


Soru : • Görselleri inceleyiniz.
• Olumlu davranışların olduğu görsellerin kutucuğunu istediğiniz renge boyayınız.
• 5. kutuya olumlu bir davranış, 6. kutuya olumsuz bir davranış yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 22-23-24-25 MEB Yayınları”

1. Yukarıdaki olumlu davranışlar size yapılsaydı nasıl etkilenirdiniz?


Cevap : Yukarıdaki olumlu davranışlar bana yapılsaydı olumlu yönde etkilenirdim ve çok mutlu olurdum karşıdaki kişiye teşekkür ederdim.


2. Yukarıdaki olumsuz davranışlar size yapılsaydı nasıl etkilenirdiniz?


Cevap : Yukarıdaki olumsuz davranışlar bana yapılsaydı çok mutsuz olurdum ve sinirlenirdim.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Mert, sıra arkadaşı Ayşe’nin silgisini ödünç almıştır. Kullandıktan sonra silgiyi yanlışlıkla kendi çantasına koymuştur. Ayşe bunu görmüş ancak tam söyleyeceği sırada Mert teneffüse çıkmıştır. Silgi Ayşe’ye hemen lazım olmuştur.


1. Ayşe, Ali’nin önerisini yaparsa sizce ne olur? Neden?


Cevap : Eğer Ali, Ayşe’ye sabırlı olmasını ve Mert’ten silgisini istemesini söylediyse, Ayşe silgisini geri alır ve sorun çözülür çünkü konuşarak sorun çözmek en doğru yoldur.


2. Ayşe, Müge’nin önerisini yaparsa sizce ne olur? Neden?


Cevap :  Eğer Müge, Ayşe’nin silgiyi almak için beklemesini önerdiyse, Ayşe biraz bekleyerek Mert gelince silgisini geri alır ve kavga çıkmaz.


3. Ayşe, Can’ın söylediği gibi silgisini vermeseydi sizce ne olurdu? Neden?


Cevap : Silgisini geri vermeseydi Mert üzülür ve aralarında güven sorunu olur, arkadaşlıkları zarar görebilirdi.


4. Ayşe, Canan’ın önerisini yaparsa sizce ne olur? Neden?


Cevap : Eğer Canan, Ayşe’ye durumu öğretmenine söylemesini önerdiyse, öğretmen olayı görür ve silgi Ayşe’ye geri verilir, sorunun çözülmesine yardımcı olur.


5. Böyle bir durumla karşılaşsaydınız siz ne yapardınız? Neden?


Cevap : Ben silgimi geri almak için arkadaşım Mert’le konuşurdum çünkü konuşarak sorunları çözmek hem doğru hem de arkadaşlıklarımızın zarar görmesini engeller.



 

error: Content is protected !!